Marketing Report
Positivity Branding ontwikkelt merk- en communicatieconcept KANE nieuws

Positivity Branding ontwikkelt merk- en communicatieconcept KANE

KANE is terug. Dat wordt niet alleen gevierd met nieuwe muziek, een tour en een documentaire, maar ook met een nieuwe merkidentiteit. Positivity Branding ontwikkelde samen met KANE een volledig geïntegreerd merk- en communicatieconcept en een 360-branded platform.

In 2014 gingen KANE-muzikanten Dinand Woesthoff en Dennis van Leeuwen na zestien jaar plotseling uit elkaar. De muzikanten vroegen Positivity, een internationaal branding bureau, na te denken over hoe je de terugkeer openbaar zou kunnen maken, zonder in termen van een comeback of een reünie te vervallen.

Concept: ReKANE

In nauwe samenwerking met de band creëerde het Amsterdamse bureau daarom een krachtig concept, dat de kern vormt van een volledig geïntegreerde merk-, communicatie- en contentstrategie: ReKANE. Uitgangspunt: de gloriedagen van KANE opnieuw beleven. Kernwoorden als Reunited, Relive, Rediscover, Reconnect geven de emotie van het herbeleven weer.

Als onderdeel van het communicatieconcept ontwikkelde Positivity Branding ook het logo, de huisstijl en het artwork voor de belangrijkste uitingen van KANE: een nieuwe single, een documentaireserie, advertenties, sociale media en het contentplatform. De KANE website is sinds deze week live en werd onder begeleiding van Positivity ontwikkeld door Weekend Creative Agency en is een krachtige 360 online doorvertaling van het concept.

Gavin Arm, Creative Partner bij Positivity Branding: “Het creëren van een merkidentiteit voor KANE was een pittige uitdaging. We wilden een eigentijds platform bieden voor de terugkeer van KANE, dat recht doet aan het legendarische verleden van de band. Een identiteit die op dezelfde manier met hun fans spreekt als de band zelf: uitgesproken én toegankelijk. Een merk dat niet alleen een ode is aan het verleden maar ook de toekomst viert. Het nieuwe logo vormt de kern van deze identiteit en is krachtig in zijn eenvoud.”

Credits klant:
Klant: KANE: Dinand Woesthoff en Dennis van Leeuwen | Producer: Carlo van Lienden

Credits bureau:
Branding & Design Agency: Positivity Branding | Creative Director: Gavin Arm | Strategy Director: Bert de Wit | Website: Weekend Creative Agency

www.positivitybranding.nl

www.kaneofficial.nl

Lees ook:

[Grow by DPG Media] Arjan Kers (TUI Nederland): Het leiden van een bedrijf in crisistijd

28-11-2023 | 12:04:39
Brandkast! is een podcast waarin Roger Verdurmen op zoek gaat naar waardevolle inzichten en juweeltjes van verhalen op het gebied van branding en storytelling

Mediaplus Netherlands wint account Essent, Vandebron en Energiedirect

28-11-2023 | 08:51:00
Mediaplus is verantwoordelijk voor de strategie, planning en inkoop van offline media met een focus op branding

[Column] Bas Vlugt: Effies 2023, de reclamewereld haat zichzelf

17-11-2023 | 10:44:00
Op de dag dat de Effie Awards het 40-jarig bestaan vierde, stelde een commissie van de Verenigde Naties vast dat Israël op het punt staat genocide te plegen in Gaza en werd bekend dat voor elke tank van de Oekraïne die Rusland kapot schiet Oekraïne 4,5 Russische tanks kapot schiet - die ratio kon wel eens net hoog genoeg zijn voor Oekraïne om de oorlog te winnen of net niet, dat kan ook

Cheíl Benelux lanceert herpositionering

16-11-2023 | 07:25:00
Cheíl Benelux lanceert zijn vernieuwde positionering: het creatieve bureau voor alle challenger brands of merken die zich zo voelen

[SHOWREEL!] finally; creatief bureau voor aanstekelijk werk

06-11-2023 | 09:16:00
Finally is een onafhankelijk creatief bureau aan de rand van Rotterdam. Wij geloven dat de meest interessante en effectieve ideeën ontstaan door oprecht nieuwsgierig te zijn

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.