Marketing Report
MWG en VIA gaan samen verder onder de naam VIA nieuws

MWG en VIA gaan samen verder onder de naam VIA

Tijdens een ingelaste algemene ledenvergadering hebben de leden van VIA en MWG unaniem ingestemd met een fusie tussen beide brancheverenigingen. Per 1 september gaan de partijen officieel samen verder onder de naam VIA.

Voltallig bestuur aangenomen

Het nieuwe bestuur zal bestaan uit een dagelijks en een algemeen bestuur. Beide worden ondersteund door het VIA-bureau. Het dagelijks bestuur zal bestaan uit voorzitter Rik Ledder (TBWA/NEBOKO), vicevoorzitter Maiko Valentijn (GroupM), penningmeester Dorine van Mullem (Talpa) en secretaris Sonja Vroling (KPN). De overige bestuursleden Mèlanie BosveldAtva van ZantenDiana van RoestRenee van den OetelaarEva van HeuvenTessa van der StarreGijs de BruijnJoris LakBrian Hirman en Charley Peereboom gaan zich samen met de taskforces richten op de volgende zeven thema’s: Mens, Talent, Celebrate, Visie, Innovatie, Ondernemerschap, Data, Tech en Privacy. Saskia Baneke-Delfgaauw blijft de directeur van de vernieuwde VIA.

Krachtig besluit

Voorzitter Rik Ledder geeft aan dat de uitkomst van de ledenvergadering geen verrassing was. De gesprekken over een mogelijke fusie zijn een jaar geleden geïnitieerd door de leden zelf. Ledder: "In de basis waren er twee verenigingen die hetzelfde resultaat nastreefden, dezelfde thema’s behandelden en zich ook nog eens op dezelfde doelgroep focusten. Maar als je allebei zo’n indrukwekkende trackrecord hebt opgebouwd, is het loslaten van zo’n reputatie en historie niet zo vanzelfsprekend. Dat het bestuur en de leden van de MWG nu de stap zetten om samen verder te groeien onder de naam van VIA, vind ik dan ook een krachtig besluit."

Een logische stap

Maiko Valentijn, MWG-voorzitter en vicevoorzitter van de nieuwe VIA vult aan: "Door ons nu officieel bij VIA aan te sluiten, zorgen we ervoor dat media een nog sterkere, zichtbaardere positie krijgen in de keten. De samensmelting zorgt voor veel leuke en interessante ontwikkelingen. Bestaande initiatieven, werkgroepen en evenementen, waaronder de AMMA Awards en YIM, zullen niet verdwijnen, maar worden uitgebreid met nieuwe, innovatieve projecten en evenementen. Stuk voor stuk zullen ze eraan bijdragen dat de mediakennis binnen VIA en de sector wordt verbreed en verdiept."

www.vianederland.nl

www.mwg.nl

 

Lees ook:

VIA en DDMA publiceren Whitepaper Search Automation

25-01-2024 | 12:26:00
Deze publicatie is gericht op het ondersteunen van search-specialisten en marketeers bij het automatiseren van hun searchstrategieën

AMMA Awards 2024 open voor inzending

11-01-2024 | 12:10:00
De Annual of Master in Media Awards worden al 23 jaar uitgereikt als erkenning voor de beste campagnes, opvallende concepten en opkomende talenten

VIA Taskforce Creative verwelkomt eerste AI-persoonlijkheid

21-09-2023 | 11:07:00
Met deze samenwerking tussen mens en kunstmatige intelligentie nemen VIA en Esther een flinke stap richting de toekomst van het communicatievak

36 inzendingen voor de Effie Awards 2023

12-09-2023 | 12:04:00
Op donderdag 16 november zal bekend worden wie er een plek op het podium verdient en een Bronzen, Zilveren of Gouden Effie in de wacht sleept

[Interview] Saskia Baneke-Delfgaauw (VIA) over de fusie van VIA met MWG

04-08-2023 | 18:40:00
MWG werd in 1971 opgericht als Vereniging Mediawerkgroep en noemt zich al lange tijd MWG, vereniging voor commerciële communicatie. Op 1 januari 2021 fuseerden de VEA (Vereniging Erkende reclame-Adviesbureaus) die in 1917 was opgericht met IAB Nederland tot VIA Nederland
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.