[Pink Marketing] P3 Group brengt Ongezout’n-event naar Amsterdam – een verslag

[Pink Marketing] P3 Group brengt Ongezout’n-event naar Amsterdam – een verslag

Wie: Pünktlich, Pink Marketing en Pexi: P3 Group
Wat: De eerste editie van een nieuwe jaarlijkse business boost: Ongezout’n
Waar: Westergasterras Amsterdam
Wanneer: 23 november 2023
Waarom: Om nog even voor het vallen van de winter op zowel zakelijk- als marketinggebied geïnspireerd te raken, kennis op te doen en te netwerken.
Met hulp van: Tom Goodwin (All we have is now), Jochem Hes (Naïf), Chef Erik (YouTube Mastermind & Editor), Arthur Umbgrove en Sterre Verschoor (De Speld)

De uitgebreide briefing

Terwijl het merendeel van de georganiseerde marketing- en business evenementen grossieren in eentonigheid met dezelfde gezichten, bracht P3 Group, bestaande uit Pünktlich, Pink Marketing en Pexi, nieuw elan naar Amsterdam. Het idee voor een businessevent werd geboren toen eigenaar Boudewijn de Jong een interne e-mail verstuurde met de tekst: “Zou heel graag (denk ergens in sept) een festival organiseren voor onze klanten/prospects. Handig om hier binnenkort een keer voor te gaan zitten? Idee is inhoudelijk programma en daarna een beetje chill. Goede combi van beide dus.” Niks meer en niks minder.

Smaakt naar meer

Het werd meer, veel meer, want direct bij binnenkomst op het Westergasterras leek het alsof het beste van 020 en 050 was samengebracht. De volledige gevel van het Westergasterras was onder handen genomen voor een grootse entree. Velours gordijnen, een guitig ontvangstcomité, een verzorgde lunch op het verwarmde terras, een videowall voor de selfiegeneratie en dat alles afgeroomd met een volledig ingerichte pizzatruck die hielp om de eerste honger te stillen.

Van branded content naar een contentbrand

Na het schudden van de eerste handjes werd iedereen de prachtige zaal in begeleid om de eerste plenaire sessie te aanschouwen, ingeleid door CEO Brego Keller. Op het podium presenteerde YouTube-guru Chef Erik zich met zijn zoon Jelle, die de aanwezigen haarfijn uitlegden hoe authentieke content ontwikkeld kan worden die boeiend blijft, bestemd voor zowel persoonlijke als zakelijke doeleinden.

Volgens de pizza-videomagister is dit mogelijk door te starten met een zogenoemde open loop, die gedicht moet worden terwijl de packaging leidt tot een loop van nieuwsgierigheid. Het geheim om kijkers vast te houden is om de eerste loop binnen 10 seconden te dichten, afsluitend met een maar die een nieuwe, of zelfs meerdere loops opent waar de kijker wederom antwoord op wil. Deze techniek van multi narrative storytelling kan vergeleken worden met die van de verschillende welbekende sitcoms. Het één leidt tot het andere, ofwel eerst het pizzadeeg, dan de tomatensaus, vervolgens de mozzarella, waarna het geheel de oven in gaat om zo branded content af te bakken tot contentbrand. Een kind kan de was doen.

Naïf? Yes, we are!

De tweede spreker die het podium betrad was Jochem Hes van het B-corp (baby)verzorgingsmerk Naïf. Zijn betoog ging over ondernemen met impact. Met een open, eerlijk verhaal beschreef hij zijn queeste tot succes, inclusief de overwonnen missers. Zoals de ontwikkeling van een zonnebrandcrème die niet uit te smeren was en mensen achterliet met een witte waas op de huid. Volgens Hes is de missie van Naïf om alle ouders te helpen goed voor hun kinderen te zorgen, zonder zorgen… Met de woorden do good or go bankrupt maakt hij tevens duidelijk dat purposedriven organisaties nog steeds hoogtij kunnen vieren door een richting te hebben en gemaakte fouten te erkennen.

Mensen zijn moeilijk te engagen

Dat P3 Group kosten noch moeite had gespaard om dit uitzonderlijke festival neer te zetten bleek mede uit het feit dat de toonaangevende internationaal expert in trends en transformatie, Tom Goodwin, als spreker aanwezig was. In niet mis te verstane woorden kraakte hij vier bestaande marketingmythes: Mensen zijn moeilijk te bereiken, Mensen zijn eindeloos druk, Merken zijn dood en Verandering is sneller dan ooit.

Dat hij goed voorbereid ten tonele kwam met maar liefst een 135 pagina’s tellende keynote mocht de pret niet drukken, want het publiek bleef aan zijn lippen hangen. De voornaamste learnings die de door LinkedIn uitgeroepen #1 voice in Marketing meegaf tijdens het afbreken van deze mythes gaven stof tot nadenken. Want, zoals Chef Erik ook al bewees, mensen zijn eenvoudiger te bereiken dan ooit, ze zijn slechts moeilijker te engagen.

Daarnaast zijn mensen niet altijd druk, ze zijn enkel overweldigd door de hoeveelheid geboden merken en content. Goodwin gaf daarnaast aan dat merken nu juíst belangrijker zijn dan ooit, ware het wel als mini-memory’s. Ook pareerde de Fortune 500-bedrijvenadviseur nog dat verandering sneller is dan ooit. Hij gaf aan dat het nu de spanning is tussen mogelijkheden en realiteit die toeneemt.

Scherp als De Speld

Als afsluiter van de plenaire sessie was het niemand minder dan het satirische nieuwsmerk De Speld dat acte de présence gaf. Arthur Umbgrove en Sterre Verschoor namen het publiek een real life enquête af om ze een vaste prik voor betrouwbaar nieuws mee te geven. De wakker Avant Garde werd ludiek op de hak genomen terwijl mede werd gedeeld dat de herinvoering van lijfstraffen wellicht niet eens zo’n slecht idee zou zijn. Het publiek stemde hier met een minimale meerderheid net niet mee in.

Daarentegen kreeg de bekendmaking van de lancering van het nieuwe social mediamerk, Kindvergelijken.nl, wel veel positieve bijval. Afgesloten werd met de uitreiking van de prestigieuze Gouden Tapir-award. Niemand minder dan P3 Groups eigen Boudewijn de Jong mocht deze in ontvangst nemen, waarna het publiek weer terug naar fabrieksinstellingen kon om aan de borrel en de bitterballen te beginnen.

www.pinkmarketing.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

[Vacatures] Pink Marketing zoekt een (Junior) Social Advertising Consultant

26-07-2024 | 08:33:00
Pink Marketing is per direct op zoek naar (Junior) Social Advertising Consultant -Groningen • 36-40 uur

[Vacatures] Pink Marketing zoekt een Motion Designer

22-07-2024 | 07:40:10
Pink Marketing is per direct op zoek naar Motion Designer -Groningen • 36-40 uur

[Vacatures] Pink Marketing zoekt een SEA Specialist

10-07-2024 | 09:05:00
Pink Marketing is per direct op zoek naar SEA Specialist -Groningen • 36-40 uur

[Vacatures] Pink Marketing zoekt een Junior Brand & Media Consultant

10-07-2024 | 08:05:00
Pink Marketing is per direct op zoek naar Junior Brand & Media Consultant -Groningen • 36-40 uur

[Vacatures] Pink Marketing zoekt Junior Branding Specialist

05-07-2024 | 07:36:00
Pink Marketing is per direct op zoek naar Junior Branding Specialist -Groningen -36-40 uur

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.