Tag Resultaten

06-04-2018 16:44:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 344098 | Tags:

Netatmo kiest En Serio voor Nederlandse pr-activiteiten
25-09-2020 | 17:36:00
Na een volledig digitaal pitchproces deze zomer heeft Netatmo gekozen om in zee te gaan met tech pr-bureau En Serio. Het bureau zal zorgen voor de pr-activiteiten in Nederland
bvA-symposium: Merken mogen niet meer wegduiken voor ingewikkelde dilemma’s
25-09-2020 | 00:52:00
De maatschappelijke en financiële impact van het coronavirus, alle discussies over racisme, diversiteit hebben de druk op merken om hun maatschappelijk verantwoordelijkheid te nemen verder vergroot. Dit blijkt een bvA-symposium
Morphe opent eerste Nederlandse winkel in Amsterdam
24-09-2020 | 17:47:48
Morphe opent medio oktober 2020 haar eerste winkel op het Europese vasteland in de Kalverstraat in Amsterdam. In de winkel zijn bestsellers te vinden, co-creaties met influencers en favoriete items van beroemdheden
SuperHeroes wint wereldwijde pitch Lenovo YOGA
24-09-2020 | 16:30:27
SuperHeroes heeft de wereldwijde pitch van Lenovo gewonnen voor het premiumsegment waaronder Lenovo YOGA. Dit hebben SuperHeroes en Lenovo bekend gemaakt
KesselsKramer en Robin de Puy maken jubileumfilm voor WOMEN Inc.
24-09-2020 | 14:42:00
Ter gelegenheid van het 15-jarig bestaan van belangenorganisatie WOMEN Inc. regisseerde Robin de Puy een missiefilm naar een concept van KesselsKramer
Unilever and Google partner to champion sustainable commodity sourcing
24-09-2020 | 14:31:43
Google Cloud and Unilever have announced that they will advance sustainable business practices together using technology to expand the use of data for eco-friendly decision making.
Mono Solutions partners with Lokale Internetwerbung to launch digital marketing platform
24-09-2020 | 14:29:13
Mono Solutions, an offshoot of German multimedia conglomerate Bauer Media has partnered with Lokale Internetwerbung GmbH & Co. KG, a company that delivers a SaaS marketing solution to local businesses in more than 40 markets.
GroupM UK agencies attain new IAB certification on brand safety
24-09-2020 | 14:23:40
GroupM U.K., WPP’s media investment group, has announced that all five of its U.K. agencies plus GroupM U.K. and Xaxis U.K. have been awarded Gold Standard Certification 2.0 from the IAB. 
Born05 Group breidt uit met Melle Bos
24-09-2020 | 14:23:00
Born05 Group heeft Melle Bos benoemd tot Head of Brand & Business Consultancy. Hij is daarmee voortaan verantwoordelijk voor het opzetten van de brand & business consultancy tak
KNVB bekijkt sponsorregels opnieuw na opschudding over EasyToys
23-09-2020 | 16:53:00
Een door de KNVB verboden shirtsponsorovereenkomst tussen EasyToys en FC Emmen is aanleiding om de sponsorreglementen van het betaald voetbal bij de KNVB te agenderen in de ledenvergadering
Yellow Communications overgenomen door Clarity
23-09-2020 | 15:12:00
Clarity heeft het pr- en communicatiebureau Yellow Communications overgenomen. Yellow Communications richt zich vooral op de techindustrie
Karwei komt met propositie: de bouwmarkt met smaak
22-09-2020 | 11:26:48
Karwei introduceert een aangepaste propositie: De bouwmarkt met smaak. Het bedrijf claimt daarmee drie domeinen: aanpassen (klussen), aankleden en afstylen (inrichten)
Intramed gaat met Marcommit in zee om zichtbaarheid te vergroten
22-09-2020 | 10:49:58
Intramed kiest voor pr-, social media en contentmarketingbureau Marcommit. Het vergroten van de naamsbekendheid bij de doelgroepen op de Nederlandse markt is de belangrijkste doelstelling van de marktleider op het gebied van software voor paramedische zorg
Picnic voert start-uplijst LinkedIn aan
22-09-2020 | 10:16:56
LinkedIn’s nieuwsredactie heeft de top 10 van Nederlandse start-ups bekendgemaakt. De lijst wordt aangevoerd door online supermarkt Picnic, gevolgd door e-mobility start-ups felyx (shared e-scooters) en Dott (shared e-bikes en e-steps)
ABN AMRO breidt campagne uit met podcast over de toekomst
22-09-2020 | 08:15:23
ABN AMRO lanceert een podcastserie, waarin ze met experts, ervaringsdeskundigen en klanten in debat gaat over de toekomst. De podcast is ontwikkeld door N=Content en sluit aan op de strategie van ABN AMRO, Banking for better, for generations to come
KesselsKramer maakt campagne voor aspirant omroep Omroep Groen; Aarde zoekt leden
21-09-2020 | 18:27:00
Wie het klimaatprobleem wil oplossen, moet vooral ook een communicatieprobleem oplossen. Want de verandering die nodig is om de uitputting van de aarde te stoppen, vraagt inzet van iedereen, dus óók van de mensen, overheden en bedrijven voor wie het tot nu toe nog erg makkelijk is om weg te kijken
Maserati met digitale presentatie MC20 sportwagen dankzij RESN
18-09-2020 | 17:38:00
Het Italiaanse automerk Maserati heeft met een digitale wereldpremière de MC20 supersportwagen gelanceerd tijdens Maserati Day, een internationale dag waarop het merk wereldwijd wordt gevierd
HERC the agency maakt internationaal manifest voor Tony Chocolonely
17-09-2020 | 18:12:00
HERC the agency heeft een creatief manifest voor Tony’s Chocolonely gemaakt met de Britse acteur en regisseur Idris Elba als spoken word artist
Prullie de Prullenbak gekozen tot zwerfafvalmascotte Nieuwegein
17-09-2020 | 17:06:00
Prullie de Prullenbak is gekozen tot zwerfafvalmascotte van de Nieuwegeinse zwerfafvalcampagne. Het ontwerp van Stacy uit groep 7 van KBS De Vroonestein kreeg de meerderheid van de ruim tweeduizend stemmen
Swinkels Family Brewers kiest voor mediabureau ZIGT
17-09-2020 | 16:00:00
Swinkels Family Brewers, bekend van onder meer de merken Bavaria, Palm en Swinckels’, heeft na een uitgebreid en intensief pitchtraject gekozen voor ZIGT als mediabureau
[Interview] Monique Pennings over hoe Jumbo eigen kanalen inzet
17-09-2020 | 13:26:00
Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo en de Cross Media Vrouw van 2020. De supermarkt heeft een uitgebreide mediastrategie waarbij de keten vooral zelf haar kanalen samen met partners invult
[Interview] Bert Kamp over het coöperatieve idee samen met anno 2020
17-09-2020 | 13:15:00
Bert Kamp is Communication Channel Manager en mediastrateeg bij de Rabobank. De organisatie wil opnieuw haar coöperatieve opzet benadrukken. Rabo kent haar oorsprong bij de Boerenleenbank en de Raiffeisenbank en is daar trots op
[Interview] Yvette Belt over snel schakelen, Ode aan Nederland en verbinding in coronatijd
17-09-2020 | 10:54:00
Yvette Belt is Director Brand & Marketing Communicatie bij KPN. Toen de coronacrisis begon, schakelde KPN naar de hoogste versnelling om communicatie voor klanten en bedrijven mogelijk te maken. De commercial Ode aan Nederland viel daarbij op
René Zeedijk over NDC, Mediahuis en DPG Media
17-09-2020 | 10:34:00
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT bij Marketing Report Radio ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. In deze september-editie besprak hij onder meer de overname van de NDC Mediagroep door Mediahuis, nieuwe videoplatforms en kansen voor audio
[Column] Ruud de Langen: 10 voorspellingen in media die de aandacht zullen trekken
16-09-2020 | 20:51:00
Ruud de Langen houdt als columnist te gast bij Marketing Report de Media Troonrede 2020 in 10 voorspellingen in media die de aandacht zullen trekken
ASICS kiest voor HPB
15-09-2020 | 15:21:00
ASICS heeft na een intensief pitchtraject HPB (Het PR Bureau) gekozen als partner voor PR en storytelling in de Benelux
Post Corona Posts: Wat ga jij doen wanneer deze pandemie voorbij is?
15-09-2020 | 14:58:00
PostCoronaPosts.com is een wereldwijd platform waar mensen hun post-Corona intenties anoniem kunnen delen met de rest van de wereld
Yvette Belt, Monique Pennings, Bert Kamp en Ruud de Langen te gast in Marketing Report Radio
14-09-2020 | 23:11:00
Het zijn roerige tijden en in daarom des te meer reden om op Prinsjesdag vooruit te kijken. We ontvangen in onze uitzending drie topmarketeers, grote namen het vak die alle drie in de top-25 van DeMarketing100 staan
FOX Sports-medewerkers bedanken kijker met lied
14-09-2020 | 13:11:30
In een commercial bedankt FOX Sports de kijkers voor hun steun tijdens de afgelopen maanden. Het nummer Without you van Harry Nilsson, dat gebruikt wordt in de campagne van FOX Sports, wordt deze keer gezongen door presentatoren, verslaggevers en analisten van de zender
Grolsch komt met donker alcoholvrij speciaalbier: Herfstbier 0.0%
14-09-2020 | 12:40:00
Als eerste grote bierbrouwer in Nederland introduceert Grolsch een donker alcoholvrij bier
André van Duin in commercial voor Hans Anders
14-09-2020 | 12:05:00
André van Duin speelt met Plien van Bennekom in de commercial van Hans Anders rondom de hoortoestellen van het bedrijf
Bas Vlugt en Peter Wybenga lanceren de Merken100
11-09-2020 | 08:23:00
Media Meetings & Magazines - het bedrijf van Bas Vlugt en Peter Wybenga, bekend van onder meer DeMedia100, DeMarketing100, Cross Media Congres, Cross Media Awards en de Media Rally - lanceert de Merken100
Yune helpt COC met ontmoetings-app voor minderjarigen
10-09-2020 | 23:58:17
Contentmarketingbureau Yune, onderdeel van IPG Mediabrands, heeft voor COC Nederland belangeloos een online campagne ontwikkeld ter promotie van de app Jong&Out
Oldtimers komt met online videocampagne van Initiative en DPG Media
10-09-2020 | 16:26:00
Initiative heeft samen met DPG Media een online videocampagne ontwikkeld voor het dropmerk Oldtimers. Initiative kreeg de vraag om zowel het concept als de mediastrategie te ontwikkelen
Buro Dertig en Goeie Ouwe Koeien starten campagne Gewoon Gaan voor culturele sector
10-09-2020 | 15:16:30
Buro Dertig en Goeie Ouwe Koeien hebben een online campagne gelanceerd onder de noemer Gewoon Gaan. Naar musea, theaters, podia en filmhuizen. Juist nu
Coca Cola and International Paralympic Committee announce global partnership
10-09-2020 | 13:30:00
The Coca-Cola Company has joined the International Paralympic Committee (IPC)’s roster of Worldwide Paralympic Partners.
Kruidvat vernieuwt winkelconcept: meer aandacht voor beauty
10-09-2020 | 10:50:00
45 jaar na opening van het eerste filiaal in Hilversum, opent in Roermond een winkel met een opgefrist concept. De zaak heeft een moderne uitstraling, overzichtelijke presentatie en extra aanbod aan beauty-producten
WPP subsidiary Wunderman Thompson acquires Velvet Consulting
09-09-2020 | 16:08:02
Global marketing communications agency, Wunderman Thompson, a subsidiary of WPP, has acquired French customer experience consultancy firm Velvet Consulting.
Belgische LensGroup verdubbelt omzet in Nederland tijdens coronacrisis
09-09-2020 | 09:21:00
Het Belgische LensGroup, het moederbedrijf van onder meer LensOnline, verdubbelde tijdens de coronacrisis haar omzet in Nederland en wist haar opticiennetwerk uit te breiden met 22 leden
Dutchy Design gaat verder als DDA
08-09-2020 | 09:47:04
De in Amsterdam gevestigde branding agency Dutchy Design gaat zich herpositioneren als creative solutions agency, onder de naam Dutch Design Agency (DDA)
SAN-bestuur breidt uit met Marieke Jansen-Rentmeester en Joost Vossen
07-09-2020 | 13:20:08
Marieke Jansen-Rentmeester en Joost Vossen zijn toegetreden tot het bestuur van de SAN | Stichting Adverteerdersjury Nederland
Tattoo op afstand als reclame voor 5G
07-09-2020 | 10:42:11
Actrice Stijn Fransen liet een tattoo laten zetten door een robotarm die op afstand werd aangestuurd door de tattoo artist. De besturing verliep via 5G-internet van T-Mobile dat sinds kort actief is in Nederland
SuperHeroes verandert naam in SuperHerpes voor soa-campagne
07-09-2020 | 10:08:00
SuperHeroes noemt zich momenteel SuperHerpes in het kader van een publiekscampagne in Amsterdam en new York rondom soa’s
Albert Heijn lanceert Foodstars
04-09-2020 | 16:04:00
Albert Heijn is begonnen met een nieuwe spaaractie: Foodstars. Het bestaat uit een kaartspel en een app die draaien om gezond eten
Initiative groeit voor derde jaar op rij harder dan de markt
03-09-2020 | 15:42:08
Uit onderzoek van Recma blijkt dat Initiative een structurele groei laat zien in de Nederlandse markt. De groei van Initiative wordt over de laatste drie jaar geraamd op een verdubbeling
[Forum] De Open campagne van Coca-Cola
03-09-2020 | 14:36:00
Met regelmaat vragen wij bepalende spelers in de markt naar hun mening over actuele ontwikkelingen. Deze keer is de vraag: Wat vind je van de Open campagne van Coca-Cola? Aan het woord zijn John Olivieira, Joost Istha, Anneli Rispens Geert Doek en Dolf Wevering
Unilever investeert 1 miljard euro in Clean Future-programma
03-09-2020 | 10:31:28
Unilever wil tegen 2030 stoppen met het gebruik van fossiele brandstoffen in haar schoonmaakproducten en investeert daarom 1 miljard euro in het Clean Future-programma
Marketing operations leaders drive organizational effectiveness, Gartner survey
02-09-2020 | 19:13:00
Only 49 per cent of marketing organizations report they have a dedicated marketing operations leader, according to a recent survey by Gartner, Inc.
Amazon zorgt nog niet voor verwachte schokeffect in Nederland
02-09-2020 | 15:57:00
Amazon heeft als marketplace na de lancering in Nederland in maart nog geen grote impact. Wel valt op dat een kwart van de klanten bestaat uit hoogopgeleide mannen met een hoog inkomen
DDMA: Data worden steeds toegankelijker, centraal klantbeeld blijft een uitdaging
01-09-2020 | 11:22:41
De beschikbaarheid van data is binnen organisaties in het afgelopen jaar sterk toegenomen. Dat blijkt uit het eerste deel van het Data-Driven Marketing Onderzoek 2020 van DDMA, waarvoor 162 Nederlandse organisaties zijn ondervraagd
Activatiecampagne rondom 7 jaar Storytel; 7 weken gratis via Tikkie
01-09-2020 | 10:55:00
Luisterboekenplatform Storytel bestaat 7 jaar in Nederland. Om dit te vieren, is het bedrijf een activatiecampagne begonnen met de betaalapp Tikkie
HEMA kiest Glasnost voor maatschappelijke pr
01-09-2020 | 10:14:33
Na een pitchtraject heeft HEMA gekozen voor creatief pr-bureau Glasnost. Het bureau gaat zich bezighouden met alle pr-vraagstukken op het gebied van duurzaamheid, diversiteit en design
ProRail begint campagne tegen spoorlopers
01-09-2020 | 10:09:35
Meer dan één derde van het aantal vertragingen op het spoor wordt veroorzaakt door mensen die (on)bewust langs het spoor lopen. Reden voor de ProRail-campagne: Spoorlopen? Het heeft meer gevolgen dan je denkt!
Blauw Gras verzorgt socialmedia-activiteiten voor Samsung Benelux
01-09-2020 | 09:35:45
Na een intensief pitchtraject is Blauw Gras aangetrokken door Samsung om alle socialmedia-activiteiten, zoals creatie en productie van content, campagne en activaties in Nederland en België te verzorgen
BeFrank en Total Design maken campagne over pensioen
31-08-2020 | 16:18:38
BeFrank, een online pensioenuitvoerder, lanceert op 1 september 2020 een campagne om Nederlanders zich bewuster te laten richten op hun eigen pensioen
Campagne Zeeman: geurtje Lucht binnen paar uur uitverkocht
31-08-2020 | 10:57:31
Tienduizenden flesjes Lucht gingen zaterdag 29 augustus 2020 over de toonbank van de Nederlandse winkelketen Zeeman. De door Zeeman zelf ontwikkelde eau de parfum voor 4,99 euro was zowel in de webshop als in de winkels binnen een paar uur uitverkocht
Talpa Network lanceert creatieve hub het Bureau
31-08-2020 | 07:58:00
Talpa Network heeft z’n interne creatieve afdelingen, onder andere LINDA.hetbureau en het vorig jaar aangetrokken Brand New Telly, samengevoegd tot het Bureau. Het Bureau wordt geleid door Wouter van der Pauw, Mirjam van Dijk, Roos Simons en Rose Zandvliet
Amazon opent eerste supermarkt met bijzondere afrekentechniek
28-08-2020 | 16:01:00
Amazon heeft onder de naam Fresh een eerste supermarkt geopend in de Verenigde Staten waarbij afgerekend wordt zodra mensen iets van de schappen pakken en in hun winkelwagentje doen
HEMA start online en social campagne fan van fietsen
28-08-2020 | 15:26:00
HEMA is gestart met de online en social campagne onder de naam Fan van fietsen rondom het team Jumbo-Visma dat aan de Tour de France deelneemt
T-Mobile selecteert TBWA\NEBOKO als marketing- en communicatiebureau
27-08-2020 | 14:40:00
T-Mobile Netherlands heeft TBWA\NEBOKO geselecteerd als bureau dat de marketing- en communicatie activiteiten voor alle merken van T-Mobile Netherlands zal uitvoeren. Het gaat om de merken T-Mobile, Tele2 en Ben
Picnic start in Purmerend; 10 procent huishoudens meldt zich aan
27-08-2020 | 10:33:00
Online supermarkt Picnic is van start gegaan in Purmerend en omstreken. Met meer dan 5500 inschrijvingen heeft ruim 10 procent van alle huishoudens in de regio zich inmiddels bij Picnic aangemeld
Milka zet met Wavemaker met een campagne in op de millennial
26-08-2020 | 14:05:00
Chocoladefabrikant Mondelēz International gaat in een campagne op zoek naar dé Milka-smaak. Hiervoor roept de fabrikant de hulp in van de Nederlandse consument.
Outbrain lanceert App Install Smartad om open web beter te benutten
26-08-2020 | 13:12:00
Outbrain heeft App Install Smartad gelanceerd, een advertentieproduct waarmee app-marketeers op kosteneffectieve wijze het volledige potentieel van het open web kunnen benutten
[Nederlands MediaNetwerk TV] Mike Hendrixen over Vertigo 6, werken in Arnhem, events en experimenteren met platforms
25-08-2020 | 13:01:00
Mike Hendrixen is oprichter en mede-eigenaar van marketing- en communicatiebureau Vertigo 6. Het bedrijf specialiseert zich in jongerenmarketing
[Nederlands MediaNetwerk TV] Niels Verhoeven over SocialReblz en verhalen vertellen op sociale media
25-08-2020 | 12:08:00
Niels Verhoeven is oprichter en creatief directeur van SocialReblz. Zijn bedrijf vertegenwoordigt creators en helpt hen bij hun socialmediakanalen en hun carrièrepad
TivoliVredenburg komt met circulair systeem voor petflesjes
25-08-2020 | 11:38:59
TivoliVredenburg en brouwerij AB InBev slaan de handen ineen om alle petflesjes van het muziekpodium te recyclen en er nieuwe flesjes van te maken
[Nederlands MediaNetwerk TV] Tijmen Mulder over Robot Kittens, the next big thing en snelwegsprookjes
25-08-2020 | 11:16:00
Robot Kittens is een digitaal bedrijf dat websites, apps, spelletjes en interactieve installaties en experiences maakt. Tijmen Mulder is medeoprichter en vertelt bij Marketing Report TV over wat ze doen en over the next big thing
[Nederlands MediaNetwerk TV] Michel van Velde over One Shoe en omgaan met de economische crisis
25-08-2020 | 10:55:04
Michel van Velde is CEO van creative & digital agency One Shoe, Hij vertelt hoe zijn bureau bij de vorige recessie koos voor klanten die conjunctuur ongevoelig waren en hoe One Shoe daar nu profijt van heeft
[Marketing Report Radio] Peter Contant (Max Magazine, Gooisch) over online radio, podcasts en magazines
24-08-2020 | 13:01:00
Peter Contant is uitgever van MAX Magazine en Gooisch als lifestyle en jurylid van de Online Radio Awards. Bij Marketing Report Radio was hij te gast om te praten over de rol van radio bij zijn bladen
[Marketing Report Radio] Roelijne Peters van Lexa over dating, chat-apps en hulplijnen
24-08-2020 | 12:34:47
Roelijne Peters is Senior Marketing Manager Europe bij Meetic, het moederbedrijf van onder meer datingsite Lexa. Bij Marketing Report Radio kwam ze praten over campagnes, touch points en chatbots
[Marketing Report Radio] René Zeedijk over televisiereclamebestedingen, kijkcijferonderzoek en de verkoop van Scoupy door DPG Media
21-08-2020 | 17:51:00
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie
Eliza was here start campagne over kleinschalige vakanties, weg van de massa
21-08-2020 | 16:34:00
Reisorganisatie Eliza was here, specialist van vakantieaccommodaties, lanceert een campagne gericht op vakanties weg van de drukte
[Marketing Report Radio] Priscilla Angelier over Audi
21-08-2020 | 16:07:00
Priscilla Angelier is Manager Digital Campaigning, Social Media & Influencer Marketing Audi bij Pon Automotive. Op 18 augautus 2020 was zij te gast in de uitzending van Marketing Report Radio, naar aanleiding van Audi A3 Sportback campagne met Valerio Zeno en Shelly Sterk
BE-KIND met online en offline campagne via JCDeceaux
21-08-2020 | 15:57:00
BE-KIND heeft een campagne gevoerd waarbij social media werd gecombineerd met de buitenreclamedisplays van JCDecaux in Amsterdam. Daarmee werd een groter bereik gegenereerd. BE-KIND is een proteïne reep waarbij het merk zich richt op sporters
Perry Sport kiest voor Merkle na pitch
21-08-2020 | 15:35:00
Perry Sport heeft Merkle Nederland geselecteerd na een pitch om haar positie als omnichannel sport retailer nog verder te verstevigen door middel van digital marketing. Merkle Nederland is onderdeel van Dentsu Aegis Network
Basic-Fit, ACHTUNG! en Big Shots komen met positioneringscampagne Basic-Fit
21-08-2020 | 15:01:00
Basic-Fit komt met een aangescherpte positioneringscampagne van haar merk. Daartoe wordt een campagne gelanceerd waarin aan wordt gegeven sporten leuker en toegankelijker te maken voor vooral beginnende sporters
Youtube ranked top in the IPG Mediabrands responsibility audit
21-08-2020 | 14:32:51
IPG Mediabrands has released its Media Responsibility Audit, as part of a larger effort aimed at enhancing brand safety and media responsibility in advertising.
Google expands audio ad options to respond to growing demand
21-08-2020 | 14:21:59
Google has announced the expansion of its Ad Manager tool for programmatic audio placements, with addition of new features and audio forecasting capabilities.
[Nederlands MediaNetwerk TV] Carolien van 't Hek en Yvonne Prins over UM
21-08-2020 | 13:58:00
Vanuit de Quadia Studio's in Hilversum vertellen zij over hun co-leadership, over de ontwikkeling van mediabureaus in het algemeen en over de ontwikkeling van UM in het bijzonder, over de dynamiek van een bureaugroep, over hoe in te spelen op steeds veranderende klantvraag
De Zonnebloem start awareness-campagne met Born05 tegen sociaal isolement
20-08-2020 | 18:21:58
De Zonnebloem is een awareness-campagne gestart die dit sociaal isolement bij mensen met een lichamelijke beperking zichtbaar en invoelbaar maakt. De campagne is ontwikkeld door Born05
Analyse bestellingen Picnic: Vlees en vegetarische producten zijn juist minder in trek; groente fruit en toiletpapier wel
20-08-2020 | 17:42:09
Vlees en vegetarische producten waren de afgelopen periode bij online supermarkt minder gewild. Verschillende soorten groente en fruit, toiletpapier en ongezouten roomboter waren de afgelopen twaalf maanden de opvallend populaire producten
Mindfulnesss-app Synctuition vraagt LDJ TECH PR ter vergroting naamsbekendheid
20-08-2020 | 16:54:54
De mindfulnesss-app Synctuition heeft het Amsterdamse pr-en marketingbureau Lubbers De Jong TECH PR (LDJ TECH PR) in de arm genomen om zijn naamsbekendheid in Nederland te vergroten
Fisherman's Friend eerste TikTok adverteerder in Nederland
20-08-2020 | 15:36:13
Fisherman's Friend heeft TikTok toegevoegd aan haar FF Doorbijten zomercampagne. Fisherman’s Friend is voor zover bekend het eerste merk dat adverteert op TikTok in Nederland
Gassan timekeepersponsor Willem II
20-08-2020 | 15:02:33
Gassan is in het seizoen 2020/2021 sponsor van de timekeeper bij de thuiswedstrijden van Willem II. Dat houdt in dat Gassan op de LED-boarding, het scorebord en op het zogeheten wisselbord van de vierde official te zien is
Modern teenagers are well informed, savvy and socially aware, report
20-08-2020 | 12:41:00
A new report has put to question the dominant perception that young people are care-free, thoughtless and irresponsible revealing that today’s teenagers are indeed well informed and socially aware.
Born05 Group benoemt Hannes van Raaij tot Integrated Business Director
19-08-2020 | 17:52:00
Hannes van Raaij is op 1 augustus 2020 als Integrated Business Director gestart bij Born05 Group
Hasbro gaat samenwerken met LVTPR
19-08-2020 | 15:14:39
Hasbro, producent van speelgoed en bordspellen heeft LVTPR gekozen als nieuw pr- en communicatiebureau voor de Benelux. LVTPR gaat alle pr-campagnes en bredere activaties voor het Amerikaanse bedrijf in deze regio verzorgen
Stegeman en Blyde Benelux lanceren Veggie Thursday
19-08-2020 | 14:06:43
Stegeman en Blyde Benelux lanceren het fenomeen Veggie Thursday. Het Nederlandse merk van de Sigma Food Group wil de negatieve milieu-impact van de vleesindustrie verkleinen en streeft naar 50 procent minder vleesproductie in 2030
Offspring Media en Markteffect starten exclusieve marktonderzoek samenwerking
18-08-2020 | 00:12:00
Online uitgeverij Offspring Media en marktonderzoeksbureau Markteffect slaan de handen ineen. De samenwerking wordt uitgebreid via een marktonderzoekspropositie in de markt voor gezinnen met jonge kinderen en zwangere vrouwen
Michele Morrone wordt het internationale gezicht van Guess
14-08-2020 | 17:50:30
Guess introduceert Michele Morrone als het internationale gezicht van de Guess herfst/winter mannencollectie 2020. Michele Morrone is een acteur en zanger die vooral bekend staat om zijn hoofdrol in de succesvolle Netflix-film 365 Days
Karwei lanceert campagne om spullen tweede leven te geven
14-08-2020 | 17:08:25
Karwei lanceert een campagne om spullen een tweede leven te geven. In samenwerking met Shelly Sterk wordt een reeks video’s uitgebracht waarin de presentatrice en klusser kijkers laat zien hoe met een klein budget oude spullen kunnen worden opgeknapt
MSL makes commitments towards equality in influencer marketing
13-08-2020 | 17:07:00
MSL, Publicis Groupe’s leading global public relations and influencer marketing agency, made four measurable commitments to address the lack of diversity and other inequalities affecting influencers
[Onderzoek] Kantar: Nederlander blijft bezorgd door corona, angst voor ziek worden groter
13-08-2020 | 15:55:03
Voor het eerst sinds maart 2020 neemt de bezorgdheid van Nederlanders rondom de coronacrisis niet langer af, maar blijft gelijk (55 procent is (zeer) bezorgd). Ook is er een grote angst om ziek te worden. Dit blijkt uit Wave 7 van de Kantar Covid-19 barometer
Merkle strategisch paid search partner van de Bijenkorf
12-08-2020 | 14:55:00
De Bijenkorf heeft Merkle Nederland gekozen als de strategische partner voor Search Engine Advertising en data, technologie en optimalisatie, met focus op Nederland en de uitrol naar andere markten
Martijn Jaartsveld is benoemd tot Strategy Director bij mediabureau Stroom
12-08-2020 | 14:29:00
Per 17 augustus 2020 aanstaande start Martijn Jaartsveld in de rol van Strategy Director en lid van het Management Team bij Stroom. Martijn Jaartsveld heeft marketing- en communicatiefuncties aan zowel reclame-, mediabureau- als klantzijde vervuld, recentelijk bij PostNL
Persil lanceert style battle tussen mamas en papas met Nienke Plas
12-08-2020 | 14:16:00
Persil lanceert een style battle tussen vaders en moeders onder de noemer Picture Perfect. Influencer Nienke Plas, onderzoekt wie er in 2020 hun kids het beste kleden: vaders of moeders
Hyundai start Ioniq als elektrisch automerk
12-08-2020 | 12:53:00
Hyundai is gestart met het merk Ioniq als elektrisch automerk voor haar modellen. De komende drie jaar zal Hyundai drie modellen introduceren daartoe
The Data Agency neemt Invicta over
12-08-2020 | 12:02:00
The Data Agency, bestaande uit de merken EDM, GeoMarktprofiel, Human Inference en LynqID, heeft Invicta overgenomen, aan. Invicta is de organisatie achter het Customer Data Platform Invenna
Valerio Zeno en Shelly Sterk regisseren campagne voor Audi A3 Sportback
10-08-2020 | 13:39:00
MediaCom en Towel hebben, in opdracht van Audi Nederland, een campagne voor de nieuwe Audi A3 Sportback ontwikkeld. Valerio Zeno en Shelly Sterk zijn gevraagd om ieder op eigen wijze een social commercial te maken
4NG neemt PossibilIT over
06-08-2020 | 14:21:45
PossibilIT is per 1 augustus 2020 overgenomen door full-service digital agency 4NG. PossibilIT, gespecialiseerd in subscription commerce-oplossingen en met expertise in CRM tooling als Dynamics en Salesforce, werkt voor grote merken
Embassy of Dutch Creativity gaat on tour door Europa
05-08-2020 | 17:40:52
Op 15 augustus vertrekt de Embassy of Dutch Creativity On Tour. De mobiele versie van de Embassy doet verschillende Europese hotspots aan, te beginnen in Hamburg
HEMA introduceert weercampagne via DOOH
05-08-2020 | 17:21:22
Deze zomer introduceert HEMA in samenwerking met marketingbureau Merkle Nederland en creatief bureau Disxt een op het weer gebaseerde campagne via Digital Out of Home
Jevermerk Ketel 1 kiest Das Buro
05-08-2020 | 16:03:53
Ketel 1, dat onderdeel is van Nolet Distillery heeft in het najaar van 2019 een pitch uitgeschreven. Das Buro is de komende jaren verantwoordelijk voor het doorontwikkelen van de merkstrategie en campagnes
Coca-Cola lanceert campagne: Open Like Never Before
05-08-2020 | 12:27:00
Coca-Cola heeft onder de noemer Open Like Never Before in West-Europa waaronder Nederland een campagne gelanceerd waarin een periode van culturele en sociale verandering wordt benadrukt
[Vacatures] ZIGT zoekt een Social Consultant - Owned Media
04-08-2020 | 12:21:00
ZIGT is per direct op zoek naar een Social Consultant - Owned Media
[Vacatures] ZIGT zoekt een Programmatic Specialist / Consultant
04-08-2020 | 12:11:00
ZIGT is per direct op zoek naar een Programmatic Specialist / Consultant
[Marketing Report Radio] Debora Leeser over Gassan en de Messika popup store
31-07-2020 | 17:00:25
Debora Leeser is Brand Manager bij Gassan Diamonds. Bij Marketing Report Radio kwam ze praten over de popup store Messika en de markt waar Gassan zich in begeef
[Marketing Report Radio] Eelke Verwijs over Pernod Ricard tijdens de coronacrisis
31-07-2020 | 16:34:46
Eelke Verwijs is Group Brand Manager Benelux bij Pernod Ricard. Bij Marketing Report Radio kwam hij praten over de impact van de coronacrisis op zijn bedrijf
[Marketing Report Radio] Liedewij Hentenaar over radio tijdens de coronacrisis
31-07-2020 | 16:18:00
Liedewij Hentenaar is directeur bij de het Radio Advies Bureau (RAB). Bij Marketing Report Radio kwam ze praten over de branche, de coronacrisis en de Online Radio Awards
Samsung Electronics launches global campaign for its TV, The Serif
31-07-2020 | 16:11:18
Samsung Electronics has partnered with iconic brands to launch the “What’s on The Serif?” for its TV, The Serif.
Isobar positions itself as global agency with new digital branding
31-07-2020 | 16:02:01
Global digital experience agency, Isobar has revealed the latest step in its evolution - the launch of its own brand website.
[Marketing Report Radio] Henriette van Swinderen over het netwerk van merkleiders, de reclamemarkt en meer
31-07-2020 | 14:54:18
Henriette van Swinderen is directeur bij de BVA bond van adverteerders, netwerk van merkleiders. Bij Marketing Report Radio kwam ze praten over de branche
[Marketing Report Radio] Rogier Bruggeman van ZIGT over reclamezendtijd, dj’s en meer
30-07-2020 | 16:10:00
Rogier Bruggeman is directeur van mediabureau ZIGT. Hij was deze zomer te gast in Marketing Report Radio en sprak onder meer over reclamezendtijd, dj’s en meer
Albert Heijn doneert groente- en fruitbonnen aan duizend gezinnen via LINDA.foundation
30-07-2020 | 11:37:00
Albert Heijn heeft 50.000 euro gedoneerd in de vorm van cadeaubonnen waarmee duizend gezinnen die een steuntje kunnen gebruiken, groente en fruit bij Albert Heijn kunnen kopen. De bonnen zijn geschonken via de LINDA.foundation
[Onderzoek] Multiscope: AH to go populairste supermarkt onderweg
30-07-2020 | 11:17:00
Meer dan vier op de tien consumenten (43 procent) die weleens onderweg eten en drinken kopen doen dit bij AH to go. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor van onderzoeksbureau Multiscope
Lijm Amsterdam verzorgt socialmedia-activiteiten Dr. Oetker Pizza
29-07-2020 | 15:53:00
Lijm Amsterdam verzorgt voortaan alle socialmedia-activiteiten van Dr. Oetker Pizza. Daarmee maakt het merk zijn rentree op social media
Picnic start medio augustus 2020 in Waterland
29-07-2020 | 14:41:00
Picnic start medio augustus 2020 met haar diensten in Purmerend, Edam, Volendam en Monickendam oftewel Waterland. Het gaat om een verzorgingsgebied van circa 55.000 huishoudens
[Podcast] Nathalie Lam en Mariëlle Krouwel over de Cross Media Awards
28-07-2020 | 10:59:00
Tijdens de Cross Media Awards 2020 hebben we tijdens een radio-uitzending in samenwerking met New Business Radio een keur aan gasten ontvangen. Nathalie Nijhuis-Lam en Mariëlle Krouwel zaten beiden in de jury van de Cross Media Awards en vertellen hierover
Teisseire schakelt Het PR Bureau in voor pr en communicatie
27-07-2020 | 10:34:31
Teisseire heeft HPB (Het PR Bureau) na een pitchtraject uitgekozen als partner voor haar pr- activiteiten en communicatie. Het siroopmerk valt onder Britvic
Havana Harbor preferred supplier voor digitale campagnes Unilever
27-07-2020 | 10:17:52
Per 1 juli heeft Unilever Nederland het Rotterdamse bureau Havana Harbor toegevoegd aan de preferred supplierlist. Na een deelname aan een door Unilever uitgeschreven request for proposal traject sloot de multinational een vijfjarige samenwerkingsovereenkomst af
[Interview] Talpa eCommerce - Linda Jansen en Bart de Jong Talpa: "Wij ervaren dag in, dag uit écht de kracht van data"
24-07-2020 | 18:08:00
Linda Jansen is commercieel directeur, Bart de Jong is directeur VakantieVeilingen en SlajeSlag NL. Wij spreken hen over de ontwikkelingen bij Talpa eCommerce
[Onderzoek] Vijftigplussers door corona over drempel online boodschappen bestellen
24-07-2020 | 16:27:00
Uit marktonderzoek blijkt dat de GeoTypen Betrokken Senioren en Actieve Vijftigplussers hun boodschappen respectievelijk 47 procent en 36 procent meer (deels) online zijn gaan doen
Ovide Agency gaat pr doen voor FINN
24-07-2020 | 15:39:30
Ovide Agency gaat de pr doen voor FINN, een fintech startup van ING. De samenwerking is bedoeld als langdurige samenwerking, maar wordt initieel voor een half jaar ingezet
[Nederlands MediaNetwerk TV] Dennis van Baaren over Logitech
23-07-2020 | 16:07:00
Dennis Van Baaren is Country Manager van Logitech Benelux. Als producent van onder meer communicatie-oplossingen voor thuiswerken heeft het bedrijf het drukker dan ooit. Het Zwitserse bedrijf wil niet alleen voorop lopen op gebied van technologie en gebruikerservaring maar ook voor wat betreft duurzaamheid
A fifth of Gen Z have deactivated social media accounts over data and privacy concerns, report
23-07-2020 | 15:56:38
A fifth of 18-24 year-olds, popularly christened Gen Z, have deactivated their social media accounts in the past year, while a third are limiting time on their phones as concerns over data use and well-being take hold .
Consumentenbond komt met sonic identity
23-07-2020 | 14:40:07
De Consumentenbond heeft een eigen sonic identity gelanceerd. Met een anthem en soundlogo wil de vertegenwoordiger van consumenten zich meer profileren
Unilever behaalt stijgende winst bij licht dalende omzet in eerste half jaar 2020
23-07-2020 | 14:14:30
Unilever heeft bekend gemaakt in het eerste half jaar een licht stijgende netto en operationele winst te hebben behaald met een dalende omzet in het eerste half jaar van 2020 veregleken met dezelfde periode in 2019
[Podcast] Baba Touré over Hammerfest en campagnes met een positieve impact op de maatschappij
23-07-2020 | 11:31:00
Tijdens de Cross Media Awards 2020 op 1 juli hebben we gedurende een radio-uitzending in samenwerking met New Business Radio een keur aan gasten ontvangen. Baba Touré is mede-oprichter en Managing Director bij Hammerfest. Hij vertelt over zijn bedrijf
Reclamebureau Brand Creatives trekt EDC Retail, Parkstad Limburg theaters en Heuschen & Schrouff aan
22-07-2020 | 17:12:00
Het Groningse reclamebureau Brand Creatives heeft EDC Retail, Parkstad Limburg theaters en Heuschen & Schrouff aangeworven als klanten
Prominent kiest Smith Communicatie
22-07-2020 | 16:10:00
Prominent heeft pr- & communicatieadviesbureau Smith Communicatie aangetrokken om haar zichtbaarheid te vergroten
Spar mini gaat verder on tour
22-07-2020 | 15:40:00
Spar mini, een eenpersoonswinkel van Spar, gaat verder on tour. Nadat het concept door de Friese wateren en in Leeuwarden, Woudsend en Franeker te vinden was, staat de Spar mini tot en met 28 juli 2020 bij Strand Nulde in Putten
Lassie start campagne om zichzelf als brenger zonder veel gedoe te markeren
22-07-2020 | 15:13:00
Lassie heeft een campagne gelanceerd waarbij een dwarsdoorsnede van Nederland te zien is. Daarbij wil Lassie aantonen met haar merk altijd een oplossing te bieden zonder veel gedoe
Microsoft kiest voor Merkle
22-07-2020 | 14:44:00
Microsoft heeft voor Merkle Nederland gekozen als digitaal creatief bureau voor alle B2B-activiteiten in de Nederlandse markt. Merkle werkt hierin nauw samen met Carat, het global mediabureau van Microsoft
Dept enhances The Van Gogh Museum with smart functionalities
22-07-2020 | 13:49:28
Digital agency Dept is among the team that was involved in the website design of The Van Gogh Museum that now offers visitors more information on the life and of Van Gogh.
Picnic is ook in Alphen aan den Rijn beschikbaar
22-07-2020 | 13:22:00
Picnic is met ingang van 22 juli 2020 ook beschikbaar in Alphen aan den Rijn. 7000 huishoudens in Alphen aan den Rijn, een kwart van de huishoudens, heeft zich inmiddels aangemeld
Longfonds optimaliseert digitale merkbeleving met bureau One Shoe
22-07-2020 | 12:57:00
Longfonds is een samenwerking gestart met het creatief en digitale bureau One Shoe. Daartoe is het platform coronalongplein.nl van start gegaan. Ook is One Shoe bezig de website longfonds.nl opnieuw vorm te geven
Filmbranche ontwikkelt campagne voor stimulatie bioscoopbezoek: ga naar de film
22-07-2020 | 12:35:28
Communicatiebureau KesselsKramer en productiehuis Since 88 hebben een tweeal reclamespots ontwikkeld om bioscoopbezoek te stimuleren. De campagne wordt gevoerd onder de gezamenlijke noemer ganaardefilm.nl
Unilever mijdt Facebook tot er extern toezicht is
21-07-2020 | 11:29:42
Merken van Unilever adverteren pas weer op Facebook, Instagram en Twitter als er extern toezicht wordt ingesteld door het sociaal netwerk. Dat verklaar cmo Conny Braams in een interview met het FD
Mannenmedia biedt conversational lead banners
21-07-2020 | 10:39:47
Mannenmedia biedt sinds kort conversational lead banners aan op de verschillende platforms van het bedrijf. In de banner wordt een conversatie gestart, waarbij de consument zijn voorkeuren of idealen kan aangeven in de banner
Heineken: grote impact coronavirus op resultaten eerste half jaar 2020
17-07-2020 | 18:21:00
Heineken heeft bekend gemaakt dat er een grote impact is op haar halfjaar resultaten 2020 als gevolg van de coronacrisis. Het verwacht dat haar omzet (ebeia) organisch daalt met 16,4 procent
Messika opent pop-up store bij Gassan in Amsterdam
17-07-2020 | 16:44:38
Op donderdag 16 juli 2020 is de eerste pop-up store van het juwelenmerk Messika in Nederland geopend in de Gassan Boutique in Amsterdam aan de PC Hooftstraat
VodafoneZiggo en WPP starten campagne voor Ziggo: enjoy it all
17-07-2020 | 14:34:00
VodafoneZiggo en WPP hebben een merkcampagne ontwikkeld voor het Ziggo-merk met als pay-off Enjoy it all. De pay-off vervangt de slogan het plezier van Ziggo
E-commerce offers brands increased opportunities post Covid-19, Group M report
17-07-2020 | 14:05:00
WPP’s media investment arm GroupM, has unveiled its latest white paper on what ‘life after lockdown’ portends for brands across Southeast Asia.
LVB neemt projectmanagers aan ondanks omzetdalingen
16-07-2020 | 16:54:00
Het pr- en contentmarketingbureau LVB heeft twee projectmanagers aangesteld ondanks forse omzetdalingen tijdens de coronacrisis. LVB is een van de grotere ontvangers van de NOW-overheidsgelden
Lexa start met chatbot bij real life dates
16-07-2020 | 15:03:00
Lexa is gestart met het aanbieden van een chatbot bij real life dates. Via Facebook messenger biedt Lexa daarmee fe mogelijkheid om middels een wandeling te daten langs romantische plekken in de drie grote Randstad-steden
Plus introduceert ander design voor huismerkproducten
16-07-2020 | 13:25:44
Plus heeft een ander design geïntroduceerd voor haar huismerkproducten en de verpakkingen. De supermarktorganisatie stapt hiermee af van de herkenbare groene band met het Plus-logo
[Marketing Report Radio] Koeno Siemons over BP
16-07-2020 | 12:10:00
Koeno Siemons is Global Head of marketing new markets & brand licensing bij BP. Hij was deze zomer te gast in Marketing Report Radio
ChannelEngine koppelt retailers en merken aan Zalando
16-07-2020 | 11:23:09
ChannelEngine is de eerste marketplace integrator die verkopers realtime koppelt aan de interface van Zalando. Daardoor kunnen zij technisch eenvoudig verkopen op de site. Nelson Schoenen, klant van ChannelEngine, heeft de primeur
Dept en Q42 pakken website Van Gogh Museum aan
16-07-2020 | 10:26:36
Techbureau Q42 (development) en digital agency Dept (concept en design) hebben in samenwerking met het Van Gogh Museum de website een opfrisbeurt gegeven
Mobiliteitsplatform Bolt kiest voor Coopr
16-07-2020 | 10:06:19
De Europese ride hailing-dienst Bolt heeft Coopr gekozen als pr-bureau. Het Rotterdamse bureau gaat het mobiliteitsplatform ondersteunen met het uitrollen van pr- en communicatieactiviteiten in Nederland
Dive World Wide voortaan integraal onderdeel Planet Nine
15-07-2020 | 16:44:00
De Digital Advertising groep Planet Nine consolideert de activiteiten van haar dochter Diva World Wide volledig. De productiestudio Diva World Wide zal onder de merknaam van Planet Nine verdergaan
C&A selects Dept to enhance its e-commerce platform
15-07-2020 | 11:18:15
Retail clothing store C&A has picked Dept to support the optimization of its webshop and app as it seeks to offer customers seamless digital user experience.
TikTok self-serve ad platform now accessible to businesses globally
14-07-2020 | 11:44:15
TikTok has announced that the self-self-advertising platform that was previously only available to select customers and only available in a select number of markets is now accessible to all businesses globally:
Nielsen to integrate out of home viewing into national TV measurement
14-07-2020 | 11:39:27
Nielsen is planning to go ahead with the integration of out-of-home TV viewing into the national TV currency measurement starting in September 2020, as originally planned.
Coolblue breidt uit naar Duitsland
14-07-2020 | 10:27:27
Coolblue gaat met zijn eigen infrastructuur de Duitse grens over. De retailer begint in de omgeving van Düsseldorf met de uitbouw van een eigen bezorgnetwerk, installatiedienst, fietsnetwerk én winkels
Omzet Jumbo stijgt 14,2 procent in eerste halfjaar 2020
14-07-2020 | 09:13:00
Jumbo heeft in het eerste halfjaar van 2020 in haar supermarkttak een omzetstijging gerealiseerd van 14,2 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar
RAI Vereniging begint campagne Zie jij mij zitten
13-07-2020 | 11:58:49
Met de slogan Zie jij mij zitten start RAI Vereniging een verkeersveiligheidscampagne om verkeersdeelnemers bewust te maken van hoe je in de anderhalvemeter-samenleving het beste kunt gedragen in het verkeer. Vandenbusken uit Ouderkerk aan de Amstel verzorgt creatie en uitrol van de campagne
WFA advocates for value based marketing procurement in new guide
10-07-2020 | 11:22:00
The world Federation of Advertisers, WFA, has unveiled the first of its kind guide on how to to convert the actions and perception of marketing procurement.
Ad format diversification delivers higher returns on investment, survey
10-07-2020 | 11:13:00
A new study posits that diversifying ad formats in digital advertising can help marketers better convey their story and create bigger impact on awareness, brand favorability, as well as research and purchase intent.
C&A optimaliseert e-commerce platform samen met Dept
09-07-2020 | 13:48:00
Digital agency Dept heeft C&A ondersteund bij het optimaliseren van haar webshop. De webshop op mobiel en desktop is daarbij verder ontwikkeld en verbeteren
Amazon verwijdert haatdragende en racistische boeken na onderzoek van Pointer
09-07-2020 | 12:17:00
Na Bol.com verwijdert ook Amazon.nl antisemitische en racistische boeken uit zijn webwinkel. Aanleiding is onderzoek van datajournalistiek platform Pointer waarin 116 dubieuze titels zijn gevonden die op Amazon worden aangeboden
Group M launches multicultural marketplace targeting minority publishers
09-07-2020 | 12:00:09
WPP’s media investment group Group M has launched a Multicultural Marketplace in the U.S with a comprehensive and growing list of Black and Hispanic owned and focused publishers.
IPG MediaBrands unveils principles to guide brand safety and responsibility in advertising
09-07-2020 | 11:53:00
In a bid to balance between brand safety and responsibility in advertising, IPG MediaBrands has unveiled its ten Media Responsibility Principles, MRP.
TNO kiest voor Stroom
09-07-2020 | 11:23:00
Stroom, onderdeel van CANDID, is aan de slag gegaan voor TNO. Onafhankelijke onderzoeksorganisatie TNO heeft het mediabureau ingeschakeld als strategisch adviseur voor de Zie het voor je-campagne
One Shoe sluit zich aan bij Intracto Group
09-07-2020 | 11:02:48
Creative & digital agency One Shoe sluit zich aan bij de Intracto Group. Met de overname brengt One Shoe zijn expertises op het gebied van merkstrategie, campagnes, user experience design, front-end technologieën en Drupal en Laravel in binnen de groep
Santa Maria verrast met foodtruck en verse Tex Mex gerechten
09-07-2020 | 10:02:36
Als onderdeel van de activatie campagne trok Santa Maria op maandag 6 juli 2020 door het land met de Santa Maria Foodtruck om mensen te verrassen met Tex Mex gerechten
Virtue met McDonald´s campagne tegen plastic rietjes
08-07-2020 | 16:16:50
Virtue, het creatieve bureau van Vice, lanceert een campagne voor McDonald’s Oostenrijk waar de iconische geel-rood gestreepte plastic rietjes en plastic deksels worden hergebruikt voor een limited edition, upcycled zwemkleding collectie
[Onderzoek] Kantar: Traditionele media winnen aan relevantie ten opzichte van sociale media
08-07-2020 | 14:19:00
De Nederlander is traditionele media de afgelopen jaren doelbewuster gaan gebruiken. Het tegengestelde gaat op voor social media die meer uit tijdverdrijf worden bekeken. Dat blijkt uit Mediabelevingsonderzoek 2020 van Kantar
[Onderzoek] Admanager: Werving van digitaal talent staat in-housing trend in de weg
08-07-2020 | 14:05:00
In-housing bureau Admanager deed onderzoek onder ruim 70 marketeers aan adverteerderszijde. Het In-housing Onderzoek 2020 laat zien wat succesvol in-housen van digitale marketingactiviteiten in de weg staat en meer
Alibaba Cloud partners with Unilever in digital marketing initiative
08-07-2020 | 13:36:41
Alibaba cloud has collaborated with global consumer goods company Unilever in a deal that will see the multinational leverage on Alibaba’s tech prowess to drive the next-generation digital marketing campaigns.
Havas Media Group supports minority owned businesses with new social marketplace
08-07-2020 | 13:29:30
Havas Media Group has unveiled a social equity private marketplace, comprising of BIPOC Black, Indigenous, People of Color and LGTBQ+-owned media businesses.
MyMicro Group kiest voor The online company als digital marketing bureau
08-07-2020 | 13:20:25
MyMicro Group heeft The online company uitgekozen als strategisch partner voor onder andere ecommerce consultancy en executie, campagnes en conversiemanagement
Timm & Pimm benoemt Titus Eikelboom tot algemeen directeur
08-07-2020 | 12:26:00
Titus Eikelboom is benoemd tot algemeen directeur van digital marketing agency Timm & Pimm. Hij neemt de positie over van partner Alexander Rutgers die als expat naar Shanghai is verhuisd
One championship selects Microsoft as cloud and data services provider
07-07-2020 | 12:55:00
ONE Championship and Microsoft have inked a deal to harness the Microsoft cloud, including Microsoft Azure and Microsoft 365, to transform digital fan experiences.
EDM, Human Inference, LynqID en GeoMarktprofiel komen samen in The Data Agency
07-07-2020 | 08:41:00
Frank de Beun, CEO van The Data Agency: “Wij willen onze klanten een voorsprong geven en daarom staan wij open voor nieuwe technologieën en ontwikkelingen
NaturNes Bio, Thrive en BartsBoekje lanceren platform KidsToGo.nl
06-07-2020 | 13:50:00
NaturNes Bio lanceert met strategisch partner Thrive (onderdeel van IPG Mediabrands) een contentpartnership met BartsBoekje onder de naam KidsTogo.nl
Verizon Media unveils solution to connect digital ads and TV viewing
06-07-2020 | 12:12:01
Verizon Media has launched its TV tune-in attribution product that allows broadcasters and media companies to quantify the impact of digital ad campaigns on consumers tuning into TV shows.
Total value of the top 100 global brands hits $5 trillion, survey
06-07-2020 | 11:59:00
The world’s most valuable brands have seen their total brand value increase by 5.9 per cent despite the economic, social and personal impacts of COVID-19, according to a new ranking.
Impact of COVID-19 on business performance will be short lived, CMOs reveal
06-07-2020 | 11:48:14
Even as many companies continue cutting back on marketing budgets as a result of Corona virus, 73 per cent of Chief Marketing Officers expect the pandemic’s negative impact to be short lived.
Gert-Jan Munk is per 1 juli 2020 vertrokken bij UM
06-07-2020 | 10:15:10
Creative director Gert-Jan Munk is per 1 juli 2020 vertrokken bij UM. Gert-Jan Munk gaat door als onafhankelijk freelancer. Dit als gevolg van een herstructurering en door de impact van het coronavirus
Talpa Network Creative ontwikkelt campagne voor nieuw Unilever merk B-Better
05-07-2020 | 17:11:00
Al jaren is er discussie over verpakt water. Het is de meest duurzame optie in Nederland om water uit de kraan te drinken. Voor alle momenten dat er geen kraan in de buurt is maar je wel je dorst wil lessen, is er nu B-Better
Logitech G e-racingpartner stapt in bij online raceprogramma Raccemakkers
03-07-2020 | 17:45:21
Logitech G, een merk van Logitech, stapt vanaf 7 juli in als e-racing-partner van Racemakkers. Olav Mol en Jack Plooij trapten op 2 juni een wekelijkse gamestream af onder de naam Racemakkers
Skateboard Federatie Nederland (SFN) lanceert community app voor skateboarders
03-07-2020 | 07:00:00
Skateboard Federatie Nederland heeft in samenwerking met Incentro een nieuwe skate-app ontwikkeld om skaters met elkaar te verbinden
bvA nog niet tevreden na gesprek met Facebook
02-07-2020 | 17:31:39
Namens Nederlandse adverteerders heeft bvA als brancheorganisatie van de adverteerders, op 1 juli 2020 een eerste verkennend gesprek gevoerd met Facebook. bvA wil van Facebook meer duidelijkheid en commitment
Mediaxplain* en Serviceplan/Mediaplus fuseren
02-07-2020 | 15:56:57
Mediaxplain* en Serviceplan/Mediaplus zijn per 2 juli 2020 gefuseerd. Daarmee lanceert de bureaugroep een geïntegreerd House of Communication in Nederland
Radio 538 zet campagne voor eigen merk op
02-07-2020 | 14:54:21
Radio 538 is gestart met de uitrol van een brandcampagne. Hierin wordt de luisteraar meegenomen in wat er allemaal te horen is op Radio 538 op gebied van muziek, nieuws en entertainment
Airborne Oil & Gas kiest voor Total Design
02-07-2020 | 13:04:00
Na een pitch heeft Airborne Oil & Gas voor de ontwikkeling van een merkidentiteit gekozen voor Total Design. De intentie is dat de Airborne Oil & Gas vele jaren met Total Design zal samenwerken
Grafische divisies van Videohouse en United verder onder de naam BOOST Graphics
01-07-2020 | 16:44:09
De grafische divisies van het Belgische Videohouse en het Nederlandse United gaan samen onder de naam BOOST Graphics. Het label telt meteen veertig medewerkers
Eerste televisiecampagne Financiallease.nl via More Media Group
01-07-2020 | 15:00:00
Financiallease start op 1 juli 2020 met haar eerste televisiecampagne. Ook zal online video worden ingezet via onder meer social media
Logitech for Business gaat samenwerking aan met Samsung Benelux
01-07-2020 | 14:12:38
Logitech for Business is een strategische samenwerking aangegaan met Samsung Benelux. Als introductie van de samenwerking wordt een aantal verschillende bundels aangeboden voor op kantoor of werkruimtes thuis
Marion Koopman wordt Chief Growth Officer bij GroupM EMEA
01-07-2020 | 12:06:00
Marion Koopman is benoemd tot Chief Growth Officer bij GroupM EMEA. Naast haar rol als CEO bij Greenhouse, wordt Marion Koopman daarmee verantwoordelijk voor innovatie, transformatie en verbinding binnen GroupM EMEA
Albert Heijn Cross Media Adverteerder van het Jaar 2020
01-07-2020 | 10:57:45
Albert Heijn is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2020, voorgedragen door Dentsu Aegis. Wij spreken met Joris Lak, Director Marketing channels, Media en CRM bij Albert Heijn
Maggi Lekker Bezig Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020
01-07-2020 | 08:23:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Thrive draagt de campagne Maggi Lekker Bezig voor als Cross Media Case. We spreken met Mira de Mönnink over de campagne
Ruben Westendorp is benoemd tot commercial director Refinery89
30-06-2020 | 15:15:00
Digital agency Refinery89 heeft Ruben Westendorp benoemd tot Commercial Director
Takeaway.com picks Dept to drive its B2B e commerce business
30-06-2020 | 15:09:03
Online food delivery marketplace Just Eat Takeaway.com has picked digital agency Dept to accelerate its new e-commerce platform for the partner services (B2B) department.
Moolhuijsen, Benjamens en Hagendoorn organiseren Summer Masterclass voor bureaus
30-06-2020 | 14:47:00
Fred Moolhuijsen en Rob Benjamens van B&BA bundelen de krachten met specialist Bert Hagendoorn voor een Summer Masterclass in augustus. Het programma is gericht op creatieve ondernemers en de kans om het maximale uit het jaar te halen
bvA gaat gesprek aan met Facebook
29-06-2020 | 21:56:43
bvA gaat in gesprek met Facebook om te begrijpen welke maatregelen zij nemen om transparantie en handhaving te realiseren en wat bvA en andere belanghebbenden in de industrie hieraan kunnen bijdragen
SOCIAL.INC en Wellantcollege organiseren grootste schoolfeest ooit, via TikTok en YouTube
29-06-2020 | 15:06:00
Een interactieve liveshow met Snelle, Pjotr, Edson da Graça, Lieke Hammink en 16.000 leerlingen en studenten
Unilever suspends US Facebook, Instagram and Twitter ads over hate speech
29-06-2020 | 13:07:00
Unilever has announced that it was suspending brand advertising in social media platforms Facebook, Instagram and Twitter in the US as part of the ‘Stop Hate for Profit’ campaign.
[Forum] Hoe kunnen media in Nederland optimaal gebruikmaken van de adverteerdersboycot van social media?
29-06-2020 | 07:08:00
De afgelopen dagen maakten onder meer Coca-Cola, Unilever, Starbucks, Honda en Levi's bekend dat zij voorlopig stoppen met adverteren op social media
[Onderzoek] Broadcast content omvat 86 procent van totale video kijktijd
25-06-2020 | 16:44:00
Uit de meest recente cijfers van het Global TV Deck blijkt dat televisie het overgrote deel van de kijktijd vertegenwoordigt: 86 procent. Dit is een lichte daling ten opzichte van vorig jaar, toen was het 88 procent
Jeroen van den Brink directeur SAN
25-06-2020 | 15:54:47
Het bestuur van de Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN) heeft Jeroen van den Brink per 1 september 2020 aangesteld als directeur. De huidige directeur Frits Schuring zal zich eind mei 2021 terugtrekken en met pensioen gaan
PAN, Hotel de l'Europe, KFC, PAN en Pampus naar Coebergh Communicatie & pr
25-06-2020 | 13:50:00
Coebergh bedient sinds kort een aantal opdrachtgevers uit verschillende sectoren: zoals KFC (Kentucky Fried Chicken), Hard Rock Hotel Amsterdam American, Pan Amsterdam, Hotel de l'Europe, fotobeurs Unseen Amsterdam en Forteiland Pampus
Amazon launches $2 billion fund to tackle climate change
25-06-2020 | 12:59:42
Amazon has committed an initial $2 billion as part of a Climate Pledge Fund to support the development of sustainable technologies and services that will enable it and other companies be net zero carbon by 2040.
Sprite collaborates with hip hop artists to address racial inequality
25-06-2020 | 12:52:02
Coca-Cola Company brand Sprite is working with five most influential hip hop artists in the US to support creators and communities who have been affected by COVID-19 and racial inequality.
Just Eat Takeaway.com en Dept werken aan nieuw B2B e-commerce platform
25-06-2020 | 12:38:30
Maaltijdplatform Just Eat Takeaway.com heeft digital agency Dept voor het bouwen en versnellen van het nieuwe e-commerce platform voor de partner services (B2B) afdeling
Zomercampagne Fisherman's Friend van start
25-06-2020 | 10:11:00
Het merk Fisherman’s Friend lanceert een digitale zomercampagne. Hiermee wil het merk een jongere doelgroep bereiken en de product relevantie in dit seizoen benadrukken
[Onderzoek] Mediatest: Jongeren nemen corona-maatregelen steeds minder serieus
24-06-2020 | 16:44:00
Uit het vijfde onderzoek van MediaTest naar de ervaringen van jongeren met het coronavirus blijkt onder meer dat de maatregelen minder in acht worden genomen en dat ze gewoon op vakantie gaan
Reprise Nederland lanceert E-commerce hub voor EMEA
24-06-2020 | 16:07:00
Digital marketing en performance bureau Reprise lanceert een nieuwe EMEA E-commerce Hub. Met deze hub worden merken en retailers binnen Europa, het Midden-Oosten en Afrika geholpen digitaal te groeien
[Onderzoek] VEA: Nederlanders met kleur vervullen figurantenrol
24-06-2020 | 15:34:00
Nederlanders met kleur vervullen letterlijk de figurantenrol in televisiereclames. Dit blijkt uit een onderzoek naar stereotypering en diversiteit in 420 tv-reclames van de STER uit 2019
Ogilvy appoints Andy Main as Global CEO
24-06-2020 | 13:47:03
Global marketing communications company Ogilvy has appointed Andy Main Global CEO effective end of July.
Dutch companies push for sustainability in Covid-19 recovery, climate agreements
24-06-2020 | 13:25:55
Dutch businesses under a coalition have committed to champion sustainability as a key driver in the COVID-19 recovery plans at both national and European Union (EU) level.
He wat leuk! Een bericht van....de bvA
18-06-2020 | 18:03:00
bVA, de vereniging van uitsluitend adverteerders, heeft een open brief gestuurd onder de titel bvA agendeert actief Diversity & Inclusion extra aandacht voor tegengaan racisme, naar aanleiding van de discussies en protesten tegen racisme
IPG Mediabrands: wanneer herstelt de vraag in Nederland?
18-06-2020 | 16:32:00
Chief Data & Tech Officer van IPG Mediabrands, Menno van der Steen, schetst aan de hand van eigen onderzoek, wetenschappelijke artikelen en de Demand Forecaster, hoe adverteerders kunnen voorsorteren op herstel
Logitech zegt transparantie omtrent CO2-voetafdruk toe
18-06-2020 | 15:52:18
Logitech International, maker van cloud peripheral products, heeft vandaag toegezegd de CO2-impact van al zijn producten te communiceren op de verpakking en de website van het bedrijf
[Marketing Report Radio] Arnout Baas over Dille & Kamille
18-06-2020 | 15:26:00
Bij het uitbreken van de Cronacrisis werden alle winkels van Dille & Kamille gesloten. Het leidde tot een vernegenvoudiging van de omzet uit e-commerce. Arnout Baas is manager e-commerce & new business bij Dille & Kamille, hij was op dinsdag 16 juni gast bij Marketing Report Radio
[Onderzoek] Mediatest: Grote verschuivingen in mediatrends door coronacrisis
18-06-2020 | 15:24:30
Er zijn grote verschuivingen waarneembaar in mediatrends door de coronacrisis. Dit blijkt uit een tweede meting onder professionals in de mediabranche in april-mei 2020 van het jaarlijkse Media-trendonderzoek
World population deepens bond with tech amid Covid-19, Dentsu Aegis Network survey
18-06-2020 | 12:27:52
About one third of the world population believe tech has enabled them to connect with friends, family and the world around them during lockdown.
Logitech to provide carbon impact labeling on product packaging
18-06-2020 | 12:24:37
Consumer electronics company Logitech International has committed to have information on carbon impact of all its products communicated to the public through its company website.
WPP announces raft of actions, resources to fight racism
18-06-2020 | 12:22:22
WPP has unveiled a raft of actions and commitments it says will help it combat and address racial injustice and support Black and minority ethnic talent.
Amazon Web Services launches miniature edge computing and data transfer device
18-06-2020 | 11:19:31
Amazon Web Services, Inc. (AWS), has unveiled Snowcone, a new small, ultra-portable, rugged, and secure edge computing and data transfer device.
HEMA bereikt akkoord overstructurele schuldverlaging; Marcel Boekhoorn weg
17-06-2020 | 16:25:00
HEMA heeft op 15 juni 2020 een akkoord bereikt over een structurele schuldverlaging. Hierdoor is Marcel Boekhoorn niet langer eigenaar van HEMA
Ocean Outdoor Nederland en Big Green Egg komen met schrijfwedstrijd Six Word Story
17-06-2020 | 16:09:58
Ocean Outdoor en Big Green Egg zijn een schrijfwedstrijd gestart onder de noemer Six Word Story. In zes woorden is het de bedoeling dat deelnemers een verhaal vertellen
[Marketing Report Radio] Rogier Duin (Incentro): Er is vol op creativiteit in IT
17-06-2020 | 12:46:00
Wij komende boel opschudden. Van origine levert Incentro niet alleen IT maar ook helpen wij organisaties daadwerkelijke verandering door te voeren. Dat kan zijn met het bedenken van nieuwe business modellen waar digitaal een belangrijke rol speelt
ADCN announces nominees for Dutch Creativity Awards 2020
17-06-2020 | 11:13:36
ADCN has released the list of nominees for the 2020 Dutch Creative Awards spread across advertising, design and craft and next categories.
Unilever commits €1 billion to fight climate change, protect environment
17-06-2020 | 11:05:57
Unilever has announced that it is set to achieve Net Zero emissions from all its products by 2039 as a raft of commitments it says are geared towards fighting climate change and protecting the environment.
[Marketing Report Radio] René Zeedijk (ZIGT) over diversiteit in marketingcommunicatie
17-06-2020 | 08:10:00
Iedere maand duidt Rene Zeedijk van Mediabureau ZIGT de actualiteit in de uitzending van Marketing Report Radio. Deze maand spreekt hij over het succes van We Want More van SBS6 op de vrijdagavond, de reclamebestedingen in 2019 en diversiteit
Marketing Report Radio | 16 juni 2020
16-06-2020 | 16:48:00
Onze gasten vandaag zijn Arnout Baas (Dille & Kamille), Koeno Siemons (BP), Eline Zwinkels (MediaTest), Rogier Duin (Incentro) en René Zeedijk (ZIGT). Leuk als je luistert!
M2Media werkt voor Carpetright
16-06-2020 | 09:00:00
Carpetright heeft na een oriëntatie gekozen voor M2Media als partner voor mediastrategie, -inkoop en -planning van alle traditionele- en digitale media. Carpetright heeft meer dan 470 winkels in het Verenigd Koninkrijk, Nederland en België
[Jongerenonderzoek 2020] Jongeren gebruiken Facebook steeds minder
16-06-2020 | 08:29:00
MediaTest en Wayne Parker Kent doen jaarlijks een jongerenonderzoek. Aan het onderzoek in 2020 deden ruim 3000 jongeren mee. Het onderzoek vond plaats in januari 2020, ruim voor het uitbreken van de coronacrisis
Campagne vochtig toiletpapier Page
15-06-2020 | 17:57:48
Page is begonnen met een campagne voor vochtig toiletpapier. Hiertoe gaat het toiletpapiermerk 60.000 pakjes vochtig toiletpapier uitdelen. De gedachte die wordt uitgestraald is Met een beetje water wordt alles schoner
[Magna Ad Spend Forecast] Leven na Covid-19: digitale mediabestedingen gaan markt licht laten herstellen
15-06-2020 | 17:55:00
Magna Nederland, onderdeel van IPG Mediabrands, verwacht dat de Nederlandse economie met 7,5 procent zal krimpen dit jaar om in 2021 te herstellen met 3 procent. Er zal een versnelde consoldiatieslag komen
[Column] Baba Touré: Racisme
13-06-2020 | 14:24:00
Trying to do the right thing was de naam van een call met 40 vakgenoten binnen de reclame, met als aanleiding het gesprek dat in Nederland op gang is gekomen rondom racisme. De initiatiefnemers hadden de beste bedoelingen. Tijdens de call werd alleen erg pijnlijk duidelijk dat perspectief creëren lastig is
Open brief VEA inzake racisme: Het moet anders, we voelen ons verantwoordelijk
13-06-2020 | 07:43:00
VEA, de vereniging van communicatie-adviesbureaus, heeft een open brief gestuurd onder de titel het moet anders, we voelen ons verantwoordelijk, naar aanleiding van de discussies en protesten tegen racisme
Snapchat krijgt functies omtrent sociale en emotionele welzijn
12-06-2020 | 17:50:58
Snapchat heeft een aantal functies toegevoegd om vrienden in Snapchat te informeren over het sociale en emotionele welzijn en om vrienden te steunen die mogelijk worstelen met mentale gezondheid
[Onderzoek] Kantar: pre-corona gedrag niet snel terug
12-06-2020 | 15:51:54
Het ziet er niet naar uit dat het consumentengedrag van voor de corona-crisis snel terugkomt. Dit blijkt uit Wave 5 van de Covid-19 barometer van Kantar. Mensen gaan meer gebukt onder financiële zorgen en hebben nieuwe gedragspatronen ontwikkeld
[Onderzoek] Nielsen: Groei supermarktomzet zwakt af naar +8,4 procent in de week 23/2020
12-06-2020 | 15:19:18
De omzet van de supermarkten voor de week die eindigde op 7 juni 2020 steeg met 8,4 procent op jaarbasis, dat is een daling van de groei ten opzichte van voorgaande weken. Dit blijkt uit de Nielsen Netherlands Supermarkt Forecast 2020
Nielsen introduces gaming tech for shopper research solutions
12-06-2020 | 12:13:02
Nielsen is betting on SmartStore, SmartShelf and SmartShopper to bring the latest in extreme reality and gaming technology to the forefront of shopper research.
Hoofdkantoor Unilever eind dit jaar naar Londen
11-06-2020 | 15:05:00
Unilever zal voor het einde van 2020 naar verwachting haar hoofdkantoor verplaatsen naar Londen en voortaan één bedrijf worden. Thans is Unilever juridisch gezien actief met twee entiteiten in Londen en Rotterdam
TUI organiseert vakantie naar Ajax
11-06-2020 | 14:33:00
TUI organiseert in de periode 21 tot en met 23 juni 2020 overnachtingen in de Johan Cruijff Arena, het stadion van voetbalclub Ajax. Via de website van Ajax, wordt deze overnachting met arrangement als prijs weggegeven
Group M releases brand safety report for marketers
11-06-2020 | 13:17:00
GroupM, WPP’s media investment group, has released a new brand safety report that offers new category-specific recommendations for marketers on the future of brand safety.
Google collaborates with WWF on sustainable fashion industry
11-06-2020 | 13:10:03
Google has entered into a partnership with WWF Sweden to help create an environmental data platform that will enable more responsible sourcing decisions in the fashion industry.
[Column] Roderick Martens (MakerStreet): Corona en het first mover advantage
11-06-2020 | 09:52:00
Als we over een jaar terugkijken naar de artikelen en bijdragen op Linkedin en andere media, dan ging het over de economische rampspoed, de anderhalve meter samenleving, de enorme golf aan disruptie die ons te wachten staat en de kansen die het ons zal bieden...
SPAR komt met SPAR City Small
10-06-2020 | 17:19:00
SPAR komt met een kleine winkelformule onder de naam SPAR City Small. Dit concept zal met 80 vierkante meter op locaties met veel voorbijgangers worden ingezet
Incentro en Financial Access ondersteunen Afrikaanse markt tijdens crisis
10-06-2020 | 17:03:00
Financial advisory firma Financial Access en IT-bedrijf Incentro lanceren een nieuw fintech platform: LendXS, speciaal ontwikkeld voor de Afrikaanse markt
Scheepvaartmuseum kiest One Shoe als digitale partner
10-06-2020 | 16:28:00
Het Scheepvaartmuseum in Amsterdam gaat samenwerken met creatief en digitaal bureau One Shoe aan de online positionering van het museum. Het bureau gaat de website van Het Scheepvaartmuseum beheren, onderhouden en doorontwikkelen
Nederlandse tech-start-up Be-Addy haalt 800.000 euro op in de eerste investeringsronde
10-06-2020 | 15:19:00
Be-Addy, een start-up die software ontwikkelt voor mediaplanning, heeft 800.000 euro opgehaald. Dit geld wordt ingezet voor de verdere ontwikkeling van de technologie van Be-Addy
BureauBranded ontwikkelt actuele referentievideo voor Microsoft
10-06-2020 | 14:51:00
BureauBranded heeft een actuele referentievideo voor Microsoft geproduceerd. Voordat de coronamaatregelen van kracht werden, vonden de shoots plaats van deze video
De Efteling start meerjarige internationale camagne
10-06-2020 | 14:37:32
De Efteling heeft haar internationale campagne voor de komende drie jaar gelanceerd in Nederland. De En toen campagne moet ervoor gaan zorgen dat de Efteling in het hoofd én hart van potentiële bezoekers komt.
[Onderzoek] Mediatest doet gratis onderzoek voor Stichting Jarige Job en Ronald McDonald Kinderfonds
10-06-2020 | 13:56:00
MediaTest organiseert voor de tweede keer dit jaar de MediaTestDag. MediaTest is daarbij op 9 juni 2020 aan de slag geweest voor Stichting Jarige Job en het Ronald McDonald Kinderfonds
[Onderzoek] DDMA Barometer toont omzetdalingen aan en versnelde transitie
10-06-2020 | 12:31:00
44 procent van de organisaties in de Nederlandse data-driven marketingsector heeft de omzet sinds het begin van de coronacrisis zien dalen, bij 41 procent is de omzet gelijk gebleven
TikTok rolls out campaign to support creative industry during corona crisis
10-06-2020 | 12:20:17
TikTok has collaborated with creative platform It’s Nice That to offer support to the creative industry that has been affected by the corona crisis through a series called 'Creative Canvas'.
HSBC, BP and Milka win in Kantar’s premier creative effectiveness awards
09-06-2020 | 15:30:00
BP’s Blind Date, Milka’s Christmas ad Give to those who give the most and HSBC’s CSR Birmingham are the most effective ads according to Kantar’s inaugural Creative Effectiveness awards.
[Cross Media Innovatie] Youri Harmsen over Advantiv
09-06-2020 | 09:23:19
Op 1 juli worden de Cross Media Awards uitgereikt. Searchresult is met de tool Advantiv genomineerd voor Cross Media innovatie. We spreken met Youri Harmsen, Head of Strategy bij het bedrijf
HEMA introduceert productlabel goede koop
09-06-2020 | 01:45:00
HEMA introduceert een nieuw productlabel onder de naam Goede koop. Daarmee wil HEMA veelgebruikte basisproducten bundelen als typische HEMA-producten
VELUX Groep kiest voor Carat
09-06-2020 | 01:30:00
Na een pitchtraject heeft de VELUX Groep gekozen voor mediabureau Carat. Carat is verantwoordelijk voor mediastrategie, -planning & buying van zowel digitale als non-digitale media in 26 landen
Incentro en MS Schippers ontwikkelen app om veehouderij te vergemakkelijken
08-06-2020 | 18:30:58
MS Schippers, een familiebedrijf dat producten en diensten ontwikkelt voor de veehouderij, lanceert in samenwerking met IT-bedrijf Incentro een boerenapp die gericht is op het werken in de stal
HEMA in gesprek met schuldeisers over steun, waaronder staatssteun
05-06-2020 | 16:21:34
Het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat praat mee met schuldeisers en anderen over de redding van HEMA. Dit bericht het Financieele Dagblad
MediaMonks Lab team trials use of AI in video conferencing
05-06-2020 | 13:32:52
MediaMonks Lab team has experimented how machine learning can augment video conferencing in a bid to break from the monotony of repetitive video calls that have become the new normal during the Covid-19 times.
Shell, KPN, NN most valuable brands in the Netherlands, Brand Finance report
05-06-2020 | 13:17:16
Shell remains the most valuable brand in the Netherlands for the tenth consecutive year according to the latest Brand Finance Netherlands 50 2020 report.
Validators en KICK! Creative Agency gaan samenwerken
05-06-2020 | 11:24:00
Na eerdere gezamenlijke klantprojecten hebben Validators en KICK! Creative Agency hun partnership deze week officieel beklonken. Validators test vanaf nu de effectiviteit van creaties van KICK!
Moederbedrijf MediaMonks haalt hoogste beurskoers ooit
04-06-2020 | 18:26:00
S4 Capital, de eigenaar van MediaMonks, heeft deze dagen de hoogste beurskoers ooit behaald. Terwijl concurrenten als WPP, IPG, Publicis en Dentsu nog lang niet hun beurswaarde terughebben, heeft S4Capital een spurt omhoog gemaakt
World Federation of Advertisers launches world’s first guide on data ethics for brands
04-06-2020 | 17:45:10
The World Federation of Advertisers has launched the world’s first guide for brands on data ethics in advertising, designed to provide clear actions and practical guidance.
FIFA World Football Museum picks Dept to handle digital marketing
04-06-2020 | 17:35:28
FIFA World Football Museum in Zurich has appointed Dept to offer assistance in digital marketing, with community management on social media and with the website relaunch.
[Forum] Merken & De Wereld in 2020
04-06-2020 | 14:56:00
In De Wereld in 2020 is van alles aan de hand, zeker als je in de Verenigde Staten woont. Maar daar buiten net zo goed. Merken als Ben & Jerry's en Nike spreken zich uit en nemen nadrukkelijk standpunt
T-Mobile Ondernemen start met campagne Back in Business
04-06-2020 | 12:46:31
T-Mobile Ondernemen is een landelijke campagne gestart onder de naam Back in Business. Hierin spelen bestaande klanten de hoofdrol. De campagne is door Yune ontwikkeld
FIFA Museum versterkt digitale aanwezigheid met Dept
04-06-2020 | 11:31:46
Het FIFA World Football Museum in Zurich, een dochteronderneming van FIFA, heeft na een intensieve pitch Dept aangewezen om ondersteuning te bieden bij drie projecten
MeMo² wint 5 IAB Europe Awards
03-06-2020 | 22:41:00
Middels THX. biedt MeMo² het eerste platform dat geheel automatisch, passief en real-time exposure kan registreren zowel online als offline. THX. registreert real-time bewegingsgedrag van consumenten
Jelle Kolleman weg bij Mediamonks Films & Content
03-06-2020 | 17:26:00
Jelle Kolleman is per 1 juni vertrokken bij MediaMonks. Hij heeft de labels Made for Digital en Boardroom opgezet, waar film- en videocontent voor de digitale wereld wordt geproduceerd
Picnic maakte met reclame geen inbreuk op portretrecht Max Verstappen
03-06-2020 | 17:09:00
Online supermarkt Picnic maakte geen inbreuk op het portretrecht van autocoureur Max Verstappen. Het gerechtshof Amsterdam heeft dit beslist
Koninklijke Grolsch kiest voor Het PR Bureau
03-06-2020 | 16:54:00
Koninklijke Grolsch heeft Het PR Bureau uitgekozen als partner voor pr en communicatie. De keuze volgt na een kennismakingsfase eind 2019 waarin HPB de succesvolle pr-lancering van het Oud & Nieuw-bier Grolsch Finale heeft ontwikkeld
Cleantech water start-up Aquablu lanceert limited edition Amsterdams Grachtenwater
03-06-2020 | 15:47:21
Onze stad komt langzaam weer tot leven; de terrassen gaan weer open en de grachten raken weer gevuld. Jaarlijks wordt er zo’n 60.000 kilo plastic, 700 doden dieren en 12.000 fietsen uit het water gevist
Creative response from a Finnish retailer to the most unexpected clothing phenomenon of spring
03-06-2020 | 14:50:00
Comfort loving Finns took full advantage of the possibility of working half-dressed and local retail chain Prisma responded to this unexpected phenomenon by creating a special collection that combines formal upper parts with less formal bottoms into striking outfits
[Onderzoek] UAntwerpen: "Lockdown weegt op gemoed van jongeren"
03-06-2020 | 13:40:00
Tijdens de lentemaanden worden berichten op sociale media normaal gezien iets zorgelozer, maar uit onderzoek van UAntwerpen blijkt dat er dit jaar in april geschreven werd zoals tijdens de donkerste wintermaanden
M line kiest voor andere positionering
03-06-2020 | 10:40:11
M line, aanbieder van slaapsystemen, komt met een andere positionering. De boodschap is daarbij dat je geen topsporter hoeft te zijn om topprestaties te leveren
[Cross Media Adverteerder] Pieter Cox over Van Uffelen Mode
02-06-2020 | 10:41:00
Van Uffelen Mode is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2020, voorgedragen door Sublime. Wij spreken met Pieter Cox, eigenaar van Van Uffelen Mode
MeMo² oogst internationale erkenning met Crossmedia Innovatie THX Platform
29-05-2020 | 14:56:00
De organisatie rondom de IAB Europe Research Awards heeft bekend gemaakt dat de Nederlandse Crossmedia meetspecialist MeMo2 voor 6 van de 8 categorieën is genomineerd
MediaTest: Uitnodiging gratis webinar Jongerenonderzoek 2020
29-05-2020 | 14:13:00
Ook dit jaar heeft marktonderzoeksbureau MediaTest weer het grootschalige Jongerenonderzoek uitgevoerd. En we willen je hierbij heel graag uitnodigen voor de presentatie van de resultaten
Van Luyken en Crisiscentrale starten strategische samenwerking
29-05-2020 | 14:06:46
Van Luyken en De Crisiscentrale gaan een strategische samenwerking aan. De samenwerking beslaat alle fasen en facetten van crisismanagement en crisiscommunicatie
WPP and SuperAwesome raise children privacy standards in digital space
29-05-2020 | 12:09:57
WPP has entered into a partnership with kidtech platform SuperAwesome that seek to champion privacy standards for children in the global digital space.
Microsoft partners with Workday on business cloud
29-05-2020 | 11:35:54
Microsoft and Workday Inc. have entered into a strategic partnership prioritizing enterprise planning in the cloud and expanding the business solutions customers can use to better optimize their everyday work.
Leolux kies One Shoe als digital designpartner
28-05-2020 | 15:44:00
Leolux, bekend van de designmeubelen van hoogstaande kwaliteit, neemt creatief & digitaal bureau One Shoe in de arm als digital designpartner
Adverteerders besteden in 2019 13 procent meer aan digital advertising
28-05-2020 | 15:25:49
Het marktaandeel digital advertising is in in Nederland 2019 met 13 procent gestegen tot 2,2 miljard euro. Voor 2020 wordt een daling verwacht van de reclamebestedingen van 20 procent bij een daling van het BBP van 5,3 procent
Simona Maggini appointed WPP County Manager for Italy
28-05-2020 | 11:35:57
WPP has appointed Simona Maggini Country Manager for Italy, taking over from Massimo Costa who has decided to step down from the role.
[Marketing Report Radio] Karlijn Marchildon (VanMoof) over fietsen online lanceren
28-05-2020 | 11:34:45
Karlijn Marchildon is hoofd communicatie en pr bij VanMoof, het Nederlandse bedrijf dat e-bikes ontwerpt. VanMoof introduceerde onlangs de modellen S3 en X3, die op een heel andere manier in de markt zijn gezet door de coronacrisis
[Marketing Report Radio] Menno Wats (Citroën) over de automotive-industrie
28-05-2020 | 11:08:43
Menno Wats is marketingdirecteur bij Citroën. Door de coronacrisis is de autobranche hard geraakt, maar hij ziet al tekenen van herstel van de markt. Ook vertelt hij over het design en de airbumps van Citroëns en de communicatie vanuit het merk
ZIGT versterkt digitale dienstverlening met binnenhalen Michiel Wintershoven, Casper Bouma, Lotte Vader en Mirjam Vis
28-05-2020 | 09:55:00
ZIGT is het grootste onafhankelijke mediabureau van de Benelux en heeft vanwege haar groei op digitale vraagstukken het team uitgebreid met een viertal nieuwe collega’s
Triple digitale partner Omroep Brabant
27-05-2020 | 14:17:00
Omroep Brabant heeft het Alkmaarse digitale bureau Triple gekozen als nieuwe digitale partner voor de komende vijf jaar
Kiesjefolders maakt datasegmentatie mogelijk met HPG en Whooz
27-05-2020 | 13:16:00
Kiesjefolders breidt de samenwerking uit met brievenbusreclamespecialist HPG en gaat samenwerken met dataspecialist Whooz. Op deze manier wil Kiesjefolders doelgroepgerichte reclame voor reclamedrukwerk mogelijk maken
MeMo² THX. platform gets six nominations in the IAB Europe Research Awards 2020
27-05-2020 | 13:02:55
Independent marketing and business consulting agency MeMo² has been shortlisted in six categories of the IAB Europe Research Awards 2020 for its THX. case.
Gallo Winery selects UM as media agency of record
27-05-2020 | 12:50:40
US- based world's largest family-owned winery E. & J. Gallo Winery has picked IPG Mediabrands’ global marketing and media agency network UM as its media agency of record.
Havas Media haalt datingplatform Meetic binnen
27-05-2020 | 12:40:00
Havas Media heeft eind februari 2020 de pitch van het datingplatform Meetic Group gewonnen. De samenwerking is in maart van start gegaan. Het gaat om datingmerken als Lexa, Meetic, Match en OurTime
Energize ontwikkelt digitale campagne voor spaaractie PLUS
26-05-2020 | 15:25:43
Energize brengt de keukenhulpjes-spaaractie van PLUS tot leven in een digitale campagne. In een geïllustreerde superheldenwereld maakt de kijker kennis met de functies van de Joseph Joseph-producten
[Column] Niels Bruinsma: Laatste update: terugkijken op corona!
26-05-2020 | 10:55:00
De mediaconsumptie is zo langzamerhand weer op het oude niveau, de nieuwswaarde van corona ebt langzaam weg en de terrassen zullen binnenkort weer coronaproof gevuld zijn. In deze update maken we de balans op van de afgelopen weken
[Cross Media Adverteerder 2020] Monique Pennings over Jumbo
26-05-2020 | 09:43:00
Jumbo is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2020, voorgedragen door media-adviesbureau UM. Wij spreken met Monique Pennings, Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo
[Cross Media Adverteerder 2020] Mart Roumen over Ziggo
25-05-2020 | 15:49:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Ziggo is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2020, voorgedragen voor Vertigo 6. We spreken met Mart Roumen, contentmarketeer van VodafoneZiggo
Dentsu Aegis Network launches online curriculum for schools
25-05-2020 | 15:11:00
Dentsu Aegis Network (DAN) has launched a new online curriculum for schools, delivered through its flagship schools programme, The Code.

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie