Nieuws

29-03-2018 17:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 40391 | Tags:

Brillenmerk Ace & Tate en festival DGTL komen met kunstproject Refract
22-03-2019 | 13:37:00
Het brillenmerk Ace & Tate en het festival DGTL hebben aangekondigd met een uit afvalmaterialen gemaakt kunstproject Refract te komen


Rabobank partner FIBA 3x3 World Cup 2019 en Urban Sports Week Amsterdam
22-03-2019 | 11:32:18
Van 18 tot en met 23 juni 2019 wordt in Amsterdam de Urban Sports Week Amsterdam 2019 (USWA) en de WK 3x3 Basketball (FIBA 3x3 World Cup 2019) gehouden. Rabobank is partner


[Onderzoek] Milestones-onderzoek: Praktische aankopen rondom mijlpalen
22-03-2019 | 11:00:00
Het is vooral een speciale reis die voor een toename in geluk zorgt, gevolgd door trouwen en samenwonen. Dit blijkt uit het Milestones-onderzoek van Sanoma en CHOICE Insights & Strategy. Praktische aankopen rondom mijlpalen zijn in


Renault start met test bidirectioneel laden, ecosysteem in Utrecht geopend
22-03-2019 | 10:31:00
Groupe Renault start de eerste grootschalige proef met bidirectioneel laden. In Utrecht is daartoe een nieuw, duurzaam energie- en mobiliteits ecosysteem geopend


fietsenwinkel.nl focust op e-bike forens
21-03-2019 | 12:50:00
International Bike Groep, moederbedrijf van fietsenwinkel.nl kantelt zijn strategie als grootste online fietsenverkoper. De komende jaren staat de ontwikkeling van klantgerichte services met hoge toegevoegde waarde die horen bij de e-bike forens centraal


Grolsch en Cinetree starten samenwerking
21-03-2019 | 11:59:00
Bierbrouwer Grolsch heeft haar liefde voor muziek en film nooit onder stoelen of banken gestoken en Cinetree is een filmplatform dat toegang biedt tot de mooiste films en documentaires. Samen willen Grolsch en Cinetree in 2019 het publiek kennis laten maken met al het moois dat films en documentaires te bieden hebben


[CBS] Vertrouwen consument daalt verder
21-03-2019 | 11:31:55
De stemming onder consumenten is in maart 2019 voor de achtste maand op rij negatiever dan een maand eerder, meldt het CBS. Het consumentenvertrouwen daalt 2 punten en komt uit op -4


Batavus kiest voor Alfred en lanceert de Actieradius actie
21-03-2019 | 11:20:00
De campagne draait om de Actieradius actie waar kopers van een e-bike van Batavus tijdelijk een gratis upgrade krijgen van hun accu. De campagne is te zien op televisie, online, social en print.


Lexus maakt documentaire van 60.000 uur
20-03-2019 | 08:39:00
Lexus heeft een documentaire gemaakt van 60.000 uur over het Japanse Takumi-vakmanschap. De film is zowel op volledige lengte als in een verkorte editie van 54 minuten online te zien


[Podcast] René Zeedijk: RTL investeert 350 miljoen in video, Netflix 15 miljard
20-03-2019 | 06:02:00
René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie


[Commercial Review] Machiel Verkuyl: SIRE, Bol.com en ASR
19-03-2019 | 12:58:46
Ga er maar aanstaan: een briefing die Nederland weer wat liever moet maken. En wát een mooi haakje hebben ze gevonden. Iedereen die de hashtag hoort, behoeft totaal geen uitleg; je snapt direct wat er aan de hand is


Offspring Media neemt Gewoonborstvoeding.nl over
19-03-2019 | 09:09:19
Offspring Media heeft de webwinkel Gewoonborstvoeding.nl overgenomen. De online uitgeverij heeft nu verschillende platforms voor zwangere vrouwen en jonge moeders


Stapels reistassen op abri’s voor promotie Netflix-film
19-03-2019 | 07:27:00
Op het Museumplein in Amsterdam liggen honderden reistassen opgestapeld op de abri’s. De actie is bedoeld om de nieuwe Netflix Original Triple Frontier te promoten. Dat laat JCDecaux weten


Hornbach begint campagne Zo ruikt het voorjaar
19-03-2019 | 07:21:04
Bouwmarkt Hornbach zet zwetende klussers centraal in de nieuwe campagne Zo ruikt het voorjaar. De bouwmarktketen zet deze campagne crossmediaal in, met uitingen via radio, out of home, online video en display, social media en print


Campagne ASN Bank met PVC-paardje
19-03-2019 | 07:12:36
Een korte animatiefilm rondom het PVC-paardje vormt het hart van de campagne van ASN Bank, samen met Selmore en Ambassadors


Campagne Vandebron met Jennifer Hoffman
18-03-2019 | 16:05:56
Energiebedrijf Vandebron heeft een campagne ontwikkeld rondom het thema goede energie. Actrice Jennifer Hoffman informeert mensen via diverse kanalen over het belang van de herkomst van energie


KOKORO Amsterdam ontwikkelt campagne Payconiq
18-03-2019 | 13:47:00
De campagne bestaat uit een tv-commefcial, online campagne en diverse activaties. Verschillende winkels waar je met Payconiq kunt betalen, waaronder ICI PARIS XL, Jeans Centre en SPAR, krijgen een prominente rol in tag-ons en de online ads


Dit is nu marketing van marketinggoeroe Seth Godin in de winkels
18-03-2019 | 13:35:00
Met Dit is nu marketing deelt hij voor het eerst het geheim van zijn marketingkennis: goede marketeers gebruiken consumenten niet om de problemen van hun bedrijf op te lossen, ze gebruiken marketing om de problemen van hun klanten op te lossen


YIMB lanceert de Automotive Influencer-index
18-03-2019 | 12:58:00
Het bureau monitort de socialmediaposts van de vijftien meest invloedrijke Nederlandse automedia, -journalisten en -influencers en koppelt deze exposure vervolgens aan de Nederlandse automerken


Bart Sikkema versterkt Mediaxplain*
18-03-2019 | 08:16:00
Mediaxplain* is een Digital Development Director rijker. Bart Sikkema is verantwoordelijk voor de koers en professionalisering van de digitale dienstverlening binnen het marketing- en mediabureau


LolaLiza in zee met social-mediabureau Dorst & Lesser
18-03-2019 | 08:09:26
Dorst & Lesser is sinds 1 februari het social-mediabureau van modemerk LolaLiza. Het bedrijf is één van de grotere spelers op de Belgische modemarkt, maar ook actief in Nederland en Frankrijk


Wisse Kommunikatie doet pr Toshiba in Benelux
18-03-2019 | 07:53:27
Toshiba heeft pr- en communicatiebureau Wisse Kommunikatie aangesteld om haar pr-activiteiten in de Benelux te verzorgen


Campagne tegen voedselverspilling van start
15-03-2019 | 10:10:00
De Stichting Samen Tegen Voedselverspilling is gestart met de campagne Hoe #verspillingsvrij ben jij? De campagne is ontwikkeld door campagnebureau Food Cabinet


Baderie kiest Burst als digitaal partner
14-03-2019 | 13:34:00
Baderie kiest voor het digital agency Burst. Als resultaat van deze samenwerking zal de nieuwe website Baderie.nl voor komende zomer online worden geplaatst


Jumbo sluit zich aan bij Stichting Samen tegen Voedselverspilling
14-03-2019 | 10:28:00
Jumbo heeft zich aangesloten bij de Stichting Samen tegen Voedselverspilling. Deze stichting heeft tot doel in 2030 de helft minder voedselverspilling te realiseren


JWT en Jimmy Nelson presenteren Preservation Robot voor behoud culturele diversiteit
13-03-2019 | 12:38:00
JWT Amsterdam en Jimmy Nelson hebben de Preservation Robot gepresenteerd. Dit is de eerste technologische oplossing die autonoom zijn (digitale) pijlen richt op de culturele homogenisering


[Onderzoek] Omzet e-commerce in 2018 23,7 miljard euro
13-03-2019 | 09:12:00
De omzet van de Nederlandse e-commercemarkt is in 2018 weer toegenomen. Het afgelopen jaar hebben de Nederlandse consumenten online 23,7 miljard euro uitgegeven aan producten en diensten, een geschatte groei van 10 procent ten opzichte van het jaar ervoor


MAGNA Outlook wordt REDEFINE magazine
13-03-2019 | 08:55:00
REDEFINE biedt een podium aan specialisten en professionals die de mediawereld duiden vanuit hun expertise en die verder kijken dan wat er tot nu toe speelt. Kopstukken, trendwatchers en andere aansprekende namen geven hun ongezouten mening


Offspring Media verzorgt contentmarketing voor Boba Autisme Groep en Autisme Centraal
12-03-2019 | 15:03:05
Offspring Media, online uitgeverij van meerdere jongegezinnentitels, zal met verschillende soorten content ouders informeren over alles wat te maken heeft met autisme


Ellen van den Berg Creative Director UX Edenspiekermann
12-03-2019 | 14:38:11
Binnen het internationale digital-designbureau Edenspiekermann wordt Ellen van den Berg als Creative Director UX verantwoordelijk voor opdrachtgevers als Schiphol, Reed Elsevier, Alcon, The Economist, Mercedes Benz en Red Bull


Dept neemt Rocket Insights over
12-03-2019 | 14:23:00
Dept neemt het Amerikaanse agency Rocket Insights over. Met een focus op digital products en nieuwe interfaces op het gebied van voice, AR, VR en mixed reality zet Dept hiermee nog meer in op innovatie


VIRTUE lanceert genderneutrale stem: Q
12-03-2019 | 09:08:00
VIRTUE, het creatieve bureau van VICE Media, kondigt ‘s werelds eerste genderneutrale stem aan. De stem heeft de naam Q gekregen


Vruchtvlees verzorgt rebranding Miro
12-03-2019 | 08:31:00
Vruchtvlees heeft de rebranding verzorgd van de online samenwerkingstool Miro, voorheen RealTimeBoard. Dat laat het bedrijf weten


DotControl versterkt creatieve afdeling
11-03-2019 | 11:17:00
DotControl investeert in de creatie-afdeling met het aantrekken van een award-winning creative team bestaande uit Radha Pleijsant en Gavin Kempenaar


Doorstart Intertoys dankzij overname Green Swan
08-03-2019 | 14:19:00
Intertoys blijft bestaan dankzij een overname door Green Swan, een gespecialiseerd Portugees speelgoedbedrijf. Intertoys ging op 21 februari 2019 failliet. De bedoeling is dat 220 winkels open kunnen blijven


Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie