Marketing Report
nieuws

Tag Resultaten

[Audify] NMO-maandcijfers maart 2024: NPO Radio 2 nog steeds grootste radiozender; Qmusic grootste in 20-49/25-65

09-04-2024 | 16:41:00
Audify heeft de maart-maandcijfers bekendgemaakt aan de hand van cijfers uit het NMO Luisteronderzoek. Daaruit blijkt dat de luistertijd van radioluisteraars licht gedaald is naar 131,1 minuten per dag (was 135,5 minuten)

Audify Maandrapport met NMO-maandcijfers februari 2024

19-03-2024 | 15:21:00
Audify heeft de februari-maandcijfers bekendgemaakt aan de hand van cijfers uit het NMO Luisteronderzoek. Daaruit blijkt dat de luistertijd van radioluisteraars licht gestegen is naar 135,5 minuten per dag (was 132,8 minuten)

[Interview] Liedewij Hentenaar (Audify): wij verwachten dat audio in 2024 opnieuw piekt

19-02-2024 | 18:13:00
Liedewij Hentenaar is directeur van Audify. Audify is de marketingorganisatie die audiomakers en verkoophuizen in de audio/radiomarkt vertegenwoordigt. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het NMO Luisteronderzoek

[Marktonderzoek] Audify Maandrapport met NMO-maandcijfers januari 2024

16-02-2024 | 14:58:00
Audify heeft zijn maandrapport gepresenteerd met onder meer de januari-cijfers van het NMO Luisteronderzoek. Qmusic eerste bij 20-49, Kink op FM en Radio Veronica en NPO 3FM blijven laag scoren

Audify: Radioreclamemarkt stijgt naar 242 miljoen

29-01-2024 | 17:16:00
De radioreclamebestedingen over 2023 bedragen netto 242 miljoen euro. Dit is opnieuw een record en ruim 16 miljoen euro meer dan in 2022

Audify Audiomaandrapport december 2023

08-01-2024 | 15:26:00
Evenementen waaronder lijstjes doen het meestal goed. Zo blijkt ook uit de december 2023-maandcijfers die Audify aan de hand van het NMO Luisteronderzoek presenteerde

Kenmerken Doelgroep Monitor beschikbaar in NMO Luisteronderzoek

25-10-2023 | 16:15:10
Rijke bron voor strategische doelgroep analyses en mediaplanning

NMO Luisteronderzoek: voortaan minimaal 3 minuten beluistering om mee te tellen

23-10-2023 | 11:20:00
Het NMO Luisteronderzoek heeft de eis dat panelleden minimaal 5 minuten naar een radiostation moeten luisteren om mee te tellen als luisteraar geschrapt.  Voortaan is het nodig om minimaal 3 minuten te luisteren naar een radiozender om mee te tellen als luisteraar

Rijksoverheid en de VakantieDiscounter winnen een Audify Award

16-10-2023 | 10:48:00
Winnaars zijn de campagnes Bandencheck van de Rijksoverheid en Kijk, dat zijn VakantieDiscounters en mediabureau GroupM.

Nominaties Audify Awards bekend

02-10-2023 | 14:25:00
Kanshebbers zijn de radiocampagnes van Rijksoverheid, Douwe Egberts, KLUUN, Squla, Van Haren en dé VakantieDiscounter

Audify komt met maandrapportages NMO Luisteronderzoek

24-08-2023 | 19:31:38
Branchevereniging Audify komt voortaan met een maandelijks audiomaandrapport. Met dit rapport wil Audify alle bereikcijfers vanuit het NMO Luisteronderzoek bundelen

Liedewij Hentenaar Juryvoorzitter Cross Media Awards 2023

10-07-2023 | 15:33:00
Liedewij Hentenaar, directeur Audify, is de nieuwe juryvoorzitter van de Cross Media Awards. Zij neemt de voorzittershamer over van John Olivieira, die de maximaal mogelijke twee termijnen vol maakte

[Marketing Report TV] Liedewij Hentenaar over Audify

04-07-2023 | 09:01:00
Liedewij Hentenaar, directeur van Audify, is te gast bij Marketing Report TV

Grand Prix Radio mogelijk uit NMO Luisteronderzoek

15-06-2023 | 23:08:00
Grand Prix Radio wordt mogelijk uitj het NMO Luisteronderzoek gehaald. Dit naar aanleiding van de ogenschijnlijk hoge cijfers die waarschijnlijk verklaard kunnen worden door het meetellen van de audio van de tv-uitzendingen bij Viaplay en F1 TV Pro

DVJ Insights: 2,2 keer minder GRP nodig bij radioreclame met NMO Luisteronderzoek

15-06-2023 | 17:37:00
Uit een onder 3600 respondenten uitgevoerd representatief onderzoek onder Nederlanders die ouder zijn dan 18 jaar, concludeert DVJ Insights in opdracht van branchevereniging Audify dat er verhoudingsgewijs 2,2 keer minder GRP’s nodig zijn om dezelfde herkenningsscore te realiseren bij radioreclame

Douwe Egberts: Audioreclame biedt volop mogelijkheden voor merkbouw

18-04-2023 | 10:22:33
Onderzoek bewijst toegevoegde waarde audioreclame voor FMCG-merken

[Onderzoek] Audify, Douwe Egberts en Havas Media: inzet audio zorgt voor positieve impact

30-03-2023 | 10:55:00
Uit een effectenonderzoek van het koffiemerk Douwe Egberts is gebleken dat radio als onderdeel van deze crossmediacampagne zorgt voor een significante stijging van de reclameherinnering en voor een positieve en onderscheidende merkassociaties

[Onderzoek]: NMO Mediatrends 2022: meer cordcutters, meer apps meer streaming audio

22-03-2023 | 15:54:00
Het aantal mensen dat geen provider meer heeft voor een televisie-abonnement is in 2022 weer iets toegenomen. De zogeheten cord-cuttersgroep is 9,2 procent; dat is 1,7 procent meer

Audify: 225,8 miljoen euro aan bestedingen in 2022, opnieuw record

13-03-2023 | 23:28:00
De netto audioreclamebestedingen in 2022 van de deelnemende Audify-radiobedrijven bedragen 225,8 miljoen euro en steeg daarmee met 16 miljoen oftewel 7,8 procent

NMO herziet luistercijfers week 2-6 na fout

01-03-2023 | 14:46:00
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft de luistercijfers voor week 2 tot en met 6 gecorrigeerd. In de rapportages van het NMO Luisteronderzoek dat op 1 februari werden gelanceerd ontbraken panelleden die voor een tweede keer een elektronisch dagboekje invulden in de doelgroep 13- tot 17-jarigen

Ster, OMS en Qmusic, BNR, ORN en ePower Sales wijzigen radiotarieven voortaan maandelijks

21-02-2023 | 18:12:00
Ster, OMS, Qmusic, BNR Nieuwsradio, ORN (voor de regionale omroepen) en ePower Sales (voor de regionale commerciele zenders en Kink) wijzigen per 1 april 2023 maandelijks hun (bruto)tarieven. Dit hebben deze partijen gezamenlijk afgesproken als leden van brancheorganisatie Audify

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief