Publicis Groupe ontwikkelt influencermarketingcampagne voor LU

Publicis Groupe ontwikkelt influencermarketingcampagne voor LU

Koekmerk LU kondigt een samenwerking met een van de karakteristieke families van Nederland aan. Samen met de vijftienkoppige Froger-familie streeft LU naar het bij elkaar brengen van families en het koesteren van die magische momenten. Nooit eerder vonden Nederlanders familie zo’n belangrijk onderdeel van hun identiteit. Vanuit dit inzicht heeft LU samen met Publicis Groupe Benelux een campagne ontwikkeld die herkenbare familiemomenten benadrukt. 

FamiLU Froger

René Froger: "We zijn met veel, steeds meer zelfs, en hebben ook nog eens allemaal een sterk eigen karakter. Dat mag en kan, zolang we elkaar blijven respecteren, voor elkaar blijven zorgen en elkaar niet uit het oog verliezen. Deze samenwerking met LU is voor ons een logische match; de koekjes van LU eten wij al jaren en de diversiteit van het assortiment zien we terug in ons gezin."

Rhandy Biemans, Marketing Lead LU Nederland: "In de FamiLU campagne focussen we ons op het bereiken van families, deze zijn altijd al een belangrijke doelgroep van het LU merk zijn geweest. LU staat al sinds 1846 voor authentiek gebakken koekjes en snacks... Met veel liefde en zorg brengen we al decennialang onze karakteristieke koekjes en snacks naar de Nederlandse consument. Door de samenwerking met de karaktervolle familie Froger geven we onze nationale campagne “Tijd voor famiLU” een extra boost én komt Nederland erachter welk karakter uit de familie welk karaktervol koekje van LU als favoriet heeft. Zo ontdekten we dat al voor de eerste gesprekken met de familie dat René Froger al jarenlang groot fan van LU Bastogne is en Nastasja op haar beurt regelmatig geniet van de LU Scholiertjes, wat deze campagne erg authentiek maakt!"

Werner van Reck, Creative Director Publicis Groupe Benelux: "Met deze campagne hebben we binnen Publicis Benelux een feilloze integratie van diverse disciplines laten zien. Vanuit een creatief concept uit de koker van Publicis België, heeft het Nederlandse PR & Influence team de samenwerking met De Frogers geïnitieerd en vormgegeven en is Boomerang als onderdeel van Publicis Groupe verantwoordelijk gesteld voor de productie van de assets."

www.publicisgroupe.nl

www.lu.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Soufiane Touzani headliner ADsterdam Festival

04-07-2024 | 16:03:00
De tweede editie van het festival vindt vrijdag 5 juli plaats bij LIEF Amsterdam. Het volledige programma, vol met talks, panels, workshops en muziek, is nu bekend

Le Pub Amsterdam (Philips), Dentsu Creative (KPN) en AKQA Amsterdam (DeGiro/UN Women) winnen Gouden Lion

20-06-2024 | 21:00:00
Nederland valt op de vierde Cannes Lions-dag flink in de prijzen. De KPN-campagne Stukje van Mij van Dentsu Creative met zangeres Meau wint een Grand Prix Lion in de subcategorie Corporate Purpose & Social Responsibility in de hoofdcategorie Creative Strategy Winners

ADsterdam Festival onthult tweede batch met namen

20-06-2024 | 16:14:00
ADsterdam, opvolger van AmsterCannes, biedt inspiratie en creativiteit voor de Nederlandse advertising-industrie.

Media.Monks, de politie en Le Pub vallen in de prijzen

19-06-2024 | 16:31:15
Media.Monks heeft een Zilveren Lion gewonnen met het Beer Retirement Account voor Poker Beer in de subcategorie Social Behaviour & Cultural Insight in de categorie Direct Lions

Stukje van Mij van Dentsu Creative (KPN) en Refurb van Le Pub (Philips) op shortlists

18-06-2024 | 11:27:00
Nederland doet het dit jaar relatief goed met de vermeldingen op de shortlists bij de Cannes Lions

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.