Marketing Report
Pünktlich ontwikkelt AI-campagne voor Cortina nieuws

Pünktlich ontwikkelt AI-campagne voor Cortina

Pünktlich (een P3-agency) ontwikkelde een beeldcampagne voor fietsenmerk Cortina, waarin verschillende fietsenmodellen tot leven komen in AI-gegenereerde omgevingen en realistische locaties.

Voorop blijven lopen

Milou van As, Brand Marketeer Cortina: "We hebben de huisstijl van Cortina naar een volwassen niveau getild. In het streven naar een consistente en herkenbare visuele identiteit voor onze campagne, hebben we gezocht naar een stijl die ons in staat stelt om te groeien, professionaliseren en ons te onderscheiden van andere merken. Onze ambitie is om voorop te blijven lopen. Twee thema's die we wilden laten terugkomen zijn de stad (van de toekomst) en het internationale karakter van Cortina. Het team van Pünktlich heeft deze visie voor ons vertaald."

AI-video's

Guus Weustenraad, Art Director Pünktlich: "Cortina is niet meer alleen een vervoermiddel, maar brengt ook kleur in de fietsenbranche. Iets wat wij graag wilden terugbrengen in de beelden; door Cortina onderdeel te maken van jouw look, met nog altijd de fiets als hero. We hebben voor de beeldcampagne zowel de fotografie als video’s ontwikkeld voor internationaal gebruik. De eerste shoot is in Nederland gedaan met een internationaal karakter. De tweede shoot vond plaats in Luxemburg, waarmee we specifiek de Franse markt willen aanspreken. Er waren twee fietsmodellen niet op tijd beschikbaar voor deze shoots, hiervoor hebben we met behulp van AI-video's en beelden ontwikkeld. Dankzij deze handige toepassing zijn de creatieve mogelijkheden eindeloos, zonder dat er camera’s en opnamedagen nodig zijn."

Deliverables

Pünktlich heeft sfeerfotografie voor veertien type fietsen van Cortina geschoten en vier sfeervideo's voor vier fietsen van Cortina gemaakt. Met AI is er voor twee fietsen sfeerfotografie en sfeervideo's ontwikkeld.

Credits:

Klant: Cortina | Verantwoordelijk bij klant: Milou van As | Bureau: Pünktlich (P3) | Fotograaf: Jan-Willem Kok | Videograaf: Stefan Jansen | Styliste: Kirsten Krumme | Visagistes: Sita Koning en Danielle Trilbeek

www.punktlich.nl

www.cortinafietsen.nl

 

Lees ook:

[Interview] Jeanette Kerssens: DEPT is digital-born

06-12-2023 | 15:17:56
In de aanloop naar de publicatie van de Reclamebureau100 2024 op het M100 Event op 7 december in Club ACE in Amsterdam, publiceren wij een serie interviews

Only creative entrepreneurs neemt Videohelden over

06-12-2023 | 15:15:00
Met de toevoeging van Videohelden zet Only een stap in digital videocontent als onderdeel van het uitbouwen van haar full-service digital netwerk

Cheil Benelux bouwt Immersive Smart Room in Samsung Experience Store Benelux

06-12-2023 | 12:07:00
In de flagship store in Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam kunnen bezoekers fysiek kennis maken met alle innovaties van Samsung

[Column] Rodger Werkhoven: Moi? DALL•E? ChatGPT? Nee: m'n collega Brian Hirman. Díe is pas écht invloedrijk.

06-12-2023 | 11:48:00
Ik vind dat een hele eer, om weer genomineerd te zijn voor die lijst van 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse bureauwereld

[Vacatures] Mediabrands zoekt een SEA Consultant - Kinesso

06-12-2023 | 06:56:09
Mediabrands is per direct op zoek naar een SEA Consultant - Kinesso

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.