Nieuws

29-03-2018 17:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 121804 | Tags:

Overname RIDE door Boomerang
06-12-2019 | 13:02:00
De naam RIDE verdwijnt en een deel van de medewerkers verhuist naar het kantoor van Boomerang Agency. De overname past in de consolidatietrend die momenteel gaande is in de reclamebranche


DeMarketing100 2020: Andrea Huijssoon meest invloedrijke marketeer van Nederland
06-12-2019 | 11:04:00
DeMarketing100 2020 werd bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 4 december in Olofs in Amsterdam


UM verzorgt mediaplan rond kerstcampagne Coca-Cola
06-12-2019 | 10:17:49
Coca-Cola komt met een kerstcommercial met het thema Wat ons verbindt, maakt ons sterker. De Nederlandse campagne is een doorvertaling van de internationale campagne van Coca-Cola. UM is verantwoordelijk voor het mediaplan


Alfred International maakt kerstcommercial voor Jumbo
06-12-2019 | 09:55:01
Alfred International heeft de jaarlijkse kerstcommercial voor Jumbo gemaakt. In de spot van de supermarkt staat vader Bas, gespeeld door Frank Lammers, er dit jaar plotseling alleen voor


Makro kiest voor M2Media als mediapartner
06-12-2019 | 09:30:39
Makro laat M2Media, onderdeel Candid Group, voortaan de mediastrategie verzorgen


Wavin in zee met Het PR Bureau
06-12-2019 | 09:17:27
Wavin werkt voortaan samen met Het PR Bureau. Het bedrijf opereert wereldwijd en is actief in kunststof leidingsystemen en wil verder uitgroeien tot thought leader op het gebied van toekomstbestendige steden


75B ontwerpt 2020-campagne IFFR
06-12-2019 | 08:59:57
Het campagneconcept is vertaald naar alle online en offline kanalen die IFFR gebruikt om het publiek te bereiken en het programma te communiceren. De outdoorcampagne begint eind 2019. De officiële posters van IFFR 2020 zijn online te bestellen via de IFFR-shop


Storyboard: influencermarketing zal in 2020 de pubertijd ontgroeien
06-12-2019 | 08:21:00
Influencermarketing is geen nieuw fenomeen. Sterker nog, de archieven gaan terug naar het jaar 1882: in dat jaar werd de populaire Britse actrice Lilly Langtry het gezicht Brown’s Iron Bitters


Julius Minnaar keert terug naar IPG Mediabrands
05-12-2019 | 11:55:08
IPG Mediabrands benoemt Julius Minnaar in de positie van CEO Benelux. Minnaar gaat de Benelux-organisatie door een uitdagende periode van groei en transformatie leiden en de activiteiten in de regio verder stimuleren


Mark van Dijk opvolger Julius Minnaar bij Dentsu Aegis
05-12-2019 | 11:00:00
Dentsu Aegis Network maakt bekend dat CEO Julius Minnaar heeft besloten te vertrekken. Mark van Dijk, momenteel CCO Dentsu Aegis Network Nederland, zal per 1 januari 2020 de functie van CEO gaan vervullen.


Energize komt met game voor T-Mobile
05-12-2019 | 10:21:50
Om bekendheid met de propositie van T-Mobile Thuis te vergroten, ontwikkelde Energize samen met Superhero Cheesecake een digitale game ervaring ontwikkeld. Hierin zijn elementen van een escape room verweven met verschillende kleine challenges


Andrea Huijssoon bovenaan in DeMarketing100
05-12-2019 | 09:25:19
MediaMeetings lanceert DeMarketing100: de ranglijst van de meest invloedrijke mensen in de marketing. Andrea Huijssoon voert deze eerste editie van deze lijst aan


Grote veranderingen in DeMediabureau50
05-12-2019 | 09:03:51
Met twee mensen uit de top drie van afgelopen jaar die hun bureau hebben verlaten, stonden grote veranderingen in DeMediabureau50 van dit jaar bij voorbaat al vast. De ranglijst van 2020 werd op woensdag 4 december bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner in Amsterdam


Ivo Roefs (ex-DDB) CMO Schuberg Philis
05-12-2019 | 07:51:00
IT-dienstverlener Schuberg Philis wil een superbrand worden en benoemt Ivo Roefs als Chief Marketing Officer. Ivo Roefs werkte 17 jaar bij communicatiebureau DDB, waarvan 10 jaar als CEO


Tommy Hilfiger sponsor Sail Amsterdam 2020
05-12-2019 | 07:32:00
Als onderdeel van het partnership voorziet PVH Europe alle ruim 2000 SAIL-vrijwilligers van Tommy Hilfiger-kleding. De samenwerking is tot stand gekomen na een oproep van burgemeester Femke Halsema aan het Amsterdamse bedrijfsleven


Louwman Group en Fietsvoordeelshop.nl bundelen krachten
04-12-2019 | 14:10:00
Louwman Group heeft een belang genomen in Fietsvoordeelshop.nl. Door de samenwerking kan Fietsvoordeelshop.nl zijn groeiplannen sneller realiseren


Made by Many opent een kantoor in Amsterdam
04-12-2019 | 11:29:58
72andSunny Amsterdam verwelkomt Made by Many in zijn co-working kantoor in de Amsterdamse Jordaan


Conny Braams Chief Digital & Marketing Officer at Unilever
04-12-2019 | 10:52:28
Unilever today announced some changes to the Unilever Leadership Executive. Amanda Sourry, President, Unilever North America, has decided to retire from the company after more than 30 years of service to pursue new opportunities


[Onderzoek] Posten, scrollen, appen en snappen: Jongeren geïnspireerd door social media
03-12-2019 | 15:38:03
De gevoelens van 14- en 15-jarigen tijdens het posten, scrollen, appen en snappen zijn vaker positief dan negatief. Dit blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Amsterdam onder bijna duizend 14- en 15-jarigen in Nederland


ACM wil grenzen aan selectieve informatie op websites bedrijven
03-12-2019 | 11:27:47
Bedrijven zijn online steeds beter in staat consumenten te sturen in hun keuzes en aankopen. De Autoriteit Consument & Markt ACM heeft een leidraad ter consultatie uitgebracht, die zich toespitst op de balans tussen gepersonaliseerde informatie en keuzevrijheid


Urgenda wil campagne voor recyclen oude koelkasten
02-12-2019 | 18:47:26
Producentencollectief Weee Nederland, Urgenda en de keukenbranche willen een campagne voor het wegdoen en recyclen van koelkasten en vriezers van tien jaar en ouder. Daarvoor vragen ze steun van het kabinet


[Interview] Mark de Weerd: programmatic anno 2019 en 2020
02-12-2019 | 10:08:20
Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?


[Column] Erwin Fisser: kindertelevisiewijsheid
02-12-2019 | 09:46:04
Lezers willen zogenaamd niet betalen voor boekjes waarin citaten uit kinderboeken staan. Dat vond ik onzin en dat vind ik nog steeds. Mensen die van mening zijn dat ze geen belangrijke lessen uit kinderliteratuur kunnen halen, kun je niet serieus nemen


N=5 bedenkt huilend beeld voor het Aidsfonds
02-12-2019 | 08:25:00
Het Aidsfonds onthult op Wereld Aids Dag een standbeeld op het Beursplein in Amsterdam. Het beeld, dat is bedacht door creatief bureau N=5, huilt realtime op het ritme van de aidsepidemie: één traan voor elke dode, elke 40 seconden


We winkelen (weer) vaker online en hebben steeds vaker klachten
02-12-2019 | 08:15:04
Van de Nederlanders die in 2019 online winkelden heeft de helft klachten. In 2015 zei 40 procent problemen te hebben ervaren met online aankopen. Te late levering is de meest genoemde klacht. Dat blijkt uit de nieuwste cijfers van het onderzoek ICT-gebruik van huishoudens en personen 2019 van het CBS


Mediahuis Nederland introduceert AdSticker middels campagne voor Corendon
29-11-2019 | 13:07:00
Mediahuis lanceert in een campagne voor Corendon een nieuwe advertentiepropositie op de voorpagina van De Telegraaf. De AdSticker brengt twee werelden samen: exposure op een plek in de krant en digitaal


Fitzroy brengt whitepaper Retail Remixed uit over online koopgedrag millennials en gen Z
29-11-2019 | 08:37:10
De whitepaper tackelt de vraag hoe webwinkeliers de opkomende generaties aan zich kunnen binden zonder hun huidige klant uit het oog te verliezen


Zwarte Cross wil 100 procent recycling in 2023
28-11-2019 | 15:13:45
Feestfabriek Alles Komt Goed BV wil dat in 2023 alle bekers en flessen op de Zwarte Cross gerecycled worden. De organisatie zette afgelopen jaar de eerste stappen in het organiseren van duurzamere festivals


[Column] Paola Cassone: sociale netwerken, Hongkong en Greta
28-11-2019 | 14:27:00
Wat zullen we ons over tien jaar van 2019 nog herinneren? Ik heb voor mezelf drie woorden bedacht die 2019 verbeelden: sociale netwerken, Hongkong en Greta


Jet van Nieuwkerk maakt podcasts voor Karwei
28-11-2019 | 08:56:42
Karwei en Jet van Nieuwkerk beginnen een podcastserie om mensen te inspireren voor het inrichten van hun huizen. In Tip van Jet Woongeluk powered by Karwei komen allerlei mensen aan het woord die iets hebben met interieurs


Marktplaats rondom TikTok-influencers in de maak
26-11-2019 | 14:31:17
De Rotterdamse Influencer scale-up Influentials richt zich voortaan niet alleen op Instagram, maar ook op TikTok. Met de software van Influentials kunnen bedrijven via een marktplaats toegang krijgen tot essentiële data van influencers


[Nederlands MediaNetwerk TV] Martijn Lasonder over Dorst & Lesser
26-11-2019 | 14:00:57
Martijn Lasonder is strateeg bij socialmediabureau Dorst & Lesser. Verder is hij genomineerd voor DeMediabelofte 2020. We spreken hem over zijn werk.


Nep-aanbiedingen bij bekende webwinkels
26-11-2019 | 09:59:08
Wehkamp en andere bekende webwinkels stunten met aanbiedingen die helemaal niet zo goed zijn als ze lijken. Prijzen worden kunstmatig verhoogd waarna de aanbiedingsprijs heel aantrekkelijk lijkt. De echte korting is lager dan de websites stellen


FJ maakt video over kappersvak voor ANKO
26-11-2019 | 09:09:08
FJ heeft een video gemaakt om het kappersvak in het zonnetje te zetten. Brancheorganisatie ANKO wilde een film waarin kappers centraal staan, zonder dat ANKO zelf te veel op de voorgrond aanwezig zou zijn


Albert Heijn opent kassaloze winkel op Schiphol
25-11-2019 | 13:38:19
Twee maanden lang staat er bij Schiphol een testwinkel van Albert Heijn. Het winkeltjes kent geen kassa’s en klanten betalen voor hun boodschappen zodra ze ermee de deur uit lopen


Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie