
RetailMedia.One en Motivaction gaan samenwerken voor campagne-effect metingen
RetailMedia.One en Motivaction kondigen een strategische samenwerking aan. Motivaction gaat de campagne-effect metingen verzorgen van campagnes op het RetailMedia.One platform. Daarnaast zal RetailMedia.One landelijke winkeltraffic-data actief gaan gebruiken.
Doelen
RetailMedia.One wil onafhankelijk en transparant inzicht bieden in de merk-effecten van campagnes met retail media in de mix. Verder wil RetailMedia.One de trackingresultaten met behulp van AI gaan gebruiken voor automatische platform optimalisaties. Ten slotte wordt alle data opgeslagen in het Meta Data Universe (MDU). Het MDU biedt daarmee een direct benaderbare omgeving voor allerlei (landelijke) vraagstukken binnen het omni-channel retail media domein.
Met de recente overname van Bureau RMC door Motivaction heeft RetailMedia.One de beschikking over essentiële traffic data van fysieke winkels en winkelstraten in Nederland.
Pieter-Paul Verheggen, algemeen directeur bij Motivaction en CEO bij Glocalities: “We hebben RetailMedia.One vroeg op de hoogte gesteld van onze overnameplannen van RMC en de extra mogelijkheden die dit biedt voor het bepalen van de effectiviteit van de retail media-mix. Marcel zag direct de potentie. Deze potentie wordt nu omgezet in concrete oplossingen.”
Marcel Vogels, oprichter van RetailMedia.One: “In mijn vorige rol als oprichter van MeMo2 heb ik meer dan een decennium samengewerkt met Motivaction. Dat doe je alleen als je echt overtuigd bent van de kwaliteit.”
Lees ook: