Tag Resultaten

06-04-2018 16:44:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 322844 | Tags:

WFA advocates for value based marketing procurement in new guide
10-07-2020 | 11:22:00
The world Federation of Advertisers, WFA, has unveiled the first of its kind guide on how to to convert the actions and perception of marketing procurement.
[Onderzoek] Admanager: Werving van digitaal talent staat in-housing trend in de weg
08-07-2020 | 14:05:00
In-housing bureau Admanager deed onderzoek onder ruim 70 marketeers aan adverteerderszijde. Het In-housing Onderzoek 2020 laat zien wat succesvol in-housen van digitale marketingactiviteiten in de weg staat en meer
Alibaba Cloud partners with Unilever in digital marketing initiative
08-07-2020 | 13:36:41
Alibaba cloud has collaborated with global consumer goods company Unilever in a deal that will see the multinational leverage on Alibaba’s tech prowess to drive the next-generation digital marketing campaigns.
Timm & Pimm benoemt Titus Eikelboom tot algemeen directeur
08-07-2020 | 12:26:00
Titus Eikelboom is benoemd tot algemeen directeur van digital marketing agency Timm & Pimm. Hij neemt de positie over van partner Alexander Rutgers die als expat naar Shanghai is verhuisd
Total value of the top 100 global brands hits $5 trillion, survey
06-07-2020 | 11:59:00
The world’s most valuable brands have seen their total brand value increase by 5.9 per cent despite the economic, social and personal impacts of COVID-19, according to a new ranking.
Impact of COVID-19 on business performance will be short lived, CMOs reveal
06-07-2020 | 11:48:14
Even as many companies continue cutting back on marketing budgets as a result of Corona virus, 73 per cent of Chief Marketing Officers expect the pandemic’s negative impact to be short lived.
Ruben Westendorp is benoemd tot commercial director Refinery89
30-06-2020 | 15:15:00
Digital agency Refinery89 heeft Ruben Westendorp benoemd tot Commercial Director
Moolhuijsen, Benjamens en Hagendoorn organiseren Summer Masterclass voor bureaus
30-06-2020 | 14:47:00
Fred Moolhuijsen en Rob Benjamens van B&BA bundelen de krachten met specialist Bert Hagendoorn voor een Summer Masterclass in augustus. Het programma is gericht op creatieve ondernemers en de kans om het maximale uit het jaar te halen
Sprite collaborates with hip hop artists to address racial inequality
25-06-2020 | 12:52:02
Coca-Cola Company brand Sprite is working with five most influential hip hop artists in the US to support creators and communities who have been affected by COVID-19 and racial inequality.
Ogilvy appoints Andy Main as Global CEO
24-06-2020 | 13:47:03
Global marketing communications company Ogilvy has appointed Andy Main Global CEO effective end of July.
World population deepens bond with tech amid Covid-19, Dentsu Aegis Network survey
18-06-2020 | 12:27:52
About one third of the world population believe tech has enabled them to connect with friends, family and the world around them during lockdown.
WPP announces raft of actions, resources to fight racism
18-06-2020 | 12:22:22
WPP has unveiled a raft of actions and commitments it says will help it combat and address racial injustice and support Black and minority ethnic talent.
[Column] Baba Touré: Racisme
13-06-2020 | 14:24:00
Trying to do the right thing was de naam van een call met 40 vakgenoten binnen de reclame, met als aanleiding het gesprek dat in Nederland op gang is gekomen rondom racisme. De initiatiefnemers hadden de beste bedoelingen. Tijdens de call werd alleen erg pijnlijk duidelijk dat perspectief creëren lastig is
Open brief VEA inzake racisme: Het moet anders, we voelen ons verantwoordelijk
13-06-2020 | 07:43:00
VEA, de vereniging van communicatie-adviesbureaus, heeft een open brief gestuurd onder de titel het moet anders, we voelen ons verantwoordelijk, naar aanleiding van de discussies en protesten tegen racisme
Group M releases brand safety report for marketers
11-06-2020 | 13:17:00
GroupM, WPP’s media investment group, has released a new brand safety report that offers new category-specific recommendations for marketers on the future of brand safety.
[Column] Roderick Martens (MakerStreet): Corona en het first mover advantage
11-06-2020 | 09:52:00
Als we over een jaar terugkijken naar de artikelen en bijdragen op Linkedin en andere media, dan ging het over de economische rampspoed, de anderhalve meter samenleving, de enorme golf aan disruptie die ons te wachten staat en de kansen die het ons zal bieden...
Scheepvaartmuseum kiest One Shoe als digitale partner
10-06-2020 | 16:28:00
Het Scheepvaartmuseum in Amsterdam gaat samenwerken met creatief en digitaal bureau One Shoe aan de online positionering van het museum. Het bureau gaat de website van Het Scheepvaartmuseum beheren, onderhouden en doorontwikkelen
HEMA introduceert productlabel goede koop
09-06-2020 | 01:45:00
HEMA introduceert een nieuw productlabel onder de naam Goede koop. Daarmee wil HEMA veelgebruikte basisproducten bundelen als typische HEMA-producten
Shell, KPN, NN most valuable brands in the Netherlands, Brand Finance report
05-06-2020 | 13:17:16
Shell remains the most valuable brand in the Netherlands for the tenth consecutive year according to the latest Brand Finance Netherlands 50 2020 report.
Validators en KICK! Creative Agency gaan samenwerken
05-06-2020 | 11:24:00
Na eerdere gezamenlijke klantprojecten hebben Validators en KICK! Creative Agency hun partnership deze week officieel beklonken. Validators test vanaf nu de effectiviteit van creaties van KICK!
FIFA World Football Museum picks Dept to handle digital marketing
04-06-2020 | 17:35:28
FIFA World Football Museum in Zurich has appointed Dept to offer assistance in digital marketing, with community management on social media and with the website relaunch.
[Forum] Merken & De Wereld in 2020
04-06-2020 | 14:56:00
In De Wereld in 2020 is van alles aan de hand, zeker als je in de Verenigde Staten woont. Maar daar buiten net zo goed. Merken als Ben & Jerry's en Nike spreken zich uit en nemen nadrukkelijk standpunt
FIFA Museum versterkt digitale aanwezigheid met Dept
04-06-2020 | 11:31:46
Het FIFA World Football Museum in Zurich, een dochteronderneming van FIFA, heeft na een intensieve pitch Dept aangewezen om ondersteuning te bieden bij drie projecten
Cleantech water start-up Aquablu lanceert limited edition Amsterdams Grachtenwater
03-06-2020 | 15:47:21
Onze stad komt langzaam weer tot leven; de terrassen gaan weer open en de grachten raken weer gevuld. Jaarlijks wordt er zo’n 60.000 kilo plastic, 700 doden dieren en 12.000 fietsen uit het water gevist
Creative response from a Finnish retailer to the most unexpected clothing phenomenon of spring
03-06-2020 | 14:50:00
Comfort loving Finns took full advantage of the possibility of working half-dressed and local retail chain Prisma responded to this unexpected phenomenon by creating a special collection that combines formal upper parts with less formal bottoms into striking outfits
M line kiest voor andere positionering
03-06-2020 | 10:40:11
M line, aanbieder van slaapsystemen, komt met een andere positionering. De boodschap is daarbij dat je geen topsporter hoeft te zijn om topprestaties te leveren
WPP and SuperAwesome raise children privacy standards in digital space
29-05-2020 | 12:09:57
WPP has entered into a partnership with kidtech platform SuperAwesome that seek to champion privacy standards for children in the global digital space.
Simona Maggini appointed WPP County Manager for Italy
28-05-2020 | 11:35:57
WPP has appointed Simona Maggini Country Manager for Italy, taking over from Massimo Costa who has decided to step down from the role.
MeMo² THX. platform gets six nominations in the IAB Europe Research Awards 2020
27-05-2020 | 13:02:55
Independent marketing and business consulting agency MeMo² has been shortlisted in six categories of the IAB Europe Research Awards 2020 for its THX. case.
Wisse Kommunikatie gaat communicatie doen voor Dokteronline.com
20-05-2020 | 14:02:00
Wisse Kommunikatie gaat de communicatie uitvoeren voor Dokteronline.com. Het online doktersplatform heeft hiertoe een uitvoerig selectieproces uitgevoerd. De samenwerking is op 1 mei 2020 ingegaan
Clever Strategy lanceert Clever Campus
20-05-2020 | 11:41:07
Het marketing bureau Clever Strategy lanceert een Clever Campus waar het kennisoverdracht binnen het marketingvak wil stimuleren om marketingverspilling te voorkomen. Deze kennis wordt voor iedere vakgenoot beschikbaar gesteld
Geometry appoints Katie Streten Head of Experiential Strategy for MENA
20-05-2020 | 11:11:56
WPP’s end-to-end Creative Commerce agency, Geometry Global, has appointed Katie Streten as Head of Strategy for Middle East & North Africa region.
GAMMA en 5PM helpen tuinklussers met data-gedreven ‘How-to’ content
12-05-2020 | 15:52:00
Nu veel Nederlanders in de tuin werken brengt GAMMA de YouTube-serie ‘Tuinklussen’. De videoserie biedt ‘How-to’ content voor de tuin-doe-het-zelver met onder andere tips als: ‘zelf een vlonder aanleggen’, ‘zelf een houten schutting plaatsen’ en ‘een regenton aansluiten in de tuin
Bonduelle start met invoering Nutri-Score logo
12-05-2020 | 09:59:00
Bonduelle start deze maand met het invoeren van het Nutri-Score logo op alle maïs en peulvruchtenverpakkingen in Nederland en België. Het Nutri-Score logo helpt de consument middels een 5-kleuren en letterschaal een gezonde voedselkeuze te maken
Bol.com en Dept maken inhaakcommercial voor opening scholen
11-05-2020 | 16:51:00
Om te laten zien dat bol.com de situatie van ouders in de intelligente lockdown echt snapt, hebben ze samen met creatief bureau Dept in rap tempo een commercial gemaakt.
N=5 maakt campagne beeldbankieren voor ABN AMRO
11-05-2020 | 14:02:00
ABN AMRO lanceert de campagne #Beeldbankieren; We houden contact. Daarin promoot ABN AMRO de mogelijkheden om altijd en overal persoonlijk advies in te winnen, producten af te sluiten of simpelweg contact te houden met de bank
Corona crisis redefines digital marketing mixes for marketing leaders, Gartner
08-05-2020 | 10:36:04
As the novel corona virus pandemic continues to disrupt how businesses operate, brands are innovating by going digital in what now presents an opportunity for marketing leaders.
Mindshare Greenhouse wint pitch KFC Nederland
06-05-2020 | 15:31:00
Mindshare Greenhouse heeft het media-account van KFC Nederland gewonnen. Het intensieve pitchtraject vond deels plaats gedurende de lockdown, waardoor de finale presentatie van het Mindshare-team vanuit huis gedaan werd
MeMo² verzet de bakens in Marketing Analytics met lancering FLOW als uitbreiding op THX platform
06-05-2020 | 09:02:00
MeMo² breidt het THX platform uit met de lancering van FLOW. FLOW biedt naast continue crossmediale regie ook AI gedreven voorspellingssoftware
Eat Natural lanceert merkcampagne de Makery
04-05-2020 | 09:05:00
Eat Natural lanceert de merkcampagne de Makery. Het verhaal van Eat Natural wordt verteld door de mensen achter het merk, gefilmd in de Makery in Essex, Engeland, waar de producten gemaakt worden.
Media usage, culture, tech to define new normal post Covid-19, Mindshare tracker
30-04-2020 | 12:47:05
WPP agency Mindshare has released a new COVID-19 tracker, the second of such trackers, that has been surveying 1,000 people across 10 global markets.
Coca Cola channels marketing spending to support Covid-19 relief efforts
25-04-2020 | 13:56:01
The Coca-Cola Company is channeling its marketing resources into relief efforts as the world grapples with the corona virus crisis.
Over half of Millennials, GenZ household incomes impacted by COVID-19, Barometer
25-04-2020 | 13:49:24
Millenials and Generation Z are feeling the impacts of the coronavirus more severely than any other generation as their household incomes become depressed according to the latest Covid-19 Barometer.
Justin Billingsley appointed Publicis Groupe Global Chief Marketing Officer
24-04-2020 | 16:56:27
Publicis Groupe has elevated Justin Billingsley to Global Chief Marketing Officer (CMO) as the communication firm looks at innovative ways of growing its clientele base.
[Onderzoek] De Ondernemer: innovatie blijft hoog op de agenda staan
24-04-2020 | 16:54:22
Uit het Nationaal Ondernemers Onderzoek blijkt dat bij ondernemers in het mkb innovatie hoog de agenda staat én blijft staan. 52 procent van de ondernemers geeft aan dat de coronacrisis geen invloed heeft op lopende innovatieprojecten
Marketing budget cuts due to Covid-19 to hit advertising hard, Gartner survey
23-04-2020 | 10:42:10
Seventy-six percent of marketing leaders have predicted a dip in marketing budgets as Covid-19 pandemic continue to take a toll on businesses in a survey of 360 respondents carried out by Gartner Inc.
Born05 werkt voor De Zonnebloem
23-04-2020 | 09:05:00
De Zonnebloem, de grootste vrijwilligersorganisatie voor Nederlanders met een lichamelijke beperking, heeft na een kort pitchproces voor Born05 gekozen. Beide partijen gaan een langdurige samenwerking aan op het gebied van content, strategie, communicatie en campagnes
WFA unveils guide on diversity and inclusion in marketing
22-04-2020 | 09:39:33
World Federation of Advertisers has launched a report on inclusion and diversity that in the marketing sector offering brand marketers and agencies guidelines on improving performance in the industry.
Wavemaker ontwikkelt campagne Tag de Vlek voor Persil
17-04-2020 | 10:01:00
Wavemaker heeft de campagne Tag de Vlek ontwikkeld voor Persil. Het wasmiddelmerk wil middels de campagne in kaart brengen welk type vlekken mensen tegenkomen in hun textiel.
Using tech to reach HVAs yields 50 per cent higher returns, MAGNA, IPG Media Lab study
16-04-2020 | 13:18:00
New advanced technologies of using people-based IDS to reach high value audiences are delivering 50 per cent more returns for advertisers a new study by Magna and IPG Media Lab shows.
eBay launches programme to introduce small businesses to e-commerce
15-04-2020 | 09:03:51
eBay has launched an accelerator programme dubbed “Up & Running,” that seeks to help retailers without an e-commerce presence transition to selling online.
Diederik Breijer verlaat MORGENFRISK
09-04-2020 | 08:55:00
Het in januari opgerichte MORGENFRISK heeft door de Corona crisis een lastige start gemaakt. Diederik Breijer: “Wat drie maanden geleden begon met veel potentie, in een wereld vol energie en groei, is nu helaas een totaal andere wereld geworden met andere zorgen en prioriteiten
Social content agency Dorst & Lesser werkt voor Nikon
08-04-2020 | 08:48:00
Vanaf 1 april 2020 schakelt Nikon Nederland Dorst & Lesser in als social content agency. Sinds een jaar werkt het social media bureau met Nikon België samen vanuit
Patrick Stal VP Global Marketing N26
07-04-2020 | 12:59:00
De mobiele bank N26 maakt bekend dat Patrick Stal aan de slag gaat als VP Global Marketing. Stal maakt zijn start bij N26 nadat hij ruim twee en een half jaar de leiding had over de marketingactiviteiten van Uber in Europa, het Midden-Oosten en Afrika
Dentsu Aegis Network appoints Wendy Clark global CEO
06-04-2020 | 17:23:04
Dentsu Aegis Network, has Wendy Clark as its global CEO. She is tasked with delivering world-class marketing services and integrated solutions which are data-driven.
WPP unveils cost reduction plan to tackle corona crisis
02-04-2020 | 17:05:00
The world’s largest advertising company WPP has suspended its £950 million share buyback plan, cancelled dividends and frozen any 2020 new hires and salary increments in a raft of cost reduction measures.
DDA wil andere NOW-regeling ter overbrugging coronacrisis
02-04-2020 | 16:12:23
Dutch Digital Agencies (DDA), de branchevereniging van digitale bureaus in Nederland, is teleurgesteld over de uitwerking van de Tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging voor Werkgelegenheid (NOW). Volgens DDA is de regeling funest voor veel bureaus
Consumers express concerns over digital advertising
01-04-2020 | 10:50:00
Customers are more inclined to TV advertisements which they feel are less intrusive than digital marketing.
[Forum] Moeten adverteerders in tijden van coronacrisis niet volop inzetten op branding?
27-03-2020 | 10:00:00
Aangejaagd door digitalisering, is marketing in de afgelopen jaren steeds meer opgeschoven richting sales en transactie. Alom wordt onderkend dat branding hieronder heeft geleden. Daarom deze keer in ons forum deze vraag
[Column] Madelon Fortuin (NRC): Een vriendelijk merk is juist in tijden van nood een sterk merk
27-03-2020 | 08:41:00
Het is natuurlijk altijd van belang dat je budget aanwendt en energie steekt in het leggen van een verbinding met gebruikers en doelgroep. Dé manier om als merk een geliefd merk te worden
[Column] Nathalie Peters (MORGENFRISK): Stoppen met communiceren is voor merken niet de oplossing
26-03-2020 | 17:05:00
Sommige merken volgen de better be safe than say sorry-strategie, maar het verstijven, niet meer bewegen en niet meer communiceren is niet de oplossing
[Column] Jeroen Verkroost: Elke zichzelf respecterende marketeer hoort het werk van Binet & Field te kennen
26-03-2020 | 14:35:00
Voor wie onder een steen heeft geleefd de afgelopen jaren, geef ik even de korte samenvatting van het werk van deze Engelse onderzoekers, die al drie boeken hebben gepubliceerd met learnings op basis van meer dan 600 cases
[Column] Mike Hendrixen (Vertigo 6): Zorg ook goed voor je merk, dan komen we er wel doorheen
26-03-2020 | 13:52:00
De wereld is zeker gedigitaliseerd, maar dat betekent niet dat alle online campagnes salesgedreven zijn en ook niet dat branding campagnes alleen maar via traditionele media kunnen worden uitgevoerd
MAGNA Nederland: effect van de coronacrisis op mediagedrag en advertentiemarkt
26-03-2020 | 11:55:00
De opgelegde maatregelen door de overheid houden de overgrote meerderheid van de Nederlandse bevolking thuis. Hierdoor zien we een significante afname van het woon-werkverkeer en dit leidt tot een ander mediagebruik
VDS Publishers start Digital Agency
26-03-2020 | 06:48:00
Interessant nieuws in deze bijzondere tijden: naast TopGear, JFK en Custom Media, is VDS Publishers B.V. gestart met VDS Digital Agency
[Column] Peter Wybenga: Adverteerders kunnen tegelijkertijd een bijdrage leveren aan de economie én kansen pakken
23-03-2020 | 09:55:00
Crises brengen het beste en slechtste in mensen naar boven. We zien hartverwarmende taferelen, creatieve oplossingen om het ontregelde leven draaglijk of zelfs leuk te maken, maar we zien ook treurigstemmende sentimenten en activiteiten
[Oproep] Marketing Report zoekt in barre tijden naar goede verhalen
16-03-2020 | 12:25:00
Op dinsdag 17 maart maken wij een bijzondere uitzending van het maandelijkse radioprogramma Marketing Report. Wij ontvangen geen gasten in de studio maar zullen in uitzending een aantal telefoongesprekken voeren met mensen uit de wereld van creatie, media en data
The Online Company: Amazon vereist specifieke marketingkennis
12-03-2020 | 19:27:40
Het digitale marketingbureau The Online Company (onderdeel van Candid Group) wil bedrijven specifiek gaan begeleiden bij het handelsplatform Amazon. Dit aangezien het beleid van Amazon heel stringent is en afwijkt van andere online retailers
LVTPR en Europese partners lanceren bureaunetwerk We Are Family
10-03-2020 | 15:59:52
Acht Europese pr-, marketing- en communicatiebureaus hebben de handen ineengeslagen en samen het We Are Family-netwerk opgericht. De samenwerking bundelt de kennis, ervaring en lokale expertise op het gebied van doelgroepcommunicatie naar families en gezinnen
Wankie Chan en Ab Chakai in bestuur Platform Innovatie in Marketing
03-03-2020 | 10:43:39
Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft er twee bestuursleden bij. Wankie Chan is marketing director EMEA medium business bij Dell Technologies. Ab Chakai is manager innovatie en strategische partnerships bij Movir
4orange overgenomen door MarketResponse
02-03-2020 | 17:00:00
MarketResponse International Group heeft een belang van 85 procent genomen in 4orange, specialist in klantinformatie en marketing-infrastructuur
[Podcast] Leroy Witjes over uitzendbureau Timing
21-02-2020 | 12:36:00
Leroy Witjes is marketing- en communicatiemanager van Timing, een uitzendbureau dat zich richt op MBO+ en lager. Ze vinden dat iedereen een gelijke kans moet hebben op de arbeidsmarkt en gaan daarvoor bijvoorbeeld samenwerkingen aan om alfabetisme tegen te gaan
Managementteam Boomerang Agency vernieuwd, Rico de Lange Executive Creative Director
21-02-2020 | 09:13:00
Het nieuwe achtkoppige managementteam neemt het stokje over van de oprichters, die zich op hun beurt meer op de strategische uitbouw van het bureau zullen richten
[Cross Media Man] Giscard Monod de Froideville (Pricewise): merken kunnen niet groeien zonder crossmediale strategie
19-02-2020 | 13:18:00
Giscard Monod de Froideville is Chief Marketing Officer bij Pricewise. Hij is genomineerd voor Cross Media Man van het Jaar 2020. Wij spreken hem over zijn visie op crossmedia
Unilever: wereldwijd geen marketing en reclame meer voor kinderen
13-02-2020 | 17:44:00
Unilever stopt wereldwijd voor het einde van 2020 met reclame en marketing voor kinderen tot 12 jaar en op sociale media tot 13 jaar. Influencers, bekendheden en sociale media zullen daartoe voor deze doelgroep in de ban worden gedaan
[Onderzoek] Eventbrite: Meer evenementen in 2020
07-02-2020 | 08:53:25
De helft van de evenementenorganisatoren (51%) in Nederland en België verwacht in 2020 meer evenementen te organiseren dan vorig jaar. Dat blijkt uit het jaarlijkse trendrapport van ticketplatform Eventbrite
[Onderzoek] Sanoma onderzoekt belangrijkste momenten van consumenten
03-02-2020 | 10:51:34
Om zo effectief mogelijk consumenten te bereiken en te bewegen, is het belangrijk om content op het juiste moment en met de juiste boodschap te tonen. Het identificeren van belangrijke momenten in het leven van de consument in combinatie met de behoeftes op dat moment, helpt daarbij
NBCUniversal krijgt boete van 14,3 miljoen voor monopolievorming licentierechten
31-01-2020 | 16:17:00
NBCUniversal, de film- en televisietak van Comcast, heeft van de Europese Commissie een boete van 14,3 miljoen euro gekregen voor het overtreden van de mededingingsregels
[Column] Paola Cassone: Het juiste spoor
31-01-2020 | 11:29:54
Er is keuze zat in de markt, dus de kans dat consumenten de voorkeur geven aan merken met een goed imago op duurzaamheid en bedrijfsethiek wordt steeds groter. Exponentieel groter. Is dit nieuws? Nee hoor. Ik persoonlijk hamer al sinds drie jaar op dit thema. De meest verlichte marketinggoeroes al veel langer
[Interview] Martin de Boer: Het transport van onze Boeing 747 was wereldwijd groot nieuws
28-01-2020 | 16:00:00
Martin de Boer is marketingdirecteur bij Corendon Hotels & Resorts. 2019 was voor Corendon en voor hemzelf een jaar vol dynamiek. Wij spreken hem over de hotels, de Boeing 747 die over de A9 werd vervoerd en de komende mijlpalen
Weber Shandwick zet AI in voor dataverzameling
24-01-2020 | 10:47:00
Weber Shandwick lanceert een Global Intelligence-divisie om klanten van dienst te kunnen zijn met data-driven oplossingen. De divisie bestaat uit meer dan 100 datawetenschappers, -analisten en -engineers
[Interview] Nanne Bos over Do Your Thing bij ING
23-01-2020 | 14:17:00
ING lanceerde zijn nieuwe slogan en merkgedachte Do Your Thing. Het merk ING is wereldwijd uniform gemaakt. We spraken Nanne Bos, global head of brand management bij ING
[Podcast] Andrea Huijssoon over Heineken
23-01-2020 | 12:07:00
Andrea Huijssoon is mediamanager bij Heineken. Ze is de meest invloedrijke marketeer in DeMarketing100 van Nederlands MediaNetwerk. In deze podcast vertelt ze over allerlei aspecten van haar werk, zoals de introductie van Heineken 0.0
[Podcast] Peter-Jan Melenhorst over VELUX
23-01-2020 | 11:00:00
Peter-Jan Melenhorst is manager channelmanagement bij VELUX. Zijn bedrijf richt zich met campagnes op consumenten en op de zakelijke markt, zoals aannemers die dakramen en dakkapellen plaatsen bij mensen thuis
Geertjan Vorstenbosch en Reinier Rombouts versterken TheNewTomorrow
15-01-2020 | 12:18:00
Vorstenbosch neemt commerciële en marketingervaring mee en Rombouts voegt zijn uitgebreide trackrecord op gebied pr, communicatie en storytelling toe aan TheNewTomorrow
Havas Group lanceert planningstool Mx Methodology
14-01-2020 | 09:33:33
Om te meten welke betekenis consumenten ervaren bij merkboodschappen, ontwikkelde de Havas Group de Media Experience (Mx) planningstool
[Interview] Reinier Rombouts over geloofwaardigheid en leveren wat je belooft
10-01-2020 | 10:20:07
Onze columnist Reinier Rombouts is in het nieuwe bureau TheNewTomorrow gestapt. TheNewTomorrow is een bedrijf dat het mkb helpt met het optimaal inzetten van digital, marketing, pr en communicatie. Wij willen meer weten
Carlos Lahoz marketingdirecteur van Kia Motors Europe
09-01-2020 | 10:17:00
Kia Motors Europe heeft Carlos Lahoz benoemd tot marketingdirecteur. Lahoz wordt verantwoordelijk voor de Europese marketing- en communicatieactiviteiten van het merk
[Screenforce] Marketer’s Toolkit over marketing in 2020
07-01-2020 | 10:25:00
Voor de negende keer brengt WARC de Marketer’s Toolkit uit. Het instituut voor marketing intelligence zet op een rijtje welke factoren het marketingbeleid van 2020 bepalen
[Podcast] Christine Voorma over Edet en toiletpapier
20-12-2019 | 12:03:00
Christine Voorma is marketingmanager van Essity en in die hoedanigheid verantwoordelijk voor de marketingstrategie van Edet in Benelux en Vochtig toiletpapier in Regio Centraal (Benelux, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland)
[Podcast] Frits Huffnagel over Castro Communicatie en citymarketing
20-12-2019 | 11:00:00
Frits Huffnagel is samen met Stefan de Bruijn oprichter van Castro Communicatie. Maar je kent de duizendpoot misschien ook van zijn rol als voorzitter Stichting Amsterdam Gay Pride, als dagvoorzitter, presentator of als politicus
[Podcast] Michael van den Brande over Boldking
20-12-2019 | 10:40:33
Michael van den Brande is Head of Brand bij Boldking, een onlinewinkel voor scheerproducten. Boldking is actief in elf Europese landen
Bestuur IAB breidt uit met vijf leden
17-12-2019 | 10:00:00
IAB Nederland breidt het bestuur uit van vijf naar negen leden. Joris Lak van Albert Heijn, Dominiek van Esse van MobPro, Sandrine Koopman van Microsoft, Stefan Havik van DPG Media en Atva van Zanten van MindShare treden toe tot het bestuur
Second Opinion breidt team uit
16-12-2019 | 09:54:50
Second Opinion, het adviesplatform voor beslissers in marketing, communicatie en innovatie, breidt uit. Het initiatief van Jeroen de Bakker, dat in november van start ging, voegt Annemarie Joosen en Yvonne Nassar toe aan het zogeheten team van experts
Selligent zet marketingtrends voor 2020 op een rij
12-12-2019 | 15:21:18
Marketing evolueert en innoveert voortdurend. Selligent Marketing Cloud zet de vier belangrijkste marketingvoorspellingen voor 2020 voor je op een rij
Robert de Ruiter commercieel directeur Univé Formule
11-12-2019 | 16:12:00
De Raad van Bestuur van Coöperatie Univé heeft Robert de Ruiter benoemd als commercieel directeur. De Ruiter wordt verantwoordelijk voor het vergroten van de commerciële slagkracht van de totale Univé Formule
Storyboard: influencermarketing zal in 2020 de pubertijd ontgroeien
06-12-2019 | 09:21:00
Influencermarketing is geen nieuw fenomeen. Sterker nog, de archieven gaan terug naar het jaar 1882: in dat jaar werd de populaire Britse actrice Lilly Langtry het gezicht Brown’s Iron Bitters
Ivo Roefs (ex-DDB) CMO Schuberg Philis
05-12-2019 | 08:51:00
IT-dienstverlener Schuberg Philis wil een superbrand worden en benoemt Ivo Roefs als Chief Marketing Officer. Ivo Roefs werkte 17 jaar bij communicatiebureau DDB, waarvan 10 jaar als CEO
Conny Braams Chief Digital & Marketing Officer at Unilever
04-12-2019 | 11:52:28
Unilever today announced some changes to the Unilever Leadership Executive. Amanda Sourry, President, Unilever North America, has decided to retire from the company after more than 30 years of service to pursue new opportunities
ACM wil grenzen aan selectieve informatie op websites bedrijven
03-12-2019 | 12:27:47
Bedrijven zijn online steeds beter in staat consumenten te sturen in hun keuzes en aankopen. De Autoriteit Consument & Markt ACM heeft een leidraad ter consultatie uitgebracht, die zich toespitst op de balans tussen gepersonaliseerde informatie en keuzevrijheid
N=5 bedenkt huilend beeld voor het Aidsfonds
02-12-2019 | 09:25:00
Het Aidsfonds onthult op Wereld Aids Dag een standbeeld op het Beursplein in Amsterdam. Het beeld, dat is bedacht door creatief bureau N=5, huilt realtime op het ritme van de aidsepidemie: één traan voor elke dode, elke 40 seconden
[Podcast] Pieter Bas Boertje over D&B Eventmarketing
25-11-2019 | 10:15:05
Pieter Bas Boertje is ondernemer en eigenaar van D&B Eventmarketing. Hij zit al sinds zijn vijftiende in het event-vak. Een feest op de middelbare school met Ad Visser was de start van zijn loopbaan achter de schermen van evenementen
[Column] Roderick Martens: Innovatie? Denk ecosystemen
22-11-2019 | 12:38:42
Je hebt vast wel gehoord van een ecosysteem in zijn ecologische betekenis: een community van levende organismen in samenhang met niet-levende componenten uit hun omgeving, interacterend als een systeem. Denk: het koraalrif
[Podcast] Mariëlle Krouwel over Fred van Leer, kerstcommercials en de mismatch tussen adverteerder en bureau
22-11-2019 | 11:37:00
Mariëlle Krouwel is Head of Brand Portfolio, Media & Communications bij de Volksbank, de Nederlandse staatsbankorganisatie achter ASN Bank, BLG Wonen, RegioBank en SNS. Ze is daarnaast blogger, spreker en een marketeer in hart en nieren
[Podcast] René Zeedijk over Too Good To Go, purposemarketing en meer
22-11-2019 | 11:02:00
René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie
[Onderzoek] PIM Marketing Trendrapport: Zoektocht naar betekenis
21-11-2019 | 13:33:00
Marketeers willen allemaal de klant centraal stellen. Daarvoor moet je echt begrijpen wat de behoeften en drijfveren van individuen zijn. Het PIM Marketing Trendrapport 2020 heeft als thema de zoektocht naar betekenis
[Onderzoek] CMO’s willen volledig in controle zijn volgens Deloitte/IAB
21-11-2019 | 11:46:04
CMO’s willen volledig in controle zijn wat betreft planning, budget en media, maar bovenal van first party data. Dit blijkt uit het rapport What's on the CMO Agenda dat Deloitte in opdracht van IAB Nederland heeft gemaakt waarbij 25 CMO's geïnterviewd zijn
Alexander van Dam penningmeester PIM
15-11-2019 | 14:04:20
Met de aanstelling van deze finance professional wil PIM het financiële vak en het marketingvak dichter bij elkaar brengen met als doel om samen meer impact te hebben
Marco Knoot Directeur Marketing Groupe Renault Benelux
08-11-2019 | 10:48:00
Marco Knoot is per november 2019 directeur marketing bij Groupe Renault Benelux en hiermee verantwoordelijk voor alle de marketingactiviteiten van Renault. Hij neemt de functie over van Thomas Brient
Jeroen de Bakker begint netwerkplatform Second Opinion
06-11-2019 | 10:01:00
Jeroen de Bakker start, samen met vijftien experts, het zelfstandige initiatief: Second Opinion, een nieuw platform dat besluitnemers in de marketing, communicatie en innovatie in verbinding brengt met topspelers uit het vak. De Bakker wil hiermee vergaarde kennis en expertise toegankelijker maken.
Validators begint online platform voor creatietesting
05-11-2019 | 09:07:11
Validators introduceert de STORE, een online platform voor creatietesting in Europa. In de afgelopen tien jaar heeft Validators een dertigtal (neuro)tools ontwikkeld die de effectiviteit van creaties voor alle mediumtypes meet
[Column] Paola Cassone: De stereotype 50-plusser
31-10-2019 | 10:25:11
Heb je ooit stilgestaan bij het aantal stereotypen en vooroordelen dat in ons culturele DNA is ingebed? Ik heb er in de loop van de jaren vele voorbij zien komen. Maar er is één die er vaak uitspringt: de 50-plusser
[Onderzoek] Kek Mama: duurzaamheid belangrijk
18-10-2019 | 14:51:40
Moeders zijn voor veel merken een belangrijke doelgroep. Ook anno 2019 gelden zij voor merken als de gatekeepers die bepalen wat er in huis komt, wat er op tafel staat en wat de vakantiebestemming wordt
[Podcast] Aldo Breed over Kiesjefolders.nl
17-10-2019 | 15:23:00
Aldo Breed is oprichter van Kiesjefolders, een dienst waarmee consumenten papieren folders van hun favoriete winkels thuis kunnen ontvangen. We spreken hem over het ontstaan en de stand van zaken van zijn bedrijf.
[Podcast] Nike Boor over het Fonds Gehandicaptensport
17-10-2019 | 15:08:00
Nike Boor is directeur van het Fonds Gehandicaptensport. Hij is de man van 1% FairShare en al dertig jaar actief in de gehandicaptensport. We spreken hem over het fonds door de jaren heen
Eyewish kiest voor Studio Influence
16-10-2019 | 12:39:00
Eyewish Opticiens heeft Studio Influence gekozen als partner voor het ontwikkelen van influencermarketingcampagnes. Studio Influence wordt verantwoordelijk voor de overkoepelende influencermarketingstrategie van de optiekketen
Ogury opent kantoor in Nederland
15-10-2019 | 10:16:05
Ogury opent een kantoor in Amsterdam. Het is de 23ste vestiging van het bureau, dat actief is op het gebied van privacy en data binnen mobile marketing. Ernst Dirkzwager is aangesteld als Managing Director Benelux. Het Amsterdamse team bestaat uit vier medewerkers
[Onderzoek] Kantar: Bijna helft marketeers heeft balans inzet offline en online media nog niet gevonden
11-10-2019 | 14:28:00
Een groot deel van de marketeers wereldwijd (46%) geeft aan nog niet de juiste balans en synergie te hebben gevonden in de inzet van online en offline media. Zo worstelt driekwart (76%) met het meten van cross-channel-inspanningen
MediaMonks merges with Firewood
08-10-2019 | 09:24:40
S4Capital plc, the new age, new era digital advertising and marketing services company, announces that its digital global content practice MediaMonks today merges with Firewood, an international digital marketing agency built on extensive partnerships with some of the world's best-known technology brands.
[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Marc Hoes, Co-founder & COO Omnitise
03-10-2019 | 09:39:00
Marc Hoes is Co-founder en COO bij Omnitise. Hij is één van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken hem
[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Mariam Mejdoubi, junior-marketeer Van Gogh Museum
02-10-2019 | 10:15:00
Mariam Mejdoubi is junior marketeer bij het Van Gogh Museum. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken haar.
[Interview] Eduard Brenninkmeijer (AGU) over sponsoring van Jumbo Visma
26-09-2019 | 13:12:00
AGU is sinds begin 2019 sponsor van Jumbo Visma. Wij spreken Eduard Brenninkmeijer, Head of Marketing & eCommerce bij AGU, een half jaar na ons eerste interview in een uitzending van Marketing Report
NOSUCH Group van start met investering in B.made
24-09-2019 | 10:10:00
De NOSUCH Group is formeel gelanceerd. De Rotterdamse bureaugroep is van start gegaan met een investering in B.made door NOSUCH
[Podcast] Sándor van Mil over Bolletje
20-09-2019 | 11:54:00
Sándor van Mil is marketingmanager bij Bolletje, verantwoordelijk voor communicatie en media. Eerder werkte Sándor voor Philips, Amefa en Intersnack
[Podcast] Ellen ten Damme over het vermarkten van jezelf
20-09-2019 | 11:38:27
Ellen ten Damme is misschien wel een van de beste Nederlandse zangeressen van dit moment. Maar zij is veel meer dan dat. Ze is ook actrice, muzikant, stout meisje, circusartieste, vamp, componiste, danseres, schrijfster en Pippi Langkous
Maria Garrido (Havas Media) spreekt bij Wisdom in Business
19-09-2019 | 09:34:00
Maria Garrido, Chief Insights Officer Havas Group en Senior Vice President Vivendi Brand Marketing, spreekt bij het Wisdom in Business Event aan de vooravond van The Inner Peace Conference op vrijdag 4 oktober 2019 over hoe een merk betekenis kan toegeven naar consumenten en stakeholders
[Onderzoek] Printreclame doet het beter dan marketeers denken
16-09-2019 | 09:23:00
Printreclame krijgt veel aandacht van consumenten en zorgt voor positieve emoties. Dagbladen en magazines vormen een veilige omgeving voor de reclameboodschappen en vergroten de voorkeur voor merken
Volkswagen past brand design aan
10-09-2019 | 10:49:07
Volkswagen introduceert aan de vooravond van de IAA in Frankfurt het veranderde logo en de opgefriste huisstijl. Dit valt samen met de wereldpremière van de ID.3
Jarno Stolk aan de slag bij 3MO
10-09-2019 | 09:21:00
Jarno Stolk werkt sinds half augustus 2019 vanuit 3MO als mediamanager ad interim voor T-Mobile Nederland. Daarnaast is hij eigenaar van de Blockchain start-up Bchain Media
[Forum] Verbod op reclame met genderstereotypering. Goed idee?
04-09-2019 | 12:10:00
In het Verenigd Koninkrijk zijn voor het eerst reclames verboden op grond van nieuwe regels over genderstereotypering. Het gaat om een reclame voor de elektrische Volkswagen eGolf en een reclame voor een nieuwe smeerkaas van Philadelphia
Team Jumbo-Visma in zee met Bynder
02-09-2019 | 11:36:18
Team Jumbo-Visma gaat de technologie van Bynder inzetten. Daardoor krijgt het team zicht op de duizenden marketing- en communicatie-uitingen van de gecombineerde wieler- en schaatsploeg
Een op de drie marketeers besteedt video uit
02-09-2019 | 11:03:00
Meer dan een derde van de marketingprofessionals besteedt het merendeel van videoproductie uit. Met name voor de opname en montage van producties maakt 37 procent van de marketeers gebruik van een videospecialist
[Podcast] Rianne Govers van Hertog Jan over het beste bier ter wereld
29-08-2019 | 11:21:00
Rianne Govers werkt bij Anheuser-Busch InBev als Senior Brand Manager Hertog Jan. Ze kwam met een mooie actuele aanleiding naar de radiostudio. Hertog Jan Grand Prestige Vatgerijpt Rutte was tijdens de World Beer Awards verkozen tot het beste bier ter wereld
Mobiel.nl kiest voor BetterMatter
27-08-2019 | 10:43:00
Voor de doorvertaling van de merkstrategie naar videocontent kiest Mobiel.nl voor een samenwerking met BetterMatter. Het contentmarketingbureau kwam met het concept De klant, de keuze naar aanleiding van de wensen van Mobiel.nl
[Onderzoek] Hersenscans laten zien of een video ons boeit
27-08-2019 | 09:10:22
Onderzoekers hebben gemeten hoe onze hersenen reageren op tv-commercials. Het blijkt dat hersenen van verschillende mensen identiek reageren als ze boeiende video’s te zien krijgen, zo blijkt uit nieuw onderzoek door Rotterdam School of Management, Erasmus University
Casio partner van Mud Masters Nederland
26-08-2019 | 11:47:00
Op beide dagen van de run is Casio met een stand aanwezig en zal de merknaam G-shock op een van de obstakels te zien zijn. Daarnaast wordt onder andere het logo van G-shock gecommuniceerd in alle uitingen rondom het event
[Column] Bob Goulooze: Over citymarketing
26-08-2019 | 09:27:48
Waar vroeger de lokale VVV’s de USP’s van een stad, dorp of regio verspreidden als het evangelie, ligt dat werk in veel plaatsen nu in handen van een gemeentelijke marketingafdeling. Bob Goulooze buigt zich over Oegstgeest
Volkswagen focust op duurzaamheid met nieuw merklogo en coporate identity
23-08-2019 | 14:15:06
Volkswagen komt met een nieuw merklogo en een nieuwe coporate identity. Daarmee wil het autobedrijf met het idee van een Nieuwe Volkswagen introduceren en het merk in een nieuw tijdperk loodsen
[Commercial review] Gijs van der Togt: fietsendieven, Surinaamse trots, rematch met Max
22-08-2019 | 15:29:00
Gijs van der Togt (MediaCom) buigt zich over uiteenlopende commercials, waarin mensen, verhalen en actie centraal staan
Lancering DeMarketeer50 - stuur nu jouw voordrachten in!
16-08-2019 | 13:35:00
Welke marketeers zijn het meest zichtbaar, welke markteers mengen zich in het debat met een eigen geluid, welke marketeers zijn het meest innovatief, een voorbeeld voor anderen, welke marketeers lopen voorop, staan voor een andere wereld, welke marketeer toont lef en doet het helemaal anders
Eazie deelt 18.000 maaltijden uit aan eerstejaarsstudenten
15-08-2019 | 15:32:28
Healthy-foodketen eazie verspreidt tijdens de introductieweken van vijf universiteiten 18.000 gezonde maaltijden onder eerstejaarsstudenten
Mediaplus Nederland van start
14-08-2019 | 12:16:00
Serviceplan Group, een onafhankelijke bureaugroep in Europa, breidt haar diensten in Nederland uit. Met de start van Mediaplus Nederland verenigt Serviceplan Group alle merk-, communicatie- en mediadiensten onder één dak in Amsterdam
[Podcast] Ariane Inden over online verkopen, kinderen op billboards en vaste klanten
29-07-2019 | 08:00:00
Ariane Inden is oprichtster en eigenaar van Ariane Inden Cosmetics. Ze heeft een succesvol merk in het luxere segment opgezet dat natuur- en milieuvriendelijk is, geen dierlijke grondstoffen gebruikt en niet op dieren test.
[Podcast] Michel Palmen over marketing en zijn nieuwe rol als head of Advanced Marketing Solutions bij Viacom
26-07-2019 | 10:50:00
Michel Palmen is sinds december 2018 Head of Advanced Marketing Solutions bij Viacom International Media Network Benelux. Hij heeft twintig jaar ervaring in de wereld van media en marketing. Wij spreken hem.
DDMA breidt team uit met Erik Molkenboer en Bo van den Bosch
26-07-2019 | 09:38:14
DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, heeft Erik Molkenboer aangesteld als manager operations, content & community. Bo van den Bosch gaat als data-analist en projectmanager aan de slag
Dept lead agency voor spellenmaker Jumbodiset
23-07-2019 | 09:50:37
Jumbodiset kiest voor Dept als lead agency. Het spel-, puzzel- en speelgoedconcern versterkt daarmee zijn merken in vijftig landen waarin zij wereldwijd opereert en zet in op meer schermvrije gezelligheid en plezier
[Column] Bas Vlugt: Friethoes
21-07-2019 | 20:27:00
Als ik zou zeggen dat ik er nooit kom, zou ik liegen. Maar ik loop er ook weer niet de deur plat: de snackbar op de hoek. Bij ons in Haarlem in Kleverpark heet die snackbar Snack 5 en dat is in zekere zin een goede naam
Harold Verhaaf senior technisch producent TIG Sports
15-07-2019 | 12:14:45
Bij TIG Sports gaat Harold Verhaaf zich vooral bezighouden met de Formule 1 Dutch Grand Prix en de Invictus Games. Eerder was hij senior technisch productiemanager en mede-eigenaar van SEA
The Post doet contentmarketing voor Wavin
09-07-2019 | 09:55:00
Contentmarketingbureau The Post uit Zwolle verzorgt sinds dit voorjaar de contentmarketing van het Hardenbergse bedrijf Wavin. Dat is marktleider in kunststof leidingsystemen.
[Interview] Mark Landman: De bedrijven waar wij mee werken, moeten anders durven denken
08-07-2019 | 12:27:00
Mark Landman is Managing Partner van DotControl & RockBoost. We spreken hem over ontwikkelingen in de branche, de groei en plannen van DotControl en de uitbreiding van het creatieve team
Autoriteit Persoonsgegevens waarschuwt banken betaalgegevens niet zomaar te gebruiken
04-07-2019 | 13:24:00
Banken mogen hun klanten niet zomaar gepersonaliseerde aanbiedingen sturen op basis van hun betaalgegevens. De Autoriteit Persoonsgegevens roept alle banken daarom op om goed te kijken naar hun beleid rond direct marketing
Greenhouse Group lanceert propositie voor marketplaces
04-07-2019 | 11:47:00
Greenhouse lanceert deze maand een team dat zich volledig gaat toespitsen op het integreren van marketplaces als Amazon, bol.com & Google Shopping Express binnen de sales-, marketing- en distributiestrategie van merken
Mona Keijzer doet ongevraagde telemarketing volledig in de ban
04-07-2019 | 11:12:00
Staatssecretaris Mona Keijzer gaat ongevraagde telemarketing verbieden. Bedrijven of organisaties mogen zzp'ers straks alleen nog benaderen via de telefoon als zij daar zelf expliciet toestemming voor hebben gegeven
Bengelmedia aan de slag voor OnePlus
03-07-2019 | 09:57:48
Het internationale smartphonemerk OnePlus heeft Bengelmedia benoemd als marketingbureau in Nederland. Bengelmedia startte recent met een campagne om de naamsbekendheid van het merk en de smartphones van OnePlus bij de consument te vergroten.
[Podcast] Martin de Boer over Corendon
24-06-2019 | 11:53:00
Martin de Boer werkt sinds 2014 voor Corendon. Eerst als marketingdirecteur, sinds oktober 2019 als commercieel directeur. Hij heeft zich sindsdien geen moment verveeld. Martin de Boer was nauw betrokken bij het verplaatsen van een Boeing 747 van Schiphol naar de tuin van Corendon Village Hotel begin 2019
Nudging in de supermarkt stimuleert de verkoop van groenten en fruit
19-06-2019 | 13:28:00
Nederlanders eten nog steeds te weinig groenten en fruit. Om de consumptie te verhogen startte campagnebureau Food Cabinet in opdracht van het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) eind 2018 een uniek experiment naar de potentie van nudges in de supermarkt
Samenwerking tussen KPN en Notificare
18-06-2019 | 11:41:00
Door de samenwerking kunnen KPN-klanten profiteren van de meest relevante contextuele berichten die Notificare biedt. Integratie met het Notificare-platform zorgt ervoor dat zowel mobiele app-data als websitegegevens inzichtelijk en bruikbaar worden
[Startups] HelloMaaS ontvangt investering van 400.000 euro
18-06-2019 | 10:12:00
HelloMaaS ontvangt een investering van 400.000 euro van de Amsterdamse venture capitalist Tablomonto Ventures. Louise Doorn, oprichter en CEO van HelloMaaS, gebruikt de investering om haar team te versterken, sneller nieuwe features te lanceren en de zichtbaarheid van HelloMaaS te vergroten
Digital Marketing Retail Event 2019: data, data en nog eens data!
17-06-2019 | 10:18:00
Donderdag 13 juni 2019 werd het eerste Digital Marketing Retail Event (DMRE) gehouden in Naarden. Een nieuw evenement dat door Sheila Klein Schiphorst is georganiseerd op initiatief van AdCombi, Adform, Resono, Stocard en WindowSketch
[Column] Maartje Blijleven: Samen is leuker dan alleen
14-06-2019 | 14:37:00
Is het niet grappig, dat de meest simpele dingen in de wereld, ook opeens het moeilijkst blijken te zijn? Van nature sluiten we ons met gemak aan bij een groep met gelijkgestemden. Dat hebben we altijd al gedaan
[Podcast] Robbert en Jordan de Vos over Muziekids
14-06-2019 | 14:28:00
Muziek en kinderen staan centraal in het werkzame leven van Robbert de Vos. Hij begon in de jaren 80 met het ambachtelijk bouwen van gitaren, opende een gitaarwinkel en een muziekschool. Tien jaar geleden richtte hij stichting Muziekids op
[Column] Machiel Verkuyl: Made to last
13-06-2019 | 12:38:00
Frizzle Sizzle zong het al: alles heeft een ritme. Laatst viel me op dat de ritmes van merken in Nederland soms anders zijn dan die van consumenten: soms te snel en soms juist te langzaam
One Shoe digitale partner van onderwijsorganisatie Nuffic
13-06-2019 | 10:36:00
Nuffic, de Nederlandse organisatie voor internationalisering van het Nederlandse onderwijs, heeft creative and digital agency One Shoe gekozen als de nieuwe digitale partner voor de komende jaren
Onderzoek Q&A: slechts 9 procent van de retailers is onderscheidend
06-06-2019 | 12:51:00
Het is al jaren onrustig in de Nederlandse winkelstraten. Uit het onderzoek van Q&A blijkt dat daar voorlopig nog geen einde aan komt. Retailers zitten steeds meer stuck in the middle
Tess Honders aan de slag bij BENK
06-06-2019 | 11:08:00
BENK, een activatiebureau gespecialiseerd in Joint Marketing, versterkt het team met Tess Honders. Zij gaat aan de slag met bestaande en nieuwe klanten binnen BENK.
Coca-Cola komt met recycling-campagne
05-06-2019 | 13:37:00
Let’s not waste this Summer, dat is het thema van de campagne waarmee Coca-Cola in Nederland het belang van recyclen deze zomer centraal stelt
NU.nl bundelt krachten met Moving Digital
05-06-2019 | 10:47:00
NU.nl en Moving Digital zijn een samenwerking gestart om 80 procent van het totale woningaanbod in Nederland geautomatiseerd te promoten via de NU.nl propositie NUlokaal adverteren
VTech kiest Blauw Gras na bureau-oriëntatie
04-06-2019 | 12:47:00
Internationaal speelgoedconcern VTech heeft na een bureau-oriëntatie gekozen voor Blauw Gras. VTech brengt de content onder bij het Amsterdamse bureau
[Column] Paola Cassone: Generaties
03-06-2019 | 10:09:00
Zijn de verschillen tussen de millennials en generatie Z nu echt zo groot? En welke gevolgen heeft dit voor je marketingstrategie? Paola Cassone verdiept zich in de generaties.
[Podcast] Helen Zuurmond en Bas Karsemeijer over HEMA
29-05-2019 | 12:36:00
In 2017 lanceerde HEMA de klantenpas Meer HEMA. Binnen drie weken tijd had de pas een miljoen gebruikers – nu zijn dat er 4,3 miljoen
MKB’ers en bureaus worstelen nog steeds met AVG-eisen
23-05-2019 | 12:13:00
Een jaar nadat de Algemene Verordening Gegevensbescherming op 25 mei 2018 van kracht is gegaan, voldoen MKB’ers en bureaus nog steeds niet aan alle eisen van de Europese privacyregelgeving. Dat blijkt uit de AVG Status Check van DDMA
[Column] Bojan Stigter: Wie is het kuddedier?
21-05-2019 | 08:42:00
Laten we aangereikte handvatten alsjeblieft gebruiken als startpunt van een discussie, in plaats van een beknellend keurslijf. Laten we accepteren dat de magische formule niet bestaat en dat ieder merk een tailormade aanpak verdient
Fitzroy komt met whitepaper Edibles - tasting the future of food and drinks
20-05-2019 | 11:35:00
Bij Fitzroy zijn de afgelopen tijd onder andere de veranderingen binnen Online services, Health en Food & drinks in kaart gebracht. Voor deze laatste sector is er nu een wrap-up beschikbaar in de vorm van een pdf
[Nederlands MediaNetwerk TV] Louise Doorn over HelloMaas
16-05-2019 | 11:27:00
Louise Maas is oprichter en CEO van de startup HelloMaas, dat staat voor Marketing as a Service. Ze vertelt over de voordelen van het inzetten van een flexibele schil en de plannen voor het komende jaar
Pepsi sponsort optreden Imagine Dragons bij Champions League finale
09-05-2019 | 12:42:00
De band Imagine Dragons zal bij de openingsceremonie van de Champions League finale optreden. Dit heeft Pepsi bekendgemaakt, de sponsor van de voetbalwedstrijd
Vizeum wint pitch mediaplanning Capri-Sun
08-05-2019 | 13:49:00
Vizeum heeft de pitch gewonnen voor de mediaplanning van Capri-Sun in Europa. Vizeum, onderdeel van Dentsu Aegis Network, is daarmee voortaan verantwoordelijk voor alle online en offline kanalen van Capri-Sun
Broodzaak op NS Stations wordt TRECK
07-05-2019 | 12:57:53
De 29 vestigingen van Broodzaak op de NS Stations worden vervangen door het nieuw ontwikkelde merk TRECK.De vestigingen op de stations van Haarlem, Amersfoort en Leiden worden eind mei als eerste omgebouwd
Affiliprint sluit partnership voor aanplant bomen in Madagaskar
06-05-2019 | 13:16:00
Insertmarketingbedrijf Affiliprint gaat een samenwerking aan met Eden Reforestation Projects. De non-profitorganisatie werkt in ontwikkelingslanden aan de wederopbouw van de natuur
[Column] Paola Cassone: Versplintering in food tribes
06-05-2019 | 13:08:00
Je zou kunnen zeggen dat verschillende eetculturen altijd hebben bestaan in onze maatschappij. De reden dat deze culturen nu worden benoemd, is dat opiniegroepen een krachtig middel in sociale netwerken hebben om met elkaar in contact te komen, ideeën uit te wisselen en gesprekken te voeren over hun visie
BENK initieert activatiecampagne Lindahls Kvarg en Intersport
30-04-2019 | 12:39:00
Met #overtrefjezelf wil Lindahls consumenten activeren en inspireren om een stapje extra te zetten, of het nu om een groot of klein sportdoel gaat. Lindahls en Intersport treden samen op als een motivator en reiken handvatten aan om sportdoelen te behalen
[Podcast] Eduard Brenninkmeijer over AGU, sponsoring, regenkleding en performance fietsen
16-04-2019 | 12:54:00
Eduard Brenninkmeijer is Head of Marketing & eCommerce bij AGU, een merk met een lange geschiedenis en grote ambities. In een wereld waar meer aandacht komt voor duurzaamheid, staat fietsen vanzelfsprekend in de schijnwerpers. AGU zet met producten als fietskleding en fietstassen in op EveryDayRiding
Platform HelloMaaS voor marketing on demand van start
16-04-2019 | 10:34:00
In contact komen met freelance marketeers, een marketingplan maken en pakketten afsluiten voor marketing: dit biedt het platform HelloMaas, dat net van start is gegaan
[Column] Maartje Blijleven: Voor onze dochters
08-04-2019 | 10:54:00
Als je je publiek echt goed wil bereiken, dan vertel je je verhalen face to face, nog steeds de meest ultieme en persoonlijke manier van communiceren. Op de zeepkist, op een podium, want dan bereik je een groot publiek. Dan maak je impact. Dan connect je. En claim je je expertise
Peter Mulder CCO bij Enterprise Rent-A-Car Netherlands
27-03-2019 | 12:05:00
Peter Mulder, medeoprichter en directeur van Dutch Independents Network, wordt partner bij Enterprise Rent-A-Car Netherlands
Dit is nu marketing van marketinggoeroe Seth Godin in de winkels
18-03-2019 | 14:35:00
Met Dit is nu marketing deelt hij voor het eerst het geheim van zijn marketingkennis: goede marketeers gebruiken consumenten niet om de problemen van hun bedrijf op te lossen, ze gebruiken marketing om de problemen van hun klanten op te lossen
MAGNA Outlook wordt REDEFINE magazine
13-03-2019 | 09:55:00
REDEFINE biedt een podium aan specialisten en professionals die de mediawereld duiden vanuit hun expertise en die verder kijken dan wat er tot nu toe speelt. Kopstukken, trendwatchers en andere aansprekende namen geven hun ongezouten mening
Dorel Juvenile kiest OrangeValley als digital marketing partner
08-03-2019 | 13:29:00
Dorel Juvenile heeft OrangeValley uitgekozen als Europees marketing partner op het gebied van digitale activatie. Het portfolio van Dorel Juvenile bestaat uit merken zoals Maxi-Cosi, Quinny, Safety 1st en Tiny Love, aangevuld met regionale merken
Eredivisie en Brandloyalty gaan samenwerking aan
01-03-2019 | 14:09:00
BrandLoyalty, een belangrijke speler loyaliteitsprogramma's voor de food-retailsector, heeft een overeenkomst getekend met Eredivisie Media & Marketing voor een partnership met de Eredivisie
Reclamebureau Kick! start Kick! Marketing
01-03-2019 | 12:31:00
Reclamebureau Kick! heeft per 1 maart 2019 Kick! Marketing opgericht. In navolging van de digitale tak Kick! Digital in 2016, is een apart bedrijfsonderdeel dat zich volledig focust op marketingadvies en marketingstrategie opgezet
[Onderzoek] Google en BCG: volwassen digitale marketing brengt meer omzet en bedrijfsresultaat
27-02-2019 | 14:08:00
Bedrijven die digitale transformatie omarmen en hun marketingactiviteiten op een volwassen manier gestalte geven kunnen profiteren van snelle en forse verbeteringen van de prestaties van hun campagnes. Dit blijkt uit onderzoek door de Boston Consulting Group, kortweg BCG in opdracht van Google
Vente-Exclusief kiest voor Linden & Barbosa
27-02-2019 | 13:08:00
Vente-Exclusive heeft creatief en strategisch communicatieadviesbureau Linden & Barbosa verkozen als nieuwe partner. Linden & Barbosa heeft de communicatiestrategie ontwikkeld en gaat het merk en de producten bij relevante doelgroepen onder de aandacht brengen
[Column] Ronja Slierendrecht: Welke video's scoren?
21-02-2019 | 11:04:00
Als ondertitelbedrijf zien we bij Zoom Script allerlei verschillende video’s langskomen. We stuurden 50 klanten een enquête over statistieken van hun video’s. De opvallendste zaken deel ik graag met je
[Column] Annemarije Tillema: Dear future...
20-02-2019 | 10:09:00
Op steeds meer afdelingen in tal van organisaties werken mensen aan sociale, milieugerelateerde verantwoordelijkheid. Van veel bedrijven hoor ik dat zij dit jaar specifieke campagnes gaan creëren, gericht op het onderwerp duurzaamheid. Ik geloof daar heilig in; je klanten en consumenten meenemen om hen het eerlijke en oprechte verhaal over je merk te vertellen
[Column] Femke Leemeijer: Je doelgroep in een hokje
19-02-2019 | 09:11:00
Misschien dat in de toekomst op 50-plusgerichte reclames niet meer blijven hangen in de vrolijke scootmobieler die met de traplift op weg gaat naar de inloopdouche met onderwaterstoeltje
Arjen Hettinga Managing Director bij Oogst, a Merkle company
15-02-2019 | 10:29:00
Arjen Hettinga volgt Philip Spaas op, Managing Partner en medeoprichter van Oogst. Samen met Maurice Vriend, Director Operations, vormt Arjen het management team en de dagelijkse leiding van Oogst
Super Digital en Traffic4u gaan op in Reprise Nederland
15-02-2019 | 10:17:00
IPG Mediabrands lanceert het digital marketinglabel Reprise in 42 landen. Reprise Nederland zal bestaan uit de ruim 150 professionals van Super Digital en Traffic4u. Daarmee verdwijnen de namen Super Digital en Traffic4u
Nederlandse studio's ontwikkelen visuele identiteit voor de cricket Indian Premier League
31-01-2019 | 13:06:00
De nederlandse studios Addikt en Dog and Pony hebben samen met het Indiase Codesign de broadcast identiteit ontwikkeld voor de Indian Premier League.
[Onderzoek] Nederlandse evenementenbranche verwacht groei in 2019, kansen voor marketeers
31-01-2019 | 12:31:00
De Nederlandse evenementenbranche verwacht groei in 2019 en ziet kansen voor marketeers. Dit blijkt uit Pulse Report, het trendrapport voor de evenementenbranche van Eventbrite
Alfred en Zigt presenteren Powerpeers aan het grote publiek
31-01-2019 | 11:41:44
Met de boodschap Power to the People presenteert PowerPeers zich dankzij Zigt aan het grote publiek
Oatly kiest voor PHD in Europa
30-01-2019 | 12:16:00
Oatly, het Zweedse bedrijf dat voedzame en ecologische drankjes maakt van haver, brengt per direct alle media planning en buying activiteiten onder bij PHD in diverse EMEA markten
Prof. Verlegh en Energize met wetenschappelijk onderzoek naar creeren verdiende aandacht
24-01-2019 | 11:54:00
Samen met professor Peeter Verlegh van de VU Amsterdam heeft Energize onderzoek gedaan naar het fenomeen aandacht
Klanten Ekoplaza doneren statiegeld aan Plastic Soup Foundation
23-01-2019 | 12:07:00
Klanten Ekoplaza doneren statiegeld aan Plastic Soup Foundation. In 2018 is 11.703 euro gedoneerd voor de Plastic Soup Foundation dankzij statiegeldmachine van Ekoplaza
Sportbedrijf Rotterdam vergunt Conspiracysinc merk- en marketingactiviteiten
23-01-2019 | 11:14:00
Het Sportbedrijf Rotterdam vergunt Conspiracysinc merk- en marketingactiviteiten. ConspiracyInc heeft daartoe een aanbesteding gewonnen voor de komende twee jaar
Rink Teertstra van MAN treedt toe tot het bestuur van PIM
18-01-2019 | 14:59:00
Rink Teertstra van MAN treedt toe tot het bestuur van PIM. Samenwerking tussen PIM en MAN wordt geïntensiveerd
Marketing & Innovation Kickoff 2019
18-01-2019 | 13:13:00
Vrijdag 8 februari de Marketing & Innovation Kickoff 2019. Wat hebben Hardt Hyperloop, ALD Automotive, SnappCar en personalisatieplatform Unless gemeen?
Skyne Creative Visionaries opent haar deuren in Nederland
17-01-2019 | 13:09:00
Strategie en designburau Skyne start met een Nederlandse tak en heeft een Nederlandse vestiging geopend. Rinske Willemsen is aangesteld als CEO
Intracto Groep neemt marketingadviesbureau Luon over
17-01-2019 | 10:53:00
Intracto Groep (Have a Nice Day en Blue Web Solutions) neemt marketingadviesbureau Luon (inclusief Raak) over.
Tabaksverslaving, Kinderpardon en Appen in het verkeer genomineerd voor Issue Award 2019
16-01-2019 | 13:41:00
Tabaksverslaving, Kinderpardon en Appen in het verkeer genomineerd voor Issue Award 2019. Oeuvre award voor Arjen Lubach
Europese Sales & Marketing-organisatie Mitsubishi naar Amstelveen
08-01-2019 | 09:54:00
Mitsubishi Motors Corporation zet een volledige Sales & Marketing-organisatie op in Europa. Daarmee breidt Mitsubishi zijn huidige activiteiten in Europa, naast After Sales, Parts en Logistics, verder uit
Eredivisie voetbalplaatjes terug bij Albert Heijn
03-01-2019 | 11:21:00
Er zijn weer Albert Heijn Eredivisie voetbalplaatjes verkrijgbaar. Voor het eerst zijn er plaatjes van de spelers van het Nederlands vrouwenelftal. Ook wordt de AH Voetbalapp geïntroduceerd; daarmee kunnen plaatjes gescand worden en toegevoegd aan een digitale verzameling
[Interview] Sandra Hofstede van MediaScience: We zijn uitgeoptimaliseerd!
18-12-2018 | 10:16:00
Media, technologie, adverteerders, de wereld: alles en iedereen is de afgelopen jaren steeds meer in beweging en bureaus ook. Dus nam MediaScience ook zichzelf onder handen. We spreken met Sandra Hofstede, Managing Director bij MediaScience
[Column] Art Frickus: Houden van betekent niet dat je er ook je geld besteedt, of de winkel bezoekt
17-12-2018 | 22:26:00
Ten tijde van de overname kon je de HEMA wederom bovenaan het lijstje tegenkomen van meest onmisbare merken. Marcel had daar geen boodschap aan
Unless lanceert succesvoorspeller met ML-tool
14-12-2018 | 09:00:00
Unless, het platform voor personalisatie van websites, lanceert een toepassing waarmee op iedere website automatisch kan worden vastgesteld of een bezoeker ook daadwerkelijk klant gaat worden. Met de Unless-technologie kan vervolgens iedere bezoeker op persoonlijke wijze worden aangesproken op de website, met een nog groter slagingspercentage als gevolg
[Interview] Ron Flens (TCA) over hun grootste social campaign ooit, reputatie en ambitie
13-12-2018 | 09:39:00
TCA (Taxicentrale Amsterdam) zal in december de 250 miljoenste passagier in haar taxi's verwelkomen. TCA viert deze mijlpaal met de campagne De sleutel van Amsterdam. Wij stellen wat vragen aan Ron Flens, Marketing Officer van TCA
WPP en Kantar publiceren de BrandZ Top 30 Dutch Brands
10-12-2018 | 15:54:00
WPP en Kantar hebben de BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands 2018 gepubliceerd. Een ranglijst van, de naam zegt het al, de honderd meest waardevolle merken wereldwijd. Naast deze top 100, publiceren WPP en Kantar voor het eerst de BrandZ Top 30 Dutch Brands
[Interview] Diederik Breijer (IPG Mediabrands): Transformaties gebeuren op veel gebieden tegelijk
07-12-2018 | 17:30:00
IPG Mediabrands besloot twee jaar geleden hun bedrijfsproces van voor tot achter te automatiseren en zo de snel veranderende markt het hoofd te bieden. Nog steeds volgen ontwikkelingen in onze branche elkaar in hoog tempo op
Ruud Frambach wint de PIM Marketing Literatuur Prijs 2018
28-11-2018 | 11:15:00
Doet marketing ertoe? van Ruud Frambach is verkozen tot het beste marketingboek van 2018. Dat heeft Platform Innovatie in Marketing (PIM) bekendgemaakt
[Column] Paola Cassone: Even loskoppelen
26-11-2018 | 11:27:00
Na de laatste update van mijn iPhone heb ik een nieuwe widget geïnstalleerd die mij keurig vertelt hoeveel tijd ik op de iPhone spendeer en welke activiteiten ik onderneem. Ik weet nu dus precies hoeveel tijd ik op de verschillende apps zit
Validators en Vrije Universiteit Amsterdam lanceren Institute for Brand Analytics
21-11-2018 | 11:16:00
Onder de noemer Institute for Brand Analytics bundelen de Vrije Universiteit Amsterdam en Validators krachten op het gebied van brand analytics
[Nederlands MediaNetwerk TV] Anne Marije de Vries Lentsch (Hearst): Content maken is een vak
20-11-2018 | 16:12:00
Door de steeds verdere ontwikkelingen binnen branded content en de groei van het portfolio van Hearst Netherlands, ontstond de behoefte aan een one-stop serviceunit voor alle digitale en crossmediale brandedcontentsamenwerkingen: Hearst Agency.
Leontien Mees directeur Maastricht Marketing
12-11-2018 | 13:05:00
De Raad van Toezicht van Maastricht Marketing heeft Leontien Mees ingaande 15 november aanstaande benoemd als directeur van Maastricht Marketing. Zij wordt daarmee de opvolger van Lars Flinkerbusch
[Case] ZIGT, Exterion Media en Open Universiteit lanceren Perroncollege
10-11-2018 | 13:38:00
Tot aan 5 november stonden treinreizigers te niksen op het perron. De Open Universiteit heeft daar verandering in gebracht. Zeven weken lang wordt op elk groot station in Nederland op een bijzondere manier college gegeven door de Open Universiteit
6Circles breidt uit met Plazamarketing met Amazonspecialisatie
09-11-2018 | 10:20:50
SEM-agency 6Circles biedt per 1 november 2018 Plazamarketing aan, met een specialisatie in Amazon. Widya Bereket is de eerste specialist die deze dienst zal verzorgen.
[Vacatures] Vice zoekt Digital Marketing Manager
06-11-2018 | 13:37:00
We zoeken een gedreven en getalenteerde Digital Marketing Manager met rijke ervaring in en passie voor het uitbouwen van digitale merken. Als Digital Marketing Manager ben jij verantwoordelijk voor de groei van het bereik op de online titels van VICE
[Vacatures] VICELAND Benelux zoekt Marketing Manager
06-11-2018 | 13:15:00
This key senior role is an integral part of the VICE Marketing Benelux team and will report to the Head of Marketing Benelux. Overseeing marketing strategy and output for the channel, the person in this role will set the annual strategy
Ment Kuiper versterkt SCHAAL+ bij ontwikkeling Digital Talentprogramma’s
06-11-2018 | 11:24:58
Per november start marketing- en communicatiedeskundige Ment Kuiper bij SCHAAL+. Ment Kuiper levert ondersteuning bij de verder inhoudelijke ontwikkeling en afstemming van de SCHAAL+-talentprogramma’s en fungeert daarnaast
Frieda Ulsamer de Waard verlaat KOKORO Amsterdam
30-10-2018 | 14:43:00
Na ruim drie jaar stopt Frieda Ulsamer de Waard als CSD/partner bij KOKORO Amsterdam. Reden voor haar vertrek is het veranderende bureaulandschap, de manier waarop zij daar tegenaan kijkt en hoe het bureau zich hieraan aanpast
[Column] Bart Lakeman: De onbewuste kracht in consumptie
26-10-2018 | 10:41:00
In ons dagelijks werk spreken wij, marketingprofessionals, met regelmaat over behoeftes van consumenten. Als we goed in staat zijn die behoefte te begrijpen en er op in te spelen, kunnen merken relevant zijn
Hunkemöller partnert met Selligent Marketing Cloud voor e-mailmarketing
25-10-2018 | 12:45:00
Selligent Marketing Cloud, bedrijf voor B2C marketing automation, is door Hunkemöller verkozen om de gepersonaliseerde e-mailmarketing naar een hoger niveau te tillen. Hunkemöller is het snelst groeiende lingeriemerk in Europa
Het PR Bureau breidt uit
25-10-2018 | 12:03:00
Het PR Bureau breidt haar team uit met vijf medewerkers. Kirsten Schuurman en Emilie Funken zijn aangesteld als pr-adviseur, George van Oostrom is aangetrokken als Digital Advisor en Sacha van Duren
[Onderzoek] Webshops: focus op generatie Z in december
25-10-2018 | 11:25:00
Generatie Z; achttien tot 24-jarigen, blijft ons verrassen. De ongrijpbare generatie die bestaat uit zogeheten mobile natives, koopt van alle generaties het vaakst decembercadeaus. Maar liefst 88 procent van mensen in deze leeftijdscategorie
Dutch Independents Network verbreedt portfolio met Mobile Interaction Company
25-10-2018 | 10:03:00
Dutch Independents Network heeft de Mobile Interaction Company (M.I.C) toegevoegd aan het team. Dutch Independents Network is het netwerk in marketing, media en creatie van specialisten dat samenwerkt voor adverteerders
Contenture genomineerd voor Grand Prix Content Marketing Award 2018
23-10-2018 | 15:44:00
Contenture is met de case Drinkwaterplatform genomineerd voor de Grand Prix Content Marketing Awards, in de categorie Not for Profit
[Interview] Vincent Roders over SCHAAL+
23-10-2018 | 11:24:00
Begin oktober rondde de tweede lichting young professionals bij SCHAAL+ hun digital marketing traineeship af. Een traineeship dat SCHAAL+ aanbiedt om van startende marketeers in anderhalf jaar tijd gewilde marketingtalenten te maken
Berend Jan Hoekman en Jeroen Tas directieleden Hyundai
23-10-2018 | 10:38:00
Twee managers versterken per direct de directie van Hyundai Motor Nederland. Berend Jan Hoekman is aangesteld als Commercial Director en Jeroen Tas als Director Marketing
Huawei en Quest kiezen voor Het PR Bureau
22-10-2018 | 09:14:00
Huawei slaat de handen ineen met Het PR Bureau. Dat is de uitkomst van de pr-pitch die het technologiebedrijf onlangs organiseerde. Het PR Bureau verzorgt in Nederland de marketing- en corporate pr-activiteiten van de consumentendivisie van de multinational
[Interview] Kyra Roest: Creativiteit is de enige onderscheidende factor
19-10-2018 | 08:49:00
Een introductie over deze vrouw en haar werkzaamheden wordt niet alleen minstens een pagina lang, het is ook overbodig. Op plek 94 in de lijst van de 100 meest invloedrijke mensen in de media, beïnvloedt Kyra Roest
[Interview] Wouter Theijsmeijer en Jeroen de Graaf (Ematters): Clickratio's van 50 procent zijn mogelijk
17-10-2018 | 09:41:00
In 2017 besloot Ematters zich volledig te richten op eCRM en marketing automation. De nieuwe managing director Jeroen de Graaf heeft als taak de bureaustrategie uitbouwen en het steeds schaarsere marketingtalent binden
[Column] Paola Cassone: Op z'n Japans
01-10-2018 | 09:44:00
De Japanse film Tampopo uit 1985 is recentelijk gerestaureerd en draait nu in vele arthouse bioscopen in Nederland. Ik kan de visie van deze film aan alle collega’s en marketeers aanbevelen. Het is een film over de geneugten van voedsel
The Last Minute Club gelanceerd
28-09-2018 | 11:33:00
Steeds meer creatieven en specialisten op het gebied van marketing en communicatie zijn door de snelle veranderingen in de bureauwereld en in het vakgebied voor zichzelf begonnen. Er is een heel leger aan zelfstandig werkende art-directors
[Column] Marianne van Soomeren - PAS OP: Overstekende influencers
20-09-2018 | 09:57:00
Vorige week was ik bij het Influencer Marketing Event. Omdat ik in de organisatie zat, waren de presentaties geen verrassing meer. Maar er is toch één punt wat mij bezig blijft houden: crossovers. Kirsten Jassies had het even over de crossovers van oude
Hellwig en Veldhoen Senior Consultants bij LEWIS
18-09-2018 | 15:15:00
LEWIS heeft twee Senior Consultants aangesteld. Het internationale communicatiebureau verwelkomt Domien Hellwig als Creative Director in Eindhoven en Martine Veldhoen als Client Services Dire
Marqt kindermarketingvrij
14-09-2018 | 10:01:00
Marqt rekent af met kindermarketing voor ongezonde producten. Alle snoep, koekjes, dranken en ontbijtgranen die door middel van (teken)figuurtjes gericht zijn op kinderen, worden momenteel uit alle winkels gesaneerd
BVA stelt Henriette van Swinderen aan als directeur
12-09-2018 | 11:33:00
BVA bond van adverteerders benoemt Henriette van Swinderen tot directeur. Van Swinderen zal per 1 oktober beginnen. Van Swinderen heeft een lange staat van dienst in verschillende marketing- en communicatiefuncties bij onder andere Procter & Gamble
[Forum] Hoe komt ING van het maffia bank imago af?
12-09-2018 | 09:29:00
We hadden natuurlijk al de bankencrisis waarbij burgers met frisse tegenzin met miljarden euro's onze systeembanken overeind hielden die zich hadden vergaloppeerd in dubieuze financiële producten waarvan ze zelf niet wisten hoe ze in elkaar zaten
Uberall neemt Navads over
11-09-2018 | 08:56:00
Uberall maakt bekend dat het Navads heeft overgenomen. Navads levert oplossingen voor het beheer van locatiegegevens voor bureaus die bedrijven van elke omvang bedienen
Heineken schrapt ‘Open your world’ en verandert merkstrategie
10-09-2018 | 08:33:00
De tagline ‘Open your world’ slaat niet langer aan bij de millennialdoelgroep van het biermerk
[Interview] Carlijn Offergelt over Brand Your Party
06-09-2018 | 15:17:00
Onlangs publiceerden we een artikel over Brand Your Party, een voor Nederland nieuw concept dat online marketing met offline experience combineert. We spreken Carlijn Offergelt, oprichter van Brand Your Party, die de ins&outs met ons deelt
[Interview] Nadine Nooteboom van Swapfiets: Aandacht moet je verdienen
04-09-2018 | 13:50:00
Het Nederlandse bedrijf Swapfiets is bezig aan een opmars en opereert in inmiddels vier landen. Wij spreken Nadine Nooteboom, Head of Marketing bij Swapfiets over de ontwikkelingen van Swapfiets en de rol die het speelt in duurzaam ondernemen
Basedriver werkt samen met Cronos
27-08-2018 | 09:58:00
Het Nederlandse marketingtechnologiebedrijf Basedriver is een samenwerking aangegaan met het Belgische Cronos. Gezamenlijk gaan de bedrijven Belgische marketeers helpen
TerrierCom werkt voor CDP
23-08-2018 | 13:16:00
TerrierCom is de pr- en contentpartner in de Benelux van internationale milieuorganisatie CDP. TerrierCom zal CDP ondersteunen bij het versterken van de positie van de non-profit in de Benelux
Adobe breidt e-mailmarketing uit naar andere kanalen
23-08-2018 | 09:16:00
Adobe introduceert nieuwe cross-channel innovaties gebaseerd op de creativiteit en data van Adobe Campaign, dat onderdeel uitmaakt van Adobe Experience Cloud
Agency Spotter Releases August 2018 Report
14-08-2018 | 09:47:00
​​Agency Spotter's Top 20 Advertising Agencies Report has named Traction as the number one advertising agency. Located in San Francisco, Traction is highly focused on the experiences good marketing can provide audiences
[Column] Michiel Veugelers: Wat merk je van algoritmes onder het boodschappen doen?
13-08-2018 | 08:59:00
Ik word vooral blij als de eigenaresse van de supermarkt persoonlijk komt meehelpen met het inpakken van de boodschappen. Dat voelt persoonlijk en sympathiek. Van een biologische bloemkool met korting krijg ik niet dat warme gevoel van binnen. Ik zal wel verwend zijn
Dommelsch introduceert het Pilsjasje
08-08-2018 | 11:24:00
Het Pilsjasje is gemaakt van spijkerstof en bevat een koelvak, bieropener en zakje voor een borrelhap. Het jasje is ontwikkeld als tegengeluid op de steeds complexere wereld van (speciaal)bieren
Caroline Boogaard senior consultant Kirkman Company
07-08-2018 | 11:02:00
Boogaard's expertise ligt op het snijvlak van marketing- en HR-vraagstukken. Concreet betekent dit dat zij vanuit Kirkman Company onder andere een bijdrage zal leveren aan de ontwikkelingen op het gebied van employee experience
[Column] Machiel Verkuyl: English please!
07-08-2018 | 10:33:00
Met alle verschuiving van mediabudget naar media die op mobiel geconsumeerd worden en de opkomst van spraakgestuurde assistenten, zoals Google, Siri en Amazon, kan geen marketeer verzaken om over taal na te denken
[Column] Michiel Veugelers: I see dead people! De plot spoiler als marketinginstrument in de filmindustrie?
06-08-2018 | 08:38:00
Tegenwoordig lijkt de plot spoiler een hype op zich. Elke grote film hult zich tegenwoordig in stilzwijgen, alles is geheim, filmsets zijn hermetisch afgesloten en cast en crew hebben een zwijgplicht. De fans daarentegen gaan los op social media en analyseren alles
Oogst werkt samen met Datatrics
31-07-2018 | 13:33:43
Oogst wordt partner van Datatrics. Het Datatrics platform richt zich op customer journeys met behulp van klantdata en voegt hier algoritmen en machine learning aan toe
SodaStream lanceert limited edition ter ere van Gay Pride
26-07-2018 | 10:39:00
Ter ere van de Gay Pride lanceert bruiswatermerk SodaStream een limited edition herbruikbare flessen. Onder de naam Love is Love, de eerste huisregel bij SodaStream, voert het wereldwijd campagne om de LHBT-acceptie te vergroten
WWAV en Happy Data bundelen krachten
25-07-2018 | 08:59:00
WWAV, bureau voor marketing en communicatie voor non-profits, gaat samenwerken met Happy Data, expert op het gebied van data-analyse en -verrijking. Door de krachten van beide bureaus te bundelen, kan er een 360-gradenklantbeeld
[Onderzoek] HubSpot Research: Inbound marketing wereldwijd belangrijkste marketingstrategie
17-07-2018 | 14:37:00
Het belang van inbound marketing voor leads sluit goed aan bij de belangrijkste wensen van marketeers: 69 procent van alle respondenten in het HubSpot-onderzoek noemt de conversie van contacten en leads naar klanten de hoogste prioriteit
OF-Cityplan gaat strijd aan met leegstand winkelcentra
17-07-2018 | 10:07:00
Het gemak van online shoppen heeft veel winkelcentra veranderd in halve spooksteden. Een project in Friesland, dat binnenkort in de rest van Nederland wordt uitgerold, moet daar verandering in brengen
Dept versterkt Scandinavische ambities met overname Deense QuantAds
12-07-2018 | 10:09:49
QuantAds, een online marketingbureau in Denemarken, wordt onderdeel van digital agency Dept. Het Deense bureau heeft 50 mensen in dienst vanuit hun basis in Kopenhagen en zal met hun aansluiting de internationale ambities van Dept verder versterken
Bol.com kiest Dept als lead agency
12-07-2018 | 09:44:00
Bol.com heeft na een bureau-oriëntatie en pitchtraject gekozen voor agency Dept, dat eerder deze week ook Beiersdorf in het portfolio mocht toevoegen. Bol.com is ervan overtuigd dat Dept met hun digitale DNA in combinatie met de creatieve geest, het juiste bureau is
[Interview] Jasper Bronner over onderzoek Cultural Connections
06-07-2018 | 11:59:00
Samen met Hofstede Insights zette MediaCom het onderzoek Cultural Connections op, een cultuurmarketingstudie uitgevoerd in 63 landen onder 60.000 consumenten. Wij spreken Jasper Bronner, Business Science Director van MediaCom, over de resultaten
[Column] Folkert Langeveld: Marketeer, reflecteer!
05-07-2018 | 11:27:00
Marketeers, merken en mensen: reflecteer! Draag je zwakheden als een onderscheiding op je borst. Dwing jezelf om regelmatig uit je eigen distortion field te stappen. Alleen dan kun je groeien; persoonlijk en zakelijk
Jos Wolsing Head of Marketing & Communications WindShareFund
03-07-2018 | 16:39:00
Jos Wolsing komt het team van WindShareFund versterken in de rol van Head of Marketing & Communications. Wolsing verlaat Publicis One, waar hij werkzaam was als Chief Innovation Officer van Zenith
IPG neemt Acxiom Marketing Solutions over
03-07-2018 | 15:42:00
The deal combines IPG’s media, creative, marketing services and analytics capabilities, global scale and consumer insights, with AMS’s expertise in data management
[Column] Paola Cassone: In Byron Sharp we trust
03-07-2018 | 13:32:00
Toen ik nog een jonge mediastrateeg was, geloofden wij in Ehrenberg en McDonald. Toen kwam John Philip Jones en nu hebben we Byron Sharp. Al deze marketinggoeroes beloven ons een en hetzelfde: dat onze merken altijd welvarend zullen zijn als wij hun theorieën volgen
Etcetera ontwikkelt condoom voor Ben
03-07-2018 | 11:13:00
Ben en Etcetera introduceren met een dikke knipoog het Ben Telefooncondoom als de oplossing voor de hedendaagse relatieproblemen. Daarmee wil het bedrijf laten zien dat je ook in bed meer plezier kunt beleven door minder op je mobiel te kijken
RTB House opent AI Marketing Lab
02-07-2018 | 10:12:00
AI Marketing Lab is een afdeling die zich focust op research en development op het gebied van marketing. De nieuwe afdeling staat los van de algemene R&D-afdeling en richt zich op het creëren van een omgeving waarin nieuwe marketingtechnologieoplossingen (mar-tech) onderzocht en ontwikkeld kunnen worden
[Interview] Remco Duinkerken: Platte commercie werkt voor geen meter
27-06-2018 | 09:19:00
Na dertien jaar te hebben gewerkt voor Boomerang in verschillende functies, heeft Remco Duinkerken begin dit jaar het mediabedrijf overgenomen. Jongeren zijn zijn primaire doelgroep. "Vanwege de digitale mondigheid krijg je het nu eerder en harder voor je kiezen wanneer je het verprutst"
Publicis One Innovation Day voor eerst in Nederland
25-06-2018 | 12:13:00
Tegelijkertijd met Publicis One-collega’s in Londen en New York, gebruikten multidisciplinaire teams met onder andere professionals vanuit Starcom, Leo Burnett en MSL hun kennis, creativiteit en tijd om drie sociale ondernemingen te helpen bij communicatie en marketinguitdagingen
Villa Sonnewende onder de aandacht door verkooptrailer. Nieuwe trend?
22-06-2018 | 13:50:00
De woningmarkt trekt aan en er worden steeds meer manieren bedacht om woningen onder de aandacht te brengen bij potentiële kopers. Korte filmtrailers lijken in de markt de nieuwe trend
Online Video Monitor: social- en instructievideo's zijn in
22-06-2018 | 11:34:00
Marketingprofessionals verwachten de komende jaren meer gebruik te maken van online video’s. Zo denkt 54 procent van de marketeers dat ze de komende drie jaar vaker social video’s gaan inzetten en 51 procent verwacht vaker instructievideo’s in te gaan zetten. Dit blijkt uit de Online Video Monitor
[Cannes 2018] Live Blog
19-06-2018 | 13:07:00
Marketing Report is in Cannes! We zijn dit jaar in stijl gearriveerd. Met dank aan Wilfred Romijn van Vote Company maken wij onze entree per helikopter. Wij zijn te gast bij de Embassy of Dutch Creativity waar wij kwartier maken onder de gesel van de Mediterrane zon die de temperaturen tot boven de 30 graden opjaagt
Unilever: Industry must increase transparency in influencer marketing
18-06-2018 | 18:00:00
Keith Weed, CMO Unilever, announces that the company is pushing for greater transparency in the influencer marketing space to combat fraud in the digital ecosystem; create better experiences for consumers; and improve brands’ ability to measure impact
[Interview] Majella van Raalte (Beautiful Minds) over local marketing
18-06-2018 | 11:48:00
Beautiful Minds verzorgt al sinds de oprichting van ontwikkelingsbedrijf NHN (Noord-Holland-Noord) in 2007 voor de bedrijfsidentiteit, het merk en de communicatie. De samenwerking is weer met drie jaar verlengd. We spreken met de creatief directeur en partner van Beautiful Minds, Majella van Raalte, over lokale marketing.
PIM en Spotler presenteren B2B Marketing Trendrapport 2018
13-06-2018 | 12:50:00
Menselijk contact blijft de doorslaggevende succesfactor voor marketeers in B2B-markten. Dat is de belangrijkste conclusie uit het B2B Marketing Trendrapport dat Platform Innovatie in Marketing (PIM) en Spotler hebben gepresenteerd
Deens bureau &Co ontwikkelt campagne The Indoor Generation voor VELUX
13-06-2018 | 12:06:00
Voor hun campagne heeft VELUX het Deense bureau &Co in de arm genomen. Doel van de campagne is bekendheid te geven aan de ernstige gezondsheidsrisico’s die gepaard gaan met een leven dat zich voornamelijk binnenshuis afspeelt, zoals problemen die ontstaan door een slecht binnenklimaat, wat in de meeste gebouwen heerst
[Podcast] Deike Schulz en Didier Kick spreken met Robin van Wechem
13-06-2018 | 10:08:00
Journalist Van Wechem gaat met Deike Schulz en Didier Kick in gesprek over eerlijke en open communicatie als basis voor succesvolle marketing. Als consultant geeft van Wechem kritisch advies aan bedrijven die willen kijken hoe hun manier van communiceren overkomt op hun stakeholders
Björn Borg steunt LGBT's met blockchaincampagne
12-06-2018 | 16:38:00
Björn Borg richt platform op waar iedereen, ongeacht hun label, een aanzoek kan doen, trouwgeloften kan uitwisselen en, zowel anoniem of in het openbaar, kan trouwen via blockchain
Easytoys opent flagship store op Tmall
12-06-2018 | 16:03:00
EasyToys is toegetreden tot Tmall, de B2C online platform van Alibaba Group, om erotische lifestyleproducten in China aan te bieden
Brievenbus Reclame Congres | 14 juni 2018
11-06-2018 | 12:27:00
Het Brievenbus Reclame Congres 2018 wordt een sprankelend platform van visies, cases, kennis delen, onderlinge interactie en ontspanning
Zandvoort wint Nationale Citymarketing Trofee 2018
05-06-2018 | 15:39:00
Zandvoort won de Nationale Citymarketing Trofee 2018 in de categorie gemeenten tot 100.000 inwoners. Directeur Lana Lemmens van Zandvoort Marketing en wethouder Gerard Kuipers van Toerisme kregen de prijs uitgereikt
[Column] Paola Cassone: Interessante tijden
05-06-2018 | 15:34:00
Chinezen noemen tijden van sociale, economische en politieke crisis interessant. Dat concept heb ik altijd intrigerend gevonden. Er zit meer in dan alleen political correctness of diplomatieke taal
[Column] Michiel Veugelers: Easter eggs als marketinginstrument
30-05-2018 | 09:49:00
Easter eggs zijn een grapje, een knipoog of een verwijzing, verstopt in de film. Als je de film voor het eerst ziet valt het vaak niet eens op. Alleen de echte fans gaan ernaar op zoek, soms zelfs door een film beeld voor beeld stop te zetten en dan de kleinste details te analyseren
HubSpot lanceert Service Hub
29-05-2018 | 15:08:00
Aangestuurd door het gratis CRM van HubSpot, geeft Service Hub bedrijven inzicht in de complete customer journey van de klant
Google, Apple, Amazon top 3 in top 100 meest waardevolle merken
29-05-2018 | 10:03:00
Europa doet het veel minder goed dan China en de VS. In de top 10 zien we geen enkel Europees merk terug
Factor-a en Yourposition sluiten zich aan bij Dept
28-05-2018 | 11:34:00
Dept breidt haar netwerk uit met de aansluiting van factor-a, een bedrijf in Amazonmarketing en Yourposition, een Zwitsers digitalmarketingbedrijf
[Interview] Jessica de Halleux over de limited editions van Nutella
25-05-2018 | 10:59:00
Onlangs introduceerde Nutella een limited edition van haar pot in Nederland. Meer dan 650.000 unieke potten, gemaakt volgens een algoritme dat HP speciaal ontwikkelde voor deze campagne, waardoor geen één pot hetzelfde is. Wij spreken met Jessica de Halleux, marketingmanager bij Nutella Benelux
[Interview] Joris van Heukelom over MakerStreet
24-05-2018 | 12:54:00
Joris van Heukelom was in de jaren dat hij werkte voor MTV, KPN, Sanoma en toen hij voorzitter was van het IAB een van de gezichten van de digitale revolutie. In 2011 lanceerde hij MakerStreet. Wij spreken hem
Nederlands MediaNetwerk lanceert Marketing Report
23-05-2018 | 16:45:00
Bas Vlugt, oprichter van Nederlands MediaNetwerk: "Marketing Report wordt met veel ambitie in de markt gezet. De website draait al enige tijd in beta en ontwikkelt zich zoals bedoeld. We nemen tot aan 1 september de tijd om de website precies zo te krijgen als bedoeld
Kantar lanceert analysetool Analytics Practice
22-05-2018 | 16:40:24
Met Analytics Practice integreert Kantar de analyse-capaciteiten binnen het bedrijf en brengen ze klantdata, data van derde partijen en zelf verzamelde data samen
Coca-Cola deelt uit tijdens zomercampagne
15-05-2018 | 16:23:00
Voor de campagne geeft het merk ruim 600 ultieme ervaringen weg, van stuntvliegen tot een Route 66-roadtrip in de States
RTB House lanceert het AI Marketing Lab
10-05-2018 | 14:24:00
RTB House, leverancier van retargeting-technologie voor topadverteerders, opent een nieuwe onderzoeksafdeling: het AI Marketing Lab. De afdeling staat los van de algemene R&D-afdeling van RTB House en zal zich richten op onderzoek

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie