Nieuws

29-03-2018 17:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 103403 | Tags:

Born05 uitgekozen voor merkcampagne de Baak
14-10-2019 | 10:21:58
Trainingsinstituut de Baak heeft na een pitchproces voor Born05 gekozen. Het Utrechtse bureau gaat de nieuwe merkcampagne van het trainingsinstituut ontwikkelen, gericht op awareness en activatie, die in november van start gaat


XXSAmsterdam en Kia komen met merkcampagne
14-10-2019 | 09:23:44
Om de kwaliteit van KIA-auto’s beter voor het voetlicht te brengen, komt het automerk samen met XXS Amsterdam met een merkcampagne voor de Nederlandse markt


Accenture Interactive en PARK NOW Group ontwikkelen campagne over parkeerapps
14-10-2019 | 07:23:00
Accenture Interactive en de PARK NOW Group hebben samen een merk- en campagnestrategie voor Europa gecreëerd. De campagne is bedoeld om de bekendheid van parkeerapps te vergroten. De PARK NOW Group is in ons land bekend van de app Parkmobile en Park-Line


Roorda Reclamebureau lanceert campagne voor de Belastingdienst
11-10-2019 | 14:51:51
Na het winnen van de raamovereenkomst campagnedienstverlening komt Roorda Reclamebureau met hun tweede campagne voor de Belastingdienst


[Onderzoek] Kantar: Bijna helft marketeers heeft balans inzet offline en online media nog niet gevonden
11-10-2019 | 12:28:00
Een groot deel van de marketeers wereldwijd (46%) geeft aan nog niet de juiste balans en synergie te hebben gevonden in de inzet van online en offline media. Zo worstelt driekwart (76%) met het meten van cross-channel-inspanningen


Abovo Media mediapartner herpositionering Becam
11-10-2019 | 09:46:47
Becam, specialist in online leningen, heeft haar nieuwe positionering afgetrapt met een tv-commercial. Abovo Media heeft als mediapartner in samenwerking met DPG Media en RTL BrandDeli het strategisch contentplan voor tv, print en digitaal ontwikkeld


Intertoys schakelt Rumag in voor promotie speelgoedboek
11-10-2019 | 07:53:00
De komende weken zal diverse content gedeeld worden via Rumag om met de doelgroep herinneringen op halen. In de eerste video roept Intertoys consumenten op om alle nepspeelgoedboeken in te ruilen voor het enige echte Speelboek


DDB Unlimited en Exterion Media verzorgen OOH-campagne Free a girl
11-10-2019 | 07:11:00
In de campagne wordt afgerekend met een toenemend probleem in communicatie voor goede doelen: hoe voorkom je immuniteit voor de almaar groeiende stroom aan ellendige beelden


Nederlandse Loterij kiest voor mediabureau Mindshare Greenhouse
10-10-2019 | 12:56:00
Nederlandse Loterij kiest na een bureauoriëntatie voor mediabureau Mindshare Greenhouse. Vanaf 1 januari 2020 is het bureau verantwoordelijk voor de strategie, mediaplanning- en buying van alle merken van Nederlandse Loterij, waaronder de Staatsloterij, Lotto en Toto


Negen voormalig Intertoys-winkels worden Jase&Joy
10-10-2019 | 11:52:00
Negen speelgoedwinkels die enkele maanden geleden hun contracten met Intertoys verbraken, hebben zich aangesloten bij een nieuwe speelgoedwinkelformule van Euretco met de naam Jase&Joy


Nuon is voortaan Vattenfall
10-10-2019 | 11:36:00
Vattenfall heeft het merk Nuon definitief vervangen. Dit heeft het energiebedrijf bekendgemaakt. De Nederlandse dochter van het Zweedse Vattenfall heeft nu dezelfde merknaam


Ex Machina Group start Ignition Studio voor interne communicatie
10-10-2019 | 11:00:00
Ex Machina Group start met een interactief live-videoplatform voor interne communicatie en zakelijke leeroplossingen. Het nieuwe platform is actief onder de naam Ingition Studio


MediaCom verzorgt volledige digitale mediastrategie IKEA
10-10-2019 | 10:09:00
MediaCom verzorgt voortaan de volledige scope van de digitale mediastrategie-inkoop en -executie voor IKEA. MediaCom verzorgt sinds 2017 alle branding-gerelateerde media-activiteiten voor IKEA


Exterion en Validators zetten OOH in voor Sky Radio
10-10-2019 | 09:53:07
Afgelopen zomer hebben Validators, Sky Radio en Exterion Media onderzoek uitgevoerd om te achterhalen of je binnen een categorie kunt bewegen door middel van Out of Home. De radiozender van Talpa wilde groeien in de categorie 'radio luisteren op het werk'


MediaMarkt opent in Leidschendam zijn vijftigste winkel
10-10-2019 | 08:55:00
MediaMarkt opent zijn vijftigste winkel. Met de opening van de winkel geeft MediaMarkt verder vorm aan de omnichannelstrategie: de kracht van de combinatie van online en fysieke winkels.


Merkle Nederland van start gegaan
10-10-2019 | 08:32:50
De 330 medewerkers van Oogst, Your Social, aFrogleap, OFS en Oxyma gaan verder onder de naam Merkle Nederland


Picnic rust bezorgwagentjes uit met zonnepanelen
10-10-2019 | 07:53:27
Online supermarkt Picnic gaat zijn bezorgwagentjes uitrusten met zonnepanelen. De zonnepanelen komen op de daken van de elektrische karretjes


V2C Gin maakt flesopeners van fietswrakken
08-10-2019 | 12:41:34
Elk jaar worden er zo’n 15.000 fietswrakken uit de Amsterdamse grachten gevist. V2C Gin bedacht samen met communicatiebureau SuperHeroes het project om zulke fietsen een tweede leven te geven als flesopeners


MediaMonks merges with Firewood
08-10-2019 | 07:24:40
S4Capital plc, the new age, new era digital advertising and marketing services company, announces that its digital global content practice MediaMonks today merges with Firewood, an international digital marketing agency built on extensive partnerships with some of the world's best-known technology brands.


DeReclamebureau50 2020 | De genomineerden
07-10-2019 | 20:16:00
DeMedia100 2020 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 4 december in Amsterdam


NS en N=5 bedenken wervingscampagne met NS-personeel
07-10-2019 | 10:44:00
N=5 en de NS hebben de handen ineengeslagen voor een campagne om personeel te werven. Daarbij staat het eigen personeel van de NS centraal. In een serie van acht online video’s vertellen NS-medewerkers wat zij belangrijk vinden in hun werk


Glasnost lanceert native advertising agency Yuri
07-10-2019 | 10:27:00
Na vier jaar voorbereiding begint Glasnost een native advertising agency met de naam Yuri. Hiermee speelt het bureau onder meer in op de groei van de brandedcontentdiscipline binnen Glasnost


Faruk Türkmen financieel directeur Candid Group
07-10-2019 | 09:59:33
Candid Group heeft het team versterkt met de aanstelling van Faruk Türkmen als Group Finance Director. Türkmen zal verantwoordelijk zijn voor het begeleiden van fusies en de integratie van labels binnen de groep


[Onderzoek] Sanoma: bedrijven moeten duurzaamheid inzetten bij communicatie
07-10-2019 | 09:18:00
In welke mate leeft het thema duurzaamheid onder de Nederlandse bevolking? Dat onderzocht Sanoma. Een groot deel van de Nederlanders is bereid om een levensstijl aan te passen


Blauw Gras ontwikkelt Klusbus-campagne Hornbach
07-10-2019 | 08:37:00
HORNBACH gaat op zoek naar de beste Klusbus van Nederland in een social campagne die is ontwikkeld door Blauw Gras. De campagne richt zich op de professionele klusser


[Interview] Johan van der Zanden: Albert Heijn is er altijd en overal voor je
07-10-2019 | 07:23:00
Albert Heijn introduceerde onlangs een nieuw personage voor de reclamespotjes: Ilse. We spreken erover met Johan van der Zanden, vice-president marketing en communicatie bij Albert Heijn


DeMediabureau50 2020 | De genomineerden
06-10-2019 | 22:34:00
DeMedia100 2020 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 4 december in Amsterdam


[Column] Tessa Bouw: Zelden wond ik mij zo op als over de nieuwe commercial van Albert Heijn
06-10-2019 | 06:11:00
Met regelmaat wind ik mij hier over misstanden groot en klein op. Maar deze recente stijging van de bloeddruk is er een van verbazing, opperste verbazing en verontwaardiging


McDonald’s lanceert PicMac: mini-tutorials foodfotografie
04-10-2019 | 12:34:55
McDonalds heeft op Instagram TV Pic Mac gelanceerd met zes korte afleveringen waarin tips voor mooie foodfoto's worden gegeven. Onderwerpen die aan bod komen, zijn onder andere de achtergrond, de flat lay en de compositie


G-Star RAW WAVE tijdens Amsterdam Dance Event onder Rijksmuseum
04-10-2019 | 12:08:00
G-Star RAW zal tijdens het Amsterdam Dance Event op donderdag 17 oktober 2019 vanaf 19:00 uur een RAW Rave organiseren in de onderdoorgang van het Amsterdamse Rijksmuseum. Onder meer De Staat, Boys Noize en TITIA zullen optredens verzorgen


What the Vak!-campagne CNV Vakmensen om jongeren aan te trekken
04-10-2019 | 11:40:00
CNV Vakmensen is een campagne gestart om jongeren aan te trekken. Steeds minder jongeren zijn lid van een vakbond. En dat terwijl hun arbeidsvoorwaarden langzaamaan worden uitgehold


Sam Feldt, Alpine en Spinnin’ Records lanceren Love the music. Protect your ears
04-10-2019 | 07:37:29
In aanloop naar het Amsterdam Dance Event ADE lanceert Sam Feldt met Spinnin’ Records en Alpine Hearing Protection de campagne Love the music. Protect your ears


Campagne Bud van XXS Amsterdam voor eerst op Nederlandse televisie
03-10-2019 | 11:25:04
De eerste Nederlandse campagne van het recent in ons land geïntroduceerde biermerk Bud is op televisie te zien


Jumbo koopt extra modelauto’s Max Verstappen in
03-10-2019 | 10:50:47
Jumbo laat extra Max Verstappen-modelauto’s produceren in verband met de recente spaaractie. Alle eerder ingekochte modellen zijn op, terwijl klanten nog een paar dagen hun zegels kunnen inwisselen en een auto bestellen tegen bijbetaling


Pandora selecteert VIRTUE als creatief bureau
03-10-2019 | 10:39:00
VIRTUE is geselecteerd als het lead agency voor Pandora. Pandora is een Deens sieradenmerk dat in meer dan honderd landen wordt verkocht


Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie