Persuade en Abovo Media ontwikkelen campagne 50-jarig bestaan Scapino

Persuade en Abovo Media ontwikkelen campagne 50-jarig bestaan Scapino

Persuade ontwikkelt, in samenwerking met Abovo Media, een crossmediale campagne ter ere van het 50-jarige bestaan van Scapino met Ireen Wüst en Marco Schuitmaker in de hoofdrol.

Al sinds de oprichting is Scapino er voor iedereen met betaalbare, kwalitatieve schoenen. Zo blijkt uit onderzoek dat maar liefst 37 procent van de kinderen in Nederland is opgegroeid met Scapino. Een mooi vertrekpunt voor een jubileumcampagne. Daarin laat Scapino zien hoe grote dromen beginnen met een eerste stap. En dat Scapino dit voor iedereen bereikbaar maakt.

Adem Doymaz, CEO bij Scapino: "De aanleiding voor deze campagne was een krantenartikel dat op ons kantoor hangt. Daarin vertelt Ireen Wüst dat, ze er al jong van droomde om succesvol schaatser te worden, en dat haar eerste paar noren van Scapino waren. Het is fantastisch dat Ireen Wüst daarna, dankzij haar enorme doorzettingsvermogen, is uitgegroeid tot de meest succesvolle Olympiër van Nederland. Marco Schuitmaker is een inspirerend voorbeeld. Al op 7-jarige leeftijd deed hij mee aan een talentenjacht. Hij overwon zijn verlegenheid en was afgelopen jaar de meest gestreamde artiest van Nederland."

Michiel Rijshouwer, Founder & Creative Director van Persuade: "De merkcampagne van Scapino gaat over het zetten van stappen in je leven, over het overwinnen van drempels. Scapino gelooft namelijk in gelijke mogelijkheden voor iedereen. En draagt hier met een betaalbaar en kwalitatief assortiment aan bij. Het is voor het merk geweldig dat zowel Ireen als Marco direct enthousiast waren over deze campagne. Het was ons uitgangspunt om zo dicht mogelijk bij het echte verhaal te blijven. Zo willen we niet alleen de prestaties van deze twee sterren eren, maar ook een inspirerend voorbeeld geven aan de jeugd."

Jolein Groot, Client Service Director bij Abovo Media: "Inmiddels werken wij al een aantal jaar samen met Scapino, waarbij het merkverhaal Neem die stap  letterlijk en figuurlijk steeds meer voet aan de grond krijgt. Meer consumenten weten het mooie merk Scapino te vinden voor betaalbare kwaliteitsschoenen, maar dat wist de bestaande klant al vele jaren. Genoeg reden om het 50 jarig jubileum van Scapino groots te vieren met een crossmediale campagne. Met Ireen en Marco als inspirerende boegbeelden."

De campagne zal heel 2024 te zien zijn en wordt crossmediaal uitgerold op tv, social media, online, in folders en in de winkels.

www.persuade.nl

www.abovomedia.nl

www.scapino.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

[Interview] Antal van Pelt (Persuade): Het merk als sturend mechanisme is de motor voor veel meer dan enkel marketing

17-11-2023 | 09:41:00
In de aanloop naar de publicatie van de Reclamebureau100 2024 op het M100 Event publiceren wij een serie interviews met genomineerden

Persuade ontwikkelt introductiecampagne Sprinter Sports

03-10-2023 | 09:39:00
De introductiecampagne laat zien dat Sprinter de unieke Spaanse sportbeleving letterlijk naar Nederland brengt

[De Belofte 2023] Michiel Rijshouwer over Jordi Hillenga

31-07-2023 | 14:07:00
Tijdens Cross Media Awards 2023 op 18 oktober in PHIL Haarlem wordt bekendgemaakt wie De Belofte 2023 is. Wij vragen mensen die staan genoteerd in de M100 lijsten 2023 om één persoon voor te dragen. De Jury van de Cross Media Awards kiest eerst de genomineerden en daarna de winnaar. De voordracht van Michiel Rijshouwer is Jordi Hillenga, marketing manager bij Scapino Retail

Persuade opent creatieve hub in Amsterdam

28-06-2023 | 16:09:00
Creative Agency Persuade heeft per 1 juli ook een plek in Amsterdam aan de Weteringschans 85

Persuade ontwikkelt campagne heropening Paleis Het Loo

28-04-2023 | 10:17:00
Ter ere van de heropening van Paleis Het Loo ontwikkelde Persuade een merkcampagne. Paleis Het Loo heropent haar deuren waarmee de grootste verbouwing en vernieuwing uit de geschiedenis van Paleis Het Loo is afgerond. De uitbreiding van ruim 5.000 m2 bevindt zich onder het voorplein van het paleis

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.