Nieuws

29-03-2018 17:00:00 | Door: Nico | hits: 4720 | Tags:

New Skool Media werkt samen met JustPremium
24-09-2018 | 13:03:34
Uitgeverij New Skool Media gaat gebruik maken van de diensten van JustPremium. Op alle titels uit het portfolio van de multimediaspecialist kunnen adverteerders desktop en mobiele rich media formaten inkopen


LINDA. viert vijftienjarig bestaan
24-09-2018 | 10:31:14
In het najaar van 2003 kwam de allereerste LINDA. uit. Vijftien jaar later ligt, aanstaande woensdag 26 september, het jubileumnummer in de winkel. Met niet één, maar vijftien Linda look-a-likes op de cover. LINDA. is de laatste jaren uitgegroeid tot een mediamerk


MediaCom internationaal bureaunetwerk van het jaar bij M&M Global Awards
24-09-2018 | 08:59:00
Het mediabureau van GroupM heeft drie grote prijzen behaald tijdens het awardfestival


[MarketingWeek] MediaCom | Join | Ekoplaza | Mediaxplain* | Storyboard
21-09-2018 | 17:59:00
Wat een marketingweek! Twee op de drie berichten die influencers plaatsen in opdracht van merken, heeft een prijskaartje waar niets van klopt. Dat blijkt uit een analyse van het influencermarketingplatform Join


[Column] Boris Veldhuijzen van Zanten: Impatient patience
21-09-2018 | 08:52:17
There’s a certain skill to pushing a stalled car. You can’t throw all your energy into it on one go. You need to grab the car, lean into it a bit, build up the pressure in your arms. There’s more to it than just brute force. Kinda like any project


Ekoplaza blij met uitspraak Reclame Code Commissie
20-09-2018 | 13:17:00
In reactie op de uitspraak van de Reclame Code Commissie heeft Ekoplaza besloten om haar 75 supermarkten met ingang van volgende week om te dopen tot de duidelijker meest gifvrije supermarkt


MediaCom had 800 miljoen aan new business in eerste halfjaar
20-09-2018 | 10:11:00
COMvergence analyseerde de accountwinst van mediabureaus wereldwijd. GroupM was de best presterende bureaugroep


[Column] Marianne van Soomeren - PAS OP: Overstekende influencers
20-09-2018 | 09:57:04
Vorige week was ik bij het Influencer Marketing Event. Omdat ik in de organisatie zat, waren de presentaties geen verrassing meer. Maar er is toch één punt wat mij bezig blijft houden: crossovers. Kirsten Jassies had het even over de crossovers van oude


[Interview] Bas Korsten: Bij J. Walter Thompson geloven we in samenwerken binnen én buiten WPP
20-09-2018 | 09:37:00
Bas Korsten, creative partner bij J. Walter Thompson Amsterdam en sinds mei dit jaar zelfs Global Creative Lead binnen het JWT netwerk. Hij is de nummer 54 in de Media 100. Tijd voor een paar vragen


Estee Lauder appoints Isabelle De Cock as General Manager Benelux
20-09-2018 | 09:26:00
Estée Lauder Companies has appointed Isabelle De Cock as General Manager, Benelux, effective September 1st, 2018. She will succeed Franck Besnard and report to Antoine Gizardin, Vice-President Western Europe, EMEA. Isabelle will join the EMEA


Hellwig en Veldhoen Senior Consultants bij LEWIS
18-09-2018 | 15:15:00
LEWIS heeft twee Senior Consultants aangesteld. Het internationale communicatiebureau verwelkomt Domien Hellwig als Creative Director in Eindhoven en Martine Veldhoen als Client Services Dire


Iris Boelhouwer verlaat EndemolShine Nederland
18-09-2018 | 14:39:00
Iris Boelhouwer, co-CEO van EndemolShine Nederland, kondigt aan het bedrijf per 1 november 2018 te verlaten. Co-CEO Boudewijn Beusmans wordt per die datum benoemd tot CEO EndemolShine Nederland, naast zijn rol als Chairman Noord-Europa van EndemolShine Group


[Interview] Darre van Dijk: De mediabranche had nooit afgesplitst moeten worden van reclamebureaus
18-09-2018 | 14:03:00
Creatieve duizendpoot Darre van Dijk heeft plaats 96 bemachtigd in DeMedia100. Een positie die hij in december bij de bekendmaking van de top 100 in 2018 graag behoudt


Jochem van Berne Managing Director Festina
17-09-2018 | 14:43:00
Jochem van Berne volgt oprichter en managing director Remy Harrewijn op als Managing Director van het Festina. Van Berne heeft hiervoor ervaring opgedaan bij bekende, digitale, bureaus


Storyboard stelt Floyd van Lith aan als Head of Sales en Account
17-09-2018 | 14:27:00
Per september is Floyd van Lith begonnen als Head of Sales en Account bij het Amsterdamse mediabedrijf Storyboard. Floyd maakt de overstap van Talpa Media Solutions


The Post gekozen als partner ManpowerGroup
17-09-2018 | 14:17:00
ManpowerGroup heeft The Post gekozen als partner op het gebied van contentmarketing in Nederland. The Post wordt verantwoordelijk voor de productie van tekst, beeld en geluid voor verschillende labels van ManpowerGroup in Nederland


Mediaxplain* mediapartner John West
17-09-2018 | 13:28:00
Visconservenleverancier John West heeft Mediaxplain* verantwoordelijk gesteld voor zijn mediastrategie, -planning en –inkoop. Het marketing- en mediabureau is verantwoordelijk voor het distribueren van de content van John West


Wouter Spanjaart aangesteld als pr- en socialmediamanager bij Suzuki Nederland
17-09-2018 | 12:44:00
Wouter Spanjaart is door NIMAG benoemd tot pr- en Social Media Manager bij Suzuki Nederland. Hij start per 1 oktober 2018 en is de opvolger van Jeroen Floor


Join ontwikkelt algoritme voor prijsbepaling influencers
17-09-2018 | 11:48:00
Twee op de drie berichten die influencers plaatsen in opdracht van merken, heeft een prijskaartje waar niets van klopt. Dat blijkt uit een analyse van het influencermarketingplatform Join. Merken en influencers weten volgens Join vaak niet wat een


Uber komt met simpeler logo
17-09-2018 | 09:25:00
Uber heeft het logo aangepast aan zijn nieuwe koers. Het taxi-appbedrijf komt met een logo dat het icon en de hoofdletters vervangt voor alleen het woord Uber. Uber past ook het logo van Uber Eats aan op dezelfde manier


[Column] Marloes Zweers: Beleefde chatbots die rustig op hun beurt wachten
17-09-2018 | 09:10:00
Toen Sacks, Schegloff en Jefferson in 1974 - ver voor mijn eigen geboorte en die van termen als e-commerce, voice search en chatbots – face-to-face communicatie tussen mensen onderzochten, ontdekten ze twee dingen


[Column] Boris Veldhuijzen van Zanten: People
14-09-2018 | 10:30:51
When I interview people for a job at TNW, I like to meet them in a bar, or during a walk around town, or for breakfast at a nice restaurant. Anything but the plain vanilla, fluorescently-lit meeting room that’s normal for these kinds of meetings


Marqt kindermarketingvrij
14-09-2018 | 10:01:00
Marqt rekent af met kindermarketing voor ongezonde producten. Alle snoep, koekjes, dranken en ontbijtgranen die door middel van (teken)figuurtjes gericht zijn op kinderen, worden momenteel uit alle winkels gesaneerd


VICE ontwikkelt one-stopshop voor adverteerders met Video Everywhere
14-09-2018 | 09:43:00
VICE Video Everywhere is een one-stopshop voor adverteerders die op grote schaal jonge mensen willen bereiken op alle platforms waar zij zich bevinden. In een landschap waar een groot tekort is aan premium, brand safe en viewable video inventory, is VICE


VICE ontwikkelt campagne Jägermeister
13-09-2018 | 09:25:00
Jägermeister heeft VICE Benelux ingeschakeld om te laten zien dat een huisfeest zonder Jägermeister geen echt feest is. Het Brand Solutions team van VICE Benelux heeft haar kennis van jonge mensen ingezet


Spotify intensiveert samenwerking met Nielsen
12-09-2018 | 13:44:00
Spotify en Nielsen kondigen aan dat ze hun samenwerking verder willen uitbreiden en Nielsen Brand Effect gaan integreren in Spotify in de Verenigde Staten, Duitsland, Canada, Mexico, Spanje, Frankrijk, Nederland, Japan en Australië


Abovo Media genoemd in RECMA-rapport
12-09-2018 | 11:47:00
Als enig onafhankelijk Nederlands mediabureau heeft Abovo Media dit jaar voor het eerst een plaats ingenomen in het RECMA-rapport. RECMA is het onderzoeksbureau dat mediabureaus evalueert


BVA stelt Henriette van Swinderen aan als directeur
12-09-2018 | 11:33:00
BVA bond van adverteerders benoemt Henriette van Swinderen tot directeur. Van Swinderen zal per 1 oktober beginnen. Van Swinderen heeft een lange staat van dienst in verschillende marketing- en communicatiefuncties bij onder andere Procter & Gamble


[Forum] Hoe komt ING van het maffia bank imago af?
12-09-2018 | 09:29:00
We hadden natuurlijk al de bankencrisis waarbij burgers met frisse tegenzin met miljarden euro's onze systeembanken overeind hielden die zich hadden vergaloppeerd in dubieuze financiële producten waarvan ze zelf niet wisten hoe ze in elkaar zaten


Transavia werkt samen met Flightgiftcard
12-09-2018 | 09:03:00
Flightgiftcard verzorgt per 10 september voor Transaviaklanten een ontworpen giftcard. De luchtvaartmaatschappij beantwoordt hiermee de vraag naar een cadeaukaart


Sanoma lanceert totaalaanpak voor FMCG-klanten
11-09-2018 | 15:50:00
Sanoma lanceert haar totaalaanpak voor FMCG-klanten. Hierin speelt de recente acquisitie van SCOUPY een centrale rol


Brunings aangesteld als Head of Global Partnerships bij IMA
11-09-2018 | 15:38:00
Cedric Brunings is aangesteld als Head of Global Partnerships van IMA. Brunings richt zich op het ontwikkelen van internationale zakelijke partnerschappen


BNNVARA stelt Van Gilst en Hox aan als directie
11-09-2018 | 15:16:00
Karin van Gilst en Gert-Jan Hox vormen met ingang van 1 november aanstaande de directie van BNNVARA. De Ledenraad van de omroep heeft unaniem ingestemd met de voordracht van de Raad van Toezicht


SodaStream wint rechtszaak tegen producenten van gebottelde frisdranken
11-09-2018 | 11:34:00
CoCa-Cola European Partners Belgium, Danone, Nestlé Waters en Spadel hebben hun rechtszaak tegen SodaStream definitief verloren


Van den Berg en Speelman werken voor 180 Kingsday
11-09-2018 | 10:36:00
180 Kingsday heeft twee senior leaders aangenomen. Marloes van den Berg is begonnen als Head of Production en is verantwoordelijk voor het managen en uitbreiden van het productieteam


Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie