podcast

15-02-2019 20:42:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 15559 | Tags:

Marketing Report is een maandelijks programma over creatie, media en data is elke derde dinsdag van de maand te horen op de zakenzender New Business Radio In Marketing Report ontvangen presentator Peter Wybenga en sidekick Bas Vlugt bepalende spelers uit de wereld van de marketingcommunicatie. Marketing Report wordt gemaakt in samenwerking MediaScience.

Marketing Report is elke derde dinsdag van de maand, tussen 19:00 en 20:00 uur, te beluisteren op New Business Radio. De programma onderdelen worden op deze pagina als podcast gepubliceerd.

www.newbusinessradio.nl
www.mediascience.nl

 

Uitzending 21 mei 2019

Carolien Vader – mede-oprichter van Bladendokter en creatief directeur van content strategiebureau The Big Story - is een creatieve duizendpoot. Ze heeft twintig jaar ervaring met het maken van tijdschriften, online magazines, boeken en concepten voor PR, marketing en communicatiecampagnes.

Zij werkte bij verschillende uitgevers als conceptontwikkelaar, hoofdredacteur, contentstrateeg en adviseur op het gebied van crossmediaal uitgeven. Recentelijk publiceerde zij het boek Content Playbook, een boek over bladformules, tijdschriften, en blogs, een must-read voor iedereen die zich bezig houdt met – al dan niet branded – content.

Muziek en kinderen staan centraal in het werkzame leven van Robbert de Vos. Hij begon in de jaren 80 met het ambachtelijk bouwen van gitaren, opende een gitaarwinkel en een muziekschool. Tien jaar geleden richtte hij stichting Muziekids op.

Doel van Muziekids is om jongeren die de pech hebben dat zij ziek zijn te helpen met de krachtige werking van muziek. Door muziek te luisteren of te maken is het mogelijk de stresshormonen te verlagen wat verbetering en herstel ten goede komt. Marketing van Muziekids is in handen van Jordan de Vos.

In 2017 lanceerde HEMA de klantenpas Meer HEMA. Binnen drie weken tijd had de pas een miljoen gebruikers – nu zijn dat er 4,3 miljoen. Daarmee behoort het loyaliteitsprogramma van HEMA tot de meest succesvolle in Nederland.

Wij spreken over de ontwikkeling van marketing, loyalty en gebruik van data bij HEMA met Head of CRM & Customer Service Helen Zuurmond en Head of Data Bas Karsemeijer.

René Zeedijk is Founding Partner van de Media Science Group. Iedere maand laat hij zijn licht schijnen op actuele ontwikkelingen. Deze keer spreekt hij onder meer over Radio 10, Radio Veronica, Google, Apple, Huawei, Roorda, de Europese verkiezingen, Albert Heijn en flexible pricing.

Marketing Report XXL | Cross Media Congres | 24 april 2019

Tijdens het Cross Media Congres op 24 april in NH Collection Barbizon Palace in Amsterdam heeft Marketing Report een marathonuitzending gedaan. Deze uitzending heeft een grote serie podcasts opgeleverd.

Uitzending 19 april 2019

Eric Kip is Managing Director van buitenreclame-exploitant Exterion Media. Buitenreclame behoort tot de meest succesvolle mediumtypes. Goede resultaten worden mede aangejaagd door digitalisering waardoor de mogelijkheden die buitenreclame biedt aan adverteerders sterk toeneemt. Exterion Media is marktleider met een bereik van 70 procent van alle Nederlanders. Recentelijk werd Exterion Media overgenomen door het Britse Global.

Marc van Hal is Hoofd Communicatie, Fondsenwerving en Campagnes en plaatsvervangend directeur van het Oranje Fonds. Het Oranje Fonds steunt sociale projecten en bevordert zo contact en verbinding tussen groepen mensen. Bekende projecten zijn onder meer Burendag, in samenwerking met Douwe Egberts; Appeltjes van Oranje en NLdoet, de grootste vrijwilligersactie van Nederland.

Hendrikje Crebolder is Director of Development & Media bij het Rijksmuseum. Zij is verantwoordelijk voor publiekswerving en fondsenwerving zoals de partnerships die het Rijksmuseum heeft met founder Philips en sponsoren onder wie hoofdsponsors ING en KPN. Daarnaast is ze verantwoordelijk voor alle communicatie en marketingactiviteiten van het Rijksmuseum. Hendrikje is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2019.

René Zeedijk is Founding Partner van de Media Science Group. Iedere maand laat hij zijn licht schijnen op actuele ontwikkelingen.

Uitzending 19 maart 2019

Eduard Brenninkmeijer is Head of Marketing & eCommerce bij AGU, een merk met een lange geschiedenis en grote ambities. In een wereld waar meer aandacht komt voor duurzaamheid, staat fietsen vanzelfsprekend in de schijnwerpers. AGU zet met producten als fietskleding en fietstassen in op EveryDayRiding. Met ingang van 2019 is AGU kleding partner van team Jumbo-Visma.

Juan Pérez is Brand Manager Grolsch Speciaalbier bij Grolsch. Hij vertelt over de Grolsch Proefbrouwerij, een unieke serie speciaalbieren die tijdelijk en – voorlopig – exclusief verkrijgbaar in geselecteerde Proeverij Cafés. Bierliefhebbers in de desbetreffende Proeverij cafés worden gevraagd hun mening over het bier. Op deze wijze kunnen zij een bijdrage leveren aan de nieuwste innovaties van Grolsch.

Buma Cultuur zet zich in voor muziek uit Nederland, door ondersteuning en promotie van het Nederlands muziekauteursrecht in zowel Nederland als in de belangrijkste exportmarkten voor de Nederlandse (niet per se Nederlandstalige) muziek. Het doel is het aandeel op de Nederlandse markt en buitenlandse markten te vergroten. Onder de bezielende leiding van managing director Frank Helmink heeft Buma Cultuur grote stappen gezet in slimme marketing van en voor Nederlandse muziek.

René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie.

Deze keer laat hij zijn licht schijnen over deze kwesties:

- De NPO soap; de Publieke Omroep wilde begin dit jaar heel graag reclamevrij zijn maar nu toch weer niet

- RTL zet hard in op video met een investering van 350 miljoen. Netflix investeert 15 miljard

- De consultants komen! En nu echt. Accenture neemt Storm Digital over

- Jumbo trekt ten strijde tegen voedselverspilling. Niet alleen met een campagne maar ook met actie

Uitzending 19 februari 2019

Marleen Hemmer de Haan beëindigde haar functie als partner- en conceptmanager bij concept en event agency Fjuze en startte haar eigen bedrijf Leentjes, samen met Willem Kors. In België vonden zij een producent voor hun product Leentjes Poeder Pret, gekleurd poedersuiker, dat inmiddels meer dan 1750 verkooppunten heeft – een vliegende start.

Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne. Hier is hij creatief inhoudelijk verantwoordelijk voor concepten, formats en content. Airborne helpt merken met het vinden van hun eigen geluid, om ze te verbinden met de juiste doelgroep met content die ertoe doet. Airborne ontwikkelt podcasts, voice-driven content en audio branding.

Mark de Kock is een marketingstrateeg die vanuit Zwitserland merken over de hele wereld adviseert over onder meer innovatie en – veelal digitale – strategie. In Nederland is hij betrokken bij Pathé Thuis, een video-on-demand platform dat enkele duizenden films biedt die in de bioscoop hebben gedraaid.

René Zeedijk is founding partner van de Media Science. Iedere maand laat hij zijn licht schijnen op actuele ontwikkelingen. Deze maand onder meer over de overname van LINDA. uitgever Mood for Magazines door Talpa Network en wat dat voor Talpa Network betekent op gebied van data.



Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie