Plan International en Springbok genereren dromen voor meer meisjesrechten

Plan International en Springbok genereren dromen voor meer meisjesrechten

Zelfs anno 2024 is Internationale Vrouwendag een absolute noodzaak. Op veel plaatsen in de wereld hebben meisjes nog niet het recht om vrij te dromen. Daarom sloegen Plan International België en Springbok de handen ineen om met Artificiële Intelligentie deze onbereikbare dromen nu toch te genereren. Met deze droomfabriek willen ze onze beleidsmakers aanzetten om actie te ondernemen voor meer meisjesrechten.

Springbok heeft voor Plan International België een AI-tool gecreëerd die toelaat om dromen voor meisjesrechten te transformeren tot krachtige beelden. Iedereen kan op de site van Plan International België een droom ingeven waar elk meisje recht op zou moeten hebben. Deze wordt dan met generatieve AI meteen tot leven gebracht in een uniek en gepersonaliseerd droombeeld. Droom je dat elk meisje toegang heeft tot onderwijs? Dat ze kan trouwen met wie ze zelf wil? De AI-tool genereert het droombeeld dat erbij hoort.

“Dankzij de synergie tussen AI en creativiteit zijn we erin geslaagd de beelden te creëren die we voor ogen hadden. Onze tool, die OpenAI met DALL-E integreert, stelt ons in staat om dromen voor meisjesrechten om te zetten in krachtige beelden.”, verklaart Evelyne Van Cleven die voor Plan International België het project leidt.

Sammy Colson, CEO van Springbok: “Deze combinatie van purpose en technologie illustreert waar Springbok als digitaal en creatief bureau voor positieve groei voor staat. Door technologie te combineren met passie voor maatschappelijke verandering, laten we zien hoe creativiteit en digitale oplossingen een echte impact kunnen hebben."

Om brede steun op te bouwen voor gendergelijkheid wordt de tool gepromoot op sociale media en via een DOOH campagne. Op Internationale Vrouwendag roept Plan International België dan ook iedereen op een eigen droom te genereren. Evelyne Van Cleven: “Laten we de kracht van dromen samen met de kracht van technologie gebruiken om meisjesrechten een boost te geven."

www.springbokagency.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Peter Van Wijnaerde (CMO) en Antoine Houtsma in MT Springbok Agency

06-09-2024 | 10:22:00
Vernieuwd Springbok-management versterkt de mix van creatieve en digitale expertise

Springbok en Joe Public aan de slag voor Xerius

05-09-2024 | 13:33:00
Na een selectieprocedure koos Xerius, dé partner voor starters én zelfstandigen, voor Springbok als communicatiebureau

Tom Dehaes Brand & Campaign Strategist Springbok Agency

03-09-2024 | 09:51:00
Als merk- en campagnestrateeg voegt hij acht jaar aan ervaring toe aan het team van strategisch directeur Tomas Sweertvaegher. 

Dawn ontwikkelt campagne van de Baak met pleidooi voor intuïtie

02-09-2024 | 00:00:00
Het creatieve bureau Dawn heeft voor De Baak een vervolg op de campagne Stop. Dat geeft ruimte ontwikkeld. De campagne is gericht op voelen, een volgens de Baak belangrijk aspect van leiderschap

Springbok Agency organiseert Time to Make Sense Summit

30-08-2024 | 12:33:00
Springbok Agency brengt dit jaar denkers en innovators samen tijdens de Time to Make Sense Summit, die plaatsvindt op 19 september in De Biesbosch.
 

 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.