Tag Resultaten

06-04-2018 16:44:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 344088 | Tags:

[Forum] De Open campagne van Coca-Cola
03-09-2020 | 14:36:00
Met regelmaat vragen wij bepalende spelers in de markt naar hun mening over actuele ontwikkelingen. Deze keer is de vraag: Wat vind je van de Open campagne van Coca-Cola? Aan het woord zijn John Olivieira, Joost Istha, Anneli Rispens Geert Doek en Dolf Wevering
[Forum] Hoe kunnen media in Nederland optimaal gebruikmaken van de adverteerdersboycot van social media?
29-06-2020 | 07:08:00
De afgelopen dagen maakten onder meer Coca-Cola, Unilever, Starbucks, Honda en Levi's bekend dat zij voorlopig stoppen met adverteren op social media
[Forum] Merken & De Wereld in 2020
04-06-2020 | 14:56:00
In De Wereld in 2020 is van alles aan de hand, zeker als je in de Verenigde Staten woont. Maar daar buiten net zo goed. Merken als Ben & Jerry's en Nike spreken zich uit en nemen nadrukkelijk standpunt
[Forum] Moeten adverteerders in tijden van coronacrisis niet volop inzetten op branding?
27-03-2020 | 10:00:00
Aangejaagd door digitalisering, is marketing in de afgelopen jaren steeds meer opgeschoven richting sales en transactie. Alom wordt onderkend dat branding hieronder heeft geleden. Daarom deze keer in ons forum deze vraag
[Column] Madelon Fortuin (NRC): Een vriendelijk merk is juist in tijden van nood een sterk merk
27-03-2020 | 08:41:00
Het is natuurlijk altijd van belang dat je budget aanwendt en energie steekt in het leggen van een verbinding met gebruikers en doelgroep. Dé manier om als merk een geliefd merk te worden
[Column] Nathalie Peters (MORGENFRISK): Stoppen met communiceren is voor merken niet de oplossing
26-03-2020 | 17:05:00
Sommige merken volgen de better be safe than say sorry-strategie, maar het verstijven, niet meer bewegen en niet meer communiceren is niet de oplossing
[Column] Jeroen Verkroost: Elke zichzelf respecterende marketeer hoort het werk van Binet & Field te kennen
26-03-2020 | 14:35:00
Voor wie onder een steen heeft geleefd de afgelopen jaren, geef ik even de korte samenvatting van het werk van deze Engelse onderzoekers, die al drie boeken hebben gepubliceerd met learnings op basis van meer dan 600 cases
[Column] Mike Hendrixen (Vertigo 6): Zorg ook goed voor je merk, dan komen we er wel doorheen
26-03-2020 | 13:52:00
De wereld is zeker gedigitaliseerd, maar dat betekent niet dat alle online campagnes salesgedreven zijn en ook niet dat branding campagnes alleen maar via traditionele media kunnen worden uitgevoerd
[Column] Peter Wybenga: Adverteerders kunnen tegelijkertijd een bijdrage leveren aan de economie én kansen pakken
23-03-2020 | 09:55:00
Crises brengen het beste en slechtste in mensen naar boven. We zien hartverwarmende taferelen, creatieve oplossingen om het ontregelde leven draaglijk of zelfs leuk te maken, maar we zien ook treurigstemmende sentimenten en activiteiten
[Forum] Verbod op reclame met genderstereotypering. Goed idee?
04-09-2019 | 12:10:00
In het Verenigd Koninkrijk zijn voor het eerst reclames verboden op grond van nieuwe regels over genderstereotypering. Het gaat om een reclame voor de elektrische Volkswagen eGolf en een reclame voor een nieuwe smeerkaas van Philadelphia
Beroepsorganisatie Logeion en Van der Hilst Communicatie intensiveren samenwerking
24-01-2019 | 12:12:00
Logeion, de Nederlandse beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals, en Van der Hilst Communicatie gaan nog intensiever samenwerken.
[Column] Art Frickus: Houden van betekent niet dat je er ook je geld besteedt, of de winkel bezoekt
17-12-2018 | 22:26:00
Ten tijde van de overname kon je de HEMA wederom bovenaan het lijstje tegenkomen van meest onmisbare merken. Marcel had daar geen boodschap aan
[Column] Rik Heijmen: Ongevraagd advies aan Marcel Boekhoorn inzake de HEMA
17-12-2018 | 16:45:00
Het retail-landschap is uitdagend, maar er is nog veel te winnen voor HEMA. Juist door meer gebruik te maken van het sterke merk en de productontwikkelingscapaciteit die de organisatie bezit. Dit is uniek in Nederland
[Forum] Ongevraagd advies aan Marcel Boekhoorn inzake de HEMA
12-12-2018 | 18:32:00
In oktober nam Marcel Boekhoorn de HEMA over. Wat zou hij met het merk HEMA moeten doen om het bedrijf weer succesvol te maken
[Forum] Hoe komt ING van het maffia bank imago af?
12-09-2018 | 09:29:00
We hadden natuurlijk al de bankencrisis waarbij burgers met frisse tegenzin met miljarden euro's onze systeembanken overeind hielden die zich hadden vergaloppeerd in dubieuze financiële producten waarvan ze zelf niet wisten hoe ze in elkaar zaten
[Forum] Overspeelt Nike zijn hand met de Colin Kaepernick campagne?
06-09-2018 | 15:10:00
Rik Heijmen, strategy director bij Kokoro: "Nike had de afgelopen jaren in de thuismarkt te maken met de opkomst van Under Armour, nu nummer twee vóór Adidas. Buiten de VS leveren Adidas en Under Armour concurrentie

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie