Open Now maakt campagne voor ARAG

Open Now maakt campagne voor ARAG

Een juridisch conflict leidt tot hoge mate van onzekerheid en stress. In psychologische termen: het verliezen van het gevoel van controle. In de campagne van ARAG zie je daarom de wereld van de hoofdpersoon letterlijk op zijn kop staan. Hij is de controle kwijt, wat illustreert hoe consumenten zich voelen tijdens een juridisch conflict. Maar, dankzij de hulp van de juristen en advocaten van ARAG, krijgen consumenten de controle weer terug. En zo ook de hoofdpersoon in de commercial. Zijn wereld komt weer recht te staan, alles valt op zijn plaats en hij kan opgelucht ademhalen.

Een ingewikkelde productie

Voor de productie van de video werd gebruik gemaakt van een 180 graden draaiende studio en is het gebruik van postproductie tot een minimum beperkt.

Lukas van de Ven, creatief directeur bij Open Now: "De video’s zijn vooral online te zien en we weten allemaal dat je dan in een korte tijd de aandacht moet pakken. Vandaar de keuze voor deze aanpak. Het heeft een eenvoudig, maar vervreemdend beeld opgeleverd met een duidelijke boodschap. Met complimenten aan Toon Aerts, Holy Fools en hun geweldige crew!"

De gedragswetenschappers van reclamebureau Open Now ontwikkelden een strategie om het gevoel van controle in klantcontact en communicatie meer naar boven te halen. 

De campagne is maandag 8 april van start gegaan op radio, out of home en online video.

www.opennow.nl

www.arag.nl

Credits:

Strategie en campagneontwikkeling: Open Now | Productiemaatschappij: Holy Fools (regie: Toon Aerts) | Sound: Public Audio | Mediabureau: The Committed Agency | Opdrachtgever: ARAG, Evert Franken & Jessica Klugkist

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Zorgverzekeraar ONVZ kiest STROOM

12-06-2024 | 12:25:26
STROOM wordt verantwoordelijk voor de mediastrategie, -planning en -inkoop

Open Now versterkt positionering biologisch voedsel met campagne

10-06-2024 | 09:51:20
Open Now gaat aan de slag om de positionering van biologisch te versterken, zodat consumenten meer kennis krijgen over de meerwaarde van biologisch

Open Now maakt introductiecampagne Nutri-Score voor ministerie van Volksgezondheid

02-04-2024 | 10:23:00
De campagne stimuleert mensen om tijdens het boodschappen doen de Nutri-Score te gebruiken en zo te kiezen voor het product met een betere samenstelling.

[The List] Open Now

12-03-2024 | 11:53:00
Wij geloven dat je daar twee dingen voor nodig hebt: fundamenteel begrip van menselijk gedrag en de kracht van creativiteit

Wetenschapper Lotte Verstijnen maakt overstap naar Open Now

07-02-2024 | 09:22:55
Na ruim 4,5 jaar bij l’eau eindverantwoordelijk te zijn geweest voor gedragsstrategie, is Lotte Verstijnen recent overgestapt naar Open Now
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.