
Positive ontwikkelt communicatiestrategie Vrienden van de Binnenvaart
Digital agency Positive gaat aan de slag voor Stichting Vrienden van de Binnenvaart om meer personeel aan te trekken in de Nederlandse binnenvaart.
Vrienden van de Binnenvaart
Vrienden van de Binnenvaart is een stichting bedoeld ter ondersteuning, bevordering en herkenbaarheid van de binnenvaart. De stichting is opgericht in november 2021, in eerste instantie op initiatief van een groep binnenvaartondernemers om de binnenvaartdagen Zwijndrecht gefinancierd te krijgen met elkaar in plaats van ieder op zichzelf. Deze dagen bleken populair en ook mede onder de scholieren. De ondernemers zien dat er te weinig concrete aandacht is in de samenleving voor de binnenvaart en willen dat graag veranderd zien.
Digital first visie
De stichting zet nu de stap naar een communicatiestrategie met bijbehorende campagnes, vanuit een digital first visie. Daarin gaan kanalen als TikTok en YouTube een centrale rol spelen. Die visie gaat VVDB vormgeven samen met digital agency Positive uit Rotterdam, onderdeel van het Candid Platform.
Jasmijn van Loon, Bestuurslid Vrienden van de Binnenvaart: "Gezien onze doelgroep, voornamelijk scholieren, zijn digitale media kanalen voor ons cruciaal. Vandaar de keuze voor een digital agency. We kiezen voor Positive vanwege hun achtergrond in ons voornaamste werkgebied, en omdat er binnen hun team ervaring is met onze sector."
Sjef Kerkhofs, Managing Director van Positive: "Als agency met Rotterdamse roots zijn we de laatste jaren steeds meer gaan werken voor klanten in de regio. Dat geeft enorm veel voldoening, ook voor ons team. De binnenvaart is een geweldige branche waar we met veel plezier aandacht voor gaan vragen bij het Nederlandse publiek."
Lees ook: