Marketing Report
Stichting SponsorRingen organiseert de SponsorRingen awards nieuws

Stichting SponsorRingen organiseert de SponsorRingen awards

Max Verstappen, Chantal Janzen en Armin van Buuren hebben een SponsorRing ontvangen als de meest populaire merkambassadeurs in de sport-, muziek- en entertainmentwereld. 

Uitreiking SponsorRingen

Max Verstappen en Chantal Janzen scoren onder het Nederlandse publiek het beste op de combinatie van bekendheid, likeability en geschiktheid als merkambassadeur. Armin van Buuren won een SponsorRing in de categorie Artiesten.

Het is de eerste keer dat de stichting SponsorRingen, samen met mediapartner DPG Media, de verkiezing van de meest populaire merkambassadeur van Nederland in de wereld van sport, muziek en entertainment heeft georganiseerd. Dit zijn de resultaten van een onafhankelijke onderzoek dat uitgevoerd is door de internationale sportmeting-, onderzoeks- en analysebureau Nielsen Sports.

Chantal Janzen meest populaire entertainer

Chantal Janzen is van alle atleten, artiesten en entertainers de meest likeable bekendheid van Nederland. Maar liefst 60 procent van alle Nederlanders vindt Chantal Janzen likeable. Ook in haar eigen categorie entertainment was zij de populairste BN-er.

Max Verstappen meest populaire atleet

Max Verstappen is van alle BN-ers het meest bekend (96% kent hem). Verstappen wordt van alle bekendheden door de Nederlander het meest geschikt geacht als merkambassadeur. Verstappen scoort ook internationaal goed: 79 procent van zijn volgers op Instagram en YouTube komt uit het buitenland. Janzen heeft minder internationale volgers. 82 procent van haar 1,7 miljoen volgers op Instagram komt uit Nederland.

Raymond Vermeulen, manager Max Verstappen: "Dat feitelijke cijfers en metingen nu onderschrijven dat Max de meest populaire brand ambassadeur in de sportwereld is en daarmee grote waarde kan inbrengen voor de partners waarmee wij samenwerken, is een mooie weerspiegeling van de prestaties die Max op de baan laat zien."

Armin van Buuren meest populaire artiest

Armin van Buuren won een SponsorRing in de categorie Artiesten. In deze categorie scoorde Van Buuren het hoogst door veel stemmen onder oudere Nederlanders (50-69 jaar). Zijn collega-DJ Martin Garrix doet het onder de artiesten goed onder Gen Z (16-26 jaar) waar hij met afstand de populairste en meest geschikte artiest als merkambassadeur is.

Lisanne Krouwels van Armada Music: "Armin van Buuren heeft met zijn A State of Trance brand en platenlabel Armada Music, de dance scene vernieuwd en staat al jaren in de internationale DJ Mag Top 100. Uit deze voting blijkt dat de fans met zijn ontwikkeling mee zijn gegroeid en hij zo populair blijft bij het grote publiek."

Maarten Hoffer, voorzitter van de Stichting SponsorRingen: "Al jarenlang eren we met de SponsorRingen succesvolle samenwerkingen tussen sponsors en gesponsorden. Veel Nederlandse fans van musea, festivals en concerten, televisieprogramma’s en sporten kunnen nog meer van hun hobby genieten door deze samenwerkingen. Terwijl de sponsors tegelijkertijd hun doelstellingen kunnen behalen. Nu is daar ook de verkiezing van de meest populaire atleet, artiest en entertainer bijgekomen. Want ook samenwerkingen met individuen zoals Verstappen brengen bekendheden dichter bij hun fans."

Marcus Charles, Client Strategy Director Nielsen Sports: "Nielsen Sports was verheugd om onze data-analyse en onderzoeksexpertise aan te bieden aan de SponsorRingen voor hun beoordeling van de meest populaire persoonlijkheden in Nederland. Het onderzoek, dat gebruik maakte van ons InfluenceScope-service, heeft de top Nederlandse social media influencers geïdentificeerd en vervolgens respondenten betrokken om hun houding ten opzichte van die persoonlijkheden te delen. De resultaten bieden een uniek en overtuigend inzicht in effectieve sponsorship cases."

Beste sponsorships van Nederland

Naast de SponsorRingen voor de beste merkambassadeurs zijn in AFAS Live ook de SponsorRingen voor de beste sponsorships van Nederland uitgereikt. Dit jaar werden SponsorRingen gewonnen door onder andere VriendenLoterij en Stichting Het Gehandicapte Kind, ING, KNVB en maatschappelijke organisaties met de campagne Niemand Buitenspel, de samenwerking tussen Ajax en Adidas in Three Little Birds, AGU en Team Jumbo-Visma met The Masterpiece, ABN AMRO en WOMEN Inc., The Tribute, powered by Priority van Vodafone en Ziggo en Wedstrijd van je leven van ESPN in samenwerking met KPN en VriendenLoterij. De 30-jarige samenwerking tussen ABN AMRO en Ajax won de SponsorRing voor Langlopend partnership. Imre van Leeuwen (Directeur SportVibes en F1 Heineken Dutch GP) werd uitgeroepen tot Sponsor Personality van het Jaar.

www.sponsorringen.nl
www.dpgmediagroup.com

Lees ook:

[Grow] Case: Center Parcs activeert jonge ouders met branded content

20-09-2023 | 14:47:00
Center Parcs wil graag jonge ouders met kinderen in de leeftijd van 0 t/m 4 jaar bereiken om hun parken ook buiten de schoolvakanties optimaal te vullen.

Airborne produceert AD-podcast De Stiefmoedermoord

20-09-2023 | 11:04:00
In deze true crime-podcast probeert een Zweedse onderzoeksjournalist te achterhalen of de juiste persoon is veroordeeld voor een moord in huiselijke kring

[CMTA] DPG Media: De vernieuwde Margriet

19-09-2023 | 10:07:00
Daily Dose of Nature is succesvol in content, pr én distributie. Het resultaat: de beste retailactie ooit in z’n soort. Voor het eerst werd een door pr-gebooste contentcampagne als brug gebruikt om klanten naar conversie te leiden

[Grow] Dit hebben we geleerd van één jaar Seamless ads

19-09-2023 | 10:06:00
Een jaar na de lancering op het DPG Media Netwerk concluderen we dat de verwachtingen ruimschoots zijn overtroffen

[Vacatures] DPG Media zoekt een Junior Accountmanager

18-09-2023 | 10:37:31
DPG Media is per direct op zoek naar een Junior Accountmanager - Groningen 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.