[Merken100 2024] Celvin de Bie over Intertoys

[Merken100 2024] Celvin de Bie over Intertoys

Intertoys is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Celvin de Bie, Head of Marketing bij Intertoys.

Kun jij Intertoys introduceren?

Wie is er niet groot geworden met Intertoys? Wij zijn de grootste keten van speelgoedwinkels in Nederland en de marktleider in speelgoed. Als de enige echte speelgoedspecialist is het ons doel om iedereen aan het spelen te krijgen, met het leukste en nieuwste speelgoed! 

Wie de doelgroep van Intertoys?

Het is bijna vloeken in de kerk maar onze doelgroep is hééél breed! Want spelen is voor iedereen, altijd en overal! 
Onze core-doelgroep bestaat uit kinderen tussen de 4 en 10 jaar en de cadeaugevers die een cadeautje zoeken voor kids binnen deze leeftijdsgroep. Daarnaast zien we een steeds groter wordende groep van volwassen die het spelen herontdekken. Van studenten die frequent een kaartspel spelen, tot de volwassenen die de mooiste bloemen van LEGO kopen, maar ook zeker de ouderen die iedere maand de nieuwste Jan van Haasteren puzzel bij ons komen halen. En binnen die doelgroep van volwassenen hebben we ook de zogenoemde kidults. De allergrootste, (jong)volwassen fans van bijvoorbeeld Harry Potter, Pokémon TCG of LEGO Star Wars. 

Welke tools gebruik jij om het merk Intertoys te laden?

Onze meest waardevolle tool voor het laden van ons merk zijn onze meer dan 200 fysieke winkels en ruim 1500 speelgoedspecialisten die het iedere dag weer waarmaken. Daarnaast hebben we de afgelopen twee jaar enorm gebouwd aan een hele sterke contentstrategie waarmee we middels verschillende videocontentformats, op verschillende platformen de doelgroep weten te bereiken, prikkelen en daar ook de interactie mee opzoeken. Dit alles om onze positie als specialist te versterken en iedereen aan het spelen te krijgen. 

Door digitale technieken kunnen marketeers steeds meer sturen op korte termijn sales successen. Hoe belangrijk is investeren in merkbouwen voor Intertoys?

Het bouwen van het merk Intertoys zie ik als mijn hoofdtaak. Zelfs voor een gevestigd merk als Intertoys is het onwijs belangrijk om onszelf iedere dag te blijven ontwikkelen en aan te passen aan de veranderingen in de markt. Vanuit onze 48 jaar ervaring en sterk fundament houden we ons zo relevant. De afgelopen jaren hebben veelal in het teken gestaan van de herpositionering van ons merk en het opzetten van een duidelijke strategie om hier de komende jaren aan door te kunnen bouwen. Daarbij gaat het sturen op sales successen en het bouwen van het merk hand-in-hand en zoeken we hierin ook altijd de juiste balans tussen een sales mogelijkheid en het laden van het merk Intertoys.  

Is het een doelstelling van Intertoys om naast een commerciële ook een maatschappelijke impact te hebben, als ja: welke?

Onze missie is duidelijk: Iedereen aan het spelen! Want vanaf het moment dat we voor het eerst onze ogen openen ontdekken we al spelend de wereld. Het draagt bij aan onze ontwikkeling, het leert ons wie we zijn, wat we kunnen zijn en wie we willen worden. Door te spelen leren we elkaar kennen, maken we nieuwe vrienden en brengen we generaties samen. Spelen is altijd, overal en met iedereen. En spelen werkt aanstekelijk! Door te blijven spelen, stimuleren we anderen om ook te beginnen… en nooit meer te stoppen! Al spelend maken we de wereld iedere dag een beetje beter, door te spelen worden we gelukkig, blijven we gezond en bouwen we aan een betere toekomst.

Daarom werken we ook samen met verschillende partners waarmee we spelen toegankelijk kunnen maken voor kinderen in Nederland die zich in situaties bevinden waarin dit niet vanzelfsprekend is. Bijvoorbeeld het Prinses Maxima Ziekenhuis en de LINDA.foundation. 

De wereld is de afgelopen 10 jaar veranderd. Is het merk Intertoys ook veranderd en als ja; hoe?

Ondanks dat we de afgelopen 10 jaar massaal zijn blijven spelen is de wereld toch echt veranderd. Dat maakt onze positie aan de ene kant heel duidelijk, want die is hetzelfde als 10 jaar geleden: Als de speelgoed specialist met het leukste en nieuwste speelgoed zoveel mogelijk kinderen en volwassenen aan het spelen krijgen. Maar de manieren waarop we die doelgroep bereiken en met name de verwachtingen zijn zeker veranderd. Zo hebben we de laatste 2 jaar een volledige digitalisering van onze marketingstrategie doorgevoerd en zijn we ons nog meer gaan richten op het bouwen van een sterk en onderscheidend merk. Met een duidelijke positionering en een hele toffe contentstrategie (al zeg ik dat zelf)

Wat is het laatste nieuws?

Dat het ontzettend goed met Intertoys gaat! Afgelopen jaar (2023) was een ontzettend succesvol jaar met een aanzienlijke groei in onze omzet, winst en marktaandeel. Daarnaast werken we op de achtergrond al maanden aan de volgende stap in onze grote contentstrategie waarin we in mei ons eigen contentplatform lanceren waarin we al onze videocontentformats van alle social media platformen samenbrengen en kids de ultieme mogelijkheid bieden om onderdeel van onze strategie te worden. Binnenkort dus heel veel meer nieuws! 
 
www.intertoys.nl

De Merken100 2024, de lijst met de meest invloedrijke merken in Nederland, wordt bekend gemaakt op 26 juni tijdens  M100 Summer Edition.

Lees alles over de Merken100 2024 hier

 

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Caren Wassink, Jildou van der Bijl en Mariëlle Arts starten Studio The Editors

26-07-2024 | 12:01:00
Caren Wassink, Jildou van der Bijl en Mariëlle Arts zijn onder de naam Studio The Editors een bureau  begonnen dat zich richt op een hoofdredactionele visie bij merken en organisaties

[Interview] Ingmar Larsen (This Agency) doet oproep voor campagne tegen roekeloos fatbikergedrag

26-07-2024 | 11:04:00
Ingmar Larsen, oprichter en Creative Director van This Agency heeft een oproep gedaan om een campagne te ontwikkelen voor gedragsverandering rondom fatbikers onder de noemer Doe ******g normaal op het fietspad! We spreken hem over deze spontane actie

[Be More Challanger] Jan van Hövell over KLABU

26-07-2024 | 10:23:00
In de rubriek Be More Challenger gaan Tim de Waard & Daniel Samama op zoek naar de mensen achter de beste challenger merken van Nederland

[Vacancy] TBWA/NEBOKO has a position for Motion Designer

26-07-2024 | 09:29:00
TBWA\NEBOKO is looking for Motion Designer

[Vacatures] Pink Marketing zoekt een (Junior) Social Advertising Consultant

26-07-2024 | 08:33:00
Pink Marketing is per direct op zoek naar (Junior) Social Advertising Consultant -Groningen • 36-40 uur
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.