Tag Resultaten
Bas Verheijen (HEMA) kandidaat-bestuurslid voor de bond van adverteerders
bvA kondigt aan dat Bas Verheijen, Chief Customer Officer bij HEMA, zal toetreden tot het bestuur van het netwerk van merkleiders
bvA-directeur Henriette van Swinderen voorzitter National Associations Council
Henriette van Swinderen was al lid van het Executive Committtee van WFA en zal deze rol vervullen naast haar huidige functie bij bvA
Els Dijkhuizen (Heineken) beoogd nieuw bestuurslid bvA
Het bvA-netwerk heeft tijdens het jaarlijkse bvA CMO-diner haar nieuwste bestuurslid bekendgemaakt. Els Dijkhuizen volgt Brenda Smith op
bvA: Hornbach 150e lid en Brenda Smith uit bestuur
bvA telt inmiddels 150 leden. De Bond van Adverteerders die zich tegenwoordig netwerk van merkleiders noemt, verwelkomde Hornbach als 150e lid
Screenforce over de bvA-Webinar over de aandachtseconomie
Hoe en waar kun je de consument nog bereiken zodat jouw merk de aandacht krijgt waar je naar op zoek bent
Reclamebranche gaat standaard ontwikkelen voor eigen CO2-emissies
Het is een gezamenlijk initiatief van bureaus, adverteerders en media-exploitanten, dat geïnitieerd is door bvA en VIA.
bvA introduceert initiatief om positive change van adverteerders te versnellen
bvA en DLA Piper hebben een evenement onder de naam No washing, no hushing georganiseerd over duurzaamheidsclaims.
He wat leuk! Een bericht van....de bvA die opkomt voor de NPO (en Ster)
Henriette van Swinderen, algemeen directeeur van bvA heeft een open brief geschreven aan de informateurs Elbert Dijkgraaf en Richard van Zwol om de NPO (en de Ster) een hart onder de riem te steken
Reacties DPG Media/RTL Nederland: bvA kritisch positief, NVJ bezorgd, Talpa Network positief
Uit reacties blijkt dat de markt volledig verrast is over de aangekondigde overname van RTL Nederland door DPG Media. bvA reageert positief kritisch, de NVJ vreest een te grote machtspositie van DPG Media, terwijl Talpa Network wijst op de nodige consolidatie
bvA roept bedrijven op duurzame doelen bekend te maken
De bond van Adverteerders (bvA) roept bedrijven in een statement op om te stoppen met greenhushing: het stilhouden van duurzame doelen. De bvA ziet dat de trend zich doorzet waarbij bedrijven hun duurzame doelen voor zich houden
bvA lanceert gids met checklist voor verantwoorde duurzaamheidsreclame
bvA heeft de Gids voor Duurzaamheidsclaims met bijbehorende Checklist uitgebracht. Met deze gids wil bvA marketeers en hun bureaus ondersteunen bij het maken van verantwoorde reclame op het gebied van duurzaamheid
Aangescherpte regels voor verantwoorde duurzaamheidsclaims
De Code voor Duurzaamheidsreclame, onderdeel van de Nederlandse Reclame Code, is in werking getreden
Kabinet werkt aan reclameverbod ongezond voedsel voor minderjarigen
Het kabinet werkt aan een wetsvoorstel om beperkingen te stellen aan de marketing van ongezonde voedingsmiddelen gericht op kinderen en jongeren onder de 18 jaar
[Column] David de Jong: Geld, geld en nog eens geld….ruzie over geld!?
Het was tamelijk rustig in de mediawereld. Nu de inflatie na tientallen jaren behoorlijk de hoogte ingaat, begint het onrustig te worden. De Ster kondigde aan zijn tarieven gemiddeld met 24 procent te verhogen. VIA veroorzaakte met een advies om de bureautarieven flink te verhogen een boze reactie van de bvA
bvA: VIA-advies forse tariefsverhoging van bureaus buitenproportioneel en onwenselijk
De branchevereniging van adverteerders bvA vindt de door brancheorganisatie VIA geadviseerde tariefsverhoging van uurtarieven van 10 tot 15 procent buitenproportioneel en onwenselijk. VIA heeft zijn leden deze tariefsverhoging geadviseerd vanwege de hoge inflatiecijfers
Nathalie Nijhuis-Lam, Charlotte Zelders en Richard van Schaik voorgedragen als bvA-bestuursleden
bvA heeft aangekondigd Nathalie Nijhuis-Lam, Charlotte Zelders en Richard van Schaik voor te stellen als te benoemen bestuursleden. Tijdens de algemene ledenvergadering van 18 mei 2022 zullen de leden hierover stemmen
bvA en VIA komen met gids over consumentenprivacy voor marketeers
Een praktische gids die online marketeers helpt om te zorgen voor een goede bescherming van de consumentenprivacy. Dat is de insteek van de deze week gelanceerde Privacy & AdTech gids voor marketeers van bvA en VIA
bvA tekent SER Charter Diversiteit
bvA heeft de Charter Diversiteit van de Sociaal Economische Raad (SER) ondertekend. Daarmee onderstreept de branchevereniging van adverteerders haar inzet voor meer diversiteit en inclusie in marketing. De Charter is ondertekend door alle bvA-bestuursleden
D&I Monitor: nog altijd sprake van discriminatie en ongelijkheid in Nederlandse marketingindustrie
Met name vrouwen en werknemers met een niet-Nederlandse achtergrond ervaren gedurende hun carrière hindernissen: zoals minder kansen op promotie en gelijke behandeling
World Federation of Advertisers maakt resultaten D&I Monitor bekend
De resultaten van de D&I Monitor, het onderzoek van World Federation of Advertisers (WFA) naar de stand van zaken op het gebied van diversiteit en inclusie binnen de marketing- en communicatiebranche, zijn bekend
Lucas Boon contentmarketingmanager bij bvA
Lucas Boon is gestart als contentmarketingmanager van bvA, netwerk van merkleiders. Hij gaat zorgen voor nog meer zichtbaarheid van de bvA-activiteiten onder leden, toekomstige leden en relevante stakeholders
Gepubliceerd door: Nico