Marketing Report
Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) officieel opgericht nieuws

Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) officieel opgericht

De Stichting Nationaal Media Onderzoek is officieel opgericht. Daarmee is het Nationaal Media Onderzoek (NMO) als formele entiteit een feit. Tot nu toe was het NMO een samenwerking van de joint industry comité's Stichting KijkOnderzoek (SKO), NLO (stichting Nationaal Luisteronderzoek), NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia) en VINEX (Vereniging Internet Exploitanten).

De bedoeling is volgens NMO dat op termijn deze stichtingen opgaan in het NMO, waarbij een aantal afspraken over wie waar over gaat bij de verschillende onderzoeken wordt vastgelegd in statuten en reglementen. De NPO is overigens afzonderlijk participant bij het NMO zoals deze altijd afzonderlijk mede-opdrachtgever is van de verschillende onderzoeken.

Bestuur

In het bestuur van de Stichting Nationaal Media Onderzoek zijn als zogeheten A-bestuurders de NPO, Mediahuis, DPG Media, Talpa Network en RTL Nederland vertegenwoordigd, terwijl als zogeheten V-bestuurders Unilever, AS Watson en PMA zijn vertegenwoordigd.

Charelle Akihary-Lammers (directeur publiek & marketing bij de NPO), Rien van Beemen (algemeen directeur Mediahuis Nederland), Lauren van der Heijden (Chief Commercial Officer bij DPG Media België en Nederland), Joris van der Pol (algemeen directeur One Media Sales bij Talpa Network/Talpa Media Solutions en voorzitter van Audify), Ton Rozestraten (Chief Commercial Officer bij RTL Nederland en CEO van Ad Alliance) zijn de A-bestuursleden.

Harry Dekker (Media Director bij Unilever), Marielle Slenders (Head of Media & Performance bij AS Watson Benelux), Thijs Muller (directeur van Havas Media Nederland en voorzitter PMA, Platform Media Adviesbureaus) en Johan Smit (directeur bij PMA, Platform Media Adviesbureaus) zijn de V-bestuursleden. Binnenkort zal het bestuur een voorzitter kiezen.

Ton Schoonderbeek (algemeen directeur) en Patricia Sonius-Kruiniger (directeur onderzoek) vormen samen de directie over het Nationaal Media Onderzoek en de organisatie daarvan.

www.nationaalmediaonderzoek.nl

 
Lees ook:

Tina Nijkamp en NLZiet gestopt met kijkcijfers van gisteren

30-08-2023 | 17:34:00
Tina Nijkamp en NLZiet gaan niet door met het publiceren van kijkcijfers over de de dag ervoor. Tina Nijkamp, die zichzelf een mediaprofessional en senior consultant noemt, publiceerde op dinsdag 29 augustus de eerste NMO Kijkcijfers van 28 augustus 2023

NMO Luisteronderzoek past meetmethode Grand Prix Radio aan

30-08-2023 | 08:59:00
Het Nationaal Media Onderzoek heeft bij het NMO Luisteronderzoek de meetmethode voor Grand Prix Radio aangepast. De aanpassing is per 21 augustus 2023 doorgevoerd. Daarbij is encoding toegevoegd aan Grand Prix Radio tijdens Formule 1-weekenden

Audify komt met maandrapportages NMO Luisteronderzoek

24-08-2023 | 19:31:38
Branchevereniging Audify komt voortaan met een maandelijks audiomaandrapport. Met dit rapport wil Audify alle bereikcijfers vanuit het NMO Luisteronderzoek bundelen

NMO presenteert NMO Kijkonderzoek per 28 augustus 2023

22-08-2023 | 18:23:00
Het Nationaal Media Onderzoek heeft het NMO Kijkonderzoek gepresenteerd dat op 28 augustus 2023 van start gaat. Vanaf dan voert Kantar Media het onderzoek uit en wordt na bijna 60 jaar afscheid genomen van GFK (en voorganger Intomart)

NMO Luisteronderzoek positieve resultaten uit audit; Grand Prix Radio niet op non-actief

21-07-2023 | 18:17:00
Het NMO Luisteronderzoek heeft volgens Patricia Sonius, directeur onderzoek bij het Nationaal Media Onderzoek (NMO) een positief resultaat bereikt bij de uitgevoerde methodologische audit
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.