Tag Resultaten

06-04-2018 16:44:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 571122 | Tags:

Lukkien tekent voor productfotografie sfeerhaardenspecialist ThermoCet
24-09-2021 | 16:19:55
Lukkien heeft de fotografie van de vernieuwde productlijn Trimlines Fires van sfeerhaardenspecialist ThermoCet gerealiseerd. Trimlines Fires komt nadat deze elders in Europa was geintroduceerd, naar Nederland. Het in Woudenberg gevestigde ThermoCet ontwikkelt sinds 1974 high-end haarden
&.agency ondersteunt lancering van CeraVe in Nederland
23-09-2021 | 14:26:15
Het huidmerk CeraVe heeft het Amsterdamse bureau &.agency gevraagd te helpen met de merklancering. Daarbij is een influencerstrategie  via TikTok en Instagram ingezet om jongeren te bereiken
Van Gogh Museum lanceert merkcampagne
22-09-2021 | 17:17:00
Het Van Gogh Museum komt met een merkcampagne waarin de mens achter Vincent van Gogh en het perspectief van de bezoeker het uitgangspunt vormen. Aan de lancering van de  merkcampagne is een uitgebreid merkpositioneringtraject voorafgegaan
Athlete’s Foot start influencer marketingcampagne
21-09-2021 | 15:39:00
Sneakerstore The Athlete's Foot heeft haar 50-jarig bestaan afgetrapt met een grote influencer marketing campagne. In de campagne staat zowel de Amerikaanse sneaker heritage als thema's als inclusiviteit en female empowerment centraal
[Marketing Report - 21 september 2021] Anneke Veenendaal | Chris Out | Jurgen Surstedt | Gwenda van Vliet | René Mioch | Stefan Havik
21-09-2021 | 14:11:00
Luister dinsdag 21 september om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga bijgestaan door zijn razendsnelle sidekick Bas Vlugt
MIX en Elevator verzorgen duurzaamheidscampagne Boels Rental
17-09-2021 | 13:12:00
Het Nederlandse verhuurbedrijf Boels Rental voert de campagne Oranje is het nieuwe groen. De campagne presenteert Boels als duurzaamheidspartner van alle klanten. MIX (Creatie) en Elevator (Growth Marketing) ontwikkelden de campagne
Introductiecampagne PlusDental via Stroom
15-09-2021 | 17:24:00
Vanaf half september 2021 betreedt PlusDental met een grootschalige mediacampagne de Nederlandse markt. Mediabureau Stroom is verantwoordelijk voor de mediastrategie, planning en offline inkoop. De brand awareness-campagne gaat van start op alle grote televisiezenders
MPG.Group gaat verder als MMMatter
14-09-2021 | 10:00:00
Het netwerk van creatieve en strategische contentbureaus MPG.Group gaat verder onder de naam MMMatter. Het netwerk bestaat nu uit MPG Nederland, MPG.Concepts in New York, SOCIAL.INC, The Social Club en het Belgische Gicom
Elise Schaap gezicht van HAK in meerjarige samenwerking
13-09-2021 | 09:34:17
Elise Schaap is de komende jaren het gezicht van groentefabrikant HAK, nadat eerder Martine Bijl en Herman den Blijker te zien waren in de reclames
Blammo, Logitech G en Blue Microphones presentereen Dutch Stream Awards 2021
10-09-2021 | 11:50:00
Blammo en hoofdsponsoren Logitech G en Blue Microphones hebben de derde editie van The Dutch Stream Awards (DSA) aangekondigd. De DSA honoreert streamers die volgens publiek en vakjury de beste livestreamproducties van 2021 maakten
[Campagne] Vattenfall en DPG Brandstudio ontwikkelen Go-Greeners
10-09-2021 | 07:00:00
Vattenfall had een wens: gezien worden als de voorloper in duurzaamheid bij hun beoogde doelgroepen. Ze schakelden de hulp van de DPG Brandstudio in en samen kwamen ze tot een campagne. 
[Onderzoek] DPG Grow: De rol van telecom in ons leven
09-09-2021 | 13:14:00
Om in kaart te brengen welke rol telecom precies in ons leven speelt, deed Panel Inzicht onderzoek. De prijs, een betrouwbaar netwerk en snel internet blijken de belangrijkste criteria te zijn bij de keuze van een telecomaanbieder
T-Mobile Netherlands naar private equity Apax en Warburg Pincus
07-09-2021 | 13:26:00
T-Mobile Netherlands wordt door Deutsche Telekom verkocht aan de investeerdersbedrijven Apax en Warburg Pincus. Beiden zullen elk de helft van het telecombedrijf in handen krijgen
Yellowbrick kiest Vigics x L.O.V.E.
07-09-2021 | 12:18:00
Yellowbrick heeft na een uitvoerig pitchtraject Vigics en L.O.V.E. (inhouse agency) gekozen als bureau om de herpositioneringscampagne te ontwikkelen. De campagne omvat de slogan Parkeer. Klik. Yellowbrick
Curver lanceert campagne Duurzaam Bewaren & Besparen
06-09-2021 | 10:03:06
Curver start een campagne waarin de Smart Eco-lijn de hoofdrol speelt. De vershouddozen zijn gemaakt van gerecycled plastic. De activatie Duurzaam Bewaren & Besparen draait om het veilig en op een duurzame manier eten vers houden, om voedselverspilling tegen te gaan
MyWheels lanceert muzikale campagne met Daan Boom
03-09-2021 | 14:20:04
Autodeelbedrijf MyWheels is een campagne gestart met Daan Boom die de track De Deler en een videoclip heeft uitgebracht.  Het bedrijf vergrootte de capaciteit afgelopen weken naar 1.700 auto’s. Wefilm is verantwoordelijk voor concept, productie en media
Verkade kiest voor Chuck Studios
03-09-2021 | 13:25:16
Na een competitieve pitch met meerdere creatieve production companies heeft Verkade voor Chuck Studios gekozen. De food advertising specialist heeft een nieuwe Culinaire Identiteit ontworpen voor Verkade, bekend van producten als Maria, Café Noir en San Francisco
4orange: realtime vb&t Projectmanagement beheer dashboard versimpelt processen
02-09-2021 | 15:06:47
Vb&t Projectmanagement en BouwmanVastgoedConsultancy (BVC) signaleerden problemen aangaande de lastige opgave waar woningbouwcorporaties voor staan om informatie uit meerdere systemen te bundelen is daartoe een beheer dashboard ontwikkeld
Wenneker Group neemt Volstok over
02-09-2021 | 12:16:00
Wenneker Group heeft de in het Vlaamse Gent gevestigde animatiestudio Volk overgenomen. Het is de tweede overname binnen de buy & build-strategie van Wenneker Group, sinds private equity-maatschappij Capital A aan boord kwam
KNVB lanceert campagne om amateurvoetballers voor te bereiden op komend seizoen
01-09-2021 | 17:13:07
De KNVB lanceert in samenwerking met Blauw Gras een social campagne om amateurvoetballers klaar te stomen voor de eerstvolgende wedstrijd. De herkenbare spelers - die iedereen die op de amateurvelden speelt, kent - staan centraal
[Interview] Joost Prikker (DPG Media) over Oktober-woonmaand
01-09-2021 | 16:30:36
Door de pandemie zijn mensem meer thuis, en hechten ze meer aan de ruimtes om zich heen, en zijn ze ook eerder uitgekeken op spullen. Kortom de behoefte aan inspiratie van het interieur is groter dan ooit
[Marketing Report Radio] Sophie Corlay over Momentive
31-08-2021 | 11:22:58
Sophie Corlay is Global Head of Internal Communication bij Momentive. Ze begon haar loopbaan bij Microsoft en groeide daar snel door en werkte daar bij Usabilla, dat werd overgenomen door SurveyMonkey en verderging als Momentive
Kruidvat komt met campagne rondom einde zomer
23-08-2021 | 11:21:00
Vele Nederlanders keerden afgelopen weken weer huiswaarts na de vakantie, met een koffer vol mooie zomerse herinneringen. Voor velen betekent dit óók dat zij weer op gang moeten komen en wennen aan de hectiek van alledag
[Onderzoek] DPG Grow: De woon interesse van de Nederlandse consument
20-08-2021 | 10:41:37
De afgelopen jaren is er veel gebeurd in de woonbranche. DPG Media heeft onderzoek laten doen naar woonvoorkeuren qua woninginrichting. meubels, woonaccessoires, media & merktrouwheid, klussen en verbouwingen
Laura van Horssen naar Accenture
19-08-2021 | 11:28:00
Laura van Horssen is op 1 augustus 2021 begonnen als Media Relations Lead bij Accenture. Na 4,5 jaar bij Vice Media te hebben gewerkt, eerst als Head of Communications Benelux en sinds april 2019 Deputy Communications Director EMEA, kiest ze voor een iets andere werkomgeving
Nog steeds meer groente en fruit besteld bij Picnic
18-08-2021 | 17:32:24
Klanten van online supermarkt Picnic kopen nog steeds veel meer groente en fruit dan voor de coronacrisis. Biologisch perensap, biologisch appelsap en gesneden mango maakten een enorme opmars.
 Holland Casino: samenwerking met Eredivisie, Keuken Kampioen Divisie en ESPN voor online kansspelen
06-08-2021 | 10:18:00
Holland Casino is met ingang van het seizeon 2021/2022 responsible betting partner van het complete Nederlandse betaald voetbal. Vanaf 1 oktober 2021 zal Holland Casino zich als online kansspelaanbieder presenteren met een aanbod van sportweddenschappen en casinospellen
De belevingswereld van jongeren: Zo bereikt De Rijksoverheid jongeren
04-08-2021 | 11:33:27
Veel marketeers hebben dezelfde uitdagingen als het gaat om het bereiken van specifieke doelgroepen, het agenderen van bepaalde thema’s of het overbrengen van complexe merkboodschappen. Dominique Henskens weet hier alles van en geeft tekst en uitleg
Contenders en Born05 produceren social media-campagne voor Hoogvliet
03-08-2021 | 18:11:00
Contenders en Born05 hebben een zomerse social media-campagne voor supermarktketen Hoogvliet ontwikkeld. Contenders is onderdeel van Lukkien. Met de campagne speelt Hoogvliet in op het verlangen om na een lange coronawinter en -lente weer samen te genieten van het mooie weer en een gezellige barbecue
Logitech komt met draadloze earbuds voor videoconferencing
03-08-2021 | 12:20:00
Logitech heeft de Zone True Wireless Earbuds op de markt gebracht. Dit zijn draadloze earbuds die werkt met Google Meet, Microsoft Teams en Zoom. Ook is een bedrade versie gelanceerd Zone Wired Earbuds
Zalando komt met sportcampagne Supporters van Sporters
28-07-2021 | 17:05:00
Zalando lanceert de sportcampagne Supporter van Sporters. In deze campagne staan drie inspirerende verhalen van sporters centraal, bijgestaan door Arie Boomsma en Inge de Bruijn
[Marketing Week] Bob Koigi: UN picks top small businesses investing in “Good Food for All”
28-07-2021 | 12:45:00
Fifty small- and medium-sized enterprises around the world have been announced as the Best Small Businesses of the “Good Food for All” competition, held in conjunction with the UN Food Systems Summit.
Style de Vie brengt inspiratie via Marvia
28-07-2021 | 00:20:00
Style de Vie, een groothandel in keukengerei, heeft het lokale marketing automation platform Marvia uitgekozen als partner voor resellers. Style de Vie wil met deze samenwerking de groeiambities vormgeven en de marketingactiviteiten uitbreiden
Sportfondsen in zee met Marvia
28-07-2021 | 00:04:00
Sportfondsen, dat zich inzet voor een vitaal Nederland, heeft voor de brandportal van Marvia gekozen om een betere digitale service te gaan leveren aan alle aangesloten accommodaties
Jellow Go: instapmodel om freelancers te vinden
22-07-2021 | 14:02:00
On demand freelance platform Jellow lanceert Jellow GO, een instapmodel voor onder andere startups of scale-ups. Jellow GO is een no cure no pay-model waardoor kleinere organisaties makkelijker gebruik kunnen maken van het enorme freelancenetwerk van Jellow, maar geen abonnementskosten hoeven te betalen
Viduate overgenomen door Happy Horizon
22-07-2021 | 06:55:00
Het full service video- en animatiebureau Viduate uit IJsselstein is overgenomen door Happy Horizon. Het is de zevende overname in zeven maanden tijd voor de van oorsprong Eindhovense digital marketinggroep
Verve Group neemt Smaato over
20-07-2021 | 17:58:00
Het advertentieplatform Verve Group neemt Smaato over. De overname verloopt via moederbedrij Media and Games Invest SE. Smaato heeft een waarde van 170 miljoen dollar
Bonduelle Benelux kiest voor Fama Volat als communicatiebureau
20-07-2021 | 14:01:00
De retailtak van Bonduelle Benelux heeft Fama Volat gekozen als communicatiebureau. Het bureau is gevraagd om digitale campagnes te ontwikkelen en werkt hieraan in combinatie met community management
DPG Grow: Data driven marketing uitgelegd door Job van den Berg
16-07-2021 | 17:37:00
Job van den Berg, Data Strategy Director bij DPG Media vertelt in dit artikel alles over data driven marketing
DPG Grow: De consumer funnel uitgelegd door Roger Verdurmen
14-07-2021 | 16:46:00
Roger Verdurmen, Strategy Director bij DPG Brand Studio, legt in een artikel uit waar de consumer funnel voor staat
DPG Grow: het vertalen van datagedreven inzichten naar best practices voor brand building
09-07-2021 | 12:21:00
Bij digitale campagnes is het niet alleen relevant om te kijken naar hoe een campagne heeft gescoord op impressies en clicks. Het is in veel gevallen minstens zo relevant om te bepalen wat de campagne heeft bijgedragen aan merk-effecten
[Interview] Reynder Bruyns (Dentsu) in gesprek met Stefan Havik (DPG Media) over innovatie
08-07-2021 | 12:53:00
Reynder Bruyns, Head of Strategy bij iProspect - onderdeel van het medianetwerk Dentsu in gesprek met Stefan Havik, sirecteur Digital Development bij DPG Media over het belang van innovatie en welke problemen het kan en moet oplossen
[eMarketer] Shopify new platform enhances checkout and storefront tools
07-07-2021 | 12:00:00
At the 2021 Unite conference, global e-commerce company Shopify revealed platform enhancements that give merchants more control over the look and functionality of their online storefronts.
[Marketing Week] Bob Koigi: Brands tap new campaign strategies to grow client base
07-07-2021 | 09:30:00
Brands are revising their campaign strategies and embracing innovative models as they seek to reach hitherto untapped markets and expand their portfolio.
Social Blue kiest Egeria als strategische partner
02-07-2021 | 13:03:00
Social Blue, een technologie-gedreven Nederlandse onderneming gespecialiseerd in leadgeneratie, heeft Egeria aangetrokken als investeerder. Dat maakt Martktlink Fusies en Overnames bekend
[eMarketer] Upfront CTV ad spend in US to exceed $4 billion in 2021
02-07-2021 | 12:33:52
In  what points to the growing share of US ad spending on connected TV, advertisers are set increase their spend by nearly 50 per cent this year to $4.51 billion.
Online bingo kiest Mediacom als mediabureau
29-06-2021 | 16:26:00
MediaCom Nederland is aangesteld als Tombola's mediabureau. Tombola is de nummer een online bingosite in de UK, Spanje en Italië en zal in 2021 in Nederland worden gelanceerd, op het moment dat de online gokmarkt in Nederland zal openen
KWF met campagne tegen schelden met kanker in sportwereld
29-06-2021 | 15:42:00
In de strijd tegen schelden met kanker gaat KWF de samenwerking aan met Bundled. Bundled vertegenwoordigt professionele e-sporters wereldwijd en ontwikkelde een speciaal tenue voor KWF
[Interview] Bouke Lukkien: Lukkien maakt content die we toespitsen op land en kijker
29-06-2021 | 12:49:00
Bouke Lukkien is CEO van Lukkien, het creatieve productiehuis uit Ede dat allerlei vormen van content maakt. Van tv-commercials tot augmented reality en van CGI-uitingen tot apps
[Interview] Thijs Jaski: Yune maakt content die in de eerste seconde meteen impact heeft
29-06-2021 | 11:40:00
Thijs Jaski is Managing Partner bij Yune, het contentmarketingbureau waar wetenschap en creativiteit samensmelten tot eersteklas verhalen
[Cross Media Innovatie] Aldo Breed over Kiesjefolders.nl
29-06-2021 | 10:49:26
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Kiesjefolders.nl dingt mee naar de award in de categorie Innovatie. We spreken oprichter Aldo Breed
[Cross Media Bureau] Dolly van den Akker over MPG
28-06-2021 | 10:04:20
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. MPG dingt mee naar de award voor Cross Media Bureau van het Jaar. Aan het woord is Dolly van den Akker, Managing Director van MPG
Privacy Sandbox: Met twee jaar uitgesteld
25-06-2021 | 15:03:00
Google heeft in een blogpost aangekondigd dat het twee jaar langer zal duren om third-party cookies uit te faseren dan dat het bedrijf aanvankelijk dacht. De Privacy Sandbox is nu voorzien voor medio 2023. DPG media licht toe wat dit inhoudt en welke gevolgen er kunnen optreden
Cheil ontwikkelt Samsung FastFrame
24-06-2021 | 16:16:00
Samsung Benelux is sponsor van de Olympische BMX'ers Niek Kimman en Judy Baauw. Om invulling te geven aan dat sponsorship heeft Cheil het Samsung FastFrame ontwikkeld
[eMarketer] Target US ecommerce sales to hit $18 billion this year
24-06-2021 | 10:05:01
American retail corporation Target has defied odds to post phenomenal ecommerce growth. This year, its US ecommerce sales will hit $18.64 billion, almost as much as all its US ecommerce sales from 2016 to 2019 combined according to eMarketer.
[Marketing Week] Bob Koigi: Global ad spending defies pandemic to record historic growth
23-06-2021 | 12:45:00
As the global economy recovers from the devastating impacts of COVID-19, key sectors are bouncing back with numerous reports highlighting that while this will be a recovery year, there are signs that some sectors could record post pandemic growth rates.
DPG Media eCommerce lanceert visuele identiteit voor 40 webshops
22-06-2021 | 15:48:00
DPG Media eCommerce heeft voor 40 webshops hun eigen visuele identiteit en architectuur gelanceerd. In plaats van één uniforme webshop heeft nu iedere mediatitel een webshop die zowel in uitstraling als in het (ticket)aanbod aansluit bij de titel en de doelgroep
[Cross Media Merk 2021] Robert van den Ham over De Ondernemer
21-06-2021 | 10:55:00
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. De Ondernemer dingt mee naar de award in de categorie Cross Media Merk van het Jaar. We spreken met Robert van den Ham, Director Content & Creatie van De Ondernemer
[Marketing Report Radio] Rutger Tuit van Google over merken online bouwen en experimenteren met marketing
21-06-2021 | 10:06:00
Rutger Tuit is Head of Brands and Marketing Partners bij Google Nederland. Hij beschrijft deze periode als een superleuke tijd vol veranderingen in het vak
[Onderzoek] Magna AD Forecast: herstel zet door
18-06-2021 | 14:04:00
Nederland is de zesde grootste reclamemarkt van westelijk Europa met 4,9 miljard euro verwachte reclame-omzet in 2021. Op langere termijn is de verwachting dat de televisiereclameomzetten zullen eroderen met een gemiddelde van 1 procent per jaar
Audi kiest Dept als lead agency
17-06-2021 | 16:42:00
Na een zorgvuldige en intensieve pitchperiode in het eerste kwartaal van 2021, heeft Audi voor Dept gekozen als lead agency voor de Nederlandse markt
Lukkien ontwikkelt websites Sportfondsen Nederland
17-06-2021 | 12:09:23
Sporten en bewegen nóg toegankelijker maken. Dat is het idee achter het interactieve platform van Sportfondsen Nederland. Lukkien Digital ontwikkelde de ontwerpen en functionaliteiten voor de meer dan 75 websites
Happy Horizon neemt e-commerce bureau Experius over
16-06-2021 | 11:50:57
De van oorsprong Eindhovense bureaugroep Happy Horizon gaat haar digital marketing agency uitbreiden. Het Utrechtse in e-commerce (Magento) gespecialiseerde bureau Experius wordt daartoe overgenomen
Online leerplatform Kahoot! met Nederlandse taalondersteuning
15-06-2021 | 17:48:00
Kahoot! voegt Nederlandse taalondersteuning toe aan zijn mobiele app, waardoor Nederlandstalige scholieren, leraren en docenten gebruik kunnen maken van het Kahoot!-leerplatform in hun eigen taal
Megawatt Digital wil grootste online community voor 3x3 basketball ontwikkelen
15-06-2021 | 16:58:41
Megawatt Digital wil samen met 3x3 Unites de grootste online community voor 3x3 basketball ontwikkelen
Tilburg University wint met Learn Anywhere award voor innovatie in onderwijs
15-06-2021 | 13:53:00
Tilburg University is met haar Innovation Room de winnaar van de EUNIS Award, een internationale award voor innovatief gebruik van audiovisuele technologie in het hoger onderwijs
Media Futures Market van start als transparant inkoop- en verkoopplatform advertenties
15-06-2021 | 12:51:00
Media Futures Market is gelanceerd als volledig transparant inkoop- en verkoopplatform van media. Het platform laat adverteerders en on- en offline media-exploitanten direct met elkaar handelen, zonder de tussenkomst van intermediairs
[eMarketer] Virtual Reality and consumer marketing in China
11-06-2021 | 10:02:30
Even as companies in China invest in Virtual Reality to engage with consumers, the adoption of the emerging technology has failed to pick up as anticipated in recent years.
De Koninklijke Bibliotheek kiest voor ZIGT
09-06-2021 | 14:47:00
De Koninklijke Bibliotheek heeft ZIGT gekozen als mediabureau. ZIGT zal daarbij het media-advies en de inkoop verzorgen. Op 9 juni is een merkcampagne van start gegaan en verder worden er meerdere kortere campagnes ingezet nu de bibliotheken heropend zijn
UM - Reprise werkt voor Seiko
09-06-2021 | 11:14:00
De combinatie UM - Reprise gaat als de mediapartner van Seiko Watch Europe B.V. in Nederland en België aan de slag. Na een korte bureauoriëntatie heeft het merk ervoor gekozen om de on- en offline media-activiteiten volledig bij UM en Reprise onder te brengen
Elevator zoekt ondernemende data-driven marketeers voor diverse growth marketing rollen
08-06-2021 | 15:05:00
Elevator is weliswaar een jong growth marketing bureau, maar het kleine team van gedreven marketing en data specialisten is ambitieus en gretig
Bud strikt Ruud Gullit voor campagne
08-06-2021 | 13:47:46
Het biermerk Bud heeft Ruud Gullit gecontracteerd voor een campagne om voetballers te ondersteunen tijdens het EK Voetbal. Elke overwinning van Nederland in juni en juli 2021 tijdens het EK Voetbal wordt op social media gevierd met een boodschap van Gullit en winacties
Mireille Elberse versterkt Wenneker Group
07-06-2021 | 19:00:00
Per 1 juni is Mireille Elberse Head of Clients & Partnerships van Wenneker Group. Vanuit Wenneker.Amsterdam begeleidt zij de grotere accounts om zoveel mogelijk synergie te realiseren binnen de Wenneker Group
Mediabrands Emerging Media Event: DOOH, digital audio en.... connected tv?
03-06-2021 | 15:30:00
Mediabrands organiseerde op dinsdag 24 mei 2021 een webinar onder de noemer Emerging Media Event in het kader van de Emerging Media-maand. Emerging was het zeker, aangezien Nederland met het terugtreden van KPN uit een pilot voor connected tv, achterloopt
Mora warmt op voor EK met AR-filter Bitterbal koppen
03-06-2021 | 11:24:00
Om Nederland te laten borrelen van de oranjekoorts lanceert snackfabrikant Mora de EK- campagne: De Warmmming-up
[4orange Case] Over Morgen biedt aan de hand van data inzicht in de drive van wijken om te verduurzamen
03-06-2021 | 08:00:00
In samenwerking met onze partner 4orange publiceren wij een aantal cases, deze keer over Over Morgen
[Marketing Week] Bob Koigi: Marketers envision career opportunities fit for post-pandemic future
02-06-2021 | 10:11:04
As COVID-19 continues to disrupt economies, alter the way we work and redefine lifestyles, employers companies and staff are adjusting their way of work as the pandemic alters the future of work.
[eMarketer] The meteoric growth of content creator economy
02-06-2021 | 10:00:15
The creator economy has been on a meteoric rise with marketers and social platforms in spirited efforts to work with them. This has opened a world of opportunities for creators to earn beyond brand partnerships.
Incentro en Thinkwise gaan partnership aan
01-06-2021 | 15:50:00
Low-code software platformaanbieder Thinkwise en digitale dienstverlener Incentro zijn een partnership aangegaan. Via Thinkwise kan Incentro ervoor zorgen dat zijn klanten afstappen van het constant aanpassen van de core systemen en in plaats daarvan een eigen bedrijfsproces krijgen
Kruidvat en André Hazes werken samen in EK-campagne
31-05-2021 | 12:54:28
Wij zijn Oranje is het lied waarmee André Hazes aan de vooravond van het EK Voetbal het Nederlands elftal een hart onder de riem steekt. De EK-knaller is óók te horen in de commercial van Kruidvat
[Cross Media Case 2021] Fleur Osté over Zwitsal x Concertgebouworkest – Slaapliedjes
31-05-2021 | 11:58:38
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Mindshare.Greenhouse dingt met Zwitsal x Concertgebouworkest – Slaapliedjes mee in de categorie Case. We spreken Fleur Osté, Key Accountmanager bij Unilever
Roze puppet in Fitzroy-campagne voor InShared
31-05-2021 | 10:35:47
De campagne van InShared in van start gegaan. Hierin speelt een roze puppet de hoofdrol. Hij wijst autobezitters op de voordelen van de verzekeraar en de autoverzekering
"Europese Commissie gaat mededingingsonderzoek doen naar Facebook"
28-05-2021 | 14:44:40
De Europese Commissie gaat een mededingingsonderzoek doen naar de praktijken van Facebook. Dit berichten de Wall Street Journal en de Financial Times. Het gaat daarbij om onderzoek naar de dienst Marketplace die mogelijk marktverstorend is
[eMarketer] Proximity mobile payments redefine commerce
27-05-2021 | 09:23:39
As the pandemic-induced social distancing and sanitizing measures drive everyday interactions, consumers are embracing contactless payments for both online and offline platforms.
Wayne Parker Kent ontwikkelt community platform voor Henkel Laundry & Homecare
26-05-2021 | 16:54:00
Henkel Laundry & Homecare, moederbedrijf van huishoudmerken als Persil, Silan en Dixan, heeft zijn community, service en contentplatform Ask Team Clean internationaal uitgerold
[Interview] Sanna Visser en Linda Janssen over UNPLUGGED
26-05-2021 | 13:20:00
Sanna Visser en Linda Jansen zijn sinds mei dit jaar partner bij service design bureau UNPLUGGED. Wij spreken hen.
Lukkien produceert Gezonde Generatie content voor 2Basics
25-05-2021 | 15:30:00
Lukkien produceert voor de campagne Supporter van de Gezonde Generatie de content voor 2Basics. Deze campagne is onderdeel van de samenwerking tussen Gezonde Generatie, NOC*NSF en Vereniging Samenwerkende Gezondheidsfondsen (SGF), die mogelijk is gemaakt door Nederlandse Loterij
MediaTest komt met MediaTestDag 2021
25-05-2021 | 14:46:00
MediaTest komt binnenkort met de MediaTestDag 2021. Daarbij wordt een volledig onderzoek uitgevoerd voor een organisatie die daar normaal gesproken niet het budget voor heeft
[eMarketer] Striking a balance between crypto trading and environmental conservation
25-05-2021 | 09:30:31
However as crypto trading is mainstreamed, there are concerns about their carbon footprint and the environmental implications.
Soda krijgt drie DIA Awards met Twill en Woonstad Rotterdam
21-05-2021 | 14:48:00
Samen met Twill, de scale-up van Maersk, en Woningbouwvereniging Woonstad Rotterdam heeft digital product design bureau Soda studio drie Dutch Interactive Awards (DIA) gewonnen
Talpa Network kiest Online Seminar als webinarpartner
20-05-2021 | 18:18:28
Talpa Network heeft Online Seminar verkozen als webinarpartner. Het webinarplatform faciliteert en realiseert het komende jaar het volledige online communicatietraject van onder andere de workshopomgeving van Koffietijd.club
Outbrain Academy brengt Native Advertising Strategy Expert-training
20-05-2021 | 10:47:00
Kun je, in een tijd waarin van marketeers wordt verwacht dat ze zo veel leveren met zo weinig, eerlijk zeggen dat je de beste oplossingen gebruikt om de aandacht van de klant te trekken? Is je antwoord geen volmondig Ja, dan dit de ideale cursus om je kennis bij te spijkeren en jezelf te onderscheiden
[Marketing Week] Bob Koigi: Brands, agencies invest in diversity, inclusion and equity
19-05-2021 | 15:39:02
Global brands, media, marketing and advertising agencies, alive to the growing call to champion inclusion, equity and diversity are investing in new strategies, partnerships and businesses in in unprecedented ways.
[eMarketer] Brands renewed focus on influencer marketing
19-05-2021 | 15:35:35
Influencer marketing continues to make inroads in today’s marketing mix with brands keen to include creators in their media plans, a departure from the past when their roles were underestimated.
[Onderzoek] Screenforce & WARC: Consument heeft voorkeur voor televisiereclame en e-commerce blijft groot
19-05-2021 | 09:19:00
WARC, het internationale instituut voor marketing intelligence, heeft in april het rapport COVID-19 one year on uitgebracht. In dit rapport wordt samengevat welke effecten de coronacrisis heeft op marketing en mediaplanning
Nationaal Media Onderzoek publiceert eisenpakket Media Monitoring
19-05-2021 | 00:00:00
Op 18 mei 2021 hebben de organisaties voor bereiksonderzoek in Nederland gezamenlijk een Request for Proposal (RfP) gepubliceerd voor media monitoring binnen het nieuwe Nationaal Media Onderzoek (NMO)
[Onderzoek] DPG Grow: Meer vertrouwen, meer effect
18-05-2021 | 18:05:00
Advertenties op websites die als betrouwbaar worden gepercipieerd, scoren fors hoger op merkvoorkeur dan op platforms die als onbetrouwbaar worden gezien
[Colulmn] Magdalena Flick (Outbrain): 5 Redenen waarom het tijd is om Native Advertising een leidende rol te geven in jouw mediamix
18-05-2021 | 14:38:00
Hoewel sociale media het publiek op nieuwe en impactvolle manieren met elkaar hebben verbonden, worden merken die daar adverteren voortdurend geconfronteerd met zorgen over brand safety en vertrouwen
[Cross Media Case 2021] Monique Pennings over het Wat eten we?-platform
18-05-2021 | 10:39:55
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Jumbo draagt het platform Wat eten we? voor als Cross Media Case 2021. We spreken Cross Media Vrouw van 2020 Monique Pennings over Wat Eten We?
[Cross Media Case 2021] Carolien de Bruyn over Ode aan Nederland
18-05-2021 | 10:10:00
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. MindShare.Greenhouse draagt de campagne Ode aan Nederland voor als Cross Media Case 2021. We spreken Carolien de Bruyn over deze campagne
Douglas en Dept maken virtuele tentoonstelling voor nieuwe merkcampagne
17-05-2021 | 14:22:00
Douglas’ nieuwste campagne Let’s Do Beautiful viert schoonheid in al haar diversiteit - weg van een eendimensionaal beeld en richting een modern holistisch idee. Douglas en Dept vertaalden dit concept naar digitaal
Virgil van Dijk speelt hoofdrol in UEFA Euro 2020-campagne Thuisbezorgd.nl
14-05-2021 | 16:52:00
Virgil van Dijk speelt de hoofdrol in de UEFA EURO 2020 campagne van Thuisbezorgd.nl. De aanvoerder van het Nederlands elftal is te zien in de televisiespot, out-of-home uitingen en op de social media-kanalen van Thuisbezorgd.nl
DEMO Design in Motion Festival reist naar Frankrijk en Italië 
14-05-2021 | 15:32:00
Dit voorjaar reist DEMO - Design in Motion Festival naar Frankrijk en Italië. De International Biennale of Graphic Design 2021 heeft DEMO geselecteerd als onderdeel van de hoofdtentoonstelling in kunstinstelling Le Signe in Chaumont
Natwerk wint pitch fietsvoordeelshop.nl
14-05-2021 | 00:04:18
Natwerk is na een pitch met vijf andere bureaus verkozen tot reclamebureau van fietsvoordeelshop.nl. Het Amsterdamse creatieve bureau wordt verantwoordelijk voor de merkcampagne van de fietsenwinkel
Outbrain komt met Qualityrating om gepersonaliseerde feedervaringen te verbeteren
13-05-2021 | 23:03:00
Outbrain, een aanbevelingsplatform voor het open web, heeft QualityRating gelanceerd om gepersonaliseerde feedervaringen te verbeteren
[eMarketer] Digital video ad spending overtakes TV ad outlays in Canada
13-05-2021 | 09:23:58
Digital video ad spending in Canada reached a new milestone in 2020 when it overtook TV ad outlays for the first time.
Fier krijgt steun van digital agency Dept 
12-05-2021 | 14:00:55
Dept zal de komende tijd vrijwillig het verhaal en beeld van Fier ontwikkelen. Fier is een expertisecentrum op het terrein van geweld in afhankelijkheidsrelaties
Chuck Studios ontwikkelt culinaire identiteit Blue Band
12-05-2021 | 13:07:40
Chuck Studios is door Blue Band, een merk van Upfield, gevraagd om de culinaire identiteit te ontwikkelen. Eerder nam Chuk Studios het Unilever-merk Unox onder de loep
[Marketing Week] Bob Koigi: Content is king
12-05-2021 | 08:53:51
As marketers, advertisers and media companies look at innovative ways of packaging and disseminating content to a critical mass, they are exploring and embracing technologies and partnership to drive that agenda with impressive results.
[eMarketer] Tiktok to overtake Instragram and Snapchat as platform of choice among US Gen Zers
12-05-2021 | 08:50:04
Social media platform has TikTok been on an upward trajectory in terms of user base having recorded phenomenal growth in 2019 and 2020.
Best Social Awards komt met categorie voor Twitchers
11-05-2021 | 17:47:00
Afgelopen week maakte The Best Social Awards de nominaties bekend voor de 2021 editie. The Best Social Awards zijn prijzen in Nederland voor al het beste op social media, de crème de la content
[Cross Media Case 2021] Carolien de Bruyn over Internet Op Zijn Best
11-05-2021 | 15:47:00
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. MindShare.Greenhouse draagt de campagne Internet Op Zijn Best voor KPN voor als Cross Media Case 2021. We spreken Carolien de Bruyn over deze campagne
4NG neemt Netvlies over
10-05-2021 | 08:50:00
Digitaal bureau 4NG neemt Netvlies over, specialist op het gebied van end-to-end digitale oplossingen. Naast hun technologische kennis op het gebied van Drupal, WordPress, Symfony en Sylius voegt 4NG met Netvlies ook strategische kennis en marketing-ervaring toe aan het aanbod
Selmore ontwikkelt zaterdagfamilie-campagne voor Škoda
07-05-2021 | 15:39:00
Selmore heeft een campagne ontwikkeld voor Škoda. Onder de noemer zaterdagfamilies claimt het automerk de zaterdag.  
[eMarketer] Connected TV has become a frontrunner in digital advertising
07-05-2021 | 08:54:02
Investment in Connected TV, CTV, in US rose by 40.6 per cent year on year in 2020 to reach over 9 billion with this growth expected to be sustained this year to hit $13.41 billion, before growing more than double by 2025 according to a forecast by eMarketer.
Dept, Tribe Company en Rotterdam Festival ontwikkelen Eurovision Village 3D-wereld
07-05-2021 | 05:45:00
Rotterdam Festivals, entertainmentbureau Tribe Company en digital agency Dept hebben een virtueel alternatief ontwikkeld in het kader van het Eurovisie Songfestival om Rotterdam naar de wereld te laten komen. Dit gebeurt onder de noemer Eurovision Village van 15 tot 23 mei 2021
Soda Studio benoemt Flin Nortier tot partner
06-05-2021 | 15:18:00
Flin Nortier is benoemd tot partner van digital productdesign bureau Soda. Hij is ruim 8 jaar betrokken bij het bedrijf, dat onderdeel is van het Amsterdamse bureaucollectief MakerStreet
IT-specialisten van zorginstelling Abrona winnen wedstrijd Logitech Escape Meeting Room
06-05-2021 | 12:55:00
Wilma van Etten en Piet van der Bijl zijn namens Abrona de beste IT-specialisten van de Benelux geworden. Ze wisten als snelsten een stabiele videoconferencing-verbinding te maken tussen de meeting room en de persoonlijke werkplek
Media Info Groep: Het sentiment rondom de coronavaccins onder de loep
06-05-2021 | 09:44:00
Media Info Groep analyseert gegevens uit allerlei media, zowel in print als online en op radio en televisie. Het bedrijf onderzocht het verschil in sentiment als de media veel aandacht besteden aan het coronavirus
[eMarketer] Paypal outlines global growth strategy
06-05-2021 | 09:35:33
Global payment behemoth Paypal has announced a raft of strategies it intends to roll out as it seeks to grow its foothold in US and worldwide.
Hema kiest voor Total Design
05-05-2021 | 14:04:00
Hema heeft Total Design na een pitch verkozen om de huisstijl te borgen en door te ontwikkelen. De bedoeling is meer eenheid te brengen in de vele touchpoints van Hema, zowel intern als extern
Jean-Philippe Kempf benoemd tot Communications Director van Peugeot
05-05-2021 | 11:05:00
Jean-Philippe Kempf (57) is per 1 mei 2021 de nieuwe Communications Director van Peugeot. Zijn takenpakket omvat alle communicatie van het merk, met betrekking tot producten, sport, evenementen, persrelaties, social media, interne communicatie en partnerships
[Onderzoek] DPG Media: aandacht is belangrijk en wordt steeds belangrijker
05-05-2021 | 10:47:00
Aandacht was, is en blijft een belangrijk thema. Dit blijkt uit onderzoek dat DPG Media samen met Newcom Research & Consultancy heeft gedaan in het eerste kwartaal van 2021 middels een online survey onder ruim duitzendp ersonen van 18 jaar en ouder
[eMarketer] 5G network redefines payments and mobile commerce
05-05-2021 | 10:35:00
Despite being in its early stages of adoption, the 5G network is promising to revolutionize the retail industry as retailers invests in the network to make customers’ experience in-store and online fulfilling and exciting.
Lukkien bouwt Amsterdam Bike City Platform
30-04-2021 | 16:17:00
Lukkien heeft in opdracht van Royal Haskoning DHV onder de naam Amsterdam Bike City een platform gebouwd, waarin kennis en innovaties rondom de fiets worden gedeeld. Het platform is een initiatief van de gemeente Amsterdam en Vervoerregio Amsterdam
Filling Pieces viert tienjarig bestaan met documentaire en opening van Amsterdamse winkel
30-04-2021 | 15:45:00
Filling Pieces viert zijn tienjarig bestaan met een documentaire en de opening van zijn winkel in Amsterdam. De documentaire, vertelt het ondernemersverhaal van oprichter Guillaume Philibert Chin en de weg die hij heeft afgelegd om van Filling Pieces een internationaal succes te maken
[Marketing Report Radio] Alwin Snippe: Greetz maakt Nederland attenter
29-04-2021 | 10:33:27
Alwin Snippe is Head of Marketing bij Greetz. Bij Marketing Report Radio vertelt hij over de groei van het bedrijf in de afgelopen zeven jaar, hoe attent Nederlanders zijn, de recente campagne en meer
Chuck Studios ontwikkelt culinaire identiteit voor Unox
28-04-2021 | 14:44:00
Chuck Studios heeft recentelijk een culinaire identiteit ontwikkeld voor Unox. Het merk heeft onlangs zijn positionering aangescherpt en had behoefte aan heldere en praktische richtlijnen over het in beeld brengen van zijn producten
Ministerie van Defensie werft via YouTube
28-04-2021 | 12:49:00
Het Ministerie van Defensie komt met een YouTube-serie onder de naam Movie Makeovers. Via de -serie wil Defensie laten zien hoe het in het echt gaat bij gevechtseenheden
[Free Webinar] Why these Dutch companies outsource their IT to Africa
28-04-2021 | 10:35:00
In The Netherlands there is a growing scarcity of IT professionals, limiting opportunities for businesses. With the current COVID-19 crisis, many people are working remotely, making it less of an issue working with a distributed team of IT professionals
Milka viert 120-jarig bestaan met campagne
22-04-2021 | 12:58:00
Milka bestaat 120 jaar en het merk viert dat met een campagne, waarbij de Stichting Jarige Job wordt gesteund. Ook zijn er acties voor consumenten
Intracto Group neemt Codezilla over
22-04-2021 | 11:16:07
Codezilla is overgenomen door Intracto Group. Codezilla ontwikkelt voor haar klanten de front-end voor voornamelijk complexe maatwerk (web)applicaties. Er werken 25 front-end development-experts bij Codezilla
Shopify en Pinterest breiden samenwerking uit
21-04-2021 | 16:13:00
Shopify breidt de samenwerking met Pinterest uit naar 27 landen, waaronder Nederland. Het Shopify Pinterest-kanaal is vanaf nu ook actief in onder meer Oostenrijk, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk, Australië en Brazilië
Adidas introduceert Impossible is Nothing campagne
21-04-2021 | 14:53:00
Adidas heeft de Impossible Is Nothing campagne gelanceerd met de videoreeks Seeing Possibilities. Impossible Is Nothing staat voor het denken en handelen in mogelijkheden, om zo met rebels optimisme een betere toekomst te creëren voor mens en planeet
Moederbedrijf Grolsch lanceert Viper Hard Seltzer met tv-commercial  
20-04-2021 | 11:20:12
Asahi Europe and International, het moederbedrijf van Koninklijke Grolsch, komt met Viper Hard Seltzer. Het licht-alcoholische drankje komt in de schappen van alle grote supermarkten te liggen
[Marketing Week] Bob Koigi: Brands invest in sustainability and green projects
19-04-2021 | 14:45:00
Brands are increasingly investing in green projects and sustainability as they seek to cut down on emmissions and reduce their carbon footprint.
YUNE maakt derde seizoen Goedmaker van Bol.com: eerbetoon aan Pimp My Ride
16-04-2021 | 14:04:00
Webwinkel bol.com lanceert het derde seizoen van de Goedmaker. Willie Wartaal kruipt in de huid van de Amerikaanse rapper en tv-presentator Xzibit (Alvin Nathaniel Joiner). In de geest van het populaire MTV-programma Pimp My Ride wordt er dit keer geen auto, maar een fiets gepimpt
Coca-Cola Light legt focus op break-moment met campagne Just Because
16-04-2021 | 11:15:00
Coca-Cola Light lanceert de campagne Just Because, bedoeld als eerbetoon aan alle Coca-Cola light-drinkers. De campagne staat voor individuele authenticiteit en draait om de positieve houding van het vaste publiek van het merk, dat graag doet wat het leuk vindt en regelmatig een break neemt Just Because
Egotribe lanceert label Bruce Banner Studio
15-04-2021 | 19:44:10
Het creatief digitaal bureau Egotribe lanceert een het label Bruce Banner Studio. Met Bruce Banner Studio willen de oprichters zich specialiseren in de creatie van display advertising
Digitale kennis- en kwaliteitsmanagementspecialist Scienta overgenomen door WoodWing
15-04-2021 | 19:10:59
WoodWing is overgenomen door Scienta. Woodwing is een leverancier van contentmanagement-oplossingen. De overname is tot stand gekomen dankzij Main. WoodWing kan zijn aanbod verrijken met een specialist in kennis- en kwaliteitsmanagementsoftware
Digital advertising groeit door in crisisjaar 2020 naar 2,34 miljard euro
15-04-2021 | 18:33:00
In 2020 is 2,34 miljard euro van het marketingbudget besteed aan digital advertising. Dit heeft brancheplatform VIA bekend gemaakt die daarbij aangaf dat dit ten koste ging van het budget van andere mediatypes als radio, televisie en print die een daling lieten zien
Radio 538 viert het leven in merkencampagne
15-04-2021 | 18:02:00
Radio 538 is gestart met een campagne om het merkencampagne waarin het leven gevierd wordt. Radio 538 profileert zich als de zender met de hits van nu en morgen, met de grootste en de nieuwste artiesten. Radio 538 wil zich daarmee aangeven alles uit de dag gehaald wordt, hoe jong of oud je ook bent
[Onderzoek] Jongeren verwachten dit jaar weer naar evenementen te gaan
15-04-2021 | 11:07:07
Het vertrouwen onder jongeren dat ze dit jaar weer een festival kunnen bezoeken, stijgt. Dit blijkt uit een representatief onderzoek van studentenplatform StudeerSnel.nl in samenwerking met CM.com, leverancier van evenementensoftware en hoofdsponsor van Circuit Zandvoort
Intracto Group neem mediabureau Zoekhelden over
15-04-2021 | 08:49:00
Het mediabureau Zoekhelden sluit zich aan bij Intracto Group. Het Amsterdamse bureau is onder meer sterk in media-advies en -inkoop, marketing en detachering door bij klanten op kantoor advies te verstrekken
Beste videomakers, wees niet bang voor data!
14-04-2021 | 15:43:00
Vandaag de dag staan online video-adverteerders voor vele uitdagingen. Zo moeten ze haast ongrijpbare kijkers aan zich zien te binden, hoge kwaliteit content creëren, en ervoor zorgen dat hun advertenties optimaal presteren
Fatboy lanceert roaring campagne voor Outdoor 2021-collectie
14-04-2021 | 15:21:00
Fatboy komt met een Europese digital-first campagne om de outdoorcollectie onder de aandacht te brengen. Dept heeft hiertoe een brand campain ontwikkeld die in de lente/zomer 2021 wordt gelanceerd
Let’s get Reel
14-04-2021 | 11:10:00
Het booming social media kanaal van 2020? TikTok, natuurlijk. Het kanaal dat om als eerste mee op de kar van TikTok te springen?
Fitzroy ontwikkelt 0.0-campagne voor Grolsch
13-04-2021 | 09:17:45
Voor Grolsch bedacht Fitzroy een campagne voor de Grolsch 0.0-bieren in het kader van het Proef Karakter-thema
Burger King komt met bestellen via de app en stimuleert daarmee asociaal gedrag
09-04-2021 | 13:52:00
Burger King komt als Quick Service Restaurant met een app waarmee klanten als gast zelf kunnen bestellen. Ze kunnen betalen met iDeal en laten weten dat ze er zijn om de bestelling mee te nemen
London Marathon Events vernieuwt merk en herlanceert website met Dept
09-04-2021 | 13:01:37
De London Marathon Events heeft haar merk vernieuwd en haar website opnieuw vormgegeven. London Marathon Events is niet alleen actief met hardloopwedstrijden maar ook met wielren- en zwemevenementen. Dept is door LME gevraagd om het merk te vernieuwen
Webshop Goedkopekutspullen.nl start proef met one hour delivery
08-04-2021 | 12:51:00
De erotische webshop goedkopekutspullen.nl start met een proef waarbij binnen één uur bezorgd wordt. Het idee achter deze turboservice is dat als mensen in een erotische stemming zijn, zij niet dagen hoeven te wachten om iets met die behoeftes te doen
Cheil & Lukkien produceren Live Commerce voor Samsung
08-04-2021 | 11:03:30
Afgelopen week was de eerste Live Commerce-stream voor Samsung Nederland een feit. Live Commerce is de combinatie van een live show, online interactie met consumenten en e-commerce
ABN Amro start campagne voor Tikkie: Lekker in de Flow
07-04-2021 | 14:39:00
ABN Amro heeft een door Havana Harbor (onderdeel van Candid) ontwikkelde reclamecampagne gelanceerd voor het merk Tikkie. Mediamonk produceerde daarbij de campagne met de slogan Lekker in de Flow
IFS werkt met LEWIS aan merkbekendheid in Nederland
07-04-2021 | 13:44:00
LEWIS is gevraagd een pr-campagne te ontwikkelen om de merkbekendheid van IFS te vergroten. IFS is een merk van proces-ondersteunende software. In Frankrijk ondersteunt LEWIS IFS al enige tijd op communicatiegebied
Plant-based food company Upfield schakelt Dept in
06-04-2021 | 15:49:00
Upfield stelt digitaal centraal in zijn marketingstrategie om de doelgroep beter te bereiken en duurzame klantrelaties op te bouwen. Het bedrijf heeft digital agency Depts hulp gevraagd om een betere online performance te behalen voor Upfields plantaardige spreads en kaasmerken
[Marketing Report Radio] Remco Armee (ZorgDomein): 91 procent van de huisartsen gebruikt ons platform
06-04-2021 | 11:34:00
Remco Armee is Chief Consumer Officer bij ZorgDomein, dat zorgverleners helpt met het vinden, kiezen en regelen van zorg. Bij Marketing Report Radio vertelt hij over het overzichtelijk maken van het beste zorgaanbod
[Onderzoek] Mediabrands: Retail Buying Study toont grote verschuivingen shopgedrag aan
01-04-2021 | 16:09:00
Het online shopgedrag is in bijna alle retail categorieën met 50 procent gestegen. Een en ander is een gevolg van de coronacrisis. De jaarlijkse Mediabrands Retail Buying Study toont dit aan
Dept komt met virtuele jassen voor Snapchat en augmented reality
01-04-2021 | 14:07:04
Digital agency Dept heeft als eerste in haar industrie virtuele jassen ontworpen die mensen kunnen kopen via NFT’s. Deze puffer jackets zijn bedoeld voor gebruik op Snapchat en andere augmented-reality-toepassingen
[Marketing Report Radio] Martijn den Besten: Eind 2023 moet Maqqie een van de de grootste werkgevers van Nederland zijn
01-04-2021 | 12:39:00
Martijn den Besten is directeur en mede-oprichter van Maqqie, de app voor werkend Nederland met tools waarmee het bedrijf kandidaten met vacatures matcht, maar ook contracten kan opstellen, uren laten declareren, verloning en facturatie doen en meer
VICE Media Group koopt consultancy bureau PLTFRMR
01-04-2021 | 11:05:32
VICE Media Group heeft consultancy bureau PLTFRMR aangekocht. PLTFRMR zal fuseren met VIRTUE, het creatieve bureau van VICE Media Group
Digital agency Touchtribe gaat volledig headless
31-03-2021 | 15:48:26
Web development agency Touchtribe verscherpt haar propositie en gaat volledig headless. Daartoe is besloten om uitsluitend met de laatste technologische ontwikkelingen te werken
Dept en Mindshare.Greenhouse komen met Feeling Lucky-campagne voor Lucky Day
30-03-2021 | 15:26:00
Kansspelloterij Lucky Day inspireert de doelgroep in de Feeling Lucky-campagne met alledaagse mazzelmomentjes. De Feeling Lucky-campagne, gecreëerd door Dept en Mindshare.Greenhouse, is nu te zien op digitale kanalen en te horen op de radio
Roorda laat jongeren daten met voorbehoedsmiddelen
29-03-2021 | 11:02:23
Ministerie van VWS en Sense.info starten met een campagne over voorbehoedsmiddelen. De campagne is ontwikkeld door Roorda. Een spiraaltje, het vrouwencondoom of toch liever de anticonceptiering
Datingapp Breeze in de startblokken
26-03-2021 | 17:02:00
De datingapp Breeze staat in de startblokken. Daarbij staan echte ontmoetingen centraal. Het vertrekpunt is online, de eerstvolgende stap is meteen offline; een echte date in de kroeg, op een terras of een wandeling bij jou in de buurt
Martijn Berns versterkt DBOM met bureauzijde Hellodialog
25-03-2021 | 13:10:00
Digital marketingbureau DBOM en de bureauzijde van Hellodialog kondigen aan dat ze samen verdergaan onder de naam DBOM
Dept neemt Amerikaanse software agency Devetry over
18-03-2021 | 14:57:00
Dept heeft Devetry overgenomen. Devetry is een Amerikaanse software engineering agency en werd in 2015 opgericht. Het bedrijf werkt voor klanten als Intel en Arizona State University en is gespecialiseerd in software ontwikkeling (waaronder ERP, CRM, Cloud applications) en DevOps services
Jägermeister komt met campagnevideo Ode to Nightlife
18-03-2021 | 14:03:12
Onder de noemer #Savethenight heeft Jägermeister een internationale campagnevideo gemaakt in navolging van de campagne die in het voorjaar 2020 is gestart. Jägermeister is een wereldwijd support-project dat de nachtcultuur in de breedste zin van het woord helpt
Interstellar neemt IT-dienstverlener DataByte over
18-03-2021 | 13:21:40
Interstellar Group neemt de IT-dienstverlener DataByte uit Steenbergen over. De overname is onderdeel van een buy-and-build strategie. Deze is erop gericht om Interstellar uit te laten groeien tot de meest relevante IT-groep van Nederland en klanten op alle aspecten van de digitale reis op hoog niveau te ondersteunen
GGZ-organisatie Arkin stelt normaal ter discussie in wervingscampagne
17-03-2021 | 13:21:00
In een online wervingscampagne geven GZ-professionals van Arkin hun visie op wat normaal is. De campagne Over normaal gesproken is het vervolg op de Mensoloog-campagne van Café Society en Gardeners
Logitech for Business gaat op zoek naar de beste IT-specialisten van de Benelux
17-03-2021 | 12:47:00
Logitech for Business organiseert samen met de Beurs van Berlage een digitale online escape room waar op 26 en 27 maart 2021 teams van Nederlandse IT'ers strijden om de titel: De beste IT-specialist van de Benelux
Media Info Groep: CDA en D66 aan kop in media-aandacht
17-03-2021 | 11:19:00
Uit een analyse van Media Info Groep naar de media-aandacht in de landelijke dagbladen met betrekking tot de Tweede Kamer verkiezingen, blijkt het CDA van Wopke Hoekstra de grote winnaar. Partijen die niet in de Tweede Kamer zitten, komen er een stuk minder goed van af
Alfred ontwikkelt campagne Venco Choco D’rop
15-03-2021 | 11:22:00
Venco introduceert Choco D’rop: een verrassende combinatie van oer-Hollandse Venco drop met een dikke laag chocolade. Alfred International is verantwoordelijk voor de campagne
Centrum tegen Kinderhandel en Mensenhandel lanceert campagnevideo
12-03-2021 | 10:44:00
Het Centrum tegen Kinderhandel en Mensenhandel (CKM) lanceert een videocampagne om mensenhandel en seksuele uitbuiting tegen te gaan. CKM zet de komende jaren alles op alles om de grootste en meest onzichtbare groep slachtoffers mensenhandel, meisjes die seksueel uitgebuit worden, te helpen
Digital agency Talmark overgenomen door campagne-ontwikkelaar Steam
10-03-2021 | 13:52:00
Campagne-ontwikkelaar Steam en digital agency Talmark gaan samen. Talmark is daarbij overgenomen door Steam. Beide bureaus zien een groeiende behoefte in de markt aan een integrale aanpak van employer branding en online recruitment
GroupM kiest PubMatic als preferred SSP-partner
10-03-2021 | 12:46:00
GroupM heeft voor haar wereldwijde operaties PubMatic gekozen als preferred partner voor het sell-side-platform (SSP) ten behoeve van digital advertising. PubMatic en GroupM (dat onderdeel is van WPP) delen dezelfde visie als het gaat om transparantie en innovatie in digital advertising
Gert-Jan van Breugel mede-eigenaar MODYN
10-03-2021 | 11:54:00
Gert-Jan van Breugel, Managing Director van Industrial design agency MODYN is onlangs ook mede-eigenaar van het bedrijf geworden. Samen met Rik de Reuver, Head of Product Design, en Wim van Dijk, Head of CMF Design, heeft hij nu de dagelijkse leiding van het bedrijf
TUI begint virtuele Partij voor de Vakantie
09-03-2021 | 09:50:24
TUI begint de virtuele Partij voor de Vakantie om aandacht te vragen voor de reisbranche en consumenten die perspectief nodig hebben voor de vakantiemogelijkheden van later dit jaar
Roorda en VWS met vervolg campagne over psychische aandoeningen
02-03-2021 | 00:00:00
Roorda Reclamebureau heeft in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) een vervolg gemaakt op de Hey, het is oké campagne. De campagne gaat over alle psychische aandoeningen
Campagne rondom Sportlife Boost
01-03-2021 | 12:00:10
Sportlife voegt aan een aantal kauwgoms functionele ingredienten zoals vitamines toe. Om de Sportlife Boost-lijn te promoten is op 1 maart 2021 een campagne van start gegaan
Elevator Invites: Persuasion & Behavourial change
01-03-2021 | 11:45:00
Ieder kwartaal organiseert Elevator een sessie met inspirerende sprekers en gastsprekers uit de wereld van growth marketing. Sprekers met eenzelfde doel: product & marketingteams helpen om focus aan te brengen met het oog op groei. Dit keer duikt Elevator n de wereld van Digital Persuasion & Behavourial Change
Peugeot met ander logo en merkidentiteit
26-02-2021 | 16:22:00
Peugeot introduceert een ander merklogo en andere merkidentiteit. Ook is de website vernieuwd als onderdeel van de Stellantis-strategie. In 2025 wil Peugeot alleen nog elektrische auto’s verkopen in Europa. Eind 2021 moet dit al 80 procent zijn
VIA publiceert playbook Marketplaces in het e-commercelandschap
25-02-2021 | 12:56:00
De Taskforce e-commerce van VIA heeft het playbook Marketplaces in het e-commercelandschap gepubliceerd. Daarmee wil de taskforce meer inzicht bieden in de impact van marketplaces op de (online) retailbranche, de sterke en zwakke punten van marketplaces in kaart brengen en domeinspecifieke spelers uitlichten
[Interview] Birgt Zuurveld (Dorst & Lesser) over content en de belevingswereld van doelgroepen
24-02-2021 | 17:12:00
Birgit Zuurveld is Managing Director bij Dorst & Lesser. Bij Marketing Report Radio vertelt ze over hoe haar social media bureau zich na de klap van de eerste lockdown snel herstelde en nu floreert
Renoon lanceert duurzaam online modeplatform via app en website
17-02-2021 | 17:10:00
Renoon heeft een modeplatform gelanceerd via een website en app waarop klanten winkelen op basis van persoonlijke stijl en waarden. De kern van het platform is duurzaamheid en mode
Brand New Galaxy opent kantoor in Amsterdam voor West-Europese activiteiten
17-02-2021 | 08:14:00
Het snel groeiende en wereldwijd opererende marketing- en technologiebedrijf Brand New Galaxy gaat zijn West-Europese activiteiten vanuit een nieuw kantoor in Amsterdam aansturen
[Column] Linda Janssen (Unplugged): Om te zorgen dat klanten blijven, moet je begrijpen wat hen drijft
15-02-2021 | 07:26:00
Als marketeer, designer of onderzoeker is de wereld van morgen je dagelijkse uitdaging. En die wereld wordt steeds digitaler. Nu meer dan ooit zelfs. En dat heeft positieve en negatieve kanten
NIVEA introduceert Care for human touch to inspire togetherness
12-02-2021 | 12:11:00
Care for human touch to inspire togetherness is de slogan en brand purpoose die NIVEA de komende vier jaar inzet voor het individuele welzijn van ten minste 150.000 mensen met projecten die menselijke aanraking bevorderen
KesselsKramer ontwikkelt campagne tegen discriminatie en polarisatie
11-02-2021 | 14:37:00
Reclamebureau KesselsKramer heeft een campagne ontwikkeld tegen discriminatie en polarisatie met de slogan Ik ben Én/Én. En jij?
T-Mobile met campagne Unlimited Lieve Woordjes
11-02-2021 | 13:26:00
T-Mobile roept Nederlanders op om Unlimited Lieve Woordjes met elkaar te delen in verband met Valentijnsdag. Via de website van T-Mobile kan iedereen een gepersonaliseerd gedicht versturen, ingesproken door Jan van Veen, bekend van Candlelight
Managementteam wordt mede-eigenaar Blauwe Monsters
10-02-2021 | 16:21:00
Het managementteam van Blauwe Monsters, bestaande uit Jules van Dongen, Tobias Kruijmer, Koen Egberts en Klaas Schuijt, is naast oprichter Dennis Stokman eigenaar geworden van het bedrijf
Rechtbank laat met verlaagde boetes ACM-oordeel intact over misleiding KPN, T-Mobile en VodafoneZiggo
05-02-2021 | 16:27:00
De rechtbank bevestigt de door de ACM afgegeven boetes aangaande misleidingen door KPN, T-Mobile en VodafoneZiggo. De boetes zijn wel door de rechtbank verlaagd
Robot Kittens ontwikkelt videodating-app Vidate
04-02-2021 | 14:32:00
Creative tech-agency Robot Kittens heeft de datingapp Vidate ontwikkeld. Anders dan andere datingapps kunnen gebruikers alleen video’s van zichzelf uploaden. De bedoeling is dat via de datingapp bij een match videodates worden ingepland
Blauw Gras aan de slag voor Villa Massa en Licor 43
04-02-2021 | 12:23:00
Blauw Gras is sinds januari 2021 verantwoordelijk voor alle social-media- en content-activiteiten van de drankmerken Villa Massa en Licor 43. Het bureau neemt onder andere de creatie en productie van content, campagnes en activaties op zich
Megawatt Advertising wint pitch rebranding BELA group
29-01-2021 | 17:10:00
Megawatt Advertising heeft een pitch voor de rebranding van Looop, voorheen bekend als BELA Group, gewonnen. De pitch werd in september 2020 uitgezet en op 1 januari 2021 ging de rebranding van start
[Interview] Stefan Havik over contextual targeting bij DPG Media
28-01-2021 | 12:21:50
Contextual targeting staat volop in de belangstelling als krachtig cookie-alternatief. De mogelijkheid om advertenties op schaal in een relevante context te plaatsen maakt echter veel meer mogelijk, vertelt Stefan Havik, directeur Digital Business Development van DPG Media
[Interview] Menno de Haas (Webflight): De behoefte om digitaal te innoveren neemt alleen maar toe
27-01-2021 | 13:46:00
Webflight is een applicatie ontwikkelaar en bouwt software en apps voor organisaties met veel personeel en complexe bedrijfsprocessen
ZIGT van start voor Ritter Sport
27-01-2021 | 10:04:00
ZIGT gaat dit jaar aan de slag voor Ritter Sport, bekend van de unieke, vierkante chocoladerepen. Het bureau is hiermee verantwoordelijk voor de mediastrategie, planning, inkoop en uitvoering van de online en offline campagnes in Nederland
[Column] Melle Bos (ACE): Merken moeten de afhankelijkheid van derden strategisch afbouwen
25-01-2021 | 10:50:00
Na 2020 gaan veel merken een stuk beter voorbereid 2021 in. De situatie afgelopen jaar zorgde ervoor dat onder druk onderwerpen prioriteit kregen die in het verleden vooruit werden geschoven of tijd in beslag namen, bij gebrek aan urgentie
[Interview] Ingrid Timmer van Storytel over het streamen van luisterboeken
22-01-2021 | 15:34:00
Ingrid Timmer is sinds februari 2020 marketing manager bij Storytel Nederland en België. Daarvoor werkte Ingrid Timmer ruim 10 jaar voor Walt Disney Company. Storytel is een wereldwijd actieve abonnementsdienst waar luisterboeken en e-boeken worden gestreamd
BENK komt met offline en onlinecampagne voor Argeta
20-01-2021 | 17:27:00
Fullservice activation agency BENK heeft onder de noemer spread happiness op je boterham een campagne gelanceerd voor Argeta
Timing komt met andere merkidentiteit
20-01-2021 | 15:12:00
Timing heeft een andere merkidentiteit en -film gelanceerd. Het uitzendbureau heeft zich gespecialiseerd in uitvoerend werk. De merkidentiteit moet daadkracht en een no-nonsense werkmentaliteit uitstralen
KVK gunt Kumpany en We Are Live aanbesteding events
20-01-2021 | 14:06:00
Kumpany en partner We Are Live hebben met een hybride eventconcept de Europese aanbesteding van KVK voor de verzorging van events gewonnen.. De aanbesteding duurde circa een half jaar
TOTO wint Europese Gouden Effie
19-01-2021 | 09:26:52
TOTO heeft een Europese Gouden Effie gewonnen in de categorie Media, Leisure & Entertainment. De campagne is samen met TBWA\NEBOKO ontwikkeld
Logitech komt met all-in-one videobars voor videoconferencing
15-01-2021 | 14:41:00
Logitech introduceert all-in-one videobars om videoconferencing simpeler, flexibler en schaalbaarder te maken. Onder de naam Logitech Rally Bar, Logtech Rally Bar Mini en Logitech RoomMate kan simpel vergaderd worden in middelgrote en kleine ruimtes
Typhoon Hospitality lanceert zusterbedrijf Brandchef
14-01-2021 | 16:48:00
Typhoon Hospitality heeft op 1 januari 2021 Brandchef gelanceerd: een branding agency gespecialiseerd in de horeca. Typhoon Hospitality richtte zich als bureau voor pr, marketing, communicatie en merken al op de horeca
DDMA Privacy Monitor 2021: Nederlanders licht positiever maar willen wel meer controle
14-01-2021 | 15:30:00
De DDMA Privacy Monitor 2021 laat zien dat Nederlanders iets positiever zijn over het uitwisselen van hun gegevens met organisaties, maar toch willen ze grip er op houden en meer controle
[Follow the Money] Schimmige wereld van Big Tech en advertentiefraude verenigd in IAB
14-01-2021 | 01:30:00
Meedoen of verzuipen? Dat is de vraag die FtM stelt in een uitgebreid artikel over de digitale advertentiemarkt. Daarbij beschrijft de digitale publicatie het nut van gepersonaliseerde online reclame, de grootschalige digitale reclamefraude en de continue privacy-schendingen.
Logitech levert bijdrage aan Digibende van Filemon Wesselink
13-01-2021 | 13:23:33
Logitech Benelux heeft een bijdrage geleverd aan Digibende in de vorm van MK120 toetsenbord- en muis combinaties voor de beide Digibende locaties, zodat jongeren zich op een verantwoordelijke manier kunnen ontwikkelen op het gebied van techniek, creativiteit en de digitale wereld
[Column] Mike van der Moolen (DPG): Wij voeren de digitale transitie nog sneller door  
12-01-2021 | 10:34:02
Het jaar 2020 was een zeer pittig maar toch ook een leerzaam jaar. Net zoals bij vele andere mediapartijen was er hoge druk op onze omzetten en de advertentiemarkt
[Column] Jur Baart (Fitzroy): 2021 wordt het jaar van Diversify or Die
11-01-2021 | 15:08:47
2020 was een goed jaar voor de supermarkten, de bouwmarkten, de toetjes en jawel… de ledbureaulamp-ringen. Maar er waren veel meer bedrijven die het zo lastig hadden en die geen enkele reden zagen om hun marketingbudget in te zetten. Laat staan te verhogen
Just en KesselsKramer ontwerpen Countdownlockdown
08-01-2021 | 17:14:00
KesselsKramer en Just hebben een Coundownlockdown ontworpen. Via een website hebben de bureaus een aftikkende klok gepresenteerd die aangeeft wanneer de ingestelde lockdown afloopt
Burger King komt na 20 jaar met volledige rebranding
08-01-2021 | 15:34:00
Burger King komt na 20 jaar met een compleet gewijzigde visule identiteit. Die zal de komende periode worden doorgevoerd in de restaurants en op alle punten binnen de gast- en merkbeleving
Dept ontwikkelt website voor ProRail
07-01-2021 | 14:27:00
Dept heeft de eerder aangekondigde website voor ProRail opgeleverd. Dit is een gevolg van de aanstelling van Dept in oktober 2020 als mediapartner voor een periode van minimaal twee jaar
Webflight slaat andere weg in
07-01-2021 | 13:26:00
Applicatieontwikkelaar Webflight slaat een andere weg in. Menno de Haas, Director Webflight: ”De wereld verandert sneller en ingrijpender dan ooit en wij als bedrijf zijn veranderd. In 2021 zetten wij zowel intern als extern de medewerker centraal
[Interview] Wouter van der Pauw: Huidige tijd vraagt om creativiteit over alle mediakanalen heen
07-01-2021 | 12:33:00
In augustus 2020 lanceerde Talpa Network de creatieve hub het Bureau. Wij spreken Wouter van der Pauw, creatief directeur van het Bureau
[Interview] Mark Beuving (Goedkopekutspullen.nl): Wij springen in op een groeiende behoefte aan openheid over erotiek
07-01-2021 | 11:04:00
In december werd de webshop Goedkopekutspullen.nl gelanceerd. Wij spreken woordvoerder Mark Beuving
Automerk Kia komt met ander logo en slogan Movement that inspires
06-01-2021 | 13:10:00
Kia heeft ander logo en de merkslogan Movement that inspires geïntroduceerd. Daarmee wil Kia haar ambities van haar merk om een leidende positie in de toekomstige mobiliteitsindustrie benadrukken en bijna alle facetten van het merk vernieuwen
Auke van Rossum creatief directeur van Kumpany
05-01-2021 | 13:43:05
Auke van Rossum is sinds deze week aan de slag gegaan als creatief directeur van merkactivatiebureau Kumpany. In deze rol is hij verantwoordelijk voor de strategie en creatie van zowel online als live merkactivaties
[Interview] Monique Bergers: Met kwalitatieve content zend je niet, maar verdien je de aandacht
31-12-2020 | 15:34:00
Monique Bergers is Director Content bij N=5. Ze was Cross Media Vrouw van 2018 en stapte over van Albert Heijn naar N=5 om daar N is Content op te richten. We spraken haar bij de december-uitzending van Marketing Report Radio
Big Bazar komt met voordeelboxen voor thuisbezorging
31-12-2020 | 10:52:33
Discounter Big Bazar begint een eigen bezorgdienst die klanten de keuze biedt uit zes verrassings-voordeelboxen
Milkshake Research doet grootschalig onderzoek naar impact van UX research
23-12-2020 | 11:28:00
Onderzoeksbureau Milkshake Research presenteert het eerste grootschalige onderzoek naar de impact van UX research op organisaties in Nederland
Lancering mobiliteitsplatform Autohaus365
23-12-2020 | 09:29:00
Met Autohaus365.nl is Nederland een nieuw online mobiliteitsplatform rijker, die zowel voor de zakelijke als particuliere rijder de snel veranderende wereld van de automotive branche voor de komende tien jaar inzichtelijk maakt
[Interview] Angela Hordijk | Logitech: 2020 werd het jaar van video collaboration
22-12-2020 | 12:22:00
Angela Hordijk is Channel Marketing Manager bij Logitech for Business. Bij Marketing Report Radio spraken we haar over hoe 2020 het jaar werd van video collaboration en de rol die Logitech speelt in de sterke opkomst van deze nieuwe manier van werken
Kieskeurig.nl voorspelt schaarste door lockdown en introduceert filters voor productvoorraad en levertijd
16-12-2020 | 17:25:00
De afgekondigde lockdown is van grote invloed op online aankopen en zal volgens vergelijkingssite Kieskeurig.nl snel leiden tot beperkte voorraden bij aanbieders. Vanwege de sluiting van fysieke winkels toont onafhankelijke vergelijkingssite Kieskeurig.nl alleen producten die op voorraad zijn
SuperRebel neemt Xtra Digital Agency over
16-12-2020 | 16:29:00
SuperRebel heeft aangekondigd dat het per 16 december 2020 Xtra Digital Agency over te hebben genomen. Achter de schermen werkten beide partijen nauw samen aan projecten van gezamenlijke opdrachtgevers zoals delistaff.com, cladding.nl en VVV Zeeland. De naam Xtra Digital zal eind 2020 verdwijnen
Higuita lanceert condoommerk Huzzy met uitdagende video
16-12-2020 | 15:53:00
Het recent gestarte Amsterdamse bureau Higuita heeft een campagne ontwikkeld voor het eveneens recente gelanceerde condoommerk Huzzy. De makers willen uitstralen dat seks is niet alleen is voor mensen met maatje 34 of jongens met een Hercules figuur, maar dat seks voor iedereen is
[Column] Simon Harris (DPG Media) over de cookie pocalypse
15-12-2020 | 11:10:00
Het wegvallen van third party cookies is funest voor de mogelijkheden om gericht online te adverteren. Directeur Trading Desk en Media Performance Simon Harris (DPG Media) schetst de belangrijkste gevolgen van de cookie pocalypse en bespreekt enkele interessante alternatieven
Staatssecretaris Paul Blokhuis en Roorda starten Dranquilo-campagne
11-12-2020 | 18:23:00
Staatsseceraris Paul Blokhuis (Christenunie) van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en Roorda zijn met een campagne gestart om drinkgewoontes te doorbreken onder de noemer Dranquilo
Born05 ontwikkelt merkcampagne voor Greenchoice
11-12-2020 | 11:46:00
Born05 heeft een always-on merkcampagne ontwikkeld voor energieleverancier Greenchoice. De campagne is onlangs gestart met een vernieuwde merkfilm en een viertal portretfilms waarin uiteenlopende leden van Greenchoice de hoofdrol spelen
H&M helpt de voedselbank met fashionveiling en donatieacties
09-12-2020 | 16:05:00
H&M zet zich sinds 1 december 2020 landelijk in voor de voedselbank. Met H&M Helpt zet het merk in Nederland zowel online als in haar fysieke winkels verschillende acties op om geld in te zamelen
Trustpilot houdt door bedrijven bestreden reviews online
09-12-2020 | 15:48:00
Trustpilot zal consumentenreviews die bedrijven hebben gerapporteerd als omstreden, voortaan online houden zolang het onderzoek loopt. Trustpilot doet dit om te voorkomen dat consumenten zich gecensureerd voelen
Erotische producten, fitnessapparaten en rookmelders populair tijdens het weekend van Black Friday en Cyber Monday
04-12-2020 | 18:17:00
Erotische producten, fitnessapparaten en rookmelders populair tijdens het weekend van Black Friday en Cyber MondayRookmelders, erotische producten en fitnessapparaten waren dit jaar de meest opvallende stijgers tijdens het Black Friday- en Cyber Monday weekend in vergelijking met 2019
Bram Krikke lanceert label De Boekenclub met Mediamonks
01-12-2020 | 12:15:57
Bram Krikke komt met het label De Boekenclub. Voor de lancering van het merk heeft werkte hij via MediaMonks Originals samen met jong creatief en regietalent Willem Beelaerts van Blokland en Kris Pouw
Subway en Gardeners Agency lanceren TikTok-campagne voor eerste vegan Sub
01-12-2020 | 10:50:00
Subway heeft de populairste Sub, de Chicken Teriyaki, geremixt in een vegan variant: de Vegan Chicken Teriyaki. Voor de lancering van de plantbased variant maken Subway en Gardeners Agency gebruik van de creativiteit van Nederlandse jongeren
The Social Handshake lanceert onlineplatform Loongift
01-12-2020 | 10:24:14
The Social Handshake komt met het initiatief LoonGift. Dit is een onlineplatform voor werkgevers en werknemers, waarmee werknemers een maandelijkse gift direct vanuit het salaris aan goede doelen kunnen doen
Eveline van Zeeland wint PIM Marketing Literatuur Prijs 2020
27-11-2020 | 08:45:00
Het boek Marketing Design met Customer Journey Mapping is door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot het beste marketingboek van 2020. De auteur Eveline van Zeeland stelt met haar boek dat marketing veelomvattend is
Consument wacht op de beste Black Friday-deal
26-11-2020 | 10:45:01
Consumenten zijn zich massaal aan het oriënteren op een (online) aankoop tijdens de koopjesdag Black Friday. Veel bezoekers wachten met het daadwerkelijk aanschaffen van een product met korting tot op Black Friday zelf. Dit blijkt uit een analyse van onafhankelijke vergelijkingssite en reviewplatform Kieskeurig.nl
Modemerk Gant breidt digitale aanwezigheid uit met Dept en Salesforce Commerce Cloud
25-11-2020 | 18:19:00
Het modemerk Gant heeft haar digitale aanwezigheid uitgebreid en gemigreerd naar een ander commerceplatform op basis van Sales Commerce Cloud. Dit heeft Dept gefaciliteerd voor Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland
Logitech, Epson, Extron en Smit Visual ontwikkelen model voor onderwijs op afstand
25-11-2020 | 13:48:00
Logitech, Epson, Extron en Smit Visual hebben een model ontwikkeld als totaaloplossing voor onderwijs op afstand. Met het initiatief Learn Anywhere spelen de bedrijven in op de behoefte van scholen en universiteiten om de continuïteit van het onderwijs op peil te houden
[Interview] Pieter Smeets over de Gouden Effie, groene marketing bij ASN Bank en meer
19-11-2020 | 15:37:00
Pieter Smeets is hoofd marketing en communicatie bij ASN Bank. De campagne Goed doen met geld, gemaakt met Selmore, werd beloond met een Gouden Effie
Reprise lanceert Reprise Commerce
18-11-2020 | 12:43:00
Digital marketing en performance bureau Reprise heeft onder de naam Reprise Commerce een tak gelanceerd die zich richt op eCommerce. Reprise Commerce zal zich richten op de adviezen en uitvoer van volledige ecommerce-strategieën
TBWA\NEBOKO ontwikkelt 5G-campagne voor T-Mobile
16-11-2020 | 10:18:30
Om de voordelen van het 5G-netwerk tastbaar te maken voor consumenten en om hen verder te inspireren in de vele mogelijkheden van 5G, is er een campagne gelanceerd. TBWA\NEBOKO is verantwoordelijk voor de strategie en creatieve uitwerking van de campagne
DentsuACHTUNG ontwikkelt Volkswagen ID.3 campagne voor PON
11-11-2020 | 17:48:00
DentsuACHTUNG heeft een campagne ontwikkeld voor PON rondom de eerste ID-modellen van Volkswagen. Met de komst van deze reeks Volkswagen-auto’s wil importeur PON elektrisch rijden voor iedereen toegankelijk maken
Welkoop de winter in met ZIGT
05-11-2020 | 11:11:03
Welkoop, de winkel voor tuin en dier, is deze week van start gegaan met een nieuwe landelijke wintercampagne. Welkoop slaat een nieuwe weg in met deze grootse campagne
Picnic en Rabobank komen met eerste digitale betaalpas
05-11-2020 | 09:41:00
Online supermarkt Picnic start vandaag een pilot waarbij klanten als eerste in Nederland hun vertrouwde Maestro-betaalpas kunnen gebruiken om snel, gemakkelijk en veilig online boodschappen te doen
Aldi kiest voor Blauw Gras (Born05 Group) voor social media
04-11-2020 | 13:24:00
Blauw Gras is sinds begin september 2020 verantwoordelijk geworden voor alle social media activiteiten waaronder de strategie,- content,- distributie en campagnes van de discounter inclusief de creartie en productie. Aldi heeft daartoe eind juli 2020 een pitch georganiseerd
FD Gazelle Aldo Breed ziet de omzet van Kiesjefolders.nl met 367 procent stijgen
04-11-2020 | 11:45:00
"Door de koppeling met Whooz kunnen we nu ook segmenteren op 40 verschillende andere kenmerken zoals leeftijd, gezinssamenstelling, inkomen, eco label, eigen auto, eigen woning, woz-waarde"
Consument verwacht hogere Black Friday-kortingen door corona
02-11-2020 | 09:41:34
Door de coronacrisis heeft de consument dit jaar nog hogere verwachtingen van Black Friday, de uit Amerika overgewaaide koopjesdag
IClusion lanceert Heyleys: platform voor kankerpatiënten
28-10-2020 | 12:54:00
Onder de naam Heyleys is door IClusion een platform gelanceerd voor kankerpatienten. Het platform is opgezet vanuit het inzicht dat ernstig zieke patiënten te vaak buitenspel staan om aan onderzoek naar behandelingen deel te kunnen nemen
4NG neemt Arlanet over
27-10-2020 | 10:42:00
4NG neemt Arlanet over. Arlanet is binnen de Benelux een digital agency met specialistische kennis op het gebied van Episerver en Umbraco
Roorda komt na 10 jaar opnieuw met een campagne voor licht op de fiets
24-10-2020 | 11:00:00
Roorda heeft voor het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat opnieuw een campagne ontwikkeld met als doel fietsers te motiveren hun fietsverlichting aan te zetten. Dit in navolging van een soortgelijke campagne uit 2009
[Onderzoek] CBS: recordbedrag uitgegeven aan buitenlandse EU-webwinkels
23-10-2020 | 14:44:00
Nederlandse consumenten gaven tijdens het tweede kwartaal van 2020 een recordbedrag van 696 miljoen euro uit bij buitenlandse webwinkels in de Europese Unie.
Ontwerpplatform DesignBro haalt vier ton op
22-10-2020 | 11:49:38
Grafisch ontwerpplatform DesignBro heeft bijna 400.000 euro opgehaald. Het bedrag, dat aanzienlijk hoger was dan beoogd, zal worden besteed aan de groeiplannen van het Iers-Nederlandse bedrijf
[Column] Niels Bruinsma: Corona en ons surf-, kijk- en luistergedrag
22-10-2020 | 10:06:48
Dat de nieuwswaarde van deze tweede golf minder is dan bij de eerste golf lijkt aannemelijk. Maar het thuiswerken en de mindere mate van sociaal contact zorgt waarschijnlijk toch voor een toename van mediaconsumptie en een langere duur van die consumptie
Kinderpostzegels coronaproof digitaal en fysiek succes
21-10-2020 | 23:40:00
De Stichting Kinderpostzegels heeft dit jaar bijna 7500 kinderen zover gekregen om online kinderpostzegels te verkopen met behulp van een persoonlijke boodschap. In totaal deden 100.000 kinderen uit groep 7 en 8 mee aan de 72e Kinderpostzegelactie
Branding agency Admind op Dutch Design Week
16-10-2020 | 17:55:00
Het programma voor #NewIntimacyHour, de emotie prikkelende online experience van branding agency Admind tijdens Dutch Design Week, is bekend. Verdeeld over vijf dagen staan de lockdown emoties Liefde, Angst, Woede, Onheil en Hoop op de agenda
Kapooow en Tropenmuseum Junior lanceren onlinecampagne rondom Sabi Suriname
15-10-2020 | 12:13:06
Door middel van een brand experience filter op Instagram en de nieuwe serie animaties van Oom Kenneth vertelt triggert de campagne de jonge doelgroep daar waar die zich bevindt: op social media
Outbrain introduceert interactief formaat: Carousel
09-10-2020 | 18:06:00
Outbrain kondigt de lancering aan van een interactieve carousel formaat onder de naam Carousel. Outbrain brengt het swipe-advertentieformaat, bekend van sociale netwerken, naar premium uitgevers op het Open Web en integreert het in haar slimme feed
Europese aanbesteding maakt N=5 het reclamebureau voor de NPO
09-10-2020 | 17:02:00
De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) heeft na een Europese aanbesteding gekozen voor N=5 als creatief en strategisch partner om de komende jaren verder te bouwen aan het merk NPO en haar zenders
[Interview] Richard van Meurs (4orange): Connect laat tot in detail zien wat er gebeurt in je bedrijf
08-10-2020 | 16:42:00
Richard van Meurs is Marketing & Business Analist bij 4orange. We spreken hem over leads, hoe beter met klantdata om te gaan en dankzij data campagnes gerichter te maken
MediaCom wordt wereldwijd mediabureau voor Uber
07-10-2020 | 14:39:00
MediaCom is per 1 januari 2021 aangesteld als het wereldwijde bureau voor taxidienst Uber. MediaCom is al in de Verenigde Staten en Australië het mediabureau voor Uber en breidt hiermee ook voor de rest van de werel uit waaronder Europa
Wecycle komt met kenniscampagne
07-10-2020 | 13:39:00
Wecycle presenteert tijdens de Nationale Recycleweek van 12 tot en met 18 oktober 2020 een kenniscampagne. Met een korte online quiz wil Wecycle de kennis van consumenten op het vlak van recyclen verhogen
Studio Dumbar ontwerpt vormgeving AVROTROS
01-10-2020 | 14:38:00
De publieke omroepvereniging AVROTROS heeft een ander logo en een andere visuele identiteit geïntroduceerd in samenwerking met Studio Dumbar (onderdeel van Dept)
Websuper Picnic rolt ophalen pakketjes van DHL verder uit
01-10-2020 | 12:39:00
Online supermarkt Picnic gaat het ophalen van pakketjes van DHL versneld uitrollen over al zijn bezorggebieden
Fenna Ramos gezicht kledinglijn GR8
30-09-2020 | 12:42:00
Fenna Ramos wordt het gezicht van de kledinglijn GR8. Kledingontwerpster Eva Wegman maakte deze lijn geïnspireerd door de kleurrijke en uitgesproken outfits van Fenna
MeMo2 en Respondenten.nl starten strategische samenwerking
30-09-2020 | 11:48:00
MeMo2 en Analytics kondigen aan samen te gaan werken met kwalitatieve research specialist Respondenten.nl.Het MeMo2 Crossmedia Meetplatform THX zal met het onderliggende THX Audience uitgebreid worden met depanelleden van Respondenten.nl
Campagne over keuzemogelijkheden Donorregister
29-09-2020 | 16:50:00
Om ervoor te zorgen dat nóg meer mensen hun keuze invullen bij het Donorregister, hebben D&B, Open Now en TBWA\NEBOKO (DOT) voor het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een vervolgcampagne ontwikkeld
[Nederlands MediaNetwerk TV] Geert Doek over conversie verhogen, het aanpassen van content en touch, tell, sell
29-09-2020 | 12:02:00
Geert Doek is managing director bij Towel Media, een bureau dat zich toelegt op het produceren van branded video content, performance based en gericht op conversie
Mono Solutions partners with Lokale Internetwerbung to launch digital marketing platform
24-09-2020 | 14:29:13
Mono Solutions, an offshoot of German multimedia conglomerate Bauer Media has partnered with Lokale Internetwerbung GmbH & Co. KG, a company that delivers a SaaS marketing solution to local businesses in more than 40 markets.
GroupM UK agencies attain new IAB certification on brand safety
24-09-2020 | 14:23:40
GroupM U.K., WPP’s media investment group, has announced that all five of its U.K. agencies plus GroupM U.K. and Xaxis U.K. have been awarded Gold Standard Certification 2.0 from the IAB. 
Karwei komt met propositie: de bouwmarkt met smaak
22-09-2020 | 11:26:48
Karwei introduceert een aangepaste propositie: De bouwmarkt met smaak. Het bedrijf claimt daarmee drie domeinen: aanpassen (klussen), aankleden en afstylen (inrichten)
Prullie de Prullenbak gekozen tot zwerfafvalmascotte Nieuwegein
17-09-2020 | 17:06:00
Prullie de Prullenbak is gekozen tot zwerfafvalmascotte van de Nieuwegeinse zwerfafvalcampagne. Het ontwerp van Stacy uit groep 7 van KBS De Vroonestein kreeg de meerderheid van de ruim tweeduizend stemmen
Post Corona Posts: Wat ga jij doen wanneer deze pandemie voorbij is?
15-09-2020 | 14:58:00
PostCoronaPosts.com is een wereldwijd platform waar mensen hun post-Corona intenties anoniem kunnen delen met de rest van de wereld
Yune helpt COC met ontmoetings-app voor minderjarigen
10-09-2020 | 23:58:17
Contentmarketingbureau Yune, onderdeel van IPG Mediabrands, heeft voor COC Nederland belangeloos een online campagne ontwikkeld ter promotie van de app Jong&Out
Oldtimers komt met online videocampagne van Initiative en DPG Media
10-09-2020 | 16:26:00
Initiative heeft samen met DPG Media een online videocampagne ontwikkeld voor het dropmerk Oldtimers. Initiative kreeg de vraag om zowel het concept als de mediastrategie te ontwikkelen
Buro Dertig en Goeie Ouwe Koeien starten campagne Gewoon Gaan voor culturele sector
10-09-2020 | 15:16:30
Buro Dertig en Goeie Ouwe Koeien hebben een online campagne gelanceerd onder de noemer Gewoon Gaan. Naar musea, theaters, podia en filmhuizen. Juist nu
Belgische LensGroup verdubbelt omzet in Nederland tijdens coronacrisis
09-09-2020 | 09:21:00
Het Belgische LensGroup, het moederbedrijf van onder meer LensOnline, verdubbelde tijdens de coronacrisis haar omzet in Nederland en wist haar opticiennetwerk uit te breiden met 22 leden
Albert Heijn lanceert Foodstars
04-09-2020 | 16:04:00
Albert Heijn is begonnen met een nieuwe spaaractie: Foodstars. Het bestaat uit een kaartspel en een app die draaien om gezond eten
Amazon zorgt nog niet voor verwachte schokeffect in Nederland
02-09-2020 | 15:57:00
Amazon heeft als marketplace na de lancering in Nederland in maart nog geen grote impact. Wel valt op dat een kwart van de klanten bestaat uit hoogopgeleide mannen met een hoog inkomen
Activatiecampagne rondom 7 jaar Storytel; 7 weken gratis via Tikkie
01-09-2020 | 10:55:00
Luisterboekenplatform Storytel bestaat 7 jaar in Nederland. Om dit te vieren, is het bedrijf een activatiecampagne begonnen met de betaalapp Tikkie
BeFrank en Total Design maken campagne over pensioen
31-08-2020 | 16:18:38
BeFrank, een online pensioenuitvoerder, lanceert op 1 september 2020 een campagne om Nederlanders zich bewuster te laten richten op hun eigen pensioen
Amazon opent eerste supermarkt met bijzondere afrekentechniek
28-08-2020 | 16:01:00
Amazon heeft onder de naam Fresh een eerste supermarkt geopend in de Verenigde Staten waarbij afgerekend wordt zodra mensen iets van de schappen pakken en in hun winkelwagentje doen
HEMA start online en social campagne fan van fietsen
28-08-2020 | 15:26:00
HEMA is gestart met de online en social campagne onder de naam Fan van fietsen rondom het team Jumbo-Visma dat aan de Tour de France deelneemt
Outbrain lanceert App Install Smartad om open web beter te benutten
26-08-2020 | 13:12:00
Outbrain heeft App Install Smartad gelanceerd, een advertentieproduct waarmee app-marketeers op kosteneffectieve wijze het volledige potentieel van het open web kunnen benutten
Eliza was here start campagne over kleinschalige vakanties, weg van de massa
21-08-2020 | 16:34:00
Reisorganisatie Eliza was here, specialist van vakantieaccommodaties, lanceert een campagne gericht op vakanties weg van de drukte
BE-KIND met online en offline campagne via JCDeceaux
21-08-2020 | 15:57:00
BE-KIND heeft een campagne gevoerd waarbij social media werd gecombineerd met de buitenreclamedisplays van JCDecaux in Amsterdam. Daarmee werd een groter bereik gegenereerd. BE-KIND is een proteïne reep waarbij het merk zich richt op sporters
Perry Sport kiest voor Merkle na pitch
21-08-2020 | 15:35:00
Perry Sport heeft Merkle Nederland geselecteerd na een pitch om haar positie als omnichannel sport retailer nog verder te verstevigen door middel van digital marketing. Merkle Nederland is onderdeel van Dentsu Aegis Network
Basic-Fit, ACHTUNG! en Big Shots komen met positioneringscampagne Basic-Fit
21-08-2020 | 15:01:00
Basic-Fit komt met een aangescherpte positioneringscampagne van haar merk. Daartoe wordt een campagne gelanceerd waarin aan wordt gegeven sporten leuker en toegankelijker te maken voor vooral beginnende sporters
Youtube ranked top in the IPG Mediabrands responsibility audit
21-08-2020 | 14:32:51
IPG Mediabrands has released its Media Responsibility Audit, as part of a larger effort aimed at enhancing brand safety and media responsibility in advertising.
Google expands audio ad options to respond to growing demand
21-08-2020 | 14:21:59
Google has announced the expansion of its Ad Manager tool for programmatic audio placements, with addition of new features and audio forecasting capabilities.
Modern teenagers are well informed, savvy and socially aware, report
20-08-2020 | 12:41:00
A new report has put to question the dominant perception that young people are care-free, thoughtless and irresponsible revealing that today’s teenagers are indeed well informed and socially aware.
Offspring Media en Markteffect starten exclusieve marktonderzoek samenwerking
18-08-2020 | 00:12:00
Online uitgeverij Offspring Media en marktonderzoeksbureau Markteffect slaan de handen ineen. De samenwerking wordt uitgebreid via een marktonderzoekspropositie in de markt voor gezinnen met jonge kinderen en zwangere vrouwen
Michele Morrone wordt het internationale gezicht van Guess
14-08-2020 | 17:50:30
Guess introduceert Michele Morrone als het internationale gezicht van de Guess herfst/winter mannencollectie 2020. Michele Morrone is een acteur en zanger die vooral bekend staat om zijn hoofdrol in de succesvolle Netflix-film 365 Days
MSL makes commitments towards equality in influencer marketing
13-08-2020 | 17:07:00
MSL, Publicis Groupe’s leading global public relations and influencer marketing agency, made four measurable commitments to address the lack of diversity and other inequalities affecting influencers
Merkle strategisch paid search partner van de Bijenkorf
12-08-2020 | 14:55:00
De Bijenkorf heeft Merkle Nederland gekozen als de strategische partner voor Search Engine Advertising en data, technologie en optimalisatie, met focus op Nederland en de uitrol naar andere markten
Persil lanceert style battle tussen mamas en papas met Nienke Plas
12-08-2020 | 14:16:00
Persil lanceert een style battle tussen vaders en moeders onder de noemer Picture Perfect. Influencer Nienke Plas, onderzoekt wie er in 2020 hun kids het beste kleden: vaders of moeders
Jevermerk Ketel 1 kiest Das Buro
05-08-2020 | 16:03:53
Ketel 1, dat onderdeel is van Nolet Distillery heeft in het najaar van 2019 een pitch uitgeschreven. Das Buro is de komende jaren verantwoordelijk voor het doorontwikkelen van de merkstrategie en campagnes
Coca-Cola lanceert campagne: Open Like Never Before
05-08-2020 | 12:27:00
Coca-Cola heeft onder de noemer Open Like Never Before in West-Europa waaronder Nederland een campagne gelanceerd waarin een periode van culturele en sociale verandering wordt benadrukt
Isobar positions itself as global agency with new digital branding
31-07-2020 | 16:02:01
Global digital experience agency, Isobar has revealed the latest step in its evolution - the launch of its own brand website.
Lijm Amsterdam verzorgt socialmedia-activiteiten Dr. Oetker Pizza
29-07-2020 | 15:53:00
Lijm Amsterdam verzorgt voortaan alle socialmedia-activiteiten van Dr. Oetker Pizza. Daarmee maakt het merk zijn rentree op social media

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie