nieuws
Tag Resultaten
Nieuwsmedia stabiel in 2022
In 2022 steeg de totale omzet van de dagbladtitels met 1,1 procent naar 1.174 miljoen euro. Daarmee is de markt stabiel te noemen, ondanks de inflatie. Dat blijkt uit het Jaarverslag 2022 van brancheorganisatie NDP Nieuwsmedia. Stabiele inkomsten uit de lezersmarkt en omzetgroei op de advertentiemarkt leidden tot dit resultaat
FD Mediagroep in 2022: stijgende omzetten, meer abonnees, dalende resultaten
FD Mediagroep heeft in 2022 te maken gehad met stijgende omzetten, meer abonnees maar de resultaten daalden. Dit blijkt uit het jaarverslag 2022
Ceci n’est pas un bureau ontwikkelt campagne ESG voor Moore DRV
Het accountantskantoor Moore DRV dat zich richt op voornamelijk familiebedrijven in het MKB, heeft Ceci n’est pas un bureau gevraagd om een campagne te ontwikkelen voor haar dienstverlening op het gebied van environmental, social, and governance (ESG).
Mediahuis NRC ontwikkelt kunstmatige NRC-stemmen bij luisterartikelen
Mediahuis NRC heeft de afgelopen maanden kunstmatige stemmen ontwikkeld die gebaseerd zijn op die van NRC-redacteuren Mischa Spel (plaatsvervangend chef cultuur bij NRC) en Egbert Kalse
Esther Wemmers en Kamran Ullah per 1 juni 2023 hoofdredacteuren De Telegraaf
Esther Wemmers en Kamran Ullah worden per 1 juni 2023 door Mediahuis Nederland benoemd tot hoofdredacteuren van De Telegraaf. Zij volgen Paul Jansen op die de komende jaren correspondent wordt voor De Telegraaf in de Verenigde Staten
Frans Kok aangesteld als hoofd communicatie NMO
Frans Kok treedt per 1 mei 2022 aan als hoofd communicatie bij het Nationaal Media Onderzoek (NMO). Sinds januari 2016 is Frank Kok de directeur van het Nationaal Luisteronderzoek
Minister Weerwind publiceert verbod per 1 juli 2023 van ongerichte reclame online kansspelen
Franc Weerwind (D66) heeft het besluit gepubliceerd waarmee per 1 juli 2023 het verbod ingaat op ongerichte reclame voor online kansspelen
[Screenforce] De kracht van nieuws en actualiteiten als tv-content
Nieuws en actualiteitenprogramma’s vormen een belangrijk en essentieel onderdeel van mediacontent. Zij dragen in grote mate bij aan de kracht en de populariteit van het medium tv
[Interview] Madelon Fortuin: Mediahuis NRC is het eerste nieuwsmerk dat advertenties in de digitale krant clickable heeft gemaakt
Madelon Fortuin is commercieel directeur van Mediahuis NRC. We spreken haar over ontwikkelingen en trends waaronder clickable premium pagina’s
DPG Media: omzetstijging en resultaatdaling in 2022
DPG Media heeft in 2022 een omzetstijging gerealiseerd van 1 procent naar 1,83 miljard euro. De ebitda-winst kwam uit op 365,1 miljoen euro. Dat is een daling van 8 procent
[Interview] Arnoud van der Valk: Media Info Groep ondersteunt in het gehele publiciteitstraject
Arnoud van der Valk is Commercial Director bij Media Info Groep. We spreken hem over de groei van Media Info Groep, social listening en de nieuwe vestiging in Jakarta.
[Interview] Lauren van der Heijden (DPG Media): Schaal is belangrijk in snel veranderende mediawereld
Lauren van der Heijden is Chief Commercial Officer voor DPG Media in België en Nederland. We kijken met hem terug op 2022, vooruit naar 2023 en bespreken trends
[DPG Grow] Full-funnel aanpak voor Aziatische supermarktketen Amazing Oriental
Amazing Oriental, de grootste Aziatische supermarktketen van Nederland, heeft de wens om meer naamsbekendheid te genereren, top of mind te zijn bij potentiële klanten en traffic naar de winkels én webshop te verhogen
[DPG Grow] Goede resultaten voor Hubo met print en (digitale) folder
Onafhankelijk onderzoek laat zien dat de beste resultaten behaald worden bij een gecombineerde inzet van print én (digitale) folders
Samenwerking Instituut voor de Nederlandse Taal en DPG Media om krantenmateriaal uit te breiden
Om ontwikkelingen in het hedendaagse Nederlands in kaart te brengen legt het Instituut voor de Nederlandse Taal (INT) het Corpus Hedendaags Nederlands (CHN) aan: een steeds groeiende verzameling van Nederlandstalige teksten uit onder meer kranten
Mediahuis in 2022: lager resultaat bij stijgende omzetten
Mediahuis heeft zijn omzet in 2022 met 8,1 procent weten te vergroten naar 1,23 miljard euro. Daarbij bleef de omzet uit de verkoop van kranten stabiel ten opzichte van 2021
NRC bewijst meerwaarde digitale krant voor adverteerders
NRC maakte advertenties in de digitale krant al in vroeg stadium clickable. Daarop volgt nu de eerste advertentiepropositie exclusief voor de digitale krant
DPG Media: abonnees krijgen toegang tot alle premium-artikelen van alle kranten
Abonnees op één krant van DPG Media hebben met onmiddellijke ingang online toegang tot alle online premium-artikelen van de Volkskrant, Trouw, Het Parool, AD, Eindhovens Dagblad, Brabants Dagblad, BN/DeStem, PZC, Tubantia, De Gelderlander en Stentor
[Interview] Barbara Hazenberg en Mike van der Moolen (DPG Media): Duurzame partnerships staan voorop
Mike van der Moolen is directeur direct sales bij DPG Media, Barbara Hazenberg is directeur domeinen en digital sales. Samen zijn ze verantwoordelijk voor de salesorganisatie van DPG Media. We spreken met hun over ontwikkelingen op het vlak van sales en marketing
VENGEAN: La Vie maakt het uit met vlees op Valentijnsdag
Op deze Valentijnsdag maakt het Franse plantaardige vleesvervanger merk La Vie het voorgoed uit met de vervuilende vleesindustrie. Tegelijkertijd is de brief, ontwikkeld door VENGEAN, een ode aan de ontzettend lekkere smaak van vlees
[Interview] Hatice van Leeuwen (Mediahuis Nederland): win-rate bij pitches 70 procent
Hatice van Leeuwen is teamlead van MHX, de branded contentstudio van Mediahuis Nederland. Zij is tevens verantwoordelijk voor de marketing van Mediahuis Nederland. We spreken haar over trends en ontwikkelingen