Tag Resultaten

06-04-2018 16:44:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 673476 | Tags:

[Case] GROHE werft 350 aanmeldingen in samenwerking met vtwonen
18-01-2022 | 10:44:00
Sinds 2017 biedt GROHE een breed scala aan gekleurde kranen en accessoires aan. De positie van GROHE is sterk, maar de concurrentie in dit segment is groot. In samenwerking met DPG Media zorgde GROHE ervoor dat ze vaker worden meegenomen in de overweging- en oriëntatiefase
BUX Zero komt met Zero Obstakels
17-01-2022 | 13:08:03
Fitzroy ontwikkelde de campagne voor beleggingsapp BUX Zero, die deze week van start gaat. De campagne wil enerzijds overbrengen dat de app de mobiele broker alles biedt wat hij nodig heeft om te gaan beleggen. En anderzijds de aankondiging dat je nu ook met BUX in crypto’s kunt beleggen
De succesfactoren van winnende campagnes
17-01-2022 | 11:04:44
SAN heeft in samenwerking met MetrixLab een ruime selectie ingezonden SAN-campagnes onderworpen aan een innovatieve, AI-gedreven creatieve evaluatie
Scoupy selecteert Just Another Media Company als campagnebureau
12-01-2022 | 14:19:00
De grootste cashback-app van Nederland Scoupy heeft Just Another Media Company geselecteerd als campagnebureau. De eerste Pak Scoupy Erbij-campagnevideo vormt de aftrap van een grotere campagne
HERC maakt campagne voor YoungCapital: Whatever Works, Work
11-01-2022 | 11:26:00
HERC en recruitment- en jongerenspecialist YoungCapital hebben de campagne Whatever Works gelanceerd. In de campagne staat opnieuw het mantra Work centraal en wordt meer dan alleen uitzendwerk gestimuleerd. Het is de vierde keer dat het bureau en het jongerenmerk de handen ineenslaan
Azerion and Havas Media partnership gathers momentum to ensure best ROI and quality control for clients
10-01-2022 | 11:36:11
Azerion, the digital entertainment and media platform, and Havas Media The Netherlands, part of the global media agency Havas, are reaping the rewards of their partnership focused on bringing the best possible ROI for clients’ overall digital media investments
Blauw Gras ontwikkelt jongerencampagne voor Samsung
07-01-2022 | 17:09:00
Blauw Gras heeft voor Samsung een jongerencampagne ontwikkeld onder de noemer Samen. De campagne toont aan dat als je creativiteit deelt, je het naar een nog hoger niveau tilt
Ace-labels Born05, Glasnost en IM Lounge aan de slag voor Easee
06-01-2022 | 10:20:00
Ace agencies Born05, Glasnost en IM Lounge gaan per direct aan de slag voor het Noorse merk Easee, producent van compacte en krachtige laadrobots voor elektrische voertuigen
Melkunie kiest voor N=5
06-01-2022 | 10:00:16
Melkunie heeft na een pitchprocedure gekozen voor N=5 als bureau voor haar hele merkportfolio. Komende tijd zullen zij samen werken aan een stevig brand platform dat het moedermerk en de submerken met elkaar verbindt en waarvandaan nieuwe concepten gelanceerd worden
[Case] Bol.com positioneert zichzelf als woonaanbieder met vtwonen
04-01-2022 | 09:25:38
Om bol.com als grootste aanbieder van woonartikelen een podium te geven, is het bedrijf een samenwerking aangegaan met vtwonen, een uitgave van DPG Media
Marketing Report | Showreel 2022
31-12-2021 | 16:04:00
Wil je alles weten over ons bereik, onze events, onze plannen en propositie voor 2022 en waarom je er goed aan doet om partner of sponsor bij Marketing Report te worden, kijk hier dan onze showreel
Open Now maakt campagne Misbruik Prostituees door Klanten voor Ministerie van Justitie & Veiligheid
31-12-2021 | 12:52:00
Vanaf 1 januari 2022 zijn klanten van prostituees strafbaar wanneer zij een seksuele dienst afnemen bij sekswerkers van wie zij weten of vermoeden dat er sprake is van dwang, uitbuiting of mensenhandel
Iglo wil consumenten meer groente laten eten
31-12-2021 | 12:32:00
Veel mensen eten te weinig groente. Momenteel eten Europeanen gemiddeld zo'n 150 gram groente per dag. In Nederland ligt dat zelfs nog iets lager: 135 gram groente per dag
Start BeZenwithZenjob-campagne; IJsbad-workshop door Laura en Isabelle Hof
17-12-2021 | 15:29:00
De digitale uitzenddienst Zenjob is  een campagne gestart onder de naam  BeZenwithZenjob, waarbij studenten kans maken op een IJsbad-workshop door Laura en Isabelle Hof
Campagne Sunweb: ruimte om zelf na te denken
15-12-2021 | 10:11:26
Sunweb geeft de aankomende campagne een andere invalshoek: ruimte om zelf na te denken. De reisorganisatie breekt in de campagne radicaal met de in de branche gebruikelijke nepbeelden van prachtige stranden en gelukkige gezinnetjes in de infinity pool
Easytoys lanceert sexy e-book voor goed doel Dance4Life
15-12-2021 | 08:54:00
De samenwerking tussen EasyToys en goede doelenorganisatie Dance4Life krijgt vanaf 15 december een extra boost met de lancering van een eigen erotisch e-book
Puma presenteert gouden editie raceschoen Max Verstappen
14-12-2021 | 18:09:00
Puma heeft een gouden editie gepresenteerd van de raceschoen van Max Verstappen. Daarmee wil het schoenenmerk de Formule 1 wereldtitel van de coureur vieren
Albelli en Wayne Parker Kent brengen herinneringen tot leven in internationale kerstcommercial
14-12-2021 | 11:55:36
Wayne Parker Kent heeft de internationale kerstcommercial van Albelli ontwikkeld en geproduceerd. Daarin wil fotoprintaanbieder Albelli bewijzen dat persoonlijke cadeaus de mooiste cadeaus zijn
[Case] DPG’s crossmediale full funnel-strategie voor QWIC
14-12-2021 | 09:41:00
DPG Media en IO hebben voor QWIC een succesvolle crossmediale campagne ontwikkeld. DPG Media en IO zijn door QWIC gevraagd om een campagne te ontwikkelen om naamsbekendheid te generen, het verhaal van QWIC over te brengen aan de doelgroep en directe leads en sales te realiseren
Lukkien produceert OOH-campagne Bol.com voor Dept
14-12-2021 | 09:27:00
In aanloop naar kerst komt Bol.com met een OOH-campagne waarin létterlijk – steeds meer wordt uitgepakt. Naar een idee van Dept produceerde Lukkien een reeks korte afzonderlijke scènes die samen een heuse kerstexperience vormen
Lukkien maakt stijlvolle DAF-productie
13-12-2021 | 14:16:23
Make the new DAF, your DAF. Dat is de slogan van de DAF-productie, geproduceerd door Lukkien, in opdracht van FCB Amsterdam. Doel van de B2B-spot is de lancering van nieuwe originele DAF Accessoires voor de New DAF XF, XG en XG+
Oudejaarscampagne Staatsloterij draait om Fritsie de koekoek
13-12-2021 | 09:48:43
Koekoek Fritsie is de held in de campagne van Staatsloterij rond de Oudejaarstrekking 2021. Waar vorig jaar het zwarte katje Frummel bij veel Nederlanders een gevoelige snaar raakte, is het nu Fritsie, een koekoeksklokvogel, die de hoofdrol speelt
 And Now This zet familie centraal in eerste merkcampagne SOS Kinderdorpen
08-12-2021 | 16:03:00
Brand building agency And Now This heeft in samenwerking met Marc Oosterhout voor SOS Kinderdorpen een positionering ontwikkeld: alles draait voortaan om familie. SOS Kinderdorpen wil graag het merk versterken om de breedte van het werk van de organisatie bekender te maken
Bruut Amsterdam ontwikkelt Videoland-campagne The Season To Get Comfy
07-12-2021 | 18:15:00
RTL Nederland heeft Bruut Amsterdam gevraagd de decembercampagne voor Videoland te ontwikkelen en produceren. Onder de noemer It’s the Season to get Comfy proberen de makers een gevoel te geven tegen het idee van de perfect gedekte tafels, besneeuwde straten en clichébeelden
Epidemie maakt campagne voor Klup
07-12-2021 | 17:39:00
Epidemie heeft een campagne ontwikkeld voor Klup. Klup is een platform dat gericht is op 50+-ers die hun leven willen verrijken op sociaal en actief vlak
Towel ontwikkelt merkcampagne Kia met De Jeugd van Tegenwoordig
07-12-2021 | 10:28:00
Towel heeft een merkcampagne ontwikkeld voor Kia met de rapformatie De Jeugd van Tegenwoordig. Pepijn Lanen (Faberyayo), Oliviér Locadia (Willie Wartaal) en Fred Tratlehner (Vjeze Fur) spelen de hoofdrol in nieuwe online videoserie De Jeugd heeft de toekomst
Selmore maakt eindejaarsfilm voor KNGF over belang zien van wereld zonder knalvuurwerk
07-12-2021 | 09:08:00
De feestmaand is voor veel mensen met een beperking die afhankelijk zijn van een hulphond allesbehalve feest. Het zware knalvuurwerk zorgt ervoor dat hulphonden vaak niet meer in staat zijn om hun baas te helpen
Open Now maakt feestdagencampagne Eén tegen Eenzaamheid
07-12-2021 | 08:43:00
De met een Loeki bekroonde Eén tegen eenzaamheid-campagne is uitgebreid met een feestdagencommercial. De commercial is ontwikkeld door Open Now, onderdeel van DOT - de samenwerking tussen D&B, Open Now en TBWA
[Campagnes] Jumbo's Gouden Kerst
06-12-2021 | 12:54:00
Hoe de feestdagen er dit jaar ook uitzien, Jumbo zorgt ervoor dat deze kerst in ieder geval thuis weer helemaal goud wordt. Want al kan er heel veel niet, één ding kan wel: mooie momenten beleven en gouden herinneringen maken
Bol.com zwaait Sinterklaas uit in kerstcampagne
06-12-2021 | 12:52:00
Bol.com is gestart met een kerstcampagne waarin Sinterklaas wordt uitgezwaaid. Met de campagne onder de naam De winkel van uitpakkers, claimt de online retailer de kerstwinkel van en voor uitpakkers te zijn
[Campagnes] BrightPensioen stelt reviews leden centraal
06-12-2021 | 10:23:00
BrightPensioen laat in de recente campagne de leden spreken. Reviews van leden op reviewplatform Trustpilot worden in radiospotjes voorgelezen door de oprichters van BrightPensioen
Kruidvat met kerscommercial: Merry eX-mas
03-12-2021 | 13:37:14
Kruidvat laat in haar kerstcommercial zien dat de mooiste dagen van het jaar niet duur hoeven te zijn. Zo slaagt de hoofdpersoon van de campagne, single moeder Lies, er met de hulp van Kruidvat in om zichzelf en haar kinderen een goede kerstlook te geven
Anderzorg lanceert campagne Leef #Deleven
03-12-2021 | 10:48:06
Anderzorg heeft de campagne Leef #deleven gelanceerd. Met deze campagne richt Anderzorg zich op de milliennials als jongere doelgroep. De campagne is tot stand gekomen dankzij creative agency XXS Amsterdam en productiehuis Vigics
Lukkien produceert Domino’s tv-commercial
03-12-2021 | 09:32:00
Als productiepartner van Domino’s Nederland produceerde Lukkien een tv-commercial waarin Domino’s Choice & Variation-merkpijler centraal staat. De vrolijke spot is een eerste uiting van een bredere tv-campagne die voortvloeit uit een het brand fundament
Mediapionier Evert Bronkhorst versterkt Abovo Maxlead
02-12-2021 | 09:35:00
Na een periode van ruim 24 jaar bij Medialand/Vizeum/dentsu stapt Evert Bronkhorst over naar Abovo Maxlead. Daar zal hij een centrale rol krijgen in het mediateam van Abovo Media in Hoorn
Ace agencies Born05 en Off The Record gaan Europese samenwerking aan met Steve Madden
02-12-2021 | 09:16:00
Digital Branding Agency Born05 is vanaf heden de lead agency voor Steve Madden. Het bureau gaat samen met growth agency Off The Record aan de slag met het creëren van de storyline van het lifestyle fashion merk voor de Europese markten
Steam maakt vrouwencampagne voor Defensie
01-12-2021 | 08:14:00
Voor Defensie is het werven van meer vrouwen binnen de strijdkrachten altijd een belangrijk speerpunt. Steam ontwikkelde daarom een wervingscampagne die vrouwen aanspreekt op hun competenties en een ode brengt aan de teams van de krijgsmachten
N=5 maakt emotionele campagne IZZ over druk in zorg
29-11-2021 | 12:30:00
In de nieuwe campagne, gemaakt door N=5, belicht IZZ de druk op de zorg vanuit een nieuw perspectief: de mensen die het dichtst bij de zorgmedewerkers staan
MIX en Elevator ontwikkelen Europese campagne voor Boels Rental
29-11-2021 | 11:28:00
Het Nederlandse verhuurbedrijf Boels Rental lanceert de campagne; Don’t let winter stop your project. De campagne laat in een groot aantal Europese landen zien dat de klant kan rekenen op Boels Rental om de winter door te komen
Wayne Parker Kent ontwikkelt campagne Fonds Gehandicaptensport  
25-11-2021 | 22:17:37
Op Black Friday start Fonds Gehandicaptensport de campagne #85procentvoorjouwtalent. Met deze campagne vraagt Fonds Gehandicaptensport aandacht voor het Uniek Sporten platform
Towel Media ontwikkelt zomercampagne jongerenreizen GOGO
25-11-2021 | 10:39:00
Jongerenreizen aanbieder GOGO, onderdeel van Sunweb Group, lanceert zijn zomercampagne. Het concept start met de nieuwe payoff This is how we GOGO, en bevat diverse video’s die via diverse online-platformen te zien zijn en een abricampagne
Milla Jovovich is het gezicht van Johnnie Walker in campagne  
23-11-2021 | 15:27:33
Hollywoodster Milla Jovovich is voortaan de lokale ambassadeur voor Johnnie Walker, wereldwijd het nummer één Scotch Whisky merk, in de campagne Less Talking, Keep Walking gemaakt door Dept
Peugeot On Track: Leona Philippo op muzikale roadtrip met opkomende artiesten 
23-11-2021 | 10:53:37
Wayne Parker Kent en MHX hebben voor Peugeot Nederland de campagne On Track ontwikkeld. Opkomende artiesten gaan met Peugeot op muzikale roadtrip om elk een unieke track te produceren met de Hybrid en elektrische modellen van Peugeot als rijdende muziekstudio
Earth Today komt met Gift of Giving
18-11-2021 | 14:36:15
EarthToday is een campagne gestart om werkgevers en consumenten te inspireren om de kerstperiode te gebruiken voor een alternatief voor het doorsnee kerstpakket: het cadeau geven van m² beschermde natuur
Winnaars RA*W x Maybelline talent pitch bekend
16-11-2021 | 09:11:00
RA*W en Maybelline organiseerden op 12 en 13 november 2021 een pitch voor jong talent om zich verder te ontwikkelen binnen de creatieve industrie. De winnaars van de pitch zijn Myrthe Polman, Sammi Momoh, Roos van Bruggen en Chloë Bulsink
Candid neemt Brand Potential (UK) over
15-11-2021 | 09:33:00
Candid maakt vandaag bekend dat het in de UK gevestigde merkconsultancybureau Brand Potential zich aansluit bij het Candid Platform
ACM start consumentencampagne veilig online winkelen: Eerst checken, dan bestellen
11-11-2021 | 16:59:00
De Autoriteit Consument & Markt start met de feestdagen in het zicht de campagne: Eerst checken, dan bestellen via social media en radio. Daarmee wil de ACM consumenten erop wijzen dat ze vooraf kunenn checken of een aanbieder wel betrouwbaar is
Incentro lanceert merkcampagne Ready for battle
11-11-2021 | 15:14:00
Incentro heeft de merkcampagne Ready for battle gelanceerd. De herpositionering is ontwikkeld in samenwerking met creative agency 180 Amsterdam. Incentro wil met de boodschap onder andere laten zien dat digitalisering niet meer de toekomst is, maar nu plaatsvindt
Coca-Cola lanceert kerstcommercial met Real Magic-merkfilosofie
10-11-2021 | 16:28:55
Coca-Cola heeft de Real Magic at Christmas kerstcommercial gelanceerd. Daarmee wil het merk de magie van verbondenheid en saamhorigheid tijdens de feestdagen benadrukken
Achmea start campagne om na te denken over vuurwerk
10-11-2021 | 16:07:00
Achmea start een campagne om Nederlanders na te laten denken over tradities rondom oud en nieuw. Het is de aftrap van het communicatieconcept Samen Leven
De Bijenkorf brengt retail online met digitale experience
09-11-2021 | 09:51:00
De Bijenkorf en Dept creëerden een magische, branded experience die de verwondering van het bekijken van een mooie etalage op een digitale manier tot leven laat komen in de feestdagencampagne, genaamd Bewonder & verwonder
Juf Roos, Jill Schirnhofer en Britt Dekker in HEMA's eerste Sintmagazine
08-11-2021 | 12:11:00
HEMA brengt voor het eerst een Sintmagazine uit. Een magazine vol speelgoed, knutselspullen en cadeaus voor jong en oud en met veel exclusief voor HEMA gecreëerde creatieve content die via QR-codes te bekijken is
Pathé benadrukt kracht van filmdoek in najaarscampagne
05-11-2021 | 13:33:18
Pathé legt in zijn najaarscampagne nadruk op de kracht van het kijken van films op het grote, witte doek. Het film kijken in de bioscoop is een ervaring die op geen enkele manier is te evenaren
Philips-campagne met Movember vraagt mannen of ze hun zaakjes onder controle hebben
03-11-2021 | 17:03:00
Philips gaat een partnership aan met Movember en lanceert een campagne om gezondheidsbewustzijn onder mannen te promoten. Hiermee start Philips het gesprek rondom een aantal belangrijke onderwerpen
Media.Monks haalt ProRail binnen
03-11-2021 | 14:39:00
Na een aanbesteding heeft ProRail Media.Monks aangesteld als partner voor de campagnes van het spoorwegbedrijf. Eerder had Ogilvy het account
Born05 lanceert merkidentiteit Yummygums
03-11-2021 | 08:51:00
The Digital Branding agency Born05 lanceert de merkstrategie en identiteit voor Yummygums. Yummygums is sinds 2017 het eerste vitamine-gummie-merk in Nederland
Graze introduceert app Graze Hangry Scanner
02-11-2021 | 18:28:00
Het snackmerk Graze, dat begin dit jaar de markt heeft betreden, lanceert de Hangry Scanner Webapp. Daarbij gaat het merk een samenwerking aan met flitsbezorgdienst Gorillas
Campagne App Jouw Smaak gestart: Food emoji’s in de blender
02-11-2021 | 17:17:00
De door Lukkien geproduceerde en door Fitzroy ontwikkelde campagne App Jouw Smaak is van start gegaan. Consumenten kunnen daarbij via WhatsApp food-emoji’s appen met hun favoriete smaakcombinatie
Marktplaats lanceert feestdagencampagne: Speelgoed is nog lang niet uitgespeeld
02-11-2021 | 15:41:00
Marktplaats lanceert een feestdagencampagne met de slogan Veel speelgoed is nog lang niet uitgespeeld. In aanloop naar Sinterklaas en Kerstmis vraagt het handelsplatform aandacht voor de waarde van tweedehands speelgoed
Bol.com trapt Sinterklaascampagne af met Felix en Voetbalpop
01-11-2021 | 11:57:14
Voor bol.com staat de periode van nu tot aan 5 december in het teken van Sinterklaas. Met de film Felix en Voetbalpop trapt bol.com de campagneperiode af.  De campagne is ontwikkeld door Dept
MediaCom met branded content-campagne NEFF keukenaparaten en Delicious.magazine
29-10-2021 | 16:15:12
NEFF keukenapparaten en Delicious.magazine werken samen in het kader van en activatie-campagne onder de noemer De wereld rond in eigen keuken. In vier afleveringen gaan NEFF Chef Andy McDonald en verschillende delicious.thuiskoks dit najaar op ontdekkingstocht langs verschillende wereldkeukens
KNSB start campagne zonder ijsmeesters geen natuurijs
29-10-2021 | 12:42:00
De KNSB is een campagne gestart om ijsmeesters te werven. De campagne is mede ontwikkeld door Banka Media. Overal in het land dreigt een tekort aan vrijwilligers, die bij vorst zorgen voor veilige natuurijsbanen. Schaatsbond KNSB wil daarom in samenwerking met Unox een aantal natuurijsmeesters opleiden
N=Content ontwikkelt korte dramafilm voor ABN Amro
29-10-2021 | 10:49:00
N=Content, dat onderdeel is van N=5, heeft een korte dramafilm geproduceerd voor ABN Amro om ondernemers bewust te maken van het belang van een duideljike toekomstvisie
Boomerang Agency en H&M lanceren campagne Voor Amsterdam
28-10-2021 | 14:21:00
H&M heeft zijn Amsterdamse winkels vernieuwd. De H&M-winkels hebben een winkelformule gekregen die meer inspeelt op lokale wensen en Amsterdam krijgt de wereldwijde primeur. De samenwerking volgt na een door Boomerang gewonnen pitchtraject
Gorillas en creatief bureau Tosti Creative gaan samenwerking aan
27-10-2021 | 15:29:00
Gorillas heeft Tosti Creative uit Amsterdam gekozen als vast creatief bureau. Tosti Creative gaat het on-demand bezorgbedrijf voor boodschappen de komende tijd op spraakmakende en relevante wijze onder de aandacht brengen
And Now This renoveert Breugem Bier met biernamen als Knipoog, Boks, Man Hug en Zoentje
26-10-2021 | 14:42:00
Het Amsterdamse bureau And Now This heeft de complete rebranding van het Zaanse biermerk Breugem gedaan. Het doel daarbij is De Breugem bieren moeten uit het schap knallen
Kinderen omgetoverd tot superhelden voor campagne Ronald McDonald Huizen
26-10-2021 | 09:23:35
McDonald’s en TBWA/NEBOKO hebben een campagne ontwikkeld om de Ronald McDonald Huizen te steunen. Vijf echte kinderen die al jong in het ziekenhuis lagen, stonden model voor actiefiguurtjes: The McNificents
Campagne van Bolsius toont magie en geur van kaars
22-10-2021 | 13:49:00
Onlangs ging de door KesselsKramer ontwikkelde campagne Het is niet alleen een kaars van Bolsius van start. In de campagne laat Bolsius zien dat – nu gezelligheid in huis belangrijker dan ooit is – het product al lang niet meer alleen de lichtbron is die het voorheen was
ATL-campagne Film1 richt zich op gemak van lineaire tv
22-10-2021 | 11:06:00
Een groot deel van Nederlandse consumenten van videodiensten haakt af bij de zoektocht naar een film of serie. 21 procent ervaart keuzestress en 41 procent haakt regelmatig af. Superheroes heeft een ATL-1campagne voor Film1 ontwikkeld om het voordeel van het direct afstemmen op een goede film te benadrukken
Azerion lanceert game The Smurfs: Ocean Cleanup  
20-10-2021 | 10:29:39
Mediaplatform Azerion lanceert The Smurfs: Ocean Cleanup. De game is ontwikkeld door Azerion en IMPS/Lafig en is de start van Azerions-campagne om samen met NL Cares en de Surfrider Foundation aandacht te vragen voor de vervuiling van de oceaan en bij te dragen aan een oplossing
[Value Zipper] Bijzondere campagnes uitgelicht
20-10-2021 | 10:11:00
Value Zipper laat mediabureaus aan het woord over interessante eigen ontwikkelde campagnes of bijzondere campagnes vanuit de markt
Philips en Dept komen met Multigroomer-campagne
19-10-2021 | 10:54:00
Philips lanceert een campagne om de Multigroomer te promoten. Onder het motto All-in-one for all you need doorbreekt de campagne het standaard mediabeeld van mannelijke verzorging met een gladgeschoren huid
Andy van der Meijde van Koning Toto naar BetCity.nl
18-10-2021 | 11:02:30
Was oud-voetballer Andy van der Meijde eerder nog te zien in een reclame voor Toto, nu is hij het gezicht van Betcity, een toetreder op de markt van online kansspelen
Grand’Italia komt met merkcampagne La Bella Vita
08-10-2021 | 11:14:00
Nederlanders hebben een onmiskenbare voorliefde voor de Italiaanse pastamaaltijd, zo staat bij bijna 60 procent minstens één keer per week een pastagerecht op het menu
Lukkien produceert campagne online casino Fair Play met Carli Hermès
07-10-2021 | 16:42:00
Sinds 1 oktober is online gokken in Nederland gelegaliseerd. Fair Play Casino is één van de tien aanbieders die een licentie kreeg van de Nederlandse Kansspel Autoriteit. Productiemaatschappij Lukkien tekende voor de uitvoering van de DAT VIND IK FAIR-campagne van FAIR PLAY onder regie van Carli Hermès
Thuisgekookt en UM lanceren #kookmeer-campagne
28-09-2021 | 22:25:00
Stichting Thuisgekookt en strategisch partner UM lanceren concept #kookmeer, een geïntegreerde campagne waar met diverse middelen, content en brand-partnerships tijdens de Kook Voor Je Buur 10-daagse mensen worden aangemoedigd een maaltijd met een buur te delen
KesselsKramer ontwikkelt Bever-campagne Buiten is voor iedereen
27-09-2021 | 11:01:15
Bever start de campagne Buiten is voor iedereen. Hierbij laat Bever zien dat buiten voor iedereen is, ook al is het voor iedereen verschillend. De campagne werd net als voorheen ontwikkeld door KesselsKramer
[Marketing Report Radio] Jurgen Surstedt over Interpolis
24-09-2021 | 14:04:00
We spraken tijdens de september-uitzending van Marketing Report Radio met Jurgen Surstedt, Senior Manager Merkmanagement bij Interpolis over hoe deze verzekeraar haar merk positioneert
Van Gogh Museum lanceert merkcampagne
22-09-2021 | 17:17:00
Het Van Gogh Museum komt met een merkcampagne waarin de mens achter Vincent van Gogh en het perspectief van de bezoeker het uitgangspunt vormen. Aan de lancering van de  merkcampagne is een uitgebreid merkpositioneringtraject voorafgegaan
XXS Amsterdam ontwikkelt merkcampagne Rode Kruis
20-09-2021 | 12:18:23
Het Rode Kruis heeft met XXS – onderdeel van Candid –  een merkpositionering en campagne ontwikkeld waarmee de hulporganisatie zich in Nederland nadrukkelijker op onvoorwaardelijke hulp positioneert
Fama Volat helpt Plastic Soup Foundation met campagne
17-09-2021 | 14:28:00
Fama Volat gaat aan de slag voor Plastic Soup Foundation. Het pr- en communicatiebureau dat werkt voor partijen als ABN Amro, Bavaria en Engie doet enkele keren per jaar kosteloze projecten voor goede doelenorganisaties
Bruut Amsterdam en DPG Media maken 360º-campagne voor Donald Duck-app
17-09-2021 | 13:33:00
In opdracht van uitgever DPG Media produceerde Bruut Amsterdam de campagne voor de lancering van de Donald Duck-app. Bruut Amsterdam verzorgde een televisiecommercial, een radiocommercial, verschillende social video’s, fotografie en (digital) out of home
Blauw Gras social content bureau KWF Kankerbestrijding
17-09-2021 | 06:45:00
Social content bureau Blauw Gras neemt voortaan de social strategie en campagnes van KWF op zich. Blauw Gras gaat helpen het merk online beter op de kaart te zetten
Brenda Smith Cross Media Vrouw van het Jaar 2021
16-09-2021 | 15:46:00
Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience bij A.S. Watson, het moederbedrijf van onder meer Kruidvat, werd tijdens het Cross Media Diner op 14 september uitgeroepen tot Cross Media Vrouw van het jaar 2021
Introductiecampagne PlusDental via Stroom
15-09-2021 | 17:24:00
Vanaf half september 2021 betreedt PlusDental met een grootschalige mediacampagne de Nederlandse markt. Mediabureau Stroom is verantwoordelijk voor de mediastrategie, planning en offline inkoop. De brand awareness-campagne gaat van start op alle grote televisiezenders
Elise Schaap gezicht van HAK in meerjarige samenwerking
13-09-2021 | 09:34:17
Elise Schaap is de komende jaren het gezicht van groentefabrikant HAK, nadat eerder Martine Bijl en Herman den Blijker te zien waren in de reclames
[Campagne] Vattenfall en DPG Brandstudio ontwikkelen Go-Greeners
10-09-2021 | 07:00:00
Vattenfall had een wens: gezien worden als de voorloper in duurzaamheid bij hun beoogde doelgroepen. Ze schakelden de hulp van de DPG Brandstudio in en samen kwamen ze tot een campagne. 
113 ontwikkelt in samenwerking met KesselsKramer publiekscampagne 1K Z1E J3
10-09-2021 | 04:00:00
Stichting 113 Zelfmoordpreventie, de nationale organisatie voor preventie van suïcide heeft samen met KesselsKramer een publiekscampagne ontwikkeld om heel Nederland te betrekken bij het kunnen voorkomen van zelfdoding
KesselsKramer maakt landelijke campagne over Samen Beslissen in de zorg
08-09-2021 | 21:19:00
KesselsKramer heeft een landelijke campagne ontwikkeld in opdracht van patiëntorganisaties en brancheorganisaties uit de medisch-specialistische zorg, de huisartsenzorg, de paramedische zorg en de wijkverpleging
Lebara komt met Want wie Doen! Zegt, moet Doen!
07-09-2021 | 16:49:00
Lebara organiseert aan het einde van de zomer een campagne om de slogan Want wie Doen! Zegt, moet Doen! Doen kracht bij te zetten. Naast de introductie van commercials, lanceert de telecomprovider twee activaties
Timing Uitzendbureau start campagne met belofte werkzoekenden altijd te helpen
07-09-2021 | 15:00:00
Timing Uitzendbureau heeft een campagne gelanceerd met de belofte werkzoekenden altijd te helpen. De campagne Altijd werk. Altijd. werd in het leven geroepen vanuit de ambitie om flexkrachten en klanten steeds meer zekerheid te bieden
Yellowbrick kiest Vigics x L.O.V.E.
07-09-2021 | 12:18:00
Yellowbrick heeft na een uitvoerig pitchtraject Vigics en L.O.V.E. (inhouse agency) gekozen als bureau om de herpositioneringscampagne te ontwikkelen. De campagne omvat de slogan Parkeer. Klik. Yellowbrick
Curver lanceert campagne Duurzaam Bewaren & Besparen
06-09-2021 | 10:03:06
Curver start een campagne waarin de Smart Eco-lijn de hoofdrol speelt. De vershouddozen zijn gemaakt van gerecycled plastic. De activatie Duurzaam Bewaren & Besparen draait om het veilig en op een duurzame manier eten vers houden, om voedselverspilling tegen te gaan
Collection Glass van Duvel dit jaar ontworpen door FAKE (Manuel Seikritt)
03-09-2021 | 16:48:00
Het jaarlijkse Collection Glass dat bierbrouwer Duvel op de markt brengt, is dit jaar ontworpen door FAKE. Dat is de artiestennaam van Manuel Seikritt, die sinds 2006 aan het werk is als street artist
Arbo Unie begint Lekker in je Vel-campagne
03-09-2021 | 16:15:00
Arbo Unie lanceert de campagne Lekker in je Vel, om werkgevers te helpen inzicht te krijgen in het bevorderen van een gezonde leefstijl en het voorkomen van leefstijlziekten voor hun medewerkers
MyWheels lanceert muzikale campagne met Daan Boom
03-09-2021 | 14:20:04
Autodeelbedrijf MyWheels is een campagne gestart met Daan Boom die de track De Deler en een videoclip heeft uitgebracht.  Het bedrijf vergrootte de capaciteit afgelopen weken naar 1.700 auto’s. Wefilm is verantwoordelijk voor concept, productie en media
Verkade kiest voor Chuck Studios
03-09-2021 | 13:25:16
Na een competitieve pitch met meerdere creatieve production companies heeft Verkade voor Chuck Studios gekozen. De food advertising specialist heeft een nieuwe Culinaire Identiteit ontworpen voor Verkade, bekend van producten als Maria, Café Noir en San Francisco
XXS maakt introductiecampagne flitsbezorger Flink
01-09-2021 | 17:26:00
De recent gestarte flitsbezorger Flink heeft XXS (onderdeel van Candid), gevraagd te helpen bij de introductie van het merk, het opbouwen van de merkbekendheid en het creëren van merkvoorkeur
NS kiest opnieuw voor Merkle Nederland
31-08-2021 | 08:46:00
NS heeft na een intensief RFP traject opnieuw gekozen voor Merkle voor de CRM en Digital Marketing diensten. Hiermee wordt het huidige partnership voortgezet, waarbij Merkle ondersteunt bij het optimaliseren en ontwikkelen van multidisciplinaire campagnes
Roorda maakt campagne over wensen en grenzen
30-08-2021 | 09:45:00
Het ministerie van Volksgezondheid Welzijn en Sport heeft samen met Sense de campagne over hun seksuele wensen en grenzen laten maken. De campagne is onder de naam Zin? Lekker? Fijn? – Praat met elkaar over wat je wel en niet wil door Roorda Reclamebureau gemaakt
The Family Amsterdam helpt Nestlé bij de lancering van Wunda
26-08-2021 | 12:14:00
Welcome to a Wundaful life is de slogan die Nestle heeft geïntroduceerd bij haar onlangs geintroduceerde plant-based lifestyle merk Wunda. The Family Amsterdam ontwikkelde de merkstrategie en de internationale introductiecampagne
Kruidvat komt met campagne rondom einde zomer
23-08-2021 | 11:21:00
Vele Nederlanders keerden afgelopen weken weer huiswaarts na de vakantie, met een koffer vol mooie zomerse herinneringen. Voor velen betekent dit óók dat zij weer op gang moeten komen en wennen aan de hectiek van alledag
Campagne This Song will Free a Girl gestart
19-08-2021 | 12:37:00
Stichting Free a Girl heeft de campagne This Song Will Free a Girl gelanceerd, waarin een selectie van Nederlandse zangers en zangeressen een persoonlijke song opdragen aan individuele meisjes, met als doelstelling het attenderen van de problematiek rondom seksuele uitbuiting van kinderen en het ophalen van donaties.
STROOM werkt voor TNO
17-08-2021 | 08:43:00
TNO: de Nederlandse organisatie voor toegepast-natuurwetenschappelijk onderzoek kiest na een aanbestedingsprocedure voor Mediabureau STROOM, onderdeel van Candid
[Marketing Week] Bob Koigi: The rise and rise of global billboard and outdoor ad market
11-08-2021 | 11:15:00
The global billboard and outdoor advertising market is poised to grow from $60.23 billion in 2020 to $66.63 billion in 2021 at a compound annual growth rate (CAGR) of 10.6%.
DentsuACHTUNG! komt met motorsportcampagne Porsche
10-08-2021 | 12:41:19
DentsuACHTUNG! heeft een campagne ontwikkeld voor het merk Porsche in opdracht van importeur PON waarin het lessen deelt uit de motorsport. Daarmee wil het automerk Porsche zijn focus op de motorsport benadrukken
De belevingswereld van jongeren: Zo bereikt De Rijksoverheid jongeren
04-08-2021 | 11:33:27
Veel marketeers hebben dezelfde uitdagingen als het gaat om het bereiken van specifieke doelgroepen, het agenderen van bepaalde thema’s of het overbrengen van complexe merkboodschappen. Dominique Henskens weet hier alles van en geeft tekst en uitleg
Reprise behoudt Interpolis als klant
04-08-2021 | 11:31:20
Reprise heeft in een pitch de digitale mediawerkzaamheden van Interpolis met succes verdedigd en zet daardoor de samenwerking voort. Na een intensief pitchtraject met meerdere ronden is Reprise, met kantoren in Amsterdam en Groningen, als winnaar uit de bus gekomen
Contenders en Born05 produceren social media-campagne voor Hoogvliet
03-08-2021 | 18:11:00
Contenders en Born05 hebben een zomerse social media-campagne voor supermarktketen Hoogvliet ontwikkeld. Contenders is onderdeel van Lukkien. Met de campagne speelt Hoogvliet in op het verlangen om na een lange coronawinter en -lente weer samen te genieten van het mooie weer en een gezellige barbecue
Zalando komt met sportcampagne Supporters van Sporters
28-07-2021 | 17:05:00
Zalando lanceert de sportcampagne Supporter van Sporters. In deze campagne staan drie inspirerende verhalen van sporters centraal, bijgestaan door Arie Boomsma en Inge de Bruijn
Colgate breidt Courageous Smile campagne uit
21-07-2021 | 14:17:26
Colgate breidt zijn Courageous Smile campagne, die in 2020 werd gelanceerd, uit. Waar het aansturen van een positieve instelling een jaar eerder met name op individuen werd betrokken, staat het collectieve optimisme dit jaar centraal: optimisme in actie
ZIGT aan de slag voor productlijn Wilhelmina Pepermunt
20-07-2021 | 16:22:25
Fortuin, bekend van Wilhelmina Pepermunt, heeft voor media- en performance bureau ZIGT gekozen. De samenwerking is half juli 2021 van start gegaan met een influencercampagne, waarbij de vegan-producten centraal staan
Bonduelle Benelux kiest voor Fama Volat als communicatiebureau
20-07-2021 | 14:01:00
De retailtak van Bonduelle Benelux heeft Fama Volat gekozen als communicatiebureau. Het bureau is gevraagd om digitale campagnes te ontwikkelen en werkt hieraan in combinatie met community management
DPG Grow: het vertalen van datagedreven inzichten naar best practices voor brand building
09-07-2021 | 12:21:00
Bij digitale campagnes is het niet alleen relevant om te kijken naar hoe een campagne heeft gescoord op impressies en clicks. Het is in veel gevallen minstens zo relevant om te bepalen wat de campagne heeft bijgedragen aan merk-effecten
Lukkien produceert onorthodoxe brand movie Heesen Yachts
08-07-2021 | 21:44:00
Kracht, schoonheid, toewijding. Dat kenmerkt Heesen. De nieuwe brand movie van Heesen, geproduceerd door Lukkien, laat clichébeelden achterwege en verbeeldt inner fire
Contenders produceert eigenwijze Popal-zomercampagne
08-07-2021 | 20:33:00
Eigenwijs, creatief, urban. Dat is de zomercampagne van Popal. Contenders produceerde een campagnevideo en key visual fotografie voor het oer-Hollandse fietsenmerk met 8mm film
[Cross Media Case] Karel Zoet over Toyota New Generation
08-07-2021 | 12:15:00
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Wavemaker zendt de case Toyota New Generation in. We spreken met Karel Zoet van Wavemaker
[Cross Media Case] Mart Wouters over Grolsch: Movies Explained
08-07-2021 | 11:58:09
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Wavemaker zendt de case rondom Grolsch: Movies Explained in. We spreken met Mart Wouters van Wavemaker
[Cross Media Case] Rhandy Bhiemans over Maak de nieuwe Milka smaak
08-07-2021 | 11:11:32
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Wavemaker zendt de case rondom de nieuwe smaak van Milka in. We spreken Randy Bhiemans over Maak de nieuwe Milka smaak
[Marketing Week] Bob Koigi: Brands tap new campaign strategies to grow client base
07-07-2021 | 09:30:00
Brands are revising their campaign strategies and embracing innovative models as they seek to reach hitherto untapped markets and expand their portfolio.
 [Marketing Report] Bob Koigi: Tech revolutionizes ad impact measurement
30-06-2021 | 13:30:00
Advertisers are increasingly turning to tech solutions to accurately measure the impact of their ads and maximize the effectiveness of each campaign while it is still in progress.
Filling Pieces viert Keti Koti in samenwerking met Surinaamse talenten
30-06-2021 | 12:54:00
Het Amsterdamse kledingmerk Filling Pieces viert Keti Koti met de lancering van een limited edition voetbalshirt en kledingspeld onder de noemer Unity for Surinam
KWF met campagne tegen schelden met kanker in sportwereld
29-06-2021 | 15:42:00
In de strijd tegen schelden met kanker gaat KWF de samenwerking aan met Bundled. Bundled vertegenwoordigt professionele e-sporters wereldwijd en ontwikkelde een speciaal tenue voor KWF
[Marketing Week] Bob Koigi: Global ad spending defies pandemic to record historic growth
23-06-2021 | 12:45:00
As the global economy recovers from the devastating impacts of COVID-19, key sectors are bouncing back with numerous reports highlighting that while this will be a recovery year, there are signs that some sectors could record post pandemic growth rates.
&.agency lanceert campagne huidbescherming Vichy
22-06-2021 | 16:14:00
&.agency lanceerde in aanloop naar de zomer voor Vichy een campagne om het belang van huidbescherming onder de aandacht te brengen. De campagne is afgetrapt met de online Vichy Sun Summer Masterclass
Audi kiest Dept als lead agency
17-06-2021 | 16:42:00
Na een zorgvuldige en intensieve pitchperiode in het eerste kwartaal van 2021, heeft Audi voor Dept gekozen als lead agency voor de Nederlandse markt
Lukkien ontwikkelt websites Sportfondsen Nederland
17-06-2021 | 12:09:23
Sporten en bewegen nóg toegankelijker maken. Dat is het idee achter het interactieve platform van Sportfondsen Nederland. Lukkien Digital ontwikkelde de ontwerpen en functionaliteiten voor de meer dan 75 websites
[Marketing Report Radio] René Zeedijk over het EK in de media en de Media Futures Market
17-06-2021 | 11:21:49
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie
La Roche-Posay en de Huidkanker Stichting komen met campagne awareness rondom zonbescherming
15-06-2021 | 16:22:20
Het huidmerk La Roche-Posay komt in samenwerking met de HuidKanker Stichting met een campagne rondom zonbescherming. Marketingbureau &.agency, een data driven storytelling bureau ontwikkelde de campagne voor het verhogen van bewustzijn
Funda kiest ZIGT als mediabureau
11-06-2021 | 12:58:27
Funda heeft ZIGT op basis van eerdere ervaringen verkozen als mediabureau. De samenwerking is eind maart 2021 van start gegaan. ZIGT is daarbij verantwoordelijk voor de mediastrategie, mediaplanning en media-executie van zowel de off- als online kanalen
ASN Bank, Asmodee, Hertog Jan, Lidl, Storytel en Nationale Postcodeloterij genomineerd voor Cross Media Adverteerder 2021
09-06-2021 | 11:56:00
De nominaties voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2021 zijn bekend. Uit de voordrachten heeft de Cross Media Awards Jury onder voorzitterschap van John Olivieira deze zes adverteerders genomineerd
Bud strikt Ruud Gullit voor campagne
08-06-2021 | 13:47:46
Het biermerk Bud heeft Ruud Gullit gecontracteerd voor een campagne om voetballers te ondersteunen tijdens het EK Voetbal. Elke overwinning van Nederland in juni en juli 2021 tijdens het EK Voetbal wordt op social media gevierd met een boodschap van Gullit en winacties
Marvia en De Beren trappen met EK samenwerking af
08-06-2021 | 10:47:00
Marketing automation platform Marvia en restaurantketen De Beren zijn een langdurige samenwerking aangegaan. De landelijke EK-actie van De Beren is de eerste grote marketingcampagne die via het platform van Marvia wordt uitgerold.
Mireille Elberse versterkt Wenneker Group
07-06-2021 | 19:00:00
Per 1 juni is Mireille Elberse Head of Clients & Partnerships van Wenneker Group. Vanuit Wenneker.Amsterdam begeleidt zij de grotere accounts om zoveel mogelijk synergie te realiseren binnen de Wenneker Group
GAMMA lanceert data-driven YouTube-format ter ere van 50-jarig bestaan
07-06-2021 | 15:57:55
GAMMA heeft in samenwerking met Team5pm de YouTube-serie Ik Kan Het ontwikkeld, waarin families met elkaar een droomproject bouwen
ANWB trapt vakantieseizoen af met campagne
07-06-2021 | 15:36:00
De ANWB start het het vakantieseizoen af met een tv-commercial in co-creatie ontwikkeld en geproduceerd door Yune
Aidsfonds en Gardeners lanceren Lang-zullen-ze-leven-slinger
07-06-2021 | 11:21:30
Gardeners ontwikkelde voor het Aidsfonds de Lang-zullen-ze-leven-slinger. Hiermee vraagt het fonds aandacht voor de situatie van 1,8 miljoen kinderen met hiv wereldwijd
[Cross Media Case] Melvin Wongsodikromo over Tempo Team – The Toast
07-06-2021 | 10:57:31
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Mindshare.Greenhouse dingt met Tempo Team – The Toast mee in de categorie Case. We spreken met Melvin Wongsodikromo, Connection Planner bij Mindshare.Greenhouse
Hermitage, AZ, Mitsuba en Vincent meets Rembrandt kiezen voor Abovo Maxlead
04-06-2021 | 12:17:00
Hermitage Amsterdam, voetbalclub AZ, het recent gelanceerde snackmerk Mitsuba en de tentoonstelling Vincent meets Rembrandt hebben gekozen voor mediabureau Abovo Maxlead
Mora warmt op voor EK met AR-filter Bitterbal koppen
03-06-2021 | 11:24:00
Om Nederland te laten borrelen van de oranjekoorts lanceert snackfabrikant Mora de EK- campagne: De Warmmming-up
EK-campagne van Glasnost voor Lipton met Robin van Persie en zoon Shaqueel
01-06-2021 | 10:07:47
Glasnost en Lipton lanceren de EK-campagne van het merk met Robin van Persie en zijn zoon Shaqueel
Kruidvat en André Hazes werken samen in EK-campagne
31-05-2021 | 12:54:28
Wij zijn Oranje is het lied waarmee André Hazes aan de vooravond van het EK Voetbal het Nederlands elftal een hart onder de riem steekt. De EK-knaller is óók te horen in de commercial van Kruidvat
Campagne Haust van start
27-05-2021 | 18:44:00
Haust heeft samen met ZIGT en Joe Public Take-Away Advertising een campagne ontwikkeld om de bekendheid te vergroten en het eten van een Haust-toastje onlosmakelijk verbinden met het borrelmoment
Ekoplaza scoort hoogste cijfers met plantaardig en biologisch assortiment in Superlijst Groen 2021
27-05-2021 | 10:52:00
Onderzoeksbureau QuestionMark stelt dat supermarkten beter hun best moeten doen om een substantiële bijdrage te leveren aan de afspraken als het Klimaatakkoord en het Deltaplan Biodiversiteit.
[Marketing Week] Bob Koigi: Advancing partnerships across content, advertising and marketing
26-05-2021 | 10:17:53
With increased competition in the media, marketing, PR and advertising space and evolving consumer demands, agencies and corporates are looking at new and innovative ways to stay afloat while looking at ways of meeting market needs with partnerships becoming an all too common strategy.
Lukkien produceert Gezonde Generatie content voor 2Basics
25-05-2021 | 15:30:00
Lukkien produceert voor de campagne Supporter van de Gezonde Generatie de content voor 2Basics. Deze campagne is onderdeel van de samenwerking tussen Gezonde Generatie, NOC*NSF en Vereniging Samenwerkende Gezondheidsfondsen (SGF), die mogelijk is gemaakt door Nederlandse Loterij
Virtue ontwikkelt Europese campagne voor fietsmerk Lapierre
20-05-2021 | 19:38:05
Virtue, het creatieve bureau van Vice Media, heeft een Europese campagne ontwikkeld voor het fietsmerk Lapierre (onderdeel van Acell Group). Daarbij is de tagline en merkfilosofie voortaan Ride Your Next
The Oval Office breidt uit naar Frankrijk
20-05-2021 | 15:13:00
Na Belgie (2012) en Nederland (2017), zet The Oval Office nu ook haar eerste stappen in Frankrijk. Met de overname en integratie van het Parijse Azilis bouwt het communicatiebureau daarmee verder aan een Europese
Selmore & Ambassadors maken Zondebok-campagne voor ASN Bank
19-05-2021 | 23:08:00
Selmore en Ambassadors hebben een campagne ontwikkeld voor ASN Bank waarin duurzame vooruitgang wordt belicht. Daarbij wil ASN Bank laten zien dat alle beetjes helpen
[Onderzoek] Screenforce & WARC: Consument heeft voorkeur voor televisiereclame en e-commerce blijft groot
19-05-2021 | 09:19:00
WARC, het internationale instituut voor marketing intelligence, heeft in april het rapport COVID-19 one year on uitgebracht. In dit rapport wordt samengevat welke effecten de coronacrisis heeft op marketing en mediaplanning
[Onderzoek] DPG Grow: Meer vertrouwen, meer effect
18-05-2021 | 18:05:00
Advertenties op websites die als betrouwbaar worden gepercipieerd, scoren fors hoger op merkvoorkeur dan op platforms die als onbetrouwbaar worden gezien
[Cross Media Case 2021] Monique Pennings over het Wat eten we?-platform
18-05-2021 | 10:39:55
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Jumbo draagt het platform Wat eten we? voor als Cross Media Case 2021. We spreken Cross Media Vrouw van 2020 Monique Pennings over Wat Eten We?
[Cross Media Case 2021] Carolien de Bruyn over Ode aan Nederland
18-05-2021 | 10:10:00
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. MindShare.Greenhouse draagt de campagne Ode aan Nederland voor als Cross Media Case 2021. We spreken Carolien de Bruyn over deze campagne
McDonald’s lanceert de Crew over de leukste Crew campagne
17-05-2021 | 16:41:00
Werken bij McDonald’s betekent niet alleen het leren van nieuwe skills maar ook veel fun met collega’s. In een nieuwe campagne laat McDonald’s Crewleden zelf vertellen over de mooie vriendschappen die ontstaan op de werkvloer
Margriet de Kroon Managing Director HERC
17-05-2021 | 15:04:00
Margriet de Kroon, tot voor kort marketing director van recruitmentspecialist YoungCapital dat de afgelopen jaren explosief groeide, wordt managing director en lid van het MT van HERC
Wayne Parker Kent ontwikkelt positionering en campagne voor Ierlands grootste uitgever
17-05-2021 | 14:44:00
Vanaf heden gaat Ierlands grootste uitgever Independent News and Media (INM) verder als Mediahuis. Deze rebranding gaat gepaard met een nieuwe positionering en campagne, waarin de tagline ‘Moving Ideas Forward’ de hoofdrol speelt
Douglas en Dept maken virtuele tentoonstelling voor nieuwe merkcampagne
17-05-2021 | 14:22:00
Douglas’ nieuwste campagne Let’s Do Beautiful viert schoonheid in al haar diversiteit - weg van een eendimensionaal beeld en richting een modern holistisch idee. Douglas en Dept vertaalden dit concept naar digitaal
[Marketing Week] Bob Koigi: Content is king
12-05-2021 | 08:53:51
As marketers, advertisers and media companies look at innovative ways of packaging and disseminating content to a critical mass, they are exploring and embracing technologies and partnership to drive that agenda with impressive results.
Selmore werkt voor Look-O-Look
12-05-2021 | 08:00:00
Selmore werkt sinds kort voor Look-O-Look. Het is na Klene het tweede merk van snoepfabrikant Perfetti Van Melle waar het bureau voor aan de slag gaat. De campagne is inmiddels te zien en draait om drie letters: L.O.L.
AGE Media ontwikkelt Self love-campagne voor The Body Shop
10-05-2021 | 15:59:35
In samenwerking met The Body Shop ontwikkelt AGE Media begin dit jaar drie bijzondere campagnes om daarmee een positieve bijdrage te leveren aan de wereld
4NG neemt Netvlies over
10-05-2021 | 08:50:00
Digitaal bureau 4NG neemt Netvlies over, specialist op het gebied van end-to-end digitale oplossingen. Naast hun technologische kennis op het gebied van Drupal, WordPress, Symfony en Sylius voegt 4NG met Netvlies ook strategische kennis en marketing-ervaring toe aan het aanbod
Selmore ontwikkelt film voor KNGF Geleidehonden
06-05-2021 | 14:03:00
Selmore ontwikkelde voor KNGF Geleidehonden een film die op televisie en online te zien is. De partijen introduceerden eerder een Guiding Idea met als thema: KNGF opent werelden. Het draait om hoe hulphonden de wereld kunnen openen van mensen met een beperking
Thalys lanceert campagne: #ReunitedAtLast
06-05-2021 | 09:11:00
Thalys uit naar de hereniging met haar reizigers. Daarom gaat de #ReunitedAtLast-campagne van start in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland
[Marketing Week] Bob Koigi: Tapping technology to bolster efficiency
05-05-2021 | 09:36:50
The role of technology across various industries from media, advertising and marketing remains pivotal as companies increasingly invest in digital campaigns, online solutions and partnerships.
Lukkien maakt introductiecampagne van Gazelle No. 1
04-05-2021 | 09:27:00
Voor de introductiecampagne van de Gazelle No. 1 koos de oer-Hollandse fietsenproducent Gazelle (onderdeel van Pon) voor Lukkien als partner voor de productie van al het visuele materiaal
MediaMonks creëert felicitatiecampagne Ajax
03-05-2021 | 10:29:00
Om Ajax met de 35e landstitel te feliciteren heeft hoofdsponsor Ziggo samen met MediaMonks een digitale campagne ontwikkeld die de komende dagen via social media, print en DOOH in Amsterdam te zien zal zijn
KesselsKramers ontwikkelt campagne voor Monte Velho wijn
29-04-2021 | 16:39:00
KesselsKramers heeft een campagne ontwikkeld voor het Portugese wijnmerk Monte Velho. De slogan Made Slowly in Portugal wordt daarbij geïntroduceerd. In deze campagne staat de waardering voor lokaal vakmanschap centraal
Ministerie van Defensie werft via YouTube
28-04-2021 | 12:49:00
Het Ministerie van Defensie komt met een YouTube-serie onder de naam Movie Makeovers. Via de -serie wil Defensie laten zien hoe het in het echt gaat bij gevechtseenheden
Hooghoudt komt met zomerse jenevercampagne
23-04-2021 | 14:12:00
In aanloop naar 28 april 2021, de dag dat terrassen weer 's middags open mogen, brengt Hooghoudt voorbijgangers alvast in de stemming met een zomerse buitenreclamecampagne
Vodafone begint campagne om 5G-technologie te promoten
23-04-2021 | 10:55:00
Vodafone Nederland, onderdeel van VodafoneZiggo, is begonnen met een campagne om de mogelijkheden van de 5G-technologie te promoten. In de campagne wordt getoond hoe het met 5G-technologie mogelijk is voor twee muzikale vriendinnen om op afstand samen piano te spelen
KNVB gaat voor een CO2-reductie van minstens 20 procent in het voetbalverkeer
22-04-2021 | 16:58:00
De KNVB en partners ENGIE en Volkswagen willen een CO2-reductie van minstens 20 procent in het voetbalverkeer in 2023 bereiken. Deze ambitie is uitgesproken in het kader van de nieuwe campagne van het mobiliteitsprogramma GO
Adidas introduceert Impossible is Nothing campagne
21-04-2021 | 14:53:00
Adidas heeft de Impossible Is Nothing campagne gelanceerd met de videoreeks Seeing Possibilities. Impossible Is Nothing staat voor het denken en handelen in mogelijkheden, om zo met rebels optimisme een betere toekomst te creëren voor mens en planeet
Getal 10 centraal in merkcampagne Radio 10
19-04-2021 | 15:48:33
In de merkcampagne van Radio 10, ontwikkeld samen met Talpa Networks in-house agency het Bureau, laat het station zien dat de 10 centraal staat in het leven van de luisteraar
Coca-Cola Light legt focus op break-moment met campagne Just Because
16-04-2021 | 11:15:00
Coca-Cola Light lanceert de campagne Just Because, bedoeld als eerbetoon aan alle Coca-Cola light-drinkers. De campagne staat voor individuele authenticiteit en draait om de positieve houding van het vaste publiek van het merk, dat graag doet wat het leuk vindt en regelmatig een break neemt Just Because
Radio 538 viert het leven in merkencampagne
15-04-2021 | 18:02:00
Radio 538 is gestart met een campagne om het merkencampagne waarin het leven gevierd wordt. Radio 538 profileert zich als de zender met de hits van nu en morgen, met de grootste en de nieuwste artiesten. Radio 538 wil zich daarmee aangeven alles uit de dag gehaald wordt, hoe jong of oud je ook bent
Beste videomakers, wees niet bang voor data!
14-04-2021 | 15:43:00
Vandaag de dag staan online video-adverteerders voor vele uitdagingen. Zo moeten ze haast ongrijpbare kijkers aan zich zien te binden, hoge kwaliteit content creëren, en ervoor zorgen dat hun advertenties optimaal presteren
Fatboy lanceert roaring campagne voor Outdoor 2021-collectie
14-04-2021 | 15:21:00
Fatboy komt met een Europese digital-first campagne om de outdoorcollectie onder de aandacht te brengen. Dept heeft hiertoe een brand campain ontwikkeld die in de lente/zomer 2021 wordt gelanceerd
Swiss Sense kiest LEWIS voor pr en influencermarketing
13-04-2021 | 09:28:39
LEWIS Amsterdam is gestart met pr-activiteiten en influencermarketing voor het Nederlandse merk Swiss Sense. Het bedrijf in slaapproducten werkt al twee jaar met LEWIS in België en start nu ook met het bureau in Nederland
Fitzroy ontwikkelt 0.0-campagne voor Grolsch
13-04-2021 | 09:17:45
Voor Grolsch bedacht Fitzroy een campagne voor de Grolsch 0.0-bieren in het kader van het Proef Karakter-thema
ZIGT positioneert zich met Freedom to grow
08-04-2021 | 21:00:23
ZIGT positioneert zich voortaan met Freedom to grow. Eerder had ZIGT Freedom of media als motto. De aanleiding van de herpositionering is de ontwikkeling van het bureau van een media-adviesbureau naar adviseur op media-, marketing-, onderzoeks- en businessvraagstukken voor marketeers en ondernemers
[Interview] Joyce Lopulalan: 4orange maakt de vertaalslag van data naar informatie en praktische oplossingen
08-04-2021 | 12:22:00
Joyce Lopulalan is Business Development Consultant bij 4orange. Het bedrijf helpt ondernemingen interactie met de doelgroepen te verbeteren om onder meer conversies te verhogen
Hartstichting komt met campagne Jij & je hart
07-04-2021 | 16:02:00
De Hartstichting heeft de campagne Jij & je hart gelanceerd. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met het bureau N=5 en gaat over de wederkerige relatie die je met je hart hebt
ABN Amro start campagne voor Tikkie: Lekker in de Flow
07-04-2021 | 14:39:00
ABN Amro heeft een door Havana Harbor (onderdeel van Candid) ontwikkelde reclamecampagne gelanceerd voor het merk Tikkie. Mediamonk produceerde daarbij de campagne met de slogan Lekker in de Flow
Dept en Mindshare.Greenhouse komen met Feeling Lucky-campagne voor Lucky Day
30-03-2021 | 15:26:00
Kansspelloterij Lucky Day inspireert de doelgroep in de Feeling Lucky-campagne met alledaagse mazzelmomentjes. De Feeling Lucky-campagne, gecreëerd door Dept en Mindshare.Greenhouse, is nu te zien op digitale kanalen en te horen op de radio
Lukkien produceert FreelanceFactoring-campagnecontent voor Scheepens
29-03-2021 | 12:40:11
Scheepens – creative agency, heeft Lukkien gevraagd mee te denken over de productionele en creatieve verdieping van de eerste tv-commercial voor FreelanceFactoring
Roorda laat jongeren daten met voorbehoedsmiddelen
29-03-2021 | 11:02:23
Ministerie van VWS en Sense.info starten met een campagne over voorbehoedsmiddelen. De campagne is ontwikkeld door Roorda. Een spiraaltje, het vrouwencondoom of toch liever de anticonceptiering
Dept maakt campagne rondom Cyberhulp van Univé
22-03-2021 | 16:07:28
Univé voegt als eerste verzekeraar van Nederland aan al haar schadeverzekeringen standaard Cyberhulp toe. Lead agency Dept maakte een campagne die mensen bewust maakt van de propositie, en meteen helpt om cybercriminelen te slim af te zijn met tips en adviezen
Lukkien produceert special advertising Magnum voor Ad Alliance
19-03-2021 | 13:05:00
Lukkien ontwikkelde een video die naadloos aansloot bij het Ad Alliance-concept waarbij Magnum de start van een commercial break markeert
BetterMatter en Addurance ontwikkelen campagne Lendex
18-03-2021 | 11:49:06
Videobureau BetterMatter en digital marketing & media agency Addurance hebben de online branding campagne ontwikkeld voor fintech scale-up en online kredietverstrekker Lendex
Alfred ontwikkelt campagne Venco Choco D’rop
15-03-2021 | 11:22:00
Venco introduceert Choco D’rop: een verrassende combinatie van oer-Hollandse Venco drop met een dikke laag chocolade. Alfred International is verantwoordelijk voor de campagne
Centrum tegen Kinderhandel en Mensenhandel lanceert campagnevideo
12-03-2021 | 10:44:00
Het Centrum tegen Kinderhandel en Mensenhandel (CKM) lanceert een videocampagne om mensenhandel en seksuele uitbuiting tegen te gaan. CKM zet de komende jaren alles op alles om de grootste en meest onzichtbare groep slachtoffers mensenhandel, meisjes die seksueel uitgebuit worden, te helpen
Digital agency Talmark overgenomen door campagne-ontwikkelaar Steam
10-03-2021 | 13:52:00
Campagne-ontwikkelaar Steam en digital agency Talmark gaan samen. Talmark is daarbij overgenomen door Steam. Beide bureaus zien een groeiende behoefte in de markt aan een integrale aanpak van employer branding en online recruitment
[Campagnes] Yune maakt ANWB-campagne: elk kind veilig op de fiets
10-03-2021 | 10:19:00
Yune heeft een campagne voor de ANWB ontwikkeld om kinderen veilig op de fiets te krijgen. De ANWB vraagt daarbij aandacht voor de fietsvaardigheid van kinderen en het ANWB Kinderfietsenplan
BrandBase wint twee keer goud met Shell
08-03-2021 | 10:37:00
Zowel bij de London Design Award show 2020 als op de Berlin Design Award show 2021 heeft BrandBase goud gewonnen voor Sales Promotion. De inzending was voor Shell en betreft de BMW Salt Water Cars met de Sugarcane Racetracks
Voorjaarscampagne PLUS draait om een goed begin
08-03-2021 | 09:52:31
PLUS lanceert de voorjaarscampagne Goed eten is een goed begin. Wunderman Thompson Amsterdam ontwikkelde de campagne, die onder meest bestaat uit een tv-commercial. Die gaat over een liefde die opbloeit in de supermarkt
Frummel van TBWA/Neboko wint Ster Gouden Loeki
04-03-2021 | 09:47:36
De commercial Frummel van Staatsloterij en TBWA\NEBOKO heeft de Ster Gouden Loeki gewonnen! De winnaars ontvingen de prijs in een speciale uitzending van Omroep MAX op NPO 1
ALDI lanceert NK Tosti Bouwen 2021
04-03-2021 | 07:05:00
ALDI gaat op zoek naar de beste tosti-bouwer van Nederland. Het NK Tosti Bouwen, een social first campagne, is ontwikkeld door Blauw Gras
Roorda en VWS met vervolg campagne over psychische aandoeningen
02-03-2021 | 00:00:00
Roorda Reclamebureau heeft in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) een vervolg gemaakt op de Hey, het is oké campagne. De campagne gaat over alle psychische aandoeningen
Campagne rondom Sportlife Boost
01-03-2021 | 12:00:10
Sportlife voegt aan een aantal kauwgoms functionele ingredienten zoals vitamines toe. Om de Sportlife Boost-lijn te promoten is op 1 maart 2021 een campagne van start gegaan
[Campagnes] Lukkien brengt JungleMinis tot leven
01-03-2021 | 09:17:00
Voor de 4e keer op rij kun je bij supermarktketen Lidl Nederland weer sparen voor kleine knuffels met een grote persoonlijkheid. Vorig jaar waren het de AquaMinis, dit jaar gaan we naar de jungle met de JungleMinis; tot leven gebracht door Lukkien
Peugeot met ander logo en merkidentiteit
26-02-2021 | 16:22:00
Peugeot introduceert een ander merklogo en andere merkidentiteit. Ook is de website vernieuwd als onderdeel van de Stellantis-strategie. In 2025 wil Peugeot alleen nog elektrische auto’s verkopen in Europa. Eind 2021 moet dit al 80 procent zijn
[Interview] Ries Bokken over innovaties bij Maxxiums sterkedrank in coronatijd
25-02-2021 | 11:53:00
Ries Bokken is Senior Brand Manager Zamora Company bij Maxxium, onderdeel van het Spaanse bedrijf Zamora, marktleider op het gebied van sterke dranken in Nederland, bekend van merken als Bols en Licor 43. Bij Marketing Report Radio vertelt hij over innovaties in de wereld van sterkedrank en wijnen
[Interview] Pieter Kop over de vele vormen van juridische dienstverlening bij DAS
25-02-2021 | 11:12:00
Pieter Kop is Head of Marketing Communications, Branding & Customer Experience bij juridisch dienstverlener DAS, bekend van de rechtsbijstandsverzekering voor particulieren en ondernemers. Maar de organisatie is veel breder, vertelt hij bij Marketing Report Radio
[Interview] Marjolijn Meynen over terug naar de essentie met de Bijenkorf
22-02-2021 | 14:27:00
Marjolijn Meynen is Chief Marketing Office bij de Bijenkorf. Bij Marketing Report Radio vertelt ze over de rol van kunst en cultuur bij de Bijenkorf, door de tijden heen gasten bedienen, duurzaamheid en terug naar de essentie
GoSpooky social-bureau van Autodrop
18-02-2021 | 16:06:00
Social-first marketing bureau GoSpooky gaat aan de slag voor Autodrop. Het bureau is aangesteld om een socialmediastrategie te bedenken voor het snoepmerk, waarbij de focus ligt op het ontwikkelen van een onderscheidend merkkarakter
DA kiest voor ZIGT
17-02-2021 | 16:11:00
ZIGT is sinds 1 januari 2021 het mediabureau van DA. ZIGT verzorgt daarbij voortaan de mediastrategie, planning, inkoop en de executie voor drogisterijketen
Fitzroy ontwikkelt naam, identity en campagne voor Beyond Eyes
16-02-2021 | 15:41:30
Fitzroy ontwikkelde de naam, identity en b2b-campagne voor de start-up Beyond Eyes. In dit initiatief bundelen Heijmans en CSU hun kennis en kunde om klanten te verzekeren van slim(mer) gebouwbeheer. Het motto daarbij is Building happy people
Lukkien verkent de grenzen van licht en donker voor Rituals
14-02-2021 | 15:40:00
De grenzen van licht en donker verkennen. Dat deed fotograaf Mark Ebbeng om de rijke, luxe sfeer van Rituals neer te zetten. Voor de slices of life en de modelfotografie werkte hij met lange schaduwen, warm licht, koud licht en edgy contrasten
NIVEA introduceert Care for human touch to inspire togetherness
12-02-2021 | 12:11:00
Care for human touch to inspire togetherness is de slogan en brand purpoose die NIVEA de komende vier jaar inzet voor het individuele welzijn van ten minste 150.000 mensen met projecten die menselijke aanraking bevorderen
KesselsKramer ontwikkelt campagne tegen discriminatie en polarisatie
11-02-2021 | 14:37:00
Reclamebureau KesselsKramer heeft een campagne ontwikkeld tegen discriminatie en polarisatie met de slogan Ik ben Én/Én. En jij?
Nescafé’s Empty Label-campagne draait om koffieboeren
08-02-2021 | 11:04:00
Nescafé introduceert het Empty Label, een tijdelijke verpakking die opvalt doordat alle branding eraf is gehaald. Met een witte, simplistische verpakking wil Nestlé ruimte maken voor haar koffieboeren
[Campagnes] Lukkien produceert tv-commercials voor Danone
28-01-2021 | 14:02:00
Onlangs maakte Lukkien in opdracht van Franse reclamebureau BETC een internationale productie voor Danone. Bijzonder vanwege de uitdagende combinatie van niet te regisseren baby’s en live projecties op de set
ZIGT van start voor Ritter Sport
27-01-2021 | 10:04:00
ZIGT gaat dit jaar aan de slag voor Ritter Sport, bekend van de unieke, vierkante chocoladerepen. Het bureau is hiermee verantwoordelijk voor de mediastrategie, planning, inkoop en uitvoering van de online en offline campagnes in Nederland
[Campagnes] Lukkien: Super Suzuki in CGI
23-01-2021 | 22:35:00
Als reclamebureau zal The Merge nooit een gedurfde uitdaging uit de weg gaan en daarin denkt Lukkien graag dat ze hun gelijke hebben gevonden toen ze Lukkien vroegen om vier verschillende - volledig CGI - geanimeerde tv-spots te produceren
BENK komt met offline en onlinecampagne voor Argeta
20-01-2021 | 17:27:00
Fullservice activation agency BENK heeft onder de noemer spread happiness op je boterham een campagne gelanceerd voor Argeta
TOTO wint Europese Gouden Effie
19-01-2021 | 09:26:52
TOTO heeft een Europese Gouden Effie gewonnen in de categorie Media, Leisure & Entertainment. De campagne is samen met TBWA\NEBOKO ontwikkeld
Wayne Parker Kent deelt nieuwjaarspakketten uit aan de industrie
18-01-2021 | 14:45:51
Wayne Parker Kent start 2021 met een initiatief om de hele creatieve industrie een steuntje in de rug te geven. Tijdens deze maand deelt het creatief contentbureau nieuwjaarspakketten uit aan marketeers, vakmedia en bureaus
Adcombi richt Duits bedrijfsonderdeel op in München
18-01-2021 | 10:49:00
Gerrit Reinders heeft in München Adcombi GmbH opgericht. Het opstarten van dit Duitse onderdeel van zijn bedrijf onderstreept de ambities van zijn onderneming bij de oosterburen
Yune en ANWB lanceren commercial over 75 jaar Wegenwacht
12-01-2021 | 11:08:23
De Wegenwacht van de ANWB bestaat 75 jaar en dat word gevierd met een commercial, mede ontwikkeld door Yune
[Interview] Marcel Vogels (Memo²): De meerwaarde van crossmedia moet je geïntegreerd meten
11-01-2021 | 11:26:00
Memo2 is een bureau dat voor klanten inzichtelijk maakt hoe effectief hun grote crossmediale campagnes zijn geweest. Marcel Vogels, oprichter van het bedrijf, vertelt over het koppelen van informatie
Fitzroy en Yumeko beginnen campagne: Koop goed beddengoed
08-01-2021 | 11:29:14
Het Amsterdamse beddengoedmerk Yumeko en Fitzroy trapten 2021 af met haar landelijke campagne Koop goed beddengoed
Coca-Cola begint 2021 met campagne Open To Better
04-01-2021 | 10:25:00
Coca-Cola lanceert de campagne Open To Better, die draait om stilstaan bij persoonlijke voornemens van positiviteit, vriendelijkheid en goede bedoelingen voor een mooie toekomst
Vaccinatiecampagne Rijksoverheid en Roorda van start
04-01-2021 | 00:15:00
Radiocommercials en advertenties in dagbladen vormden de afgelopen weken de basis van de publiekscampagne coronavaccinatie. Nu is er ook een tv- en online campagne gestart
[Interview] Monique Bergers: Met kwalitatieve content zend je niet, maar verdien je de aandacht
31-12-2020 | 15:34:00
Monique Bergers is Director Content bij N=5. Ze was Cross Media Vrouw van 2018 en stapte over van Albert Heijn naar N=5 om daar N is Content op te richten. We spraken haar bij de december-uitzending van Marketing Report Radio
Runner’s World en NN lanceren campagne Wij lopen door
29-12-2020 | 15:19:00
Runner’s World en Nationale-Nederlanden lanceren samen de campagne Wij lopen door. De kick-off is met een speciale video die te zien is op alle kanalen van Runner’s World
[Column] Lodewijk van der Peet: Stop met straffen van je klanten
29-12-2020 | 09:35:53
Het limbisch systeem in ons brein reageert op het fijne gevoel van een beloning of de pijn van een straf. Onze hersenen beslissen dus of iets ons motiveert of doet afhaken.
Vervolg merkcampagne Lexa begonnen: Start Something Real
28-12-2020 | 11:42:00
Op Tweede Kerstdag gaf Lexa het startsein voor het vervolg van de Start Something Real-campagne. In deze nieuwe campagne staat het begin van de relatie centraal: van de eerste chat op de app tot de eerste echte date. Verhalen die Lexa viert en laat zien
MeMo²: Staatsloterij maakte de beste kerstcommercial van 2020
21-12-2020 | 16:42:00
Het was in vele opzichten een bewogen jaar. Daardoor hunkert zo een beetje iedereen in Nederland naar een nieuw jaar, maar niet voordat we kunnen genieten van de feestdagen
Higuita lanceert condoommerk Huzzy met uitdagende video
16-12-2020 | 15:53:00
Het recent gestarte Amsterdamse bureau Higuita heeft een campagne ontwikkeld voor het eveneens recente gelanceerde condoommerk Huzzy. De makers willen uitstralen dat seks is niet alleen is voor mensen met maatje 34 of jongens met een Hercules figuur, maar dat seks voor iedereen is
KesselsKramer komt met app Double Dutch voor geven aan goede doelen
15-12-2020 | 12:12:08
KesselsKramer en kunstenaarsduo Inez & Vinoodh lanceren goede doelen-app Double Dutch. De app maakt het mogelijk om online giften te combineren met digitale kunstwerken van bekende kunstenaars als Derrick Adams, Sterling Ruby en Jamie Reid. Ook topmodel Gigi Hadid heeft werk beschikbaar gesteld
Ogilvy Social.Lab Amsterdam wint global pitch International Volleyball Federation
11-12-2020 | 17:58:35
De International Volleyball Federation (FIVB) heeft WPP’s Ogilvy Social.Lab geselecteerd als strategisch en creatief lead agency om de wereldwijde merkcommunicatie, de mediastrategie en -planning te verzorgen in aanloop naar het wereldkampioenschap volleybal in 2022
JBL en GoSpooky lanceren campagne Find Your Fit
11-12-2020 | 16:12:58
Audiomerk JBL lanceert in samenwerking met social-first marketingbureau GoSpooky een campagne ter ondersteuning van de lancering van JBL's True Wireless-oordopjes. De campagne is gestart in Nederland, Scandinavië, het Verenigd Koninkrijk, België, Frankrijk, Duitsland en Spanje
H&M helpt de voedselbank met fashionveiling en donatieacties
09-12-2020 | 16:05:00
H&M zet zich sinds 1 december 2020 landelijk in voor de voedselbank. Met H&M Helpt zet het merk in Nederland zowel online als in haar fysieke winkels verschillende acties op om geld in te zamelen
Dept lead agency voor strategie, creatie en technologie van Oxxio
08-12-2020 | 10:24:00
Om in de toekomst nog sneller te innoveren op merk, campagnes en aansluitende digitale klantbeleving heeft Oxxio Dept gekozen als strategic ėn creative lead agency
Candid en Makro komen met campagne om de horeca te steunen
07-12-2020 | 13:00:23
Omdat 60 procent van de horeca al de mogelijkheid biedt tot afhalen/bezorgen, heeft Candid in samenwerking met Makro Nederland een 360-gradencampagne en platform ontwikkeld. Een initiatief om de lokale horecagelegenheden te steunen tijdens kerst
Kruidvat lanceert Kerstcommercial
04-12-2020 | 18:35:00
Kruidvat lanceert op 6 december haar kerstcommercial. Daarin is een verhaal te zien waar een meisje dat een verrassende oplossing bedenkt, waardoor iedereen toch van een mooie en gezonde kerst kan genieten. De campagne gaat 6 december live op tv en de social kanalen. De campagne werd ontwikkeld door DDB Unlimited
Bruut Amsterdam en Jalt ontwikkelen Maatjes gezocht voor Oranje Fonds
03-12-2020 | 10:20:15
Jalt onderzocht op welke manier deze doelgroep kan worden bereikt en welk verhaal er verteld moet worden om het goede doel volledig tot zijn recht te laten komen. Bruut Amsterdam nam de volledige productie van de multimediale campagne voor haar rekening
Blauw Gras gekozen voor digitale campagnes van de Hartstichting
02-12-2020 | 17:59:00
Blauw Gras is door de Hartstichting verkozen voor de ontwikkeling en uitvoering van digitale campagnes. De samenwerking wordt begin 2021 afgetrapt met meerdere campagnes, waaronder een merkcampagne
Bram Krikke lanceert label De Boekenclub met Mediamonks
01-12-2020 | 12:15:57
Bram Krikke komt met het label De Boekenclub. Voor de lancering van het merk heeft werkte hij via MediaMonks Originals samen met jong creatief en regietalent Willem Beelaerts van Blokland en Kris Pouw
Subway en Gardeners Agency lanceren TikTok-campagne voor eerste vegan Sub
01-12-2020 | 10:50:00
Subway heeft de populairste Sub, de Chicken Teriyaki, geremixt in een vegan variant: de Vegan Chicken Teriyaki. Voor de lancering van de plantbased variant maken Subway en Gardeners Agency gebruik van de creativiteit van Nederlandse jongeren
Merkfilm van McDonald’s: Kerst vier je samen
24-11-2020 | 10:39:00
Deze kerst wordt de afsluiter van een bijzonder jaar voor iedereen. Een jaar waarin we des te meer beseffen hoe belangrijk familie en gezellig samenzijn voor ons zijn. Dit inzicht vormt de basis voor de merkfilm van McDonald’sDeze kerst wordt de afsluiter van een bijzonder jaar voor iedereen
Eerste campagne van Talpa’s Het Bureau voor BlueMovement
23-11-2020 | 12:09:48
BueMovement, de start-up binnen Bosch die abonnementen aanbiedt voor het gebruik van huishoudelijke apparaten, koos september voor het Bureau van Talpa Network als creatief partner en lanceert nu eerste thema-campagne Koop niks. Krijg alles
Dept is Agency of the Year bij The Lovie Awards
19-11-2020 | 15:47:53
Digital agency Dept was dit jaar de ultieme winnaar van The Lovie Awards; alle acht ingestuurde cases wonnen zowel de jury- als publieksprijs, en als kers op de taart werd het agency uitgeroepen tot Agency of the Year
[Interview] Pieter Smeets over de Gouden Effie, groene marketing bij ASN Bank en meer
19-11-2020 | 15:37:00
Pieter Smeets is hoofd marketing en communicatie bij ASN Bank. De campagne Goed doen met geld, gemaakt met Selmore, werd beloond met een Gouden Effie
LINDA.foundation komt met fondswervingscampagne tegen armoede
18-11-2020 | 12:11:00
LINDA.foundation heeft samen met Het Bureau van Talpa Network een fondswervingscampagne gecrëerd die eurobiljetten van een andere kant laat zien in het kader van hulp voor gezinnen die het financieel moeiljik hebben
TBWA\NEBOKO ontwikkelt 5G-campagne voor T-Mobile
16-11-2020 | 10:18:30
Om de voordelen van het 5G-netwerk tastbaar te maken voor consumenten en om hen verder te inspireren in de vele mogelijkheden van 5G, is er een campagne gelanceerd. TBWA\NEBOKO is verantwoordelijk voor de strategie en creatieve uitwerking van de campagne
Bio Vakantieoord lanceert nieuwe huisstijl en commercial
13-11-2020 | 14:45:00
Hét vakantiepark voor gezinnen met een gehandicapt kind lanceert tegelijkertijd een nieuwe huisstijl en een nieuwe commercial. Met de nieuwe uitstraling wil het Bio Vakantieoord de aandacht van donateurs weer op zich vestigen
DentsuACHTUNG ontwikkelt Volkswagen ID.3 campagne voor PON
11-11-2020 | 17:48:00
DentsuACHTUNG heeft een campagne ontwikkeld voor PON rondom de eerste ID-modellen van Volkswagen. Met de komst van deze reeks Volkswagen-auto’s wil importeur PON elektrisch rijden voor iedereen toegankelijk maken
SAS Software kiest voor FCB Amsterdam
11-11-2020 | 12:20:00
SAS Software heeft FCB Amsterdam uitgekozen voor de communicatie en marketing van haar activiteiten in de Benelux. In juli 2020 werd de pitch uitgezet bij drie bureaus
CCV Nederland kiest ZIGT als mediabureau
09-11-2020 | 06:00:00
CCV Nederland heeft ZIGT gekozen als mediabureau voor de ATL-uitingen. CCV Nederland is het bedrijf dat zorgt draagt voor pinbetalingen en andere betaaloplossingen. CCV Nederland heeft de opdracht in augustus 2020 aan ZIGT vergund na een kort en intensief pitchtraject
ING lanceert campagne: Alles in de hand
06-11-2020 | 15:12:33
ING heeft een campagne gelanceerd onder de noemer Alles in de hand. In de campagne staat centraal dat ING mensen helpt om in charge te zijn over hun bankzaken zodat deze zich vrij voelen om te doen wat men écht belangrijk vindt.
Welkoop de winter in met ZIGT
05-11-2020 | 11:11:03
Welkoop, de winkel voor tuin en dier, is deze week van start gegaan met een nieuwe landelijke wintercampagne. Welkoop slaat een nieuwe weg in met deze grootse campagne
The Family Amsterdam maakt campagne en huisstijl voor Opleiding.nl
05-11-2020 | 07:00:00
Het bureau The Family Amsterdam heeft een campagne en huisstijl ontwikkeld voor Opleinding.nl een onlangs gelanceerde website voor opleidingen en trainingen. De site is versneld gelanceerd in verband met de coronacrisis. Opleiding.nl wil het platform zijn waar men begint met zoeken naar een opleiding of training
Aldi kiest voor Blauw Gras (Born05 Group) voor social media
04-11-2020 | 13:24:00
Blauw Gras is sinds begin september 2020 verantwoordelijk geworden voor alle social media activiteiten waaronder de strategie,- content,- distributie en campagnes van de discounter inclusief de creartie en productie. Aldi heeft daartoe eind juli 2020 een pitch georganiseerd
Roorda ontwikkelt campagne Deel je zorg
03-11-2020 | 09:22:00
In de aanloop naar de Dag van de Mantelzorg op 10 november begin de campagne Deel je Zorg, ontwikkeld door Roorda Reclamebureau in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. De campagne roept mantelzorgers op om hun zorg te delen
Overstapdienst energielevancier Vanzelf van start
30-10-2020 | 16:36:00
Vanzelf, een e-commercemerk dat overstappen van energieleverancier mogelijk maakt, is de eerste campagne begonnen. Door zich aan te melden bij Vanzelf geven klanten het merk toestemming om namens hen energiecontracten af te sluiten
IClusion lanceert Heyleys: platform voor kankerpatiënten
28-10-2020 | 12:54:00
Onder de naam Heyleys is door IClusion een platform gelanceerd voor kankerpatienten. Het platform is opgezet vanuit het inzicht dat ernstig zieke patiënten te vaak buitenspel staan om aan onderzoek naar behandelingen deel te kunnen nemen
Lewis ontwikkelt Thuiskomen-campagne voor Luxaflex
28-10-2020 | 08:00:00
Wat betekent thuiskomen voor jou? Deze vraag staat centraal in de videocampagne die Lewis ontwikkelde voor Luxaflex
Roorda komt na 10 jaar opnieuw met een campagne voor licht op de fiets
24-10-2020 | 11:00:00
Roorda heeft voor het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat opnieuw een campagne ontwikkeld met als doel fietsers te motiveren hun fietsverlichting aan te zetten. Dit in navolging van een soortgelijke campagne uit 2009
Blauw Gras komt met campagne voor opvouwbare Samsung
23-10-2020 | 15:18:00
In de campagne, ontwikkeld door Blauw Gras, vergelijkt Samsung de features van de opvouwbare Galaxy Z Fold2 met Apple's smartphones.
Kinderpostzegels coronaproof digitaal en fysiek succes
21-10-2020 | 23:40:00
De Stichting Kinderpostzegels heeft dit jaar bijna 7500 kinderen zover gekregen om online kinderpostzegels te verkopen met behulp van een persoonlijke boodschap. In totaal deden 100.000 kinderen uit groep 7 en 8 mee aan de 72e Kinderpostzegelactie
Roorda en Menzis starten campagne over leefkracht
21-10-2020 | 11:39:00
Roorda Reclamebureau heeft een campagne ontwikkeld voor Menzis om leefkracht te promoten. De campagne is te zien en te horen via radio, televisie, online, print en outdoor
Zuivelhoeve schakelt The Family in voor merkcampagne
20-10-2020 | 15:35:00
Zuivelhoeve is een samenwerking aangegaan met The Family voor de realisatie van een merkcampagne
Centralpoint kiest voor Merkle
20-10-2020 | 15:32:19
Na een intensief RFP traject heeft Centralpoint Merkle Nederland gekozen als strategisch partner en digitaal marketing bureau voor het invullen van de groeiambities als grootste IT-reseller van de Benelux
Roorda maakt campagne SamenGezond
19-10-2020 | 14:28:26
Roorda Reclamebureau heeft een serie radio- en tv-commercials, online display en social video’s ontwikkeld waarin SamenGezond mensen helpt om een gezonde leefstijl te starten en het ook vol te houden
Campagne: Maak grijs groener
14-10-2020 | 15:57:00
De landelijke publiekscampagne Maak grijs groener van start gegaan. De campagne roept Nederlanders, onder andere in een televisiecommercial en op social media, op hieraan een bijdrage te leveren en biodiversiteit te beschermen
Safi Graauw sluit zich aan bij productiemaatschapij Vigics
14-10-2020 | 14:17:00
Regisseur Safi Graauw verbindt zich aan productiemaatschappij Vigics van Dwight Groot, dat openstaat als platform voor divers talent
Wecycle komt met kenniscampagne
07-10-2020 | 13:39:00
Wecycle presenteert tijdens de Nationale Recycleweek van 12 tot en met 18 oktober 2020 een kenniscampagne. Met een korte online quiz wil Wecycle de kennis van consumenten op het vlak van recyclen verhogen
Campagne over keuzemogelijkheden Donorregister
29-09-2020 | 16:50:00
Om ervoor te zorgen dat nóg meer mensen hun keuze invullen bij het Donorregister, hebben D&B, Open Now en TBWA\NEBOKO (DOT) voor het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een vervolgcampagne ontwikkeld
SuperHeroes wint wereldwijde pitch Lenovo YOGA
24-09-2020 | 16:30:00
SuperHeroes heeft de wereldwijde pitch van Lenovo gewonnen voor het premiumsegment, waaronder Lenovo YOGA. Dit hebben SuperHeroes en Lenovo bekendgemaakt
KesselsKramer en Robin de Puy maken jubileumfilm voor WOMEN Inc.
24-09-2020 | 14:42:00
Ter gelegenheid van het 15-jarig bestaan van belangenorganisatie WOMEN Inc. regisseerde Robin de Puy een missiefilm naar een concept van KesselsKramer
KesselsKramer maakt campagne voor aspirant omroep Omroep Groen; Aarde zoekt leden
21-09-2020 | 18:27:00
Wie het klimaatprobleem wil oplossen, moet vooral ook een communicatieprobleem oplossen. Want de verandering die nodig is om de uitputting van de aarde te stoppen, vraagt inzet van iedereen, dus óók van de mensen, overheden en bedrijven voor wie het tot nu toe nog erg makkelijk is om weg te kijken
Maserati met digitale presentatie MC20 sportwagen dankzij RESN
18-09-2020 | 17:38:00
Het Italiaanse automerk Maserati heeft met een digitale wereldpremière de MC20 supersportwagen gelanceerd tijdens Maserati Day, een internationale dag waarop het merk wereldwijd wordt gevierd
HERC the agency maakt internationaal manifest voor Tony Chocolonely
17-09-2020 | 18:12:00
HERC the agency heeft een creatief manifest voor Tony’s Chocolonely gemaakt met de Britse acteur en regisseur Idris Elba als spoken word artist
Prullie de Prullenbak gekozen tot zwerfafvalmascotte Nieuwegein
17-09-2020 | 17:06:00
Prullie de Prullenbak is gekozen tot zwerfafvalmascotte van de Nieuwegeinse zwerfafvalcampagne. Het ontwerp van Stacy uit groep 7 van KBS De Vroonestein kreeg de meerderheid van de ruim tweeduizend stemmen
Swinkels Family Brewers kiest voor mediabureau ZIGT
17-09-2020 | 16:00:00
Swinkels Family Brewers, bekend van onder meer de merken Bavaria, Palm en Swinckels’, heeft na een uitgebreid en intensief pitchtraject gekozen voor ZIGT als mediabureau
ASICS kiest voor HPB
15-09-2020 | 15:21:00
ASICS heeft na een intensief pitchtraject HPB (Het PR Bureau) gekozen als partner voor PR en storytelling in de Benelux
FOX Sports-medewerkers bedanken kijker met lied
14-09-2020 | 13:11:30
In een commercial bedankt FOX Sports de kijkers voor hun steun tijdens de afgelopen maanden. Het nummer Without you van Harry Nilsson, dat gebruikt wordt in de campagne van FOX Sports, wordt deze keer gezongen door presentatoren, verslaggevers en analisten van de zender
André van Duin in commercial voor Hans Anders
14-09-2020 | 12:05:00
André van Duin speelt met Plien van Bennekom in de commercial van Hans Anders rondom de hoortoestellen van het bedrijf
Oldtimers komt met online videocampagne van Initiative en DPG Media
10-09-2020 | 16:26:00
Initiative heeft samen met DPG Media een online videocampagne ontwikkeld voor het dropmerk Oldtimers. Initiative kreeg de vraag om zowel het concept als de mediastrategie te ontwikkelen
Buro Dertig en Goeie Ouwe Koeien starten campagne Gewoon Gaan voor culturele sector
10-09-2020 | 15:16:30
Buro Dertig en Goeie Ouwe Koeien hebben een online campagne gelanceerd onder de noemer Gewoon Gaan. Naar musea, theaters, podia en filmhuizen. Juist nu
Tattoo op afstand als reclame voor 5G
07-09-2020 | 10:42:11
Actrice Stijn Fransen liet een tattoo laten zetten door een robotarm die op afstand werd aangestuurd door de tattoo artist. De besturing verliep via 5G-internet van T-Mobile dat sinds kort actief is in Nederland
SuperHeroes verandert naam in SuperHerpes voor soa-campagne
07-09-2020 | 10:08:00
SuperHeroes noemt zich momenteel SuperHerpes in het kader van een publiekscampagne in Amsterdam en new York rondom soa’s
Albert Heijn lanceert Foodstars
04-09-2020 | 16:04:00
Albert Heijn is begonnen met een nieuwe spaaractie: Foodstars. Het bestaat uit een kaartspel en een app die draaien om gezond eten
Activatiecampagne rondom 7 jaar Storytel; 7 weken gratis via Tikkie
01-09-2020 | 10:55:00
Luisterboekenplatform Storytel bestaat 7 jaar in Nederland. Om dit te vieren, is het bedrijf een activatiecampagne begonnen met de betaalapp Tikkie
ProRail begint campagne tegen spoorlopers
01-09-2020 | 10:09:35
Meer dan één derde van het aantal vertragingen op het spoor wordt veroorzaakt door mensen die (on)bewust langs het spoor lopen. Reden voor de ProRail-campagne: Spoorlopen? Het heeft meer gevolgen dan je denkt!
BeFrank en Total Design maken campagne over pensioen
31-08-2020 | 16:18:38
BeFrank, een online pensioenuitvoerder, lanceert op 1 september 2020 een campagne om Nederlanders zich bewuster te laten richten op hun eigen pensioen
Campagne Zeeman: geurtje Lucht binnen paar uur uitverkocht
31-08-2020 | 10:57:31
Tienduizenden flesjes Lucht gingen zaterdag 29 augustus 2020 over de toonbank van de Nederlandse winkelketen Zeeman. De door Zeeman zelf ontwikkelde eau de parfum voor 4,99 euro was zowel in de webshop als in de winkels binnen een paar uur uitverkocht
Milka zet met Wavemaker met een campagne in op de millennial
26-08-2020 | 14:05:00
Chocoladefabrikant Mondelēz International gaat in een campagne op zoek naar dé Milka-smaak. Hiervoor roept de fabrikant de hulp in van de Nederlandse consument.
Eliza was here start campagne over kleinschalige vakanties, weg van de massa
21-08-2020 | 16:34:00
Reisorganisatie Eliza was here, specialist van vakantieaccommodaties, lanceert een campagne gericht op vakanties weg van de drukte
BE-KIND met online en offline campagne via JCDeceaux
21-08-2020 | 15:57:00
BE-KIND heeft een campagne gevoerd waarbij social media werd gecombineerd met de buitenreclamedisplays van JCDecaux in Amsterdam. Daarmee werd een groter bereik gegenereerd. BE-KIND is een proteïne reep waarbij het merk zich richt op sporters
Perry Sport kiest voor Merkle na pitch
21-08-2020 | 15:35:00
Perry Sport heeft Merkle Nederland geselecteerd na een pitch om haar positie als omnichannel sport retailer nog verder te verstevigen door middel van digital marketing. Merkle Nederland is onderdeel van Dentsu Aegis Network
Basic-Fit, ACHTUNG! en Big Shots komen met positioneringscampagne Basic-Fit
21-08-2020 | 15:01:00
Basic-Fit komt met een aangescherpte positioneringscampagne van haar merk. Daartoe wordt een campagne gelanceerd waarin aan wordt gegeven sporten leuker en toegankelijker te maken voor vooral beginnende sporters
De Zonnebloem start awareness-campagne met Born05 tegen sociaal isolement
20-08-2020 | 18:21:58
De Zonnebloem is een awareness-campagne gestart die dit sociaal isolement bij mensen met een lichamelijke beperking zichtbaar en invoelbaar maakt. De campagne is ontwikkeld door Born05
Mindfulnesss-app Synctuition vraagt LDJ TECH PR ter vergroting naamsbekendheid
20-08-2020 | 16:54:54
De mindfulnesss-app Synctuition heeft het Amsterdamse pr-en marketingbureau Lubbers De Jong TECH PR (LDJ TECH PR) in de arm genomen om zijn naamsbekendheid in Nederland te vergroten
Fisherman's Friend eerste TikTok adverteerder in Nederland
20-08-2020 | 15:36:13
Fisherman's Friend heeft TikTok toegevoegd aan haar FF Doorbijten zomercampagne. Fisherman’s Friend is voor zover bekend het eerste merk dat adverteert op TikTok in Nederland
Hasbro gaat samenwerken met LVTPR
19-08-2020 | 15:14:39
Hasbro, producent van speelgoed en bordspellen heeft LVTPR gekozen als nieuw pr- en communicatiebureau voor de Benelux. LVTPR gaat alle pr-campagnes en bredere activaties voor het Amerikaanse bedrijf in deze regio verzorgen
Michele Morrone wordt het internationale gezicht van Guess
14-08-2020 | 17:50:30
Guess introduceert Michele Morrone als het internationale gezicht van de Guess herfst/winter mannencollectie 2020. Michele Morrone is een acteur en zanger die vooral bekend staat om zijn hoofdrol in de succesvolle Netflix-film 365 Days
Persil lanceert style battle tussen mamas en papas met Nienke Plas
12-08-2020 | 14:16:00
Persil lanceert een style battle tussen vaders en moeders onder de noemer Picture Perfect. Influencer Nienke Plas, onderzoekt wie er in 2020 hun kids het beste kleden: vaders of moeders
HEMA introduceert weercampagne via DOOH
05-08-2020 | 17:21:22
Deze zomer introduceert HEMA in samenwerking met marketingbureau Merkle Nederland en creatief bureau Disxt een op het weer gebaseerde campagne via Digital Out of Home







Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie