Tag Resultaten

06-04-2018 16:44:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 588857 | Tags:

World Federation of Advertisers maakt resultaten D&I Monitor bekend
18-10-2021 | 11:56:13
De resultaten van de D&I Monitor, het onderzoek van World Federation of Advertisers (WFA) naar de stand van zaken op het gebied van diversiteit en inclusie binnen de marketing- en communicatiebranche, zijn bekend
[DPG Media] Tips voor het creëren van een succesvolle advertentie
12-10-2021 | 10:40:54
DPG Media onderzoekt continu hoe belangrijk de rol van creatie binnen adverteren (print, digitaal, branded content en video) is in samenwerking met onderzoeksbureau MetrixLab. Aan de hand van negen aspecten onderzoeken ze met de Advertising Impact Monitor (AIM) wat wel en wat niet werkt in een advertentie
Lukkien produceert campagne online casino Fair Play met Carli Hermès
07-10-2021 | 16:42:00
Sinds 1 oktober is online gokken in Nederland gelegaliseerd. Fair Play Casino is één van de tien aanbieders die een licentie kreeg van de Nederlandse Kansspel Autoriteit. Productiemaatschappij Lukkien tekende voor de uitvoering van de DAT VIND IK FAIR-campagne van FAIR PLAY onder regie van Carli Hermès
[Onderzoek] Adverteren bij viral video’s zonder contextual targeting is riskant
07-10-2021 | 11:08:00
Dat adverteren rondom viral video’s niet voor ieder merk goed uitpakt, blijkt uit onderzoeksresultaten van MAGNA Media Trials en technologie- en dataplatform Channel Factory
Lucas Boon contentmarketingmanager bij bvA
26-08-2021 | 12:44:00
Lucas Boon is gestart als contentmarketingmanager van bvA, netwerk van merkleiders. Hij gaat zorgen voor nog meer zichtbaarheid van de bvA-activiteiten onder leden, toekomstige leden en relevante stakeholders
bvA vergroot ledental naar 124 leden
19-08-2021 | 12:56:45
bvA dat oorspronkelijk staat voor de Bond van Adverteerders en anno 2021 de ondertitel netwerk van merkleiders gebruikt, telt inmiddels 124 leden. De afgelopen maanden sloten DHL, Hasbro, HelloFresh, Karwei, NCOI, NOC*NSF en Primera zich aan bij bvA
[Marketing Week] Bob Koigi: The rise and rise of global billboard and outdoor ad market
11-08-2021 | 11:15:00
The global billboard and outdoor advertising market is poised to grow from $60.23 billion in 2020 to $66.63 billion in 2021 at a compound annual growth rate (CAGR) of 10.6%.
[Marketing Week] Bob Koigi: UN picks top small businesses investing in “Good Food for All”
28-07-2021 | 12:45:00
Fifty small- and medium-sized enterprises around the world have been announced as the Best Small Businesses of the “Good Food for All” competition, held in conjunction with the UN Food Systems Summit.
Verve Group neemt Smaato over
20-07-2021 | 17:58:00
Het advertentieplatform Verve Group neemt Smaato over. De overname verloopt via moederbedrij Media and Games Invest SE. Smaato heeft een waarde van 170 miljoen dollar
DPG Grow: het vertalen van datagedreven inzichten naar best practices voor brand building
09-07-2021 | 12:21:00
Bij digitale campagnes is het niet alleen relevant om te kijken naar hoe een campagne heeft gescoord op impressies en clicks. Het is in veel gevallen minstens zo relevant om te bepalen wat de campagne heeft bijgedragen aan merk-effecten
[Marketing Week] Bob Koigi: Brands tap new campaign strategies to grow client base
07-07-2021 | 09:30:00
Brands are revising their campaign strategies and embracing innovative models as they seek to reach hitherto untapped markets and expand their portfolio.
[eMarketer] Upfront CTV ad spend in US to exceed $4 billion in 2021
02-07-2021 | 12:33:52
In  what points to the growing share of US ad spending on connected TV, advertisers are set increase their spend by nearly 50 per cent this year to $4.51 billion.
 [Marketing Report] Bob Koigi: Tech revolutionizes ad impact measurement
30-06-2021 | 13:30:00
Advertisers are increasingly turning to tech solutions to accurately measure the impact of their ads and maximize the effectiveness of each campaign while it is still in progress.
Lukkien produceert Jumbo’s Ongelofelijk Oranje Minuutjes voor Ad Alliance
24-06-2021 | 15:06:00
Tijdens het EK de aandacht pakken? Supermarktketen Jumbo speelt slim in op de Oranje-koorts met een speciaal primetime format: Ongelofelijk Oranje. Iedere aflevering gaat John Williams op bezoek bij Oranje Superfans
[Marketing Week] Bob Koigi: Global ad spending defies pandemic to record historic growth
23-06-2021 | 12:45:00
As the global economy recovers from the devastating impacts of COVID-19, key sectors are bouncing back with numerous reports highlighting that while this will be a recovery year, there are signs that some sectors could record post pandemic growth rates.
Global economic recovery brings record ad market growth, Magna forecast
17-06-2021 | 13:15:00
Magna has released its advertising forecasts for June 2021 indicating that global advertising spending will grow by $78bn in 2021 (+14%) to $657 billion, a new all-time high, following a decline of -2.5% in 2020.
Media Futures Market van start als transparant inkoop- en verkoopplatform advertenties
15-06-2021 | 12:51:00
Media Futures Market is gelanceerd als volledig transparant inkoop- en verkoopplatform van media. Het platform laat adverteerders en on- en offline media-exploitanten direct met elkaar handelen, zonder de tussenkomst van intermediairs
ASN Bank, Asmodee, Hertog Jan, Lidl, Storytel en Nationale Postcodeloterij genomineerd voor Cross Media Adverteerder 2021
09-06-2021 | 11:56:00
De nominaties voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2021 zijn bekend. Uit de voordrachten heeft de Cross Media Awards Jury onder voorzitterschap van John Olivieira deze zes adverteerders genomineerd
[eMarketer] Ecommerce channel ad spending on an impressive trajectory
04-06-2021 | 10:34:06
Before COVID-19 pandemic, ecommerce channel advertising had caught the eyes of advertisers, particularly on consumer packaged goods and retailers.
[eMarketer] Out Of Home advertising rebounds in China
03-06-2021 | 11:16:28
Out-Of-Home (OOH) advertising spend in China suffered the steepest drop in the wake of Covid-19, falling by 18.0 per cent year over year (YoY) in 2020.
[Marketing Week] Bob Koigi: Marketers envision career opportunities fit for post-pandemic future
02-06-2021 | 10:11:04
As COVID-19 continues to disrupt economies, alter the way we work and redefine lifestyles, employers companies and staff are adjusting their way of work as the pandemic alters the future of work.
DPG Media: Inhaken op het EK 2021
01-06-2021 | 11:20:22
Op een gevatte en leuke manier inhaken op actuele sportmomenten is de manier voor merken om op te vallen én de gunfactor te vergroten
Nicky Ribbers Managing Director van Created First
31-05-2021 | 16:10:00
Nicky Ribbers, voormalig Head of Social Advertising bij Storm Digital (part of Accenture Interactive), maakt de overstap naar Created First, onderdeel van ZIGT, waar ze per 1 mei 2021 is aangesteld als Managing Director
[Marketing Week] Bob Koigi: Advancing partnerships across content, advertising and marketing
26-05-2021 | 10:17:53
With increased competition in the media, marketing, PR and advertising space and evolving consumer demands, agencies and corporates are looking at new and innovative ways to stay afloat while looking at ways of meeting market needs with partnerships becoming an all too common strategy.
[eMarketer] US TV advertisers’ upfront commitments to reach nearly $20 billion this season
26-05-2021 | 10:13:47
At the height of the COVID-19 pandemic, US TV advertisers cancelled $3 billion of their upfront commitment around June as quoted by Media Dynamics as the pandemic ravaged economies.
Welk bedrijf volgt Albert Heijn op als Cross Media Adverteerder van het Jaar? Draag nu jouw klanten voor!
25-05-2021 | 16:54:10
De Cross Media Awards komen eraan! Op dinsdag 14 september wordt in Amsterdam het beste in crossmedia bekroond. Een van de hoogtepunten is de bekendmaking van de Cross Media Adverteerder van het Jaar 2021
MeMo2 met partners dominant bij IAB Research Awards 2021
21-05-2021 | 16:46:00
De organisatie rondom de IAB Europe Research Awards bekend gemaakt dat de Nederlandse Crossmedia meetspecialist MeMo2 in samenwerking met Publicis, Albert Heijn, Duracell en Iglo voor 6 van de 8 categorieën is genomineerd
Outbrain Academy brengt Native Advertising Strategy Expert-training
20-05-2021 | 10:47:00
Kun je, in een tijd waarin van marketeers wordt verwacht dat ze zo veel leveren met zo weinig, eerlijk zeggen dat je de beste oplossingen gebruikt om de aandacht van de klant te trekken? Is je antwoord geen volmondig Ja, dan dit de ideale cursus om je kennis bij te spijkeren en jezelf te onderscheiden
[Marketing Week] Bob Koigi: Brands, agencies invest in diversity, inclusion and equity
19-05-2021 | 15:39:02
Global brands, media, marketing and advertising agencies, alive to the growing call to champion inclusion, equity and diversity are investing in new strategies, partnerships and businesses in in unprecedented ways.
[Onderzoek] Screenforce & WARC: Consument heeft voorkeur voor televisiereclame en e-commerce blijft groot
19-05-2021 | 09:19:00
WARC, het internationale instituut voor marketing intelligence, heeft in april het rapport COVID-19 one year on uitgebracht. In dit rapport wordt samengevat welke effecten de coronacrisis heeft op marketing en mediaplanning
[Onderzoek] DPG Grow: Meer vertrouwen, meer effect
18-05-2021 | 18:05:00
Advertenties op websites die als betrouwbaar worden gepercipieerd, scoren fors hoger op merkvoorkeur dan op platforms die als onbetrouwbaar worden gezien
[Colulmn] Magdalena Flick (Outbrain): 5 Redenen waarom het tijd is om Native Advertising een leidende rol te geven in jouw mediamix
18-05-2021 | 14:38:00
Hoewel sociale media het publiek op nieuwe en impactvolle manieren met elkaar hebben verbonden, worden merken die daar adverteren voortdurend geconfronteerd met zorgen over brand safety en vertrouwen
Wayne Parker Kent ontwikkelt positionering en campagne voor Ierlands grootste uitgever
17-05-2021 | 14:44:00
Vanaf heden gaat Ierlands grootste uitgever Independent News and Media (INM) verder als Mediahuis. Deze rebranding gaat gepaard met een nieuwe positionering en campagne, waarin de tagline ‘Moving Ideas Forward’ de hoofdrol speelt
[Marketing Week] Bob Koigi: Content is king
12-05-2021 | 08:53:51
As marketers, advertisers and media companies look at innovative ways of packaging and disseminating content to a critical mass, they are exploring and embracing technologies and partnership to drive that agenda with impressive results.
[Marketing Week] Bob Koigi: Tapping technology to bolster efficiency
05-05-2021 | 09:36:50
The role of technology across various industries from media, advertising and marketing remains pivotal as companies increasingly invest in digital campaigns, online solutions and partnerships.
[Marketing Report Radio] Linda Worp (Opt Out Advertising): Relevantie advertenties laten zien, zonder persoonsgegevens te vragen
29-04-2021 | 11:42:24
Linda Worp is Business Development Manager bij het recent opgerichte Opt Out Advertising, een organisatie die voorkomt uit de Ster. Ze vertelt bij Marketing Report Radio over de problemen en oplossingen rondom consent verkrijgen op websites
[Startups] Opt Out Advertising, technologiepartner in het cookieloze tijdperk
19-04-2021 | 16:16:00
Opt Out Advertising is een initiatief van oud-Ster- en Ortec-medewerkers. De initiatiefnemers waren bij Ster veelal bezig met het aanbieden van advertentieposities bij de NPO zonder dat daar persoonsgegevens aan te pas kwamen
[Marketing Week] Bob Koigi: Brands invest in sustainability and green projects
19-04-2021 | 14:45:00
Brands are increasingly investing in green projects and sustainability as they seek to cut down on emmissions and reduce their carbon footprint.
Egotribe lanceert label Bruce Banner Studio
15-04-2021 | 19:44:10
Het creatief digitaal bureau Egotribe lanceert een het label Bruce Banner Studio. Met Bruce Banner Studio willen de oprichters zich specialiseren in de creatie van display advertising
Lukkien produceert eerste tv-commercial Fijn Wonen voor Junction
15-04-2021 | 10:25:29
Een jaar na de online introductie van het merk is Fijn Wonen toe aan landelijke naamsbekendheid. Junction bedacht het campagne-idee Niet Normaal, dat zich richt op de innovatieve woonoplossingen die het bedrijf claimt en waarmee Fijn Wonen de druk op de woningmarkt helpt op te lossen
Intracto Group neem mediabureau Zoekhelden over
15-04-2021 | 08:49:00
Het mediabureau Zoekhelden sluit zich aan bij Intracto Group. Het Amsterdamse bureau is onder meer sterk in media-advies en -inkoop, marketing en detachering door bij klanten op kantoor advies te verstrekken
Beste videomakers, wees niet bang voor data!
14-04-2021 | 15:43:00
Vandaag de dag staan online video-adverteerders voor vele uitdagingen. Zo moeten ze haast ongrijpbare kijkers aan zich zien te binden, hoge kwaliteit content creëren, en ervoor zorgen dat hun advertenties optimaal presteren
Auke Boersma CEO Adcombi
12-04-2021 | 10:11:00
Sinds 1 april 2021 is Auke Boersma CEO van MarTech-platform Adcombi. Binnen het bedrijf wordt Boersma verantwoordelijk voor de dagelijkse operatie, de verdere groei en de internationale expansie van het bedrijf, dat wereldwijd een SaaS-oplossing biedt voor programmatic advertising
VBAT Amsterdam wordt Superunion
23-03-2021 | 15:48:36
VBAT Amsterdam gaat verder als Superunion. Het brand design-bureau in Amsterdam was al aangesloten bij het internationale netwerk, maar neemt nu ook definitief de naam over
Lukkien produceert special advertising Magnum voor Ad Alliance
19-03-2021 | 13:05:00
Lukkien ontwikkelde een video die naadloos aansloot bij het Ad Alliance-concept waarbij Magnum de start van een commercial break markeert
[Onderzoek HvA] Adverteerders en de rol van media- en reclamebureaus bij het inkopen van media
15-03-2021 | 15:24:00
Wij doen onderzoek naar de wensen en behoeften van adverteerders en de rol van media- en reclamebureaus bij het inkopen van media. Middels onze enquête hopen we met uw bijdrage meer informatie te verkrijgen voor het beantwoorden van een commercieel vraagstuk
WPP records £3 billion pretax loss on ravages of the pandemic
12-03-2021 | 09:59:08
Global advertising behemoth WPP has recorded a £2.79 billion, approximately €3.25 billion, pretax loss for the year to December 2020 as the global effects of COVID-19 continues to be felt across sectors.
GroupM kiest PubMatic als preferred SSP-partner
10-03-2021 | 12:46:00
GroupM heeft voor haar wereldwijde operaties PubMatic gekozen als preferred partner voor het sell-side-platform (SSP) ten behoeve van digital advertising. PubMatic en GroupM (dat onderdeel is van WPP) delen dezelfde visie als het gaat om transparantie en innovatie in digital advertising
Outbrain pakt goud als Native Advertising Platform Network of the Year
16-02-2021 | 09:27:00
Outbrain heeft een prestigieuze prijs gewonnen.. Het bedrijf kreeg goud in de categorie Native Advertising Platform/Network of the Year bij de Native Advertising Awards. De wedstrijd was georganiseerd door het Native Advertising Institute
Mediahuis Connect: centraal loket voor adverteerders Mediahuis Groep
09-02-2021 | 09:55:32
Mediahuis lanceert Mediahuis Connect; een mediacombinatie van De Telegraaf en alle onder de Mediahuis Groep vallende Nederlandse regionale merken. Hiermee biedt Mediahuis adverteerders het gemak om via een centraal loket de verbinding te maken met heel Nederland.
VIA lanceert logo, huisstijl en website
08-02-2021 | 10:29:00
Na de officiële fusie tussen brancheverenigingen IAB Nederland en VEA presenteert het brancheplatform VIA zijn logo, huisstijl en website
BSR Quality Planner breidt uit
01-02-2021 | 13:03:43
In 2017 werd de BSR Quality Planner gelanceerd, een tool die naast de gebruikelijke socio-demografische gegevens ook psychografische gegevens die kunnen helpen bij mediaplanning. In januari 2021 is de tool uitgebreid met extra merken
[Campagnes] Lukkien produceert tv-commercials voor Danone
28-01-2021 | 14:02:00
Onlangs maakte Lukkien in opdracht van Franse reclamebureau BETC een internationale productie voor Danone. Bijzonder vanwege de uitdagende combinatie van niet te regisseren baby’s en live projecties op de set
[Interview] Stefan Havik over contextual targeting bij DPG Media
28-01-2021 | 12:21:50
Contextual targeting staat volop in de belangstelling als krachtig cookie-alternatief. De mogelijkheid om advertenties op schaal in een relevante context te plaatsen maakt echter veel meer mogelijk, vertelt Stefan Havik, directeur Digital Business Development van DPG Media
[Column] Marcel Vogels (Memo2): Adverteerders nemen steeds vaker de regie
26-01-2021 | 09:35:00
Vooralsnog zien we dat het volume op de Nederlandse advertentiemarkt redelijk stabiel blijft. De kernvraag is of dit ook lukt in het tweede kwartaal. Met de zwakke vaccinatiesnelheid in Nederland kan het een uitputtingsslag worden
[Forum] Hoe zal de advertentiemarkt zich ontwikkelen in 2021?
26-01-2021 | 09:00:00
In de rubriek [Forum] vragen wij bepalende spelers in media en marketingcommunicatie naar hun mening naar aanleiding van actuele vragen. Ditmaal de vraag: hoe zal de advertentiemarkt zich ontwikkelen in 2021?
[Column] Melle Bos (ACE): Merken moeten de afhankelijkheid van derden strategisch afbouwen
25-01-2021 | 10:50:00
Na 2020 gaan veel merken een stuk beter voorbereid 2021 in. De situatie afgelopen jaar zorgde ervoor dat onder druk onderwerpen prioriteit kregen die in het verleden vooruit werden geschoven of tijd in beslag namen, bij gebrek aan urgentie
[Interview] Nick Kalse (Outbrain): Native advertising krijgt een vaste plek binnen de digitale marketingstrategie
21-01-2021 | 10:34:00
Op 27 januari organiseert advertentieplatform Outbrain het webinar Outbrain Unveil. We spreken met Nick Kalse, Head of Sales bij Outbrain Benelux
[Interview] Arno de Jong (Nederlandse Loterij): Covid werkt als een pepmiddel voor de digitalisering van mediaconsumptie
19-01-2021 | 16:23:00
Het jaar 2021 komt voor adverteerders in het teken te staan van adaptief vermogen. Een jaar waarin progressief en creatief denken gaat worden beloond
[Webinar] Outbrain Unveil op 27 januari 2021
19-01-2021 | 14:48:00
Native-advertisingplatform Outbrain organiseert op 27 januari 2021 het webinar Outbrain Unveil, met een blik op de nieuwste trends in native advertising en op wat dit jaar ons gaat brengen
Adcombi richt Duits bedrijfsonderdeel op in München
18-01-2021 | 10:49:00
Gerrit Reinders heeft in München Adcombi GmbH opgericht. Het opstarten van dit Duitse onderdeel van zijn bedrijf onderstreept de ambities van zijn onderneming bij de oosterburen
[Column] Harvin Gupta (Xandr) Het verdwijnen van third-party cookies is een kans
14-01-2021 | 10:09:00
Terwijl alle grote browsers bezig zijn om third-party cookies uit te faseren, blijft de angst groeien onder adverteerders die op zoek zijn naar nieuwe manieren om waardevolle klanten rechtstreeks te betrekken
[Column] Mike van der Moolen (DPG): Wij voeren de digitale transitie nog sneller door  
12-01-2021 | 10:34:02
Het jaar 2020 was een zeer pittig maar toch ook een leerzaam jaar. Net zoals bij vele andere mediapartijen was er hoge druk op onze omzetten en de advertentiemarkt
[Column] Jur Baart (Fitzroy): 2021 wordt het jaar van Diversify or Die
11-01-2021 | 15:08:47
2020 was een goed jaar voor de supermarkten, de bouwmarkten, de toetjes en jawel… de ledbureaulamp-ringen. Maar er waren veel meer bedrijven die het zo lastig hadden en die geen enkele reden zagen om hun marketingbudget in te zetten. Laat staan te verhogen
[Interview] Marcel Vogels (Memo²): De meerwaarde van crossmedia moet je geïntegreerd meten
11-01-2021 | 11:26:00
Memo2 is een bureau dat voor klanten inzichtelijk maakt hoe effectief hun grote crossmediale campagnes zijn geweest. Marcel Vogels, oprichter van het bedrijf, vertelt over het koppelen van informatie
[Column]: Koen Dittmar ([M]media): programmatic connecties korter en transparanter maken
11-01-2021 | 09:54:00
In 2021 zal er een aantal grote veranderingen en events gaan plaatsvinden, die we vanuit [M]media zien gebeuren en onderdeel van zijn
[Column] Paul Alberts (BrandBase): Adverteren na Wild Wednesday
09-01-2021 | 19:00:00
Sinds deze Wild Wednesday gaat er waarschijnlijk het een en ander op de schop bij adverteerders. Gemiddeld staat dit jaar zo’n 56 procent van het budget (2,6 miljard euro in totaal) gereserveerd voor digital, en daarvan is dan zo’n 80 procent programmatic (2 miljard euro)
[Interview] Wouter van der Pauw: Huidige tijd vraagt om creativiteit over alle mediakanalen heen
07-01-2021 | 12:33:00
In augustus 2020 lanceerde Talpa Network de creatieve hub het Bureau. Wij spreken Wouter van der Pauw, creatief directeur van het Bureau
S4 Capital acquires Decoded Advertising
05-01-2021 | 09:47:18
Integrated creative, technology and media agency Decoded Advertising has joined S4 Capital with the new outfit now keen to integrate the unitary offering with new efficiency.
Coca-Cola begint 2021 met campagne Open To Better
04-01-2021 | 10:25:00
Coca-Cola lanceert de campagne Open To Better, die draait om stilstaan bij persoonlijke voornemens van positiviteit, vriendelijkheid en goede bedoelingen voor een mooie toekomst
[Interview] Monique Bergers: Met kwalitatieve content zend je niet, maar verdien je de aandacht
31-12-2020 | 15:34:00
Monique Bergers is Director Content bij N=5. Ze was Cross Media Vrouw van 2018 en stapte over van Albert Heijn naar N=5 om daar N is Content op te richten. We spraken haar bij de december-uitzending van Marketing Report Radio
[Column] Lodewijk van der Peet: Stop met straffen van je klanten
29-12-2020 | 09:35:53
Het limbisch systeem in ons brein reageert op het fijne gevoel van een beloning of de pijn van een straf. Onze hersenen beslissen dus of iets ons motiveert of doet afhaken.
Mediabrands: Nederlandse advertentiemarkt daalt met 2,3% in 2020; stijgt met 7,3% in 2021
16-12-2020 | 16:13:00
Nederland is de zesde advertentiemarkt in West-Europa, met 4,2 miljard euro aan advertentiebestedingen in 2020. De afgelopen twee jaar groeide de Nederlandse mediamarkt met gemiddeld 5 procent per jaar
[Column] Simon Harris (DPG Media) over de cookie pocalypse
15-12-2020 | 11:10:00
Het wegvallen van third party cookies is funest voor de mogelijkheden om gericht online te adverteren. Directeur Trading Desk en Media Performance Simon Harris (DPG Media) schetst de belangrijkste gevolgen van de cookie pocalypse en bespreekt enkele interessante alternatieven
[Interview] Michael van Koppen (DPG Media): Adverteerders gaan steeds meer profiteren van onze datagedreven inzichten
15-12-2020 | 07:00:00
Twee van Nederlands grootste advertentienetwerken komen samen in een netwerk met superieur lokaal bereik en een zeer soepele aankoopervaring. We spreken Digital Product Manager Michael van Koppen over de nieuwe mogelijkheden voor adverteerders en bureaus
Bio Vakantieoord lanceert nieuwe huisstijl en commercial
13-11-2020 | 14:45:00
Hét vakantiepark voor gezinnen met een gehandicapt kind lanceert tegelijkertijd een nieuwe huisstijl en een nieuwe commercial. Met de nieuwe uitstraling wil het Bio Vakantieoord de aandacht van donateurs weer op zich vestigen
Adverteerdersplatform DeLokalePlanner.nl gelanceerd
10-11-2020 | 11:27:00
New Sales Company en ToLocal.nl hebben een adverteerdersplatform gelanceerd. Bij DeLokalePlanner.nl kunnen mediabureaus en adverteerders binnen vijf simpele stappen print- en online-advertenties zoeken, boeken en aanleveren, in ruim 600 huis-aan-huiskranten en op 1200 lokale websites
WPP appoints Dr. Ya-Qin Zhang to the Board
26-10-2020 | 08:42:00
WPP today announces the appointment of Dr. Ya-Qin Zhang to its Board as a Non-Executive Director with effect from 1 January 2021.
SharePeople start campagne voor vangnetregeling zzp’ers
05-10-2020 | 10:59:20
SharePeople begint een campagne op de radio, online en in dagbladen om ondernemers wakker te schudden. De bedoeling is om zzp’ers erop te wijzen dat ze een aov-vangnet kunnen afsluiten bij SharePeople vanaf 1 euro per dag
Omzet digitale industrie groeide 14 procent in 2019
28-09-2020 | 11:44:00
De omzet van de digitale industrie in Nederland kent een groei van 14 procent en komt in 2019 op een gezamenlijke omzet van 981 miljoen euro
Ron Schneider voorzitter van SAN
28-09-2020 | 10:52:00
Tijdens de uitreiking van de SAN Accenten 2019 op 30 september 2020 neemt Ron Schneider de voorzittershamer van het SAN-bestuur over van Jeroen Hubert, die deze rol de afgelopen drie jaar heeft vervuld
GroupM UK agencies attain new IAB certification on brand safety
24-09-2020 | 14:23:40
GroupM U.K., WPP’s media investment group, has announced that all five of its U.K. agencies plus GroupM U.K. and Xaxis U.K. have been awarded Gold Standard Certification 2.0 from the IAB. 
WPP subsidiary Wunderman Thompson acquires Velvet Consulting
09-09-2020 | 16:08:02
Global marketing communications agency, Wunderman Thompson, a subsidiary of WPP, has acquired French customer experience consultancy firm Velvet Consulting.
SAN-bestuur breidt uit met Marieke Jansen-Rentmeester en Joost Vossen
07-09-2020 | 13:20:08
Marieke Jansen-Rentmeester en Joost Vossen zijn toegetreden tot het bestuur van de SAN | Stichting Adverteerdersjury Nederland
Outbrain lanceert App Install Smartad om open web beter te benutten
26-08-2020 | 13:12:00
Outbrain heeft App Install Smartad gelanceerd, een advertentieproduct waarmee app-marketeers op kosteneffectieve wijze het volledige potentieel van het open web kunnen benutten
Google expands audio ad options to respond to growing demand
21-08-2020 | 14:21:59
Google has announced the expansion of its Ad Manager tool for programmatic audio placements, with addition of new features and audio forecasting capabilities.
[Vacatures] ZIGT zoekt een Programmatic Specialist / Consultant
04-08-2020 | 12:11:00
ZIGT is per direct op zoek naar een Programmatic Specialist / Consultant
Unilever mijdt Facebook tot er extern toezicht is
21-07-2020 | 11:29:42
Merken van Unilever adverteren pas weer op Facebook, Instagram en Twitter als er extern toezicht wordt ingesteld door het sociaal netwerk. Dat verklaar cmo Conny Braams in een interview met het FD
Mannenmedia biedt conversational lead banners
21-07-2020 | 10:39:47
Mannenmedia biedt sinds kort conversational lead banners aan op de verschillende platforms van het bedrijf. In de banner wordt een conversatie gestart, waarbij de consument zijn voorkeuren of idealen kan aangeven in de banner
TikTok self-serve ad platform now accessible to businesses globally
14-07-2020 | 11:44:15
TikTok has announced that the self-self-advertising platform that was previously only available to select customers and only available in a select number of markets is now accessible to all businesses globally:
WFA advocates for value based marketing procurement in new guide
10-07-2020 | 11:22:00
The world Federation of Advertisers, WFA, has unveiled the first of its kind guide on how to to convert the actions and perception of marketing procurement.
Ad format diversification delivers higher returns on investment, survey
10-07-2020 | 11:13:00
A new study posits that diversifying ad formats in digital advertising can help marketers better convey their story and create bigger impact on awareness, brand favorability, as well as research and purchase intent.
IPG MediaBrands unveils principles to guide brand safety and responsibility in advertising
09-07-2020 | 11:53:00
In a bid to balance between brand safety and responsibility in advertising, IPG MediaBrands has unveiled its ten Media Responsibility Principles, MRP.
Total value of the top 100 global brands hits $5 trillion, survey
06-07-2020 | 11:59:00
The world’s most valuable brands have seen their total brand value increase by 5.9 per cent despite the economic, social and personal impacts of COVID-19, according to a new ranking.
Ruben Westendorp is benoemd tot commercial director Refinery89
30-06-2020 | 15:15:00
Digital agency Refinery89 heeft Ruben Westendorp benoemd tot Commercial Director
Moolhuijsen, Benjamens en Hagendoorn organiseren Summer Masterclass voor bureaus
30-06-2020 | 14:47:00
Fred Moolhuijsen en Rob Benjamens van B&BA bundelen de krachten met specialist Bert Hagendoorn voor een Summer Masterclass in augustus. Het programma is gericht op creatieve ondernemers en de kans om het maximale uit het jaar te halen
Unilever suspends US Facebook, Instagram and Twitter ads over hate speech
29-06-2020 | 13:07:00
Unilever has announced that it was suspending brand advertising in social media platforms Facebook, Instagram and Twitter in the US as part of the ‘Stop Hate for Profit’ campaign.
[Forum] Hoe kunnen media in Nederland optimaal gebruikmaken van de adverteerdersboycot van social media?
29-06-2020 | 07:08:00
De afgelopen dagen maakten onder meer Coca-Cola, Unilever, Starbucks, Honda en Levi's bekend dat zij voorlopig stoppen met adverteren op social media
Ogilvy appoints Andy Main as Global CEO
24-06-2020 | 13:47:03
Global marketing communications company Ogilvy has appointed Andy Main Global CEO effective end of July.
WPP announces raft of actions, resources to fight racism
18-06-2020 | 12:22:22
WPP has unveiled a raft of actions and commitments it says will help it combat and address racial injustice and support Black and minority ethnic talent.
ADCN announces nominees for Dutch Creativity Awards 2020
17-06-2020 | 11:13:36
ADCN has released the list of nominees for the 2020 Dutch Creative Awards spread across advertising, design and craft and next categories.
[Column] Baba Touré: Racisme
13-06-2020 | 14:24:00
Trying to do the right thing was de naam van een call met 40 vakgenoten binnen de reclame, met als aanleiding het gesprek dat in Nederland op gang is gekomen rondom racisme. De initiatiefnemers hadden de beste bedoelingen. Tijdens de call werd alleen erg pijnlijk duidelijk dat perspectief creëren lastig is
Open brief VEA inzake racisme: Het moet anders, we voelen ons verantwoordelijk
13-06-2020 | 07:43:00
VEA, de vereniging van communicatie-adviesbureaus, heeft een open brief gestuurd onder de titel het moet anders, we voelen ons verantwoordelijk, naar aanleiding van de discussies en protesten tegen racisme
Group M releases brand safety report for marketers
11-06-2020 | 13:17:00
GroupM, WPP’s media investment group, has released a new brand safety report that offers new category-specific recommendations for marketers on the future of brand safety.
Nederlandse tech-start-up Be-Addy haalt 800.000 euro op in de eerste investeringsronde
10-06-2020 | 15:19:00
Be-Addy, een start-up die software ontwikkelt voor mediaplanning, heeft 800.000 euro opgehaald. Dit geld wordt ingezet voor de verdere ontwikkeling van de technologie van Be-Addy
TikTok rolls out campaign to support creative industry during corona crisis
10-06-2020 | 12:20:17
TikTok has collaborated with creative platform It’s Nice That to offer support to the creative industry that has been affected by the corona crisis through a series called 'Creative Canvas'.
HSBC, BP and Milka win in Kantar’s premier creative effectiveness awards
09-06-2020 | 15:30:00
BP’s Blind Date, Milka’s Christmas ad Give to those who give the most and HSBC’s CSR Birmingham are the most effective ads according to Kantar’s inaugural Creative Effectiveness awards.
Validators en KICK! Creative Agency gaan samenwerken
05-06-2020 | 11:24:00
Na eerdere gezamenlijke klantprojecten hebben Validators en KICK! Creative Agency hun partnership deze week officieel beklonken. Validators test vanaf nu de effectiviteit van creaties van KICK!
World Federation of Advertisers launches world’s first guide on data ethics for brands
04-06-2020 | 17:45:10
The World Federation of Advertisers has launched the world’s first guide for brands on data ethics in advertising, designed to provide clear actions and practical guidance.
WPP and SuperAwesome raise children privacy standards in digital space
29-05-2020 | 12:09:57
WPP has entered into a partnership with kidtech platform SuperAwesome that seek to champion privacy standards for children in the global digital space.
Simona Maggini appointed WPP County Manager for Italy
28-05-2020 | 11:35:57
WPP has appointed Simona Maggini Country Manager for Italy, taking over from Massimo Costa who has decided to step down from the role.
MeMo² THX. platform gets six nominations in the IAB Europe Research Awards 2020
27-05-2020 | 13:02:55
Independent marketing and business consulting agency MeMo² has been shortlisted in six categories of the IAB Europe Research Awards 2020 for its THX. case.
Dentsu Aegis Network launches online curriculum for schools
25-05-2020 | 15:11:00
Dentsu Aegis Network (DAN) has launched a new online curriculum for schools, delivered through its flagship schools programme, The Code.
Multinationals extend ad spend squeeze amid COVID-19, WFA tracker
15-05-2020 | 15:44:22
Large multinationals world over could scale back on spending as the impacts of coronavirus continue to take a toll on businesses, the latest World Federation of Advertisers, WFA, Covid-19 Response Tracker shows.
Erik van Engelen benoemd tot voorzitter bvA
15-05-2020 | 15:20:00
Erik van Engelen, algemeen directeur ad interim van Wildlands Adventure Zoo is benoemd tot voorzitter van de bvA, de bond van adverteerders
Univision joins Nielen's Addressable TV Platform
13-05-2020 | 13:18:51
US-based Hispanic media company Univision Communications Inc. has joined Nielsen’s Addressable TV platform beta program.
IPG Media Lab, Magna study quantifies human presence value in digital ads
13-05-2020 | 12:51:58
The subject of quantifying digital ad viewability has received new insights from a new study conducted by MAGNA and IPG Media Lab.
TikTok mulls revenue share with influencers in new ad format
12-05-2020 | 13:27:26
TikTok is working on a new advertising model that will give advertisers the option of using call-to-action buttons such as ‘shop now’ within influencer content.
Corona crisis redefines digital marketing mixes for marketing leaders, Gartner
08-05-2020 | 10:36:04
As the novel corona virus pandemic continues to disrupt how businesses operate, brands are innovating by going digital in what now presents an opportunity for marketing leaders.
Coca-Cola digital ads celebrate humanity amid Covid-19
06-05-2020 | 12:01:07
Coca-Cola has unveiled a series of online films appreciating the everyday support and togetherness being exhibited in the wake of coronavirus crisis.
[Onderzoek] MediaTest: Jongeren niet altijd positief over corona-inhakers in reclame
24-04-2020 | 08:17:43
Elke twee weken vraagt marktonderzoeksbureau MediaTest aan de jongeren in haar online panel hoe zij tegen de coronacrisis aankijken. Sinds de vorige meting is er weer veel veranderd omtrent het coronavirus: hoe denken de jongeren hierover
Marketing budget cuts due to Covid-19 to hit advertising hard, Gartner survey
23-04-2020 | 10:42:10
Seventy-six percent of marketing leaders have predicted a dip in marketing budgets as Covid-19 pandemic continue to take a toll on businesses in a survey of 360 respondents carried out by Gartner Inc.
WFA unveils guide on diversity and inclusion in marketing
22-04-2020 | 09:39:33
World Federation of Advertisers has launched a report on inclusion and diversity that in the marketing sector offering brand marketers and agencies guidelines on improving performance in the industry.
Dorst & Lesser aan de slag voor Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland
20-04-2020 | 10:33:00
Sinds 1 april is Dorst & Lesser de socialmediapartner van de branchevereniging Gehandicaptenzorg Nederland.
Dentsu Group acquires 100 per cent stake in Merkle
17-04-2020 | 12:32:26
Dentsu Aegis Network has accelerated the purchase of 100 per cent Merkle shares ahead of the 2021 buyout date having now signed the complete ownership agreement.
Publicis Groupe announces strong action amid coronavirus crisis
16-04-2020 | 13:39:54
French advertising firm Publicis Groupe has posted a 17 per cent growth in net revenue for the first quarter of 2020 compared to the same period last year.
Dept maakt campagne voor Thuiswinkel.org
14-04-2020 | 14:18:00
Per dag worden 1,5 miljoen pakketjes besteld. Thuiswinkel.org ontwikkelde in samenwerking met Dept een campagneboodschap om de consument begrip te vragen voor de werknemers die zich blijven inzetten om mensen in hun (levens)behoeften te kunnen voorzien
Eighty per cent of multinationals postpone campaigns amid Covid-19, WFA
09-04-2020 | 13:15:58
Four out of every five marketers in major multinationals are postponing planned campaigns due to the Coronavirus crisis.
WPP unveils cost reduction plan to tackle corona crisis
02-04-2020 | 17:05:00
The world’s largest advertising company WPP has suspended its £950 million share buyback plan, cancelled dividends and frozen any 2020 new hires and salary increments in a raft of cost reduction measures.
Consumers express concerns over digital advertising
01-04-2020 | 10:50:00
Customers are more inclined to TV advertisements which they feel are less intrusive than digital marketing.
Global ad market to record single digit growth amid COVID-19, Magna
01-04-2020 | 10:24:00
Slower sales and profits coupled with a lull in business activities occasioned by the coronavirus crisis are set to take a toll on global advertising.
Cola-Cola stops advertising to focus on COVID-19
01-04-2020 | 10:17:26
Soft drinks multinational Coca Cola has announced that it is suspending all advertisements for its brands effective April
[Forum] Moeten adverteerders in tijden van coronacrisis niet volop inzetten op branding?
27-03-2020 | 10:00:00
Aangejaagd door digitalisering, is marketing in de afgelopen jaren steeds meer opgeschoven richting sales en transactie. Alom wordt onderkend dat branding hieronder heeft geleden. Daarom deze keer in ons forum deze vraag
[Column] Nathalie Peters (MORGENFRISK): Stoppen met communiceren is voor merken niet de oplossing
26-03-2020 | 17:05:00
Sommige merken volgen de better be safe than say sorry-strategie, maar het verstijven, niet meer bewegen en niet meer communiceren is niet de oplossing
MAGNA Nederland: effect van de coronacrisis op mediagedrag en advertentiemarkt
26-03-2020 | 11:55:00
De opgelegde maatregelen door de overheid houden de overgrote meerderheid van de Nederlandse bevolking thuis. Hierdoor zien we een significante afname van het woon-werkverkeer en dit leidt tot een ander mediagebruik
Alleen samen krijgen we corona onder controle
26-03-2020 | 08:03:00
De Rijksoverheid start de campagne Alleen-samen. De campagne is ontwikkeld door Roorda Reclamebureau in samenwerking met BKB en geproduceerd door HALAL
Managementteam Boomerang Agency vernieuwd, Rico de Lange Executive Creative Director
21-02-2020 | 09:13:00
Het nieuwe achtkoppige managementteam neemt het stokje over van de oprichters, die zich op hun beurt meer op de strategische uitbouw van het bureau zullen richten
VPRO Tegenlicht: Rebellen tegen Reclame
07-02-2020 | 11:45:00
Een wereldwijde voorhoede van activisten, politici, wetenschappers en juristen vecht tegen de overvloed aan reclameboodschappen. Tegenlicht volgt enkele van deze pioniers in hun strijd tegen reclame
ADBUSINESS Amsterdam shirtsponsor Geuzenmiddenmeer Zaterdag 5
27-01-2020 | 11:29:00
ADBUSINESS Amsterdam is shirtsponsor van Geuzenmiddenmeer Zaterdag 5. Het thuistenue is gelanceerd onder de noemer Launch of something special
[Interview] Victor Knaap: De consument verwacht dat je overal op het juiste moment de juiste boodschap vertelt
13-01-2020 | 13:28:00
Victor Knaap is CEO van MediaMonks, dat in 2018 werd overgenomen door S4 Capital Group van Sir Martin Sorrell. Wat is er in de afgelopen anderhalf jaar gebeurd en hoe kijkt Knaap naar de toekomst van advertising?
[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: With Thanks van Wild Turkey ft. Matthew McConaughey
13-01-2020 | 09:38:00
Wat gebeurt er in het buitenland op campagnegebied en zou het werken in Nederland? Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina en geeft antwoord. Deze keer bespreekt hij de campagne With Thanks van Wild Turkey en Unyoked
[Column] Erwin Fisser: Juichende jongetjes, spetterende muziek, flitsende montage
10-01-2020 | 09:40:22
Sinds deze week word ik door mijn kinderen aangemoedigd om vooral bij de Lidl boodschappen te halen. Want daar kun je nu zegels sparen voor zeedieren. Geen echte, maar van pluche. Er is zelfs al een lijstje gemaakt met de gehele top tien uitgewerkt
MullenLowe Alfred ontwikkelt campagne voor Monsterboard
07-01-2020 | 09:57:42
MullenLowe Alfred bedacht een merkcampagne en tv-commercial voor Monsterboard. De spot is drie weken te zien op televisie. De focus ligt op de juiste match tussen bedrijf en kandidaat
HERC bedenkt campagne voor YoungCapital
06-01-2020 | 15:02:05
HERC the agency heeft de campagne voor YoungCapital van A tot Z met jonge makers gecreëerd. HERC brengt daarmee de pay-off, die het voor recruitmentbureau YoungCapital heeft bedacht, in de praktijk: We Give Work
Langere advertentieduur in supermarkten
06-01-2020 | 11:18:06
Waar voorheen een advertentieslot een duur had van 6 seconden, is het bij het digitale supermarktennetwerk van Centercom nu ook mogelijk om een advertentieduur te kiezen van 5 of 10 seconden
[Column] Menno van der Steen: Marketeer, durf te experimenteren!
12-12-2019 | 15:35:00
Menno van der Steen is Chief Data & Tech Officer bij UM. In deze column gaat hij in op het selectie-effect, advertentie-effect versus marketing en advertising
Mediahuis Nederland introduceert AdSticker middels campagne voor Corendon
29-11-2019 | 14:07:00
Mediahuis lanceert in een campagne voor Corendon een nieuwe advertentiepropositie op de voorpagina van De Telegraaf. De AdSticker brengt twee werelden samen: exposure op een plek in de krant en digitaal
Outbrain lanceert Click-to-Watch-videoformat
28-10-2019 | 09:40:55
Online advertentieplatform Outbrain introduceert het Click-to-Watch-videoformat. Peugeot testte onlangs deze manier van adverteren
Postoffice, Good Sounds en Tone of Voice voortaan Postoffice Amsterdam
16-10-2019 | 11:33:00
Postoffice, Good Sounds en Tone of Voice zijn per 1 oktober 2019 opgegaan in Postoffice Amsterdam. De postproductiemaatschappij heeft daarbij een nieuwe directie
Kumpany ontwikkelt no sweat-campagne e-bike to go
15-10-2019 | 12:22:00
Met deze campagne laat de Amsterdamse scale-up zien wat de focus is: consumenten de luxe bieden om onder de meest flexibele, servicegerichte voorwaarden en zonder gedoe door het leven te e-biken.
[Onderzoek] Kantar: Bijna helft marketeers heeft balans inzet offline en online media nog niet gevonden
11-10-2019 | 14:28:00
Een groot deel van de marketeers wereldwijd (46%) geeft aan nog niet de juiste balans en synergie te hebben gevonden in de inzet van online en offline media. Zo worstelt driekwart (76%) met het meten van cross-channel-inspanningen
DeReclamebureau50 2020 | De genomineerden
07-10-2019 | 22:16:00
DeMedia100 2020 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 4 december in Amsterdam
NS en N=5 bedenken wervingscampagne met NS-personeel
07-10-2019 | 12:44:00
N=5 en de NS hebben de handen ineengeslagen voor een campagne om personeel te werven. Daarbij staat het eigen personeel van de NS centraal. In een serie van acht online video’s vertellen NS-medewerkers wat zij belangrijk vinden in hun werk
Glasnost lanceert native advertising agency Yuri
07-10-2019 | 12:27:00
Na vier jaar voorbereiding begint Glasnost een native advertising agency met de naam Yuri. Hiermee speelt het bureau onder meer in op de groei van de brandedcontentdiscipline binnen Glasnost
Blauw Gras ontwikkelt Klusbus-campagne Hornbach
07-10-2019 | 10:37:00
HORNBACH gaat op zoek naar de beste Klusbus van Nederland in een social campagne die is ontwikkeld door Blauw Gras. De campagne richt zich op de professionele klusser
[Column] Tessa Bouw: Zelden wond ik mij zo op als over de nieuwe commercial van Albert Heijn
06-10-2019 | 08:11:00
Met regelmaat wind ik mij hier over misstanden groot en klein op. Maar deze recente stijging van de bloeddruk is er een van verbazing, opperste verbazing en verontwaardiging
[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Tony Roodenburg Boakye, mede-oprichter Phatcamp
01-10-2019 | 10:55:00
Tony Roodenburg Boakye is mede-oprichter van Phatcamp. Hij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken hem
Nepnieuws-sites maken honderden miljoenen omzet per jaar
27-09-2019 | 12:00:00
Websites met nepnieuws verdienen jaarlijks circa 215 miljoen euro. Dit heeft Global Disinformation Index bekendgemaakt op basis van haar onderzoek naar een steekproef van 1700 websites in het Engels, Spaans en Frans
Beslist.nl publishingpartner Sanoma
25-09-2019 | 14:06:00
Vanaf 1 oktober 2019 wordt beslist.nl als publishingpartner aangesloten op het netwerk van Sanoma. Dit houdt in dat Sanoma de volledige online advertentieoperatie en displaysales op zich neemt
Pathé Thuis adverteert in treinen NS
16-09-2019 | 10:03:00
Pathé Thuis is als eerste adverteerder te zien in de intercity’s van de NS. Gedurende een week toont de streamingdienst reclame aan treinreizigers via de informatieschermen die in de trein hangen
[Onderzoek] Printreclame doet het beter dan marketeers denken
16-09-2019 | 09:23:00
Printreclame krijgt veel aandacht van consumenten en zorgt voor positieve emoties. Dagbladen en magazines vormen een veilige omgeving voor de reclameboodschappen en vergroten de voorkeur voor merken
Bo Kant-Hessels versterkt SAN als projectmanager
10-09-2019 | 11:59:00
Bo Kant-Hessels is begin september 2019 in dienst getreden als projectmanager bij de SAN | Stichting Adverteerdersjury Nederland. Zij volgt hiermee Nadine Moritz op, die de afgelopen twee jaar de SAN mede heeft vormgegeven
[Forum] Verbod op reclame met genderstereotypering. Goed idee?
04-09-2019 | 12:10:00
In het Verenigd Koninkrijk zijn voor het eerst reclames verboden op grond van nieuwe regels over genderstereotypering. Het gaat om een reclame voor de elektrische Volkswagen eGolf en een reclame voor een nieuwe smeerkaas van Philadelphia
Adcombi voegt video toe aan local-advertisingtechnologie
02-09-2019 | 12:05:14
Adcombi maakt bekend dat zijn local-advertisingtechnologie is uitgebreid met video. Hierdoor biedt het bedrijf ondernemingen met meerdere vestigingen de mogelijkheid om landelijke videocampagnes lokaal te verrijken en te distribueren
Megawatt Advertising plaatst Puma-sok op Parijse sokkel
28-08-2019 | 11:44:00
Stichd, het bedrijf dat onder andere de sokken produceert voor Puma, daagde onlangs het Eindhovense bureau Megawatt Advertising uit om hun product te promoten
[Commercial review] Gijs van der Togt: fietsendieven, Surinaamse trots, rematch met Max
22-08-2019 | 15:29:00
Gijs van der Togt (MediaCom) buigt zich over uiteenlopende commercials, waarin mensen, verhalen en actie centraal staan
[Interview] Luciano Jardim: Koppigheid is mijn superkracht
20-08-2019 | 10:57:00
Luciano Jardim is Design Lead bij SuperHeroes. Na jarenlang als freelancer te hebben gewerkt voor toonaangevende agencies, stapte hij onlangs over naar het Amsterdamse bureau. We spreken hem over deze verandering en zijn visie op design
Flitsmeister stopt met adverteren tijdens het rijden
19-08-2019 | 12:21:39
Uit feedback van gebruikers blijkt dat de advertenties als afleiding, onprettig en onveilig worden ervaren. Flitsmeister heeft daarom besloten om te stoppen met dit type advertentie en een gaat verder met een nieuwe propositie
[Interview] Monique Boermans (IPG Mediabrands): Geef een goede hand, weet wat je komt doen en heb zelf ook iets te vertellen
08-08-2019 | 15:37:00
Monique Boermans is HR Director bij IPG Mediabrands. Ze heeft de arbeidsmarkt zien veranderen de afgelopen jaren. We praten met haar over het werven en behouden van talenten
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Allsecur, Telfort-miljonair bij KPN en Charlie Temple
08-08-2019 | 14:20:00
Deze keer duikt Machiel Verkuyl in de wereld van het omnummeren, het omstickeren, het fuseren. Goede merken zijn buigzaam, maar waar begint het kraken?
NS verkoopt advertentieruimte in treinen
05-08-2019 | 10:30:55
Vanaf september is in een deel van de intercity’s van de NS reclame te zien op de digitale informatieschermen. Het gaat om een proef in 137 treinen. De NS verkoopt de advertenties zelf
[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Radio is flexibel, heeft een enorm bereik en is zappbestendig
16-07-2019 | 10:02:23
Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis
[Interview] Raymond van Kasterop: Analoog adverteren verdwijnt niet
10-07-2019 | 10:19:34
Raymond van Kasterop nam per 8 mei 2019 het stokje over van Tom Motmans als Managing Director van Clear Channel Nederland. Een onbekende is hij niet; sinds 2017 vervulde hij de rol van commercieel directeur. Hoe kijkt hij naar de toekomst van het bedrijf en (digitale) buitenreclame?
[Onderzoek] Nielsen: grootste stijging mediabestedingen in vijf jaar
09-07-2019 | 12:26:10
De netto mediabestedingen in Nederland zijn in 2018 met 3,2 procent toegenomen tot 4,53 miljard euro. Online advertising was net als in andere jaren verantwoordelijk voor het grootste deel van de groei, de andere mediumtypen volgden op afstand
[Onderzoek] Digitale reclame groter dan andere reclamevormen samen
09-07-2019 | 10:50:37
Digital advertising heeft in Nederland ook in 2018 traditionele mediatypen als tv, radio en print ver achter zich gelaten. Search houdt het grootste marktaandeel
Brancheorganisaties boos over plannen reclamevrije publieke omroep
02-07-2019 | 09:21:55
Een reclamevrije publieke omroep is een plan met alleen maar verliezers. Dit staat in een advertentie die de brancheorganisaties bvA, VEA en PMA op dinsdag 2 juli 2019 in het AD plaatsten
Campagne SNS over persoonlijk klantcontact
24-06-2019 | 10:09:04
Reclamebureau Alfred ontwikkelde een campagne voor SNS waarin het contact van klanten met de bank centraal staat. In de campagne ligt de nadruk erop dat er contact is met mensen in plaats van computers
Radiocampagne Beko en Abovo Media
03-06-2019 | 11:53:00
Asogem Nederland, de exclusieve distributeur van Beko-witgoed in Nederland, heeft een radiocampagne afgetrapt voor haar Beko AutoDose-wasmachines
Hearst kiest voor online-advertentieplatform Teads
13-05-2019 | 10:09:00
Het online-advertentieplatform Teads heeft een kantoor in Amsterdam geopend na het winnen van lokale partnerships met onder meer Hearst op het gebied van in-read advertising-technologie
N=5 bedenkt campagne Dat maakt Hans Anders
06-05-2019 | 16:00:00
Creatief bureau N=5 heeft een merkcampagne ontwikkeld voor optiekketen Hans Anders. Actrice en cabaretière Plien van Bennekom speelt de hoofdrol in de Dat maakt Hans Anders-campagne
Wellwood van start met Blendle en OneFit
25-04-2019 | 12:16:00
Wellwood is een nieuw bureau dat met de methode Brand and Demand merkdenken en performance als een geheel aanbiedt. De eerste klanten zijn Blendle en OneFit
[Column] Remco Klöters: Clickbait met BN'ers
16-04-2019 | 11:33:00
Heb ik een mening over Waylon? Die vraag stelde ik mijzelf toen ik laatst veel clickbait over deze prima zanger zag langskomen. Het leek erop dat uit de van mij verzamelde algoritmes inmiddels een sterk verhoogde belangstelling voor Waylon naar voren komt. Maar dat blijkt toch anders te liggen…
[Column] Marianne van Soomeren: Is addressable TV een sprookje?
16-04-2019 | 11:28:00
Het zou mij verbazen als addressable TV in Nederland echt van de grond komt, ondanks alle goede bedoelingen. Ik denk dat de kans groot is dat er een heel grote olifant komt die dit mooie sprookje uitblaast
[Nederlands MediaNetwerk TV] Krista Bank (MediaCom): Zoeken naar de balans tussen branding en performance
31-03-2019 | 18:13:00
Krista Bank is Head of Strategy bij MediaCom, het mediabureau waarbij verbindingen centraal staan. Het bedrijf verwelkomde de afgelopen tijd Adidas en ABN Amro als klant als aanvulling op bedrijven als Mars en Shell
Dept neemt Rocket Insights over
12-03-2019 | 15:23:00
Dept neemt het Amerikaanse agency Rocket Insights over. Met een focus op digital products en nieuwe interfaces op het gebied van voice, AR, VR en mixed reality zet Dept hiermee nog meer in op innovatie
DotControl versterkt creatieve afdeling
11-03-2019 | 12:17:00
DotControl investeert in de creatie-afdeling met het aantrekken van een award-winning creative team bestaande uit Radha Pleijsant en Gavin Kempenaar
Rijksuniversiteit Groningen en DVJ Insights intensiveren samenwerking
01-03-2019 | 11:21:00
De Rijksuniversiteit Groningen, kortweg RUG en DVJ Insights gaan intensiever samenwerken. Nog dit jaar start een PhD positie Effectiveness of advertising within the new media context, op de universiteit in Groningen bij de vakgroep Marketing van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde
Brand New Telly onderdeel Talpa Network
25-02-2019 | 10:29:00
Brand New Telly wordt per 1 april onderdeel van mediatechbedrijf Talpa Network. Het gaat onderdeel uitmaken van de unit Creative binnen Talpa Network.
[Column] Femke Leemeijer: Je doelgroep in een hokje
19-02-2019 | 09:11:00
Misschien dat in de toekomst op 50-plusgerichte reclames niet meer blijven hangen in de vrolijke scootmobieler die met de traplift op weg gaat naar de inloopdouche met onderwaterstoeltje
DigitalAudience benoemt Bastiaan Spaans als Chief Commercial Officer
13-02-2019 | 20:24:00
Bastiaan Spaans is benoemd tot Chief Commercial Officer en partner bij DigitalAudience. Hij is aangetrokken om de internationale groei van de datatechnology provider in Europa te realiseren
Nintendo kiest voor M2Media
31-01-2019 | 14:29:00
Nintendo Benelux brengt voor de Nederlandse markt alle media-activiteiten onder bij M2Media. M2M won een pitch om alle Nederlandse media-activiteiten te verzorgen
Designbureaus Addikt, Dog and Pony en Codesign lanceren Grit
10-01-2019 | 11:18:00
Design bureaus Addikt & Dog and Pony uit Amsterdam vormen per heden samen met het Indiaanse Codesign het internationale design netwerk onder de naam Grit
Nike maakt opnieuw statementcampagne met voetballer Raheem Sterling
17-12-2018 | 16:00:00
Manchester City-aanvaller Raheem Sterling is het gezicht van de nieuwe advertentiecampagne van Nike. De 24-jarige vleugelaanvaller werd onlangs tijdens de Premier League-topper tegen Chelsea racistisch bejegend door enkele supporters van de thuisploeg
Aviko sluit Buurttafelcampagne af met All You Need Is Love special
17-12-2018 | 10:01:00
Samen eten levert vaak mooie liefdevolle momenten op. De kerstperiode is de uitgelezen tijd om met elkaar aan tafel te gaan en te genieten van goed gezelschap en lekker eten. Aviko heeft in 2018 maar liefst zestig straten en buurten met elkaar verbonden met haar Buurttafelcampagne en zorgt voor een
Friendgift en Estée Lauder lanceren WhatsApp-campagne
10-12-2018 | 10:47:00
Social sampling-bedrijf Friendgift en Estée Lauder Companies lanceerden de gepersonaliseerde campagne My Kind of Love, waarin vrienden samples van de nieuwe parfumlijn van Kilian konden geven. Het is de eerste samplingactie via WhatsApp in de Benelux
[Nederlands MediaNetwerk TV] Anne Marije de Vries Lentsch (Hearst): Content maken is een vak
20-11-2018 | 16:12:00
Door de steeds verdere ontwikkelingen binnen branded content en de groei van het portfolio van Hearst Netherlands, ontstond de behoefte aan een one-stop serviceunit voor alle digitale en crossmediale brandedcontentsamenwerkingen: Hearst Agency.
Pepsi launches DOOH campaign to retarget fans
09-11-2018 | 09:49:00
Tesla and Edison, Sherlock and Moriarty, Star Wars and Star Trek, the world is packed with epic rivalries, but perhaps none as iconic as Pepsi and a certain red rival. Wanting to settle things once and for all
De Bijenkorf onthult etalages feestseizoen
06-11-2018 | 11:10:00
De Bijenkorf onthulde begin november de etalages voor het feestseizoen met dit jaar als thema: Make classic fantastic. Via augmented reality komen de etalages tot leven. Hierin speelt Bobbie de Beer de hoofdrol. Bobbie helpt in de gehele campagne
Ogilvy Amsterdam en Center Parcs creëren regenbillboard
01-11-2018 | 12:03:00
Een stukje Rotterdam Alexandrium veranderde in oktober tijdens een herfstige bui in een tropisch regenparadijs. Vakantieaanbieder Center Parcs ontwikkelde in samenwerking met reclamebureau
[Onderzoek] Webshops: focus op generatie Z in december
25-10-2018 | 11:25:00
Generatie Z; achttien tot 24-jarigen, blijft ons verrassen. De ongrijpbare generatie die bestaat uit zogeheten mobile natives, koopt van alle generaties het vaakst decembercadeaus. Maar liefst 88 procent van mensen in deze leeftijdscategorie
Dutch Independents Network verbreedt portfolio met Mobile Interaction Company
25-10-2018 | 10:03:00
Dutch Independents Network heeft de Mobile Interaction Company (M.I.C) toegevoegd aan het team. Dutch Independents Network is het netwerk in marketing, media en creatie van specialisten dat samenwerkt voor adverteerders
[Interview] Kyra Roest: Creativiteit is de enige onderscheidende factor
19-10-2018 | 08:49:00
Een introductie over deze vrouw en haar werkzaamheden wordt niet alleen minstens een pagina lang, het is ook overbodig. Op plek 94 in de lijst van de 100 meest invloedrijke mensen in de media, beïnvloedt Kyra Roest
We Adapt introduceert een cloud editor voor video-advertenties
17-10-2018 | 11:12:00
We Adapt, het Creative Management Platform (CMP) voor video, introduceert een cloud editor, waarmee dynamische video's kunnen worden samengesteld. Hiermee kunnen video-advertenties geautomatiseerd en schaalbaar aangepast en doorvertaald worden
KARWEI opent pop-uphuis vol wooninspiratie in De 9 Straatjes
12-10-2018 | 12:08:00
KARWEI introduceert het KARWEI-huis: een pop-up store in De 9 Straatjes van Amsterdam. Hier laat de decoratieve bouwmarkt dé interieurtrends en haar style statements van najaar 2018 op een verrassende manier tot leven komen
GDPR geen negatieve invloed op programmatic advertising
11-10-2018 | 12:01:00
Tegen alle verwachtingen in heeft de implementatie van de GDPR niet geleid tot een zichtbare negatieve impact op de omzet van programmatic advertising. De groei van de markt zet ook in 2018 door
Talpa Network en KPN starten testfase gesegmenteerde tv-reclame
26-09-2018 | 09:16:00
Talpa Network start een test met KPN om als eerste partij in Nederland gesegmenteerde tv-reclame mogelijk te maken. Gesegmenteerde tv-reclame combineert de kracht van massamedium televisie met de specifieke targetmogelijkheden van digitale media
[Interview] Erik Does over Ekoplaza, een supermarkt met idealen
25-09-2018 | 14:21:00
In maart van dit jaar haalde Ekoplaza de wereldpers als eerste plasticvrije supermarkt ter wereld. En nog steeds moet Erik Does dagelijks uitnodigingen uit de hele wereld voor interviews
New Skool Media werkt samen met JustPremium
24-09-2018 | 13:03:00
Uitgeverij New Skool Media gaat gebruik maken van de diensten van JustPremium. Op alle titels uit het portfolio van de multimediaspecialist kunnen adverteerders desktop en mobiele rich media formaten inkopen
Ekoplaza blij met uitspraak Reclame Code Commissie
20-09-2018 | 13:17:00
In reactie op de uitspraak van de Reclame Code Commissie heeft Ekoplaza besloten om haar 75 supermarkten met ingang van volgende week om te dopen tot de duidelijker meest gifvrije supermarkt
Marqt kindermarketingvrij
14-09-2018 | 10:01:00
Marqt rekent af met kindermarketing voor ongezonde producten. Alle snoep, koekjes, dranken en ontbijtgranen die door middel van (teken)figuurtjes gericht zijn op kinderen, worden momenteel uit alle winkels gesaneerd
BVA stelt Henriette van Swinderen aan als directeur
12-09-2018 | 11:33:00
BVA bond van adverteerders benoemt Henriette van Swinderen tot directeur. Van Swinderen zal per 1 oktober beginnen. Van Swinderen heeft een lange staat van dienst in verschillende marketing- en communicatiefuncties bij onder andere Procter & Gamble
[Onderzoek] Adverteren op vertrouwd platform verhoogte merkvoorkeur
06-09-2018 | 13:56:00
Onderzoek toont overtuigend aan dat het gepercipieerd vertrouwen in een advertentieplatform het effect van reclame positief beïnvloedt. Mediabrands Marketing Sciences en Sanoma hebben recent maar liefst drie studies gedaan
Dentsu Aegis Network stelt Ronnie van Briemen aan als head of trading
27-08-2018 | 17:20:00
Hij is per 1 augustus 2018 benoemd tot head of trading binnen Amplifi, onderdeel van Dentsu Aegis Network, en lid van het new businessteam
538 lanceert nieuwe commercial
22-08-2018 | 10:48:00
538 lanceert de commercial waarin niet alleen een rol is weggelegd voor de 538-dj's Edwin Evers, Frank Dane en Coen & Sander, maar ook voor artiesten als Hardwell, Sunnery James & Ryan Marciano en Kraantje Pappie
Brand Your Party combineert online marketing met offline experience
21-08-2018 | 14:01:00
Online marketing in combinatie met offline brand experience is een succesvolle manier voor merken om hun doelgroep te bereiken. Het bedrijf Brand Your Party is in anderhalf jaar tijd gegroeid van startup naar scale-up
EU dreigt YouTube, Facebook en Twitter met boetes voor terreurgerelateerde content
20-08-2018 | 11:17:00
De Europese Commissie wil sociale media harder aanpakken als ze content blijven plaatsen van terroristische organisaties en andere 'schokkende' content
Justlease haakt met VI in op transferperiode
14-08-2018 | 10:21:00
Gedurende de transfermaand augustus komen in Voetbal International diverse mensen aan het woord die onlangs de transfer gemaakt hebben naar Justlease
Agency Spotter Releases August 2018 Report
14-08-2018 | 09:47:00
​​Agency Spotter's Top 20 Advertising Agencies Report has named Traction as the number one advertising agency. Located in San Francisco, Traction is highly focused on the experiences good marketing can provide audiences
JCDecaux neemt nieuw formaat display in gebruik
03-07-2018 | 15:56:00
JCDecaux introduceert een vrijstaand portrait groot formaat display van 6,5 m2: de Avenue. De Avenue is een digitaal full HD portraitdisplay en staat op de Stadhouderskade in Amsterdam nabij het Leidseplein
RTB House opent AI Marketing Lab
02-07-2018 | 10:12:00
AI Marketing Lab is een afdeling die zich focust op research en development op het gebied van marketing. De nieuwe afdeling staat los van de algemene R&D-afdeling en richt zich op het creëren van een omgeving waarin nieuwe marketingtechnologieoplossingen (mar-tech) onderzocht en ontwikkeld kunnen worden
[Interview] Aldo Breed over Kiesjefolders
02-07-2018 | 09:52:00
Met jarenlange ervaring in de retail bij onder andere Albert Heijn en Action, kent Aldo Breed het belang van de folder. Met het oog op verduurzaming en nieuwe regelgeving, ontwikkelde Breed Kiesjefolders. Op www.kiesjefolders.nl kiest de consument gericht welke folders hij wil ontvangen
[Interview] Remco Duinkerken: Platte commercie werkt voor geen meter
27-06-2018 | 09:19:00
Na dertien jaar te hebben gewerkt voor Boomerang in verschillende functies, heeft Remco Duinkerken begin dit jaar het mediabedrijf overgenomen. Jongeren zijn zijn primaire doelgroep. "Vanwege de digitale mondigheid krijg je het nu eerder en harder voor je kiezen wanneer je het verprutst"
Nielsen: stijging netto mediabestedingen blijft uit
26-06-2018 | 14:06:00
Ondanks de grootste groei van de Nederlandse economie sinds 2007 (+3,2%) bleven de netto mediabestedingen in 2017 met €4,7 miljard vrijwel gelijk aan 2016. Internet, radio en bioscoop zagen de advertentie-inkomsten toenemen. Alle andere mediumtypen boekten rode cijfers
Villa Sonnewende onder de aandacht door verkooptrailer. Nieuwe trend?
22-06-2018 | 13:50:00
De woningmarkt trekt aan en er worden steeds meer manieren bedacht om woningen onder de aandacht te brengen bij potentiële kopers. Korte filmtrailers lijken in de markt de nieuwe trend
[Cannes 2018] Live Blog
19-06-2018 | 13:07:00
Marketing Report is in Cannes! We zijn dit jaar in stijl gearriveerd. Met dank aan Wilfred Romijn van Vote Company maken wij onze entree per helikopter. Wij zijn te gast bij de Embassy of Dutch Creativity waar wij kwartier maken onder de gesel van de Mediterrane zon die de temperaturen tot boven de 30 graden opjaagt
WFA launches Guide to Progressive Gender Portrayals in Advertising
14-06-2018 | 12:41:00
The guide aims to inspire senior marketers to challenge their own marketing communications with compelling evidence of a business case for unstereotyping ads from some of the world’s leading brands – as well as implications for inaction
[Interview] Sjuul Paradijs over de lancering van City Amsterdam
12-06-2018 | 15:24:00
Sjuul Paradijs van Trusted Media Publishers omzeilt de sticker door het uitgeven van huis-aan-huismedia, mét… folders
Christian van Thillo: De Persgroep versnelt investering in digitaal
08-06-2018 | 10:16:00
Na recente edities in Kopenhagen, Manchester en Boedapest, vindt de Advertiser's Summit dit jaar plaats in Bilbao
Adfactor start podcast advertising
30-05-2018 | 09:11:00
Adfactor start met een portfolio van diverse podcastuitgevers, waaronder de platformen van RTL Nederland, Nu.nl en technologiewebsite Numrush
Jeroen Verkroost: Premium posities bestaan niet
25-05-2018 | 09:51:00
Deze nieuwe generatie media vertegenwoordigers moet analytisch denken en op de hoogte zijn van technologische ontwikkelingen. Daarnaast moeten ze de werking van de verschillende platformen begrijpen. Ze moeten zich bewust zijn van yieldmechanismen en een kennis hebben van de waarde van de aangeboden impressies
[Onderzoek] Omzet tv-spotmarkt stijgt naar 155 miljoen euro
22-05-2018 | 16:13:00
De tv-spotmarkt is 2018 goed gestart met een groei van 6,8 procent in het eerste kwartaal ten opzichte van het eerste kwartaal van 2017

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie