nieuws
Tag Resultaten
[DPG Grow] Pim Wisbrun: Storytelling creëert onderscheidend vermogen
Pim Wisbrun is senior accountmanager en naast de energiebranche ook verantwoordelijk voor adverteerders in de financiële markt. We spreken hem
[DPG Grow] Edson Sabajo (Patta): Ik wil anderen beter maken dan mezelf
Brandkast! is een podcast waarin Roger Verdurmen op zoek gaat naar waardevolle inzichten en juweeltjes van verhalen op het gebied van branding en storytelling
[Column] Thomas Mak: Vergeten we geen copywriters op te leiden?
Je kent dat gevoel wel. Dat je alles al drie keer hebt gecheckt, maar toch blijft denken dat je iets vergeet. Waarschijnlijk had je het toen je laatst op vakantie ging. Ik heb de laatste tijd een werkgerelateerde variant. Kijk ik om me heen, op kantoor of op LinkedIn. Talent zat. Net afgestudeerd, klaar om te starten
[Column] Michael van Kerkwijk: Je purpose kan de ijskast in
Ik hoor en lees regelmatig dat we in de post-purpose-fase zijn beland. Ook hier op Marketingreport.nl. Ergens wel begrijpelijk. Want welk merk heeft er nu niet een ronkend geformuleerde purpose in het jaarverslag en op de website staan
MIX verzorgt rebranding OneFit
MIX, het bureau dat begin 2021 werd opgericht door Ashwin Murli en Mark Schoones, neemt de merkidentiteit en positionering van OneFit onder handen
[Interview] Bernadette Kooijman over de missie en nieuwe producten van No Fairytales
Bernadette Kooijman is oprichter van No Fairytales, het bedrijf dat in 2016 een wereldwijde primeur had met de introductie van groentetortilla’s. We spreken haar over haar visie op foodtrends voor 2022 en de plannen van No Fairytales. In maart brengt het bedrijf namelijk een nieuw product op de markt
[Marketing Week] Bob Koigi: Content is king
As marketers, advertisers and media companies look at innovative ways of packaging and disseminating content to a critical mass, they are exploring and embracing technologies and partnership to drive that agenda with impressive results.
Britse regisseur Jak O’Hare verbindt zich aan Vigics en verhuist naar Amsterdam
De Britse regisseur Jak O’Hare sluit zich aan bij productiemaatschappij Vigics, die meer werk wil maken met een internationale, diverse blik. Hij woont inmiddels in Amsterdam en maakte al twee films in Nederland voor Mazda (in opdracht van Vice) en Nike (in opdracht van We Are Pi)
Harald Vlugt en Xerxes Group werken samen voor collectie-expositie ColleXposition
Beeldend kunstenaar en verwoed kunstverzamelaar Harald Vlugt en Xerxes Group, moedermaatschappij van vier entiteiten op het gebied van data- en documentoplossingen, zorgden samen voor een bijzondere expositie: ColleXposition
ASICS kiest voor HPB
ASICS heeft na een intensief pitchtraject HPB (Het PR Bureau) gekozen als partner voor PR en storytelling in de Benelux
[Interview] Wouter Glaser over native advertising, pr en Yuri
Glasnost richtte in oktober 2019 het native advertising-label Yuri op. Drie maanden later vertelt oprichter Wouter Glaser over de vorderingen van het nieuwe label
[Column] Erwin Fisser: Vaccinaties, leuker kunnen we het niet maken
Kennen we nog de oude Belastingdienst-payoff Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker? Typisch geval van prachtig vakwerk van een reclamebureau op basis van een op onvoldoende inzichten gebaseerde briefing van de klant
DDMA richt Commissie Influencer Marketing op
DDMA, branchevereniging voor data en marketing heeft de Commissie Influencer Marketing in het leven geroepen. Op deze wijze wil DDMA onduidelijkheid bij marketeers over de inzet en effectiviteit van influencermarketing wegnemen en het professionaliseren van het vakgebied
StoryChief haalt ruim 1 miljoen euro op bij Peak Capital
De Vlaamse startup StoryChief heeft een investering van 1,1 miljoen euro opgehaald bij investeerders onder leiding van Peak Capital. Met de kapitaalinjectie wil StoryChief zijn software voor contentschrijvers en social marketeers verder opschalen
N=5 bedenkt huilend beeld voor het Aidsfonds
Het Aidsfonds onthult op Wereld Aids Dag een standbeeld op het Beursplein in Amsterdam. Het beeld, dat is bedacht door creatief bureau N=5, huilt realtime op het ritme van de aidsepidemie: één traan voor elke dode, elke 40 seconden
FJ produceert film en serie voor Carhartt Workwear
Om Carhartt Workwear’s 130-jarige nalatenschap te vieren, produceerde FJ een film en een serie van 5 portretten, waarin Carhartt’s brand ambassadors centraal staan
Storyboard ontwikkelt Beneluxcampagnes Rimmel London en Max Factor
Rimmel London en Max Factor, beide onderdeel van Coty Benelux, lanceren hun Benelux-campagnes. Influencer- en contentspecialist Storyboard heeft de campagnes ontwikkeld
[Onderzoek] Hersenscans laten zien of een video ons boeit
Onderzoekers hebben gemeten hoe onze hersenen reageren op tv-commercials. Het blijkt dat hersenen van verschillende mensen identiek reageren als ze boeiende video’s te zien krijgen, zo blijkt uit nieuw onderzoek door Rotterdam School of Management, Erasmus University
Patrick Lodiers en N=Content maken Instaview voor KPN
In samenwerking met N=Content heeft presentator Patrick Lodiers een format ontwikkeld rondom de Instagram-accounts van bekende Nederlanders. Onder anderen dj Frank van der Lende en zanger Marcel Veenendaal van DI-RECT worden aan de tand gevoeld over hun Insta-account
Kia zet achtergrondverhaal Kia XCeed centraal in boek en video
Kia onthult het achtergrondverhaal van de nieuwe XCeed, de CUV (Urban Crossover Utility Vehicle), waarvoor Kia in eerste instantie geen plannen had. Leden van het designteam vertellen in een korte film en een boek over het nieuwste lid van de Ceed-familie
SuperHeroes Amsterdam ontwikkelt campagne voor Swapfiets
Swapfiets en SuperHeroes Amsterdam lanceren een internationale campagne om ook de fietsende young professional aan zich te binden met de Deluxe fiets