Marketing Report
[Onderzoek] PostNL: liever een anonieme kaart dan rozen, spannende lingerie of chocolade nieuws

[Onderzoek] PostNL: liever een anonieme kaart dan rozen, spannende lingerie of chocolade

Ruim 8 op de 10 mensen ontvangt liever een kaartje dan chocolade, rozen of lingerie voor Valentijnsdag. Mannen vinden het éxtra leuk als dat kaartje van een anonieme geliefde komt. Dat blijkt uit onderzoek dat PostNL deze maand door marktonderzoeksbureau Factsnapp liet uitvoeren onder ruim 500 Nederlanders.

Valentijnsdag blijkt vooral populair onder de jongere generaties. 86 procent van hen geeft aan het leuk te vinden om een kaart te krijgen op Valentijnsdag. Opvallend is dat mensen die in het digitale tijdperk opgroeiden een romantische handgeschreven valentijnskaart extra weten te waarderen. Een kaart als valentijnsverrassing is hiermee populairder dan chocolade (75 procent), bloemen/rozen (79 procent), een appje (68 procent) of lingerie (37 procent).  

Reden

De meeste mensen sturen een valentijnsboodschap om attent te zijn of om iemand de liefde te verklaren. De oudere doelgroep doet dit ook om iemand een steuntje in de rug te geven. Slechts één op de vijf mensen verwacht valentijnspost te krijgen, maar toch leegt bijna de helft op Valentijnsdag zeker de brievenbus.

Willeke, postbezorger in Zeeland: “In deze week zijn mijn posttassen voller dan andere dagen. Er zitten meer brievenbuspakjes bij en ik word helemaal blij van post die onmiskenbaar een liefdesboodschap bevat. Ik zie dat aan de hartjes op een envelop of omdat er glitters achterblijven in mijn tas.“

Anoniem

Iets meer dan de helft van de mensen die van plan is om een valentijnskaart te sturen, zet er een naam onder. De tip van PostNL is: doe dat vooral niet naar je liefde in een single huishouden. Ruim een kwart van hen vindt het namelijk leuker om een anonieme boodschap te ontvangen.

www.postnl.nl

 

Lees ook:

[Vacatures] Springbok zoekt een Senior Digital Strategist

29-02-2024 | 11:28:10
Springbok is per direct op zoek naar een:Senior Digital Strategist-Den Bosch

[Vacatures] Springbok zoekt een SEO Specialist

29-02-2024 | 10:17:00
Springbok is per direct op zoek naar een SEO Specialist - Den Bosch

[Vacatures] Springbok zoekt een Marketing Analytics Specialist

29-02-2024 | 09:27:00
Springbok is per direct op zoek naar een Marketing Analytics Specialist-Den Bosch

[Vacatures] Springbok zoekt een Data Engineer

29-02-2024 | 09:00:00
Springbok is per direct op zoek naar een:Data Engineer-Den Bosch

[Vacatures] Markteffect zoekt een Medior Research Expert

28-02-2024 | 09:25:00
Markteffect is per direct op zoek naar een Medior Research Expert-Eindhoven
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.