Natwerk en Lebara lanceren campagne: Data is data en bellen is bellen

Natwerk en Lebara lanceren campagne: Data is data en bellen is bellen

Na een merkpositionering in 2023 zetten telecomprovider Lebara en Natwerk de lijn van Logisch voort en lanceren een campagne: Data is data en bellen is bellen. Het doel van deze campagne is om Nederland dit keer wakker te schudden met de vraag: waarom zou je als consument de hoofdprijs betalen voor een identieke dienst?

Volgens Lebara betalen klanten bij de grote dure telecomaanbieders veel te veel geld voor dezelfde producten en diensten. Al helemaal omdat ze bij Lebara ook gewoon kunnen vertrouwen op het beste netwerk van KPN, bijna een miljoen tevreden klanten en een goede klantenservice. Bovendien zijn veel van de Lebara diensten in meer dan 1000 winkels verkrijgbaar.

In de campagne wordt de vergelijking getrokken met alledaagse producten, waar je logischerwijs ook niet de hoofdprijs voor betaalt. Bijvoorbeeld een opblaasboot; daar betaal je toch niet de prijs van een privéjacht voor? Waarom betalen we dan wel te veel voor ons telefoonabonnement? Data is data en bellen is bellen.  

Eelco Gijze, commercieel directeur van Lebara: "Lebara is inmiddels de grootste zelfstandige mobiele aanbieder in Nederland, naast de drie grote telecomaanbieders. We doen niet onder in kwaliteit, maar wel in prijs. Met onze campagne willen we consumenten laten inzien dat Lebara kwaliteit biedt zonder de hoofdprijs te betalen."

De Boutiek

De campagne heeft als voornaamste doel om nog meer mensen Lebara te laten overwegen en wordt een jaar lang uitgerold met TVC, radio, social media, partnerships, online ads en activaties. In de TVC genaamd De Boutiek zien we een klusser die op zoek is naar een moertje. Hij ontdekt dat de winkel is ingericht als een surrealistische luxe doe-het-zelfzaak en dat het moertje tientallen euro's kost. Natuurlijk besluit hij dit niet te doen.

Lebara is al langer een uitdager van de grote dure telecomaanbieders. Eerder wisten ze al de onzin van unlimited aan te tonen in de milkshake campagne van 2023. Nu wordt er weer herkenbare symboliek gebruikt om consumenten duidelijk te maken dat ze vooral moeten kiezen voor wat ze écht nodig hebben. 

Barend Stegeman, creatief directeur Natwerk: "Voor veel alledaagse producten betaal je niet de hoofdprijs. Maar waarom dan wel voor een product dat je alle dagen gebruikt? Met onze campagne schudden we mensen wakker over waar ze eigenlijk voor betalen."

Lebara en Natwerk

De campagne gaat verder op de positionering Logisch, die Lebara samen met hun bureau Natwerk lanceerde in 2023. De campagne is wederom geregisseerd door Johan Kramer en ingesproken door Ton Kas. Lebara groeit hard door en is inmiddels de grootste uitdager van de drie grote telecomaanbieders. Het bedrijf heeft meer dan 900.000 klanten.

Credits:

Lebara: Eelco Gijze, Tanja Notenboom, Martijn de Jonge, Isabelle Kerkhof | Strategie & Creatie: Natwerk | Socials: Unlike | Regie: Johan Kramer | Productiemaatschappij: Holy Fools | Post-productie: Compound | Geluid: FC Walvisch | VO: Ton Kas

www.natwerk.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

GVB en Natwerk roepen chauffeurs op om buschauffeur te worden

23-07-2024 | 10:51:00
Op tactisch gekozen plekken worden chauffeurs via out-of-home-uitingen hierop gewezen.

[Interview] Marlies van Voorthuizen (Zilveren Kruis) over always-on strategie en zonnecremecampagne

15-07-2024 | 19:04:00
Marlies van Voorthuizen is senior Merk & Marketingcommunicatieadviseur en senior campagnemanager en bij Zilveren Kruis verantwoordelijk voor campagnes, waaronder de zonbeschermingscampagne. We spreken haar hierover

Natwerk en Tikkie lanceren zomercampagne Groepie

15-07-2024 | 10:34:00
De campagne verschijnt in opvolging van de wintersportcampagne eerder dit jaar. Het is onderdeel van een groter offensief waarmee Groepie komende jaren onder de aandacht wordt gebracht.

Natwerk en ARTIS introduceren het Weetjes Kleedje

11-07-2024 | 14:41:00
In samenwerking met Natwerk lanceert ARTIS een campagne die alle Amsterdammers uitnodigt om te ontdekken dat ARTIS leeft tijdens de Zoomeravonden

Natwerk en Zilveren Kruis promoten zonbescherming op terrassen

24-06-2024 | 10:12:28
Zilveren Kruis en Natwerk werken samen aan een campagne om het belang van zonbescherming en het voorkomen van huidkanker te benadrukken.

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.