NMO publiceert Mediatrends 2023

NMO publiceert Mediatrends 2023

Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft de derde editie van NMO Mediatrends gepubliceerd. Het rapport geeft een beeld over het bezit en het gebruik van devices voor mediaconsumptie. Het vormt daarnaast de basis voor de samenstelling van de doelgroepen in de NMO-onderzoeken waar NMO panels voor gebruikt (NMO Kijken, NMO Luisteren en NMO Online). 

Voor de derde editie zijn meer dan 10.000 respondenten van 13 jaar en ouder ondervraagd over het bezit en gebruik van media-apparaten en consumptie van video, audio en andere vormen van content. Voor het eerst is het onderzoek aangevuld met jaarcijfers vanuit de NMO Print & Merken Monitor, NMO Luisteren, NMO Kijken en NMO Online. Deze aanvulling van de bereiksonderzoeken levert een compleet beeld van de ontwikkelingen in mediagedrag van de Nederlandse bevolking.

Er zijn lichte veranderingen ten opzichte van de vorige editie. De traditionele, lineaire vormen van mediagebruik hebben iets moeten inleveren ten opzichte van de niet-lineaire, online vormen en platforms. Het kijken, lezen en luisteren gebeurt in toenemende mate online.

Ook brengt NMO in beeld hoe het met het gebruik van websites en apps in Nederland gesteld is. De uitgevers die deelnemen aan NMO Online hebben in 2023 met hun websites en apps 92 procent van alle mensen in Nederland van 6 jaar en ouder bereikt. Gemiddeld per maand bereiken deze uitgevers 81 procent mensen van 6 jaar en ouder. Maandelijks komt dat overeen met ruim 15 miljoen personen.

Het trendonderzoek is hier te downloaden.

www.nationaalmediaonderzoek.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

[Audify] maandrapport NMO Luisteronderzoek juni 2024

12-07-2024 | 12:26:00
Audify heeft de april-maandcijfers bekendgemaakt aan de hand van cijfers uit het NMO Luisteronderzoek. Daaruit blijkt dat de luistertijd van radioluisteraars met 131,1 minuten per dag stabiel is

Ton Rozestraten (Ad Alliance) maakt gehakt van NMO in Cannes - inmiddels weer full commitment

04-07-2024 | 23:51:00
Ton Rozestraten heeft zich namens Ad Alliance (Nederland) tijdens een door (het internationale) RTL Ad Alliance georganiseerd evenement op het zogeheten RTL Beach in Cannes met zeer harde woorden uitgesproken tegen het beleid van het NMO (Nationaal Media Onderzoek) en dreigde desnoods (met Screenforce) uit NMO stappen

[Audify] NMO-maandcijfers mei 2024: NPO Radio 2 grootste radiozender

14-05-2024 | 15:46:00
Audify heeft de april-maandcijfers bekendgemaakt aan de hand van cijfers uit het NMO Luisteronderzoek. Daaruit blijkt dat de luistertijd van radioluisteraars met 131,1 minuten per dag stabiel is

[Audify] NMO-maandcijfers april 2024: NPO Radio 2 grootste radiozender; Qmusic grootste in 20-49

14-05-2024 | 15:46:00
Audify heeft de april-maandcijfers bekendgemaakt aan de hand van cijfers uit het NMO Luisteronderzoek. Daaruit blijkt dat de luistertijd van radioluisteraars met 131,1 minuten per dag stabiel is

[Audify] NMO-maandcijfers maart 2024: NPO Radio 2 nog steeds grootste radiozender; Qmusic grootste in 20-49/25-65

09-04-2024 | 16:41:00
Audify heeft de maart-maandcijfers bekendgemaakt aan de hand van cijfers uit het NMO Luisteronderzoek. Daaruit blijkt dat de luistertijd van radioluisteraars licht gedaald is naar 131,1 minuten per dag (was 135,5 minuten)
 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.