Tag Resultaten
Kantar-rapport: Streamingdiensten (SAVOD en FAST) met reclame winnen aan populariteit
Volgens een rapport van Kantar blijft Netflix de koning van content. Advertentie-ondersteunde streamingdiensten winnen aan populariteit
Dentsu Creative en Media.Monks winnen Zilveren Lion
Dentsu Creative en Media.Monks winnen Zilveren Lion. Media.Monks won die in de categorie Outdoor, Special Build voor de campagne Sex Education 4 van Netflix die onder de noemer The Fucking Car is gevoerd
NPO Start, Netflix en Videoland winnen Binge Streaming Video Awards
Het Verhaal van Nederland Oranje Nassau van NPO Start (NTR) heeft een Binge Streaming Award gewonnen voor populairste Nederlandse documentaire. Voor de award voor populairste Nederlandse serie was Ferry: De Serie (Netflix) de winnaar en de populairste Nederlandse Reality was B&B Vol Liefde van Videoland (RTL Nederland). Fool me Once van Netflix won de prijs voor populairste internationale serie
Netflix verhoogt prijzen; vooralsnog geen reclamemodel in Nederland
Netflix heeft per direct zijn prijzen verhoogd voor potentiële klanten. Het basisabonnement is met één euro per maand verhoogd naar 8,99 euro per maand
Netflix: Reclame op termijn miljardenbusiness
Netflix gelooft erin dat de reclameversie van de streamingdienst op termijn zal resulteren in een (wereldwijde) miljardenbusiness. Dit schrijft Netflix in een brief aan aandeelhouders over de resultaten van het derde kwartaal
HBO-content naar Netflix?
HBO-content zal mogelijk binnenkort te zien zijn bij concurrent Netflix. Dit schrijft de doorgaans goed geïnformeerde site Deadline. HBO-eigenaar Warner Bros. Discovery is hierover in gesprek met Netflix
Netflix begint met toeslag voor delen account; einde kosteloos delen
Netflix is begonnen met het aanschrijven van abonnees in bijna heel Europa waaronder Nederland en België dat ze voortaan kunnen betalen voor het gebruik van het account buiten het eigen huishouden
Netflix start brede uitrol einde abonnement delen
Netflix begint dit kwartaal op grote schaal met het onmogelijk maken om een abonnement te delen. Het bedrijf denkt dat het aantal abonnees wellicht zal dalen. Op langere termijn kan het ledenaantal juist weer toenemen, aldus de streamingdienst,
Nienke Dettmeijer stapt over van Spotify naar Netflix
Nienke Dettmeijer is per april 2023 overgestapt van Spotify naar Netflix. Zij is bij Netflix benoemd tot Marketing Director Benelux. Bij Spotify was zij bijna 11,5 jaar werkzaam. Sinds juli 2020 was zij daar Global Lead Marketing Strrategy
Netflix met iets betere cijfers, minder enthousiast over reclameversie
Netflix noemt 2022 een moeilijk jaar met een hobbelige start, maar een meer heldere finish. Het is het jaar waar Netflix meer concurrentie te verduren kreeg van streamingdiensten als Disney+, Paramount+ (in Nederland SkyShowtime), HBO Max en andere
Gunay Uslu (D66) met afgezwakt voorstel investeringsplicht streamingdiensten
Staatssecretaris Gunay Uslu (D66) is met een afgezwakt voorstel gekomen omtrent de investeringsplicht in Nederlands audiovisueel product voor streamingdiensten, waarbij een flink aantal uitzonderingen is opgenomen. Dit nadat Nederlandse en niet-Nederlandse mediabedrijven hebben gereageerd
Globals digitale schermen brengen realtime infotainment
Global Media & Entertainment heeft de handen ineengeslagen met Netflix, Mediahuis en &C om het publiek realtime te voorzien van inhoudelijke content die bijdraagt aan de beleving op verschillende locaties. Zo krijg je op de landelijk verspreide digitale schermen van Global dagelijks mee wat er speelt in Nederland
Netflix wint weer abonnees; delen van account wordt duurder
Netflix heeft in het derde kwartaal weer abonnees gewonnen: 2,42 miljoen erbij. Hiermee zijn de verliezen van het eerste en tweede kwartaal goed gemaakt. Netflix telde eind oktober ruim 223 miljoen betalende abonnees
Netflix start op 3 november 2022 met reclameversie (maar niet in Nederland)
Op 3 november start de streamingprovider in Australië, Brazilië, Canada, Zuid-Korea, Frankrijk, Duitsland, Japan, Italië, Mexico, het Verenigd Koninkrijk, Spanje en de Verenigde Staten met de reclameversie. De reclameversie voor de grotere landen in Europa en Noord- en Zuid-Amerika was al eerder bekend geworden
Netflix start op 1 november 2022 met reclameversie in aantal landen; Nederland volgt
Netflix start op 1 november 2022 met een reclameversie in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Canada, Frankrijk en Duitsland. De verwachting is dat ook Nederland op een later moment zal volgen
Gepubliceerd door: Nico