[Grow] (Online) reclamefolders meest gebruikt als oriëntatiebron voor Sinterklaas-inkopen

[Grow] (Online) reclamefolders meest gebruikt als oriëntatiebron voor Sinterklaas-inkopen

Op 18 november 2023 komt Sinterklaas weer aan in het land. Ruim de helft van de Nederlanders gaat dit jaar weer inkopen doen voor schoencadeautjes en pakjesavond. Wist je dat de (online) reclamefolder daarbij de meest gebruikte oriëntatiebron is? Ben je benieuwd naar meer inzichten over deze feestdag? We zetten de belangrijkste hieronder voor je op een rij.

Onderzoeksopzet

DPG Media deed samen met Panel Inzicht onderzoek naar het beslis- en aankoopproces rondom Sinterklaas. Het onderzoek is uitgevoerd onder 1000 respondenten tussen de 20-70 jaar.

1. Ruim de helft van de Nederlanders verwacht dit jaar inkopen te doen voor Sinterklaas en de meerderheid doet dit een aantal weken van tevoren

Gezinnen met jonge kinderen (0 tot 4 jaar) doen het vaakst inkopen voor Sinterklaas (77 procent). Ook het percentage onder gezinnen met kinderen tussen de 5 en 12 jaar is hoog, namelijk 73 procent. De meeste mensen doen de aankopen een aantal weken van tevoren. Mannen doen de aankopen voor Sinterklaas later dan vrouwen.

Leestip! In een eerder verschenen artikel van vorig jaar vertelde Charlotte van den Asselt al hoe je het beste in kunt haken op de feestdagen. Zorg ervoor dat je zichtbaar bent vanaf begin november, zodat de Sint jouw campagne zeker opmerkt als hij aankomt in het land.

2. Voor de oriëntatie worden (online) folders het meest gebruikt

34 procent geeft aan de reclamefolder als oriëntatiebron voor cadeaus te gebruiken. 29 procent geeft aan de online folder te lezen. Ruim een kwart (27 procent) oriënteert zich in de winkel zelf.

3. Bijna twee derde van Nederland maakt zich zorgen om de prijsstijging van cadeaus

Daarnaast geeft 42 procent aan dit jaar minder uit te geven aan de feestdagen als gevolg van de inflatie. Desondanks geeft bijna een derde van de respondenten alsnog aan meer dan 100 euro uit te zullen geven aan Sinterklaas. Dit aantal is vooral hoog onder gezinnen met thuiswonende kinderen.

Benieuwd naar alle resultaten uit dit onderzoek? Download dan de infographic.

www.dpggrow.nl

www.dpgmedia.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

[Grow by DPG Media] Seamless ads zorgen voor verdubbeling in Brand Lift

06-03-2024 | 09:20:00
Onderzoek van DPG Media naar de effectiviteit van seamless advertenties op basis van bewustzijn, overweging, voorkeur en aankoopintentie.

[Grow by DPG Media] Huishoudens zeer tevreden over hun boodschappenproces

20-02-2024 | 10:45:00
Onderzoek van DPG Media en Panel Inzicht naar gezinspraak in fmcg-markt

[Grow by DPG Media] Een blik op wat Nederlanders echt blij maakt

16-02-2024 | 09:35:42
De meeste Nederlanders worden gelukkig van zaken als eten, familie en vrienden, maar de meningen over het geluk dat social media hen brengen zijn verdeeld

[Grow by DPG Media] De hartslag van Nederland: Ons uitgavenpatroon als gevolg van de inflatie

24-01-2024 | 09:58:00
Uit onderzoek van DPG Media en Panel Inzicht blijkt dat Nederlanders zich steeds langer van tevoren op een vakantie oriënteren

[Grow by DPG Media] Nederlanders oriënteren zich langer voor vakantie en gaan vaker op reis

19-01-2024 | 08:58:32
Uit onderzoek van DPG Media en Panel Inzicht blijkt dat Nederlanders zich steeds langer van tevoren op een vakantie oriënteren
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.