Roularta Media Group neemt Helden Magazine over
Roularta Media Group neemt de titel Helden Magazine over via de Nederlandse dochteronderneming, Roularta Media Nederland. Met deze overname versterkt Roularta Media Group zijn marktpositie in Nederland, specifiek in het sportsegment. Andere sporttitels in de Nederlandse portfolio zijn bijvoorbeeld Fiets en Formule 1.
Eerder nam de mediagroep ook al WPG Media over, waarmee het voet aan wal zette bij het mindfullnesssegment.
Helden Magazine is opgericht in 2009 en brengt persoonlijke verhalen over sporters. Het heeft een printbereik van 175.000 lezers per editie en een maandelijks digitaal bereik van 1,8 miljoen impressies via de website en sociale media. De podcast wordt door ruim 20.000 luisteraars per maand beluisterd.
Erwin van Luit, CEO van Roularta Media Nederland: “Ik ben ontzettend blij dat we Helden Magazine mogen toevoegen aan ons portfolio. Het is een geweldig mediamerk en een prachtig product met veel potentieel om verder uit te bouwen. Ik ben ook erg blij dat Barbara Barend aan de titel verbonden blijft.”
Barbara Barend, founder en directeur van Helden: "Ik ben zeer tevreden dat we Helden op deze manier duurzaam kunnen voortzetten. Met veel plezier hebben we Helden de afgelopen jaren zelfstandig gemaakt. Nu is de tijd aangebroken onderdeel te worden van een grotere club om ook de volgende stappen te kunnen zetten."
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Judith Hendrickx aangesteld als hoofdredacteur van Flair
[Grow by DPG Media] Hilmar Mulder en Marieke Wolthers over het MMA Magazine Media Factbook 2024
JFK 108: Interviews met Davina Michelle en Iliass Ojja
Lisi Herrebrugh en Rushemy Botter zijn gast-Creative Directors van ELLE's septembernummer
Roularta Media Groep: winst met gelijkblijvende omzet
Gepubliceerd door: Saskia van Weert