T-Mobile en Tele2 in Nederland voortaan Odido

T-Mobile en Tele2 in Nederland voortaan Odido

De private equityfondsen Apax en Warburg Pincus hebben de merknamen T-Mobile en Tele2 in Nederland met onmiddelijke ingang gewijzigd in Odido. Apax en Warburg Pincus kochten op 31 maart 2022 T-Mobile Netherlands van Deutsche Telekom (75 procent) en Tele2 (25 procent). Het merk T-Mobile is in Nederland sinds februari 2003 in gebruik. Het merk Tele2 bestaat in Nederland sinds 1997.

Deutsche Telekom bezit in heel Europa het merkenrecht van T-Mobile en gaf deze in licentie aan beide eigenaren. Hetzelfde gold voor de Zweedse Tele2 Groep. Het is niet de verwachting dat Tele2 Groep en Deutsche Telekom met respectievelijk T-Mobile en Tele2 opnieuw actief worden in Nederland. Volgens een woordvoerder van Odido behoudt Odido exclusieve recht tot gebruik in Nederland (ook al gebruikt Odido dat niet meer). Dit zou tot 2027 het geval zijn.

TBWA\Neboko het reclamebureau van Odido (voorheen T-Mobile Netherlands) was als creatief bureau betrokken bij de rebranding. Dat geldt ook voor Code d'Azur (digitale strategie), Think Yellow (contentmarketing) en Entopic (contentmarketing).

Odido

Odido heeft als uitgangspunt dat iedereen moet kunnen meedoen met de technologische mogelijkheden van vandaag en morgen. Het merk Tele2 Thuis dat sinds 28 december 2020 niet meer verkocht wordt, blijft vooralsnog voor bestaande klanten in de markt bestaan. Het merk Odido zal zowel voor consumenten als zakelijk mobiel, thuis en op kantoor worden ingezet. Odido zal ook de merken Ben en Simpel blijven voeren. Odido het voormalige T-Mobile Netherlands heeft circa 8 miljoen klanten. Het denkt de grootste aanbieder van glasvezeldiensten te worden. Het kan internet en tv-diensten op termijn aan 6 miljoen klanten aanbieden, waarvan een groto deel overigens via KPN Netwerk wordt geleverd. Verdder werkt Odido samen met Open Dutch Fiber, een joint venture van KKR en DTCP (oorspronkelijk een Deutsche Telekom-investering).

Søren Abildgaard, CEO van Odido: “Met een radicale herpositionering sluiten wij aan op hedendaagse klantvragen. Wij gaan het anders doen dan tot nu toe gebruikelijk is in telecom. Bij Odido staat niet de technologie centraal, maar draait alles om mensen. Want de mate waarin je mee kunt komen met technologie, bepaalt de mate waarin je mee kunt komen met de wereld. Het is onze missie ervoor te zorgen dat iedereen mee kan doen en kan genieten van moderne technologie. Dat is niet alleen uniek, maar ook hard nodig. De focus op de mens zie je ook in de klantgerichtheid en dus ook in de service:'Daar gaan klanten echt verschil ervaren ten opzichte van andere aanbieders. Radicaal anders: Het kan ook zo Odido wil het radicaal anders doen in telecomland en stelt zichzelf daarom kritische vragen. Aan de hand van deze vragen, komt Odido met zes punten waarop wij het anders willen doen. We doen dat onder het motto Het kan ook zo.”

Odido wil mobiel een netwerk bieden dat altijd werkt en stelt gebruik te maken van 100 procent groene stroom met 99 procent dekking via 5G. Tevens introduceert Odido onbeperkt data en bellen als de standaard met een vernieuwde lijn van abonnementen met vier abonnementen met onbeperkt mobiel internet alsmede  Samen Unlimited om abonnementen te delen.

Voor de klantenservie wil Odido een persoonlijke klantenservice, maar ook persoonlijk bereikbaar zijn in de 119 winkels die allemaal tot Odido-shops zijn omgedoopt. Ook komt Odido met een chatbot voor buiten kantoortijden.

TeamNL

Odido sponsort TeamNL en steunt die om in 2030 Nederland tot sportiefste land van de wereld te maken.

Klanttevredenheid

Tisha van Lammeren, Chief Commercial Officer Consumer: “Alle telecomproviders doen nu min of meer hetzelfde. En als je dan kritisch naar je eigen producten en diensten durft te kijken, dan realiseer je dat het anders moet. De gemiddelde klanttevredenheid van onze industrie is vele malen lager dan in andere bedrijfstakken. Het is voor klanten allemaal niet zo eenvoudig als het lijkt, mensen zijn bezorgd over de veiligheid op het internet, vinden onbeperkt internet of glasvezel prijzig en de klantenservice bellen blijft een ongemak.

De afgelopen 18 maanden hebben we heel hard gewerkt aan deze nieuwe positionering, rebranding en nieuwe producten en diensten. Onze ambitie is om de customer champion te worden en te blijven met de hoogste klanttevredenheid van Nederland. Dat betekent dat we aan de slag moeten om klantvriendelijkheid naar een nieuw niveau te tillen. Wij hebben een duidelijke missie om daar te komen. De realisatie begint vandaag met Odido.''  

www.odido.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

[Merken100 2024] Leo Hensen: Odido neemt graag een optimistische voortrekkersrol

22-05-2024 | 13:26:00
Odido is genomineerd voor de Merken100 2024. Wij spreken met Leo Hensen, Director Marketing & Communications bij Odido.

Odido voegt Amazon Prime toe aan Extra's-portfolio

12-12-2023 | 10:43:00
Door het toevoegen van Amazon Prime aan het portfolio profiteren Odido klanten van toegang tot Prime Video en Gaming

Partnership achter merkoperatie Odido

07-09-2023 | 17:57:00
Zonder twijfel een van de grootste merkoperaties die de laatste jaren in ons land plaatsvond. Dat gebeurde in het geheim. Hoe krijg je dat voor elkaar?

Odido vervangt T-Mobile ook bij FC Utrecht

05-09-2023 | 13:47:00
Odido is de rest van dit seizoen op de shirts van zowel de mannen als vrouwen van FC Utrecht te zien

Thermen Resorts, T-Mobile, Jisk Flikweert en Happy Horizon winnaars EMAS Awards 2023

23-06-2023 | 11:32:00
De winnaars van de DDMA EMAS Awards zijn bekendgemaakt
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.