Tag Resultaten

06-04-2018 16:44:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 437512 | Tags:

BrandBase wint twee keer goud met Shell
08-03-2021 | 10:37:00
Zowel bij de London Design Award show 2020 als op de Berlin Design Award show 2021 heeft BrandBase goud gewonnen voor Sales Promotion. De inzending was voor Shell en betreft de BMW Salt Water Cars met de Sugarcane Racetracks
Voorjaarscampagne PLUS draait om een goed begin
08-03-2021 | 09:52:31
PLUS lanceert de voorjaarscampagne Goed eten is een goed begin. Wunderman Thompson Amsterdam ontwikkelde de campagne, die onder meest bestaat uit een tv-commercial. Die gaat over een liefde die opbloeit in de supermarkt
Frummel van TBWA/Neboko wint Ster Gouden Loeki
04-03-2021 | 09:47:36
De commercial Frummel van Staatsloterij en TBWA\NEBOKO heeft de Ster Gouden Loeki gewonnen! De winnaars ontvingen de prijs in een speciale uitzending van Omroep MAX op NPO 1
ALDI lanceert NK Tosti Bouwen 2021
04-03-2021 | 07:05:00
ALDI gaat op zoek naar de beste tosti-bouwer van Nederland. Het NK Tosti Bouwen, een social first campagne, is ontwikkeld door Blauw Gras
Roorda en VWS met vervolg campagne over psychische aandoeningen
02-03-2021 | 00:00:00
Roorda Reclamebureau heeft in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) een vervolg gemaakt op de Hey, het is oké campagne. De campagne gaat over alle psychische aandoeningen
Campagne rondom Sportlife Boost
01-03-2021 | 12:00:10
Sportlife voegt aan een aantal kauwgoms functionele ingredienten zoals vitamines toe. Om de Sportlife Boost-lijn te promoten is op 1 maart 2021 een campagne van start gegaan
[Campagnes] Lukkien brengt JungleMinis tot leven
01-03-2021 | 09:17:00
Voor de 4e keer op rij kun je bij supermarktketen Lidl Nederland weer sparen voor kleine knuffels met een grote persoonlijkheid. Vorig jaar waren het de AquaMinis, dit jaar gaan we naar de jungle met de JungleMinis; tot leven gebracht door Lukkien
Peugeot met ander logo en merkidentiteit
26-02-2021 | 16:22:00
Peugeot introduceert een ander merklogo en andere merkidentiteit. Ook is de website vernieuwd als onderdeel van de Stellantis-strategie. In 2025 wil Peugeot alleen nog elektrische auto’s verkopen in Europa. Eind 2021 moet dit al 80 procent zijn
[Interview] Ries Bokken over innovaties bij Maxxiums sterkedrank in coronatijd
25-02-2021 | 11:53:45
Ries Bokken is Senior Brand Manager Zamora Company bij Maxxium, onderdeel van het Spaanse bedrijf Zamora, marktleider op het gebied van sterke dranken in Nederland, bekend van merken als Bols en Licor 43. Bij Marketing Report Radio vertelt hij over innovaties in de wereld van sterkedrank en wijnen
[Interview] Pieter Kop over de vele vormen van juridische dienstverlening bij DAS
25-02-2021 | 11:12:22
Pieter Kop is Head of Marketing Communications, Branding & Customer Experience bij juridisch dienstverlener DAS, bekend van de rechtsbijstandsverzekering voor particulieren en ondernemers. Maar de organisatie is veel breder, vertelt hij bij Marketing Report Radio
[Interview] Marjolijn Meynen over terug naar de essentie met de Bijenkorf
22-02-2021 | 14:27:00
Marjolijn Meynen is Chief Marketing Office bij de Bijenkorf. Bij Marketing Report Radio vertelt ze over de rol van kunst en cultuur bij de Bijenkorf, door de tijden heen gasten bedienen, duurzaamheid en terug naar de essentie
GoSpooky social-bureau van Autodrop
18-02-2021 | 16:06:00
Social-first marketing bureau GoSpooky gaat aan de slag voor Autodrop. Het bureau is aangesteld om een socialmediastrategie te bedenken voor het snoepmerk, waarbij de focus ligt op het ontwikkelen van een onderscheidend merkkarakter
DA kiest voor ZIGT
17-02-2021 | 16:11:00
ZIGT is sinds 1 januari 2021 het mediabureau van DA. ZIGT verzorgt daarbij voortaan de mediastrategie, planning, inkoop en de executie voor drogisterijketen
Fitzroy ontwikkelt naam, identity en campagne voor Beyond Eyes
16-02-2021 | 15:41:30
Fitzroy ontwikkelde de naam, identity en b2b-campagne voor de start-up Beyond Eyes. In dit initiatief bundelen Heijmans en CSU hun kennis en kunde om klanten te verzekeren van slim(mer) gebouwbeheer. Het motto daarbij is Building happy people
Lukkien verkent de grenzen van licht en donker voor Rituals
14-02-2021 | 15:40:00
De grenzen van licht en donker verkennen. Dat deed fotograaf Mark Ebbeng om de rijke, luxe sfeer van Rituals neer te zetten. Voor de slices of life en de modelfotografie werkte hij met lange schaduwen, warm licht, koud licht en edgy contrasten
NIVEA introduceert Care for human touch to inspire togetherness
12-02-2021 | 12:11:00
Care for human touch to inspire togetherness is de slogan en brand purpoose die NIVEA de komende vier jaar inzet voor het individuele welzijn van ten minste 150.000 mensen met projecten die menselijke aanraking bevorderen
KesselsKramer ontwikkelt campagne tegen discriminatie en polarisatie
11-02-2021 | 14:37:00
Reclamebureau KesselsKramer heeft een campagne ontwikkeld tegen discriminatie en polarisatie met de slogan Ik ben Én/Én. En jij?
Nescafé’s Empty Label-campagne draait om koffieboeren
08-02-2021 | 11:04:00
Nescafé introduceert het Empty Label, een tijdelijke verpakking die opvalt doordat alle branding eraf is gehaald. Met een witte, simplistische verpakking wil Nestlé ruimte maken voor haar koffieboeren
[Campagnes] Lukkien produceert tv-commercials voor Danone
28-01-2021 | 14:02:00
Onlangs maakte Lukkien in opdracht van Franse reclamebureau BETC een internationale productie voor Danone. Bijzonder vanwege de uitdagende combinatie van niet te regisseren baby’s en live projecties op de set
ZIGT van start voor Ritter Sport
27-01-2021 | 10:04:00
ZIGT gaat dit jaar aan de slag voor Ritter Sport, bekend van de unieke, vierkante chocoladerepen. Het bureau is hiermee verantwoordelijk voor de mediastrategie, planning, inkoop en uitvoering van de online en offline campagnes in Nederland
[Campagnes] Lukkien: Super Suzuki in CGI
23-01-2021 | 22:35:00
Als reclamebureau zal The Merge nooit een gedurfde uitdaging uit de weg gaan en daarin denkt Lukkien graag dat ze hun gelijke hebben gevonden toen ze Lukkien vroegen om vier verschillende - volledig CGI - geanimeerde tv-spots te produceren
BENK komt met offline en onlinecampagne voor Argeta
20-01-2021 | 17:27:00
Fullservice activation agency BENK heeft onder de noemer spread happiness op je boterham een campagne gelanceerd voor Argeta
TOTO wint Europese Gouden Effie
19-01-2021 | 09:26:52
TOTO heeft een Europese Gouden Effie gewonnen in de categorie Media, Leisure & Entertainment. De campagne is samen met TBWA\NEBOKO ontwikkeld
Wayne Parker Kent deelt nieuwjaarspakketten uit aan de industrie
18-01-2021 | 14:45:51
Wayne Parker Kent start 2021 met een initiatief om de hele creatieve industrie een steuntje in de rug te geven. Tijdens deze maand deelt het creatief contentbureau nieuwjaarspakketten uit aan marketeers, vakmedia en bureaus
Adcombi richt Duits bedrijfsonderdeel op in München
18-01-2021 | 10:49:00
Gerrit Reinders heeft in München Adcombi GmbH opgericht. Het opstarten van dit Duitse onderdeel van zijn bedrijf onderstreept de ambities van zijn onderneming bij de oosterburen
Yune en ANWB lanceren commercial over 75 jaar Wegenwacht
12-01-2021 | 11:08:23
De Wegenwacht van de ANWB bestaat 75 jaar en dat word gevierd met een commercial, mede ontwikkeld door Yune
[Interview] Marcel Vogels (Memo²): De meerwaarde van crossmedia moet je geïntegreerd meten
11-01-2021 | 11:26:00
Memo2 is een bureau dat voor klanten inzichtelijk maakt hoe effectief hun grote crossmediale campagnes zijn geweest. Marcel Vogels, oprichter van het bedrijf, vertelt over het koppelen van informatie
Fitzroy en Yumeko beginnen campagne: Koop goed beddengoed
08-01-2021 | 11:29:14
Het Amsterdamse beddengoedmerk Yumeko en Fitzroy trapten 2021 af met haar landelijke campagne Koop goed beddengoed
Coca-Cola begint 2021 met campagne Open To Better
04-01-2021 | 10:25:00
Coca-Cola lanceert de campagne Open To Better, die draait om stilstaan bij persoonlijke voornemens van positiviteit, vriendelijkheid en goede bedoelingen voor een mooie toekomst
Vaccinatiecampagne Rijksoverheid en Roorda van start
04-01-2021 | 00:15:00
Radiocommercials en advertenties in dagbladen vormden de afgelopen weken de basis van de publiekscampagne coronavaccinatie. Nu is er ook een tv- en online campagne gestart
[Interview] Monique Bergers: Met kwalitatieve content zend je niet, maar verdien je de aandacht
31-12-2020 | 15:34:00
Monique Bergers is Director Content bij N=5. Ze was Cross Media Vrouw van 2018 en stapte over van Albert Heijn naar N=5 om daar N is Content op te richten. We spraken haar bij de december-uitzending van Marketing Report Radio
Runner’s World en NN lanceren campagne Wij lopen door
29-12-2020 | 15:19:00
Runner’s World en Nationale-Nederlanden lanceren samen de campagne Wij lopen door. De kick-off is met een speciale video die te zien is op alle kanalen van Runner’s World
[Column] Lodewijk van der Peet: Stop met straffen van je klanten
29-12-2020 | 09:35:53
Het limbisch systeem in ons brein reageert op het fijne gevoel van een beloning of de pijn van een straf. Onze hersenen beslissen dus of iets ons motiveert of doet afhaken.
Vervolg merkcampagne Lexa begonnen: Start Something Real
28-12-2020 | 11:42:00
Op Tweede Kerstdag gaf Lexa het startsein voor het vervolg van de Start Something Real-campagne. In deze nieuwe campagne staat het begin van de relatie centraal: van de eerste chat op de app tot de eerste echte date. Verhalen die Lexa viert en laat zien
MeMo²: Staatsloterij maakte de beste kerstcommercial van 2020
21-12-2020 | 16:42:00
Het was in vele opzichten een bewogen jaar. Daardoor hunkert zo een beetje iedereen in Nederland naar een nieuw jaar, maar niet voordat we kunnen genieten van de feestdagen
Higuita lanceert condoommerk Huzzy met uitdagende video
16-12-2020 | 15:53:00
Het recent gestarte Amsterdamse bureau Higuita heeft een campagne ontwikkeld voor het eveneens recente gelanceerde condoommerk Huzzy. De makers willen uitstralen dat seks is niet alleen is voor mensen met maatje 34 of jongens met een Hercules figuur, maar dat seks voor iedereen is
KesselsKramer komt met app Double Dutch voor geven aan goede doelen
15-12-2020 | 12:12:08
KesselsKramer en kunstenaarsduo Inez & Vinoodh lanceren goede doelen-app Double Dutch. De app maakt het mogelijk om online giften te combineren met digitale kunstwerken van bekende kunstenaars als Derrick Adams, Sterling Ruby en Jamie Reid. Ook topmodel Gigi Hadid heeft werk beschikbaar gesteld
Ogilvy Social.Lab Amsterdam wint global pitch International Volleyball Federation
11-12-2020 | 17:58:35
De International Volleyball Federation (FIVB) heeft WPP’s Ogilvy Social.Lab geselecteerd als strategisch en creatief lead agency om de wereldwijde merkcommunicatie, de mediastrategie en -planning te verzorgen in aanloop naar het wereldkampioenschap volleybal in 2022
JBL en GoSpooky lanceren campagne Find Your Fit
11-12-2020 | 16:12:58
Audiomerk JBL lanceert in samenwerking met social-first marketingbureau GoSpooky een campagne ter ondersteuning van de lancering van JBL's True Wireless-oordopjes. De campagne is gestart in Nederland, Scandinavië, het Verenigd Koninkrijk, België, Frankrijk, Duitsland en Spanje
H&M helpt de voedselbank met fashionveiling en donatieacties
09-12-2020 | 16:05:00
H&M zet zich sinds 1 december 2020 landelijk in voor de voedselbank. Met H&M Helpt zet het merk in Nederland zowel online als in haar fysieke winkels verschillende acties op om geld in te zamelen
Dept lead agency voor strategie, creatie en technologie van Oxxio
08-12-2020 | 10:24:00
Om in de toekomst nog sneller te innoveren op merk, campagnes en aansluitende digitale klantbeleving heeft Oxxio Dept gekozen als strategic ėn creative lead agency
Candid en Makro komen met campagne om de horeca te steunen
07-12-2020 | 13:00:23
Omdat 60 procent van de horeca al de mogelijkheid biedt tot afhalen/bezorgen, heeft Candid in samenwerking met Makro Nederland een 360-gradencampagne en platform ontwikkeld. Een initiatief om de lokale horecagelegenheden te steunen tijdens kerst
Kruidvat lanceert Kerstcommercial
04-12-2020 | 18:35:00
Kruidvat lanceert op 6 december haar kerstcommercial. Daarin is een verhaal te zien waar een meisje dat een verrassende oplossing bedenkt, waardoor iedereen toch van een mooie en gezonde kerst kan genieten. De campagne gaat 6 december live op tv en de social kanalen. De campagne werd ontwikkeld door DDB Unlimited
Bruut Amsterdam en Jalt ontwikkelen Maatjes gezocht voor Oranje Fonds
03-12-2020 | 10:20:15
Jalt onderzocht op welke manier deze doelgroep kan worden bereikt en welk verhaal er verteld moet worden om het goede doel volledig tot zijn recht te laten komen. Bruut Amsterdam nam de volledige productie van de multimediale campagne voor haar rekening
Blauw Gras gekozen voor digitale campagnes van de Hartstichting
02-12-2020 | 17:59:00
Blauw Gras is door de Hartstichting verkozen voor de ontwikkeling en uitvoering van digitale campagnes. De samenwerking wordt begin 2021 afgetrapt met meerdere campagnes, waaronder een merkcampagne
Bram Krikke lanceert label De Boekenclub met Mediamonks
01-12-2020 | 12:15:57
Bram Krikke komt met het label De Boekenclub. Voor de lancering van het merk heeft werkte hij via MediaMonks Originals samen met jong creatief en regietalent Willem Beelaerts van Blokland en Kris Pouw
Subway en Gardeners Agency lanceren TikTok-campagne voor eerste vegan Sub
01-12-2020 | 10:50:00
Subway heeft de populairste Sub, de Chicken Teriyaki, geremixt in een vegan variant: de Vegan Chicken Teriyaki. Voor de lancering van de plantbased variant maken Subway en Gardeners Agency gebruik van de creativiteit van Nederlandse jongeren
Merkfilm van McDonald’s: Kerst vier je samen
24-11-2020 | 10:39:00
Deze kerst wordt de afsluiter van een bijzonder jaar voor iedereen. Een jaar waarin we des te meer beseffen hoe belangrijk familie en gezellig samenzijn voor ons zijn. Dit inzicht vormt de basis voor de merkfilm van McDonald’sDeze kerst wordt de afsluiter van een bijzonder jaar voor iedereen
Eerste campagne van Talpa’s Het Bureau voor BlueMovement
23-11-2020 | 12:09:48
BueMovement, de start-up binnen Bosch die abonnementen aanbiedt voor het gebruik van huishoudelijke apparaten, koos september voor het Bureau van Talpa Network als creatief partner en lanceert nu eerste thema-campagne Koop niks. Krijg alles
Dept is Agency of the Year bij The Lovie Awards
19-11-2020 | 15:47:53
Digital agency Dept was dit jaar de ultieme winnaar van The Lovie Awards; alle acht ingestuurde cases wonnen zowel de jury- als publieksprijs, en als kers op de taart werd het agency uitgeroepen tot Agency of the Year
[Interview] Pieter Smeets over de Gouden Effie, groene marketing bij ASN Bank en meer
19-11-2020 | 15:37:00
Pieter Smeets is hoofd marketing en communicatie bij ASN Bank. De campagne Goed doen met geld, gemaakt met Selmore, werd beloond met een Gouden Effie
LINDA.foundation komt met fondswervingscampagne tegen armoede
18-11-2020 | 12:11:00
LINDA.foundation heeft samen met Het Bureau van Talpa Network een fondswervingscampagne gecrëerd die eurobiljetten van een andere kant laat zien in het kader van hulp voor gezinnen die het financieel moeiljik hebben
TBWA\NEBOKO ontwikkelt 5G-campagne voor T-Mobile
16-11-2020 | 10:18:30
Om de voordelen van het 5G-netwerk tastbaar te maken voor consumenten en om hen verder te inspireren in de vele mogelijkheden van 5G, is er een campagne gelanceerd. TBWA\NEBOKO is verantwoordelijk voor de strategie en creatieve uitwerking van de campagne
Bio Vakantieoord lanceert nieuwe huisstijl en commercial
13-11-2020 | 14:45:00
Hét vakantiepark voor gezinnen met een gehandicapt kind lanceert tegelijkertijd een nieuwe huisstijl en een nieuwe commercial. Met de nieuwe uitstraling wil het Bio Vakantieoord de aandacht van donateurs weer op zich vestigen
DentsuACHTUNG ontwikkelt Volkswagen ID.3 campagne voor PON
11-11-2020 | 17:48:00
DentsuACHTUNG heeft een campagne ontwikkeld voor PON rondom de eerste ID-modellen van Volkswagen. Met de komst van deze reeks Volkswagen-auto’s wil importeur PON elektrisch rijden voor iedereen toegankelijk maken
SAS Software kiest voor FCB Amsterdam
11-11-2020 | 12:20:00
SAS Software heeft FCB Amsterdam uitgekozen voor de communicatie en marketing van haar activiteiten in de Benelux. In juli 2020 werd de pitch uitgezet bij drie bureaus
CCV Nederland kiest ZIGT als mediabureau
09-11-2020 | 06:00:00
CCV Nederland heeft ZIGT gekozen als mediabureau voor de ATL-uitingen. CCV Nederland is het bedrijf dat zorgt draagt voor pinbetalingen en andere betaaloplossingen. CCV Nederland heeft de opdracht in augustus 2020 aan ZIGT vergund na een kort en intensief pitchtraject
ING lanceert campagne: Alles in de hand
06-11-2020 | 15:12:33
ING heeft een campagne gelanceerd onder de noemer Alles in de hand. In de campagne staat centraal dat ING mensen helpt om in charge te zijn over hun bankzaken zodat deze zich vrij voelen om te doen wat men écht belangrijk vindt.
Welkoop de winter in met ZIGT
05-11-2020 | 11:11:03
Welkoop, de winkel voor tuin en dier, is deze week van start gegaan met een nieuwe landelijke wintercampagne. Welkoop slaat een nieuwe weg in met deze grootse campagne
The Family Amsterdam maakt campagne en huisstijl voor Opleiding.nl
05-11-2020 | 07:00:00
Het bureau The Family Amsterdam heeft een campagne en huisstijl ontwikkeld voor Opleinding.nl een onlangs gelanceerde website voor opleidingen en trainingen. De site is versneld gelanceerd in verband met de coronacrisis. Opleiding.nl wil het platform zijn waar men begint met zoeken naar een opleiding of training
Aldi kiest voor Blauw Gras (Born05 Group) voor social media
04-11-2020 | 13:24:00
Blauw Gras is sinds begin september 2020 verantwoordelijk geworden voor alle social media activiteiten waaronder de strategie,- content,- distributie en campagnes van de discounter inclusief de creartie en productie. Aldi heeft daartoe eind juli 2020 een pitch georganiseerd
Roorda ontwikkelt campagne Deel je zorg
03-11-2020 | 09:22:00
In de aanloop naar de Dag van de Mantelzorg op 10 november begin de campagne Deel je Zorg, ontwikkeld door Roorda Reclamebureau in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. De campagne roept mantelzorgers op om hun zorg te delen
Overstapdienst energielevancier Vanzelf van start
30-10-2020 | 16:36:00
Vanzelf, een e-commercemerk dat overstappen van energieleverancier mogelijk maakt, is de eerste campagne begonnen. Door zich aan te melden bij Vanzelf geven klanten het merk toestemming om namens hen energiecontracten af te sluiten
IClusion lanceert Heyleys: platform voor kankerpatiënten
28-10-2020 | 12:54:00
Onder de naam Heyleys is door IClusion een platform gelanceerd voor kankerpatienten. Het platform is opgezet vanuit het inzicht dat ernstig zieke patiënten te vaak buitenspel staan om aan onderzoek naar behandelingen deel te kunnen nemen
Lewis ontwikkelt Thuiskomen-campagne voor Luxaflex
28-10-2020 | 08:00:00
Wat betekent thuiskomen voor jou? Deze vraag staat centraal in de videocampagne die Lewis ontwikkelde voor Luxaflex
Roorda komt na 10 jaar opnieuw met een campagne voor licht op de fiets
24-10-2020 | 11:00:00
Roorda heeft voor het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat opnieuw een campagne ontwikkeld met als doel fietsers te motiveren hun fietsverlichting aan te zetten. Dit in navolging van een soortgelijke campagne uit 2009
Blauw Gras komt met campagne voor opvouwbare Samsung
23-10-2020 | 15:18:00
In de campagne, ontwikkeld door Blauw Gras, vergelijkt Samsung de features van de opvouwbare Galaxy Z Fold2 met Apple's smartphones.
Kinderpostzegels coronaproof digitaal en fysiek succes
21-10-2020 | 23:40:00
De Stichting Kinderpostzegels heeft dit jaar bijna 7500 kinderen zover gekregen om online kinderpostzegels te verkopen met behulp van een persoonlijke boodschap. In totaal deden 100.000 kinderen uit groep 7 en 8 mee aan de 72e Kinderpostzegelactie
Roorda en Menzis starten campagne over leefkracht
21-10-2020 | 11:39:00
Roorda Reclamebureau heeft een campagne ontwikkeld voor Menzis om leefkracht te promoten. De campagne is te zien en te horen via radio, televisie, online, print en outdoor
Zuivelhoeve schakelt The Family in voor merkcampagne
20-10-2020 | 15:35:00
Zuivelhoeve is een samenwerking aangegaan met The Family voor de realisatie van een merkcampagne
Centralpoint kiest voor Merkle
20-10-2020 | 15:32:19
Na een intensief RFP traject heeft Centralpoint Merkle Nederland gekozen als strategisch partner en digitaal marketing bureau voor het invullen van de groeiambities als grootste IT-reseller van de Benelux
Roorda maakt campagne SamenGezond
19-10-2020 | 14:28:26
Roorda Reclamebureau heeft een serie radio- en tv-commercials, online display en social video’s ontwikkeld waarin SamenGezond mensen helpt om een gezonde leefstijl te starten en het ook vol te houden
Campagne: Maak grijs groener
14-10-2020 | 15:57:00
De landelijke publiekscampagne Maak grijs groener van start gegaan. De campagne roept Nederlanders, onder andere in een televisiecommercial en op social media, op hieraan een bijdrage te leveren en biodiversiteit te beschermen
Safi Graauw sluit zich aan bij productiemaatschapij Vigics
14-10-2020 | 14:17:00
Regisseur Safi Graauw verbindt zich aan productiemaatschappij Vigics van Dwight Groot, dat openstaat als platform voor divers talent
Wecycle komt met kenniscampagne
07-10-2020 | 13:39:00
Wecycle presenteert tijdens de Nationale Recycleweek van 12 tot en met 18 oktober 2020 een kenniscampagne. Met een korte online quiz wil Wecycle de kennis van consumenten op het vlak van recyclen verhogen
Campagne over keuzemogelijkheden Donorregister
29-09-2020 | 16:50:00
Om ervoor te zorgen dat nóg meer mensen hun keuze invullen bij het Donorregister, hebben D&B, Open Now en TBWA\NEBOKO (DOT) voor het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een vervolgcampagne ontwikkeld
SuperHeroes wint wereldwijde pitch Lenovo YOGA
24-09-2020 | 16:30:00
SuperHeroes heeft de wereldwijde pitch van Lenovo gewonnen voor het premiumsegment, waaronder Lenovo YOGA. Dit hebben SuperHeroes en Lenovo bekendgemaakt
KesselsKramer en Robin de Puy maken jubileumfilm voor WOMEN Inc.
24-09-2020 | 14:42:00
Ter gelegenheid van het 15-jarig bestaan van belangenorganisatie WOMEN Inc. regisseerde Robin de Puy een missiefilm naar een concept van KesselsKramer
KesselsKramer maakt campagne voor aspirant omroep Omroep Groen; Aarde zoekt leden
21-09-2020 | 18:27:00
Wie het klimaatprobleem wil oplossen, moet vooral ook een communicatieprobleem oplossen. Want de verandering die nodig is om de uitputting van de aarde te stoppen, vraagt inzet van iedereen, dus óók van de mensen, overheden en bedrijven voor wie het tot nu toe nog erg makkelijk is om weg te kijken
Maserati met digitale presentatie MC20 sportwagen dankzij RESN
18-09-2020 | 17:38:00
Het Italiaanse automerk Maserati heeft met een digitale wereldpremière de MC20 supersportwagen gelanceerd tijdens Maserati Day, een internationale dag waarop het merk wereldwijd wordt gevierd
HERC the agency maakt internationaal manifest voor Tony Chocolonely
17-09-2020 | 18:12:00
HERC the agency heeft een creatief manifest voor Tony’s Chocolonely gemaakt met de Britse acteur en regisseur Idris Elba als spoken word artist
Prullie de Prullenbak gekozen tot zwerfafvalmascotte Nieuwegein
17-09-2020 | 17:06:00
Prullie de Prullenbak is gekozen tot zwerfafvalmascotte van de Nieuwegeinse zwerfafvalcampagne. Het ontwerp van Stacy uit groep 7 van KBS De Vroonestein kreeg de meerderheid van de ruim tweeduizend stemmen
Swinkels Family Brewers kiest voor mediabureau ZIGT
17-09-2020 | 16:00:00
Swinkels Family Brewers, bekend van onder meer de merken Bavaria, Palm en Swinckels’, heeft na een uitgebreid en intensief pitchtraject gekozen voor ZIGT als mediabureau
ASICS kiest voor HPB
15-09-2020 | 15:21:00
ASICS heeft na een intensief pitchtraject HPB (Het PR Bureau) gekozen als partner voor PR en storytelling in de Benelux
FOX Sports-medewerkers bedanken kijker met lied
14-09-2020 | 13:11:30
In een commercial bedankt FOX Sports de kijkers voor hun steun tijdens de afgelopen maanden. Het nummer Without you van Harry Nilsson, dat gebruikt wordt in de campagne van FOX Sports, wordt deze keer gezongen door presentatoren, verslaggevers en analisten van de zender
André van Duin in commercial voor Hans Anders
14-09-2020 | 12:05:00
André van Duin speelt met Plien van Bennekom in de commercial van Hans Anders rondom de hoortoestellen van het bedrijf
Oldtimers komt met online videocampagne van Initiative en DPG Media
10-09-2020 | 16:26:00
Initiative heeft samen met DPG Media een online videocampagne ontwikkeld voor het dropmerk Oldtimers. Initiative kreeg de vraag om zowel het concept als de mediastrategie te ontwikkelen
Buro Dertig en Goeie Ouwe Koeien starten campagne Gewoon Gaan voor culturele sector
10-09-2020 | 15:16:30
Buro Dertig en Goeie Ouwe Koeien hebben een online campagne gelanceerd onder de noemer Gewoon Gaan. Naar musea, theaters, podia en filmhuizen. Juist nu
Tattoo op afstand als reclame voor 5G
07-09-2020 | 10:42:11
Actrice Stijn Fransen liet een tattoo laten zetten door een robotarm die op afstand werd aangestuurd door de tattoo artist. De besturing verliep via 5G-internet van T-Mobile dat sinds kort actief is in Nederland
SuperHeroes verandert naam in SuperHerpes voor soa-campagne
07-09-2020 | 10:08:00
SuperHeroes noemt zich momenteel SuperHerpes in het kader van een publiekscampagne in Amsterdam en new York rondom soa’s
Albert Heijn lanceert Foodstars
04-09-2020 | 16:04:00
Albert Heijn is begonnen met een nieuwe spaaractie: Foodstars. Het bestaat uit een kaartspel en een app die draaien om gezond eten
Activatiecampagne rondom 7 jaar Storytel; 7 weken gratis via Tikkie
01-09-2020 | 10:55:00
Luisterboekenplatform Storytel bestaat 7 jaar in Nederland. Om dit te vieren, is het bedrijf een activatiecampagne begonnen met de betaalapp Tikkie
ProRail begint campagne tegen spoorlopers
01-09-2020 | 10:09:35
Meer dan één derde van het aantal vertragingen op het spoor wordt veroorzaakt door mensen die (on)bewust langs het spoor lopen. Reden voor de ProRail-campagne: Spoorlopen? Het heeft meer gevolgen dan je denkt!
BeFrank en Total Design maken campagne over pensioen
31-08-2020 | 16:18:38
BeFrank, een online pensioenuitvoerder, lanceert op 1 september 2020 een campagne om Nederlanders zich bewuster te laten richten op hun eigen pensioen
Campagne Zeeman: geurtje Lucht binnen paar uur uitverkocht
31-08-2020 | 10:57:31
Tienduizenden flesjes Lucht gingen zaterdag 29 augustus 2020 over de toonbank van de Nederlandse winkelketen Zeeman. De door Zeeman zelf ontwikkelde eau de parfum voor 4,99 euro was zowel in de webshop als in de winkels binnen een paar uur uitverkocht
Milka zet met Wavemaker met een campagne in op de millennial
26-08-2020 | 14:05:00
Chocoladefabrikant Mondelēz International gaat in een campagne op zoek naar dé Milka-smaak. Hiervoor roept de fabrikant de hulp in van de Nederlandse consument.
Eliza was here start campagne over kleinschalige vakanties, weg van de massa
21-08-2020 | 16:34:00
Reisorganisatie Eliza was here, specialist van vakantieaccommodaties, lanceert een campagne gericht op vakanties weg van de drukte
BE-KIND met online en offline campagne via JCDeceaux
21-08-2020 | 15:57:00
BE-KIND heeft een campagne gevoerd waarbij social media werd gecombineerd met de buitenreclamedisplays van JCDecaux in Amsterdam. Daarmee werd een groter bereik gegenereerd. BE-KIND is een proteïne reep waarbij het merk zich richt op sporters
Perry Sport kiest voor Merkle na pitch
21-08-2020 | 15:35:00
Perry Sport heeft Merkle Nederland geselecteerd na een pitch om haar positie als omnichannel sport retailer nog verder te verstevigen door middel van digital marketing. Merkle Nederland is onderdeel van Dentsu Aegis Network
Basic-Fit, ACHTUNG! en Big Shots komen met positioneringscampagne Basic-Fit
21-08-2020 | 15:01:00
Basic-Fit komt met een aangescherpte positioneringscampagne van haar merk. Daartoe wordt een campagne gelanceerd waarin aan wordt gegeven sporten leuker en toegankelijker te maken voor vooral beginnende sporters
De Zonnebloem start awareness-campagne met Born05 tegen sociaal isolement
20-08-2020 | 18:21:58
De Zonnebloem is een awareness-campagne gestart die dit sociaal isolement bij mensen met een lichamelijke beperking zichtbaar en invoelbaar maakt. De campagne is ontwikkeld door Born05
Mindfulnesss-app Synctuition vraagt LDJ TECH PR ter vergroting naamsbekendheid
20-08-2020 | 16:54:54
De mindfulnesss-app Synctuition heeft het Amsterdamse pr-en marketingbureau Lubbers De Jong TECH PR (LDJ TECH PR) in de arm genomen om zijn naamsbekendheid in Nederland te vergroten
Fisherman's Friend eerste TikTok adverteerder in Nederland
20-08-2020 | 15:36:13
Fisherman's Friend heeft TikTok toegevoegd aan haar FF Doorbijten zomercampagne. Fisherman’s Friend is voor zover bekend het eerste merk dat adverteert op TikTok in Nederland
Hasbro gaat samenwerken met LVTPR
19-08-2020 | 15:14:39
Hasbro, producent van speelgoed en bordspellen heeft LVTPR gekozen als nieuw pr- en communicatiebureau voor de Benelux. LVTPR gaat alle pr-campagnes en bredere activaties voor het Amerikaanse bedrijf in deze regio verzorgen
Michele Morrone wordt het internationale gezicht van Guess
14-08-2020 | 17:50:30
Guess introduceert Michele Morrone als het internationale gezicht van de Guess herfst/winter mannencollectie 2020. Michele Morrone is een acteur en zanger die vooral bekend staat om zijn hoofdrol in de succesvolle Netflix-film 365 Days
Persil lanceert style battle tussen mamas en papas met Nienke Plas
12-08-2020 | 14:16:00
Persil lanceert een style battle tussen vaders en moeders onder de noemer Picture Perfect. Influencer Nienke Plas, onderzoekt wie er in 2020 hun kids het beste kleden: vaders of moeders
HEMA introduceert weercampagne via DOOH
05-08-2020 | 17:21:22
Deze zomer introduceert HEMA in samenwerking met marketingbureau Merkle Nederland en creatief bureau Disxt een op het weer gebaseerde campagne via Digital Out of Home
Jevermerk Ketel 1 kiest Das Buro
05-08-2020 | 16:03:53
Ketel 1, dat onderdeel is van Nolet Distillery heeft in het najaar van 2019 een pitch uitgeschreven. Das Buro is de komende jaren verantwoordelijk voor het doorontwikkelen van de merkstrategie en campagnes
[Vacatures] ZIGT zoekt een Programmatic Specialist / Consultant
04-08-2020 | 12:11:00
ZIGT is per direct op zoek naar een Programmatic Specialist / Consultant
Havana Harbor preferred supplier voor digitale campagnes Unilever
27-07-2020 | 10:17:52
Per 1 juli heeft Unilever Nederland het Rotterdamse bureau Havana Harbor toegevoegd aan de preferred supplierlist. Na een deelname aan een door Unilever uitgeschreven request for proposal traject sloot de multinational een vijfjarige samenwerkingsovereenkomst af
Lassie start campagne om zichzelf als brenger zonder veel gedoe te markeren
22-07-2020 | 15:13:00
Lassie heeft een campagne gelanceerd waarbij een dwarsdoorsnede van Nederland te zien is. Daarbij wil Lassie aantonen met haar merk altijd een oplossing te bieden zonder veel gedoe
Longfonds optimaliseert digitale merkbeleving met bureau One Shoe
22-07-2020 | 12:57:00
Longfonds is een samenwerking gestart met het creatief en digitale bureau One Shoe. Daartoe is het platform coronalongplein.nl van start gegaan. Ook is One Shoe bezig de website longfonds.nl opnieuw vorm te geven
VodafoneZiggo en WPP starten campagne voor Ziggo: enjoy it all
17-07-2020 | 14:34:00
VodafoneZiggo en WPP hebben een merkcampagne ontwikkeld voor het Ziggo-merk met als pay-off Enjoy it all. De pay-off vervangt de slogan het plezier van Ziggo
RAI Vereniging begint campagne Zie jij mij zitten
13-07-2020 | 11:58:49
Met de slogan Zie jij mij zitten start RAI Vereniging een verkeersveiligheidscampagne om verkeersdeelnemers bewust te maken van hoe je in de anderhalvemeter-samenleving het beste kunt gedragen in het verkeer. Vandenbusken uit Ouderkerk aan de Amstel verzorgt creatie en uitrol van de campagne
TNO kiest voor Stroom
09-07-2020 | 11:23:00
Stroom, onderdeel van CANDID, is aan de slag gegaan voor TNO. Onafhankelijke onderzoeksorganisatie TNO heeft het mediabureau ingeschakeld als strategisch adviseur voor de Zie het voor je-campagne
Santa Maria verrast met foodtruck en verse Tex Mex gerechten
09-07-2020 | 10:02:36
Als onderdeel van de activatie campagne trok Santa Maria op maandag 6 juli 2020 door het land met de Santa Maria Foodtruck om mensen te verrassen met Tex Mex gerechten
Virtue met McDonald´s campagne tegen plastic rietjes
08-07-2020 | 16:16:50
Virtue, het creatieve bureau van Vice, lanceert een campagne voor McDonald’s Oostenrijk waar de iconische geel-rood gestreepte plastic rietjes en plastic deksels worden hergebruikt voor een limited edition, upcycled zwemkleding collectie
Talpa Network Creative ontwikkelt campagne voor nieuw Unilever merk B-Better
05-07-2020 | 17:11:00
Al jaren is er discussie over verpakt water. Het is de meest duurzame optie in Nederland om water uit de kraan te drinken. Voor alle momenten dat er geen kraan in de buurt is maar je wel je dorst wil lessen, is er nu B-Better
Radio 538 zet campagne voor eigen merk op
02-07-2020 | 14:54:21
Radio 538 is gestart met de uitrol van een brandcampagne. Hierin wordt de luisteraar meegenomen in wat er allemaal te horen is op Radio 538 op gebied van muziek, nieuws en entertainment
Maggi Lekker Bezig Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020
01-07-2020 | 08:23:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Thrive draagt de campagne Maggi Lekker Bezig voor als Cross Media Case. We spreken met Mira de Mönnink over de campagne
Ruben Westendorp is benoemd tot commercial director Refinery89
30-06-2020 | 15:15:00
Digital agency Refinery89 heeft Ruben Westendorp benoemd tot Commercial Director
Moolhuijsen, Benjamens en Hagendoorn organiseren Summer Masterclass voor bureaus
30-06-2020 | 14:47:00
Fred Moolhuijsen en Rob Benjamens van B&BA bundelen de krachten met specialist Bert Hagendoorn voor een Summer Masterclass in augustus. Het programma is gericht op creatieve ondernemers en de kans om het maximale uit het jaar te halen
Zomercampagne Fisherman's Friend van start
25-06-2020 | 10:11:00
Het merk Fisherman’s Friend lanceert een digitale zomercampagne. Hiermee wil het merk een jongere doelgroep bereiken en de product relevantie in dit seizoen benadrukken
Ocean Outdoor Nederland en Big Green Egg komen met schrijfwedstrijd Six Word Story
17-06-2020 | 16:09:58
Ocean Outdoor en Big Green Egg zijn een schrijfwedstrijd gestart onder de noemer Six Word Story. In zes woorden is het de bedoeling dat deelnemers een verhaal vertellen
Campagne vochtig toiletpapier Page
15-06-2020 | 17:57:48
Page is begonnen met een campagne voor vochtig toiletpapier. Hiertoe gaat het toiletpapiermerk 60.000 pakjes vochtig toiletpapier uitdelen. De gedachte die wordt uitgestraald is Met een beetje water wordt alles schoner
TUI organiseert vakantie naar Ajax
11-06-2020 | 14:33:00
TUI organiseert in de periode 21 tot en met 23 juni 2020 overnachtingen in de Johan Cruijff Arena, het stadion van voetbalclub Ajax. Via de website van Ajax, wordt deze overnachting met arrangement als prijs weggegeven
BureauBranded ontwikkelt actuele referentievideo voor Microsoft
10-06-2020 | 14:51:00
BureauBranded heeft een actuele referentievideo voor Microsoft geproduceerd. Voordat de coronamaatregelen van kracht werden, vonden de shoots plaats van deze video
De Efteling start meerjarige internationale camagne
10-06-2020 | 14:37:32
De Efteling heeft haar internationale campagne voor de komende drie jaar gelanceerd in Nederland. De En toen campagne moet ervoor gaan zorgen dat de Efteling in het hoofd én hart van potentiële bezoekers komt.
TikTok rolls out campaign to support creative industry during corona crisis
10-06-2020 | 12:20:17
TikTok has collaborated with creative platform It’s Nice That to offer support to the creative industry that has been affected by the corona crisis through a series called 'Creative Canvas'.
Validators en KICK! Creative Agency gaan samenwerken
05-06-2020 | 11:24:00
Na eerdere gezamenlijke klantprojecten hebben Validators en KICK! Creative Agency hun partnership deze week officieel beklonken. Validators test vanaf nu de effectiviteit van creaties van KICK!
[Forum] Merken & De Wereld in 2020
04-06-2020 | 14:56:00
In De Wereld in 2020 is van alles aan de hand, zeker als je in de Verenigde Staten woont. Maar daar buiten net zo goed. Merken als Ben & Jerry's en Nike spreken zich uit en nemen nadrukkelijk standpunt
FIFA Museum versterkt digitale aanwezigheid met Dept
04-06-2020 | 11:31:46
Het FIFA World Football Museum in Zurich, een dochteronderneming van FIFA, heeft na een intensieve pitch Dept aangewezen om ondersteuning te bieden bij drie projecten
Creative response from a Finnish retailer to the most unexpected clothing phenomenon of spring
03-06-2020 | 14:50:00
Comfort loving Finns took full advantage of the possibility of working half-dressed and local retail chain Prisma responded to this unexpected phenomenon by creating a special collection that combines formal upper parts with less formal bottoms into striking outfits
M line kiest voor andere positionering
03-06-2020 | 10:40:11
M line, aanbieder van slaapsystemen, komt met een andere positionering. De boodschap is daarbij dat je geen topsporter hoeft te zijn om topprestaties te leveren
Energize ontwikkelt digitale campagne voor spaaractie PLUS
26-05-2020 | 15:25:43
Energize brengt de keukenhulpjes-spaaractie van PLUS tot leven in een digitale campagne. In een geïllustreerde superheldenwereld maakt de kijker kennis met de functies van de Joseph Joseph-producten
[Cross Media Adverteerder 2020] Monique Pennings over Jumbo
26-05-2020 | 09:43:00
Jumbo is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2020, voorgedragen door media-adviesbureau UM. Wij spreken met Monique Pennings, Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo
[Cross Media Adverteerder 2020] Mart Roumen over Ziggo
25-05-2020 | 15:49:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Ziggo is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2020, voorgedragen voor Vertigo 6. We spreken met Mart Roumen, contentmarketeer van VodafoneZiggo
[Marketing Report Radio] René Zeedijk (ZIGT) over back to business
25-05-2020 | 11:11:00
René Zeedijk, directeur Business Development van mediabureau ZIGT, reed langs een bushokje en zag een positieve campagne van Suit Supply, met de boodschap back to business. Daar is het hoog tijd voor, zo vertelt hij in de uitzending van Marketing Report Radio
Dept maakt 19:00 uur-campagne voor Lucky Day
25-05-2020 | 09:21:06
Dept, Mindshare en Greenhouse ontwikkelden de campagne Om 19:00 uur weet je ’t voor Lucky Day, een van de zeven spellen van de Nederlandse Loterij
Forbo Flooring Systems kiest voor Maxlead
19-05-2020 | 10:59:30
Forbo Flooring Systems heeft na een uitgebreide bureau-oriëntatie gekozen voor onlinemarketingbureau Maxlead. Als strategisch onlinemarketingpartner gaat Maxlead Forbo Flooring Systems ondersteunen bij het wereldwijd genereren van leads en sales in de business-to-businessmarkt voor Forbo’s merk Marmoleum
NIVEA lanceert #ShareTheCare
15-05-2020 | 15:13:00
NIVEA heeft een wereldwijde campagne gelanceerd onder de naam #ShareTheCare, waarmee ze mensen oproept zowel kleine als grote gebaren te delen met #ShareTheCare
Lassie Nederland kiest voor Abovo Media
14-05-2020 | 13:49:00
Lassie Nederland heeft per 1 mei 2020 alle online en offline media-activiteiten bij Abovo Media ondergebracht. De samenwerking is tot stand gekomen na een heroriëntatie van Lassie in samenwerking met hun reclamebureau Epidemie
Wuunder kiest Marcommit voor pr
13-05-2020 | 15:31:16
Wuunder, een zakelijk verzendplatform voor wereldwijde verzendingen, gaat samenwerken met pr- en contentmarketingbureau Marcommit. Wuunder biedt een platform dat e-commerce-bedrijven helpt met alle vormen van transport
[Onderzoek] Fictieve campagne toont kracht combinatie radio en buitenreclame aan
12-05-2020 | 16:33:00
De campagne voor de fictieve 'Plankton Pannenkoek' toont feilloos aan dat radio en buitenreclame elkaar versterken. Al na één week herinnerde 39 procent van de Nederlanders zich de campagne, genereerde het tot dan toe onbekende product 9 procent merkbekendheid en werd de website door meer dan 30.000 mensen bezocht
Ingmar Larsen en Sem Voortman beginnen This Agency
12-05-2020 | 11:17:00
Creatieven Ingmar Larsen en Sem Voortman beginnen een bureau: This Agency. Het duo gaat zich richten op de behoeftes die ze de afgelopen maanden hebben zien ontstaan bij merken. Hierbij leggen ze de focus op de vraag naar het snijpunt tussen creatieve consultancy en creatief bureau
Bol.com en Dept maken inhaakcommercial voor opening scholen
11-05-2020 | 16:51:00
Om te laten zien dat bol.com de situatie van ouders in de intelligente lockdown echt snapt, hebben ze samen met creatief bureau Dept in rap tempo een commercial gemaakt.
N=5 maakt campagne beeldbankieren voor ABN AMRO
11-05-2020 | 14:02:00
ABN AMRO lanceert de campagne #Beeldbankieren; We houden contact. Daarin promoot ABN AMRO de mogelijkheden om altijd en overal persoonlijk advies in te winnen, producten af te sluiten of simpelweg contact te houden met de bank
Mindshare Greenhouse wint pitch KFC Nederland
06-05-2020 | 15:31:00
Mindshare Greenhouse heeft het media-account van KFC Nederland gewonnen. Het intensieve pitchtraject vond deels plaats gedurende de lockdown, waardoor de finale presentatie van het Mindshare-team vanuit huis gedaan werd
MeMo² verzet de bakens in Marketing Analytics met lancering FLOW als uitbreiding op THX platform
06-05-2020 | 09:02:00
MeMo² breidt het THX platform uit met de lancering van FLOW. FLOW biedt naast continue crossmediale regie ook AI gedreven voorspellingssoftware
Pearle Opticiens partner van PSV Esports
04-05-2020 | 10:52:01
Pearle Opticiens is per direct toegetreden tot het zakelijk netwerk van PSV als partner van PSV Esports, de virtuele voetbaltak van PSV
Eat Natural lanceert merkcampagne de Makery
04-05-2020 | 09:05:00
Eat Natural lanceert de merkcampagne de Makery. Het verhaal van Eat Natural wordt verteld door de mensen achter het merk, gefilmd in de Makery in Essex, Engeland, waar de producten gemaakt worden.
Volkswagen introduceert ID.3 model in augmented reality via Google
01-05-2020 | 13:54:00
Volkswagen heeft het via augmented reality mogelijk gemaakt een 3D-versie van de Volkswagen ID.3 te bekijken via Google Search. Eerder kon dit al met planten en dieren
[Nederlands MediaNetwerk TV] Birgit Zuurveld (Dorst & Lesser) over social media, kijktijd en doelgroepen
01-05-2020 | 11:24:00
Birgit Zuurveld is managing director bij Dorst & Lesser. Het bureau is in 2011 opgericht en ontwikkelt social strategieën, content en campagnes voor bekende merken
RAI Vereniging en BOVAG lanceren campagne optimaal gebruik accu’s
30-04-2020 | 14:34:00
RAI Vereniging en BOVAG lanceren gezamenlijk de voorlichtingscampagne Ik laad accuraat voor het optimaal gebruik van lithium-ion accu’s in elektrische fietsen en brom- en snorfietsen
Born05 Group neemt Blauw Gras over
28-04-2020 | 09:39:00
Blauw Gras treedt toe tot Born05 Group. Met het toetreden van Blauw Gras telt de groep 125 medewerkers en vestigingen in Utrecht en Amsterdam
Bud komt met aangepaste Whassup commercial
24-04-2020 | 13:47:00
Bud heeft de Whassup commercial aangepast om vrienden eraan te herinneren in contact te blijven met elkaar tijdens deze periode van sociaal isolement. De video is te zien op de social media kanalen van Bud in Nederland
[Onderzoek] MediaTest: Jongeren niet altijd positief over corona-inhakers in reclame
24-04-2020 | 08:17:43
Elke twee weken vraagt marktonderzoeksbureau MediaTest aan de jongeren in haar online panel hoe zij tegen de coronacrisis aankijken. Sinds de vorige meting is er weer veel veranderd omtrent het coronavirus: hoe denken de jongeren hierover
Born05 werkt voor De Zonnebloem
23-04-2020 | 09:05:00
De Zonnebloem, de grootste vrijwilligersorganisatie voor Nederlanders met een lichamelijke beperking, heeft na een kort pitchproces voor Born05 gekozen. Beide partijen gaan een langdurige samenwerking aan op het gebied van content, strategie, communicatie en campagnes
ZIGT lanceert campagne Nieuwe tijden vragen om nieuwe inZIGTen
21-04-2020 | 10:54:00
Door middel van een infographic deelt ZIGT continu de nieuwste resultaten uit haar onderzoek naar het veranderende effect op het mediagedrag sinds de coronacrisis
Kruidvat haakt in op #raamvisite en geeft jonge ouders een steuntje in de rug
20-04-2020 | 14:32:00
Kruidvat haakt met haar online campagne Kruidvat Luiertaart in op #raamvisite en geeft zo aanstaande en kersverse ouders in coronatijd een steuntje in de rug
Dorst & Lesser aan de slag voor Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland
20-04-2020 | 10:33:00
Sinds 1 april is Dorst & Lesser de socialmediapartner van de branchevereniging Gehandicaptenzorg Nederland.
Specsavers begint campagne Open voor Zorg
17-04-2020 | 14:34:00
Specsavers is de campagne Open voor Zorg gestart. Met deze campagne wil het bedrijf consumenten informeren over de mogelijkheden die de winkelketen biedt tijdens de coronaperiode, waaronder Zorg op Afstand
Wavemaker ontwikkelt campagne Tag de Vlek voor Persil
17-04-2020 | 10:01:00
Wavemaker heeft de campagne Tag de Vlek ontwikkeld voor Persil. Het wasmiddelmerk wil middels de campagne in kaart brengen welk type vlekken mensen tegenkomen in hun textiel.
Dept maakt campagne voor Thuiswinkel.org
14-04-2020 | 14:18:00
Per dag worden 1,5 miljoen pakketjes besteld. Thuiswinkel.org ontwikkelde in samenwerking met Dept een campagneboodschap om de consument begrip te vragen voor de werknemers die zich blijven inzetten om mensen in hun (levens)behoeften te kunnen voorzien
Eighty per cent of multinationals postpone campaigns amid Covid-19, WFA
09-04-2020 | 13:15:58
Four out of every five marketers in major multinationals are postponing planned campaigns due to the Coronavirus crisis.
Naïf komt met OOH-campagne
09-04-2020 | 13:01:00
Verzorgingsmerk Naïf is een out-of-home campagne gestart tijdens de coronacrisis. Met de multimediale campagne stopchemicaluvfilters.org wil Naïf awareness creëren voor de schadelijkheid van chemische UV-filters in zonnebrandcrème
[Cross Media Case 2020] Carola Versluijs over Zet je licht aan!
09-04-2020 | 09:12:00
In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Zet je licht aan voor als Cross Media Case 2020. We spreken met Carola Versluijs over Zet je licht aan!
Essent kiest Accenture Interactive
03-04-2020 | 13:23:00
Essent en dochterbedrijf Energiedirect hebben Accenture Interactive na een pitch geselecteerd als het nieuwe mediabureau. Accenture Interactive zal de communicatiestrategie, campagne-ontwikkeling en -realisatie gaan uitvoeren
[Cross Media Case 2020] Dolly van den Akker over Iedereen een Rembrandt
02-04-2020 | 10:22:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. MPG. draagt de campagne Iedereen een Rembrandt voor als Cross Media Case. We spreken met managing director Dolly van den Akker over Iedereen een Rembrandt
Campagne Met elkaar zijn we Dirk
01-04-2020 | 14:36:00
Supermarkt Dirk is een campagne gestart onder de noemer Met Elkaar zijn we Dirk. Daarmee wil de supermarktketen, die onderdeel is van de Detailresult Groep, benadrukken dat er samen wordt bevoorraad, gesjouwd wordt, gebuffeld en geknokt
Polaroid herintroduceert zichzelf digitaal met Dept
01-04-2020 | 12:41:00
Polaroid heeft digital agency Dept geselecteerd voor een rebranding en ondersteuning voor het full/funnel-marketingproces op wereldwijde schaal. Het doel is het merk opnieuw te introduceren en het versterken van de marktpositie
[Cross Media Bureau 2020] Dolly van den Akker over MPG.
31-03-2020 | 10:35:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. MPG. MPG. dingt mee naar de award voor Cross Media Bureau van het Jaar. Aan het woord is Dolly van den Akker, managing director van MPG Group
[Cross Media Bureau 2020] Mike Hendrixen over Vertigo 6
31-03-2020 | 10:00:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Vertigo 6 dingt mee naar de award voor Cross Media Bureau van het Jaar. Aan het woord is Mike Hendrixen, oprichter en mede-eigenaar van Vertigo 6
Branchebreed initiatief roept Nederlanders op thuis uit eten te gaan
27-03-2020 | 14:57:00
Met Samen uit, samen thuis roepen zij Nederlanders op om júist nu uit eten te blijven gaan, maar dan thuis om zo je favoriete lokale restaurants te blijven steunen en de drastische omzetderving van veel restauranteigenaren en franchisenemers enigszins te beperken
Burgemeester Cagliari begint shock-campagne
27-03-2020 | 09:49:38
De burgemeester van Cagliari, de hoofdstad van het Italiaanse eiland Sardinië, is gestart met een shock-campagne in het kader van de coronacrisis
SIRE steekt met #DASLIEF Nederlanders hart onder de riem
27-03-2020 | 08:02:00
SIRE begint de campagne #DASLIEF. Om iedereen die nu iets extra’s voor een ander doet te bedanken en anderen te inspireren ook iets liefs te doen
Popcorn Stories: Filmpje Handen Thuis in kader van coronacrisis
25-03-2020 | 13:37:00
Het video- en animatieproductiebedrijf Popcorn Stories heeft een filmpje gemaakt om de huidige coronacrisis en de maatregelen te visualiseren voor de Nederlandse maatschappij
YUNE met video Voor Elkaar En Iedereen
19-03-2020 | 14:50:25
Om miljoenen Nederlanders een hart onder de riem te steken presenteert het Amsterdamse contentmarketingbureau YUNE in samenwerking met spoken word-artist Justin Samgar de video Voor Elkaar En Iedereen
SPA begint campagne Tijdloos puur
17-03-2020 | 10:49:52
Tijdloos puur – met die boodschap gaat SPA in haar nieuwe campagne terug naar de bron en zet ze het DNA van het merk centraal
Food2Smile kiest Triangle pr als bureau
06-03-2020 | 16:40:00
Food2Smile heeft Triangle pr als pr-bureau geselecteerd. Het bureau wordt verantwoordelijk voor alle pr-activiteiten, influencercampagnes en de social media- en communicatiestrategie
[Verslag] UM Better Bites: Culture Now: from Consumers to Citizen - Alain Sylvain
05-03-2020 | 16:57:00
Tijdens een door UM georganiseerde bijeenkomst presenteerde Alain Sylvain, oprichter en CEO van Sylvain Lab zijn visie op hoe (pop)cultuur doelgroepen beïnvloedt
[Column] Paola Cassone: Pieken en dalen
02-03-2020 | 11:19:05
Ondanks alle voorbereiding wordt een campagne na livegang binnen een week door consumenten afgeslacht. De negatieve publiciteit is dusdanig hoog dat uw pr-bureau overuren draait om de schade te beperken. Hoe kan dat?
Storyboard zet Bridget Maasland in voor pr-strategie PowerSlim
02-03-2020 | 11:07:00
Bridget Maasland is de komende maanden het gezicht van PowerSlim. Ze is te zien in de campagne van het afslankprogramma. Content- en influencerbureau Storyboard bedacht de pr-strategie.
Coolblue stopt reclames en schroeft prijzen op door Coronavirus
26-02-2020 | 11:29:08
Electronicaretailer Coolblue is sinds vrijdag 21 februari 2020 gestopt met online reclames en heeft haar prijzen verhoogd. Dit blijkt uit rapportages van diverse media
Rubix in zee met pr- en marketingbureau Lubbers De Jong
25-02-2020 | 17:55:17
Het IT-bedrijf Rubix neemt het Amsterdamse tech-pr en marketingbureau Lubbers De Jong in de arm om de naams- en propositiebekendheid te vergroten
[Interview] Aadjan de Groot en Merlijn Hoek: Digital zit in ons DNA, daar ligt onze focus
21-02-2020 | 15:14:00
MassMovement heeft een rebranding ondergaan. Het in online marketing gespecialiseerde bureau van Aadjan de Groot is uitgegroeid tot full service bureau. We spraken Aadjan de Groot, eigenaar en oprichter van MassMovement, en Merlijn Hoek, Head of Strategy and Operations
VICE+ maakt Up to Date-campagne voor Buddha to Buddha
21-02-2020 | 15:05:00
VICE+ heeft een zogeheten up to date-campagne voor het sieradenmerk Buddha to Buddha ontwikkeld. Eerder ontwikkelde VICE+ al de dented campagne
Gemeente Breda & AB Inbev promoten alcoholvrij bier bij carnaval
21-02-2020 | 14:27:57
Gemeente Breda gaat samen met Bierbrouwerij AB InBev alcoholvrij bier extra onder de aandacht brengen tijdens carnaval. De brouwer en de gemeente slaan de handen ineen om carnavalsvierders te enthousiasmeren vaker voor alcoholvrij bier te kiezen
What is truly Scandinavian? SAS-campagne onder vuur
19-02-2020 | 13:42:00
Een reclamecampagne van de Scandinavische vliegtuigmaatschappij SAS is onder vuur komen te liggen na kritiek van de politieke partijen Dansk Folkeparti en Sverigedemokraterna. SAS heeft de campagne kort gestaakt, maar later alsnog geplaatst
Wellwood verzorgt strategie en campagne Naïf Natural Skincare
17-02-2020 | 12:24:23
De Nederlandse producent van natuurlijke huidverzorging voor baby’s, vrouwen en kinderen kreeg afgelopen zomer nog een miljoeneninvestering en wil na de eerste vijf succesvolle jaren meer focus aanbrengen en sneller groeien
NEEW wint The Pitch van DPG Media
14-02-2020 | 10:11:11
The Pitch is een samenwerking tussen ADCN en DPG Media waarbij de creatieve wereld uitgedaagd wordt een gouden concept te pitchen en kans te maken om deze campagne werkelijkheid te laten worden
Campagne KRANT.NL gestart voor dagbladen DPG Media
12-02-2020 | 12:11:20
DPG Media is een campagne gestart onder de noemer Lees je rijk. Via de website KRANT.NL wil DPG Media een platform bieden waar consumenten kennis kunnen maken met 11 Nederlandse krantentitels van DPG Media
Incentro komt met Ooit-campagne langs de A4
11-02-2020 | 09:19:00
IT-dienstverlener Incentro heeft tot 23 februari alle reclamemasten langs de A4 geclaimd voor de Ooit-campagne
[Column] Erwin Fisser: Vaccinaties, leuker kunnen we het niet maken
07-02-2020 | 10:14:00
Kennen we nog de oude Belastingdienst-payoff Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker? Typisch geval van prachtig vakwerk van een reclamebureau op basis van een op onvoldoende inzichten gebaseerde briefing van de klant
Vue Cinema komt met campagne over afleiding: Get Lost
06-02-2020 | 11:28:00
Bioscoopketen Vue heeft samen met filmregisseur Jake Scott om een wereldwijde campagne gelanceerd die haar licht schijnt op de toenemende afleiding in ons dagelijks leven
Jägermeister en Gullie met carnavalcampagne
04-02-2020 | 14:41:59
Jägermeister is gestart met een carnavalscampagne samen met carnavalszanger Gullie. Dorst & Lesser en Jägermeister realiseren hiermee hun tweede carnavalscampagne
Prescan kiest LEWIS als bureau voor pr-, content en socialmedia-activiteiten
04-02-2020 | 14:21:00
Prescan heeft LEWIS aangesteld als bureau voor pr-, content en socialmediaactiviteiten. Het bedrijf is onder meer bekend van de Total Body Scan
Blauw Gras aan de slag voor Hallmark
04-02-2020 | 11:22:50
Blauw Gras is per november aan de slag gegaan voor Hallmark. Het Amsterdamse bureau wordt de socialmediapartner van het bedrijf op het gebied van wenskaarten en cadeauartikelen
[Interview] Florent Renders over de carnavalscampagne van Bavaria
03-02-2020 | 11:12:00
Bavaria begint in de aanloop naar carnaval een campagne die draait om het verbroederende aspect van dit feest in Zuid-Nederland. Volgens de brouwer verdient carnaval de Nobelprijs voor de Vrede. We spreken marketingmanager Florent Renders
Megawatt Advertising lanceert tweede TVC voor Swiss Sense
31-01-2020 | 12:06:24
Voordat Swiss Sense een nieuwe campagne ontwikkelt, wordt er uitgebreid onderzoek gedaan. Megawatt zette deze informatie om in een concept waarbij echtheid en diversiteit de boventoon voeren
SIRE vernieuwt bestuur
30-01-2020 | 14:38:00
Stichting Ideële Reclame (SIRE) heeft zijn bestuursstructuur aangepast en bestaat voortaan uit een Algemeen Bestuur en een Campagne Bestuur. Met de nieuwe opzet heeft ook een aantal bestuurswisselingen plaatsgevonden
LEWIS Amsterdam haalt Deliveroo binnen als nieuwe klant
30-01-2020 | 11:48:12
LEWIS Amsterdam werkt sinds 1 januari 2020 voor Deliveroo. Het internationale bureau ondersteunt het maaltijdplatform, dat beschikbaar is in 15 steden in Nederland, bij de mediabenadering onder een consumentendoelgroep
Usain Bolt gezicht van Europese campagne Allianz Direct
27-01-2020 | 11:20:00
Om het internationale karakter van het nieuwe label te benadrukken en zich breder te profileren dan alleen autoverzekeringen, is Allianz Direct een langetermijnsamenwerking aangegaan met Bolt
Bavaria begint carnavalscampagne Nobelprijs voor de Vrede
27-01-2020 | 10:48:23
Bavaria begint in de aanloop naar carnaval een campagne die draait om het verbroederende aspect van dit feest in Zuid-Nederland. Volgens de brouwer verdient carnaval de Nobelprijs voor de Vrede
[Interview] Nanne Bos over Do Your Thing bij ING
23-01-2020 | 14:17:00
ING lanceerde zijn nieuwe slogan en merkgedachte Do Your Thing. Het merk ING is wereldwijd uniform gemaakt. We spraken Nanne Bos, global head of brand management bij ING
3sixtyfive zet influcencers in voor introductie Green Card
21-01-2020 | 12:17:56
Nederlandse bank bunq lanceert de Green Card en vond na een pitch in influencermarketingbureau 3sixtyfive de juiste partij om dit nieuwe product in zes landen op de kaart te zetten
REDRUM zoekt partners voor campagne NFK
21-01-2020 | 09:43:29
In maart lanceert de Nederlandse Federatie van Kankerpatiëntenorganisaties NFK een campagne voor mensen met een zeldzame kankervorm. Film- en animatiestudio REDRUM werkt belangeloos mee en zoekt partners die willen aansluiten
DDB Unlimited en Peijnenburg zetten Frans Bauer in
17-01-2020 | 09:52:00
Peijenburg is al even niet meer op televisie geweest en om zijn ontbijtkoek weer bij de consument onder de aandacht te brengen, trappen ze de campagne af met een van de bekendste volkszangers van Nederland
Dept creëert campagne Word leraar in Den Haag
17-01-2020 | 09:21:00
De Haagse organisaties De Rode Loper en Klassewerk willen verandering aanbrengen in het structurele lerarentekort en hebben Dept gevraagd om mensen met een andere blik naar het vak te laten kijken
XXS Amsterdam verzorgt campagne over rechtsbijstand voor BrandMR
13-01-2020 | 14:27:30
XXS Amsterdam en Brandmeester werkten samen aan de campagne Regel Recht met BrandMR. Deze dienst van Brandmeester levert rechtsbijstand aan mensen zonder rechtsbijstandverzekering
Merkle ontwikkelt Spotify-campagne voor DAF
13-01-2020 | 10:13:00
Merkle ontwikkelde voor DAF een grote Spotify-campagne, waarbij truckers vanuit de hele wereld samen playlists creëren: de DAF Trucker Tracks
[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: With Thanks van Wild Turkey ft. Matthew McConaughey
13-01-2020 | 09:38:00
Wat gebeurt er in het buitenland op campagnegebied en zou het werken in Nederland? Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina en geeft antwoord. Deze keer bespreekt hij de campagne With Thanks van Wild Turkey en Unyoked
Mindshare verzorgt Interpolis-campagne met Snelle
10-01-2020 | 15:57:00
Snelle brengt zijn nieuwe track en videoclip Smoorverliefd uit via ROQ ’N ROLLA Music, een samenwerking met Interpolis om jongeren bewust te maken van de risico’s van het gebruik van mobiele telefoons tijdens het fietsen
Do your thing nieuwe slogan en merkgedachte ING
09-01-2020 | 00:35:00
ING heeft een andere merkrichting gekozen met de slogan Do your thing. De bank wil laten zien dat ze mensen in staat stelt mensen een stap voor te blijven en ze aan te moedigen meer dingen te doen die hen raken
MullenLowe Alfred ontwikkelt campagne voor Monsterboard
07-01-2020 | 09:57:42
MullenLowe Alfred bedacht een merkcampagne en tv-commercial voor Monsterboard. De spot is drie weken te zien op televisie. De focus ligt op de juiste match tussen bedrijf en kandidaat
HERC bedenkt campagne voor YoungCapital
06-01-2020 | 15:02:05
HERC the agency heeft de campagne voor YoungCapital van A tot Z met jonge makers gecreëerd. HERC brengt daarmee de pay-off, die het voor recruitmentbureau YoungCapital heeft bedacht, in de praktijk: We Give Work
The Brave New Now maakt internationale campagne bunq
06-01-2020 | 11:00:00
Bunq lanceert een internationale commercial voor de bunq Green Card. De metal card-campagne wordt uitgezonden op primetime nationale televisie in Nederland, Duitsland en Frankrijk. Daarnaast zal er in Amsterdam en Berlijn een Green Card-tram gaan rijden
Alfred zet vingers weer aan het werk voor Simpel
03-01-2020 | 13:25:25
In de laatste Simpel-campagne van Alfred International kruipen de bekende vingers in de rol van een detective en zijn assistent. De campagne wordt uitgerold op tv, radio, digital en outdoor en is de zesde in een rij spoofs op klassiek filmthema’s
Dept verzorgt herpositionering Bastion Hotels
03-01-2020 | 09:16:00
Bastion Hotels slaat een nieuwe weg in met de positionering Waar heel Holland slaapt. De positionering wordt gelanceerd om Bastion Hotels opnieuw voor te stellen aan Nederlanders. De campagne is bedacht door Dept en te zien en horen op televisie, radio en social media
Pearle start voor zesde keer vuurwerkbrillencampagne
30-12-2019 | 09:57:00
Tijdens de zesde editie van de jaarlijkse vuurwerkbrillencampagne zet Pearle Opticiens pr, social media, radio, BN’ers en hun eigen kanalen in om aandacht te vragen voor oogveiligheid rondom de jaarwisseling. De optiekketen stelt 70.000 vuurwerkbrillen beschikbaar
Contactloos doneren aan KWF op schermen van Exterion Media
23-12-2019 | 12:21:51
Voorbijgangers kunnen op een digitaal touch screen aanvinken welk bedrag ze willen doneren en dit vervolgens betalen door hun bankpasje tegen de terminal te houden
Joe Public verzorgt vervolgcampagne #doeslief van SIRE
23-12-2019 | 11:44:00
Als vervolg op de #DOESLIEF-campagne in maart 2019, kondigt SIRE een korte, actuele vervolgcampagne aan gericht op geweld en agressie tegen hulpverleners
Roorda en Rijksoverheid introduceren De Bril-Instructor
20-12-2019 | 12:05:00
Voor de vuurwerkcampagne gaat de Rijksoverheid een samenwerking aan met Joel Beukers. Beukers is fitnessgoeroe en op Instagram en YouTube populair bij de jongere doelgroep. De man die je met zijn harde geschreeuw dit jaar drillt om je vuurwerkbril op te zetten
Screenforce lanceert app TIP voor actuele data over campagnes
19-12-2019 | 15:47:05
Screenforce komt met de app TIP: TV Informatie Punt. De organisatie biedt de app gratis aan bij reclamebureaus, mediabureaus en adverteerders die rechtstreeks tv-campagnes inkopen bij Ster, Talpa Network, RTL en BrandDeli of ORN
SuperHeroes en Mediaxplain* lanceren campagne #GekOpBeleggen voor BinckBank
16-12-2019 | 11:56:24
De campagne van de online beleggersbank is het eerste resultaat van de bureaupitch eerder dit jaar, waarin SuperHeroes als nieuw communicatiebureau werd gekozen en Mediaxplain* als mediabureau
UM verzorgt mediaplan rond kerstcampagne Coca-Cola
06-12-2019 | 11:17:49
Coca-Cola komt met een kerstcommercial met het thema Wat ons verbindt, maakt ons sterker. De Nederlandse campagne is een doorvertaling van de internationale campagne van Coca-Cola. UM is verantwoordelijk voor het mediaplan
Alfred International maakt kerstcommercial voor Jumbo
06-12-2019 | 10:55:01
Alfred International heeft de jaarlijkse kerstcommercial voor Jumbo gemaakt. In de spot van de supermarkt staat vader Bas, gespeeld door Frank Lammers, er dit jaar plotseling alleen voor
75B ontwerpt 2020-campagne IFFR
06-12-2019 | 09:59:57
Het campagneconcept is vertaald naar alle online en offline kanalen die IFFR gebruikt om het publiek te bereiken en het programma te communiceren. De outdoorcampagne begint eind 2019. De officiële posters van IFFR 2020 zijn online te bestellen via de IFFR-shop
Urgenda wil campagne voor recyclen oude koelkasten
02-12-2019 | 19:47:26
Producentencollectief Weee Nederland, Urgenda en de keukenbranche willen een campagne voor het wegdoen en recyclen van koelkasten en vriezers van tien jaar en ouder. Daarvoor vragen ze steun van het kabinet
FJ maakt video over kappersvak voor ANKO
26-11-2019 | 10:09:08
FJ heeft een video gemaakt om het kappersvak in het zonnetje te zetten. Brancheorganisatie ANKO wilde een film waarin kappers centraal staan, zonder dat ANKO zelf te veel op de voorgrond aanwezig zou zijn
SuperHeroes met hamburger-advertentie van houtskool om de burgers op te grillen
14-11-2019 | 12:17:17
SuperHeroes heeft een outdoorcampagne gelanceerd waarbij illustraties zijn gemaakt met dezelfde houtskool als waar Mad Grill de hamburgers op bakt
WPP wereldwijde partner voor Beiersdorf
13-11-2019 | 10:37:58
Beiersdorf, a leading provider of innovative, high-quality skin care products, has appointed WPP to be the lead global agency for its iconic global derma and healthcare brands, including Eucerin and Hansaplast/Elastoplast
HALAL en Thessa Meijer maken campagnevideo Ace & Tate
11-11-2019 | 10:59:39
HALAL voegt Thessa Meijer toe aan het internationale team van commerciële filmmakers. Zij won in november 2019 een Grand Prix tijdens de Ciclope awards voor haar korte film The Walking Fish - haar eerste productie in samenwerking met HALAL
Boomerang produceert interactieve videoclip Lil’ Kleine
11-11-2019 | 10:26:01
Boomerang Agency, Storyteq en Samsung hebben een video gemaakt voor Lil’ Kleine die mensen online kunnen personaliseren. De video Blijven draait om de rapper, die probeert uit handen te blijven van een groep gangsters
Samsung challenget met Create #withGalaxy-campagne ontwikkeld door Cheil Amsterdam
08-11-2019 | 11:07:00
Samsung lanceert de 360-gradencampagne Create #withGalaxy, waarmee iedereen met een Galaxy-smartphone wordt uitgedaagd om creators te worden. De campagne is 100 procent gefilmd en gefotografeerd met Galaxy-devices
5PM aan de slag voor SIRE
07-11-2019 | 10:09:01
YouTube Strategy & Services bureau 5PM gaat SIRE ondersteunen met het inzetten van YouTube tijdens toekomstige SIRE-campagnes. Het Amsterdamse bureau ontwikkelt onder andere een geïntegreerde YouTube-strategie en zorgt voor de optimalisatie van het bestaande YouTube-kanaal
Audi werkt met 72andSunny aan wereldwijde merkcampagne
06-11-2019 | 12:06:00
Audi lanceert begin 2020 een merkcampagne die gebaseerd op inzichten en communicatietrends. Het automerk heeft het Amsterdamse 72andSunny als partner aangesteld voor dit wereldwijde project.
Marc Oosterhout voorzitter SIRE
06-11-2019 | 11:11:00
Paul Kroef draagt de voorzittershamer aan Marc Oosterhout over. In het SIRE-bestuur zijn professionals uit alle disciplines van de communicatie- en mediabranche en opdrachtgevers vertegenwoordigd.
Reclamebureau epidemie ontwikkelde de Kidsproef-campagne voor rijstmerk Lassie
06-11-2019 | 10:27:00
Reclamebureau epidemie ontwikkelde in samenwerking met producent OCC - Online Cookie Collective, de Kidsproef-campagne voor het rijstmerk Lassie
3sixtyfive in actie voor Foute Kersttruiendag 2019
05-11-2019 | 14:28:49
Influencermarketingagency 3sixtyfive verzorgt dit jaar strategie, concept en uitvoering voor de derde editie van Foute Kersttruiendag, een actie voor Save the Children
DPG Media begint campagne met AD-columnisten
05-11-2019 | 10:17:00
DPG Media begint een campagne speciaal voor het AD, waarin de columnisten van het nieuwsmerk te zien zijn. De commercial is te zien op tv en online en volgt een dag uit het leven van een AD-lezeres
FJ produceert film en serie voor Carhartt Workwear
01-11-2019 | 10:06:36
Om Carhartt Workwear’s 130-jarige nalatenschap te vieren, produceerde FJ een film en een serie van 5 portretten, waarin Carhartt’s brand ambassadors centraal staan
Zalando en SuperHeroes Amsterdam starten campagne Be Extranormaal
30-10-2019 | 15:17:00
Zalando en SuperHeroes Amsterdam starten een campagne met de slogan Be Extranormaal. Daarmee wil Zalando zelfverzekerd zijn aanmoedigen met een knipoog naar de Nederlandse term Doe Normaal.
MediaScience ontwikkelt campagne Hostnet
25-10-2019 | 12:10:00
MediaSience heeft samen met Hostnet een campagne ontwikkeld met de slogan: Hosting is overal hetzelfde, service niet. Daarmee wil Hostnet een tegenwicht bieden tegenover een branche die veelal communiceert op basis van prijzen en technische specificaties
[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: Beyond limits van BT
23-10-2019 | 13:46:00
Wat gebeurt er in het buitenland op campagnegebied en zou het werken in Nederland? Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina en geeft antwoord op deze vraag. Deze keer bespreekt hij de campagne Beyond Limits van BT
LEWIS ondersteunt campagne vijfjarig bestaan De Hallen
23-10-2019 | 13:25:00
De Hallen viert de hele maand oktober zijn vijfjarig bestaan. LEWIS ondersteunt De Hallen bij deze viering door het opzetten en uitvoeren van een geïntegreerde contentcampagne inclusief foto-expositie
Campagne Philips en Ogilvy Social.Lab rondom hartveiligheid
22-10-2019 | 14:50:17
Philips vraagt in een campagne samen met Ogilvy Social.Lab Amsterdam aandacht voor de hartveiligheid van Nederland. Tijdens de Marathon Eindhoven van 13 oktober 2019 droegen verschillende hardlopers een speciaal voor Philips ontworpen, interactief LED-hardloopshirt
XXS Amsterdam doet follow-up Verkade-campagne Dat smaakt naar thuis
21-10-2019 | 15:22:07
Aansluitend op de eerder door XXS Amsterdam ontwikkelde merkcampagne ..dat smaakt naar thuis lanceert Verkade een campagne waarin ze laat zien dat Verkade mensen tot elkaar brengt rondom dat heerlijke warme gevoel van thuis
We Fashion en LINDA. komen met serie en gepersonaliseerde trui
21-10-2019 | 14:22:00
LINDA. begint op de site de serie Citroenstraat 10. De reeks is een samenwerking met kledingketen WE Fashion. Ook Talpa Fictie en Net5 hebben meegewerkt aan de productie, die ook op Net5 te zien zal zijn
Roorda maakt seksuele diversiteit bespreekbaar met campagne #kweetnie
18-10-2019 | 16:17:00
De campagne en de website zijn een initiatief van Movisie, 113 Zelfmoordpreventie, COC Nederland en het ministerie van VWS
Blyde verzorgt pr-activiteiten Best Wool
18-10-2019 | 13:20:00
Blyde heeft een overeenkomst gesloten met Best Wool voor de verzorging van de pr-activiteiten. De samenwerking tussen Best Wool en Blyde Benelux werd afgetrapt met de lancering van Monasch tijdens de 58e editie van Salone del Mobile in Milaan
Eigen Fabrikaat bedenkt VVN-campagne rondom relaxter rijden
16-10-2019 | 14:05:00
Veilig Verkeer Nederland start met een campagne om mensen te inspireren relaxter rijden. De organisatie heeft een tv-commercial laten ontwikkelen door Eigen Fabrikaat waarin men met een aanstekelijk liedje kijkers laat nadenken over de houding in het verkeer
Kumpany ontwikkelt no sweat-campagne e-bike to go
15-10-2019 | 12:22:00
Met deze campagne laat de Amsterdamse scale-up zien wat de focus is: consumenten de luxe bieden om onder de meest flexibele, servicegerichte voorwaarden en zonder gedoe door het leven te e-biken.
Pathé begint herfstcampagne
15-10-2019 | 09:51:00
Bioscoopketen Pathé begint in navolging op de zomercampagne deze week een campagne gericht op een lekkere herfst bij Pathé. Als mediabureaus zijn UM en Oogst ingeschakeld
Born05 uitgekozen voor merkcampagne de Baak
14-10-2019 | 12:21:58
Trainingsinstituut de Baak heeft na een pitchproces voor Born05 gekozen. Het Utrechtse bureau gaat de nieuwe merkcampagne van het trainingsinstituut ontwikkelen, gericht op awareness en activatie, die in november van start gaat
XXS Amsterdam en Kia komen met merkcampagne
14-10-2019 | 11:23:00
Om de kwaliteit van KIA-auto’s beter voor het voetlicht te brengen, komt het automerk samen met XXS Amsterdam met een merkcampagne voor de Nederlandse markt
Accenture Interactive en PARK NOW Group ontwikkelen campagne over parkeerapps
14-10-2019 | 09:23:00
Accenture Interactive en de PARK NOW Group hebben samen een merk- en campagnestrategie voor Europa gecreëerd. De campagne is bedoeld om de bekendheid van parkeerapps te vergroten. De PARK NOW Group is in ons land bekend van de app Parkmobile en Park-Line
Roorda Reclamebureau lanceert campagne voor de Belastingdienst
11-10-2019 | 16:51:00
Na het winnen van de raamovereenkomst campagnedienstverlening komt Roorda Reclamebureau met hun tweede campagne voor de Belastingdienst
Abovo Media mediapartner herpositionering Becam
11-10-2019 | 11:46:00
Becam, specialist in online leningen, heeft haar nieuwe positionering afgetrapt met een tv-commercial. Abovo Media heeft als mediapartner in samenwerking met DPG Media en RTL BrandDeli het strategisch contentplan voor tv, print en digitaal ontwikkeld
Intertoys schakelt Rumag in voor promotie speelgoedboek
11-10-2019 | 09:53:00
De komende weken zal diverse content gedeeld worden via Rumag om met de doelgroep herinneringen op halen. In de eerste video roept Intertoys consumenten op om alle nepspeelgoedboeken in te ruilen voor het enige echte Speelboek
DDB Unlimited en Exterion Media verzorgen OOH-campagne Free a girl
11-10-2019 | 09:11:00
In de campagne wordt afgerekend met een toenemend probleem in communicatie voor goede doelen: hoe voorkom je immuniteit voor de almaar groeiende stroom aan ellendige beelden
Negen voormalig Intertoys-winkels worden Jase&Joy
10-10-2019 | 13:52:00
Negen speelgoedwinkels die enkele maanden geleden hun contracten met Intertoys verbraken, hebben zich aangesloten bij een nieuwe speelgoedwinkelformule van Euretco met de naam Jase&Joy
Exterion en Validators zetten OOH in voor Sky Radio
10-10-2019 | 11:53:07
Afgelopen zomer hebben Validators, Sky Radio en Exterion Media onderzoek uitgevoerd om te achterhalen of je binnen een categorie kunt bewegen door middel van Out of Home. De radiozender van Talpa wilde groeien in de categorie 'radio luisteren op het werk'
V2C Gin maakt flesopeners van fietswrakken
08-10-2019 | 14:41:34
Elk jaar worden er zo’n 15.000 fietswrakken uit de Amsterdamse grachten gevist. V2C Gin bedacht samen met communicatiebureau SuperHeroes het project om zulke fietsen een tweede leven te geven als flesopeners
NS en N=5 bedenken wervingscampagne met NS-personeel
07-10-2019 | 12:44:00
N=5 en de NS hebben de handen ineengeslagen voor een campagne om personeel te werven. Daarbij staat het eigen personeel van de NS centraal. In een serie van acht online video’s vertellen NS-medewerkers wat zij belangrijk vinden in hun werk
Blauw Gras ontwikkelt Klusbus-campagne Hornbach
07-10-2019 | 10:37:00
HORNBACH gaat op zoek naar de beste Klusbus van Nederland in een social campagne die is ontwikkeld door Blauw Gras. De campagne richt zich op de professionele klusser
[Interview] Johan van der Zanden: We hebben gezocht naar een manier om een meer consistent merkbeeld neer te zetten
07-10-2019 | 09:23:00
Albert Heijn introduceerde onlangs een nieuw personage voor de reclamespotjes: Ilse. We spreken erover met Johan van der Zanden, vice-president marketing en communicatie bij Albert Heijn
What the Vak!-campagne CNV Vakmensen om jongeren aan te trekken
04-10-2019 | 13:40:00
CNV Vakmensen is een campagne gestart om jongeren aan te trekken. Steeds minder jongeren zijn lid van een vakbond. En dat terwijl hun arbeidsvoorwaarden langzaamaan worden uitgehold
Sam Feldt, Alpine en Spinnin’ Records lanceren Love the music. Protect your ears
04-10-2019 | 09:37:29
In aanloop naar het Amsterdam Dance Event ADE lanceert Sam Feldt met Spinnin’ Records en Alpine Hearing Protection de campagne Love the music. Protect your ears
Campagne Bud van XXS Amsterdam voor eerst op Nederlandse televisie
03-10-2019 | 13:25:04
De eerste Nederlandse campagne van het recent in ons land geïntroduceerde biermerk Bud is op televisie te zien
Pandora selecteert VIRTUE als creatief bureau
03-10-2019 | 12:39:00
VIRTUE is geselecteerd als het lead agency voor Pandora. Pandora is een Deens sieradenmerk dat in meer dan honderd landen wordt verkocht
Born05 ontwikkelt donatiecampagne Stop Dementie
03-10-2019 | 12:11:00
In de Stop Dementie-campagne van Alzheimer Nederland staat dit jaar het verhaal van drie generaties centraal. De campagne is door Born05 ontwikkeld
Reeleezee lanceert boekhoud-app met campagne van reclamebureau Epidemie
03-10-2019 | 11:52:00
Reeleezee heeft een app gelanceerd om eenvoudiger te kunnen boekhouden. De lancering van de app wordt ondersteund met een campagne van reclamebureau Epidemie
Born05 maakt campagnefilms voor Pensioenfonds Zorg en Welzijn
30-09-2019 | 12:41:14
PFZW, Pensioenfonds Zorg en Welzijn, start de campagne De normaalste zaak van de wereld. Met de onlinecampagne wil PFZW jonge mensen in de zorg- en welzijnsector uitnodigen zich te verdiepen in het onderwerp pensioen
Initiative, KesselsKramer en Bever lanceren campagne Buiten zit van binnen
30-09-2019 | 10:44:00
Buitenwinkel Bever lanceert de campagne Buiten zit van binnen. De multimediale-Instagram-first-campagne, die in samenwerking met KesselsKramer is ontwikkeld, is de opvolger van Buiten is nooit ver weg
Menzis kiest voor Roorda
30-09-2019 | 09:23:48
Na een pitch heeft zorgverzekeraar Menzis de marketingcommunicatie-activiteiten voor de merken Menzis en SamenGezond ondergebracht bij Roorda Reclamebureau. Roorda is direct aan de slag gegaan met de re-launch van SamenGezond
Storyboard ontwikkelt Beneluxcampagnes Rimmel London en Max Factor
26-09-2019 | 14:18:00
Rimmel London en Max Factor, beide onderdeel van Coty Benelux, lanceren hun Benelux-campagnes. Influencer- en contentspecialist Storyboard heeft de campagnes ontwikkeld
Pink Ribbon, The Odd Shop en MediaMonks maken campagne tegen borstkanker
26-09-2019 | 12:37:00
In oktober is het borstkankermaand. Daarom lanceert Pink Ribbon in samenwerking met The Odd Shop en MediaMonks een campagne om heel Nederland de handen ineen te laten slaan
TBWA\Neboko introduceert Ilse in campagne Albert Heijn
26-09-2019 | 10:45:00
Albert Heijn start met een reclamecampagne met supermarktmanager Ilse. In de campagne staat het dagelijkse leven centraal. Ilse wordt met een knipoog gevolgd in haar drukke leven. Ook wordt een nieuwe huisstijl bij Albert Heijn geïntroduceerd
MediaMonks verzorgt GigaNet-campagne voor VodafoneZiggo
23-09-2019 | 16:01:00
MediaMonks heeft zich ingezet voor de merkcampagne van VodafoneZiggo voor GigaNet, het netwerk van het bedrijf. De campagne is van start gegaan op televisie, internet en social media
LINDA.hetbureau ontwikkelt AR-campagne Eye Wish
23-09-2019 | 09:16:00
Eye Wish heeft LINDA.hetbureau opnieuw gevraagd een campagne te ontwikkelen. In de campagne staat een virtueel pashokje centraal
Campina lanceert eerste ontbijtbezorgservice via Instagram
19-09-2019 | 14:06:34
Campina is met een nieuwe campagne gestart onder de noemer Start je dag Sterk. Daarmee introduceert het zuivelbedrijf de eerste Instagram-ontbijtbezorgservice
Samenwerking Megawatt Digital en The Athlete’s Foot werpt vruchten af
18-09-2019 | 12:06:00
De door Megawatt Digital ontwikkelde campagne is uitgerold via social media (Instagram en Facebook), verschillende digitale nieuwsbrieven en in de 50 winkels van The Athlete’s Foot
JWT verzorgt PLUS-campagne Goed eten is weten wat je eet
16-09-2019 | 09:49:00
Goed eten is weten wat je eet is het thema van die MVO-campagne van PLUS die is verzorgd door J. Walter Thompson Amsterdam. Het fundament van de campagne komt voort uit de strategie van de supermarkt.
Wavemaker en Bonduelle komen met recyclecampagne
12-09-2019 | 14:53:00
Mediabureau Wavemaker, Your Social en Bonduelle hebben de handen ineengeslagen voor de campagne Een verrassende blik op blik. Bijna alle blikverpakkingen worden gerecycled en dat weten lang niet alle consumenten
VIRTUE en Foot Locker vragen sneakerheads om hun top 5 sneakers
11-09-2019 | 12:13:18
Foot Locker bestaat 45 jaar. Om dit te vieren hebben Foot Locker en VIRTUE, het creatieve bureau van VICE, aan sneakerheads – zowel OGs als fans – gevraagd wat voor hen de beste sneakers ooit zijn
NORD DDB maakt workoutsymfonie voor Björn Borg
11-09-2019 | 09:23:00
Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat sporten je slimmer maakt. Het luisteren naar klassieke muziek heeft hetzelfde positieve effect. Björn Borg vond dit uitgangspunt zo interessant dat het voor hun AW19-campagne besloot de twee te combineren en een workoutsymfonie liet componeren
Cloudfactory en Publicis ontwikkelen Heineken-campagne
10-09-2019 | 11:41:29
Cloudfactory en Publicis hebben een campagne bedacht voor Heineken, die draait om de krat
Volkswagen past brand design aan
10-09-2019 | 10:49:07
Volkswagen introduceert aan de vooravond van de IAA in Frankfurt het veranderde logo en de opgefriste huisstijl. Dit valt samen met de wereldpremière van de ID.3
DEPT, Pink Rabbit en NewsLab komen met campagne tegen weggooien spullen
09-09-2019 | 10:26:54
De campagne Waardeer het. Repareer het van SIRE is een samenwerking tussen DEPT, Pink Rabbit en NewsLab. Ze werkten om niet aan deze oproep om kapotte gebruiksartikelen niet weg te gooien, maar te maken of laten maken
Energize komt met activatiecampagne Sjeffies voor Plus
05-09-2019 | 10:35:00
Energize bracht in samenwerking met Big Fish Animatie de verschillende kruidenpersonages Sjeffies tot leven in een vooral digitale activatiecampagne voor Plus
DDB Unlimited en Greetz starten campagne Alzheimer Nederland
04-09-2019 | 09:36:00
DDB Unlimited lanceert samen met Alzheimer Nederland en Greetz een nieuw product: Music for Memory Cards, kaarten met muziekfragmenten van vroeger
Alfred aan de slag met Wereldgerechten van Knorr
03-09-2019 | 09:51:00
Alfred ontwikkelde een campagne voor Knorr Wereldgerechten, die draait om hoe lekker groenten kunnen zijn met de juiste bereiding. Verder ging het bureau aan de slag om de nieuwe Knorr-merkuitstraling en -verpakking te introduceren
Dear Amsterdam verzorgt campagne Lees je in. de Volkskrant
02-09-2019 | 10:26:00
De campagne bestaat uit een reeks uitingen, gebaseerd op actuele redactionele content die het hoe en het waarom achter nieuwsfeiten benadrukken. Door nauw samen te werken met de redactie van de Volkskrant wordt de campagne voortdurend geactualiseerd en verdiept
[Podcast] Joppe Andriessen van MediaScience over creatie met behulp van data
29-08-2019 | 12:16:03
Joppe Andriessen is Head of Creative and Strategy bij MediaScience. Hij vertelt over hoe je data effectief kunt inzetten bij creatie
Campagne Kidsweek: Best handig om je eigen krant te lezen
29-08-2019 | 11:55:00
Kidsweek is een campagne begonnen. Daarin wil de krant kinderen laten zien dat het lezen van Kidsweek voordelen kan opleveren
Creatief bureau The Family Amsterdam van start
29-08-2019 | 09:37:00
The Family Amsterdam is van start gegaan, met de van DDB Unlimited afkomstige creatieven Ed van Bennekom, Jasper Diks en Joris Kuijpers. Het bureau wordt geleid door Linda de Graaff, eveneens afkomstig van DDB
Mobiel.nl kiest voor BetterMatter
27-08-2019 | 10:43:00
Voor de doorvertaling van de merkstrategie naar videocontent kiest Mobiel.nl voor een samenwerking met BetterMatter. Het contentmarketingbureau kwam met het concept De klant, de keuze naar aanleiding van de wensen van Mobiel.nl
Stichting Reclame Code roept influencers (wederom) op tot openheid
27-08-2019 | 09:45:00
Stichting Reclame Code (SRC) lanceert de campagne #Ad Herken de reclame op internet, waarmee ze aandacht vragen voor het belang van transparantie rondom reclame op social media
Campagne Ask for Angela tegen seksuele intimidatie in uitgaansleven
26-08-2019 | 15:01:00
De makers van de BNNVARA-programma’s Make Holland Great Again en Spuiten en Slikken willen het uitgaansleven veiliger maken met de campagne Ask For Angela. Met het codewoord Angela kan iemand discreet aan het barpersoneel doorgeven te worden lastiggevallen

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie