Marketing Report
N=5 Grote Winnaar Content Marketing Awards 2023 - Axioma, iO en Cheil runners-up nieuws

N=5 Grote Winnaar Content Marketing Awards 2023 - Axioma, iO en Cheil runners-up

Op 28 november zijn in Beeld en Geluid in Hilversum de winnaars van de Content Marketing Awards 2023 bekendgemaakt. Met een recordaantal inzendingen van ongekend hoge kwaliteit was het een geweldig avond waarbij er volop werd gewonnen. Niet door iedereen natuurlijk hoewel: een zaal vol genomineerden is in feite een vat vol fantastische winnaars.

Maar liefst 12 CMTA-Medals voor creatie en 10 CMTA-Medals voor distributie en 18 bronzen, zilveren en gouden Awards voor B2B, B2C, B2E, Non-Profit, Innovatie AI en Campagnes werden namens de jury’s uitgereikt.

N=5 2x GOUD, 1x BRONS

N=5 is de grote winnaar van de tweede editie van de Content Marketing Awards. Het bureau uit de Amsterdamse Houthavens haalde voor het tweede jaar op rij de meeste prijzen binnen. N=5 won Goud in zowel de categorie B2B met Volop Ondernemen voor ABN AMRO als in de categorie Non-Profit met Ondraaglijke Sieraden voor Slachtofferhulp Nederland. Daarnaast won N=5 nog een Bronzen Award en 4 Medals.

De jury over Volop Ondernemen: "De slimme en solide strategie achter deze case benutte inzichten over hoe ondernemers media consumeren. Dit leidde tot indrukwekkende resultaten. Met een cross-mediale benadering die de actualiteit niet schuwde, liet ABN AMRO zien hoe je expertise op een relevante en dynamische manier deelt. De uitvoering was top-notch, een toonbeeld van hoe je met een helder idee en een strakke uitvoering een publiek kunt inspireren en bewegen. Een echte gouden greep, die laat zien hoe inhoud en intelligentie hand in hand gaan."

De jury over Ondraaglijke Sieraden: "Een overtuigende winnaar met veel punten van alle juryleden. Een gewaagde aanpak die leidde tot zeer impactvolle content, met maatschappelijke waarde. De jury waardeert dat de makers zelfkritisch bleven tijdens dit kwetsbare project. Daarnaast is goed gekeken naar de inzet van diverse kanalen, aansluitend op de doelgroep."

Axioma ZILVER, 2x BRONS

Axioma won Zilver voor Ik zoek jou! voor Triade Vitree en twee Bronzen Awards voor Laat ondernemen niet eindigen in 'Er was eens...' voor Avero Achmea en een Medal. 

De jury over Ik zoek jou!: "Deze campagne is geworteld in diepgaande inzichten uit doelgroeponderzoek en zet de cliënten in als influencers. Hierdoor worden niet alleen de harten van potentiële kandidaten geraakt, maar ook de praktische bezwaren tegen het sollicitatieproces weggenomen. Het traditionele sollicitatieproces is overboord gegooid ten gunste van meet & greets die een laagdrempelige en persoonlijke benadering bieden. Deze strategie versterkt niet alleen het employer brand van Triade Vitree, maar spreekt ook direct de drijfveren van de zorgprofessionals aan, in de context van een krappe arbeidsmarkt, aan. Content is hier aan het werk, voor beter werk!"

iO ZILVER, BRONS

iO won Zilver voor De Verdwenen SS'er voor Nationaal Monument Kamp Amersfoort en Brons voor Studentencampagne Niet Bij Topicus. iO won ook twee Medals.

De jury over De Verdwenen SS'er: "Een puur journalistieke aanpak en een laag budget leidde hier tot het summum van creativiteit. Dit is waar storytelling om draait: sterk inzoomen en één verhaal groot maken. De aanpak is gedurfd, de research grondig en de resultaten echt indrukwekkend. Een moedig project dat ook aantoonbaar leidde tot meer bezoekers van het museum."

Cheil Goud, Zilver

Cheil won Goud en Zilver voor Frequency voor Samsung.

De jury: "Campagne die aansluit op ‘Do what you can’t. Een bestaand groot merk met bijbehorend budget, met een even groot afbreukrisico. De jury vindt de case overtuigend, slim gedaan voor een verspreide doelgroep die lastig te bereiken is. Effectief ingespeeld op een behoefte die ontstaan is na het verdwijnen van The Voice en goed doorontwikkeld met onder meer een podcast en albums van de winnaars bij partner Top Notch."

The Invaders Brons, 3 Medals

The Invaders behoorden tot de veel winnaars van de Content Marketing Awards 2023. Vier keer mochten zij het podium op. Drie keer voor een Medal en Readification voor De Leescoalitie won een Bronzen Award.

De Jury: "Complimenten voor de keuze om niet te vechten tegen leesarmoede, maar samen te werken met de bezigheid die hier het meest mee concurreert: gamen. Een slimme strategie vanuit insights, mét maatschappelijke opbrengst. Dit is een prachtig voorbeeld van content brengen naar de doelgroep. De jury ziet potentie voor meer!"

Goud voor LiveWall, Dentsu en Weber Shandwick

LiveWall, Dentsu en WeberShandwick gingen ook met een Gouden Content Marketing Award naar huis.

LiveWall won voor #Vriendenteam aan, bijbaan gááán!, voor Kruidvat .

De Jury: "Deze contentcampagne is een frisse wind in de wereld van werk, die voor Kruidvat in een half jaar een ongekende 30.000 nieuwe sollicitaties binnenhaalde. Door een complete middelenmix is een naadloze omnichannel ervaring gecreëerd, allemaal om de bijbaner van nu te bereiken. En dat lukte, met een strategie die solliciteren met vrienden normaal maakte, de werksfeer vierde en de waarde van vriendschap op de werkvloer inzag. De content-aanpak leverde resultaten in termen van sollicitaties, een significante daling in de bounce-rate op de carrière-site, en een boost voor het werkgeversmerk van Kruidvat." 

Dentsu pakte een Gouden Content Marketing Award voor Albert Heijn's Expeditie Oceaan.

De jury: "De campagne 'Expeditie Oceaan' voor Albert Heijn toont hoe een slimme mix van media, aangevoerd door een steengoed creatief concept, echt impact levert. Door 'edutainment' als een centraal instrument te gebruiken, creëert de campagne een educatief verhaal dat zowel boeiend als informatief is, met een blijvend effect op het publiek. De jury was unaniem vol lof en deze award weerspiegelt de algemene waardering voor deze innovatieve en invloedrijke campagne. Goud!"

Weber Shandwick mocht het podium op om de Gouden Content Marketing Awards op te halen voor Netherlands met Dogfishing voor Pedigree.

De Jury: "Weber Shandwick  laat met deze case laat zien hoe AI uitstekend en innovatief kan worden ingezet. Vanuit het inzicht dat de werking van dating-apps voor mensen onderling ook tussen mens en huisdier kan werken, worden vier asielhonden met AI omgetoverd tot mensen met de nadruk op persoonlijkheid en karaktereigenschappen. AI werkt hier effectief voor het bereiks- en impactdoel van het merk Pedigree, én voor het maatschappelijk doel achter deze case. Voor de jury was dit overtuigend het “AI pet-project” in deze categorie." 

 

Winnaars 2023

Content Marketing Award B2B

Content Marketing Award B2C

Content Marketing Award B2E

Content Marketing Award Non-Profit

Content Marketing Award Campagnes

Content Marketing Award Innovatie met AI

Medal voor Moed

De jury: "Je moet het maar durven... werken voor de lastigste klant die je kunt bedenken: je eigen bureau! Tussen alle inzendingen voor externe klanten, vond de jury twee pareltjes van projecten die dit hebben aangedurfd. En niet 'on the cheap', maar met stijlvolle opmaak en met budget voor drukwerk en distributie. Het is aanleiding voor de CMTA om vanaf de editie 2024 een aparte categorie 'Content marketing voor eigen bureau' in het leven te roepen. En voor dit jaar belonen we de twee inzendingen die, als 'practice what you preach'. , de durf hebben getoond om voor eigen bureaucollega's als klant een case te ontwikkelen, én dit óók spontaan durfden voor te leggen aan de CMTA jury. Voor hen hebben wij vanavond welverdiend de speciale 'Medal voor Moed'. Applaus voor  'The Bold' gemaakt door en voor bureau Bold & pepper, and voor 'The Full Story' gemaakt voor en door bureau Zandbeek."

Medals Creatie

Medals Distributie

Nominaties

Een overzicht van alle genomineerde cases voor Content Marketing | The Awards 2023 staat hier

Categorieën

Dit jaar waren er medals en awards te winnen in de volgende rubrieken:

  • B2B Content Marketing Programma: De beste Business-to-Business contentmarketingcases met de meest uitgekiende contentmarketingstrategie, -aanpak en resultaten
  • B2C Content Marketing Programma: De beste Business-to-Consumer contentmarketingcases waarin de meest uitgekiende contentmarketingstrategie, -aanpak en resultaten
  • B2E Content Marketing Programma: De beste Business-to-Employee contentmarketingcases ten behoeve van bestaande of toekomstige medewerkers van een organisatie
  • Non-profit Content Marketing Programma: De beste contentmarketingcases ten behoeve van Non-Profit instellingen of Overheidsorganisaties
  • Content Marketing Campagne: De beste en meest effectieve contentmarketingcampagnes, al dan niet ingebed in een lange termijn programma.
  • Buitencategorie-Award: Vernieuwing met AI: Het contentmarketingvak werkt hard aan de slimme inzet van Artificial Intelligence. Al werkend vinden we uit voor welke inzet AI goed werkt en waar het bijdraagt aan de inzet van al het menselijk talent in het vak. Met deze buitencategorie-Award zetten we voorlopers met succesvolle cases graag in de spotlight.

www.cmta.nl

Partners CMTA

 

Lees ook:

Content Marketing Awards 2023 | Winnaar Award GOUD B2B + BRONS Campagnes - N=5: Volop ondernemen

01-12-2023 | 10:00:00
Deze case is het toonbeeld van het synergie-effect tussen content en advertising. De kernbelofte van ABN AMRO is Expertise for you.

Content Marketing Awards 2023 | BRONS B2C - Born05 - SNS: Future Money Talks

01-12-2023 | 09:23:00
SNS Future Money Talks komt op voor de (financiële) belangen van de nieuwe, jonge doelgroep van SNS die vooruit wil in het leven

Content Marketing Awards 2023 | BRONS B2B + Innovatie met AI - Axioma: Laat ondernemen niet eindigen in 'Er was eens...'

01-12-2023 | 08:16:00
Het doel? Avéro Achmea bij het intermediair positioneren als kennisexpert op gebied van risicomanagement.

Content Marketing Awards 2023 | ZILVER CAMPAGNES - Go Spooky: HEMA’s Sappige Tijden

30-11-2023 | 10:00:00
Duik in het dynamische leven van HEMA-medewerkers, vermengd met sappig drama, onverwachte paniek en natuurlijk onze iconische rookworsten en tompoucen.

Content Marketing Awards 2023 | ZILVER B2E - Axioma: Ik zoek jou!

30-11-2023 | 09:11:00
Hoe werf je zorgmedewerkers in een krappe arbeidsmarkt? Triade Vitree laat zien dat goed gekozen influencers hét verschil kunnen maken.
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.