Marketing Report
[Interview] Roderick Cremers: Fresh Bridge combineert emotionele culturele insights om tot de kern van een strategie te komen interview

[Interview] Roderick Cremers: Fresh Bridge combineert emotionele culturele insights om tot de kern van een strategie te komen

Roderick Cremers is eigenaar van Fresh Bridge. Wij spreken hem.

Kun je jouw bureau introduceren?

Fresh Bridge is een Social First Creative Agency met sterke strategie en media. We combineren emotionele insights en culturele insights om echt tot de kern van een strategie te komen, die we creatief en effectief invullen. Omdat we ook media in huis hebben, kunnen we voor onze partners een totaal plan maken van core insights, strategie, funnel met Touch, Tell en Sell met content en media flows. Zo maken we een totaal overzicht met alle content tot aan alle views, impressies, clicks, zelfs tot op het niveau van orders. 

Onze focus waar we echt goed in zijn, is de laag tussen awareness en search. En daar veel content creëren voor effectieve campagnes. Waves of cost effective content noemen we dat. In 1 tot 2 shoot dagen zo'n 80-100 assets maken voor alle kanalen en voor Touch Tell Sell - inclusief retargeting.

Onze emotionele focus trekken we door in alles wat we doen. Met onze partners en ons team. Zo bouwen we echt een partnership op en investeren we in elkaar.

Wat zijn consumententrends in 2024 die belangrijk zijn voor reclamebureaus?

Merken denken steeds meer korte termijn maar consumenten willen juist lange termijn invulling van merken die op een echte en verantwoorde manier waarde toevoegen voor de consument en hun leefwereld. Dat betekent echt waarde toevoegen van emotioneel perspectief en dat doen op een manier die past bij een betere wereld. En dan niet alleen qua sustainability maar ook hoe merken met consumenten, hun medewerkers omgaan. Consumenten verwachten niet meer een functionele relatie maar dat er emotioneel waarde wordt toegevoegd binnen het domein waar merken zich bewegen. Dus niet alleen internet leveren maar ook zorgen dat we goed met ons internet gebruik omgaan. Dus niet alleen snacks maar ook dat we goed met snacks omgaan. En niet een relatie die gebaseerd is op transactie maar op interesse, vertrouwen, emotie en waarde.

Hoe maak je goede reclame?

We geloven dat goede reclame komt vanuit een heel goed begrip van emotional insights van de consument: Wat zijn de emoties die de consument bezig houdt, zoals onzekerheid, wantrouwen, identiteit. Dit gecombineerd met cultural insights, zodat we weten in welke context we bewegen binnen de doelgroep. En de reclame campagnes moeten aansluiten op de win- win- win hierin tussen emotional insights, cultural insights en hoe een merk hier waarde aan toevoegt. Maar een goed idee moet ook op verschillende lagen effectief worden ingevuld. Een sterke koppeling met media / distributie is essentieel om effectief hier in te zijn.

Wat willen marketeers maar niet begrijpen?

Marketeers willen veel begrijpen maar het is ook belangrijk om je te verdiepen in de doelgroep en wat ze doen. Daar zijn waar je doelgroep is en beweegt. We zien een fragmentatie van de zichtbaarheid van doelgroepen, omdat ze veel meer kanalen gebruiken dan vroeger. Die kanalen en hierbinnen weer de subculturen zijn weer veel minder zichtbaar. We zien teveel marketeers die zich niet verdiepen in de wereld van de doelgroep en dan ook niet begrijpen hoe de doelgroep beweegt, verandert en wat ze nodig hebben. En dan komt er een disconnect. Een disconnect doordat marketeers het niet begrijpen, het negeren, op de oude manier doorgaan, er verkeerd op aansluiten en geen risico durven te nemen. Hierdoor gaat het kennisniveau en de innovatiesnelheid snel omlaag.

www.freshbridge.nl

Lees ook:

[Vacatures] Fresh Bridge zoekt een Video Content Creator Stagiair

23-01-2024 | 08:13:00
Fresh Bridge is per direct op zoek naar een Video Content Creator Stagiair

[Vacatures] Fresh Bridge zoekt een Visual Design Stagiair

23-01-2024 | 07:48:00
Fresh Bridge is per direct op zoek naar een Visual Design Stagiair

[Vacatures] Fresh Bridge zoekt een Social & Productie Stagiair

23-01-2024 | 07:32:00
 Fresh Bridge is per direct op zoek naar een Social & Productie Stagiair

Fresh Bridge ontwikkelt online contentstrategie DELTA-campagne glasvezelinternet

19-01-2024 | 10:52:29
Fresh Bridge ontwikkelde de contentstrategie waarbij met het gezin uit de televisiecommercial invulling wordt gegeven wat je kunt met snel internet.

[CMTA] Fresh Bridge: Nutrilon

08-11-2023 | 10:37:00
Nutrilon wilde een jaar lange content campagne die het totale verhaal en alle subonderdelen vertelde voor alle kanalen.

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.