Marketing Report
Smyle, Fitzroy en Tim Hoekstra met plasticvrije strandafbeelding op Plastic Free Day nieuws

Smyle, Fitzroy en Tim Hoekstra met plasticvrije strandafbeelding op Plastic Free Day

Het tandpastamerk Smyle en strandkunstenaar Tim Hoekstra hebben op Plastic Free Day (25 mei) de handen ineen geslagen om een advertentie te maken op het zandstrand van IJmuiden.

Het initiatief is ontwikkeld door reclamebureau Fitzroy en symboliseert de dringende noodzaak om duurzame alternatieven voor plastic te omarmen.

Milieubewuste kunstenaar

Tim Hoekstra die ook bekend staat onder het pseudoniem Dutch Beach Art, werkt als milieubewuste kunstenaar en heeft in IJmuiden een illustratie van 1200 m2 gemaakt.

Op deze manier is aandacht gevraagd voor duurzaamheid en milieuvriendelijkheid. De illustratie was enkele uren te zien, aangezien deze door vloed volledig is weggespoeld.

De tijdelijke advertentie benadrukt de urgentie van het plastic probleem en de noodzaak om te handelen.

Mischa Schreuder , Creative Partner van Fitzroy: “Toen Smyle bij ons langs kwam was er gelijk een connectie. Bij Fitzroy willen we graag communicatie maken wat iets bijdraagt aan natuur en milieu en Smyle doet dit dag in dag uit met hun plasticvrije tandpasta. Tandpasta tabletjes die niet in plastic tubes zitten, en de tandpasta zelf bevat ook geen microplastics.

Een puur product die wij graag wilde helpen met hun missie voor een plasticvrije wereld en belangrijk, het is ook goed voor je gebit. Dit is de start van onze samenwerking en er volgt meer.”

Almar Fernhout, oprichter van Smyle: “Wij staan voor goede mondverzorging en gebruiken geen plastic en onze producten bevatten geen microplastics. Die invulling heeft Fitzroy goed weten om te zetten en een van de eerste acties is dit speciale billboard. Bij goede en effectieve mondzorg horen geen plastic tubes, microplastics en andere ongezonde ingrediënten. Tot nu toe zijn we te koop bij Albert Heijn, Jumbo, Etos , Holland & Barrett , Ekoplaza en 500 tandartsen samplen onze producten.Tot nu toe hebben we 1,174,988 plastic tubes en borstels bespaard en we hopen dat dit de komende jaren flink zal toenemen.”

www.fitzroy.nl

www.wesmyle.nl

Lees ook:

Stoov en Fitzroy haken in op de feestdagen

14-11-2023 | 09:02:00
De najaarscampagne van Fitzroy en Stoov focust zich op iedereen die het weleens koud heeft en op iedereen die een Koukleum kent.

Fitzroy ontwikkelt campagne voor VGZ met Eva Eikhout

06-11-2023 | 13:45:00
Fitzroy heeft een campagne ontwikkeld voor zorgverzekeraar VGZ met Eva Eikhout in de hoofdrol. In de campagne vraagt VGZ aandacht voor vernieuwingen in de zorg

Fitzroy verzorgt campagne voor de Unexpected Flavours van Sportlife

02-11-2023 | 08:48:23
Sportlife breidt uit met 3 zoete varianten: Strawberry-Blueberry, Mango-Orange en Cherry-Coconut. Fitzroy ontwikkelde een nieuwe insteek voor de campagne

Smyle en Fitzroy lanceren poetspil tijdens ADE

19-10-2023 | 15:18:00
Smyle vraagt hiermee op een ludieke manier aandacht voor mondverzorging zonder plastic in de vorm van een pil

Positionering Sabor Verde door Fitzroy

02-10-2023 | 17:07:00
Sabor Verde ontwikkelde een assortiment met pure en gerijpte ready-to-eat-avocado-producten

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.