Tag Resultaten

06-04-2018 16:44:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 567366 | Tags:

Fama Volat helpt Plastic Soup Foundation met campagne
17-09-2021 | 14:28:12
Fama Volat gaat aan de slag voor Plastic Soup Foundation. Het pr- en communicatiebureau dat werkt voor partijen als ABN Amro, Bavaria en Engie doet enkele keren per jaar kosteloze projecten voor goede doelenorganisaties
Bruut Amsterdam en DPG Media maken samen 360º-campagne voor Donald Duck App
17-09-2021 | 13:33:00
In opdracht van uitgever DPG Media produceerde Bruut Amsterdam de campagne voor de lancering van de Donald Duck-app. Bruut Amsterdam verzorgde een geïntegreerde productie een televisiecommercial, een radiocommercial, verschillende social video’s, fotografie en (digital) out of home
MIX en Elevator verzorgen duurzaamheidscampagne Boels Rental
17-09-2021 | 13:12:36
Het Nederlandse verhuurbedrijf Boels Rental heeft  de campagne Oranje is het nieuwe groen. De campagne presenteert Boels als duurzaamheidspartner van hun klant. MIX (Creatie) en Elevator (Growth Marketing) ontwikkelden in samenwerking de campagne
S4Capital neemt Zemoga over
17-09-2021 | 12:06:31
S4Capital het digitale reclame- en marketingservicesbedrijf, kondigt aan dat het Colombiaanse product designbedrijf Zemoga overneemt. Zemoga zal bij  Media.Monks worden ondergebracht. Hoeveel voor de overname wordt betaald, is niet bekend gemaakt
Blauw Gras social content bureau KWF Kankerbestrijding
17-09-2021 | 06:45:00
Social content bureau Blauw Gras neemt voortaan de social strategie en -campagnes van KWF op zich. Blauw Gras gaat helpen het merk online beter op de kaart te zetten
Vertigo 6 Cross Media Bureau van het Jaar 2021
16-09-2021 | 19:26:00
Vertigo 6 werd tijdens het Cross Media Diner op 14 september uitgeroepen tot Cross Media Bureau van het jaar 2021.
Brenda Smith Cross Media Vrouw van het Jaar 2021
16-09-2021 | 15:46:00
Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience bij A.S. Watson, het moederbedrijf van onder meer Kruidvat, werd tijdens het Cross Media Diner op 14 september uitgeroepen tot Cross Media Vrouw van het jaar 2021
Coca-Cola-fabriek behaalt certificaat voor duurzaam waterbeheer
16-09-2021 | 13:29:00
De Coca-Cola-fabriek in Dongen (Noord-Brabant) heeft het platina certificaat voor duurzaam watermanagement behaald van de wereldwijde Alliance for Water Stewardship (AWS)
Grolsch verpakt sixpacks in karton
16-09-2021 | 10:18:56
Koninklijke Grolsch introduceert de kartonnen TopClip als verpakking voor de sixpacks blikjes bier. De nieuwe verpakking is 100 procent plasticvrij
Introductiecampagne PlusDental via Stroom
15-09-2021 | 17:24:00
Vanaf half september 2021 betreedt PlusDental met een grootschalige mediacampagne de Nederlandse markt. Mediabureau Stroom is verantwoordelijk voor de mediastrategie, planning en offline inkoop. De brand awareness-campagne gaat van start op alle grote televisiezenders
LVB breidt team uit met vijf medewerkers
15-09-2021 | 17:02:00
In de afgelopen periode zijn vijf mensen in dienst genomen door LVB. Tessa van de Peut, Jeanette van Laar, Carolien Smit, Nena Urbach en Rozemarijn Bruinink zijn gestart binnen verschillende teams van het Amersfoortse bureau
[Dokter Data] Kansen en uitdagingen voor accountantskantoren
15-09-2021 | 09:40:15
Dokter Data van 4orange duikt elke maand in de wereld van data en gegevensonderzoek. Hij gaat nu in op de kansen en uitdagingen voor de grootste accountancykantoren, waaronder de grote vier Deloitte, PWC, EY en KPMG, en de middelgrote kantoren daar net onder, zoals Baker Tilly en BDO
MPG.Group gaat verder als MMMatter
14-09-2021 | 10:00:00
Het netwerk van creatieve en strategische contentbureaus MPG.Group gaat verder onder de naam MMMatter. Het netwerk bestaat nu uit MPG Nederland, MPG.Concepts in New York, SOCIAL.INC, The Social Club en het Belgische Gicom
Edward Knol van Born05 naar Candid
14-09-2021 | 09:05:39
Edward Knol is per 13 september benoemd tot nieuwe Chief Operating Officer (COO) van Candid en zal toetreden tot het directieteam van Candid. In die functie zal hij zich richten op de verdere ontwikkeling van de bureaus
BK start campagne merkidentiteit Gemaakt voor het Leven
13-09-2021 | 11:08:32
Op dinsdag 14 september start BK met een grootschalige campagne om de merkidentiteit Gemaakt voor het Leven te presenteren aan het publiek, met onder andere een speciale website, online video’s, aangepast verpakkingsdesign, pr en een influencercampagne
Elise Schaap gezicht van HAK in meerjarige samenwerking
13-09-2021 | 09:34:17
Elise Schaap is de komende jaren het gezicht van groentefabrikant HAK, nadat eerder Martine Bijl en Herman den Blijker te zien waren in de reclames
Blammo, Logitech G en Blue Microphones presentereen Dutch Stream Awards 2021
10-09-2021 | 11:50:00
Blammo en hoofdsponsoren Logitech G en Blue Microphones hebben de derde editie van The Dutch Stream Awards (DSA) aangekondigd. De DSA honoreert streamers die volgens publiek en vakjury de beste livestreamproducties van 2021 maakten
Dennis van Vugt Managing Director Born05
10-09-2021 | 10:08:00
Mede-oprichter van Born05 Dennis van Vugt is per 10 september 2021 de Managing Director van Born05. Hij volgt Edward Knol op, die het bureau de afgelopen twee jaar door de coronacrisis heen leidde
[Campagne] Vattenfall en DPG Brandstudio ontwikkelen Go-Greeners
10-09-2021 | 07:00:00
Vattenfall had een wens: gezien worden als de voorloper in duurzaamheid bij hun beoogde doelgroepen. Ze schakelden de hulp van de DPG Brandstudio in en samen kwamen ze tot een campagne. 
113 ontwikkelt in samenwerking met KesselsKramer publiekscampagne 1K Z1E J3
10-09-2021 | 04:00:00
Stichting 113 Zelfmoordpreventie, de nationale organisatie voor preventie van suïcide heeft samen met KesselsKramer een publiekscampagne ontwikkeld om heel Nederland te betrekken bij het kunnen voorkomen van zelfdoding
New Business Radio live vanaf Cross Media Congres 2021
09-09-2021 | 15:38:00
New Business Radio doet op dinsdag 14 september 2021 in een speciale uitzending live verslag van het Cross Media Congres 2021. Het congres, dat plaatsvindt in de Kromhouthal in Amsterdam, geeft een podium aan tal van sprekers uit wereld van media en marketingcommunicatie
[Onderzoek] DPG Grow: De rol van telecom in ons leven
09-09-2021 | 13:14:00
Om in kaart te brengen welke rol telecom precies in ons leven speelt, deed Panel Inzicht onderzoek. De prijs, een betrouwbaar netwerk en snel internet blijken de belangrijkste criteria te zijn bij de keuze van een telecomaanbieder
Cloud native agency Techtribe focust zich op Amazon Web Services
09-09-2021 | 11:38:40
Backend development agency Techtribe richt zich voortaan op Amazon Web Services (AWS). Het bedrijf wil daarmee bedrijven in staat stellen moderne technologie te gebruiken om een toekomstbestendig digitaal platform te creëren
Fama Volat start pr-tak met Mariëtte Siezenga
09-09-2021 | 10:30:00
Marketing- en communicatiebureau Fama Volat start een pr-tak als aanvulling op het bestaande aanbod van merkpositionering en campagnes op het gebied van digital, experience en gedragswetenschap
KesselsKramer maakt landelijke campagne over Samen Beslissen in de zorg
08-09-2021 | 21:19:00
KesselsKramer heeft een landelijke campagne ontwikkeld in opdracht van patiëntorganisaties en brancheorganisaties uit de medisch-specialistische zorg, de huisartsenzorg, de paramedische zorg en de wijkverpleging
Logitech presenteert Logi Dock: All-in-One Dock
08-09-2021 | 16:48:00
Logitech heeft de Logi Dock onthuld: een multifunctioneel, alles-in-één docking station dat de persoonlijke werkplek overzichtelijker maakt en de ervaring van videomeetings verbetert
S4Capital (Media.Monks) neemt Cashmere over 
08-09-2021 | 16:17:00
Het Amerikaanse cultuurmarketing bureau Cashmere wordt overgenomen door S4Capital . Daarmee wordt het bureau onderdeel van Media.Monks. Het bureau uit Los Angeles wordt sinds augustus 2021 geleid door Taco Bell en telt 150 werknemers
Nestlé Nederland verlengt contract met UM/Thrive
08-09-2021 | 14:14:00
Nestlé Nederland en UM/Thrive hebben hun samenwerking verlengd met 2,5 jaar tot eind 2023. De samenwerking betreft de volledige crossmediale strategie (offline en online) en de implementatie ervan
Lebara komt met Want wie Doen! Zegt, moet Doen!
07-09-2021 | 16:49:00
Lebara organiseert aan het einde van de zomer een campagne om de slogan Want wie Doen! Zegt, moet Doen! Doen kracht bij te zetten. Naast de introductie van commercials, lanceert de telecomprovider twee activaties
Timing Uitzendbureau start campagne met belofte werkzoekenden altijd te helpen
07-09-2021 | 15:00:00
Timing Uitzendbureau heeft een campagne gelanceerd met de belofte werkzoekenden altijd te helpen. De campagne Altijd werk. Altijd. werd in het leven geroepen vanuit de ambitie om flexkrachten en klanten steeds meer zekerheid te bieden
T-Mobile Netherlands naar private equity Apax en Warburg Pincus
07-09-2021 | 13:26:00
T-Mobile Netherlands wordt door Deutsche Telekom verkocht aan de investeerdersbedrijven Apax en Warburg Pincus. Beiden zullen elk de helft van het telecombedrijf in handen krijgen
Yellowbrick kiest Vigics x L.O.V.E.
07-09-2021 | 12:18:00
Yellowbrick heeft na een uitvoerig pitchtraject Vigics en L.O.V.E. (inhouse agency) gekozen als bureau om de herpositioneringscampagne te ontwikkelen. De campagne omvat de slogan Parkeer. Klik. Yellowbrick
Creatief bureau Granny opent Nederlandse vestiging met Anne Koning als Managing Director
07-09-2021 | 11:07:00
Creatief bureau Granny is gestart met een Nederlandse vestiging in Amsterdam. Anne Koning is daarbij aangesteld als Managing Director. Sinds 2016 is Granny vanuit het hoofdkantoor in Berlijn verantwoordelijk voor campagnes voor klanten als Netflix, Spotify en Facebook
Mohi, Ankorstore, Breeze, OneFor en Turff winnaars Startup Competitie Cross Media Congres 2021
07-09-2021 | 10:14:00
Mohi, Ankorstore, Breeze, OneFor en Turff winnaars Startup Competitie Cross Media Congres 2021. Zij spreken en presenteren zich op het Cross Media Congres 2021 op dinsdag 14 september in de Kromhouthal Amsterdam.
Bever lanceert duurzaamheidskeurmerk Our Planet
07-09-2021 | 09:41:25
Buitenwinkel Bever lanceert in samenwerking met Retail Concepts in België en O&CC in het Verenigd Koninkrijk, het duurzaamheidskeurmerk Our Planet
Opleider Yuverta van start met brand movie van Kaaps Film
07-09-2021 | 09:17:27
Wellantcollege, CITAVERDERE en Helicon Opleidingen gaan samen verder als Yuverta, dat daarmee de grootste opleider van Europa wordt op het gebied van klimaat, energie, water, voeding en welzijn van mens en dier. Om het merkverhaal van de nieuwe organisatie neer te zetten, ontwikkelde Kaaps Film een brand movie
[Column] Joyce Lopulalan: Natie der elektrificatie – iedereen aan de elektrische auto!
07-09-2021 | 06:00:00
Mensen in mijn naaste omgeving hebben mij er al bijna een spreekverbod over opgelegd. Sinds december vorig jaar ben ik namelijk de berijder van een full electric vehicle. En hoewel ik met frisse moed aan dit driejarige avontuur begon, sloeg het al snel over naar bittere teleurstelling
Curver lanceert campagne Duurzaam Bewaren & Besparen
06-09-2021 | 10:03:06
Curver start een campagne waarin de Smart Eco-lijn de hoofdrol speelt. De vershouddozen zijn gemaakt van gerecycled plastic. De activatie Duurzaam Bewaren & Besparen draait om het veilig en op een duurzame manier eten vers houden, om voedselverspilling tegen te gaan
Coopr sluit zich aan bij Candid
06-09-2021 | 09:38:00
Communicatiebureau Coopr sluit zich aan bij bij het Candid-platform. De oprichters, Jody Koehler en Jos Govaart, treden toe als partners van Candid en blijven het management van Coopr vormen. Coopr blijft binnen het Candid-platform als autonoom bureau onder zijn eigen naam opereren
Collection Glass van Duvel dit jaar ontworpen door FAKE (Manuel Seikritt)
03-09-2021 | 16:48:00
Het jaarlijkse Collection Glass dat bierbrouwer Duvel op de markt brengt, is dit jaar ontworpen door FAKE. Dat is de artiestennaam van Manuel Seikritt, die sinds 2006 aan het werk is als street artist
Arbo Unie begint Lekker in je Vel-campagne
03-09-2021 | 16:15:00
Arbo Unie lanceert de campagne Lekker in je Vel, om werkgevers te helpen inzicht te krijgen in het bevorderen van een gezonde leefstijl en het voorkomen van leefstijlziekten voor hun medewerkers
Pernod Ricard kiest Havas Media
03-09-2021 | 16:04:00
Pernod Ricard heeft Havas Media gekozen voor de mediaplanning, strartegie en inkoop in België en Nederland. Het bureau zal worden ingezet om meaningful connections met de diverse doelgroepen op te bouwen
Wunderman Thompson stelt Mariska Wilschut aan als Managing Director
03-09-2021 | 15:00:00
Mariska Wilschut is de nieuwe Managing Director van Wunderman Thompson. Het creatieve bureau in Amsterdam, gevestigd op de WPP Campus, is onderdeel van Wunderman Thompson Benelux. Mariska Wilschut volgt Anita Lotten op
DVJ Insights stelt Nicole Engels aan als Director Center of Expertise
03-09-2021 | 14:37:00
DVJ Insights heeft Nicole Engels aangesteld per 1 september als Director Center of Expertise. In deze nieuwe rol geeft zij leiding aan het gelijknamige team, dat bestaat uit het Innovation LAB, het Science & Analytics team, en het Marketing Communicatie team
MyWheels lanceert muzikale campagne met Daan Boom
03-09-2021 | 14:20:04
Autodeelbedrijf MyWheels is een campagne gestart met Daan Boom die de track De Deler en een videoclip heeft uitgebracht.  Het bedrijf vergrootte de capaciteit afgelopen weken naar 1.700 auto’s. Wefilm is verantwoordelijk voor concept, productie en media
Verkade kiest voor Chuck Studios
03-09-2021 | 13:25:16
Na een competitieve pitch met meerdere creatieve production companies heeft Verkade voor Chuck Studios gekozen. De food advertising specialist heeft een nieuwe Culinaire Identiteit ontworpen voor Verkade, bekend van producten als Maria, Café Noir en San Francisco
ID&T opent Amaze
02-09-2021 | 16:19:59
Dance-eventorganisator ID&T heeft Amaze geopend aan de elementenstraat in Amsterdam Westhaven. Daarmee wil ID&T een andere manier van uitgaan vormgeven. Amaze is een samen met diverse creatieven en showmakers ontwikkelde één uur durende interactieve audiovisuele trip
DPG Grow podcast Data&: aflevering 2 Agile Insights Tools
02-09-2021 | 15:49:48
In de tweede aflevering van de DPG Grow-podcast serie Data&, staan Agile Insights Tool centraal. Wat is het en wat levert het op? Te gast is Hugo Schurink, Head of Marketplace & BrandZ bij Kantar
4orange: realtime vb&t Projectmanagement beheer dashboard versimpelt processen
02-09-2021 | 15:06:47
Vb&t Projectmanagement en BouwmanVastgoedConsultancy (BVC) signaleerden problemen aangaande de lastige opgave waar woningbouwcorporaties voor staan om informatie uit meerdere systemen te bundelen is daartoe een beheer dashboard ontwikkeld
Holland Casino dankzij Kumpany met roulettewiel bij rotonde in Zandvoort
02-09-2021 | 12:37:00
Holland Casino heeft als Official Event Supplier van de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix  een roulettewiel op de rotonde bij het circuit in Zandvoort laten plaatsen, met alle coureursnummers en een Oranje 33
Wenneker Group neemt Volstok over
02-09-2021 | 12:16:00
Wenneker Group heeft de in het Vlaamse Gent gevestigde animatiestudio Volk overgenomen. Het is de tweede overname binnen de buy & build-strategie van Wenneker Group, sinds private equity-maatschappij Capital A aan boord kwam
[Interview] Rogier Bruggeman: Als onafhankelijk bureau kan ZIGT zich 100 procent op de klant richten
02-09-2021 | 11:03:00
Rogier Bruggeman is directeur van ZIGT, het onafhankelijke media- en performancebureau dat klanten in de Benelux helpt om hun groeidoelstellingen te realiseren. Bij Nederlands MediaNetwerk TV spreken we hem over de voordelen van onafhankelijk zijn
[Interview] Aldo Breed: Kiesjefolders combineert data en media om consumenten gerichter te bereiken
02-09-2021 | 09:56:07
Aldo Breed is oprichter van Kiesjefolders.nl, de dienst die begon als service voor mensen om online aan te geven welke papieren folders ze thuis willen krijgen via de post. Bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij hoe zijn bedrijf de afgelopen tijd een transformatie heeft ondergaan
XXS maakt introductiecampagne flitsbezorger Flink
01-09-2021 | 17:26:00
De recent gestarte flitsbezorger Flink heeft XXS (onderdeel van Candid), gevraagd te helpen bij de introductie van het merk, het opbouwen van de merkbekendheid en het creëren van merkvoorkeur
KNVB lanceert campagne om amateurvoetballers voor te bereiden op komend seizoen
01-09-2021 | 17:13:07
De KNVB lanceert in samenwerking met Blauw Gras een social campagne om amateurvoetballers klaar te stomen voor de eerstvolgende wedstrijd. De herkenbare spelers - die iedereen die op de amateurvelden speelt, kent - staan centraal
[Interview] Joost Prikker (DPG Media) over Oktober-woonmaand
01-09-2021 | 16:30:36
Door de pandemie zijn mensem meer thuis, en hechten ze meer aan de ruimtes om zich heen, en zijn ze ook eerder uitgekeken op spullen. Kortom de behoefte aan inspiratie van het interieur is groter dan ooit
Logitech lanceert draadloze technologie Logi Bolt
01-09-2021 | 16:27:46
Logitech breidt zijn zakelijke aanbod uit met verscheidene technologieën voor thuissetups naast de reeds bestaande videoconferentietechnologieën voor vergaderruimten. Op deze manier wil Logitech voldoen aan de veranderende behoeften van de hedendaagse zakelijke IT
Inzicht in de customer journey van first time mums
31-08-2021 | 19:30:39
In het onderzoek First Time Mums worden inzichten gedeeld rondom het werkzame leven, opvang en vakantie van (aanstaande) moeders. Daarnaast wordt het (aankoop)gedrag van (aanstaande) moeders in kaart gebracht
Peter ten Brinke Creatief Directeur bij HPB; Mike Hupkens art director
31-08-2021 | 12:52:01
Peter ten Brinke is benoemd als creatief directeur bij HPB (Het PR Bureau). Het bureau versterkt zich tevens met art director Mike Hupkens
[Marketing Report Radio] Sophie Corlay over Momentive
31-08-2021 | 11:22:58
Sophie Corlay is Global Head of Internal Communication bij Momentive. Ze begon haar loopbaan bij Microsoft en groeide daar snel door en werkte daar bij Usabilla, dat werd overgenomen door SurveyMonkey en verderging als Momentive
NS kiest opnieuw voor Merkle Nederland
31-08-2021 | 08:46:00
NS heeft na een intensief RFP traject opnieuw gekozen voor Merkle voor de CRM en Digital Marketing diensten. Hiermee wordt het huidige partnership voortgezet, waarbij Merkle ondersteunt bij het optimaliseren en ontwikkelen van multidisciplinaire campagnes
[Marketing Report Radio] Ruurd Neurink over Porsche
30-08-2021 | 11:28:13
Ruurd Neurink is hoofd communicatie en marketing bij Porsche in Nederland. Eerder werkte hij onder meer bij Nespresso in verschillende rollen en nu sinds 2,5 jaar bij het automerk
[Marketing Report Radio] Greo Belgers over Triodos
30-08-2021 | 10:35:17
Greo Belgers is Group Marketing Director bij Triodos. De bank is veertig jaar geleden opgericht met als missie om positieve verandering in de samenleving teweegbrengen. Daarbij kijkt de bank nog steeds naar de impact van projecten die de organisatie financiert
Roorda maakt campagne over wensen en grenzen
30-08-2021 | 09:45:00
Het ministerie van Volksgezondheid Welzijn en Sport heeft samen met Sense de campagne over hun seksuele wensen en grenzen laten maken. De campagne is onder de naam Zin? Lekker? Fijn? – Praat met elkaar over wat je wel en niet wil door Roorda Reclamebureau gemaakt
MPG.Group neemt Belgisch contentmarketingbureau Gicom over
27-08-2021 | 10:38:00
MPG.Group heeft het Belgisch marketingbureau Gicom overgenomen, het grootste en oudste contentmarketingbureau van België. De naam Gicom blijft behouden en het management blijft aan boord
Intracto Group neemt Scandinavisch digital agency Awave over
26-08-2021 | 14:29:41
Intracto Group heeft het in Stockholm gevestigde bureau Awave over. Eerder nam Intracto Group al het full-service bureau Stendahls over
Lucas Boon contentmarketingmanager bij bvA
26-08-2021 | 12:44:00
Lucas Boon is gestart als contentmarketingmanager van bvA, netwerk van merkleiders. Hij gaat zorgen voor nog meer zichtbaarheid van de bvA-activiteiten onder leden, toekomstige leden en relevante stakeholders
The Family Amsterdam helpt Nestlé bij de lancering van Wunda
26-08-2021 | 12:14:00
Welcome to a Wundaful life is de slogan die Nestle heeft geïntroduceerd bij haar onlangs geintroduceerde plant-based lifestyle merk Wunda. The Family Amsterdam ontwikkelde de merkstrategie en de internationale introductiecampagne
[Cross Media Adverteerder 2021] Adriaan Bos over Hertog Jan
26-08-2021 | 10:25:30
Hertog Jan is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2021, voorgedragen door NRC. Wij spreken met Adriaan Bos, marketingmanager bij Hertog Jan
[Cross Media Adverteerder 2021] Ruth de Jager over Storytel
26-08-2021 | 09:58:13
Storytel is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2021, voorgedragen door Glasnost. Wij spreken met Ruth de Jager, Country Manager bij Storytel Nederland en België
Cross Media Congres 2021 zoekt Startups!
25-08-2021 | 22:00:00
Op dinsdag 14 septeber 2021 vindt het Cross Media Congres 2021 plaats in de Kromhouthal in Amsterdam. De 5 beste media en marcom startups van dit moment in Nederland spreken op deze conferentie; zij zijn de winnaars van de Dutch Startup Competition 2021
Jeroen Oosterbaan Managing director Marketing Sciences bij Mediabrands
25-08-2021 | 12:55:33
Mediabrands heeft Jeroen Oosterbaan per 1 oktober 2021 aangesteld als Managing Director Marketing Sciences, de afdeling die bestaat uit data consultants, analisten en data scientists werkzaam voor de labels van Mediabrands; Initiative, UM, Reprise en YUNE
 Logitech G is officieel partner van Twitch Rivals Europe
24-08-2021 | 23:08:38
Logitech G is voortaan de officiële partner voor randapparatuur van Twitch Rivals Europe (Twitch Rivals) zijn. Twitch Rivals is een reeks competitieve, online evenementen die vanaf de basis zijn ontworpen voor Twitch-streamers en -kijkers
VodafoneZiggo lanceert Ziggo-campagne over verrijkte televisiebeleving
24-08-2021 | 19:12:00
VodafoneZiggo heeft een Ziggo-campagne gelanceerd om te benadrukken dat televisie het leven verrijkt. Daarbij toont het van oorsprong kabelbedrijf dat het leven vol mooie televisiemoomenten zit
Marjolijn van Oordt in stilte vertrokken bij VodafoneZiggo; Ernst Moeksis interim Director Corporate Communicatie
24-08-2021 | 18:50:00
Marjolijn van Oordt, die sinds juni 2020 Director Corporate Communications & External Engagement bij VodafoneZiggo was, is in stilte vertrokken bij het telecombedrijf. Ernst Moeksis is aangesteld als interim Director van de afdeling Corporate Communications & External Engagement
[Cross Media Adverteerder 2021] Pieter Smeets over ASN Bank
24-08-2021 | 09:13:38
ASN Bank is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2021, voorgedragen door Born05. Wij spreken met Pieter Smeets, hoofd marketing en communicatie bij ASN Bank
[Marketing Report Radio] Bert Hagendoorn over bedrijven helpen bij groei en positionering
23-08-2021 | 11:29:37
Bert Hagendoorn is specialist in Positioning and Growth Strategy voor creatieve bedrijven en voorzitter van de stichting Dutch Digital Design. Hij is nieuwkomer in DeMedia 100 en staat op nummer 5 in DeReclamebureau50. Bij Marketing Report Radio vertelt hij over zijn aanpak en wat zijn werk speciaal maakt
Kruidvat komt met campagne rondom einde zomer
23-08-2021 | 11:21:00
Vele Nederlanders keerden afgelopen weken weer huiswaarts na de vakantie, met een koffer vol mooie zomerse herinneringen. Voor velen betekent dit óók dat zij weer op gang moeten komen en wennen aan de hectiek van alledag
[Marketing Report Radio] René Zeedijk in gesprek met Frank Volmer en Ton Rozestraten over televisiereclame
21-08-2021 | 13:11:00
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. Deze keer gaat hij in gesprek met Frank Volmer en Ton Rozestraten over televisiereclame
[Onderzoek] DPG Grow: De woon interesse van de Nederlandse consument
20-08-2021 | 10:41:37
De afgelopen jaren is er veel gebeurd in de woonbranche. DPG Media heeft onderzoek laten doen naar woonvoorkeuren qua woninginrichting. meubels, woonaccessoires, media & merktrouwheid, klussen en verbouwingen
Youbahn kiest voor Hammerfest
20-08-2021 | 10:07:00
Youbahn heeft voor Hammerfest gekozen als hun partner voor alle social media activiteiten van het merk. Vanaf begin augustus 2021 ondersteunt het bedrijf Youbahn, een uitzendplatform voor een jonge generatie met social content creatie, strategie en advertising
Designbureau Informaat naar Hilversum
19-08-2021 | 14:15:45
Informaat, het designbureau dat in 1984 opgericht werd en de afgelopen jaren naar 85 medewerkers groeide, is verhuisd naar Hilversum. Het bureau verhuisde van Baarn naar het voormalige Philipsgebouw Orion, waar meer dan 1250 m2 in gebruik is genomen
Persil maakt met Wavemaker miniserie over wassen
19-08-2021 | 13:59:57
Persil heeft met een miniserie waarin bekende Nederlanders en hun wasgewoontes worden gefilmd, een vervolg gemaakt op de campagne Persil’s Picture Perfect
bvA vergroot ledental naar 124 leden
19-08-2021 | 12:56:45
bvA dat oorspronkelijk staat voor de Bond van Adverteerders en anno 2021 de ondertitel netwerk van merkleiders gebruikt, telt inmiddels 124 leden. De afgelopen maanden sloten DHL, Hasbro, HelloFresh, Karwei, NCOI, NOC*NSF en Primera zich aan bij bvA
Campagne This Song will Free a Girl gestart
19-08-2021 | 12:37:00
Stichting Free a Girl heeft de campagne This Song Will Free a Girl gelanceerd, waarin een selectie van Nederlandse zangers en zangeressen een persoonlijke song opdragen aan individuele meisjes, met als doelstelling het attenderen van de problematiek rondom seksuele uitbuiting van kinderen en het ophalen van donaties.
Laura van Horssen naar Accenture
19-08-2021 | 11:28:00
Laura van Horssen is op 1 augustus 2021 begonnen als Media Relations Lead bij Accenture. Na 4,5 jaar bij Vice Media te hebben gewerkt, eerst als Head of Communications Benelux en sinds april 2019 Deputy Communications Director EMEA, kiest ze voor een iets andere werkomgeving
Omoda start met online verkoop kleding
18-08-2021 | 18:17:00
Het Zeeuwse familiebedrijf Omoda is op 17 augustus 2021 gestart met de online verkoop van dames- en herenkleding. De collectie, die bestaat uit items van meer dan honderd kledingmerken, is online verkrijgbaar in binnen- en buitenland
Nog steeds meer groente en fruit besteld bij Picnic
18-08-2021 | 17:32:24
Klanten van online supermarkt Picnic kopen nog steeds veel meer groente en fruit dan voor de coronacrisis. Biologisch perensap, biologisch appelsap en gesneden mango maakten een enorme opmars.
Floriade Expo 2022 kiest voor Candid bureaus
17-08-2021 | 15:25:38
De wereldtuinbouwtentoonstelling die vanaf april 2022 plaatsvindt, heeft na een uitvoerige mediapitch gekozen voor Stroom en Online Company – beiden aangesloten bij het Candid platform
STROOM werkt voor TNO
17-08-2021 | 08:43:00
TNO: de Nederlandse organisatie voor toegepast-natuurwetenschappelijk onderzoek kiest na een aanbestedingsprocedure voor Mediabureau STROOM, onderdeel van Candid
[Dokter Data] Third-party cookies zijn dood. Leve de third-party data!
16-08-2021 | 13:05:00
Dokter Data van 4orange duikt elke maand in de wereld van data en gegevensonderzoek. Nu de privacyregelgeving strenger wordt en de grotere browsers stoppen met het toestaan van third-party cookies, zoeken veel marketeers naar nieuwe manieren om succesvoller te worden
KPN verlengt hoofdsponsorschap Eredivisie tot 2025
13-08-2021 | 10:09:00
KPN blijft tot en met seizoen 2024/2025 hoofdsponsor van de Eredivisie. In het seizoen 2021/2022 bestaat de Eredivisie bestaat 65 jaar. Bij KPN is het hoofdkanaal van ESPN waarop Eredivisie-wedstrijden live te zien zijn, in het basispakket opgenomen
DPG Grow-podcast Brandkast! 2 met Zeeman's Caroline van Turennout
13-08-2021 | 09:35:00
In aflevering 2 van de podcast Brandkast! van DPG Grow is Caroline van Turennout, marketing directeur bij Zeeman, te gast
Procter & Gamble tot en met 2023 supplier van de Eredivisie
13-08-2021 | 09:01:00
Procter & Gamble is met ingang van seizoen 2021/2022 voor minimaal 2 jaar supplier geworden van de Eredivisie. De samenwerking stelt Procter & Gable in staat om zich te verbinden aan de Eredivisie en haar 18 clubs.
Social venue The Studio opent haar deuren in het stadshart van Groningen
12-08-2021 | 00:15:00
Social venue The Studio heeft de deuren geopend in de Oosterstraat in Groningen. The Studio is opgezet als toekomstig onderkomen van jonge ondernemers, influencers en studenten, die steeds vaker gebruik maken van soortgelijke concepten om contacten op te doen, geïnspireerd te raken en tegelijkertijd content te creëren
Happn kiest Weber Shandwick Nederland als pr- en communicatiebureau
11-08-2021 | 17:19:00
Pr- en communicatiebureau Weber Shandwick Nederland gaat aan de slag voor dating app Happn. Het pr-bureau zal de Happn-app onder de aandacht brengen bij Nederlandse media en consumenten
Youbahn schakelt Marcommit in voor pr en content
11-08-2021 | 16:54:00
Youbahn, een uitzendplatform voor flexibel werk, werkt per 1 augustus samen met pr- en contentmarketingbureau Marcommit. Het belangrijkste doel van de samenwerking is om Youbahn te positioneren als thought leader op het gebied van flexibel werken met zekerheid.
Blyde Benelux gaat voor NIU werken
11-08-2021 | 12:24:00
Pr-bureau Blyde Benelux gaat werken voor NIU. NIU is een Chinees bedrijf dat stedelijke mobiliteitsoplossingen ontwikkelt. De bedoeling is dat Blyde het NIU meer naamsbekendheid geeft in Nederland en België. De samenwerking is gestart met de lancering van de MQi GT in Nederland en België
[Marketing Week] Bob Koigi: The rise and rise of global billboard and outdoor ad market
11-08-2021 | 11:15:00
The global billboard and outdoor advertising market is poised to grow from $60.23 billion in 2020 to $66.63 billion in 2021 at a compound annual growth rate (CAGR) of 10.6%.
DelanoPR vergroot media-aandacht voor We Love Communities
10-08-2021 | 18:37:00
Pr-bureau DelanoPR heeft meegeholpen aan de publiciteit rond de monitor, het online event en het verder uitbouwen van de bekendheid van We Love Communicarties en de Online Community Summit
GumGum neemt JustPremium over
10-08-2021 | 13:03:13
GumGum, een speler op het gebied van Contextual Intelligence Technologie, heeft het Nederlandse JustPremium overgenomen. JustPremium is een marktplaats voor rich media en video-advertenties in Europa
DentsuACHTUNG! komt met motorsportcampagne Porsche
10-08-2021 | 12:41:19
DentsuACHTUNG! heeft een campagne ontwikkeld voor het merk Porsche in opdracht van importeur PON waarin het lessen deelt uit de motorsport. Daarmee wil het automerk Porsche zijn focus op de motorsport benadrukken
[Marketing Report - 17 augustus 2021] Sophie Corlay | Greo Belgers | Ruurd Neurink | Bert Hagendoorn
10-08-2021 | 11:40:00
Luister dinsdag 17 augustus om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga bijgestaan door zijn bloedsnelle sidekick Bas Vlugt
easyJet unveils new cabin crew and pilot uniforms made from recycled plastic bottles
09-08-2021 | 12:45:00
The roll-out across the airline is estimated to prevent around half a million plastic bottles from ending up as plastic waste each year.
Blokker, Packaly en Magnus Black starten samenwerking voor duurzame bezorgopties
06-08-2021 | 17:50:00
Blokker, Magnus Black en Packaly, een duurzame same-day delivery koeriersdienst, gaan samen CO2-neutraal bezorgen aan Blokker klanten, waardoor klanten naast de reguliere bezorgmogelijkheden ook kunnen kiezen voor deze groene optie van Packaly.
 Holland Casino: samenwerking met Eredivisie, Keuken Kampioen Divisie en ESPN voor online kansspelen
06-08-2021 | 10:18:00
Holland Casino is met ingang van het seizeon 2021/2022 responsible betting partner van het complete Nederlandse betaald voetbal. Vanaf 1 oktober 2021 zal Holland Casino zich als online kansspelaanbieder presenteren met een aanbod van sportweddenschappen en casinospellen
Tool HelloMaaS lanceert Playbook: snel en kosteloos marketingplan
05-08-2021 | 16:07:49
HelloMaaS - het Amsterdamse Marketing as a Service platform - lanceert haar Playbook. Dit is een smart planning tool die snel en kosteloos een compleet marketingplan maakt
KesselsKramer verkozen als reclamebureau voor ARTE in Duitsland
05-08-2021 | 15:55:00
KesselsKramer heeft na een pitch het account gewonnen voor ARTE in Duitsland. KesselsKramer is daarbij per dit jaar betrokken bij de mediastrategie van ARTE in Duitsland aangaande de merkenstrategie en de campagnes
[Onderzoek] Havas Meaningful Brands 2021: Merken dramatisch slecht vertrouwd
05-08-2021 | 15:11:00
Het vertrouwen in merken is op een dramatisch dieptepunt beland volgens het Meaningful Brands onderzoek onder 400.000 mensen in 30 markten wereldwijd
Intracto Group neemt het creatieve bureau Force451 over
05-08-2021 | 11:56:00
Intracto Group neemt het creatieve bureau Force451 uit Den Haag over. Bij Force451 werken acht werknemers die creatieve concepten tot uiting te brengen
Frank Bijl associate partner Van Luyken
04-08-2021 | 17:23:00
Frank Bijl sluit zich opnieuw aan bij Van Luyken. Hij wordt associate partner bij het Haarlemse communicatieadviesbureau. Dat betekent dat hij exclusief met Van Luyken gaat samenwerken
De belevingswereld van jongeren: Zo bereikt De Rijksoverheid jongeren
04-08-2021 | 11:33:27
Veel marketeers hebben dezelfde uitdagingen als het gaat om het bereiken van specifieke doelgroepen, het agenderen van bepaalde thema’s of het overbrengen van complexe merkboodschappen. Dominique Henskens weet hier alles van en geeft tekst en uitleg
Reprise behoudt Interpolis als klant
04-08-2021 | 11:31:20
Reprise heeft in een pitch de digitale mediawerkzaamheden van Interpolis met succes verdedigd en zet daardoor de samenwerking voort. Na een intensief pitchtraject met meerdere ronden is Reprise, met kantoren in Amsterdam en Groningen, als winnaar uit de bus gekomen
Contenders en Born05 produceren social media-campagne voor Hoogvliet
03-08-2021 | 18:11:00
Contenders en Born05 hebben een zomerse social media-campagne voor supermarktketen Hoogvliet ontwikkeld. Contenders is onderdeel van Lukkien. Met de campagne speelt Hoogvliet in op het verlangen om na een lange coronawinter en -lente weer samen te genieten van het mooie weer en een gezellige barbecue
Logitech komt met draadloze earbuds voor videoconferencing
03-08-2021 | 12:20:00
Logitech heeft de Zone True Wireless Earbuds op de markt gebracht. Dit zijn draadloze earbuds die werkt met Google Meet, Microsoft Teams en Zoom. Ook is een bedrade versie gelanceerd Zone Wired Earbuds
S4Capital lanceert overkoepelend merk Media.Monks
03-08-2021 | 11:56:00
S4Capital lanceert Media.Monks als één overkoepelend merk dat MediaMonks en MightyHive integreert. Beiden zijn visueel vertegenwoordigd in een dynamisch logo met de iconische zeshoek van MightyHive
KPN en KNVB verlengen partnership tot 2023
30-07-2021 | 17:13:59
KNVB en KPN hebben de jarenlange samenwerking opnieuw verlengd tot 2023.
Plus geeft duizenden clubs en verenigingen steuntje in de rug
29-07-2021 | 21:02:00
Plus komt na de zomervakantie 2021 met een spaaractie om het verenigingsleven in Nederland een steuntje in de rug te geven. Bijna 6200 clubs en verenigingen doen mee aan de spaaractie verdeeld over 268 winkels van Plus
Nestlé Purina schakelt de 4orange Category Scan in 
29-07-2021 | 13:33:00
Honden- en kattenvoedingsmerk Nestlé Purina schakelt 4orange in om een beter beeld te krijgen van afzetmarkten voor diervoeding. Dat levert vaak verrassingen inzichten op, waardoor de omzet hoger kan worden
BenBits lanceert plasticvrije en natuurlijke kauwgom
29-07-2021 | 13:05:00
BenBits, in de jaren zeventig het eerste merk dat de suikervrije kauwgom in Nederland introduceerde, lanceert plasticvrije en duurzaam met uitsluitend ingrediënten van natuurlijke oorsprong
[Interview] Michiel Haverlag: BrandBase zorgt ervoor dat klanten terugkomen
29-07-2021 | 12:41:00
Michiel Haverlag is Innovation Director bij BrandBase en Jungle Cup. Zijn bedrijf richt zich op het ontwikkelen van spaarprogramma’s die aankopen stimuleren
[Interview] Dorien Kuiken: Fitzgerald helpt bedrijven om duurzaamheid vorm te geven
28-07-2021 | 17:11:00
Fitzgerald is het van Glasnost afgesplitste pr-bureau. Als onderdeel van Ace, krijgt Fitzgerald ruimte om te groeien. Inmiddels telt het bureau acht werknemers, met de ambitie eind dit jaar naar twaalf te groeien. We spraken Dorien Kuiken, Managing Director van Fitzgerald
Zalando komt met sportcampagne Supporters van Sporters
28-07-2021 | 17:05:00
Zalando lanceert de sportcampagne Supporter van Sporters. In deze campagne staan drie inspirerende verhalen van sporters centraal, bijgestaan door Arie Boomsma en Inge de Bruijn
Opleiding SintLucas kiest voor de Megawatt Group als nieuwe partner
28-07-2021 | 15:29:00
SintLucas, een onderwijsinstelling met onder meer VMBO en MBO in Eindhoven en Boxtel heeft via een openbare aanbestedingsprocedure, Megawatt Group geselecteerd
[Marketing Week] Bob Koigi: UN picks top small businesses investing in “Good Food for All”
28-07-2021 | 12:45:00
Fifty small- and medium-sized enterprises around the world have been announced as the Best Small Businesses of the “Good Food for All” competition, held in conjunction with the UN Food Systems Summit.
Style de Vie brengt inspiratie via Marvia
28-07-2021 | 00:20:00
Style de Vie, een groothandel in keukengerei, heeft het lokale marketing automation platform Marvia uitgekozen als partner voor resellers. Style de Vie wil met deze samenwerking de groeiambities vormgeven en de marketingactiviteiten uitbreiden
Sportfondsen in zee met Marvia
28-07-2021 | 00:04:00
Sportfondsen, dat zich inzet voor een vitaal Nederland, heeft voor de brandportal van Marvia gekozen om een betere digitale service te gaan leveren aan alle aangesloten accommodaties
Léonie Koning President Initiative EMEA, Eva Hollander Managing Director Nederland
27-07-2021 | 12:16:00
Léonie Koning is benoemd tot President van Initiative voor de EMEA-regio (Europe, Middle East & Africa). Zij blijft daarbij ook CEO van Initiative Nederland. Eva Hollander is benoemd tot Managing Director van Initiative Nederland en neemt deel van de taken en verantwoordelijkheden over
[Marketing Report Radio] Johan Smit over onderzoek naar crossmediale meetmethodes
27-07-2021 | 11:56:06
Johan Smit is directeur van PMA, Platform Media Adviesbureaus en bestuurder bij Stichting Nationaal Luisteronderzoek. Hij is al jaren bezig met onderzoek naar crossmediale meetmethodes voor mediabureaus
[Marketing Report Radio] Annette Reijersen van Buuren over het Oranjefonds
27-07-2021 | 11:26:27
Annette Reijersen van Buuren is sinds een paar maanden hoofd Communicatie bij het Oranjefonds, de organisatie die contact en verbinding tussen de verschillende groepen mensen ondersteunt
[Marketing Report Radio] Michel Palmen over Just Another Network
27-07-2021 | 10:15:41
Michel Palmen werkt sinds 1 juli als Agency Director bij Just Another Media Company en dan specifiek bij het jongerenonderdeel Just Another Network
[Marketing Report Radio] Journalist Ton Verlind over 50 jaar journalistiek
26-07-2021 | 11:59:43
Journalist, auteur en voormalig KRO-boegbeeld Ton Verlind schreef het boek Een Schitterende Slangenkuil, over 50 jaar journalistiek
Vertigo 6 aan de slag voor UEFA Futsal EURO 2022
26-07-2021 | 10:58:58
Na een uitgebreide pitch kiest de organisatie van UEFA Futsal EURO 2022 voor Vertigo 6 als pr- en marketingbureau voor het Europees kampioenschap zaalvoetbal in Nederland. Vertigo 6 versterkt de organisatie met digital marketing, influencermarketing en pr voor het toernooi
[Marketing Report Radio] René Zeedijk over het DeMedia100-event, Whitepaper Sessions en de kijkcijfers in de sportzomer
26-07-2021 | 10:27:00
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. Vanaf zijn vakantieadres in Zuid-Frankrijk gaat het deze keer over DeMedia100
DPG Grow komt met podcastserie Data&
22-07-2021 | 20:46:00
DPG Grow lanceert Data&, een podcast-serie waarin Job van den Berg, Data Strategy Director bij DPG Media op zoek gaat naar praktijkervaringen van data binnen media en marketing
Olympische skaters en Incentro gaan voor goud
22-07-2021 | 19:53:08
Digitale dienstverlener Incentro verbindt zich bij de Olympische Spelen in Tokyo aan skateboarden. Incentro verbindt zich sinds augustus 2016 aan skateboarden sinds de sport de olympische status had verworven
Jellow Go: instapmodel om freelancers te vinden
22-07-2021 | 14:02:00
On demand freelance platform Jellow lanceert Jellow GO, een instapmodel voor onder andere startups of scale-ups. Jellow GO is een no cure no pay-model waardoor kleinere organisaties makkelijker gebruik kunnen maken van het enorme freelancenetwerk van Jellow, maar geen abonnementskosten hoeven te betalen
Viduate overgenomen door Happy Horizon
22-07-2021 | 06:55:00
Het full service video- en animatiebureau Viduate uit IJsselstein is overgenomen door Happy Horizon. Het is de zevende overname in zeven maanden tijd voor de van oorsprong Eindhovense digital marketinggroep
Colgate breidt Courageous Smile campagne uit
21-07-2021 | 14:17:26
Colgate breidt zijn Courageous Smile campagne, die in 2020 werd gelanceerd, uit. Waar het aansturen van een positieve instelling een jaar eerder met name op individuen werd betrokken, staat het collectieve optimisme dit jaar centraal: optimisme in actie
Bux komt met tweede internationale televisiecommercial
21-07-2021 | 13:09:13
Bux heeft een tweede internationale televisiecommercial gelanceerd voor Bux Zero, de commissievrije beleggingsapp van Bux. De productie van de televisiereclame is een vervolg op waar de vorige commercial ophield
Verve Group neemt Smaato over
20-07-2021 | 17:58:00
Het advertentieplatform Verve Group neemt Smaato over. De overname verloopt via moederbedrij Media and Games Invest SE. Smaato heeft een waarde van 170 miljoen dollar
Designtree gaat verder onder de naam Studio Dorien Franken
20-07-2021 | 16:43:34
Na meer dan 15 jaar te hebben gewerkt onder de naam Designtree, gaat de oprichter verder onder haar eigen naam: Studio Dorien Franken. De ontwerper, consultant en digitale uitgever legt zich toe op opdrachtgevers die zich inzetten voor verandering
Bureau voor Reuring en The Oval Office gaan samen
20-07-2021 | 16:38:00
Het Bureau voor Reuring en The Oval Office bundelen hun krachten en gaan samen onder de naam The Oval Office. De bedoeling is dat er een sterk experience-driven communicatiebureau wordt gevormd dat verbinding legt tussen merken en hun publiek via de kracht van empathie
Dentsu verkoopt domeinnaam Kobalt aan elektrische kartbaan
20-07-2021 | 16:22:34
Dentsu heeft de domeinnaam kobalt.nl verkocht aan een onderneming die een elektrische kartbaan wil gaan exploiteren. De opbrengst van deze verkoop wordt verdubbeld door Dentsu en wordt geschonken aan Fonds Gehandicapten Sport
ZIGT aan de slag voor productlijn Wilhelmina Pepermunt
20-07-2021 | 16:22:25
Fortuin, bekend van Wilhelmina Pepermunt, heeft voor media- en performance bureau ZIGT gekozen. De samenwerking is half juli 2021 van start gegaan met een influencercampagne, waarbij de vegan-producten centraal staan
Bonduelle Benelux kiest voor Fama Volat als communicatiebureau
20-07-2021 | 14:01:00
De retailtak van Bonduelle Benelux heeft Fama Volat gekozen als communicatiebureau. Het bureau is gevraagd om digitale campagnes te ontwikkelen en werkt hieraan in combinatie met community management
[Interview] Marjolein Lubberman: Bij bordspellen heb je echte interactie met elkaar en dat spreekt mensen aan
20-07-2021 | 11:08:29
Marjolein Lubberman is CEO van Asmodee Netherlands, dat bordspellen zoals Pokémon en Ticket to Ride op de markt brengt. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt ze over tabletop gaming en de populariteit ervan, die alleen maar is toegenomen tijdens de coronacrisis
[Dokter Data] Uitblinken tijdens èn na corona in 6 checks
20-07-2021 | 10:30:34
Dokter Data van 4orange duikt elke maand in de wereld van data en gegevensonderzoek. Dit keer geeft hij zes tips om je bedrijf door deze periode te loodsen
DPG Grow: Data driven marketing uitgelegd door Job van den Berg
16-07-2021 | 17:37:00
Job van den Berg, Data Strategy Director bij DPG Media vertelt in dit artikel alles over data driven marketing
[Interview] Stefan Heijdra en Samantha Wiesemann (Summit Retail Media Group) over de retail media-boot 
16-07-2021 | 12:50:00
Als je de retail media-boot niet wil missen, moet je nu instappen, dat is de stelling van Stefan Heijdra, Digital Sales Manager en Samantha Wiesemann Campaign Manager bij Summit Retail Media Group. We spraken ze over Summit Retail Media Group en de rol van retail en media
[Marketing Report - 20 juli 2021] Annette Reijersen van Buuren | Johan Smit | Ton Verlind | Michel Palmen
16-07-2021 | 11:54:00
Luister dinsdag 20 juli om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga. Vaste studiogast om het nieuws te duiden is de man die alles weet: René Zeedijk, Directeur Business Development bij media en performance bureau ZIGT
[Interview] Stefan Havik: DPG Media- en ex-Sanoma-merken versterken elkaar nu
15-07-2021 | 13:12:00
Stefan Havik is Chief Data Officer van DPG Media. Bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over de overname van Sanoma en over de plannen van het bedrijf in de strijd tegen de grote techreuzen
[Cross Media Innovatie] Floris Bruin over de in-flight deliveryservice van Transavia en Thuisbezorgd.nl
15-07-2021 | 10:58:37
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Dentsu zendt in-flight food delivery bij Transavia in als Innovatie. We spreken met Floris Bruin van iProspect, onderdeel van dentsu
[Cross Media Event] Sonja Loth over WELLANT LIVE
15-07-2021 | 10:15:02
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. SOCIAL.INC zendt het event WELLANT LIVE in als Cross Media Event. We spreken met Sonja Loth, oprichter en Managing Director van SOCIAL.INC
DPG Grow: De consumer funnel uitgelegd door Roger Verdurmen
14-07-2021 | 16:46:00
Roger Verdurmen, Strategy Director bij DPG Brand Studio, legt in een artikel uit waar de consumer funnel voor staat
DDMA verwelkomt 16 leden in tweede kwartaal
14-07-2021 | 12:18:00
De branchevereniging voor datagedreven marketing, sales en service DDMA heeft in het tweede kwartaal zestien leden verwelkomd. Onder meer de Consumentenbond, Roche en de Leprastichting sloten zich aan
Team5pm sluit partnership met video SEO-start-up Tubics
13-07-2021 | 19:15:00
Team5pm is een strategische partnership aangegaan met AI-powered software company Tubics uit het Oostenrijkse Wenen. Het YouTube-bureau uit Amsterdam heeft hierdoor exclusief toegang tot de high-end YouTube SEO-tool van Tubics, die merken kan helpen om organisch te groeien op YouTube
Abovo Maxlead haalt Oger, De Koffiejongens, Cadeau Concepten en Overijssel/Gelderland binnen
13-07-2021 | 17:32:00
Abovo Maxlead heeft het modemerk Oger, de producent van koffiecups De Koffiejongens, het cadeukaartenbedrijf Cadeau Concepten en de provincies Overijssel en Gelderland binnengehaald als klanten
Counter Content stelt Cathalijne Groen aan als teamlid
13-07-2021 | 15:00:00
Counter Content heeft Cathalijne Groen aangesteld als onderdeel van het vaste pr-, marketing- en communicatieteam, dat werkt voor klanten als Gorillas, &.agency, StudeerSnel.nl en KesselsKramer
[Cross Media Exploitant] Kees Wilbrink over DPG Media
13-07-2021 | 11:52:40
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. DPG Media is genomineerd in de categorie Exploitant. We spreken met Kees Wilbrink, directeur Partnerships bij DPG Media
[Cross Media Case] Kylie Deenen over Ik wil Bolletje – Ontbijt weken
13-07-2021 | 11:07:48
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Familyblend zendt Ik wil Bolletje – Ontbijt weken in als case. We spreken met Kylie Deenen, Sales Manager bij Familyblend
[Column] Willem-Albert Bol: Op de eigenzinnigheid van ons mediavak
13-07-2021 | 10:58:00
Tijdens het DeMedia100 Diner op 7 juli was Willem-Albert Bol, CEO van Abovo en Maxlead de spreker
[Cross Media Case] Jesse Post over 300 jaar MeesPierson in 40.000 stukjes
13-07-2021 | 10:41:52
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. BrandBase zendt de case rondom 300 jaar MeesPierson in. We spreken met Jesse Post, Creative Director van BrandBase
[Cross Media Innovatie] Marcel van Zwieten over WordSmint
12-07-2021 | 12:53:36
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Wavemaker zendt WordSmint in voor de categorie Innovatie. We spreken met Marcel van Zwieten, Managing Creative Director van DotControl
[Cross Media Case] Marion Westbroek over Mentos Say Yes to Fresh
12-07-2021 | 12:11:37
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Wavemaker zendt de case Mentos Say Yes to Fresh in als case. We spreken met Marion Westbroek, Clied Lead bij Wavemaker
[DeMarketing100 2021] Caroline van Turennout meest invloedrijk in marketing, Arno de Jong en Andrea Huijssoon runners-up
09-07-2021 | 16:34:00
Op 7 juli 2021 is tijdens het DeMedia100 Diner in de Kromhouthal in Amsterdam de tweede editie van DeMarketing100 bekendgemaakt. De lijst heeft een spectaculaire nieuwe nummer 1
DPG Grow: het vertalen van datagedreven inzichten naar best practices voor brand building
09-07-2021 | 12:21:00
Bij digitale campagnes is het niet alleen relevant om te kijken naar hoe een campagne heeft gescoord op impressies en clicks. Het is in veel gevallen minstens zo relevant om te bepalen wat de campagne heeft bijgedragen aan merk-effecten
Lukkien produceert onorthodoxe brand movie Heesen Yachts
08-07-2021 | 21:44:00
Kracht, schoonheid, toewijding. Dat kenmerkt Heesen. De nieuwe brand movie van Heesen, geproduceerd door Lukkien, laat clichébeelden achterwege en verbeeldt inner fire
Contenders produceert eigenwijze Popal-zomercampagne
08-07-2021 | 20:33:00
Eigenwijs, creatief, urban. Dat is de zomercampagne van Popal. Contenders produceerde een campagnevideo en key visual fotografie voor het oer-Hollandse fietsenmerk met 8mm film
[Interview] Reynder Bruyns (Dentsu) in gesprek met Stefan Havik (DPG Media) over innovatie
08-07-2021 | 12:53:00
Reynder Bruyns, Head of Strategy bij iProspect - onderdeel van het medianetwerk Dentsu in gesprek met Stefan Havik, sirecteur Digital Development bij DPG Media over het belang van innovatie en welke problemen het kan en moet oplossen
[Cross Media Case] Karel Zoet over Toyota New Generation
08-07-2021 | 12:15:00
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Wavemaker zendt de case Toyota New Generation in. We spreken met Karel Zoet van Wavemaker
[Cross Media Case] Mart Wouters over Grolsch: Movies Explained
08-07-2021 | 11:58:09
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Wavemaker zendt de case rondom Grolsch: Movies Explained in. We spreken met Mart Wouters van Wavemaker
[eMarketer] Social commerce in US exceeds $30 billion, China still king
08-07-2021 | 11:15:00
Social commerce sales in the US have been on an upward trajectory, and are estimated to reach $36.62 billion in 2021, marking a 35.8 per cent growth.
[Cross Media Case] Rhandy Bhiemans over Maak de nieuwe Milka smaak
08-07-2021 | 11:11:32
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Wavemaker zendt de case rondom de nieuwe smaak van Milka in. We spreken Randy Bhiemans over Maak de nieuwe Milka smaak
[eMarketer] Shopify new platform enhances checkout and storefront tools
07-07-2021 | 12:00:00
At the 2021 Unite conference, global e-commerce company Shopify revealed platform enhancements that give merchants more control over the look and functionality of their online storefronts.
[Marketing Week] Bob Koigi: Brands tap new campaign strategies to grow client base
07-07-2021 | 09:30:00
Brands are revising their campaign strategies and embracing innovative models as they seek to reach hitherto untapped markets and expand their portfolio.
[Column] Volkert Deen (Clarity): Heb jij nog een sterk verhaal?
06-07-2021 | 11:24:36
Ken je de uitspraak: “Als in het bos een boom omvalt, en er is niemand die het hoort – maakt het dan geluid?” De variant vanuit pr & communicatie luidt als volgt: als je geweldige dingen doet, maar niemand wil het horen – hoe geweldig is het dan?
[Interview] Thomas Wolters (Elevator): Als je data goed interpreteert, kun je heel snel verbetering bereiken
05-07-2021 | 11:19:52
Thomas Wolters is Managing Director van Elevator, onderdeel van MakerStreet. Elevator helpt bedrijven via data en marketing om betere, meetbare resultaten te krijgen. Bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt Thomas over hoe zijn bedrijf dat doet en hoe hij tegen marketing aankijkt
[Interview] Karin van Geelen: Clarity helpt klanten bij het vinden en vertellen van hun verhaal
05-07-2021 | 10:48:00
Karin van Geelen is Managing Director Benelux van pr-bureau Clarity. Ze begon als zelfstandig ondernemer met Yellow Communications, dat op is gegaan in Clarity
WhitePaper Sessions | ZIGT - Elevator - Airborne - Logitech - BrandBase | Woensdag 7 juli 2021
05-07-2021 | 10:03:00
Voorafgaand aan het DeMedia100 Diner 2021 organiseert Media Meetings & Magazines - op dezelfde locatie - de eerste editie van de WhitePaper Sessions. Thema van deze eerste sessie is INNOVATION
Social Blue kiest Egeria als strategische partner
02-07-2021 | 13:03:00
Social Blue, een technologie-gedreven Nederlandse onderneming gespecialiseerd in leadgeneratie, heeft Egeria aangetrokken als investeerder. Dat maakt Martktlink Fusies en Overnames bekend
[eMarketer] Upfront CTV ad spend in US to exceed $4 billion in 2021
02-07-2021 | 12:33:52
In  what points to the growing share of US ad spending on connected TV, advertisers are set increase their spend by nearly 50 per cent this year to $4.51 billion.
[Column] Joyce Lopulalan: Hoe mediablind ben jij?
01-07-2021 | 11:12:42
“Heb je onze uiting al gezien langs de snelweg?” vroeg een van mijn zakenrelaties onlangs. Ik moest haar helaas bekennen het niet gezien te hebben. Dit triggerde mij echter wel. Hoe mediablind wordt een mens voor uitingen op vaste plekken?
[Cross Media Case] Sander Pluijm over Vattenfall Go-Greeners
01-07-2021 | 10:52:36
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. UM zendt de case rondom Vattenfall in. We spreken Sander Pluijm van UM over zijn inzending
[Cross Media Case] Leanne Hermans over NS-loyaliteitsmagazine SPOOR
01-07-2021 | 10:14:00
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. MPG. zendt NS-loyaliteitsmagazine SPOOR in als case. Leanne Hermans van MPG. vertelt over dit crossmediale project
Serge van Marion verruilt Merkle voor YUNE
30-06-2021 | 14:04:00
YUNE heeft Serge van Marion aangesteld als Creative Director. Van Marion komt over van Merkle, waar hij de afgelopen vijf jaar als Creative Director werkzaam was. Eerder werkte hij onder meer voor Emakina
 [Marketing Report] Bob Koigi: Tech revolutionizes ad impact measurement
30-06-2021 | 13:30:00
Advertisers are increasingly turning to tech solutions to accurately measure the impact of their ads and maximize the effectiveness of each campaign while it is still in progress.
Filling Pieces viert Keti Koti in samenwerking met Surinaamse talenten
30-06-2021 | 12:54:00
Het Amsterdamse kledingmerk Filling Pieces viert Keti Koti met de lancering van een limited edition voetbalshirt en kledingspeld onder de noemer Unity for Surinam
[eMarketer] Livestreaming e commerce takes shape in US
30-06-2021 | 12:30:00
Taobao, an ecommerce site and app that is part of China-based Alibaba, pioneered livestreaming ecommerce with the 2018 launch of Taobao Live, where charismatic hosts sell a raft of products to large audiences watching online.
Online bingo kiest Mediacom als mediabureau
29-06-2021 | 16:26:00
MediaCom Nederland is aangesteld als Tombola's mediabureau. Tombola is de nummer een online bingosite in de UK, Spanje en Italië en zal in 2021 in Nederland worden gelanceerd, op het moment dat de online gokmarkt in Nederland zal openen
KWF met campagne tegen schelden met kanker in sportwereld
29-06-2021 | 15:42:00
In de strijd tegen schelden met kanker gaat KWF de samenwerking aan met Bundled. Bundled vertegenwoordigt professionele e-sporters wereldwijd en ontwikkelde een speciaal tenue voor KWF
[Interview] Bouke Lukkien: Lukkien maakt content die we toespitsen op land en kijker
29-06-2021 | 12:49:00
Bouke Lukkien is CEO van Lukkien, het creatieve productiehuis uit Ede dat allerlei vormen van content maakt. Van tv-commercials tot augmented reality en van CGI-uitingen tot apps
[Interview] Thijs Jaski: Yune maakt content die in de eerste seconde meteen impact heeft
29-06-2021 | 11:40:00
Thijs Jaski is Managing Partner bij Yune, het contentmarketingbureau waar wetenschap en creativiteit samensmelten tot eersteklas verhalen
[Cross Media Innovatie] Aldo Breed over Kiesjefolders.nl
29-06-2021 | 10:49:26
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Kiesjefolders.nl dingt mee naar de award in de categorie Innovatie. We spreken oprichter Aldo Breed
[Onderzoek] De rol van media bij het kopen van een auto
29-06-2021 | 09:09:00
Een andere of eerste auto kopen, is iets waar mensen goed over nadenken. Om de rol van media tijdens de customer journey in kaart te brengen, heeft Markteffect in mei 2021 onderzoek gedaan
Team ZIGT groeit verder
28-06-2021 | 11:40:00
Media- en performancebureau ZIGT breidt haar team uit
[Cross Media Case] David Barens over Canon van Nederland
28-06-2021 | 11:25:03
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. The Social Club zendt Canon van Nederland als case. We spreken David Barens van The Social Club
[Cross Media Bureau] Dolly van den Akker over MPG
28-06-2021 | 10:04:20
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. MPG dingt mee naar de award voor Cross Media Bureau van het Jaar. Aan het woord is Dolly van den Akker, Managing Director van MPG
Privacy Sandbox: Met twee jaar uitgesteld
25-06-2021 | 15:03:00
Google heeft in een blogpost aangekondigd dat het twee jaar langer zal duren om third-party cookies uit te faseren dan dat het bedrijf aanvankelijk dacht. De Privacy Sandbox is nu voorzien voor medio 2023. DPG media licht toe wat dit inhoudt en welke gevolgen er kunnen optreden
Cheil ontwikkelt Samsung FastFrame
24-06-2021 | 16:16:00
Samsung Benelux is sponsor van de Olympische BMX'ers Niek Kimman en Judy Baauw. Om invulling te geven aan dat sponsorship heeft Cheil het Samsung FastFrame ontwikkeld
[Column] Karan Singh: Waarom transparantie de sleutel is voor succes in programmatic advertising
24-06-2021 | 15:56:44
In 2025 zullen naar schatting ongeveer 36 miljard apparaten wereldwijd met het internet verbonden zijn. Dit is een toename van 30 procent ten opzichte van 2018. Het voordeel voor adverteerders is dat dit een groot publiek creëert
Lukkien produceert Jumbo’s Ongelofelijk Oranje Minuutjes voor Ad Alliance
24-06-2021 | 15:06:00
Tijdens het EK de aandacht pakken? Supermarktketen Jumbo speelt slim in op de Oranje-koorts met een speciaal primetime format: Ongelofelijk Oranje. Iedere aflevering gaat John Williams op bezoek bij Oranje Superfans
[eMarketer] Target US ecommerce sales to hit $18 billion this year
24-06-2021 | 10:05:01
American retail corporation Target has defied odds to post phenomenal ecommerce growth. This year, its US ecommerce sales will hit $18.64 billion, almost as much as all its US ecommerce sales from 2016 to 2019 combined according to eMarketer.
SEO en Content Marketing activiteiten NS International naar Mindshare.Greenhouse
23-06-2021 | 13:04:00
Per 1 mei 2021 voert Mindshare.Greenhouse alle SEO en Content Marketing activiteiten van NS International uit. Eerder won Mindshare.Greenhouse al het NS-account
[Marketing Week] Bob Koigi: Global ad spending defies pandemic to record historic growth
23-06-2021 | 12:45:00
As the global economy recovers from the devastating impacts of COVID-19, key sectors are bouncing back with numerous reports highlighting that while this will be a recovery year, there are signs that some sectors could record post pandemic growth rates.
[Marketing Report Radio] Martijn van Lieshout (VodafoneZiggo) over thuiswerken tijdens en na corona en het samensmelten van B2B en B2C
23-06-2021 | 07:00:00
Martijn van Lieshout is directeur B2B marketing bij VodafoneZiggo. Bij Marketing Report Radio spreken we hem over hoe zijn bedrijf zich onderscheidt van andere telecomaanbieders en hoe de dienstverlening verandert door de tijd heen
&.agency lanceert campagne huidbescherming Vichy
22-06-2021 | 16:14:00
&.agency lanceerde in aanloop naar de zomer voor Vichy een campagne om het belang van huidbescherming onder de aandacht te brengen. De campagne is afgetrapt met de online Vichy Sun Summer Masterclass
DPG Media eCommerce lanceert visuele identiteit voor 40 webshops
22-06-2021 | 15:48:00
DPG Media eCommerce heeft voor 40 webshops hun eigen visuele identiteit en architectuur gelanceerd. In plaats van één uniforme webshop heeft nu iedere mediatitel een webshop die zowel in uitstraling als in het (ticket)aanbod aansluit bij de titel en de doelgroep
Contentmarketingbureau YUNE lanceert herpositionering
22-06-2021 | 15:46:16
“Where science and creativity meet”. Dat is de pay-off van YUNE uit Amsterdam. Het contentmarketingbureau lanceert zijn herpositionering met onder meer een visuele identiteit, website, pay-off en brand movie
[Marketing Report Radio] Marloes Derks (Clarity) over zoeken naar het verhaal dat verteld moet worden
22-06-2021 | 10:18:00
Marloes Derks is Content Director bij Clarity. Bij Marketing Report Radio spreken we met haar over ontdekken wat klanten uniek maakt en de toegevoegde waarde van hun verhaal laten zien
[Cross Media Event] Jonathan Willmann over het F1 2020 Event
21-06-2021 | 12:58:42
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Koch Media Benelux dingt mee naar de award voor Cross Media Event van het Jaar. We spreken met Jonathan Willmann, Marketing Manager bij Koch Media Benelux
[Cross Media Bureau 2021] Rogier Bruggeman over ZIGT
21-06-2021 | 11:46:33
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. ZIGT dingt mee naar de award voor Cross Media Bureau van het Jaar. We spreken Rogier Bruggeman, directeur van ZIGT
[Cross Media Merk 2021] Robert van den Ham over De Ondernemer
21-06-2021 | 10:55:00
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. De Ondernemer dingt mee naar de award in de categorie Cross Media Merk van het Jaar. We spreken met Robert van den Ham, Director Content & Creatie van De Ondernemer
[Marketing Report Radio] Rutger Tuit van Google over merken online bouwen en experimenteren met marketing
21-06-2021 | 10:06:00
Rutger Tuit is Head of Brands and Marketing Partners bij Google Nederland. Hij beschrijft deze periode als een superleuke tijd vol veranderingen in het vak
[Onderzoek] Magna AD Forecast: herstel zet door
18-06-2021 | 14:04:00
Nederland is de zesde grootste reclamemarkt van westelijk Europa met 4,9 miljard euro verwachte reclame-omzet in 2021. Op langere termijn is de verwachting dat de televisiereclameomzetten zullen eroderen met een gemiddelde van 1 procent per jaar
Audi kiest Dept als lead agency
17-06-2021 | 16:42:00
Na een zorgvuldige en intensieve pitchperiode in het eerste kwartaal van 2021, heeft Audi voor Dept gekozen als lead agency voor de Nederlandse markt
Global economic recovery brings record ad market growth, Magna forecast
17-06-2021 | 13:15:00
Magna has released its advertising forecasts for June 2021 indicating that global advertising spending will grow by $78bn in 2021 (+14%) to $657 billion, a new all-time high, following a decline of -2.5% in 2020.
Lukkien ontwikkelt websites Sportfondsen Nederland
17-06-2021 | 12:09:23
Sporten en bewegen nóg toegankelijker maken. Dat is het idee achter het interactieve platform van Sportfondsen Nederland. Lukkien Digital ontwikkelde de ontwerpen en functionaliteiten voor de meer dan 75 websites
[Marketing Report Radio] Henri Lessing over Next Media en de taal van YouTube spreken
17-06-2021 | 12:01:00
Henri Lessing is Managing Partner bij AGE Media, het bureau dat gespecialiseerd is in het helpen van bedrijven om zich sterker te presenteren op YouTube, onder meer door goed na te denken over de effectiviteit van content op dat kanaal
[Dokter Data] Voorkom valkuilen bij het interpreteren van data
17-06-2021 | 12:00:00
Dokter Data van 4orange duikt elke maand in de wereld van data en gegevensonderzoek. Hoe voorkom je onjuiste conclusies bij het interpreteren van vergaarde gegevens
[Marketing Report Radio] René Zeedijk over het EK in de media en de Media Futures Market
17-06-2021 | 11:21:49
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie
[Onderzoek] Prestaties van adverteerders rondom wedstrijden Oranje
17-06-2021 | 10:32:41
Mediasynced keek hoe adverteerders presteerden die met hun uitingen rondom de EK-wedstrijd van het Nederlands elftal zichtbaar waren
Happy Horizon neemt e-commerce bureau Experius over
16-06-2021 | 11:50:57
De van oorsprong Eindhovense bureaugroep Happy Horizon gaat haar digital marketing agency uitbreiden. Het Utrechtse in e-commerce (Magento) gespecialiseerde bureau Experius wordt daartoe overgenomen
Online leerplatform Kahoot! met Nederlandse taalondersteuning
15-06-2021 | 17:48:00
Kahoot! voegt Nederlandse taalondersteuning toe aan zijn mobiele app, waardoor Nederlandstalige scholieren, leraren en docenten gebruik kunnen maken van het Kahoot!-leerplatform in hun eigen taal
Megawatt Digital wil grootste online community voor 3x3 basketball ontwikkelen
15-06-2021 | 16:58:41
Megawatt Digital wil samen met 3x3 Unites de grootste online community voor 3x3 basketball ontwikkelen
La Roche-Posay en de Huidkanker Stichting komen met campagne awareness rondom zonbescherming
15-06-2021 | 16:22:20
Het huidmerk La Roche-Posay komt in samenwerking met de HuidKanker Stichting met een campagne rondom zonbescherming. Marketingbureau &.agency, een data driven storytelling bureau ontwikkelde de campagne voor het verhogen van bewustzijn
Tilburg University wint met Learn Anywhere award voor innovatie in onderwijs
15-06-2021 | 13:53:00
Tilburg University is met haar Innovation Room de winnaar van de EUNIS Award, een internationale award voor innovatief gebruik van audiovisuele technologie in het hoger onderwijs
HERC benoemt Annabelle Klop, Maarten Nefkens en Timo Ter Braak
15-06-2021 | 13:39:00
HERC heeft Maarten Nefkens benoemd tot Strategy Director. Annabelle Klop is benoemd tot Client Service Director en Timo ter Braak tot Art Directo
Media Futures Market van start als transparant inkoop- en verkoopplatform advertenties
15-06-2021 | 12:51:00
Media Futures Market is gelanceerd als volledig transparant inkoop- en verkoopplatform van media. Het platform laat adverteerders en on- en offline media-exploitanten direct met elkaar handelen, zonder de tussenkomst van intermediairs
[Marketing Report - 15 juni 2021] Rutger Tuit | Martijn van Lieshout | Marloes Derks | Henri Lessing
15-06-2021 | 12:37:00
Luister dinsdag 15 juni om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn watervlugge sidekick Bas Vlugt
Pathé doneert statiegeld petflesjes bezoekers aan goede doelen
15-06-2021 | 11:52:51
Vanaf 1 juli 2021 wordt in Nederland ook 15 cent statiegeld geheven op kleine plastic flessen. Pathé begint in 30 bioscopen met 240 donatiebakken als vrijwillig inzamelpunt voor de petflesjes. De bioscoopketen doneert het statiegeld, dat de bezoeker heeft betaald, aan drie goede doelen
[Podcast] SCHOKVAST: Bert Hagendoorn, Martijn Aslander, Erik Hensel, Pieter Paul van Oerle
15-06-2021 | 11:16:00
In maart 2021 lanceerden Joris van Heukelom en Mark Schoones SCHOKVAST; een podcast over verandering in de wereld van technologie, innovatie en marketing
Merkle en Sprinklr breiden samenwerking uit     
14-06-2021 | 10:18:09
Merkle breidt het partnership met CXM-platform Sprinklr uit in Nederland. Samen combineren Merkle en Sprinklr wereldwijde customer experience management (CXM) expertise en technologie om organisaties te helpen digitale marketing, advertising en service experience strategieën te ontwikkelen
Funda kiest ZIGT als mediabureau
11-06-2021 | 12:58:27
Funda heeft ZIGT op basis van eerdere ervaringen verkozen als mediabureau. De samenwerking is eind maart 2021 van start gegaan. ZIGT is daarbij verantwoordelijk voor de mediastrategie, mediaplanning en media-executie van zowel de off- als online kanalen
Alexandra Huizer naar New Growth Strategies (TBWA)
11-06-2021 | 12:28:00
Alexandra Huizer is begonnen als partner bij New Growth Strategies. New Growth Stratgies is het adviesbureau binnen het netwerk van TBWA die zich richt op groeimogelijkheden van bedrijven met merkpositionering, marketingstrategie en communicatie
[eMarketer] Virtual Reality and consumer marketing in China
11-06-2021 | 10:02:30
Even as companies in China invest in Virtual Reality to engage with consumers, the adoption of the emerging technology has failed to pick up as anticipated in recent years.
Nederlanders denken duurzamer te leven
10-06-2021 | 18:20:00
Ruim een derde van de werkende Nederlanders heeft de indruk dat zij het afgelopen jaar duurzamer is gaan leven. Een jaar waarin de pandemie zowel het leven privé als op het werk in belangrijke mate stuurde. Dit blijkt uit onderzoek van BeFrank onder 1130 werkende Nederlanders
VIA brengt digital-audiohandboek uit
10-06-2021 | 16:22:00
De Taskforce Digital Audio van brancheplatform VIA publiceert het eerste digital-audiohandboek op de Nederlandse markt. Het handboek biedt een overzicht van alle technische, operationele en commerciële aspecten van de digital-audio-industrie
DDMA vraagt ACM aanpakken overtreders regels telemarketing
10-06-2021 | 15:04:00
Branchevereniging DDMA vraagt de Autoriteit Consument & Markt (ACM) op te treden tegen overtreden van de telemarketingregels. Per 1 juli 2021 mogen organisaties die aan telemarketing doen niet meer zonder toestemming bellen naar mensen die nog geen klant zijn
Jobsrepublic is uitgeroepen tot Best Small Workplace 2021
10-06-2021 | 12:55:00
Recruitment technologiebedrijf Jobsrepublic is samen met negen andere bedrijven uitgeroepen tot Best Small Workplace 2021. Ook Vissi, Republiq, Protime, Solventa, Spril, Whyllow, Yellowgrape, Accuracy en VanWonen Vastgoedontwikkeling mogen deze titel een jaar lang dragen
[eMarketer] Digital media consumption on unprecedented growth in US
10-06-2021 | 11:04:20
The average time a US adult spends on various media platforms has been on unprecedented rise in recent years, particularly at the height of the pandemic.
[Cross Media Case 2021] Jaap Visser over U-Night
10-06-2021 | 10:36:00
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. ESL Benelux dingt mee naar de award voor Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Jaap Visser, Managing Director van ESL Benelux
Virtue en Irene Baqué werken samen met drie korte films over vrouwenbanden voor Pandora
09-06-2021 | 16:25:29
Virtue, het creatieve bureau van Vice, en filmmaker Irene Baqué lanceren de internationale campagne voor sieradenmerk Pandora, waarbij de onschatbare waarde van vrouwen die elkaar aanmoedigen ten behoeve van kracht, weerbaarheid en zelfvertrouwen, wordt belicht en gevierd
Robot Kittens ontwikkelt VR dansvoorstelling Narcissus & Echo
09-06-2021 | 15:56:00
Creative tech agency Robot Kittens heeft meegewerkt aan de Virtual Reality dansvoorstelling Narcissus & Echo die vrijdag 11 juni 2021 in première gaat. Een interactieve dansvoorstelling die bezoekers via een VR-bril kunnen zien en beleven
De Koninklijke Bibliotheek kiest voor ZIGT
09-06-2021 | 14:47:00
De Koninklijke Bibliotheek heeft ZIGT gekozen als mediabureau. ZIGT zal daarbij het media-advies en de inkoop verzorgen. Op 9 juni is een merkcampagne van start gegaan en verder worden er meerdere kortere campagnes ingezet nu de bibliotheken heropend zijn
DVJ Insights in Top 250 groeibedrijven
09-06-2021 | 13:28:00
DVJ Insights staat voor het derde jaar op rij in de Top 250 Groeibedrijven. De top 250 bestaat uit de snelst groeiende bedrijven in Nederland, met minimaal 10 vte’s en/of minstens 5 miljoen euro omzet
ASN Bank, Asmodee, Hertog Jan, Lidl, Storytel en Nationale Postcodeloterij genomineerd voor Cross Media Adverteerder 2021
09-06-2021 | 11:56:00
De nominaties voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2021 zijn bekend. Uit de voordrachten heeft de Cross Media Awards Jury onder voorzitterschap van John Olivieira deze zes adverteerders genomineerd
UM - Reprise werkt voor Seiko
09-06-2021 | 11:14:00
De combinatie UM - Reprise gaat als de mediapartner van Seiko Watch Europe B.V. in Nederland en België aan de slag. Na een korte bureauoriëntatie heeft het merk ervoor gekozen om de on- en offline media-activiteiten volledig bij UM en Reprise onder te brengen
[Marketing Week] Bob Koigi: Expanding offerings and reach with mergers and acquisitions
09-06-2021 | 11:00:00
Brands keen on growing their offerings while strengthening clients’ portfolio are going the acquisition and mergers way in what is creating a win-win situation with their rivals.
[Vacatures] Resoluut zoek een Art Director
09-06-2021 | 10:01:43
Resoluut is per direct op zoek naar een Art Director
[Vacatures] Soda zoek een UX Designer
09-06-2021 | 09:33:00
Soda is per direct op zoek naar een UX Designer
[Vacatures] Mr Koreander zoekt een Copywriter
09-06-2021 | 09:04:28
Mr Koreander is per direct op zoek naar een Copywriter
Counter Content aan de slag voor Gorillas
08-06-2021 | 17:10:08
Counter Content gaat aan de slag voor flitsbezorger Gorillas. De bedrijven gaan een samenwerking aan waarbij Counter Content alle Nederlandse pr en communicatie zal verzorgen
Adcombi introduceert Polygon-Targeting voor geotargeting
08-06-2021 | 16:32:54
MarTech-specialist Adcombi lanceert een technologie die problemen binnen mobiele in-app-advertenties oplost. Met de Polygon-Targetingtechniek kunnen de gebieden waarin advertenties worden weergegeven veel nauwkeuriger worden afgestemd dan voorheen mogelijk was
Elevator zoekt ondernemende data-driven marketeers voor diverse growth marketing rollen
08-06-2021 | 15:05:00
Elevator is weliswaar een jong growth marketing bureau, maar het kleine team van gedreven marketing en data specialisten is ambitieus en gretig
Bud strikt Ruud Gullit voor campagne
08-06-2021 | 13:47:46
Het biermerk Bud heeft Ruud Gullit gecontracteerd voor een campagne om voetballers te ondersteunen tijdens het EK Voetbal. Elke overwinning van Nederland in juni en juli 2021 tijdens het EK Voetbal wordt op social media gevierd met een boodschap van Gullit en winacties
Thuisbezorgd.nl bezorgt in stadions tijdens EK
08-06-2021 | 11:51:11
De Johan Cruijff ArenA in Amsterdam heeft een primeur tijdens het EK. Thuisbezorgd.nl start tijdens UEFA EURO 2020 een pilot met het bezorgen van eten en drinken in voetbalstadions
Marvia en De Beren trappen met EK samenwerking af
08-06-2021 | 10:47:00
Marketing automation platform Marvia en restaurantketen De Beren zijn een langdurige samenwerking aangegaan. De landelijke EK-actie van De Beren is de eerste grote marketingcampagne die via het platform van Marvia wordt uitgerold.
[Column] Joyce Lopulalan: Never change a winning formula
08-06-2021 | 09:41:00
Een tricky standpunt, want we weten allemaal dat je moet blijven innoveren en veranderen om top of mind van de felbegeerde consument te blijven. De term formula is overigens inwisselbaar
Mireille Elberse versterkt Wenneker Group
07-06-2021 | 19:00:00
Per 1 juni is Mireille Elberse Head of Clients & Partnerships van Wenneker Group. Vanuit Wenneker.Amsterdam begeleidt zij de grotere accounts om zoveel mogelijk synergie te realiseren binnen de Wenneker Group
GAMMA lanceert data-driven YouTube-format ter ere van 50-jarig bestaan
07-06-2021 | 15:57:55
GAMMA heeft in samenwerking met Team5pm de YouTube-serie Ik Kan Het ontwikkeld, waarin families met elkaar een droomproject bouwen
ANWB trapt vakantieseizoen af met campagne
07-06-2021 | 15:36:00
De ANWB start het het vakantieseizoen af met een tv-commercial in co-creatie ontwikkeld en geproduceerd door Yune
Fan Connector brengt Nederland coronaproof bij elkaar tijdens EK
07-06-2021 | 13:49:00
De officiële spectacular van Speelstad Amsterdam voor EURO 2020 is gelanceerd: de Fan Connector. Via zes unieke connectors kunnen fans vanaf vandaag dag en nacht met elkaar een gesprek voeren over voetbal
KNVB en Oranje Fonds lanceren documentaire Jouw Club voor Iedereen
07-06-2021 | 13:31:00
De KNVB en het Oranje Fonds lanceren de documentaire Jouw club voor iedereen, waarin diverse bijzondere verhalen uit het amateurvoetbal aan bod komen. De film is de hele maand juni te zien via de digitale kanalen van KPN
Aidsfonds en Gardeners lanceren Lang-zullen-ze-leven-slinger
07-06-2021 | 11:21:30
Gardeners ontwikkelde voor het Aidsfonds de Lang-zullen-ze-leven-slinger. Hiermee vraagt het fonds aandacht voor de situatie van 1,8 miljoen kinderen met hiv wereldwijd
[Cross Media Case] Melvin Wongsodikromo over Tempo Team – The Toast
07-06-2021 | 10:57:31
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Mindshare.Greenhouse dingt met Tempo Team – The Toast mee in de categorie Case. We spreken met Melvin Wongsodikromo, Connection Planner bij Mindshare.Greenhouse
DVJ Insights breidt consultancy team Nederland uit met Sonja Vernooij
07-06-2021 | 10:21:22
DVJ Insights heeft zijn consultancyteam in Nederland verder uitgebreid met de aanstelling van Sonja Vernooij als Client Consultant. Zij zal verantwoordelijk zijn voor het ondersteunen van DVJ-klanten in hun groeidoelstellingen
Elise Demuynck en Daryl Fransz naar MIX
04-06-2021 | 17:13:00
Elise Demuynck en Daryl Fransz versterken per direct MIX; het in januari 2021 opgerichte bureau van Mark Schoones en Ashwin Murli. Elise Demuynck was voorheen freelance actief en verbonden aan Swapfiets en het Belgische Brandhome. Daryl Fransz komt direct over van Jalt
Hermitage, AZ, Mitsuba en Vincent meets Rembrandt kiezen voor Abovo Maxlead
04-06-2021 | 12:17:00
Hermitage Amsterdam, voetbalclub AZ, het recent gelanceerde snackmerk Mitsuba en de tentoonstelling Vincent meets Rembrandt hebben gekozen voor mediabureau Abovo Maxlead
[eMarketer] Ecommerce channel ad spending on an impressive trajectory
04-06-2021 | 10:34:06
Before COVID-19 pandemic, ecommerce channel advertising had caught the eyes of advertisers, particularly on consumer packaged goods and retailers.
Mediabrands Emerging Media Event: DOOH, digital audio en.... connected tv?
03-06-2021 | 15:30:00
Mediabrands organiseerde op dinsdag 24 mei 2021 een webinar onder de noemer Emerging Media Event in het kader van de Emerging Media-maand. Emerging was het zeker, aangezien Nederland met het terugtreden van KPN uit een pilot voor connected tv, achterloopt
Pathé kiest voor UM X Reprise voor mediastrategie
03-06-2021 | 14:49:00
Pathé heeft UM X Reprise verkozen voor het volledige media-account. Na een bureauoriëntatie heeft Pathé gekozen om haar on- en offline media-activiteiten volledig bij UM X Reprise onder te brengen
&.agency verwelkomt zeven klanten
03-06-2021 | 12:21:40
&.agency, de data driven storytelling agency voegt zeven klanten toe aan het bestand. Bedrijven als Vinted, The Athlete’s Foot en LELO tekenen voor een langdurige samenwerking
Mora warmt op voor EK met AR-filter Bitterbal koppen
03-06-2021 | 11:24:00
Om Nederland te laten borrelen van de oranjekoorts lanceert snackfabrikant Mora de EK- campagne: De Warmmming-up
[eMarketer] Out Of Home advertising rebounds in China
03-06-2021 | 11:16:28
Out-Of-Home (OOH) advertising spend in China suffered the steepest drop in the wake of Covid-19, falling by 18.0 per cent year over year (YoY) in 2020.
Internet Architects treedt toe tot Intracto Group
03-06-2021 | 11:10:44
Het Antwerpse bureau Internet Architects voegt zich bij de Intracto Group. Het team van 35 digitale experts focust zich op het vlak van digitale strategie, user experience en service design
[4orange Case] Over Morgen biedt aan de hand van data inzicht in de drive van wijken om te verduurzamen
03-06-2021 | 08:00:00
In samenwerking met onze partner 4orange publiceren wij een aantal cases, deze keer over Over Morgen
Dept en Terra Neutra ontwikkelen ClearSky-app voor Shopify om CO2-positiviteit te bevorderen
02-06-2021 | 23:42:00
Dept is een partnership aangegaan met Terra Neutra, een organisatie die bedrijven en consumenten in staat stelt hun ecologische voetafdruk te beheren. Samen creëren ze ClearSky; een e-commerce-app voor Shopify om CO2-positiever te leven en winkelen
Wunderman Thompson Amsterdam benoemt Carlos Camacho tot Executive Creative Director
02-06-2021 | 23:30:00
Wunderman Thompson Amsterdam heeft Carlos Camacho benoemd tot Executive Creative Director (ECD). Hij werkte voorheen voor Wunderman Thompson in Azië. en zal ook nauw samenwerken met het kantoor in België
Candid benoemt Eline Deijs tot Managing Director mediadienstverlening
02-06-2021 | 22:34:00
Candid heeft Eline Deijs benoemd tot Managing Director van de mediadienstverlening binnen Candid. De dagelijkse leiding van de mediabureaus M2Media en Stroom komt in handen van respectievelijk Jasmijn Bouwmeester en Samantha Catsburg.
Blyde Benelux aan de slag voor TEDxAmsterdam
02-06-2021 | 16:17:00
Pr-bureau Blyde Benelux gaat aan de slag voor TEDx Amsterdam. Het bureau werkte al twee jaar voor TEDxAmsterdamWomen en gaat de pr en communicatie doen voor TEDxAmsterdam
Kantar neemt MeMo2 over
02-06-2021 | 12:54:00
Onderzoeksbureau Kantar neemt crossmedia effect tracking specialist MeMo2 over. Kantar ziet in MeMo2 een bedrijf met een sterke reputatie op het gebied van geavanceerd en innovatief crossmediaal onderzoek en analyses
[Marketing Week] Bob Koigi: Marketers envision career opportunities fit for post-pandemic future
02-06-2021 | 10:11:04
As COVID-19 continues to disrupt economies, alter the way we work and redefine lifestyles, employers companies and staff are adjusting their way of work as the pandemic alters the future of work.
[eMarketer] The meteoric growth of content creator economy
02-06-2021 | 10:00:15
The creator economy has been on a meteoric rise with marketers and social platforms in spirited efforts to work with them. This has opened a world of opportunities for creators to earn beyond brand partnerships.
Incentro en Thinkwise gaan partnership aan
01-06-2021 | 15:50:00
Low-code software platformaanbieder Thinkwise en digitale dienstverlener Incentro zijn een partnership aangegaan. Via Thinkwise kan Incentro ervoor zorgen dat zijn klanten afstappen van het constant aanpassen van de core systemen en in plaats daarvan een eigen bedrijfsproces krijgen
Hammerfest benoemt Birgit Zuurveld tot Strategy Director
01-06-2021 | 13:44:00
Hammerfest heeft Birgit Zuurveld benoemd tot Strategy Director. Ze was tot voor kort Managing Director van Dorst & Lesser
DPG Media: Inhaken op het EK 2021
01-06-2021 | 11:20:22
Op een gevatte en leuke manier inhaken op actuele sportmomenten is de manier voor merken om op te vallen én de gunfactor te vergroten
EK-campagne van Glasnost voor Lipton met Robin van Persie en zoon Shaqueel
01-06-2021 | 10:07:47
Glasnost en Lipton lanceren de EK-campagne van het merk met Robin van Persie en zijn zoon Shaqueel
Nicky Ribbers Managing Director van Created First
31-05-2021 | 16:10:00
Nicky Ribbers, voormalig Head of Social Advertising bij Storm Digital (part of Accenture Interactive), maakt de overstap naar Created First, onderdeel van ZIGT, waar ze per 1 mei 2021 is aangesteld als Managing Director
Dentsu werkt voor Intergamma
31-05-2021 | 15:07:00
Na een uitgebreid pitchproces, onder begeleiding van fma, heeft Intergamma besloten om media- en datastrategie, planning en inkoop onder te brengen bij dentsu
Kruidvat en André Hazes werken samen in EK-campagne
31-05-2021 | 12:54:28
Wij zijn Oranje is het lied waarmee André Hazes aan de vooravond van het EK Voetbal het Nederlands elftal een hart onder de riem steekt. De EK-knaller is óók te horen in de commercial van Kruidvat
[Cross Media Case 2021] Fleur Osté over Zwitsal x Concertgebouworkest – Slaapliedjes
31-05-2021 | 11:58:38
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Mindshare.Greenhouse dingt met Zwitsal x Concertgebouworkest – Slaapliedjes mee in de categorie Case. We spreken Fleur Osté, Key Accountmanager bij Unilever
Roze puppet in Fitzroy-campagne voor InShared
31-05-2021 | 10:35:47
De campagne van InShared in van start gegaan. Hierin speelt een roze puppet de hoofdrol. Hij wijst autobezitters op de voordelen van de verzekeraar en de autoverzekering
"Europese Commissie gaat mededingingsonderzoek doen naar Facebook"
28-05-2021 | 14:44:40
De Europese Commissie gaat een mededingingsonderzoek doen naar de praktijken van Facebook. Dit berichten de Wall Street Journal en de Financial Times. Het gaat daarbij om onderzoek naar de dienst Marketplace die mogelijk marktverstorend is
Albert Heijn: 40 miljoen Nederlands fruit en groente extra in assortiment
28-05-2021 | 14:11:00
Albert Heijn zal dit kalenderjaar meer dan 40 miljoen aardappel-, groente- en fruitproducten van Nederlandse bodem toevoegen aan het assortiment
[Marketing Report Radio] Lars Evers over Jellow
28-05-2021 | 14:03:00
Lars Evers is mede-oprichter van Jellow. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio vertelt hij over het ontstaan van dit freelancersnetwerk dat door een slim business model bijna volledig uit zichzelf groeit
Campagne Haust van start
27-05-2021 | 18:44:00
Haust heeft samen met ZIGT en Joe Public Take-Away Advertising een campagne ontwikkeld om de bekendheid te vergroten en het eten van een Haust-toastje onlosmakelijk verbinden met het borrelmoment
[Marketing Report Radio] Eduard Brenninkmeijer over AGU, innovatie en marketing
27-05-2021 | 14:12:00
Eduard Brenninkmeijer is Head of Marketing, eCommerce & ICT bij AGU. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio vertelt hij het belang van innovatie bij merk voor fietskleding en -accessoires, sponsoring van onder meer de JumboVisma wielerploeg en zijn visie op marketing
Talpa Network: Campagne FF lekker op VakantieVeilingen
27-05-2021 | 13:38:00
Het Bureau van Talpa Network heeft de campagne FF lekker op VakantieVeilingen gelanceerd. Het veilingplatform biedt sinds 2016 naast veilingen in het vrijetijdssegment ook een assortiment fysieke producten aan
[Onderzoek] DPG Grow: Duurzaamheid in Nederland
27-05-2021 | 12:44:12
In welke mate leeft het thema duurzaamheid onder de Nederlandse bevolking? In samenwerking met onderzoeksbureau Panel Inzicht heeft DPG Media hier in mei 2021 onderzoek naar gedaan

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie