SuperRebel: Mogen we even inhaken?

SuperRebel: Mogen we even inhaken?

Mogen we even inhaken op je vakantie? We hebben namelijk iets om de komende weken over na te denken, maar niet te lang. Want dan is het moment alweer voorbij. Dit artikel gaat namelijk over inhakers, en die zijn actueel en snel. Niet te lang over nadenken, maar doen en vooral durven. Want als je het goed doet, levert een scherpe inhaker veel publiciteit en veel goodwill voor je merk op. 

Inhaken op alles

Natuurlijk kun je gebruik maken van de inhaakkalender, maar dat doet iedereen, dus moet je wel heel erg scherp, slim of uitgesproken zijn. Zo haakten we met Burger King na een maand van alleen maar Veggie posts op social media in op #worldveganday met een grote, sappige 100% beef burger. Dat bleef niet onopgemerkt. Maar liever nog haak je in op het onvoorspelbare, de actualiteit. Newsjacking, zoals ze Engelsen dat zo mooi zeggen. Zoals bijvoorbeeld Loggere die bij de gratie van Frank Masmeijer hun hufterproof toilet mochten aanprijzen. Maar ook temperatuur, ontwikkelingen op de arbeidsmarkt, corona, de context; inhaken kan op vele manieren én media. 
 

 

Alleen op social? 

Het is wat veel mensen denken, dat social media het ideale platform is om op in te haken. Het is snel, kostenefficiënt en perfect om snel veel bereik op te bouwen. Maar SuperRebel laat geen middel onbenut. Digital Out of Home is met de huidige techniek net zo snel en flexibel als social media. Zeker als je adverteert in rustige periodes zoals de vakantie en je slim gebruikmaakt van een parameter, zoals de temperatuur. Dan voorkom je dooien, zoals de Koele Gasten op een billboard laten zetten op het moment dat de temperatuur tropisch is. Maar ook op een traditioneel billboard kun je de grens opzoeken. 
 
 

Nieuwswaarde

Je zou het bijna vergeten, maar wat dacht je van de krant? Als je ergens het nieuws kunt beïnvloeden, dan is het hier. Zelf deden we het aan het begin van de coronacrisis voor ons eigen merk en voor Horecazorg Nederland. Misschien duurder dan een social media post, maar in het juiste geval en de juiste periode erg effectief. 
 
 

En Twitter? 

Het snelste nieuwsmedium wordt steeds vaker door bedrijven gemeden. Het afvoerputje van social media staat bekend om de vele zure reacties en zure mensen. De perfecte plek om in te haken met de Zure Mannekes, want die hebben altijd iets te zeiken. Sinds kort hebben ze een eigen Twitter account en haken ze in op alles en iedereen die zuur is. Dus als je van zuur houdt, dan volg je de Zure Mannekes.

Niet te lang over nadenken

Tot zover de inhakers, leuk om daar aan de rand van het zwembad of op het strand een keer over na te denken. En mocht je een idee hebben of gebeurt er iets waar je als merk iets mee wilt of kunt, denk dan niet te lang na en bel of mail met SuperRebel Agency. 

www.superrebel.com

Mis geen nieuws meer en volg ons op LinkedIn.

Lees ook:

SuperRebel lanceert duurzaamheidscampagne DCB Energy op Prinsjesdag

17-09-2024 | 10:36:00
DCB Energy benadrukt in deze campagne het belang van directe actie in de energietransitie. In plaats van te wachten op regelgeving of de concurrentie, zet het bedrijf nu al stappen richting een schonere toekomst.

SuperRebel ontwikkelt RAMPZALIG-campagne Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond

10-09-2024 | 13:00:00
Het doel van de campagne is om zoveel mogelijk mensen in de regio Rotterdam-Rijnmond de app te laten downloaden en hen bewust te maken van de altijd aanwezige mogelijkheid dat een ramp zich kan voordoen. De boodschap wordt op een eenvoudige, maar krachtige manier overgebracht, waarbij één enkel woord veel impact creëert.

Echte Mannekes van SuperRebel verhuizen van de plee naar de straat

21-08-2024 | 15:15:00
De Echte Mannekes, bekend van hun opvallende toiletvertising-campagnes, zetten nu een volgende stap in hun reclamecarrière

Nina van den Broek Account Director SuperRebel Agency

06-08-2024 | 09:19:34
Nina van den Broek zet een punt achter RUMAG en begint als Account Director bij SuperRebel Agency. Met haar scherpe visie op klantrelaties en samenwerkingen gaat Nina ervoor zorgen dat SuperRebel een volgende stap zet in het bouwen van sterke merken.

Hé wat leuk! Een bericht van SuperRebel: Wij zijn een enorme aanhanger van autobelettering

02-08-2024 | 16:42:00
Maak van je autobelettering een moving billboard. Vaak is het niet meer dan een logo, een webadres en een oproep om te solliciteren. Maar als je het goed doet verandert je auto, bus of vrachtwagen in een opvallend moving billboard en haal je er veel meer uit

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.