Marketing Report
[Pink Marketing] P3 Group brengt Ongezout’n-event naar Amsterdam – een verslag nieuws

[Pink Marketing] P3 Group brengt Ongezout’n-event naar Amsterdam – een verslag

Wie: Pünktlich, Pink Marketing en Pexi: P3 Group
Wat: De eerste editie van een nieuwe jaarlijkse business boost: Ongezout’n
Waar: Westergasterras Amsterdam
Wanneer: 23 november 2023
Waarom: Om nog even voor het vallen van de winter op zowel zakelijk- als marketinggebied geïnspireerd te raken, kennis op te doen en te netwerken.
Met hulp van: Tom Goodwin (All we have is now), Jochem Hes (Naïf), Chef Erik (YouTube Mastermind & Editor), Arthur Umbgrove en Sterre Verschoor (De Speld)

De uitgebreide briefing

Terwijl het merendeel van de georganiseerde marketing- en business evenementen grossieren in eentonigheid met dezelfde gezichten, bracht P3 Group, bestaande uit Pünktlich, Pink Marketing en Pexi, nieuw elan naar Amsterdam. Het idee voor een businessevent werd geboren toen eigenaar Boudewijn de Jong een interne e-mail verstuurde met de tekst: “Zou heel graag (denk ergens in sept) een festival organiseren voor onze klanten/prospects. Handig om hier binnenkort een keer voor te gaan zitten? Idee is inhoudelijk programma en daarna een beetje chill. Goede combi van beide dus.” Niks meer en niks minder.

Smaakt naar meer

Het werd meer, veel meer, want direct bij binnenkomst op het Westergasterras leek het alsof het beste van 020 en 050 was samengebracht. De volledige gevel van het Westergasterras was onder handen genomen voor een grootse entree. Velours gordijnen, een guitig ontvangstcomité, een verzorgde lunch op het verwarmde terras, een videowall voor de selfiegeneratie en dat alles afgeroomd met een volledig ingerichte pizzatruck die hielp om de eerste honger te stillen.

Van branded content naar een contentbrand

Na het schudden van de eerste handjes werd iedereen de prachtige zaal in begeleid om de eerste plenaire sessie te aanschouwen, ingeleid door CEO Brego Keller. Op het podium presenteerde YouTube-guru Chef Erik zich met zijn zoon Jelle, die de aanwezigen haarfijn uitlegden hoe authentieke content ontwikkeld kan worden die boeiend blijft, bestemd voor zowel persoonlijke als zakelijke doeleinden.

Volgens de pizza-videomagister is dit mogelijk door te starten met een zogenoemde open loop, die gedicht moet worden terwijl de packaging leidt tot een loop van nieuwsgierigheid. Het geheim om kijkers vast te houden is om de eerste loop binnen 10 seconden te dichten, afsluitend met een maar die een nieuwe, of zelfs meerdere loops opent waar de kijker wederom antwoord op wil. Deze techniek van multi narrative storytelling kan vergeleken worden met die van de verschillende welbekende sitcoms. Het één leidt tot het andere, ofwel eerst het pizzadeeg, dan de tomatensaus, vervolgens de mozzarella, waarna het geheel de oven in gaat om zo branded content af te bakken tot contentbrand. Een kind kan de was doen.

Naïf? Yes, we are!

De tweede spreker die het podium betrad was Jochem Hes van het B-corp (baby)verzorgingsmerk Naïf. Zijn betoog ging over ondernemen met impact. Met een open, eerlijk verhaal beschreef hij zijn queeste tot succes, inclusief de overwonnen missers. Zoals de ontwikkeling van een zonnebrandcrème die niet uit te smeren was en mensen achterliet met een witte waas op de huid. Volgens Hes is de missie van Naïf om alle ouders te helpen goed voor hun kinderen te zorgen, zonder zorgen… Met de woorden do good or go bankrupt maakt hij tevens duidelijk dat purposedriven organisaties nog steeds hoogtij kunnen vieren door een richting te hebben en gemaakte fouten te erkennen.

Mensen zijn moeilijk te engagen

Dat P3 Group kosten noch moeite had gespaard om dit uitzonderlijke festival neer te zetten bleek mede uit het feit dat de toonaangevende internationaal expert in trends en transformatie, Tom Goodwin, als spreker aanwezig was. In niet mis te verstane woorden kraakte hij vier bestaande marketingmythes: Mensen zijn moeilijk te bereiken, Mensen zijn eindeloos druk, Merken zijn dood en Verandering is sneller dan ooit.

Dat hij goed voorbereid ten tonele kwam met maar liefst een 135 pagina’s tellende keynote mocht de pret niet drukken, want het publiek bleef aan zijn lippen hangen. De voornaamste learnings die de door LinkedIn uitgeroepen #1 voice in Marketing meegaf tijdens het afbreken van deze mythes gaven stof tot nadenken. Want, zoals Chef Erik ook al bewees, mensen zijn eenvoudiger te bereiken dan ooit, ze zijn slechts moeilijker te engagen.

Daarnaast zijn mensen niet altijd druk, ze zijn enkel overweldigd door de hoeveelheid geboden merken en content. Goodwin gaf daarnaast aan dat merken nu juíst belangrijker zijn dan ooit, ware het wel als mini-memory’s. Ook pareerde de Fortune 500-bedrijvenadviseur nog dat verandering sneller is dan ooit. Hij gaf aan dat het nu de spanning is tussen mogelijkheden en realiteit die toeneemt.

Scherp als De Speld

Als afsluiter van de plenaire sessie was het niemand minder dan het satirische nieuwsmerk De Speld dat acte de présence gaf. Arthur Umbgrove en Sterre Verschoor namen het publiek een real life enquête af om ze een vaste prik voor betrouwbaar nieuws mee te geven. De wakker Avant Garde werd ludiek op de hak genomen terwijl mede werd gedeeld dat de herinvoering van lijfstraffen wellicht niet eens zo’n slecht idee zou zijn. Het publiek stemde hier met een minimale meerderheid net niet mee in.

Daarentegen kreeg de bekendmaking van de lancering van het nieuwe social mediamerk, Kindvergelijken.nl, wel veel positieve bijval. Afgesloten werd met de uitreiking van de prestigieuze Gouden Tapir-award. Niemand minder dan P3 Groups eigen Boudewijn de Jong mocht deze in ontvangst nemen, waarna het publiek weer terug naar fabrieksinstellingen kon om aan de borrel en de bitterballen te beginnen.

www.pinkmarketing.nl

Lees ook:

[Whitepaper Sessions 2023] Boudewijn de Jong: Impact maken met digitale dynamische creatie

16-02-2024 | 12:13:00
Voorafgaand aan het M100 event begin december 2023 organiseerden Media Meetings en Marketing Report de Whitepaper Sessions, zes hoogwaardige kennistransfers in een marketeers only event. Een van de sprekers was Boudewijn de Jong, eigenaar van Pink Marketing en Pünktlich. Wij hebben hem gevraagd om zijn presentatie samen te vatten in een column

[Interview] Brego Keller (P3 Group): Wij zijn volledig geïntegreerd: van media tot creatie en van data tot tech

16-02-2024 | 12:13:00
P3 Group is een geïntegreerde bureaugroep uit Groningen die bestaat uit Pink Marketing, Pünktlich en PEXI. Met een sterke digitale signatuur bedienen we een breed scala aan mooie merken door heel Nederland

JOE kiest Pink Marketing als digital agency

11-01-2024 | 10:09:00
In 2024 gaan Pink Marketing en JOE verder met het bouwen aan de naamsbekendheid van JOE en de lancering van de programmering

WhitePaper Sessions 2023: N=5 | Pink Marketing | Towel Media | De Combinatie van Factoren | Havas Media | ZIGT

15-12-2023 | 16:13:00
Voorafgaand aan M100 2023, organiseerden Marketing Report en Media Meetings & Magazines voor de derde keer de WhitePaper Sessions. Onder leiding van Wierish Debipersad, Commercial Director bij Clear Channel, gaven zes bureaus een presentie in deze interactieve marketeers-only sessie

P3 Group ontwikkelt game-experience campagne voor Goliath Games

04-12-2023 | 09:31:49
Goliath Games lanceert najaarscampagne voor millennials en GenZ

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.