Tag Resultaten

06-04-2018 16:44:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 342320 | Tags:

Gassan timekeepersponsor Willem II
20-08-2020 | 15:02:33
Gassan is in het seizoen 2020/2021 sponsor van de timekeeper bij de thuiswedstrijden van Willem II. Dat houdt in dat Gassan op de LED-boarding, het scorebord en op het zogeheten wisselbord van de vierde official te zien is
Embassy of Dutch Creativity gaat on tour door Europa
05-08-2020 | 17:40:52
Op 15 augustus vertrekt de Embassy of Dutch Creativity On Tour. De mobiele versie van de Embassy doet verschillende Europese hotspots aan, te beginnen in Hamburg
[Podcast] Baba Touré over Hammerfest en campagnes met een positieve impact op de maatschappij
23-07-2020 | 11:31:00
Tijdens de Cross Media Awards 2020 op 1 juli hebben we gedurende een radio-uitzending in samenwerking met New Business Radio een keur aan gasten ontvangen. Baba Touré is mede-oprichter en Managing Director bij Hammerfest. Hij vertelt over zijn bedrijf
Messika opent pop-up store bij Gassan in Amsterdam
17-07-2020 | 16:44:38
Op donderdag 16 juli 2020 is de eerste pop-up store van het juwelenmerk Messika in Nederland geopend in de Gassan Boutique in Amsterdam aan de PC Hooftstraat
Lexa start met chatbot bij real life dates
16-07-2020 | 15:03:00
Lexa is gestart met het aanbieden van een chatbot bij real life dates. Via Facebook messenger biedt Lexa daarmee fe mogelijkheid om middels een wandeling te daten langs romantische plekken in de drie grote Randstad-steden
Santa Maria verrast met foodtruck en verse Tex Mex gerechten
09-07-2020 | 10:02:36
Als onderdeel van de activatie campagne trok Santa Maria op maandag 6 juli 2020 door het land met de Santa Maria Foodtruck om mensen te verrassen met Tex Mex gerechten
SOCIAL.INC en Wellantcollege organiseren grootste schoolfeest ooit, via TikTok en YouTube
29-06-2020 | 15:06:00
Een interactieve liveshow met Snelle, Pjotr, Edson da Graça, Lieke Hammink en 16.000 leerlingen en studenten
Scheepvaartmuseum kiest One Shoe als digitale partner
10-06-2020 | 16:28:00
Het Scheepvaartmuseum in Amsterdam gaat samenwerken met creatief en digitaal bureau One Shoe aan de online positionering van het museum. Het bureau gaat de website van Het Scheepvaartmuseum beheren, onderhouden en doorontwikkelen
Koninklijke Grolsch kiest voor Het PR Bureau
03-06-2020 | 16:54:00
Koninklijke Grolsch heeft Het PR Bureau uitgekozen als partner voor pr en communicatie. De keuze volgt na een kennismakingsfase eind 2019 waarin HPB de succesvolle pr-lancering van het Oud & Nieuw-bier Grolsch Finale heeft ontwikkeld
MeMo² THX. platform gets six nominations in the IAB Europe Research Awards 2020
27-05-2020 | 13:02:55
Independent marketing and business consulting agency MeMo² has been shortlisted in six categories of the IAB Europe Research Awards 2020 for its THX. case.
[Cross Media Adverteerder 2020] Mart Roumen over Ziggo
25-05-2020 | 15:49:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Ziggo is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2020, voorgedragen voor Vertigo 6. We spreken met Mart Roumen, contentmarketeer van VodafoneZiggo
Dept scoops two Webby awards for creativity and tech
21-05-2020 | 14:15:41
Digital agency Dept has won two awards for creating a new CMS and motion design in the latest Webby awards.
Geen drive-infestivals mogelijk tot in ieder geval 1 juli 2020
15-05-2020 | 15:53:00
Er gaat vooralsnog een streep door drive-infestivals in Nederland. Dit constateert 402 Automotive, gespecialiseerd is in autoshows op outdoorlocaties. Drive-inconcerten, -festivals en -bioscopen blijken tot 1 juli 2020 verboden
Nederlandse danssector luidt noodklok via alliantie Dansondernemers.nl
08-05-2020 | 18:12:00
De Nederlandse danssector heeft zich verenigd in een branche-alliantie onder de noemer Dansondernemers.nl. Daarmee wil de sector aandacht vragen voor de problemen in die sector en oplossingen aandragen
[Marketing Report Radio] Patrick Roubroeks (XSAGA) over innovatief corona-ondernemen
28-04-2020 | 11:11:39
Patrick Roubroeks is Founding Director van XSAGA, een concept- en productiebureau op het gebied van live-communicatie, evenementen en activaties. Op Marketing Report Radio spreekt hij over ondernemen in tijden van corona en bijzondere samenwerkingen
[Marketing Report Radio] Pieter Bas Boertje (D&B Eventmarketing) over evenementen organiseren tijdens de coronacrisis
24-04-2020 | 11:45:00
Pieter Bas Boertje is ondernemer en eigenaar van D&B Eventmarketing. Hij is voorzitter van IDEA, de branchevereniging van evenementenadviesbureaus. Met VNO-NCW zijn er gesprekken over hoe het verder moet met de sector tijdens en na de coronacrisis
[Marketing Report Radio] René Zeedijk (ZIGT) over marketing en de coronacrisis
24-04-2020 | 10:51:00
René Zeedijk, directeur Business Development van mediabureau ZIGT, volgt deze keer in Marketing Report Radio de persconferentie van premier Rutte, en praat over de gevolgen van de coronamaatregelen voor de marketingwereld
[Marketing Report Radio] Mark de Witte (Koninklijke De Kuyper) over Koningsdag 2020
24-04-2020 | 10:22:00
Op 22 april 2020 stond Marketing Report Radio in het teken van Koningsdag 2020 en de coronamaatregelen. Te gast was onder anderen Mark de Witte, CEO van Koninklijke De Kuyper. Het bedrijf is partner van De Nationale Toost, een initiatief van Peter Wybenga. De Toost vindt plaats op Koningsdag maandag 27 april
Club Brugge en Studio Dumbar rebranden Club Brugge Vrouwen tot Club YLA
15-04-2020 | 12:21:00
Club Brugge heeft besloten haar vrouwenteam een andere naam te geven: Club YLA. De voetbalclub heeft samen met Studio Dumbar een ontwerp daartoe gemaakt met logo, outfit, merchandise, social media,website, fotografie en motion graphics
Volkswagen motor show goes virtual for the first time
08-04-2020 | 14:04:37
Volkswagen has taken its brand show stand online for the first time following the cancellation of this year's Geneva International Motor Show.
Cannes Lions 2020 cancelled
03-04-2020 | 11:03:29
Cannes Lions has announced it is cancelling the annual Festival of Creativity, which will no longer take place in October as previously planned.
Nederlandse digital designbureaus op podium in Toronto
09-03-2020 | 10:13:59
Van 19 tot en met 21 april 2020 staat Toronto weer in het teken van creativiteit en technologie, tijdens de 19e editie van het FITC-event. Onder de vlag van Stichting Dutch Digital Design staan drie Nederlandse bureaus op het internationale podium: Vruchtvlees, CODE D’AZUR en Greenberry
Deliveroo met boek #dinnerstories van schrijver James Worthy
06-03-2020 | 16:32:00
Deliveroo lanceert in samenwerking met columnist en auteur James Worthy de eerste editie van Deliveroo #dinnerstories. Dit is een concept om lezen onder jongeren en millennials grotendeels te stimuleren
[Verslag] UM Better Bites: Culture Now: from Consumers to Citizen - Alain Sylvain
05-03-2020 | 16:57:00
Tijdens een door UM georganiseerde bijeenkomst presenteerde Alain Sylvain, oprichter en CEO van Sylvain Lab zijn visie op hoe (pop)cultuur doelgroepen beïnvloedt
[UM Better Bites]: Menno van der Steen over het Wave X Remix Culture-onderzoek
05-03-2020 | 16:50:00
Tijdens een door UM georganiseerde bijeenkomst presenteerde Menno van der Steen, Chief Data & Tech Officer van IPG Mediabrands zijn visie op hoe cultuur doelgroepen beïnvloedt
Smarthouse Film maakt videoclip Grow, Nederlandse inzending Eurovisie Songfestival
04-03-2020 | 13:33:00
De videoclip van de Nederlande inzending Grow voor het Eurovisie Songfestival 2020 zal integraal bij het BNNVARA-programma De Wereld Draait Door worden uitgezonden. De videoclip is gemaakt door Smarthouse Films
Deliveroo voortaan Official Food Delivery Partner van de Eredivisie
27-02-2020 | 15:47:00
Deliveroo is per 1 maart 2020 de Official Food Delivery Partner van de Eredivisie voor het resterende huidige en het komende voetbalseizoen. Deliveroo wordt, naast onder meer hoofdsponsor KPN, de zevende officiële partner van de Eredivisie
Kruidvat viert 35-jarige Negenmaandenbeurs met babyconcert
26-02-2020 | 12:58:00
Actrice en presentatrice Tatum Dagelet heeft de 35ste editie van de Negenmaandenbeurs in RAI Amsterdam geopend als dirigent van het allereerste baby-orkest ter wereld
Omzet Incentro stijgt met 37 procent
25-02-2020 | 10:14:47
Incentro is daarnaast sponsor van de Skateboard Federatie Nederland (SFN) en een aantal individuele skateboarders. Tijdens de Olympische Spelen van 2020 in Tokyo staat skateboarden voor het eerst als Olympische sport op de agenda
Gemeente Breda & AB Inbev promoten alcoholvrij bier bij carnaval
21-02-2020 | 14:27:57
Gemeente Breda gaat samen met Bierbrouwerij AB InBev alcoholvrij bier extra onder de aandacht brengen tijdens carnaval. De brouwer en de gemeente slaan de handen ineen om carnavalsvierders te enthousiasmeren vaker voor alcoholvrij bier te kiezen
Kruidvat en Patty Brard lanceren schoonmaakcollectie From PB with Love
17-02-2020 | 11:25:26
De volledige From PB with Love-voorjaarsschoonmaakcollectie is exclusief verkrijgbaar bij Kruidvat en op Kruidvat.nl, zolang de voorraad strekt. Van 22 februari tot en met 1 maart 2020 is de collectie ook te verkrijgen op de Huishoudbeurs
Validators: Albert Heijn grootste kanshebber Gouden Loeki
13-02-2020 | 10:03:00
Albert Heijn maakt met de kerstcommercial de grootste kans op de Gouden Loeki. Daarbij wordt de grootgrutter op de hielen gezeten door Disneyland Paris. De commercial van de Staatsloterij eindigt op een derde plaats
[Onderzoek] Eventbrite: Meer evenementen in 2020
07-02-2020 | 08:53:25
De helft van de evenementenorganisatoren (51%) in Nederland en België verwacht in 2020 meer evenementen te organiseren dan vorig jaar. Dat blijkt uit het jaarlijkse trendrapport van ticketplatform Eventbrite
[Interview] Florent Renders over de carnavalscampagne van Bavaria
03-02-2020 | 11:12:00
Bavaria begint in de aanloop naar carnaval een campagne die draait om het verbroederende aspect van dit feest in Zuid-Nederland. Volgens de brouwer verdient carnaval de Nobelprijs voor de Vrede. We spreken marketingmanager Florent Renders
Bavaria begint carnavalscampagne Nobelprijs voor de Vrede
27-01-2020 | 10:48:23
Bavaria begint in de aanloop naar carnaval een campagne die draait om het verbroederende aspect van dit feest in Zuid-Nederland. Volgens de brouwer verdient carnaval de Nobelprijs voor de Vrede
Schaatsploeg Team Jumbo-Visma en Unox gaan sponsorovereenkomst aan
27-01-2020 | 10:38:36
Samen zullen zij een nieuw marathonschaatsteam opzetten. Het team gaat onder de vlag van Team Jumbo-Visma het ijs op, met Unox als primaire partner en zal deelnemen aan alle marathonwedstrijden op natuur- en kunstijs
KLM tot en met 2022 partner en naamgever van het KLM Open
18-12-2019 | 17:33:41
KLM Nederland verlengt het contract als partner en naamgever van het KLM Dutch Open tot en met 2022. Bernardus Golf zal de komende drie jaar de locatie zijn van het KLM Open
UM verzorgt mediaplan rond kerstcampagne Coca-Cola
06-12-2019 | 11:17:49
Coca-Cola komt met een kerstcommercial met het thema Wat ons verbindt, maakt ons sterker. De Nederlandse campagne is een doorvertaling van de internationale campagne van Coca-Cola. UM is verantwoordelijk voor het mediaplan
75B ontwerpt 2020-campagne IFFR
06-12-2019 | 09:59:57
Het campagneconcept is vertaald naar alle online en offline kanalen die IFFR gebruikt om het publiek te bereiken en het programma te communiceren. De outdoorcampagne begint eind 2019. De officiële posters van IFFR 2020 zijn online te bestellen via de IFFR-shop
Andrea Huijssoon bovenaan in DeMarketing100
05-12-2019 | 10:25:19
MediaMeetings lanceert DeMarketing100: de ranglijst van de meest invloedrijke mensen in de marketing. Andrea Huijssoon voert deze eerste editie van deze lijst aan
Grote veranderingen in DeMediabureau50
05-12-2019 | 10:03:51
Met twee mensen uit de top drie van afgelopen jaar die hun bureau hebben verlaten, stonden grote veranderingen in DeMediabureau50 van dit jaar bij voorbaat al vast. De ranglijst van 2020 werd op woensdag 4 december bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner in Amsterdam
Zwarte Cross wil 100 procent recycling in 2023
28-11-2019 | 16:13:45
Feestfabriek Alles Komt Goed BV wil dat in 2023 alle bekers en flessen op de Zwarte Cross gerecycled worden. De organisatie zette afgelopen jaar de eerste stappen in het organiseren van duurzamere festivals
GelreDome en Bud starten exclusieve samenwerking
25-11-2019 | 11:52:29
De samenwerking concentreert zich op verduurzaming en een podium bieden aan talent. Bierbrouwerij AB InBev is sinds 2018 partner van GelreDome. Deze samenwerking wordt nu met vijf jaar verlengd
[Podcast] Pieter Bas Boertje over D&B Eventmarketing
25-11-2019 | 10:15:05
Pieter Bas Boertje is ondernemer en eigenaar van D&B Eventmarketing. Hij zit al sinds zijn vijftiende in het event-vak. Een feest op de middelbare school met Ad Visser was de start van zijn loopbaan achter de schermen van evenementen
[Podcast] Mariëlle Krouwel over Fred van Leer, kerstcommercials en de mismatch tussen adverteerder en bureau
22-11-2019 | 11:37:00
Mariëlle Krouwel is Head of Brand Portfolio, Media & Communications bij de Volksbank, de Nederlandse staatsbankorganisatie achter ASN Bank, BLG Wonen, RegioBank en SNS. Ze is daarnaast blogger, spreker en een marketeer in hart en nieren
Bijenkorf brengt marketingbudget terug: geen Turn on the Lights
18-11-2019 | 07:45:00
De Bijenkorf heeft tientallen medewerkers wegbezuinigd en de jaarlijkse lichtshow Turn on the Lights in Amsterdam geschrapt. Dit schrijft het Financieele Dagblad op basis van uitgelekte documenten van het warenhuis
Alpine Hearing Protection neemt Thunderplugs/Bananaz over
13-11-2019 | 11:00:00
Alpine Hearing Protection heeft Thunderplugs/Bananaz overgenomen. Beide bedrijven zijn gespecialiseerd in gehoorbescherming
G-Star RAW WAVE tijdens Amsterdam Dance Event onder Rijksmuseum
04-10-2019 | 14:08:00
G-Star RAW zal tijdens het Amsterdam Dance Event op donderdag 17 oktober 2019 vanaf 19:00 uur een RAW Rave organiseren in de onderdoorgang van het Amsterdamse Rijksmuseum. Onder meer De Staat, Boys Noize en TITIA zullen optredens verzorgen
Sam Feldt, Alpine en Spinnin’ Records lanceren Love the music. Protect your ears
04-10-2019 | 09:37:29
In aanloop naar het Amsterdam Dance Event ADE lanceert Sam Feldt met Spinnin’ Records en Alpine Hearing Protection de campagne Love the music. Protect your ears
[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Martijn Lasonder, strateeg bij Dorst & Lesser
03-10-2019 | 09:12:00
Martijn Lasonder is strateeg bij Dorst & Lesser. Hij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken hem
[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Tony Roodenburg Boakye, mede-oprichter Phatcamp
01-10-2019 | 10:55:00
Tony Roodenburg Boakye is mede-oprichter van Phatcamp. Hij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken hem
[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Romy Onderwater, junior-producer bij Dept
01-10-2019 | 10:23:00
Romy Onderwater is junior-producer bij Dept. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken haar
[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Jamal Jama, creatief directeur van JAMA Media
30-09-2019 | 10:19:00
Jamal Jama is creatief directeur bij JAMA Media en oprichter van whatsculture. Hij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken hem
Hearst Create wint Digital Communication Award voor beste videoseries
25-09-2019 | 13:40:00
Dremel en Hearst Create hebben prijzen gewonnen tijdens de Digital Communication Awards 2019 in Berlijn. Dremel, dochterorganisatie van Bosch Power Tools GmbH, won de award in de categorie Best Video Series
Albert Heijn en National Glamour Day werken samen
23-09-2019 | 14:41:21
Glamour kondigt een speciale National Glamour Day aan, in samenwerking met Albert Heijn. Bij de supermarkt is voor het eerst een shopping guide te krijgen bij aankoop van deelnemende merken
[Podcast] Tijmen Bos over de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix
20-09-2019 | 11:27:00
Tijmen Bos is commercieel directeur bij Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix. Na 35 jaar is de Formula 1 terug in Nederland. Dat vergt niet alleen operationele organisatie, maar ook commerciële organisatie
Maria Garrido (Havas Media) spreekt bij Wisdom in Business
19-09-2019 | 09:34:00
Maria Garrido, Chief Insights Officer Havas Group en Senior Vice President Vivendi Brand Marketing, spreekt bij het Wisdom in Business Event aan de vooravond van The Inner Peace Conference op vrijdag 4 oktober 2019 over hoe een merk betekenis kan toegeven naar consumenten en stakeholders
Geen plastic waterflessen te koop op KLM Open
09-09-2019 | 09:57:20
Het KLM Open gaat samen met partners KLM en ING Private Banking de strijd aan tegen single use plastic. Tijdens de honderdste editie van het KLM Open wordt voor de eerste keer geen plastic waterflessen aan het publiek verkocht
Hanna Verboom veilt Geniet & Geef bier 2019 voor KiKa
03-09-2019 | 12:01:19
Op 5 september 2019 veilt Hanna Verboom de eerste doos met 12 flessen Geniet & Geef-bier van Grolsch voor KiKa. Deze veiling volgt aansluitend op de landelijke lancering van dit jaarlijkse initiatief, dat dit jaar plaatsvindt in Café de Jaren te Amsterdam
Casio partner van Mud Masters Nederland
26-08-2019 | 11:47:00
Op beide dagen van de run is Casio met een stand aanwezig en zal de merknaam G-shock op een van de obstakels te zien zijn. Daarnaast wordt onder andere het logo van G-shock gecommuniceerd in alle uitingen rondom het event
The Raindance Project: DOOH bij evenement voor vergroening
23-08-2019 | 14:35:00
Op 14 september 2019 vindt de eerste editie van The Raindance Project plaats, een initiatief om vergroening te promoten van non-profitorganisatie Justdiggit
Kornuit ondersteunt plastic opruimactie
21-08-2019 | 10:59:00
Het pilsmerk Kornuit gaat proactief Trashpackers ondersteunen. Dit initiatief van Tijmen Sissing uit Hengelo roept backpackers op om tijdens hun reis afval op te ruimen en het eigen gebruik van plastic afval te verminderen
[Startups] Peak Capital opent inschrijving Fundathon
19-08-2019 | 10:01:07
Tijdens de Fundathon worden ondernemers geholpen door ervaren ondernemers om hun plan te verbeteren. De winnaar krijgt aan het eind van de dag een investering van 100.000 euro door Peak Capital via een founder friendly convertible note
Eazie deelt 18.000 maaltijden uit aan eerstejaarsstudenten
15-08-2019 | 15:32:28
Healthy-foodketen eazie verspreidt tijdens de introductieweken van vijf universiteiten 18.000 gezonde maaltijden onder eerstejaarsstudenten
KPN hoofdsponsor van SAIL
12-08-2019 | 15:22:50
KPN is hoofdsponsor van de tiende editie van het nautische evenement SAIL Amsterdam in augustus 2020. Het bedrijf verbindt zich als ICT- en telecompartner aan de volgende editie van SAIL
Smartphone Orchestra met The Social Sorting Experiment
08-08-2019 | 11:47:00
Het Smartphone Orchestra zal met The Social Sorting Experiment tijdens De Parade de manipulatieve macht van digitale platformen aan het publiek tonen tijdens een absurdistische en interactieve performance
Bud vervangt Jupiler bij Ajax
24-07-2019 | 10:44:00
Budweiser, in Nederland handelend onder de naam Bud, is voortaan partner van zowel het eerste mannen- als het eerste vrouwenteam van Ajax. Daarmee vervangt Bud het merk Jupiler. Beide merken zijn onderdeel van AB InBev
Jumbo Golf retail partner 100ste KLM Open
19-07-2019 | 18:00:00
Jumbo Golf is dit jaar retailpartner van het KLM Open golftoernooi. De honderdste editie van het KLM Open vindt plaats van 12 tot en met 15 september 2019 op golfbaan The International in Amsterdam
[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Radio is flexibel, heeft een enorm bereik en is zappbestendig
16-07-2019 | 10:02:23
Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis
Harold Verhaaf senior technisch producent TIG Sports
15-07-2019 | 12:14:45
Bij TIG Sports gaat Harold Verhaaf zich vooral bezighouden met de Formule 1 Dutch Grand Prix en de Invictus Games. Eerder was hij senior technisch productiemanager en mede-eigenaar van SEA
BinckBank strategische hoofdpartner BEAT Cycling Club
10-07-2019 | 11:07:00
BinckBank is de strategische hoofdpartner van BEAT Cycling Club en verbindt zich daarmee verder in de wielersport
Studio Piraat creëert identiteit voor de International Creative Media Award
04-07-2019 | 12:31:47
Studio Piraat, geregeld deelnemer in de jaarlijkse competitie van de ICMA, ontwierp een nieuwe identiteit voor de International Creative Media Award
Playground produceert festival-activatie en doorvertaling voor Duracell
01-07-2019 | 13:56:16
Playground zal de activatie 20% Club produceren en uitvoeren op het driedaagse festival Down The Rabbit Hole. Ze combineren de on the ground-activatie met het produceren van de content voor de campagne van de Duracall Powerbank
[Podcast] Jurylid Erik Falke (TBWA\NEBOKO) over Cannes Lions en purpose marketing
21-06-2019 | 22:13:00
Erik Falke, creative director bij TBWA\NEBOKO is dit jaar lid van de Jury van Cannes Lions. Wij spreken hem
Tempo-Team, Wehkamp en OMG winnaars DDMA E-mail Awards 2019
21-06-2019 | 09:18:00
Tijdens de DDMA Email Summit zijn de winnaars van de DDMA E-mail Awards bekendgemaakt. Tempo-Team won in de categorie Beste E-mail Campagne en Bob Mencke van Wehkamp werd uitgeroepen tot E-mailprofessional van het Jaar
Grolsch en Military Boekelo-Enschede verlengen contract
20-06-2019 | 15:22:00
Koninklijke Grolsch en het paardensportevenement Military Boekelo-Enschede hebben hun samenwerking met een meerjarige overeenkomst verlengd. Grolsch is hiermee de komende jaren de exclusieve bier- en drankenleverancier van de Military Boekelo-Enschede
Digital Marketing Retail Event 2019: data, data en nog eens data!
17-06-2019 | 10:18:00
Donderdag 13 juni 2019 werd het eerste Digital Marketing Retail Event (DMRE) gehouden in Naarden. Een nieuw evenement dat door Sheila Klein Schiphorst is georganiseerd op initiatief van AdCombi, Adform, Resono, Stocard en WindowSketch
Value Zipper Cup 2019 gewonnen door Abovo Media
11-06-2019 | 11:05:00
Voor de 4e keer organiseerde Value Zipper de Value Zipper Cup. Met een record aantal deelnemers van 7 vrouwen- en 16 mannenteams, trapten ze donderdag 6 juni af
Plastic Whale by Vepa met nieuwe producten uit recycle-plastic
06-06-2019 | 11:59:00
Plastic Whale by Vepa presenteert tijdens het vakevenement Design District een lampenserie en akoestisch wandpaneel gemaakt van Amsterdams grachtenplastic
DekaMarkt bestaat 70 jaar
06-06-2019 | 11:27:00
DekaMarkt bestaat dit jaar 70 jaar. Als aftrap van de jubileumfestiviteiten verscheen het boek 70 jaar zelfbediening: van Kijkgrijp naar DekaMarkt. Het geeft de historie van 70 jaar DekaMarkt weer
Broodbakkers halen vijftienduizend euro op voor Stichting Against Cancer
03-06-2019 | 12:40:00
Honderden mensen kwamen zondag 2 juni 2019 in Amsterdam bij elkaar voor de workshop desembrood bakken. Ze haalden in totaal 14.235 euro op voor de Stichting Against Cancer
Grolsch komt met herbruikbare draagtrays op festivals
28-05-2019 | 12:04:00
Bierbrouwer Grolsch introduceert voor haar biermerken Grolsch en Kornuit herbruikbare draagtrays voor op festivals. De trays zijn gemaakt van gerecycled plastic en gaan de huidige kartonnen trays vervangen
Startupbootcamp met aanbod voor media-industrie
23-05-2019 | 11:24:00
Startupbootcamp, accelerator voor startups en scale-ups, richt zich voortaan ook op startups in de media-industrie. Het eerste programma van dit nieuwe driejarige initiatief start in augustus 2019 vanuit het Amsterdamse hoofdkantoor van Startupbootcamp
VIRTUE met nieuwe editie Malibu Games van influencers
16-05-2019 | 15:56:55
Malibu en VIRTUE, het creatieve bureau van VICE, zetten de Malibu Games voort op wereldwijde schaal. De Malibu Games 2019 campagne richt zich op het verhogen van de emotionele waarde en consumentenbetrokkenheid met een digital-first benadering
Heineken titelsponsor Formule 1 in Zandvoort
14-05-2019 | 13:00:23
Heineken sponsort de Formule 1 die na 35 jaar terugkeert naar Nederland onder de naam Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix. Vanaf 2020 worden er weer races op topniveau verreden op het circuit van Zandvoort
Pepsi sponsort optreden Imagine Dragons bij Champions League finale
09-05-2019 | 12:42:00
De band Imagine Dragons zal bij de openingsceremonie van de Champions League finale optreden. Dit heeft Pepsi bekendgemaakt, de sponsor van de voetbalwedstrijd
Dopper kiest 3sixtyfive voor Water Gate Experience
09-05-2019 | 11:37:00
Dopper heeft 3sixtyfive uitgekozen als influencer marketing agency voor The Water Gate Experience die van 30 april tot en met 12 mei 2019 bij Schiphol Plaza te bezoeken is
Nieuwe huisstijl voor Het Scheepvaartmuseum
08-05-2019 | 12:18:28
Het Scheepvaartmuseum uit Amsterdam heeft een nieuwe huisstijl. De huisstijl is ontwikkeld door het Amsterdamse ontwerpbureau Thonik
Partnerschap ICONIX Energy Drink en Apenkooi Events
30-04-2019 | 13:28:00
De deal houdt in dat ICONIX als exclusieve energydrink geschonken wordt op festivals als DGTL, Amsterdam Open Air en By The Creek. Dit zijn enkele festivals van Apenkooi Events
New Business Radio live op het Cross Media Congres 2019
23-04-2019 | 09:44:00
New Business Radio doet op 24 april 2019 in een speciale XXL-editie van het programma Marketing Report de hele middag live verslag van het Cross Media Congres 2019.
Sanquin gaat samen met gamers voor het wereldrecord bloedgroep-bepalen
09-04-2019 | 17:44:00
Sanquin gaat samen met gamers voor het wereldrecord bloedgroep-bepalen tijdens het Europees kampioenschap van de game League of Legends, dat in het weekend van 13 en 14 april plaatsvindt in Ahoy, Rotterdam
Nieuwe app verbindt eventbranche met bezoekers
03-04-2019 | 11:43:00
Start-up Close heeft een mobiel marketing platform ontwikkeld waarmee organisatoren in de eventbranche een nieuw marketingkanaal hebben om bezoekers meer te laten beleven
Brillenmerk Ace & Tate en festival DGTL komen met kunstproject Refract
22-03-2019 | 14:37:00
Het brillenmerk Ace & Tate en het festival DGTL hebben aangekondigd met een uit afvalmaterialen gemaakt kunstproject Refract te komen
Rabobank partner FIBA 3x3 World Cup 2019 en Urban Sports Week Amsterdam
22-03-2019 | 12:32:00
Van 18 tot en met 23 juni 2019 wordt in Amsterdam de Urban Sports Week Amsterdam 2019 (USWA) en de WK 3x3 Basketball (FIBA 3x3 World Cup 2019) gehouden. Rabobank is partner
Jeugdfestival Boekids: samenwerking met Smith Communicatie
20-02-2019 | 11:46:00
Het jeugdfestival Boekids gaat samenwerken met het Haagse pr- en communicatiebureau Smith Communicatie. Boekids is een festival dat kinderen en (jong)volwassenen stimuleert om literatuur te ontdekken.
[Column] Machiel Verkuyl: Hoe retailers zich wapenen tegen de online shoppende consument
04-02-2019 | 10:10:00
Als je aan innovatie denkt, is de eerste reflex van iedereen die werkt in marketing of communicatie al snel om te denken aan technologie, data of productinnovatie. Afgelopen week ben ik erachter gekomen dat innovatie in retail veel vaker zit in ondernemerschap, thema en concept dan je zou denken
KPMG zet 3sixtyfive in voor start-up challenge Johan Cruijff ArenA
01-02-2019 | 10:53:00
3sixtyfive heeft een internationale campagne ontwikkeld om op zoek te gaan naar de beste oplossingen voor het verbeteren van de bezoekerservaring binnen Johan Cruijff ArenA. Dit in opdracht van KPMG
[Onderzoek] Reclamewereld blijft achter op het gebied van genderneutraliteit volgens Kantar Milward Brown
31-01-2019 | 13:50:00
De reclamewereld blijft achter op het gebied van genderneutraliteit. Dit blijkt uit de AdReaction studie van Kantar Milward Brown
[Onderzoek] Nederlandse evenementenbranche verwacht groei in 2019, kansen voor marketeers
31-01-2019 | 12:31:00
De Nederlandse evenementenbranche verwacht groei in 2019 en ziet kansen voor marketeers. Dit blijkt uit Pulse Report, het trendrapport voor de evenementenbranche van Eventbrite
Feyenoord en Opel lanceren campagne Een gejuich uit duizend kelen
18-01-2019 | 15:18:00
Feyenoord roept samen met sponsor Opel alle Feyenoord-supporters om te juichen voor hun club en de video's daarvan te delen
Aviko sluit Buurttafelcampagne af met All You Need Is Love special
17-12-2018 | 10:01:00
Samen eten levert vaak mooie liefdevolle momenten op. De kerstperiode is de uitgelezen tijd om met elkaar aan tafel te gaan en te genieten van goed gezelschap en lekker eten. Aviko heeft in 2018 maar liefst zestig straten en buurten met elkaar verbonden met haar Buurttafelcampagne en zorgt voor een
NU.nl breidt site uit met uitagenda
07-12-2018 | 12:00:00
Nieuwssite NU.nl lanceert uitagenda met geselecteerde activiteiten in heel Nederland. Deze door de redactie samengestelde agenda biedt een overzicht van wat er te doen is in Nederland. NU.nl geeft de gebruiker hiermee een extra service
[Column] Bart Lakeman: De onbewuste kracht in consumptie
26-10-2018 | 10:41:00
In ons dagelijks werk spreken wij, marketingprofessionals, met regelmaat over behoeftes van consumenten. Als we goed in staat zijn die behoefte te begrijpen en er op in te spelen, kunnen merken relevant zijn
[Interview] Eva van Pelt en Joyce Ploegaert over de deelname van TCC/Fightclub aan de Media Rally 2018
25-10-2018 | 22:48:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Eva van Pelt rijdt mee met het TCC/Fightclub team. Wij bellen haar
Google tourt door Nederland met digitale trainingen
25-10-2018 | 11:41:00
Internet kan helpen bij het vinden van een baan, het vergroten van de inzetbaarheid op de arbeidsmarkt en het laten groeien van een bedrijf. Maar om optimaal deze kansen van het internet te kunnen benutten zijn digitale vaardigheden cruciaal
Contenture genomineerd voor Grand Prix Content Marketing Award 2018
23-10-2018 | 15:44:00
Contenture is met de case Drinkwaterplatform genomineerd voor de Grand Prix Content Marketing Awards, in de categorie Not for Profit
NDSM will host the next TNW Conference
22-10-2018 | 10:50:00
For the 14th edition, TNW Conference is moving to a new location. The conference has outgrown the Westerpark. The conference has started to suffer from growing pains that could only be fixed by creating more space
Renault en NU.nl starten DDW-rubriek
19-10-2018 | 14:22:00
Renault en NU.nl hebben elkaar gevonden in een unieke samenwerking rond Dutch Design Week (DDW). Centraal in deze samenwerking staat een rubriek, geheel gewijd aan DDW
Wayne Parker Kent driemaal genomineerd bij Grand Prix Content Marketing Awards
19-10-2018 | 11:00:00
Op donderdag 18 oktober is bekendgemaakt dat de Amsterdamse uitgeverij Wayne Parker Kent drie keer is genomineerd in de categorieën B2C, Podcast en Vlogserie. Het gaat om een awardnominatie in de categorie B2C en twee Bekroningnominaties
[Interview] Machiel Verkuyl over deelname aan de Media Rally 2018
17-10-2018 | 21:44:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Wij bellen Machiel Verkuyl die meerijdt met het UM/Initiative team
[Interview] Jeroen Verkroost over de deelname aan de Media Rally 2018
16-10-2018 | 12:35:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Jeroen Verkroost, Managing Director Digital Omnicom Media Group en rijdend voor OMD, neemt deel samen met Dave Frauenfelder
Mede-oprichter TBWA/Neboko Cor den Boer ontwikkelt broodje
12-10-2018 | 09:49:00
Op het eerste gezicht ziet een Vuurbrood er eenvoudig uit: een rond, gevuld en gegrild broodje, dicht aan de randen en bovenop een ingebrand logo. Toch heeft het Cor den Boer, founder, jaren gekost om hiervan het simpele, maar smaakvolle broodje
LINDA opent store op Schiphol
11-10-2018 | 10:22:00
Sinds 10 oktober is er een heuse LINDA.winkel geopend op de luchthaven Schiphol. Reizigers vinden er, naast het onlangs uitgekomen jubileumnummer van LINDA., een uitgebreid assortiment aan LINDA.producten
SugarCity vernieuwt website met VR
11-10-2018 | 10:14:00
SugarCity Events in Halfweg heeft hun website vernieuwd om het toenemend aantal buitenlandse geïnteresseerden een inzage te geven in de onbeperkte mogelijkheden van de industriële evenementenlocatie
[IPG Mediabrands] Nathalie Peters: Redefine Retail Congres
01-10-2018 | 10:32:00
Het zit erop, afgelopen 20 september we hebben ons tweede Redefine Retail Congres congres gehouden in de Undercurrent in Amsterdam Noord. Aan mij de schone taak de dag te moderaten
[Column] Marianne van Soomeren - PAS OP: Overstekende influencers
20-09-2018 | 09:57:00
Vorige week was ik bij het Influencer Marketing Event. Omdat ik in de organisatie zat, waren de presentaties geen verrassing meer. Maar er is toch één punt wat mij bezig blijft houden: crossovers. Kirsten Jassies had het even over de crossovers van oude
VICE ontwikkelt campagne Jägermeister
13-09-2018 | 09:25:00
Jägermeister heeft VICE Benelux ingeschakeld om te laten zien dat een huisfeest zonder Jägermeister geen echt feest is. Het Brand Solutions team van VICE Benelux heeft haar kennis van jonge mensen ingezet
[Interview] Carlijn Offergelt over Brand Your Party
06-09-2018 | 15:17:00
Onlangs publiceerden we een artikel over Brand Your Party, een voor Nederland nieuw concept dat online marketing met offline experience combineert. We spreken Carlijn Offergelt, oprichter van Brand Your Party, die de ins&outs met ons deelt
IPG Mediabrands lanceert tweede retailcongres
05-09-2018 | 10:22:00
IPG Mediabrands organiseert haar tweede retailcongres. Het thema is: Trends in retail: high tech, human touch
[Event] Netwerkborrel in Amsterdam
04-09-2018 | 09:10:00
Op donderdag 13 september, is Amsterdam aan de beurt: vanaf 17:00 uur een open netwerkborrel in Het Amsterdamse Proeflokaal om de start van het seizoen te vieren. Organisatie is in handen van Marketing Report, Nederlands MediaNetwerk en Media Meetings
Battery wins Cannes Lions award for campaign
27-08-2018 | 14:31:00
At the 2018 Cannes Lion International Festival of Creativity, Battery was awarded a Film Cannes Lion for their Netflix is a Joke campaign
[Event] Netwerkborrel | Haarlem
27-08-2018 | 09:33:00
Vier de start van het mediaseizoen tijdens deze open, informele, niet-gesponsorde borrel bij Vooges Centraal in Haarlem.
Brand Your Party combineert online marketing met offline experience
21-08-2018 | 14:01:00
Online marketing in combinatie met offline brand experience is een succesvolle manier voor merken om hun doelgroep te bereiken. Het bedrijf Brand Your Party is in anderhalf jaar tijd gegroeid van startup naar scale-up
Performance4You en Exposurebox nemen ContainerFabriek over
21-08-2018 | 09:24:00
Performance4You neemt, samen met dochterbedrijf Exposurebox, ContainerFabriek over. Vanaf 31 augustus gaat deze overname van kracht en zullen alle werkzaamheden en producten van ContainerFabriek overgaan naar de nieuwe eigenaar
America Today lanceert The Inspiration Project met podcastserie
06-08-2018 | 10:14:00
In samenwerking met presentator Benten Wijnen wordt een podcastserie gelanceerd waarmee America Today jongeren wil inspireren en motiveren
SodaStream lanceert limited edition ter ere van Gay Pride
26-07-2018 | 10:39:00
Ter ere van de Gay Pride lanceert bruiswatermerk SodaStream een limited edition herbruikbare flessen. Onder de naam Love is Love, de eerste huisregel bij SodaStream, voert het wereldwijd campagne om de LHBT-acceptie te vergroten
Grolsch's Kornuit verduurzaamt met circulaire bekers op festivals
24-07-2018 | 10:58:00
Bierbrouwer Grolsch gaat voor haar biermerk Kornuit starten met het gebruik van circulaire drinkbekers op festivals. Het gaat om een pilot op acht à tien evenementen dit seizoen. Organisatoren van festivals krijgen daarbij een fullservicepakket aangeboden
Bas Dokter aangesteld als commercieel directeur bij Fjuze
23-07-2018 | 09:28:00
Bas Dokter is in de rol van commercieel directeur toegetreden tot het team van evenementenbureau Fjuze. Dokter heeft vijftien jaar ervaring in de media in verschillende rollen zoals redacteur, producer en eindverantwoordelijke voor sales
RAI en Wayne Parker Kent organiseren offline event Day in the City
16-07-2018 | 17:25:00
Uit een door RAI geïnitieerd onderzoek blijkt dat de vrouwelijke millennial behoefte heeft aan een offlinelifestyle-event waar online influencers centraal staan. Daarom organiseren ze Day in the City
Renault toont 120 jaar historie tijdens Concours d’Élégance 2018
03-07-2018 | 09:56:56
Het evenement stond in het teken van Renault 120 jaar Easy Life. Modellen die aansluiten op dit thema en tijdens het concours getoond werden, zijn onder meer de Renault Type B uit 1899 (naar verluidt de eerste auto met een volledig gesloten bestuurderspositie)
Mona introduceert nieuw toetje op Thuishaven Festival
02-07-2018 | 09:33:00
Voor één avond opende Club Oops! by Mona haar deuren in Amsterdam op het Thuishaven Festivalterrein. Tijdens deze avond werden de toetjes gepresenteerd aan het publiek
[Interview] Steven Sedee (ING) over ING Only Football
29-06-2018 | 09:45:00
Vaderdag stond voor ING en ruim 700 kinderen in het teken van de ING Only Football Fandag, een prominent onderdeel van hun sponsorcampagne. Hoe, wat en waarom bespreken wij met Steven Sedee, manager Sportsponsoring bij ING
Dacia en Talpa winnen Radio Advertising Award
27-06-2018 | 09:53:00
Dacia en Talpa Radio hebben met hun vierdaagse actie Blijf erin en win op Radio 538 de Radio Advertising Award voor Beste Branded Content Case gewonnen. Voor het derde jaar op rij mocht 538 de Award in ontvangst nemen
Pepsi MAX bindt de strijd aan met Coca-Cola
25-06-2018 | 12:12:00
Pepsi MAX bindt de strijd aan met Coca-Cola Original. De suikervrije Pepsi MAX versus de suikerhoudende Coca-Cola in een hernieuwde versie van de Pepsi Taste Challenge, oorspronkelijk gelanceerd in de jaren ’70
Olympisch Stadion en Coca-Cola 90 jaar
25-06-2018 | 09:34:00
Het Olympisch Stadion vierde zijn 90-jarig bestaan samen met Coca-Cola, dat in 1928 tijdens de Olympische Spelen in Amsterdam intrede deed op de Nederlandse markt en dus ook de 90 aantikt. Gezamenlijk vieren ze deze mijlpaal in het Olympisch Stadion met een open dag
[Cannes 2018] Live Blog
19-06-2018 | 13:07:00
Marketing Report is in Cannes! We zijn dit jaar in stijl gearriveerd. Met dank aan Wilfred Romijn van Vote Company maken wij onze entree per helikopter. Wij zijn te gast bij de Embassy of Dutch Creativity waar wij kwartier maken onder de gesel van de Mediterrane zon die de temperaturen tot boven de 30 graden opjaagt
ING vertaalt YouTubekanaal door naar event: ING Only Football Fandag
18-06-2018 | 12:17:00
ING organiseerde in het Amsterdamse Olympisch Stadion de ING Only Football Fandag, waarbij meer dan 700 kinderen aanwezig waren. De Fandag is prominent onderdeel van de sponsorcampagne
Terugblik open huis MullerVisual
14-06-2018 | 16:08:00
Meer dan 400 relaties van MullerVisual en andere communicatiebedrijven die in het pand in Mijdrecht gehuisvest zijn, kwamen een kijkje nemen en Hollandse Nieuwe happen
OneFit en Deliveroo gaan apenkooien
14-06-2018 | 13:12:00
De Nederlandse sportapp OneFit slaat deze zomer haar handen ineen met bezorgservice Deliveroo en ApenkooiGym voor vier edities van Release the Beasts, een outdoor Apenkooi XL-event
HEMA opent pop-up escape room voor scholieren
14-06-2018 | 12:02:00
Donderdag 21 juni opent HEMA voor een escape room die geheel in het teken staat van lifehacks gemaakt uit schoolspullen. In de escape room kunnen scholieren het opnemen tegen elkaar, maar ook tegen hun leraren en ouders
Embassy of Dutch Creativity in Cannes
12-06-2018 | 16:11:00
Voor de vierde keer gaat er de creatieve handelsmissie Embassy of Dutch Creativity naar Cannes om de Nederlandse Creativiteit te promoten
[Interview] Sjuul Paradijs over de lancering van City Amsterdam
12-06-2018 | 15:24:00
Sjuul Paradijs van Trusted Media Publishers omzeilt de sticker door het uitgeven van huis-aan-huismedia, mét… folders
Brievenbus Reclame Congres | 14 juni 2018
11-06-2018 | 12:27:00
Het Brievenbus Reclame Congres 2018 wordt een sprankelend platform van visies, cases, kennis delen, onderlinge interactie en ontspanning
Melkweg kiest voor biermerk Kornuit (Grolsch)
11-06-2018 | 09:51:00
Stichting Melkweg en Koninklijke Grolsch hebben voor het biermerk Kornuit een meerjarige samenwerking getekend
Natwerk en ontwikkelt De Buien Blouse voor Lipton Ice Tea
06-06-2018 | 10:38:00
De Buien Blouse is een waterdichte Hawaïblouse, met de lengte van een regenjas en online en op verschillende festivals verkrijgbaar
Zandvoort wint Nationale Citymarketing Trofee 2018
05-06-2018 | 15:39:00
Zandvoort won de Nationale Citymarketing Trofee 2018 in de categorie gemeenten tot 100.000 inwoners. Directeur Lana Lemmens van Zandvoort Marketing en wethouder Gerard Kuipers van Toerisme kregen de prijs uitgereikt

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie