Tag Resultaten

06-04-2018 16:44:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 341668 | Tags:

Post Corona Posts: Wat ga jij doen wanneer deze pandemie voorbij is?
15-09-2020 | 14:58:00
PostCoronaPosts.com is een wereldwijd platform waar mensen hun post-Corona intenties anoniem kunnen delen met de rest van de wereld
Buro Dertig en Goeie Ouwe Koeien starten campagne Gewoon Gaan voor culturele sector
10-09-2020 | 15:16:30
Buro Dertig en Goeie Ouwe Koeien hebben een online campagne gelanceerd onder de noemer Gewoon Gaan. Naar musea, theaters, podia en filmhuizen. Juist nu
Belgische LensGroup verdubbelt omzet in Nederland tijdens coronacrisis
09-09-2020 | 09:21:00
Het Belgische LensGroup, het moederbedrijf van onder meer LensOnline, verdubbelde tijdens de coronacrisis haar omzet in Nederland en wist haar opticiennetwerk uit te breiden met 22 leden
T-Mobile selecteert TBWA\NEBOKO als marketing- en communicatiebureau
27-08-2020 | 14:40:00
T-Mobile Netherlands heeft TBWA\NEBOKO geselecteerd als bureau dat de marketing- en communicatie activiteiten voor alle merken van T-Mobile Netherlands zal uitvoeren. Het gaat om de merken T-Mobile, Tele2 en Ben
[Nederlands MediaNetwerk TV] Michel van Velde over One Shoe en omgaan met de economische crisis
25-08-2020 | 10:55:04
Michel van Velde is CEO van creative & digital agency One Shoe, Hij vertelt hoe zijn bureau bij de vorige recessie koos voor klanten die conjunctuur ongevoelig waren en hoe One Shoe daar nu profijt van heeft
[Onderzoek] Kantar: Nederlander blijft bezorgd door corona, angst voor ziek worden groter
13-08-2020 | 15:55:03
Voor het eerst sinds maart 2020 neemt de bezorgdheid van Nederlanders rondom de coronacrisis niet langer af, maar blijft gelijk (55 procent is (zeer) bezorgd). Ook is er een grote angst om ziek te worden. Dit blijkt uit Wave 7 van de Kantar Covid-19 barometer
[Nederlands MediaNetwerk TV] Dennis van Baaren over Logitech
23-07-2020 | 16:07:00
Dennis Van Baaren is Country Manager van Logitech Benelux. Als producent van onder meer communicatie-oplossingen voor thuiswerken heeft het bedrijf het drukker dan ooit. Het Zwitserse bedrijf wil niet alleen voorop lopen op gebied van technologie en gebruikerservaring maar ook voor wat betreft duurzaamheid
Unilever behaalt stijgende winst bij licht dalende omzet in eerste half jaar 2020
23-07-2020 | 14:14:30
Unilever heeft bekend gemaakt in het eerste half jaar een licht stijgende netto en operationele winst te hebben behaald met een dalende omzet in het eerste half jaar van 2020 veregleken met dezelfde periode in 2019
Heineken: grote impact coronavirus op resultaten eerste half jaar 2020
17-07-2020 | 18:21:00
Heineken heeft bekend gemaakt dat er een grote impact is op haar halfjaar resultaten 2020 als gevolg van de coronacrisis. Het verwacht dat haar omzet (ebeia) organisch daalt met 16,4 procent
E-commerce offers brands increased opportunities post Covid-19, Group M report
17-07-2020 | 14:05:00
WPP’s media investment arm GroupM, has unveiled its latest white paper on what ‘life after lockdown’ portends for brands across Southeast Asia.
RAI Vereniging begint campagne Zie jij mij zitten
13-07-2020 | 11:58:49
Met de slogan Zie jij mij zitten start RAI Vereniging een verkeersveiligheidscampagne om verkeersdeelnemers bewust te maken van hoe je in de anderhalvemeter-samenleving het beste kunt gedragen in het verkeer. Vandenbusken uit Ouderkerk aan de Amstel verzorgt creatie en uitrol van de campagne
[Onderzoek] Admanager: Werving van digitaal talent staat in-housing trend in de weg
08-07-2020 | 14:05:00
In-housing bureau Admanager deed onderzoek onder ruim 70 marketeers aan adverteerderszijde. Het In-housing Onderzoek 2020 laat zien wat succesvol in-housen van digitale marketingactiviteiten in de weg staat en meer
Impact of COVID-19 on business performance will be short lived, CMOs reveal
06-07-2020 | 11:48:14
Even as many companies continue cutting back on marketing budgets as a result of Corona virus, 73 per cent of Chief Marketing Officers expect the pandemic’s negative impact to be short lived.
Gert-Jan Munk is per 1 juli 2020 vertrokken bij UM
06-07-2020 | 10:15:10
Creative director Gert-Jan Munk is per 1 juli 2020 vertrokken bij UM. Gert-Jan Munk gaat door als onafhankelijk freelancer. Dit als gevolg van een herstructurering en door de impact van het coronavirus
Dutch companies push for sustainability in Covid-19 recovery, climate agreements
24-06-2020 | 13:25:55
Dutch businesses under a coalition have committed to champion sustainability as a key driver in the COVID-19 recovery plans at both national and European Union (EU) level.
[Marketing Report Radio] Arnout Baas over Dille & Kamille
18-06-2020 | 15:26:00
Bij het uitbreken van de Cronacrisis werden alle winkels van Dille & Kamille gesloten. Het leidde tot een vernegenvoudiging van de omzet uit e-commerce. Arnout Baas is manager e-commerce & new business bij Dille & Kamille, hij was op dinsdag 16 juni gast bij Marketing Report Radio
[Onderzoek] Mediatest: Grote verschuivingen in mediatrends door coronacrisis
18-06-2020 | 15:24:30
Er zijn grote verschuivingen waarneembaar in mediatrends door de coronacrisis. Dit blijkt uit een tweede meting onder professionals in de mediabranche in april-mei 2020 van het jaarlijkse Media-trendonderzoek
[Magna Ad Spend Forecast] Leven na Covid-19: digitale mediabestedingen gaan markt licht laten herstellen
15-06-2020 | 17:55:00
Magna Nederland, onderdeel van IPG Mediabrands, verwacht dat de Nederlandse economie met 7,5 procent zal krimpen dit jaar om in 2021 te herstellen met 3 procent. Er zal een versnelde consoldiatieslag komen
[Onderzoek] Kantar: pre-corona gedrag niet snel terug
12-06-2020 | 15:51:54
Het ziet er niet naar uit dat het consumentengedrag van voor de corona-crisis snel terugkomt. Dit blijkt uit Wave 5 van de Covid-19 barometer van Kantar. Mensen gaan meer gebukt onder financiële zorgen en hebben nieuwe gedragspatronen ontwikkeld
[Column] Roderick Martens (MakerStreet): Corona en het first mover advantage
11-06-2020 | 09:52:00
Als we over een jaar terugkijken naar de artikelen en bijdragen op Linkedin en andere media, dan ging het over de economische rampspoed, de anderhalve meter samenleving, de enorme golf aan disruptie die ons te wachten staat en de kansen die het ons zal bieden...
Scheepvaartmuseum kiest One Shoe als digitale partner
10-06-2020 | 16:28:00
Het Scheepvaartmuseum in Amsterdam gaat samenwerken met creatief en digitaal bureau One Shoe aan de online positionering van het museum. Het bureau gaat de website van Het Scheepvaartmuseum beheren, onderhouden en doorontwikkelen
TikTok rolls out campaign to support creative industry during corona crisis
10-06-2020 | 12:20:17
TikTok has collaborated with creative platform It’s Nice That to offer support to the creative industry that has been affected by the corona crisis through a series called 'Creative Canvas'.
Van Luyken en Crisiscentrale starten strategische samenwerking
29-05-2020 | 14:06:46
Van Luyken en De Crisiscentrale gaan een strategische samenwerking aan. De samenwerking beslaat alle fasen en facetten van crisismanagement en crisiscommunicatie
[Marketing Report Radio] Karlijn Marchildon (VanMoof) over fietsen online lanceren
28-05-2020 | 11:34:45
Karlijn Marchildon is hoofd communicatie en pr bij VanMoof, het Nederlandse bedrijf dat e-bikes ontwerpt. VanMoof introduceerde onlangs de modellen S3 en X3, die op een heel andere manier in de markt zijn gezet door de coronacrisis
[Column] Niels Bruinsma: Laatste update: terugkijken op corona!
26-05-2020 | 10:55:00
De mediaconsumptie is zo langzamerhand weer op het oude niveau, de nieuwswaarde van corona ebt langzaam weg en de terrassen zullen binnenkort weer coronaproof gevuld zijn. In deze update maken we de balans op van de afgelopen weken
[Cross Media Adverteerder 2020] Mart Roumen over Ziggo
25-05-2020 | 15:49:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Ziggo is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2020, voorgedragen voor Vertigo 6. We spreken met Mart Roumen, contentmarketeer van VodafoneZiggo
[Marketing Report Radio] René Zeedijk (ZIGT) over back to business
25-05-2020 | 11:11:20
René Zeedijk, directeur Business Development van mediabureau ZIGT, reed langs een bushokje en zag een positieve campagne van Suit Supply, met de boodschap back to business. Daar is het hoog tijd voor, zo vertelt hij in de uitzending van Marketing Report Radio
[Marketing Report Radio] Martin de Boer (Corendon) over all inclusive in coronatijd
25-05-2020 | 10:21:52
Martin de Boer is directeur marketing bij Corendon Hotels & Resorts. In de uitzending van Marketing Report Radio praat hij over de plannen van de vakantie-aanbieder voor de komende periode
[Marketing Report Radio] Marlene Wickel (Jean Mineur Mediavision) over het openen van de bioscopen
25-05-2020 | 09:49:00
Marlene Wickel is Managing Director bij Jean Mineur Mediavision. In de uitzending van Marketing Report Radio praat ze over het sluiten van de bioscopen vanwege de coronacrisis
[Onderzoek] IPG Mediabrands: Nederlander past zich razendsnel aan en is flexibel
20-05-2020 | 17:56:00
IPG Mediabrands (de mediaholding van Initiative, Reprise, Thrive, UM en YUNE) peilde waar Nederland staat en onderzocht de impact van de Covid-19-pandemie
Geen drive-infestivals mogelijk tot in ieder geval 1 juli 2020
15-05-2020 | 15:53:00
Er gaat vooralsnog een streep door drive-infestivals in Nederland. Dit constateert 402 Automotive, gespecialiseerd is in autoshows op outdoorlocaties. Drive-inconcerten, -festivals en -bioscopen blijken tot 1 juli 2020 verboden
Multinationals extend ad spend squeeze amid COVID-19, WFA tracker
15-05-2020 | 15:44:22
Large multinationals world over could scale back on spending as the impacts of coronavirus continue to take a toll on businesses, the latest World Federation of Advertisers, WFA, Covid-19 Response Tracker shows.
[Onderzoek] MediaTest: Jongeren (16-40) hebben steeds minder vertrouwen in de overheid
13-05-2020 | 15:56:00
Het vierde onderzoek van MediaTest naar jongeren (16 tot 40-jarigen) met het coronavirusgeeft aan dat zij liever een maand in lockdown gaan dan zich nog een jaar aan de maatregelen te moeten houden, en dat hun vertrouwen in de overheid sterk is gedaald
Fonds Gehandicaptensport met online magazine over online campagne
13-05-2020 | 12:02:00
Het Fonds Gehandicaptensport heeft een eigen online magazine gelanceerd onder de naam Tikeeneuromagazine. Het Fonds Gehandicaptensport kon een geplande collecteweek in verband met de coronacrisis niet door laten gaan
IKEA renews commitment to climate change, Covid-19 initiatives
11-05-2020 | 18:35:00
Inter IKEA Group has joined an alliance of over 180 political decision-makers and business leaders, for a renewed commitment on long-term climate change and COVID-19 initiatives.
Bol.com en Dept maken inhaakcommercial voor opening scholen
11-05-2020 | 16:51:00
Om te laten zien dat bol.com de situatie van ouders in de intelligente lockdown echt snapt, hebben ze samen met creatief bureau Dept in rap tempo een commercial gemaakt.
N=5 maakt campagne beeldbankieren voor ABN AMRO
11-05-2020 | 14:02:00
ABN AMRO lanceert de campagne #Beeldbankieren; We houden contact. Daarin promoot ABN AMRO de mogelijkheden om altijd en overal persoonlijk advies in te winnen, producten af te sluiten of simpelweg contact te houden met de bank
Nederlandse danssector luidt noodklok via alliantie Dansondernemers.nl
08-05-2020 | 18:12:00
De Nederlandse danssector heeft zich verenigd in een branche-alliantie onder de noemer Dansondernemers.nl. Daarmee wil de sector aandacht vragen voor de problemen in die sector en oplossingen aandragen
Corona crisis redefines digital marketing mixes for marketing leaders, Gartner
08-05-2020 | 10:36:04
As the novel corona virus pandemic continues to disrupt how businesses operate, brands are innovating by going digital in what now presents an opportunity for marketing leaders.
Consumer behaviour differ across markets during corona crisis, Mindshare tracker
06-05-2020 | 11:52:00
WPP media agency Mindshare, has released the latest ‘New Normal’ COVID-19 tracker, its third so far that has been monitoring consumer behaviours in the wake of coronavirus crisis.
5,7 procent extra supermarktomzet in 2019 als gevolg van coronacrisis
01-05-2020 | 16:24:00
Onderzoeksbureau Nielsen schat in dat de Nederlandse supermarktomzet dit kalenderjaar zal groeien met 5,7 procent. Voor de uitbraak van de coronacrisis was de verwachting dat de omzet van de supermarkten gemiddeld ongeveer 2,7 procent zou groeien
Volkswagen introduceert ID.3 model in augmented reality via Google
01-05-2020 | 13:54:00
Volkswagen heeft het via augmented reality mogelijk gemaakt een 3D-versie van de Volkswagen ID.3 te bekijken via Google Search. Eerder kon dit al met planten en dieren
Health-techbedrijf Castor kiest voor Dept
30-04-2020 | 09:50:40
De internationale health-techorganisatie Castor schakelt de hulp van digital agency Dept in om de performancemarketing te perfectioneren
[Onderzoek] Kantar: Inkomens millennials en GenZ dalen het meest
29-04-2020 | 15:36:00
Voor Generatie Z (18- tot en met 24-jarigen) en millennials (25- tot en met 34-jarigen) zijn de gevolgen van de corona-pandemie groter dan voor welke andere generatie ook. Dat is over de hele wereld zo, Nederland niet uitgezonderd
[Onderzoek] Vice Media: jonge mensen in Europa maken zich meer economische zorgen
29-04-2020 | 11:47:00
Jonge mensen in Europa maken zich meer zorgen (46 procent) over de economische gevolgen van het coronavirus op de lange termijn dan dat ze (25 procent) het virus oplopen
Coca-Cola commits $100 million to COVID-19 relief efforts
28-04-2020 | 14:57:13
The Coca-Cola Company has pledged over $100 million in support for COVID-19 relief efforts in communities across the world.
[Onderzoek] MediaTest: Meld jouw onderzoek aan voor de MediaTestDag 2020
28-04-2020 | 11:37:00
Ook dit jaar organiseert MediaTest de MediaTestDag. Om hun 21e verjaardag te vieren, voeren zij binnen 24 uur kosteloos een volledig onderzoek uit
[Marketing Report Radio] Patrick Roubroeks (XSAGA) over innovatief corona-ondernemen
28-04-2020 | 11:11:39
Patrick Roubroeks is Founding Director van XSAGA, een concept- en productiebureau op het gebied van live-communicatie, evenementen en activaties. Op Marketing Report Radio spreekt hij over ondernemen in tijden van corona en bijzondere samenwerkingen
Coca Cola channels marketing spending to support Covid-19 relief efforts
25-04-2020 | 13:56:01
The Coca-Cola Company is channeling its marketing resources into relief efforts as the world grapples with the corona virus crisis.
Over half of Millennials, GenZ household incomes impacted by COVID-19, Barometer
25-04-2020 | 13:49:24
Millenials and Generation Z are feeling the impacts of the coronavirus more severely than any other generation as their household incomes become depressed according to the latest Covid-19 Barometer.
Heineken merkt impact coronavirus: daling bierafname eerste kwartaal
24-04-2020 | 15:26:00
Heineken merkt de impact van het coronavirus in haar resultaten over het eerste kwartaal 2020. De nettowinst daalde naar 94 miljoen euro. In het eerste kwartaal 2019 was dit nog 299 miljoen euro. Omzetcijfers zijn niet bekend gemaakt
[Marketing Report Radio] Pieter Bas Boertje (D&B Eventmarketing) over evenementen organiseren tijdens de coronacrisis
24-04-2020 | 11:45:00
Pieter Bas Boertje is ondernemer en eigenaar van D&B Eventmarketing. Hij is voorzitter van IDEA, de branchevereniging van evenementenadviesbureaus. Met VNO-NCW zijn er gesprekken over hoe het verder moet met de sector tijdens en na de coronacrisis
[Marketing Report Radio] Marc van Hal (Oranjefonds) over corona en goede doelen
24-04-2020 | 11:19:00
Marc van Hal is plaatsvervangend directeur van het Oranjefonds. Bij Marketing Report praat hij over de gevolgen van de coronacrisis voor goede doelen en sociale initiatieven
[Marketing Report Radio] René Zeedijk (ZIGT) over marketing en de coronacrisis
24-04-2020 | 10:51:00
René Zeedijk, directeur Business Development van mediabureau ZIGT, volgt deze keer in Marketing Report Radio de persconferentie van premier Rutte, en praat over de gevolgen van de coronamaatregelen voor de marketingwereld
[Onderzoek] MediaTest: Jongeren niet altijd positief over corona-inhakers in reclame
24-04-2020 | 08:17:43
Elke twee weken vraagt marktonderzoeksbureau MediaTest aan de jongeren in haar online panel hoe zij tegen de coronacrisis aankijken. Sinds de vorige meting is er weer veel veranderd omtrent het coronavirus: hoe denken de jongeren hierover
Bistro Berlage wil dineren in Beurs van Berlage mogelijk maken
23-04-2020 | 15:01:00
Bistro Berlage heeft een concept ontwikkeld waarbij het 1500 vierkante meter van de grote zaal van de Beurs van Berlage wil inzetten als dinerlocatie tijdens de coronacrisis
Unilever: stabiel eerste kwartaal
23-04-2020 | 13:31:00
Unilever heeft in het eerte eerste kwartaal 12,44 miljard euro omzet gedraaid. Dat is met 0,2 procent stijging vergeleken met 2019 een stabiel te noemen omzet. Ten opzichte van het vierde kwartaal 2019 is er sprake van een daling van 0,1 procent
Born05 werkt voor De Zonnebloem
23-04-2020 | 09:05:00
De Zonnebloem, de grootste vrijwilligersorganisatie voor Nederlanders met een lichamelijke beperking, heeft na een kort pitchproces voor Born05 gekozen. Beide partijen gaan een langdurige samenwerking aan op het gebied van content, strategie, communicatie en campagnes
ZIGT lanceert campagne Nieuwe tijden vragen om nieuwe inZIGTen
21-04-2020 | 10:54:00
Door middel van een infographic deelt ZIGT continu de nieuwste resultaten uit haar onderzoek naar het veranderende effect op het mediagedrag sinds de coronacrisis
Kruidvat haakt in op #raamvisite en geeft jonge ouders een steuntje in de rug
20-04-2020 | 14:32:00
Kruidvat haakt met haar online campagne Kruidvat Luiertaart in op #raamvisite en geeft zo aanstaande en kersverse ouders in coronatijd een steuntje in de rug
Specsavers begint campagne Open voor Zorg
17-04-2020 | 14:34:00
Specsavers is de campagne Open voor Zorg gestart. Met deze campagne wil het bedrijf consumenten informeren over de mogelijkheden die de winkelketen biedt tijdens de coronaperiode, waaronder Zorg op Afstand
Philips unveils portal for digital exchange of patient data
16-04-2020 | 13:32:43
Philips has launched an online portal that allows Dutch hospitals to seamlessly share Cobid-19 patient data among themselves as efforts to keep the pandemic at bay escalates.
Dentsu Aegis Network: verlof en salarisreducties
15-04-2020 | 14:52:00
Dentsu Aegis Network heeft aangekondigd maatregelen door te voeren als gevolg van de coronacrisis. Daarbij worden salarissen verlaagd en wordt een aantal mensen met verlof gestuurd
Topman Omnicom Group kondigt herstructurering aan
15-04-2020 | 13:33:00
John Wren, de CEO van Omnicom Group heeft in een brief aan zijn personeel aangekondigd dat de bedrijven die Omnicom Group vormen, zich moeten herstructureren
Dept maakt campagne voor Thuiswinkel.org
14-04-2020 | 14:18:00
Per dag worden 1,5 miljoen pakketjes besteld. Thuiswinkel.org ontwikkelde in samenwerking met Dept een campagneboodschap om de consument begrip te vragen voor de werknemers die zich blijven inzetten om mensen in hun (levens)behoeften te kunnen voorzien
Grolsch komt met initiatieven om de horeca te steunen
14-04-2020 | 10:20:57
Als partner van #helpdehoreca steunt Grolsch de afnemers gedurende de coronacrisis. Dat doet de brouwer onder meer met de verkoop van een speciaal Oranje Blik waarmee consumenten middels een social media-activatie waardebonnen kunnen winnen die straks weer bij de horeca te besteden zijn
Onderzoek MedApp: Grote bereidheid om overheid te helpen in strijd tegen coronavirus door gebruik apps
13-04-2020 | 11:48:00
Ruim 95 procent van de respondenten geeft aan de overheid wel (66,1%) of misschien (29,5%) te willen helpen in de strijd tegen het coronavirus met behulp van een app
[Column] Penny Whitelaw: Fashion ecommerce opportunities amid Covid-19
10-04-2020 | 14:11:00
We are living in unprecedented times. The widespread outbreak of coronavirus has created uncertainty across industries, fashion retail being particularly vulnerable.
Uber for Business expands Eats platform to more markets
10-04-2020 | 12:17:58
Uber for Business has announced the expansion of its Uber Eats product to more than 20 countries in 2020 with initial launches in United Kingdom, Canada, France and Brazil.
Deliveroo biedt bezorgplatform voor producten van HEMA en Shell Select
09-04-2020 | 15:10:00
Deliveroo biedt zolang de door de overheid opgelegde coronamaatregelen van kracht zijn, ook de producten van HEMA en Shell Select aan in veertien steden
Heineken announces measures to tackle Corona virus crisis
09-04-2020 | 13:51:08
Heineken has announced a raft of measures it has been implementing since the outbreak of Covid-19 to cushion and support employees and the communities in which it operates.
Eighty per cent of multinationals postpone campaigns amid Covid-19, WFA
09-04-2020 | 13:15:58
Four out of every five marketers in major multinationals are postponing planned campaigns due to the Coronavirus crisis.
Naïf komt met OOH-campagne
09-04-2020 | 13:01:00
Verzorgingsmerk Naïf is een out-of-home campagne gestart tijdens de coronacrisis. Met de multimediale campagne stopchemicaluvfilters.org wil Naïf awareness creëren voor de schadelijkheid van chemische UV-filters in zonnebrandcrème
[Onderzoek] IPG Mediabrands: Nederlands saamhorig tijdens coronacrisis
08-04-2020 | 15:23:00
Nederlanders hebben zich massaal aangepast aan de gestelde maatregelen. Bedrijven die helpen en zich aanpassen worden gewaardeerd. Dit blijkt uit een onderzoek van IPG Mediabrands
[Onderzoek] MediaTest: Ook jongeren eenzaam, vertrouwen in overheid groeit
08-04-2020 | 11:34:00
Twee weken terug heeft MediaTest een onderzoek uitgevoerd onder de jongeren in haar online panel over hoe zij de Coronacrisis ervaren. Hoe gaat het nu met de jongeren en hoe kijken zij tegen de nieuwe ontwikkelingen en omstandigheden aan
WPP unveils cost reduction plan to tackle corona crisis
02-04-2020 | 17:05:00
The world’s largest advertising company WPP has suspended its £950 million share buyback plan, cancelled dividends and frozen any 2020 new hires and salary increments in a raft of cost reduction measures.
Modemerk Alix the Label gaat retailers ondersteunen met webshops
02-04-2020 | 15:24:00
Het Nederlands modemerk Alix the Label gaat retailers ondersteunen met webshops. Aangezien er veel winkels dicht zijn gegaan en/of weinig publiek in hun winkels hebben, investeert het bedrijf met online marketingpartner S&S Online Marketing in het bouwen van webshops
Campagne Met elkaar zijn we Dirk
01-04-2020 | 14:36:00
Supermarkt Dirk is een campagne gestart onder de noemer Met Elkaar zijn we Dirk. Daarmee wil de supermarktketen, die onderdeel is van de Detailresult Groep, benadrukken dat er samen wordt bevoorraad, gesjouwd wordt, gebuffeld en geknokt
HEMA neemt maatregelen in verband met coronacrisis
01-04-2020 | 13:16:00
HEMA heeft een aantal maatregelen genomen om haar bedrijfsactiviteiten te continueren tijdens de coronacrisis. De retailer zegt dat de continuiteit van het bedrijf op korte termijn niet in het geding is
Global ad market to record single digit growth amid COVID-19, Magna
01-04-2020 | 10:24:00
Slower sales and profits coupled with a lull in business activities occasioned by the coronavirus crisis are set to take a toll on global advertising.
Cola-Cola stops advertising to focus on COVID-19
01-04-2020 | 10:17:26
Soft drinks multinational Coca Cola has announced that it is suspending all advertisements for its brands effective April
AB InBev doneert 5000 handgels van alcoholvrij bier aan ziekenhuizen
01-04-2020 | 09:43:00
Om de gezondheidszorg te ondersteunen doneert Bierbrouwerij AB InBev 5000 flessen handgel aan ziekenhuizen en zorginstellingen in Nederland
Uber introduceert UberMedics voor zorgmedewerkers
01-04-2020 | 09:10:00
Uber introduceert een nieuw initiatief in Nederland: UberMedics. Zorgmedewerkers krijgen hiermee 25 procent korting op ritten besteld via het Uber-platform en bestellingen via Uber Eats
[Column] Paola Cassone: Dystopie
30-03-2020 | 16:46:00
Het waren de bijzonderste twee weken van mijn leven en ik geloof van het leven van iedere Nederlander onder de 75 jaar. De 75-plussers hebben al een oorlog meegemaakt dus dit voelde voor hen meer als een dé­jà vu
Picnic brengt vrijwilligers in contact met hulpbehoevenden
30-03-2020 | 14:23:00
Online supermarkt Picnic is een samenwerking aangegaan met de website gewoonmensen.nl en roept zijn klanten met een flyeractie op om hulpbehoevenden in hun omgeving op dit initiatief te wijzen
Branchebreed initiatief roept Nederlanders op thuis uit eten te gaan
27-03-2020 | 14:57:00
Met Samen uit, samen thuis roepen zij Nederlanders op om júist nu uit eten te blijven gaan, maar dan thuis om zo je favoriete lokale restaurants te blijven steunen en de drastische omzetderving van veel restauranteigenaren en franchisenemers enigszins te beperken
[Forum] Moeten adverteerders in tijden van coronacrisis niet volop inzetten op branding?
27-03-2020 | 10:00:00
Aangejaagd door digitalisering, is marketing in de afgelopen jaren steeds meer opgeschoven richting sales en transactie. Alom wordt onderkend dat branding hieronder heeft geleden. Daarom deze keer in ons forum deze vraag
Burgemeester Cagliari begint shock-campagne
27-03-2020 | 09:49:38
De burgemeester van Cagliari, de hoofdstad van het Italiaanse eiland Sardinië, is gestart met een shock-campagne in het kader van de coronacrisis
[Column] Madelon Fortuin (NRC): Een vriendelijk merk is juist in tijden van nood een sterk merk
27-03-2020 | 08:41:00
Het is natuurlijk altijd van belang dat je budget aanwendt en energie steekt in het leggen van een verbinding met gebruikers en doelgroep. Dé manier om als merk een geliefd merk te worden
SIRE steekt met #DASLIEF Nederlanders hart onder de riem
27-03-2020 | 08:02:00
SIRE begint de campagne #DASLIEF. Om iedereen die nu iets extra’s voor een ander doet te bedanken en anderen te inspireren ook iets liefs te doen
[Column] Nathalie Peters (MORGENFRISK): Stoppen met communiceren is voor merken niet de oplossing
26-03-2020 | 17:05:00
Sommige merken volgen de better be safe than say sorry-strategie, maar het verstijven, niet meer bewegen en niet meer communiceren is niet de oplossing
[Column] Peter Wybenga: Adverteerders kunnen tegelijkertijd een bijdrage leveren aan de economie én kansen pakken
23-03-2020 | 09:55:00
Crises brengen het beste en slechtste in mensen naar boven. We zien hartverwarmende taferelen, creatieve oplossingen om het ontregelde leven draaglijk of zelfs leuk te maken, maar we zien ook treurigstemmende sentimenten en activiteiten

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie