Marketing Report
Selmore en Škoda introduceren Zaterdaggesprekken

Selmore en Škoda introduceren Zaterdaggesprekken

Na zaterdaghulp en zaterdagfamilies introduceren Škoda en Selmore het project: zaterdaggesprekken. Een merkinitiatief dat mensen activeert om wat vaker een gesprek te voeren in de auto. Of je nu iets persoonlijks te delen hebt, een conflict wilt vermijden of de behoefte voelt om de band met iemand aan te halen. Carly Wijs, Achram Koutet, Huub Smit, Daniël Boissevain en Jade Olieberg laten zien waarom de auto de ideale plek is om een gesprek te voeren.

Zaterdagkilometers

Uit onderzoek dat Škoda deed in samenwerking met Motivation, blijkt dat de auto de ultieme plek is voor een goed gesprek. Omdat je met elkaar in een afgesloten ruimte zit, zonder afleiding van buitenaf. Je naast elkaar zit, wat minder confronterend is. En je letterlijk hetzelfde perspectief deelt waardoor je sneller op één lijn zit. Dit alles met een omgeving die continu verandert terwijl je rijdt, waardoor het nog makkelijker is om het gesprek op gang te houden. Deze inzichten samen noemen wij de side-by-side theorie.

Zaterdaggesprekken

En op deze inzichten zijn de Zaterdaggesprekken van Škoda gebouwd. Waarmee ze mensen stimuleren om wat vaker een gesprek met elkaar aan te gaan in de auto. Vijf bekende acteurs geven het goede voorbeeld. Zij stappen steeds in wisselende samenstelling en met een andere gespreksopdracht in de elektrische Škoda Enyaq iV. Het bijzondere van deze Zaterdaggesprekken is dat ze volledig zijn geïmproviseerd. Er is niets van tevoren gescript; alle gesprekken zijn spontaan ontstaan.

Jakko Achterberg, Creative Partner Selmore: "We hebben een soort toneel gecreëerd waarin we de omstandigheden voor een gesprek in de auto nabootsen. Het was spannend omdat we niet van tevoren wisten wat de output zou worden. En het is natuurlijk ook heel stoer van Škoda dat ze dit project aandurfden. De enige houvast die we gaven, was een serie gespreksonderwerpen en het volste vertrouwen in de acteurs. Al na de eerste improvisatie wisten we: dit gaat heel bijzonder worden."

Platform zaterdaggesprekken.nl

De improvisaties zijn te zien op zaterdaggesprekken.nl. Daar vind je allerlei soorten gesprekken. Van een grappig gesprek tot een verzoenend gesprek. Van een overtuigend gesprek tot een confronterend gesprek. Elk gesprek laat zien hoe waardevol het is om samen dingen te bespreken in de beslotenheid van een auto. Ook de theorie achter de gesprekken wordt toegelicht.

Zaterdaggesprekken campagne

Het platform wordt aangejaagd met een grote campagne. Ze starten met een pr-offensief waarin resultaten van het Motivaction onderzoek worden belicht. Daaruit blijkt onder meer dat 52 minuten reistijd de ideale lengte is voor het voeren van een goed gesprek. En dat mensen vooral de voorkeur geven aan een gesprek in de auto als het om hartzaken gaat. Zoals het delen van een geheim, het verklaren van de liefde of het uitpraten van een conflict. Met een uitgekiende online en social campagne worden mensen nieuwsgierig gemaakt om naar het platform te gaan. De campagne aanpak is vergelijkbaar met de manier waarop streaming diensten een nieuw format aanjagen. Inclusief teasers en interviews.

Credits:

Klant: Škoda Nederland | Reclamebureau: Selmore Creative Agency | Creatieve Directie: Jakko Achterberg, Niels Westra | Strategie: Caroline van Hoof, Anja Froeling | Account: Josefien Homan | Design: Andrea Volkers | Motion design: Daniel Götz | Bureau editor: Daniel Götz | Bureau producer: Petra Leddy | Bureau online producer: Ellen Vos, Josefien Homan | Verantwoordelijk klant: Joost Kanter, Tessa Missler, Kim Hoekstra | Productie maatschappij: Pink Rabbit | Regie: Allard van der Werff | Producer: Floor Schroeijers | DOP: Gabor Deak | Offline: Allard van der Werff | Online: De grot | Grading: De grot / Joppo | Geluidsstudio: Public Audio | Casting bureau: Henneman | Gesspreksleider: Mustafa Duygulu | Acteurs: Daniël Boissevain, Achraf Koutet, Huub Smit, Jade Olieberg, Carly Wijs | Mediabureau: EssenceMediacom | PR: Manon van den Brand | Website development: 51 North

www.skoda.nl

www.selmore.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

De inschrijvingen voor de RA*W Cannes Summer Course 2024 zijn geopend

08-04-2024 | 10:23:00
Bureaus en bedrijven uit de creatieve sector kunnen vanaf nu hun jonge talenten aanmelden voor dit 6-daagse educatieve programma

Jeroen Senden verlaat Selmore, gaat naar Stichting Greendustry

31-03-2024 | 14:14:00
Hij gaat bedrijventerreinen, industrieparken en ziekenhuizen omtoveren tot groene oases waarin het bruist van het leven

Selmore: Herlancering campagne Zwitserleven gevoel

12-03-2024 | 00:00:00
Selmore heeft een campagne ontwikkeld voor Zwitserleven waarbij het Zwitserleven gevoel een andere invulling heeft gekregen

Selmore maakt vervolgcampagne ASN Bank groene bedoelingen

31-01-2024 | 17:11:00
Selmore heeft een vervolgcampagne ontwikkeld omtrent het thema groene bedoelingen voor ASN Bank

Selmore ontwikkelt duurzame merkcampagne voor ASN Bank

02-10-2023 | 15:42:00
ASN Bank zet zich al sinds de oprichting in 1960 in voor een duurzame samenleving en streeft ernaar koploper te zijn op het gebied van duurzame verandering

Selmore komt met campagne: iedereen een Klene-moment

04-09-2023 | 10:55:00
Waar de broers Han en Koen jarenlang in de fabriek verbleven om telkens met een nieuwe dropuitvinding te komen, trekken ze nu het land in.

Videoland en Selmore lanceren Streaming out Loud

30-08-2023 | 09:54:00
Eerder dit jaar koos Videoland voor Selmore zonder een pitch uit te schrijven door de goede klik en passende Guiding Idea-filosofie van het bureau.

Zwitserleven weg bij ARA, overgestapt naar Selmore

04-07-2023 | 09:59:00
Daarmee komt er na ruim 30 jaar een einde aan de samenwerking met het Rotterdamse ARA, de makers van het Zwitserleven Gevoel.

Selmore en DotControl lanceren Expert campagne

08-06-2023 | 23:58:00
Selmore en DotControl hebben de eerste campagna voor Expert gerealiseerd na een redesign en rebranding van het retailmerk Expert. In februari 2023 werd bekend dat het creatief bureau Selmore en het digitale bureau DotControl het account van Expert hadden verkregen na een pitch

Selmore breidt management uit met Tom Stoffels

03-05-2023 | 14:47:32
In het jaar dat Selmore Creative Agency 18 jaar bestaat, krijgt het bureau er een partner bij. Tom Stoffels, head of account, treedt toe tot het management en krijgt daarmee een grotere rol binnen het bureau.

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief