Marketing Report
Paramount Benelux verlengt overeenkomst Ad Alliance nieuws

Paramount Benelux verlengt overeenkomst Ad Alliance

Paramount Benelux heeft zijn overeenkomst met Ad Alliance (RTL Nederland) voor de verkoop van spots via de lineaire kanalen (MTV, Nickelodeon, Comedy Central en Paramount Network) met 5 jaar verlengd tot 1 januari 2029. Op 1 januari 2019 werd BrandDeli door (de voorgangers van) Paramount, The Walt Disney Company en Warner Bros. Discovery verkocht aan RTL Nederland, waarbij deze opging in Ad Alliance en afgesproken werd dat de reclameverkoop voor deze partijen 5 jaar door Ad Alliance zou worden gecontinueerd.

Lucas van der Eerde, Director Ad Sales Benelux bij Paramount: "We hebben de markt gescand en met de relevante partijen gesproken. Op voorhand was Ad Alliance een serieuze kandidaat. We zijn tevreden en blij dat Ad Alliance de komende 5 jaar  de reclameverkoop zal doen."

RTL Group kondigde op 15 december 2023 aan RTL Nederland inclusief Ad Alliance te willen verkopen aan DPG Media. Dit betekent dat ook de reclameverkoop van Paramount onder (het eigenaarschap van) DPG Media zal komen te vallen. Paramount nam op 1 januari 2023 in Belgie juist afscheid van DPG Media om aldaar met Ads&Data (van Mediahuis, Proximus en Telenet/Play Media) verder te gaan.

Pluto TV?

De overeenkomst met Ad Alliance gaat vooralsnog niet over FAST. Paramount is in Europa (Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië, Verenigd Koninkrijk en Scandinavië) geruime tijd actief met een FAST-aanbod via Pluto TV. Volgens Lucas van der Eerde is Paramount aan het kijken naar een Nederlandse lancering en hoe zich dat verhoudt met de markt en de internationale roadmap van Paramount. Het valt daarom ook niet te zeggen of Pluto TV dit jaar, in 2025 of pas later in Nederland gelanceerd zal worden. Ook zal dan bezien worden wie de reclameverkoop zal uitvoeren.

Paramount in de etalage?

In de Verenigde Staten is overigens een discussie gaande over Paramount Global en of Shari Redstone haar controlerend belang (National Amusements, Inc) zou verkopen aan Warner Bros. Discovery of Skydance Media (David Ellison). Op termijn zouden deze bewegingen consequenties kunnen hebben voor de wereldwijde activiteiten van Paramount Global die in algemene zin onder druk staan.

Lucas van der Eerde Director Ad Sales Benelux

Paramount heeft per 1 januari 2024 Lucas van der Eerde benoemd tot Director Ad Sales. Hij was voorheen Director Advanced Marketing Solutions & Events en is met deze benoeming verantwoordelijk geworden voor de algehele reclameverkoop van Paramount in Nederland, België en Luxemburg.

www.paramount.com

www.adalliance.nl

www.rtlnederland.nl

 

Lees ook:

SkyShowtime komt met reclamemodel per 23 april 2024

16-02-2024 | 13:43:00
SkyShowtime komt op 23 april 2024 met een reclameversie van zijn streamingdienst. Daartoe worden de abonnementstarieven en het soort abonnementen gewijzigd

[DutchMedia Podcast]: Kink op FM, Paramount, staatssecretaris, Talpa Network, Ad Alliance en meer

16-01-2024 | 18:49:00
David de Jong en Taco Jelgersma maken DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom

Ad Alliance verlengt partnerships met Paramount, Disney, Warner Bros. Discovery en Ziggo Sport

16-01-2024 | 11:30:00
RTL Nederland heeft via zijn reclameverkoopbedrijf Ad Alliance de contracten met Paramount, The Walt Disney Company, Warner Bros. Discovery en VodafoneZiggo (Ziggo Sport) verlengd

STIVA: alleen Nickelodeon en Disney Channel jongerenzenders

22-12-2023 | 00:18:00
Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) heeft vastgesteld dat alleen de tv-zenders Nickelodeon en Disney Channel aangemerkt kunnen worden als jongerenzenders

Warner Bros. Discovery en Paramount Global praten over fusie/overname

21-12-2023 | 18:20:00
Warner Bros. Discovery en Paramount Global zijn in gesprek over een fusie of overname. Dit heeft de publicatie Axios bekendgemaakt en werd later door betrokkenen aan verschillende media bevestigd
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.