Publicis Groupe ontwikkelt influencermarketingcampagne voor LU

Publicis Groupe ontwikkelt influencermarketingcampagne voor LU

Koekmerk LU kondigt een samenwerking met een van de karakteristieke families van Nederland aan. Samen met de vijftienkoppige Froger-familie streeft LU naar het bij elkaar brengen van families en het koesteren van die magische momenten. Nooit eerder vonden Nederlanders familie zo’n belangrijk onderdeel van hun identiteit. Vanuit dit inzicht heeft LU samen met Publicis Groupe Benelux een campagne ontwikkeld die herkenbare familiemomenten benadrukt. 

FamiLU Froger

René Froger: "We zijn met veel, steeds meer zelfs, en hebben ook nog eens allemaal een sterk eigen karakter. Dat mag en kan, zolang we elkaar blijven respecteren, voor elkaar blijven zorgen en elkaar niet uit het oog verliezen. Deze samenwerking met LU is voor ons een logische match; de koekjes van LU eten wij al jaren en de diversiteit van het assortiment zien we terug in ons gezin."

Rhandy Biemans, Marketing Lead LU Nederland: "In de FamiLU campagne focussen we ons op het bereiken van families, deze zijn altijd al een belangrijke doelgroep van het LU merk zijn geweest. LU staat al sinds 1846 voor authentiek gebakken koekjes en snacks... Met veel liefde en zorg brengen we al decennialang onze karakteristieke koekjes en snacks naar de Nederlandse consument. Door de samenwerking met de karaktervolle familie Froger geven we onze nationale campagne “Tijd voor famiLU” een extra boost én komt Nederland erachter welk karakter uit de familie welk karaktervol koekje van LU als favoriet heeft. Zo ontdekten we dat al voor de eerste gesprekken met de familie dat René Froger al jarenlang groot fan van LU Bastogne is en Nastasja op haar beurt regelmatig geniet van de LU Scholiertjes, wat deze campagne erg authentiek maakt!"

Werner van Reck, Creative Director Publicis Groupe Benelux: "Met deze campagne hebben we binnen Publicis Benelux een feilloze integratie van diverse disciplines laten zien. Vanuit een creatief concept uit de koker van Publicis België, heeft het Nederlandse PR & Influence team de samenwerking met De Frogers geïnitieerd en vormgegeven en is Boomerang als onderdeel van Publicis Groupe verantwoordelijk gesteld voor de productie van de assets."

www.publicisgroupe.nl

www.lu.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

[Interview] Bob van Iersel en Han Schuurman over Heineken Football ’24-campagne

06-05-2024 | 13:40:46
In dit interview delen Bob van Iersel, Global Digital Manager van Heineken, en Han Schuurman, Head of Production Publicis Nederland, hun inzichten

Publicis, Le Pub en Boomerang organiseren samen met ADCN ADsterdam

24-04-2024 | 19:06:00
Publicis Groupe Nederland, Le Pub en Boomerang organiseren op 5 juli 2024 bij LIEF Amsterdam in samenwerking met ADCN | Club for Creativity ADsterdam

Annika Drion, Milo Duyff, Kim Trap, Leila Popovych en Rico de Lange MT Boomerang

22-04-2024 | 16:25:00
Na 18 jaar doen de oprichters van Boomerang; Bo The, Alexander Veltman, Fikret Fetahovic en Eldin Fetahovic een stapje terug

Céline van Nes van Publicis Groupe NL in Cannes Lions jury

11-04-2024 | 11:39:00
Het Cannes Lions International Festival of Creativity heeft de juryleden bekend gemaakt, tevens degene die Nederland gaan vertegenwoordigen

Cannes Lions 2024: De Juryleden uit Nederland

10-04-2024 | 23:30:00
Dit zijn vanuit Nederland de vijf mensen die deel uitmaken van de Cannes Lions 2024 Jury

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.