Nieuws

29-03-2018 19:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 468639 | Tags:

[eMarketer] Target US ecommerce sales to hit $18 billion this year
24-06-2021 | 10:05:01
American retail corporation Target has defied odds to post phenomenal ecommerce growth. This year, its US ecommerce sales will hit $18.64 billion, almost as much as all its US ecommerce sales from 2016 to 2019 combined according to eMarketer.


SEO en Content Marketing activiteiten NS International naar Mindshare.Greenhouse
23-06-2021 | 13:04:00
Per 1 mei 2021 voert Mindshare.Greenhouse alle SEO en Content Marketing activiteiten van NS International uit. Eerder won Mindshare.Greenhouse al het NS-account


[Marketing Week] Bob Koigi: Global ad spending defies pandemic to record historic growth
23-06-2021 | 12:45:00
As the global economy recovers from the devastating impacts of COVID-19, key sectors are bouncing back with numerous reports highlighting that while this will be a recovery year, there are signs that some sectors could record post pandemic growth rates.


[Marketing Report Radio] Martijn van Lieshout (VodafoneZiggo) over thuiswerken tijdens en na corona en het samensmelten van B2B en B2C
23-06-2021 | 07:00:00
Martijn van Lieshout is directeur B2B marketing bij VodafoneZiggo. Bij Marketing Report Radio spreken we hem over hoe zijn bedrijf zich onderscheidt van andere telecomaanbieders en hoe de dienstverlening verandert door de tijd heen


&.agency lanceert campagne huidbescherming Vichy
22-06-2021 | 16:14:00
&.agency lanceerde in aanloop naar de zomer voor Vichy een campagne om het belang van huidbescherming onder de aandacht te brengen. De campagne is afgetrapt met de online Vichy Sun Summer Masterclass


DPG Media eCommerce lanceert visuele identiteit voor 40 webshops
22-06-2021 | 15:48:00
DPG Media eCommerce heeft voor 40 webshops hun eigen visuele identiteit en architectuur gelanceerd. In plaats van één uniforme webshop heeft nu iedere mediatitel een webshop die zowel in uitstraling als in het (ticket)aanbod aansluit bij de titel en de doelgroep


Contentmarketingbureau YUNE lanceert herpositionering
22-06-2021 | 15:46:16
“Where science and creativity meet”. Dat is de pay-off van YUNE uit Amsterdam. Het contentmarketingbureau lanceert zijn herpositionering met onder meer een visuele identiteit, website, pay-off en brand movie


[Marketing Report Radio] Marloes Derks (Clarity) over zoeken naar het verhaal dat verteld moet worden
22-06-2021 | 10:18:00
Marloes Derks is Content Director bij Clarity. Bij Marketing Report Radio spreken we met haar over ontdekken wat klanten uniek maakt en de toegevoegde waarde van hun verhaal laten zien


[Cross Media Event] Jonathan Willmann over het F1 2020 Event
21-06-2021 | 12:58:42
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Koch Media Benelux dingt mee naar de award voor Cross Media Event van het Jaar. We spreken met Jonathan Willmann, Marketing Manager bij Koch Media Benelux


[Cross Media Bureau 2021] Rogier Bruggeman over ZIGT
21-06-2021 | 11:46:33
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. ZIGT dingt mee naar de award voor Cross Media Bureau van het Jaar. We spreken Rogier Bruggeman, directeur van ZIGT


[Cross Media Merk 2021] Robert van den Ham over De Ondernemer
21-06-2021 | 10:55:00
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. De Ondernemer dingt mee naar de award in de categorie Cross Media Merk van het Jaar. We spreken met Robert van den Ham, Director Content & Creatie van De Ondernemer


[Marketing Report Radio] Rutger Tuit van Google over merken online bouwen en experimenteren met marketing
21-06-2021 | 10:06:00
Rutger Tuit is Head of Brands and Marketing Partners bij Google Nederland. Hij beschrijft deze periode als een superleuke tijd vol veranderingen in het vak


[Onderzoek] Magna AD Forecast: herstel zet door
18-06-2021 | 14:04:00
Nederland is de zesde grootste reclamemarkt van westelijk Europa met 4,9 miljard euro verwachte reclame-omzet in 2021. Op langere termijn is de verwachting dat de televisiereclameomzetten zullen eroderen met een gemiddelde van 1 procent per jaar


Audi kiest Dept als lead agency
17-06-2021 | 16:42:00
Na een zorgvuldige en intensieve pitchperiode in het eerste kwartaal van 2021, heeft Audi voor Dept gekozen als lead agency voor de Nederlandse markt


Global economic recovery brings record ad market growth, Magna forecast
17-06-2021 | 13:15:00
Magna has released its advertising forecasts for June 2021 indicating that global advertising spending will grow by $78bn in 2021 (+14%) to $657 billion, a new all-time high, following a decline of -2.5% in 2020.


Lukkien ontwikkelt websites Sportfondsen Nederland
17-06-2021 | 12:09:23
Sporten en bewegen nóg toegankelijker maken. Dat is het idee achter het interactieve platform van Sportfondsen Nederland. Lukkien Digital ontwikkelde de ontwerpen en functionaliteiten voor de meer dan 75 websites


[Marketing Report Radio] Henri Lessing over Next Media en de taal van YouTube spreken
17-06-2021 | 12:01:00
Henri Lessing is Managing Partner bij AGE Media, het bureau dat gespecialiseerd is in het helpen van bedrijven om zich sterker te presenteren op YouTube, onder meer door goed na te denken over de effectiviteit van content op dat kanaal


[Dokter Data] Voorkom valkuilen bij het interpreteren van data
17-06-2021 | 12:00:00
Dokter Data van 4orange duikt elke maand in de wereld van data en gegevensonderzoek. Hoe voorkom je onjuiste conclusies bij het interpreteren van vergaarde gegevens


[Marketing Report Radio] René Zeedijk over het EK in de media en de Media Futures Market
17-06-2021 | 11:21:49
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie


[Onderzoek] Prestaties van adverteerders rondom wedstrijden Oranje
17-06-2021 | 10:32:41
Mediasynced keek hoe adverteerders presteerden die met hun uitingen rondom de EK-wedstrijd van het Nederlands elftal zichtbaar waren


Happy Horizon neemt e-commerce bureau Experius over
16-06-2021 | 11:50:57
De van oorsprong Eindhovense bureaugroep Happy Horizon gaat haar digital marketing agency uitbreiden. Het Utrechtse in e-commerce (Magento) gespecialiseerde bureau Experius wordt daartoe overgenomen


Online leerplatform Kahoot! met Nederlandse taalondersteuning
15-06-2021 | 17:48:00
Kahoot! voegt Nederlandse taalondersteuning toe aan zijn mobiele app, waardoor Nederlandstalige scholieren, leraren en docenten gebruik kunnen maken van het Kahoot!-leerplatform in hun eigen taal


Megawatt Digital wil grootste online community voor 3x3 basketball ontwikkelen
15-06-2021 | 16:58:41
Megawatt Digital wil samen met 3x3 Unites de grootste online community voor 3x3 basketball ontwikkelen


La Roche-Posay en de Huidkanker Stichting komen met campagne awareness rondom zonbescherming
15-06-2021 | 16:22:20
Het huidmerk La Roche-Posay komt in samenwerking met de HuidKanker Stichting met een campagne rondom zonbescherming. Marketingbureau &.agency, een data driven storytelling bureau ontwikkelde de campagne voor het verhogen van bewustzijn


Tilburg University wint met Learn Anywhere award voor innovatie in onderwijs
15-06-2021 | 13:53:00
Tilburg University is met haar Innovation Room de winnaar van de EUNIS Award, een internationale award voor innovatief gebruik van audiovisuele technologie in het hoger onderwijs


HERC benoemt Annabelle Klop, Maarten Nefkens en Timo Ter Braak
15-06-2021 | 13:39:00
HERC heeft Maarten Nefkens benoemd tot Strategy Director. Annabelle Klop is benoemd tot Client Service Director en Timo ter Braak tot Art Directo


Media Futures Market van start als transparant inkoop- en verkoopplatform advertenties
15-06-2021 | 12:51:00
Media Futures Market is gelanceerd als volledig transparant inkoop- en verkoopplatform van media. Het platform laat adverteerders en on- en offline media-exploitanten direct met elkaar handelen, zonder de tussenkomst van intermediairs


[Marketing Report - 15 juni 2021] Rutger Tuit | Martijn van Lieshout | Marloes Derks | Henri Lessing
15-06-2021 | 12:37:00
Luister dinsdag 15 juni om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn watervlugge sidekick Bas Vlugt


Pathé doneert statiegeld petflesjes bezoekers aan goede doelen
15-06-2021 | 11:52:51
Vanaf 1 juli 2021 wordt in Nederland ook 15 cent statiegeld geheven op kleine plastic flessen. Pathé begint in 30 bioscopen met 240 donatiebakken als vrijwillig inzamelpunt voor de petflesjes. De bioscoopketen doneert het statiegeld, dat de bezoeker heeft betaald, aan drie goede doelen


[Podcast] SCHOKVAST: Bert Hagendoorn, Martijn Aslander, Erik Hensel, Pieter Paul van Oerle
15-06-2021 | 11:16:00
In maart 2021 lanceerden Joris van Heukelom en Mark Schoones SCHOKVAST; een podcast over verandering in de wereld van technologie, innovatie en marketing


Merkle en Sprinklr breiden samenwerking uit     
14-06-2021 | 10:18:09
Merkle breidt het partnership met CXM-platform Sprinklr uit in Nederland. Samen combineren Merkle en Sprinklr wereldwijde customer experience management (CXM) expertise en technologie om organisaties te helpen digitale marketing, advertising en service experience strategieën te ontwikkelen


Funda kiest ZIGT als mediabureau
11-06-2021 | 12:58:27
Funda heeft ZIGT op basis van eerdere ervaringen verkozen als mediabureau. De samenwerking is eind maart 2021 van start gegaan. ZIGT is daarbij verantwoordelijk voor de mediastrategie, mediaplanning en media-executie van zowel de off- als online kanalen


Alexandra Huizer naar New Growth Strategies (TBWA)
11-06-2021 | 12:28:00
Alexandra Huizer is begonnen als partner bij New Growth Strategies. New Growth Stratgies is het adviesbureau binnen het netwerk van TBWA die zich richt op groeimogelijkheden van bedrijven met merkpositionering, marketingstrategie en communicatie


[eMarketer] Virtual Reality and consumer marketing in China
11-06-2021 | 10:02:30
Even as companies in China invest in Virtual Reality to engage with consumers, the adoption of the emerging technology has failed to pick up as anticipated in recent years.


Nederlanders denken duurzamer te leven
10-06-2021 | 18:20:00
Ruim een derde van de werkende Nederlanders heeft de indruk dat zij het afgelopen jaar duurzamer is gaan leven. Een jaar waarin de pandemie zowel het leven privé als op het werk in belangrijke mate stuurde. Dit blijkt uit onderzoek van BeFrank onder 1130 werkende Nederlanders


Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie