Radio 10: Gerard Ekdom stopt, Rob van Someren naar weekend en Gijs Staverman krijgt middagshow

Radio 10: Gerard Ekdom stopt, Rob van Someren naar weekend en Gijs Staverman krijgt middagshow

Er zijn veel wisselingen bij Radio 10. Gerard Ekdom stopt per 3 juni 2024 met zijn ochtendshow vanwege zijn overstap naar Mediahuis Radio (Radio Veronica). Het is onduidelijk wanneer hij daar zal kunnen starten, vanwege een concurrentiebeding die dj’s belemmert direct te kunnen overstappen naar concurrenten.

Lex  Gaarthuis zal daarom per 3 juni de ochtendshow van 06:00 tot 10:00 uur presenteren samen met Luuk van den Braak en nieuwslezeres Marrit de Vries. Lex Gaarthuis werkt lang voor Radio 10 en maakt diverse programma’s.

Gijs Staverman

De van NPO Radio 2 (KRO-NCRV) afkomstige dj Gijs Staverman start op 1 juli 2024 van 16:00 tot 19:00 uur.  Gijs Staverman begon in 1991 bij het publieke Veronica op Radio 2 en Radio 3, waarna hij bij Hitradio Veronica, opvolgers Veronica FM en Yorin FM werkte alsmede Qmusic. Sinds december 2013 werkte hij voor NPO Radio 2.

Gijs Staverman: “Soms krijg je een kans uit 10 duizenden en dan grijp je die met beide handen aan! De middagshow op Radio 10 is een avontuur waar ik vol enthousiasme voor ga. Radio 10 is een prachtig radiostation met een fantastisch dj-team en super enthousiaste luisteraars. Ik ben heel trots dat ik daar onderdeel van mag worden en ik heb er enorm veel zin in!”

Somertijd naar het weekend

Het programma Somertijd met Rob van Someren verhuist naar de zaterdag- en zondagmiddag van 12:00 tot 15:00 uur. Dat laatste is opvallend aangezien hij jarenlang een boegbeeld was van de radiozender met zijn team en grappen.

Rob van Someren geeft aan dat het besluit vanuit Talpa Network is genomen en pas enkele dagen  te voren kreeg te horen. Hij noemde in de uitzending het besluit hem naar het weekend te verplaatsen best een klap en zei op een emotionele wijze dat de makers de luisteraars nooit in de steek zal laten. Rob van Someren maakt het programma sinds januari 2015 op Radio 10.

Dave Minneboo, creatief van directeur Radio 10: “Met deze nieuwe programmering voldoen we nog meer aan de wensen en luisterbehoefte van onze luisteraars. We willen onze luisteraars vermaken, een positieve sfeer creëren en een gevoel van verbondenheid en herkenning bieden met natuurlijk de grootste hits aller tijden en vertrouwde dj’s.

Met Lex Gaarthuis in de ochtend, het onmiskenbare positieve geluid van Gijs Staverman in de middag en de grappen en grollen van Rob van Someren en zijn team van Somertijd op zaterdag en zondag, is Radio 10 iedere dag van de week het gezelligste station van Nederland!”

www.radio10.nl

www.talpanetwork.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Rechtbank: eerder besluit maximaal 3 radiostations onzorgvuldig; minister moet opnieuw besluiten

14-06-2024 | 17:52:00
De minister van Economische Zaken moet binnen 13 weken opnieuw een gemotiveerde beslissing nemen over de eigendomsbeperkingen van de landelijke FM-kavels

Talpa Network kondigt samenwerking met Bombers & Lemonade aan

13-06-2024 | 16:37:00
De samenwerking zal zich focussen op het gebied van talentmanagement, brand partnerships en advertentie-inkomsten

Talpa Network lanceert QRomo met een koppeling aan kassasystemen 

12-06-2024 | 00:08:00
Talpa Network is van start gegaan met reclamespots met de QRomo. Deze QR-code op steroïden beloont tv-kijkers met vouchers met relevante kortingen en aanbiedingen en verbindt ze via één scan aan merken, product-aanbiedingen of andere diensten

RTL Nederland en Talpa Network starten met adressable reclame op televisie

17-05-2024 | 10:30:00
Addressable reclame komt bij de zenders van RTL Nederland en Talpa Network (onder voorbehoud) rond 17 juni 2024 grootschalig beschikbaar. Dit blijkt uit navraag van Marketing Report bij de betrokken partijen

NLZiet komt ook met reclameversie: NLZiet Basis

13-05-2024 | 12:21:00
NLZiet heeft per direct een reclameversie geïntroduceerd onder de naam NLZiet Basis. Voor 7,95 euro per maand krijgen klanten dezelfde content te zien als het tot premium omgedoopte (standaard) abonnement dat voortaan 9,95 euro per maand kost
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.