Marketing Report
Radio4All rondt zendernetwerk af; commercieel model vanaf maart 2024 nieuws

Radio4All rondt zendernetwerk af; commercieel model vanaf maart 2024

Radio4All heeft inmiddels alle FM-zenders die aan haar zijn toegewezen, aangezet. De radiozender die het FM-kavel verwierf waar voorheen Sublime uitzond, voldoet daarmee aan de verplichting om voor 1 december 2023 zijn FM-netwerk in te schakelen. Zenderexploitant Radio Network Nederland, onder leiding van Nico Silvius (RadioNL, Waterstad FM), heeft het netwerk gebouwd waarmee via FM 50 procent van de Nederlandse bevolking bereikt kan worden. Daarnaast is de zender te beluisteren via DAB+ en internet.

De radiozender, eigendom van ondernemer Joost Zuurbier, benoemde Giel Beelen in augustus 2023 als creatief directeur en heeft bekendgemaakt dat Daniël Nussbaum (bekend van TikTok Radio) is aangesteld als operationeel manager. De radiozender noemt de huidige programmering onderdeel van een experimentele fase. Radio4All bouwt momenteel aan zijn studio's in de Wibautstraat in Amsterdam, vlakbij de studio's van BNR Nieuwsradio.

Reclame

Uiterlijk 1 maart 2024 zal de zender, die vooralsnog niet zal deelnemen aan het NMO Luisteronderzoek, haar tariefkaart bekendmaken. Daarnaast wil de radiozender een eigen biedingssysteem introduceren voor radioreclame, waarbij advertenties laagdrempelig per seconde kunnen worden ingekocht.

Programmering

In het eerste kwartaal van 2024 zal Radio4All doorgaan met experimenteren.

In november heeft Prem Radhakishun het dagelijkse programma Premtime gelanceerd. Dit programma zal vanaf 2 december enige tijd niet te horen zijn, om bij de volgende fase van de radiozender terug te keren.

De radiozender, die zich profileert als platform voor uiteenlopende radioprogramma’s, heeft diverse nieuwe programma’s gelanceerd. Zo zijn onder andere Antoinette van der Weerdt (Antoinette naar Bed op maandagavond), Yesim Candan, Bram Bakker, Thijs Lindhout (Inspiradio), Werner Steenbergen (Podcastparade), Henri Haan (Out Loud), Bas Haring (Lunch met Haring) en Philip Pietrzak gestart met programma’s. Per 1 december zal Maartje Bregman klimaatnieuws presenteren, en op diezelfde dag zal een programma met hoogtepunten van TikTok van start gaan.

De lofi-muziek zal tijdens de programmaloze uren per 1 december 2023 worden vervangen door happy beats met eclectische mixen.

Giel Beelen, creatief directeur van Radio4All: "Radio4All blijft nog even ons experimenteerplatform, een voorproefje van wat we begin volgend jaar echt gaan doen. We zijn verheugd dat nu alle zenders actief zijn. Dit vergroot ons bereik enorm, vooral nu de laatste zender op Lopik is toegevoegd. Ondanks de uitdagingen met storm en regen deze maand, zijn we dankbaar dat onze partner uit Sneek erin geslaagd is alles op tijd te leveren, zodat we in de Randstad goed te beluisteren zijn op de 90.7 FM."

Nico Silvius, Managing Director van Radio Netwerk Nederland: "We zijn er trots op dat we de opdracht voor Radio4All met succes hebben uitgevoerd. De uitrol van 16 groene opstelpunten, met minder koeling en dus minder stroomverbruik, is een feit. Alles staat en werkt fantastisch."

Daniel Nussbaum: "Ik voel me als een vis in het water bij Radio4All. We hebben al veel bekende socialmediagrootheden op ons platform en er komen er nog veel bij. Het is geweldig om influencers te laten zien dat directe communicatie met hun fans op een nationale zender veel kan bijdragen aan hun eigen merk."

www.radio4all.nl

 

Lees ook:

TBWA\NEBOKO ontwikkelt Soms even niet-campagne Odido

04-03-2024 | 13:07:19
Unlimited data niet als high-end product voor data-junkies en grootverbruikers, maar juist voor iedereen die nooit zonder data wil komen te zitten

ACE ontwikkelt merkbelofte ABN AMRO: Wij zijn er voor ieder begin

04-03-2024 | 10:57:00
Met de pay-off 'Voor ieder begin' toont ABN AMRO haar nieuwe gezicht aan de buitenwereld, waarbij het belooft klaar te staan om mensen te helpen beginnen

Natwerk en Lebara lanceren campagne: Data is data en bellen is bellen

04-03-2024 | 10:46:00
Het doel van deze campagne is om Nederland wakker te schudden met de vraag: waarom zou je als consument de hoofdprijs betalen voor een identieke dienst

Jelle Klerx stapt over van DPG Media Radio naar Mediahuis Radio; Liselotte van de Lustgraaf-Johansen naar DPG Media Radio

28-02-2024 | 16:29:00
Jelle Klerx, die sinds augustus 2017 pr manager van DPG Media Radio (Qmusic en Joe) is, stapt per 1 april 2024 over naar Mediahuis Radio. Liselotte van de Lustgraaf-Johansen wordt pr manager bij DPG Media Radio

[DutchMedia Podcast]: Liedewij Hentenaar van Audify over de audiomarkt, NMO en meer

20-02-2024 | 12:46:00
David de Jong en Taco Jelgersma maken DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.