Omnicom brengt creatieve netwerken samen in Omnicom Advertising Group

Omnicom brengt creatieve netwerken samen in Omnicom Advertising Group

Omnicom heeft de oprichting aangekondigd van de Omnicom Advertising Group (OAG), een wereldwijde organisatie die creatieve netwerken zoals BBDO, DDB en TBWA samenbrengt, evenals bureaus binnen het Advertising Collective, waaronder Goodby Silverstein & Partners, GSD&M, Merkley & Partners en Zimmerman.

OAG zal worden geleid door Troy Ruhanen als wereldwijde CEO, Deepthi Prakash als Chief Operating Officer en Denis Streiff als wereldwijde CFO.

Het samenbrengen van deze bureau-merken onder één leiderschap speelt in op de behoeften van klanten aan krachtige creatieve oplossingen zoals nooit tevoren. Elk bureau zal zijn unieke merk, cultuur en mensen behouden, terwijl het profiteert van de gezamenlijke en schaalbare investeringen van OAG in innovatieve tools, technologieën, specialistische capaciteiten en AI-platforms. Deze basis zal de vermogens van de bureaus versterken om wereldklasse creativiteit te leveren en groei te versnellen, en het zal grotere mogelijkheden voor persoonlijke en professionele ontwikkeling voor hun talenten ontsluiten.

De netwerken binnen OAG zullen rapporteren aan Ruhanen en zullen worden geleid door:

  • Nancy Reyes, die onlangs werd gepromoveerd tot wereldwijde CEO van BBDO
  • Alex Lubar, wereldwijde CEO van DDB
  • Erin Riley, die wordt gepromoveerd tot CEO van TBWA\Worldwide, voorheen als CEO van TBWA\Chiat\Day US

James Fenton, CEO Advertising Collective: "OAG zal het beste nog beter maken. Een van de meest spannende aspecten van deze nieuwe divisie is dat we gezamenlijk kunnen investeren in innovatieve aanbiedingen – zoals de recente partnerschappen van Omnicom in GenAI. Dit zal onze creativiteit naar een hoger niveau tillen en onze klanten aan de top van hun industrieën houden. Hoewel we enthousiast zijn om samen te groeien, zullen we de uniekheid van elke bureau-cultuur en ondernemerschap blijven vieren en beschermen."

Door de jaren heen heeft Omnicom zijn portfolio succesvol georganiseerd door zijn bureaus te richten op marketingdisciplines om de diepgang van zijn diensten te versterken en de samenwerking binnen de groep te verbeteren. Dit omvat de vorming van wereldklasse Practice Areas zoals Omnicom Media Group (OMG), Omnicom Health Group (OHG), Omnicom Precision Marketing Group (OPMG) en Omnicom Public Relations Group (OPRG). Elk gebied profiteert nu van geschaalde investeringen en experimenten naarmate de marketingwereld transformeert.

John Wren, voorzitter en CEO van Omnicom: "Klanten willen talent van wereldklasse, innovatie en naadloze levering van creatieve diensten over de hele wereld. OAG zal aan die belofte voldoen terwijl we toestaan dat onze bureauculturen sterk blijven en evolueren door gedeelde investeringen en beste praktijken. Met Troy aan het roer van deze nieuwe divisie ben ik ervan overtuigd dat onze creatieve bureaus en al onze ongelooflijk getalenteerde geesten de norm voor de industrie zullen blijven zetten."

Bestaande klanten zullen blijven worden bediend door het bureau en de teams waarmee ze momenteel werken, nu met de verbeterde mogelijkheden van de bredere groep. De veranderingen zullen ingaan op 1 januari 2025.

www.omnicommediagroup.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Gabriel Lepesteur, Owen Dowling and Oleta Hambleton naar 180 Amsterdam

25-07-2024 | 10:23:00
Creatief bureau 180 Amsterdam heeft drie senior aanstellingen aangekondigd. Gabriel Lepesteur is benoemd tot creatief directeur, Owen Dowling is aangesteld als hoofd strategie en Oleta Hambleton als Global Brand Communications Director. 

Angelique Schreuders voorzitter AMMA Commissie

18-07-2024 | 10:37:29
Angelique Schreuders, Managing Partner bij OMD, wordt voorzitter van de AMMA Commissie van VIA Nederland per 1 juli, als opvolger van Tessa van der Starre, CEO van EssenceMediacom. De afgelopen jaren had zij al een actieve rol in de AMMA jury.

Onno Seelen per 1 september CCO Omnicom Media Group

10-06-2024 | 15:30:00
De transfer van het jaar 2024 tot nu toe: Omnicom Media Group heeft Onno Seelen per 1 september 2024 benoemd tot Chief Commercial Officer

[Whitepaper] Omnicom: Kansen voor duurzaam ondernemen groot in Nederland

06-05-2024 | 13:08:00
Omnicom PR Group (OPRG) publiceert een whitepaper die het Nederlandse bedrijfsleven richting geeft op het gebied van duurzaam ondernemen

Marieke Wiersma Managing Director Annalect Nederland

01-05-2024 | 16:01:00
Omnicom Media Group heeft per 1 mei 2024, Marijke Wiersma aangesteld als Managing Director van het data-, tech- en analytics label Annalect Nederland
 

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.