Marketing Report
Philips en DEPT ontwikkelen digital-first campagne over #bodypositivity

Philips en DEPT ontwikkelen digital-first campagne over #bodypositivity

Philips heeft een digital-first campagne voor lichaamshaar gelanceerd en zet daarmee de toon voor hun communicatie. Meer keuzevrijheid, vooral als het gaat om lichaamshaar en het eventueel verwijderen ervan.

De creatieve campagne voor het Lumea IPL-apparaat van Philips, is ontwikkeld door een all-female team van DEPT. In deze campagne spelen consumenten de hoofdrol en wordt iedereen aangemoedigd zich prettig te voelen in hun (natuurlijk behaarde) lichaam.

Echte lichamen en echt lichaamshaar 

Philips is al jaren expert in de ontharingsapparatuur. Om relevant te blijven en hun doelgroep te blijven aanspreken, moet het merk het gesprek over lichaamsbeharing op een manier voeren die bij de huidige cultureel-maatschappelijke waarden past. Philips en DEPT geven het woord aan echte vrouwen en laten ze hun eigen verhaal vertellen. Met echte lichamen en echt lichaamshaar kan Philips zijn rol als leider in de branche waarmaken en cultureel relevant blijven.

Minesh Parbat, Creation Lead Beauty bij Philips: "Met deze campagne gemaakt door en voor vrouwen, stelt Philips een voorbeeld voor andere mainstreammerken. Het team van DEPT luisterde naar consumenten en nam de complexe sociale relatie met lichaamshaar onder de loep. Door de persoonlijke verhalen van consumenten te combineren met de merkvideo, creëerden ze een positieve, relevante campagne met een groot bereik."

Door en voor vrouwen

Het creatieve team van DEPT vond inspiratie in de use cases van de Lumea IPL 9000 en ontwikkelde een campagne die de keuze om lichaamshaar te verwijderen, of juist niet, overlaat aan de individuen zelf. De speelse video’s bevatten beelden die door de vrouwen zelf in hun eigen huis zijn gemaakt, waardoor het oprecht en persoonlijk wordt. Om het unieke karakter van elk verhaal nog meer kracht bij te zetten, werden vrouwelijke illustratoren aangehaakt om de verhalen op een onderscheidende manier tot leven te brengen.

De productcampagne reflecteert de realiteit door lichaamshaar op verschillende plekken te laten zien. Hiermee erkent het merk hoe lastig het kan zijn om met het hebben van lichaamshaar – en het eventueel verwijderen ervan – om te gaan. Met in totaal meer dan 180 verschillende assents, die over heel Europa worden uitgerold, kan de campagne volledig worden aangepast aan de individuele behoeften van elke markt. Zo wordt lokaal de meest relevante boodschap op het juiste moment aan het juiste publiek overgebracht.

Doorbreken stereotype

Rita Kucinskaite, Senior Creative bij DEPT: "We bleven bewust weg van het oude vrouwelijke stereotype van roze badkamers en glanzend gladde benen. In plaats daarvan hebben we vier echte Lumea-gebruikers gevraagd om zichzelf in hun eigen huis te filmen. Zo bepaalde niemand hun perspectief over lichaamshaar behalve zijzelf. Met deze campagne erkent Philips dat mensen lichaamshaar hebben en dat het eigen keuze is daar iets aan te doen. Mochten mensen ervoor kiezen om lichaamshaar te verwijderen, dan is dit het product om dat comfortabel en veilig te doen."

Credits: 

DEPT:

Account: Bart Sweere, Jessica Otero Ely, Ayaan Nour | Project managers: Nadine Werner, Kristian Tankina | Strategist: Maeve van Ettekoven | Strategy Director: Martin Wong | Creatives: Rita Kucinskaite, Ana Rangel, Guylou Werner, Lisa Kapan, Danique de Bies | Creative Director: João Inácio | Designers: Patricia Loman, Sander van Lit | (post)Producers: Veronique Beumer, Friso de Ronden, Marcel Ossendrijver

Philips:

Creation Lead: Minesh Prabat | Project Manager: Diana Kraa | Producer: Darden Longenecker |

Production:

Production Company: Wenneker | Producer: Robin Mak | Executive producer: Robert Verbene | Directors: Mikki Sindhunata and  Rocio Crudo | Illustration and Animation: Volstok | Lead Illustrator: Camille Chailloux

www.deptagency.com 

www.philips.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.