Nieuws

29-03-2018 19:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 412282 | Tags:

Beste videomakers, wees niet bang voor data!
14-04-2021 | 15:43:00
Vandaag de dag staan online video-adverteerders voor vele uitdagingen. Zo moeten ze haast ongrijpbare kijkers aan zich zien te binden, hoge kwaliteit content creëren, en ervoor zorgen dat hun advertenties optimaal presteren


Fatboy lanceert roaring campagne voor outdoor 2021 collectie
14-04-2021 | 15:21:06
Fatboy komt met een Europese digital-first campagne om de outdoor collectie onder de aandacht te brengen. Dept heeft hiertoe een brand campain ontwikkeld die in de lente/zomer 2021 wordt gelanceerd


[Column] Sjors Kroon (Media Reverse): Groei in klanten, in mensen, in positie, in expertise
14-04-2021 | 14:06:00
Door Corona werd groei uitdagender, veel marketingmanagers hadden wel wat anders aan hun hoofd dan een nieuw mediabureau. Bij het bepalen van onze agenda van 2021 rees daarom de vraag waarom groei zo belangrijk is voor ons en waarom het continu ons uitgangspunt is geweest


Animatiestudio Yoko van start
14-04-2021 | 11:55:11
Animatiestudio Yoko is als onderdeel van PnP Media van start gegaan. De animatiestudio verzorgt al enige tijd de animaties voor een breed scala aan merken, waaronder Blendle, de Universiteit van Nederland en verscheidene televisieprogramma’s


[Onderzoek] Mediasynced: opvallende resultaten reclameblokken NOS Journaal
14-04-2021 | 11:43:00
Mediasynced heeft onderzoek gedaan naar de effecten van adverteren rondom het NOS Journaal. Sinds de coronacrisis wordt meer naar het nieuws gekeken, waarbij mensen gemiddeld per dag 37 minuten naar nieuws kijken. In augustus 2020 was dat een stijging van 40 procent vergeleken met daarvoor


Let’s get Reel
14-04-2021 | 11:10:00
Het booming social media kanaal van 2020? TikTok, natuurlijk. Het kanaal dat om als eerste mee op de kar van TikTok te springen?


Calamity Jane wil einde maken aan stereotypering van vrouwen in advertising
14-04-2021 | 11:08:00
Kiona de Vries en Geerke Catshoek hebben het Diversiteit & Inclusiviteitsbureau Calamity Jane opgericht. De missie is daarbij vrouwelijke inclusiviteit in advertising. De bedoeling is dat het bureau werkt aan een realistische rol van vrouwen in reclame, zonder stereotypen, en een betere man-vrouw balans


ID&T en Monica Geuze nemen belang in drank-start-up STËLZ
13-04-2021 | 11:26:59
De Amsterdamse start-up STËLZ hard seltzer heeft twee extra aandeelhouders aangetrokken: zowel influencer Monica Geuze als evenementenorganisator ID&T, bekend van evenementen als Mysteryland, Amsterdam Open Air, Awakenings, Defqon.1 en Decibel Outdoor


Swiss Sense kiest LEWIS voor pr en influencermarketing
13-04-2021 | 09:28:39
LEWIS Amsterdam is gestart met pr-activiteiten en influencermarketing voor het Nederlandse merk Swiss Sense. Het bedrijf in slaapproducten werkt al twee jaar met LEWIS in België en start nu ook met het bureau in Nederland


Fitzroy ontwikkelt 0.0-campagne voor Grolsch
13-04-2021 | 09:17:45
Voor Grolsch bedacht Fitzroy een campagne voor de Grolsch 0.0-bieren in het kader van het Proef Karakter-thema


[Column] Samantha Catsburg (STROOM): Energie voor groei
12-04-2021 | 18:11:00
STROOM is energie voor groei. De belangrijkste stap in 2021 is dan ook om meer merken te helpen met de gewenste groei in merk- en business-resultaten. Door de schaal - en ook de inkoopkracht van het Candid-platform zijn we daar klaar voor


[Case] DPG Media en LensOnline: grip op het effectief bereiken en bewegen van klanten
12-04-2021 | 16:10:06
DPG Media zette CRM-data onboarding in om LensOnline te helpen om andere doelgroepen te bereiken


[Forum] Welke stappen zet jouw mediabureau in 2021?
12-04-2021 | 15:15:00
In de rubriek [Forum] vragen wij bepalende spelers in media en marketingcommunicatie naar hun mening naar aanleiding van een actuele vraag. Ieder voorjaar vragen wij mediabureaus naar hun plannen.


[Column] Rogier Bruggeman (ZIGT): Freedom to grow
12-04-2021 | 15:06:00
De gesprekken die wij elke dag met onze klanten voeren gaan veel breder dan mediavraagstukken, maar groei staat eigenlijk altijd centraal.Groei in omzet, groei in waarde, groei in bekendheid, groei in of van medewerkers of andere vormen van groei


Europese primeur: Kromhouthal & Clean Air Europe realiseren Covid19-vrij binnenklimaat voor evenementenlocaties
12-04-2021 | 12:06:00
Sinds begin april 2021 beschikt De Kromhouthal, de industriële evenementenlocatie gelegen aan het IJ in Amsterdam, als eerste evenementenlocatie in Europa over een geavanceerd luchtreinigingssysteem van Clean Air Europe


Auke Boersma CEO Adcombi
12-04-2021 | 10:11:00
Sinds 1 april 2021 is Auke Boersma CEO van MarTech-platform Adcombi. Binnen het bedrijf wordt Boersma verantwoordelijk voor de dagelijkse operatie, de verdere groei en de internationale expansie van het bedrijf, dat wereldwijd een SaaS-oplossing biedt voor programmatic advertising


[Interview] Joris van Heukelom (MakerStreet): Ondernemerschap is een geboorterecht
12-04-2021 | 09:00:00
Tien jaar geleden verruilde Joris van Heukelom zijn corporate jasje als CEO van het toenmalige Sanoma Digital voor het fenomeen ondernemerschap


Burger King komt met bestellen via de app en stimuleert daarmee asociaal gedrag
09-04-2021 | 13:52:00
Burger King komt als Quick Service Restaurant met een app waarmee klanten als gast zelf kunnen bestellen. Ze kunnen betalen met iDeal en laten weten dat ze er zijn om de bestelling mee te nemen


London Marathon Events vernieuwt merk en herlanceert website met Dept
09-04-2021 | 13:01:37
De London Marathon Events heeft haar merk vernieuwd en haar website opnieuw vormgegeven. London Marathon Events is niet alleen actief met hardloopwedstrijden maar ook met wielren- en zwemevenementen. Dept is door LME gevraagd om het merk te vernieuwen


[MerkWaardige Bazen] Dick van der Lecq (DDB Unlimited): Als je het idee van de creatief met data en onderzoek kunt staven, win je veel tijd en geld
09-04-2021 | 10:27:00
Een serie gesprekken over marketing, management en merken tussen CEO’s van grote adverteerders en belangrijke reclamebureaus en Lodewijk van der Peet van BrandBase. Deze keer met Dick van der Lecq, CEO van DDB Unlimited


ZIGT positioneert zich met Freedom to grow
08-04-2021 | 21:00:23
ZIGT positioneert zich voortaan met Freedom to grow. Eerder had ZIGT Freedom of media als motto. De aanleiding van de herpositionering is de ontwikkeling van het bureau van een media-adviesbureau naar adviseur op media-, marketing-, onderzoeks- en businessvraagstukken voor marketeers en ondernemers


Havas Media Nederland benoemt Klaartje Kuypers tot Chief Client Officer
08-04-2021 | 16:47:00
Klaartje Kuypers is per april 2021 benoemd tot Chief Client Officer bij Havas Media Nederland. Klaartje Kuypers die ook vice-voorzitter en penningmeester is van MWG, heeft ervaring opgebouwd bij RTL Nederland, BrandDeli, Publicis, Discovery Benelux, Sanoma Media, STER, UM en Mediacom


Webshop Goedkopekutspullen.nl start proef met one hour delivery
08-04-2021 | 12:51:00
De erotische webshop goedkopekutspullen.nl start met een proef waarbij binnen één uur bezorgd wordt. Het idee achter deze turboservice is dat als mensen in een erotische stemming zijn, zij niet dagen hoeven te wachten om iets met die behoeftes te doen


[Interview] Joyce Lopulalan: 4orange maakt de vertaalslag van data naar informatie en praktische oplossingen
08-04-2021 | 12:22:00
Joyce Lopulalan is Business Development Consultant bij 4orange. Het bedrijf helpt ondernemingen interactie met de doelgroepen te verbeteren om onder meer conversies te verhogen


Cheil & Lukkien produceren Live Commerce voor Samsung
08-04-2021 | 11:03:30
Afgelopen week was de eerste Live Commerce-stream voor Samsung Nederland een feit. Live Commerce is de combinatie van een live show, online interactie met consumenten en e-commerce


Intracto Group neemt Orangedotcom over
08-04-2021 | 10:05:35
Intracto Group heeft zich versterkt met het digital marketing agency Orangedotcom. Dit Amsterdamse bureau bestaat uit een team van dertig digitale experts, dat zich specifiek richt op het realiseren van digitale groei voor haar klanten zoals Samsung, QWIC, Mollie, Tony’s Chocolonely en Red Bull


Hartstichting komt met campagne Jij & je hart
07-04-2021 | 16:02:00
De Hartstichting heeft de campagne Jij & je hart gelanceerd. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met het bureau N=5 en gaat over de wederkerige relatie die je met je hart hebt


ABN Amro start campagne voor Tikkie: Lekker in de Flow
07-04-2021 | 14:39:00
ABN Amro heeft een door Havana Harbor (onderdeel van Candid) ontwikkelde reclamecampagne gelanceerd voor het merk Tikkie. Mediamonk produceerde daarbij de campagne met de slogan Lekker in de Flow


IFS werkt met LEWIS aan merkbekendheid in Nederland
07-04-2021 | 13:44:00
LEWIS is gevraagd een pr-campagne te ontwikkelen om de merkbekendheid van IFS te vergroten. IFS is een merk van proces-ondersteunende software. In Frankrijk ondersteunt LEWIS IFS al enige tijd op communicatiegebied


[Podcast] SCHOKVAST: Nikky Hofland, Cees Dingler, Janneke Niessen, Lucien Burm
06-04-2021 | 17:07:00
In maart 2021 lanceerden Joris van Heukelom en Mark Schoones SCHOKVAST; een podcast over verandering in de wereld van technologie, innovatie en marketing. De eerste vier afleveringen zijn inmiddels klaar en kunnen onder meer op deze pagina worden beluisterd


Clarity Benelux aan de slag voor Businesspark Nieuw-Vennep Zuid
06-04-2021 | 16:34:01
Businesspark Nieuw-Vennep Zuid heeft Clarity Benelux geselecteerd als communicatiepartner voor de pr- en social media-activiteiten


Albert Heijn komt met spaaractie MoestuinMaatjes
06-04-2021 | 15:58:29
De jaarlijkse spaaractie van Albert Heijn voor zaaisetjes krijg dit jaar een vervolg in de vorm van MoestuinMaatjes. De setjes bestaan uit een groentesoort en zaden voor een kruid of bloem die als maatje erbij hoort. De actie legt de nadruk op biodiversiteit


Plant-based food company Upfield schakelt Dept in
06-04-2021 | 15:49:00
Upfield stelt digitaal centraal in zijn marketingstrategie om de doelgroep beter te bereiken en duurzame klantrelaties op te bouwen. Het bedrijf heeft digital agency Depts hulp gevraagd om een betere online performance te behalen voor Upfields plantaardige spreads en kaasmerken


Omzet werkplatform Maqqie stijgt 550 procent in 2020
06-04-2021 | 12:09:37
Het online werkplatform Maqqie rapporteerde een flinke groei in 2020, waarin het 5,5 keer zoveel omzet draaide als in het voorgaande jaar


[Marketing Report Radio] Remco Armee (ZorgDomein): 91 procent van de huisartsen gebruikt ons platform
06-04-2021 | 11:34:00
Remco Armee is Chief Consumer Officer bij ZorgDomein, dat zorgverleners helpt met het vinden, kiezen en regelen van zorg. Bij Marketing Report Radio vertelt hij over het overzichtelijk maken van het beste zorgaanbod


Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie