[Screenforce] Zo profiteer je van sportsponsoring

[Screenforce] Zo profiteer je van sportsponsoring

Hoe kun je als communicatieprofessional inhaken op sportevenementen zoaks het EK, de Tour de France of de Olympische Spelen? 

SWOCC organiseerde een inspirerend evenement waarin de nieuwste inzichten op het gebied van sportsponsoring werden gedeeld met een publiek van onderzoekers, media- en sportsponsoringprofessionals. Tijs Timmerman, Professor Marketing & Customer Experience aan de Hogeschool Utrecht, benadrukte het belang van bewuste keuzes in sponsoringplatforms en het creëren van eigen associaties bij de doelgroep. Hij benoemde ook het dynamische karakter van aandacht voor sportsponsoring, waarbij emoties een grote rol spelen.

Impact digitale ontwikkelingen

Merel Walraven, docent aan de Universiteit van Amsterdam en medeauteur van het boek Sportsponsoring, sprak over de blijvende populariteit van sportsponsoring en de impact van digitale ontwikkelingen en veranderingen in consumentengedrag op de effectiviteit ervan.

Haar aanbevelingen omvatten het prioriteren van sportbelangen en fanbeleving, consistentie in de sponsorstrategie, en het belang van authenticiteit en geloofwaardigheid van de sponsorpropositie. Ze benadrukte ook de gedeelde verantwoordelijkheid van sponsor en gesponsorde voor maatschappelijke impact. Deze inzichten bieden waardevolle leidraden voor marketeers om sportsponsoring effectief te benutten in hun strategieën en zo optimaal te profiteren van de sportevenementen in 2024.

Dit is een samenvatting, het volledige artikel vind je op de site van Screenforce.

www.screenforce.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Tv-reclamemarkt daalt met 3,3 procent naar 426 miljoen euro

03-09-2024 | 00:08:00
De tv-reclamemarkt daalt de eerste helft van 2024 met 3,3 procent naar 426 miljoen euro. Screenforce verwacht dat de tv-reclamemarkt in geheel 2024 tussen de 1 en 2 procent zal dalen

De invloed van tv- en streamingcontent op Gen Z

29-08-2024 | 09:29:00
Afgelopen najaar heeft VAB onderzoek gedaan naar de manier waarop deze content-elementen invloed hebben op deze groep.

Screenforce: De kracht van live TV tijdens een sportzomer

22-08-2024 | 13:49:30
Deze zomer stond weer in het teken van sport, met naast de jaarlijks terugkerende evenementen als de Tour de France, nu ook weer het Europees Kampioenschap en de Olympische Spelen

[DutchMedia Podcast] over de resultaten van RTL Nederland, de talkshowleemte, X en meer

16-08-2024 | 12:47:00
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

[Interview] Justin Lebbon (Adwanted Events) over de Nederlandse editie van The Future of tv Advertising

08-08-2024 | 19:11:05
Op 24 september 2024 organiseren Screenforce en Adwanted Events een Nederlandse versie van The Future of TV Advertising gecombineerd met Screenforce Day. We spreken hierover en over ontwikkelingen in de Nederlandse markt met Justin Lebbon, Managing Director van Adwanted Events

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.