Marketing Report
[Stages] DirectResearch zoekt een Stagiair(e) Marktonderzoek vacatures

[Stages] DirectResearch zoekt een Stagiair(e) Marktonderzoek

DirectResearch is per direct op zoek naar:

Stagiair(e) Marktonderzoek

Ben jij op zoek naar een uitdagende meewerkstage op het gebied van marktonderzoek? Dan is dit wellicht iets voor jou! DirectResearch is doorlopend per februari en september op zoek naar een stagiair voor een periode van ongeveer een half jaar.

Wie zijn wij?

Aangenaam, wij zijn DirectResearch! Een gedreven marktonderzoekbureau met meer dan 50 jaar aan onderzoekservaring op het gebied van kwantitatief én kwalitatief onderzoek.

Onze inzichten maken andere organisaties beter. Dit doen wij dagelijks met onze constante nieuwsgierigheid, slimme technische tools, vakkennis en persoonlijke aandacht. Maar, vooral met veel plezier!

Wat doen wij?

Wij zorgen dat organisaties concrete inzichten krijgen. Dit onderzoeken wij onder andere met behulp van concepttests, merk-, imago-, naamsbekendheid-, communicatie- en customer experience onderzoek.

Zo onderzoeken wij bijvoorbeeld:

  • Wat het imago is van een voetbalclub uit de Eredivisie en hoe deze verandert gedurende het seizoen;
  • Wat consumenten vinden van de verpakking, prijs en smaak van een gloednieuw flesje frisdrank, zodat de producent het product veilig kan lanceren in de schappen van de supermarkt;
  • Wat de impact was van een zojuist gelanceerde verkeerscampagne en of mensen hierdoor daadwerkelijk veiliger zijn gaan rijden in het verkeer.

 

Welke impact ga jij maken?

Iedere organisatie is uniek en staat weer voor andere uitdagingen. Daarom help jij organisaties aan de inzichten, waarmee zij betere beslissingen kunnen maken. Dagelijks duik jij samen met je collega’s in het hoofd van jouw opdrachtgevers om te kijken wat zij écht nodig hebben. Een uitdaging waarbij jij de kans krijgt om het verschil te maken en positief bij te dragen aan de wereld om jou heen. Ben jij er klaar voor?

Wat ga jij doen?

Tijdens jouw meewerkstage (minimaal 4 dagen in de week) ga je samen met je collega’s aan de slag met:

  • Het meedenken over de opzet en vormgeving van het gehele onderzoek;
  • Het opstellen van vragenlijsten, waarmee een organisatie antwoord krijgt op haar belangrijkste vraagstukken;
  • Het programmeren van vragenlijsten in gave programmeersoftware;
  • Het analyseren van de onderzoeksdata en de vertaling hiervan naar concrete adviezen die jouw klant écht verder helpen;
  • Het maken van heldere en visueel aantrekkelijke rapportages.

 

Wat neem jij mee?

  • Je volgt een relevante HBO- of WO-opleiding, bijvoorbeeld in de richting van Communicatie, Marketing, Commerciële economie, Bedrijfskunde of Psychologie;
  • Je hebt affiniteit met (online) marktonderzoek;
  • Je hebt (enige) kennis van Excel en SPSS;
  • Je leert graag nieuwe dingen, komt met oplossingen en bent een aanpakker;
  • Je beschikt over goede Nederlandse mondelinge en schriftelijke vaardigheden;
  • Je vindt het leuk om tenminste 3 van de 4 of 5 stagedagen per week op ons mooie én gezellige kantoor te werken.

 

Wat bieden wij jou graag aan?

  • Een aantrekkelijke stagevergoeding;
  • Een ervaren marktonderzoeker die jou coacht;
  • In overleg, de optie om 1 dag per week te werken aan je eigen afstudeerproject;
  • Het opbouwen van (je eerste) professionele werkervaring met de kans om bij ons te blijven werken na je stageperiode;
  • Veel afwisseling in je werkzaamheden;
  • Een kijkje achter de schermen bij verschillende top bedrijven in Nederland, zoals: Unilever, Nespresso, bol.com, RTL, Wakker Dier, Het Rode Kruis of PostNL;
  • Trainingen gericht op jouw (persoonlijke) ontwikkeling als marktonderzoeker, zoals: een training storytelling of adviserend verkopen;
  • Het delen van kennis tijdens onze maandelijkse Think & Drink
  • Het bijwonen van SMART-Talks met interessante sprekers uit het vakgebied;
  • Activiteiten georganiseerd door onze eigen Sport- en Spelcommissie, zoals: padellen, klimmen, kickboxen en salsa-dansen;
  • Maandelijkse (thema)borrels, zoals: de kerstborrel, cocktailavonden of samen de kroeg in;
  • Een geheel verzorgde lunch van maandag t/m donderdag, inclusief soep en saladebar. Op vrijdag slingeren we bovendien vaak aan ons “special-lunch rad”;
  • Een dynamische en gezellige werkomgeving met een goede mix van jonge en meer ervaren collega’s;
  • De mogelijkheid om te werken op een prachtig kantoor aan de Herengracht, goed bereikbaar vanaf CS en Zuid binnen 10 minuten met de tram/metro.

 

Interesse

Ben je naar aanleiding van deze vacature geïnteresseerd geraakt? Solliciteer hier en stuur je CV en een korte motivatie naar ons op. Heb je vragen? Neem dan telefonisch contact met ons op. Voor vragen kun je natuurlijk altijd telefonisch contact opnemen via 040-2392290. Heeft u vragen en/of opmerkingen voor Markteffect of DirectResearch? Neem gerust contact op met onze gezamenlijke HR-afdeling via sollicitatie@markteffect.nl of stuur ons een WhatsApp:.

Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

www.markteffect.nl
www.directresearch.nl

Lees ook:

[Vacatures] DirectResearch zoekt een Junior Client Consultant

09-11-2023 | 08:53:00
DirectResearch is per direct op zoek naar een Junior Client Consultant

[Vacatures] Markteffect zoekt een Medewerker Commercieel Binnendienst

09-11-2023 | 08:35:00
Markteffect is per direct op zoek naar een Medewerker Commercieel Binnendienst

[Vacatures] Markteffect zoekt een Commercieel Projectmanager Online

09-11-2023 | 08:15:00
Markteffect is per direct op zoek naar een Commercieel Projectmanager Online

[Stages] Markteffect zoekt een Stagiair(e) Commercie

14-08-2023 | 11:04:00
Markteffect is per direct op zoek naar Stagiair(e) Commercie

[Stages] Markteffect zoekt een Stagiair(e) Marktonderzoek

14-08-2023 | 10:52:00
Markteffect is per direct op zoek naar Stagiair(e) Marktonderzoek

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.