[Merken100 2024] Marcel Belt: Alle producten van Marcel’s Green Soap ruiken fantastisch

[Merken100 2024] Marcel Belt: Alle producten van Marcel’s Green Soap ruiken fantastisch

Marcel’s Green Soap is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Marcel Belt, Chief Soap Officer van Marcel’s Green Soap.

Kun jij Marcel’s Green Soap introduceren?

Marcel’s Green Soap is het leidende duurzame merk in de was, reiniging en verzorgingsmarkt.

Wie de doelgroep van Marcel’s Green Soap?

Marcel’s Green Soap richt zich op de lichtgroene consument. Dit is zo’n twee derde van de Nederlandse consumenten die klimaart en duurzaamheid belangrijk vinden.

Wat zijn de kernwaardes van het merk Marcel’s Green Soap?

Alle producten van Marcel’s Green Soap ruiken fantastisch, zijn heerlijk in gebruik en zijn gemaakt met respect voor klimaat en natuur.

Welke tools gebruik jij om het merk Marcel’s Green Soap te laden?

We gebruiken tv en outdoor, maar zetten ook vol in op socials, e-mailmarketing en retail.

Op welke KPI’s koers jij als marketeer?

Ik gebruik altijd de merk-waterval. Van geholpen naar spontane merkbekendheid om vervolgens bij brand set, laatst gekocht en koopintentie uit te komen. Veel van de tools die we gebruiken, zijn een mix van deze KPI’s. In het begin meer de eerste, daarna ook steeds meer naar verkopen toewerken.

Door digitale technieken kunnen marketeers steeds meer sturen op kortetermijn-salessuccessen. Hoe belangrijk is investeren in merkbouwen voor Marcel’s Green Soap?

Heel erg belangrijk, als old-school marketeer geloof ik erin dat het bouwen van het merk waarde toevoegt aan het merk en zorgt dat het merk zich onderscheidt van het brede aanbod in de markt.

Hoe belangrijk zijn PR en social media voor de ontwikkeling van het merk Marcel’s Green Soap?

Heel erg belangrijk, zeker in deze levensfase van het merk is het belangrijk dat je een sterke mix opbouwt en op veel touchpoints met je consument connect.

Zou je jouw merk in handen kunnen leggen van influencers?

Ik denk dat influencers een belangrijk onderdeel van de mix zijn, maar ik zou mijn merk niet in handen geven van influencers. Tegelijk laten we ook zien en merken dat we zelf vierkant achter ons merk staan, vandaar ook dat ik mijn naam eraan verbonden heb (en zelf de tv-commercials inspreek).

Met welk reclamebureau(s) werkt Marcel’s Green Soap in Nederland?

Wij werken niet met een reclamebureau, maar werken op adhoc basis samen met creatieven.

In welke mediamix gedijt Marcel’s Green Soap?

Focus ligt erg op het bouwen van de merkbekendheid en de merkwaarden. Een mix van socials, tv en outdoor is een perfecte combinatie om deze doelstellingen te bereiken.

Is het een doelstelling van Marcel’s Green Soap om naast een commerciële ook een maatschappelijke impact te hebben, als ja: welke?

Wij zijn voorloper op het gebied van verduurzaming van de was, schoonmaak en verzorgingsindustrie. Daarmee inspireren we leveranciers, concurrenten en afnemers. En we worden veel gekopieerd, dat geeft een goed gevoel, we zijn op de goede weg, het is goed voor het milieu.

De wereld is de afgelopen 10 jaar veranderd. Is het merk Marcel’s Green Soap ook veranderd en als ja; hoe?

Nou en of! Waren we 10 jaar geleden een van de eerste die duurzaamheid riepen, nu doet iedereen dat. Dat is goed nieuws. Maar dat betekent ook dat wij verder moeten ontwikkelen en dat doen we dan ook.

Wat maakt een merk succesvol in jouw opinie?

Je moet authentiek en uniek zijn, en altijd bij alles wat je doet en maakt kijken vanuit het oogpunt van je consument. Dat is denk ik ook waarom wij zo succesvol zijn.

www.marcelsgreensoap.com

De Merken100 wordt bekendgemaakt tijdens M100 Summer Edition op 26 juni.

Kaarten voor M100 Summer Edition

De M100 Summer Edition, daar wil je natuurlijk bij zijn! Koop jouw hier jouw kaarten

www.merken100.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

[Merken100] Marjolein Vendrig (Bever): De kracht van ons merk zijn onze buitenexperts

19-07-2024 | 13:00:16
Bever is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland.

[Merken100 2024] Johan van der Zanden (Albert Heijn): Onze missie is Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.

19-07-2024 | 12:53:43
Albert Heijn is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland

[Merken100] Petra Bremer: Bij Etos zijn we er voor iedereen

18-07-2024 | 11:56:00
Etos is één van de 250 merken die zijn genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Petra Bremer, directeur marketing & formats bij Etos.

[Merken100] Michiel van der Zanden (Coolblue): Onze obsessieve focus op klanttevredenheid manifesteert zich in positieve klantervaringen

17-07-2024 | 10:43:00
Coolblue is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland

[Merken100] Peggy Spaapen: Centraal Beheer is de helper, toegankelijk en benaderbaar

17-07-2024 | 10:41:26
Centraal Beheer is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.