Marketing Report
RetailMedia.One en Motivaction gaan samenwerken voor campagne-effect metingen nieuws

RetailMedia.One en Motivaction gaan samenwerken voor campagne-effect metingen

RetailMedia.One en Motivaction kondigen een strategische samenwerking aan. Motivaction gaat de campagne-effect metingen verzorgen van campagnes op het RetailMedia.One platform. Daarnaast zal RetailMedia.One landelijke winkeltraffic-data actief gaan gebruiken.

Doelen

RetailMedia.One wil onafhankelijk en transparant inzicht bieden in de merk-effecten van campagnes met retail media in de mix. Verder wil RetailMedia.One de trackingresultaten met behulp van AI gaan gebruiken voor automatische platform optimalisaties. Ten slotte wordt alle data opgeslagen in het Meta Data Universe (MDU). Het MDU biedt daarmee een direct benaderbare omgeving voor allerlei (landelijke) vraagstukken binnen het omni-channel retail media domein.

Met de recente overname van Bureau RMC door Motivaction heeft RetailMedia.One de beschikking over essentiële traffic data van fysieke winkels en winkelstraten in Nederland.

Pieter-Paul Verheggen, algemeen directeur bij Motivaction en CEO bij Glocalities: “We hebben RetailMedia.One vroeg op de hoogte gesteld van onze overnameplannen van RMC en de extra mogelijkheden die dit biedt voor het bepalen van de effectiviteit van de retail media-mix. Marcel zag direct de potentie. Deze potentie wordt nu omgezet in concrete oplossingen.”

Marcel Vogels, oprichter van RetailMedia.One: “In mijn vorige rol als oprichter van MeMo2 heb ik meer dan een decennium samengewerkt met Motivaction. Dat doe je alleen als je echt overtuigd bent van de kwaliteit.”

www.retailmedia.one

www.motivaction.nl

 

Lees ook:

Dirk wint opnieuw Retailer of the Year-verkiezing

25-09-2023 | 17:39:00
Dirk voor het vijfde jaar op rij uitgeroepen tot Beste supermarkt van Nederland

[Marketing Report Radio] Martijn van Amersfoort over Melkunie

25-09-2023 | 15:06:00
Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we hem over de submerken waar hij verantwoordelijk voor is binnen Melkunie

1,2 miljoen euro voor start-up BALZY

22-09-2023 | 11:07:00
Met deze kapitaalinjectie wil Balzy de internationale expansie te versnellen

[Marketing Report Radio] Ingmar Bruinsma over Balzy

21-09-2023 | 10:45:00
Ingmar Bruinsma is co-founder van Balzy. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we hem over het ontstaan van Balzy

[Interview De Belofte 2023] Jordi Hillenga: Scapino onderscheidt zich door durf, lef en ondernemerschap

19-09-2023 | 09:44:00
Maud van Hecke is Applied Behavioral Scientist bij Open Now. Zij is genomineerd voor De Belofte 2023. We spreken haar.
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.