Philip&Hugo en Beemster Kaas lanceren Echte smaak komt uit de Beemster-campagne

Philip&Hugo en Beemster Kaas lanceren Echte smaak komt uit de Beemster-campagne

Beemster Kaas lanceert de campagne Echte smaak komt uit de Beemster, waarmee het Nederland wil laten weten dat het ook écht de lekkerste kaas maakt, voor alle momenten op de dag. Een verhaal over de kracht van marketing en een vruchtbare klantbureau-relatie.

Eerst een paar feitjes: Beemster Kaas is het uithangbord van CONO Kaasmakers uit Westbeemster, een coöperatie van rond de 400 boeren die werd opgericht in 1901. De Beemsterpolder werd in 1612, in de Gouden Eeuw drooggelegd om Amsterdam van voedsel te voorzien, de kleibodem bleek heel vruchtbaar voor gras, en is in 1999 uitgeroepen tot Unesco Werelderfgoed. De koeien van de boeren van Beemster Kaas lopen een stuk langer buiten dan het landelijk gemiddelde. Afgelopen jaar was dit 176 dagen en 10 uur per dag, tegenover 120 dagen en 6 uur.

Nicole van Gorp-Schippers, CMO van CONO Kaasmakers: "Je bestelt nu geen broodje kaas meer, maar een broodje Beemster. Het enige echte meetbare bewijs van de kracht van marketing is marktaandeel, en dan zijn we in de perceptie van de consument ook nog het meest duurzame kaasmerk. Het liefst blijven we ook die kleine coöperatie, groot geworden door groot te durven denken, en toch als team klein te blijven. En net als met ons bureau Philip&Hugo hebben we meer langdurige, prettige samenwerkingen met korte lijnen, zoals met MPG/Matter Content Agency, onder andere uitgever van Allerhande, de festivals met onze Beemster truck, en onze media-adviseur Marijke van Outersterp – dat doen we ook zoveel mogelijk in huis. Wat we vooral belangrijk vinden, is dat we met onze laarzen in de klei blijven staan en onze boeren, koeien en kaasmakers in een positief daglicht staan, want uiteindelijk zijn zij degenen die samen de lekkerste kaas maken."

Kristine van de Velden, Brand Lead Beemster: "Wat ons stiekem een beetje dwarszat, was dat wij in smaaktests wel als lekkerste worden beoordeeld, maar het grote publiek dat nog niet weet. Daarom deze campagne Echte smaak komt uit de Beemster, inspelend op onze pay-off sinds 2015, Echte kaas komt uit de Beemster. Na jarenlang het ambacht in beeld te hebben gebracht, draait het nu om de kaas zelf, echte mensen én natuurlijk de smaak. Want dat vindt de consument uiteindelijk het allerbelangrijkste. Daarnaast willen we de diversiteit van Beemster Kaas – we hebben het breedste assortiment – voor ieder moment van de dag, van het ontbijt, de lunch, borrel tot het diner, meer top of mind maken."

Stem

De echtheid in de campagnes is voor een deel te danken aan creatief team en regieduo ineen sinds 2004, Philip&Hugo – met wie Beemster Kaas al een decennium samenwerkt.

Hugo van Woerden, Creative Director Philip&Hugo: "Beemster als merk is net een speeltuin, want met 400 boeren zijn er zoveel echte verhalen. De boeren kennen ons inmiddels ook al: Heb je een doorkijkje nodig? Oh, dat kan daar en daar heel mooi. We hebben kaas als categorie stap voor stap samen opnieuw uitgevonden en Beemster Kaas in dat proces gerijpt, volwassen gemaakt en een eigen stem gegeven – Dan Wieden van Wieden+Kennedy, waar wij eerder hebben gewerkt, hamerde daar altijd op: vind de stem van het merk."

Philip Brink, Director & Creative Director bij Philip&Hugo: "De commercial is nu minder een verhaaltje, maar het eerdere documentaire-gevoel met het tikkie brutale, bevragende toontje zit erin én vooral meer emotie en meer smaak – een beetje zoals de klassieker 15 miljoen mensen, met als boodschap: Beemster Kaas is er echt voor iedereen. Mijn moeder citeert nog altijd het zinnetje uit de vorige commercial Koop Lokaal over boer Frans: Want lokaal komt niet uit la France, maar van Frans, Gerrit en Lieke."

Fotografie: Marieke van der Velden

Credits:
Creatie en regie: Philip&Hugo | Strategie: Edith Janson | Productie: Francine van der Lee | Camera: Tim Kerbosch | Editor: Martin Hijgelaar, Pim van der Pas | Sound design/music: Sharkee | Sonic branding: AMP | Online/Colouring: de Grot | Verantwoordelijk bij klant: Danielle Lankhaar (Communicatie & Event Manager), Kristine van de Velden, Nicole van Gorp | Anders partners van CONO: Touch Creative, Cartils, Addurance

www.philipenhugo.nl

www.beemsterkaas.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

[Behind The Slash] Rik Ledder: Creativiteit is niet een zinnetje of een mooie design-skill, het is vooral een concept

19-09-2024 | 14:00:00
Marketing Report maakt een serie interviews met interessante mensen die werken bij TBWA\Neboko. Het spits wordt afgebeten door CEO Rik Ledder.

VENGEAN ontwikkelt rebranding detacheringsbureau Trinamics

19-09-2024 | 10:59:00
Met de rebranding versterkt Trinamics haar positie als detacheringsbureau voor zowel opdrachtgevers als tech talent.

[Marketing Report Radio] Dennis Hamakers (Cheil), Lotte Poort (Basic-Fit) en Carlijn Prins (Samsung) over de verassende samenwerking

19-09-2024 | 08:00:00
Dennis Hamakers is Strategy Director bij Cheil Benelux, Lotte Poort is Senior Accountmanager Retail Media & Partnerships bij Basic-Fit en Carlijn Prins is (Digital) Marketing Communication Specialist bij Samsung. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hen over de verassende samenwerking tussen Cheil, Samsung en Basic-Fit.

[Marketing Report Radio] Teus Baars over de internationale groei en unieke propositie van NOSUCH

18-09-2024 | 17:16:46
Teus Baars is eigenaar van NOSUCH. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hem over de internationale groei en de unieke propositie van NOSUCH.

Dentsu Creative Amsterdam ontwikkelt campagne Porsche Macan

18-09-2024 | 16:38:00
In de campagne wordt heel Nederland uitgedaagd om een bijzonder object te ruilen tegen de Porsche Macan.

Total Design ontwikkelt activatie voor Nierstichting

18-09-2024 | 09:40:00
In de actieweek rijdt er een speciale vuilniswagen rond door Nederland. De tekst hierop is: Als je nieren ermee ophouden, is het alsof wij ermee ophouden.

[Vacatures] Megawatt zoekt een 3D visualizer (freelance)

18-09-2024 | 08:59:00
Megawatt is per direct op zoek naar 3D visualizer (freelance)

JCDecaux, O2H Creative Solutions & The Projects ontwikkelen Big 5-campagne

17-09-2024 | 12:16:46
In september nodigen Haagse museabezoekers uit om de kunstwerken van Vermeer, Rembrandt, Mondriaan en Escher en het Panorama Mesdag te komen bekijken

Media Reverse neemt strategisch belang in WAUW Digital Creative Agency

17-09-2024 | 11:49:00
WAUW en Media Reverse blijven als twee zelfstandige labels opereren, maar voor klanten van beide bedrijven ontstaat wel een bredere dienstverlening

Digitaal bureau Fonk Amsterdam gaat verder als Faraday

17-09-2024 | 10:52:00
Na vijftien jaar zet digitaal bureau Fonk Amsterdam een andere koers in met een aangescherpte propositie en een frisse naam: Faraday. Na de uitkoop van externe aandeelhouders en het samenvoegen van de studio's in Kaapstad en Amsterdam, is Faraday klaar voor de toekomst.

[Vacancy] Fitzroy is looking for an Agency Producer

17-09-2024 | 07:35:00
Fitzroy is directly looking for Agency Producer

Sophie Koijmans projectmanager VENGEAN

16-09-2024 | 14:34:07
Sophie komt van MT/Sprout en brengt ervaring mee in planning, organisatie, productie en publicatie van cross-channel communicatie. Sophie zal nauw samenwerken met Operations Manager Sam Versluis om de processen en interne operatie van de creative branding agency verder uit te breiden en stroomlijnen.

Andrew Dimitriou Global Chief Client & Growth Officer DEPT

16-09-2024 | 14:24:28
In deze rol overziet hij de wereldwijde groei, marketing, en klantrelaties, met de nadruk op het leveren van innovatieve klantervaringen, campagnes en oplossingen die nieuwe standaarden zetten in het volgende tijdperk van AI. Dimitriou sluit zich tevens aan bij het executive team van DEPT.

[Vacatures] ACT.agency zoekt een Account Executive

16-09-2024 | 10:50:00
ACT.agency is per direct op zoek naar Account Executive - Amsterdam, (hybride)

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.