![[Merken100 2024] Laura Geuze: Samsung werd geboren met de ambitie om mensen te helpen het onmogelijke te bereiken](images/2024/Q2/Laura_Geuze_Samsung_MarketingReport.png)
[Merken100 2024] Laura Geuze: Samsung werd geboren met de ambitie om mensen te helpen het onmogelijke te bereiken
Samsung is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Laura Geuze, Marketing Communication Manager bij Samsung Electronics Benelux.
Kun jij Samsung introduceren?
Ons verhaal begint in 1969, toen Samsung werd geboren met de ambitie om mensen te helpen het onmogelijke te bereiken. Na meer dan 50 jaar innoveren we nog steeds en creëren we technologie die oude en nieuwe barrières overwint en mensen verder helpt in hun leven.
Wie de doelgroep van Samsung?
Samsung richt zich op een zeer breed publiek vanwege het grote aanbod in consumenten elektronica welke wij aanbieden in de markt. Iedereen heeft wel een product van Samsung in huis. Wij zijn er dus voor iedereen.
Wat zijn de kernwaardes van het merk Samsung?
Onze waarden vormen de kern van alles wat we doen. We richten ons op deze principes om te blijven groeien, innoveren en de status quo uit te dagen.
Menselijke ervaringen
We plaatsen mensen op de eerste plaats, en stellen ze centraal bij alles wat we doen.
Progressieve innovatie
We vinden voortdurend nieuwe manieren om de manier waarop mensen leven te verbeteren door inventieve producten en diensten te creëren.
Opstandig optimisme
We dagen onszelf en de status quo uit om de wereld te veranderen.
Integriteit en transparantie
We streven er altijd naar om het juiste te doen door open en eerlijk te zijn tegen onze klanten en het ecosysteem van partners.
Sociale verbetering
Wij zijn van mening dat iedereen baat moet hebben bij technologie. Het moet toegankelijk en duurzaam zijn en ten goede worden ingezet.
Op welke KPI’s koers jij als marketeer?
Ik ben binnen het concern verantwoordelijk voor de marketing communicatie van het Samsung Galaxy merk
Hier staat brand love centraal als KPI in alles wat wij doen. De term is die wij hiervoor gebruiken is PTO, ofwel Proud To Own. Sturen op brandlove resulteert in een langdurige klantrelatie en heeft een positieve uitstraling op andere productcategorieën.
Hoe belangrijk zijn PR en social media voor de ontwikkeling van het merk Samsung?
Zowel PR als social media spelen een belangrijke rol in de ontwikkeling van het Samsung Galaxy merk. Relevantie voor de consument hierin is key. Alleen wanneer de boodschap van echte toegevoegde waarde is, blijft het hangen.
Zou je jouw merk in handen kunnen leggen van influencers?
Influencer marketing heeft een zeer interessante rol voor het Samsung Galaxy merk. Er is bijna geen ander product waar organische product placement zo herkenbaar in beeld is als de mobiele telefoon. Een nadeel hiervan is dat onze grootste concurrent hierdoor vaak meer profiteert van free (social) exposure. (Peer)influencers zijn van onschatbare waarde voor ons merk. Maar liefst 80% van de Gen-Z/Millenial doelgroep heeft weleens een aankoop gedaan na het zien van influencer content.
Met welk reclamebureau(s) werkt Samsung in Nederland?
Voor de meeste Samsung Galaxy campagnes werken wij met name samen met Cheil, GoSpooky, Edelman & Publicis
De Merken100 wordt bekendgemaakt tijdens M100 Summer Edition op 26 juni. Daar moet je natuurlijk bij zijn!
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook: