Tag Resultaten

06-04-2018 16:44:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 567278 | Tags:

New Business Radio live vanaf Cross Media Congres 2021
09-09-2021 | 15:38:00
New Business Radio doet op dinsdag 14 september 2021 in een speciale uitzending live verslag van het Cross Media Congres 2021. Het congres, dat plaatsvindt in de Kromhouthal in Amsterdam, geeft een podium aan tal van sprekers uit wereld van media en marketingcommunicatie
DPG Grow podcast Data&: aflevering 2 Agile Insights Tools
02-09-2021 | 15:49:48
In de tweede aflevering van de DPG Grow-podcast serie Data&, staan Agile Insights Tool centraal. Wat is het en wat levert het op? Te gast is Hugo Schurink, Head of Marketplace & BrandZ bij Kantar
[Marketing Report Radio] Ruurd Neurink over Porsche
30-08-2021 | 11:28:13
Ruurd Neurink is hoofd communicatie en marketing bij Porsche in Nederland. Eerder werkte hij onder meer bij Nespresso in verschillende rollen en nu sinds 2,5 jaar bij het automerk
[Marketing Report Radio] Bert Hagendoorn over bedrijven helpen bij groei en positionering
23-08-2021 | 11:29:37
Bert Hagendoorn is specialist in Positioning and Growth Strategy voor creatieve bedrijven en voorzitter van de stichting Dutch Digital Design. Hij is nieuwkomer in DeMedia 100 en staat op nummer 5 in DeReclamebureau50. Bij Marketing Report Radio vertelt hij over zijn aanpak en wat zijn werk speciaal maakt
[Marketing Report Radio] René Zeedijk in gesprek met Frank Volmer en Ton Rozestraten over televisiereclame
21-08-2021 | 13:11:00
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. Deze keer gaat hij in gesprek met Frank Volmer en Ton Rozestraten over televisiereclame
DPG Grow-podcast Brandkast! 2 met Zeeman's Caroline van Turennout
13-08-2021 | 09:35:00
In aflevering 2 van de podcast Brandkast! van DPG Grow is Caroline van Turennout, marketing directeur bij Zeeman, te gast
[Marketing Report - 17 augustus 2021] Sophie Corlay | Greo Belgers | Ruurd Neurink | Bert Hagendoorn
10-08-2021 | 11:40:00
Luister dinsdag 17 augustus om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga bijgestaan door zijn bloedsnelle sidekick Bas Vlugt
[Marketing Report Radio] Johan Smit over onderzoek naar crossmediale meetmethodes
27-07-2021 | 11:56:06
Johan Smit is directeur van PMA, Platform Media Adviesbureaus en bestuurder bij Stichting Nationaal Luisteronderzoek. Hij is al jaren bezig met onderzoek naar crossmediale meetmethodes voor mediabureaus
[Marketing Report Radio] Annette Reijersen van Buuren over het Oranjefonds
27-07-2021 | 11:26:27
Annette Reijersen van Buuren is sinds een paar maanden hoofd Communicatie bij het Oranjefonds, de organisatie die contact en verbinding tussen de verschillende groepen mensen ondersteunt
[Marketing Report Radio] Michel Palmen over Just Another Network
27-07-2021 | 10:15:41
Michel Palmen werkt sinds 1 juli als Agency Director bij Just Another Media Company en dan specifiek bij het jongerenonderdeel Just Another Network
[Marketing Report Radio] René Zeedijk over het DeMedia100-event, Whitepaper Sessions en de kijkcijfers in de sportzomer
26-07-2021 | 10:27:00
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. Vanaf zijn vakantieadres in Zuid-Frankrijk gaat het deze keer over DeMedia100
DPG Grow komt met podcastserie Data&
22-07-2021 | 20:46:00
DPG Grow lanceert Data&, een podcast-serie waarin Job van den Berg, Data Strategy Director bij DPG Media op zoek gaat naar praktijkervaringen van data binnen media en marketing
[Marketing Report - 20 juli 2021] Annette Reijersen van Buuren | Johan Smit | Ton Verlind | Michel Palmen
16-07-2021 | 11:54:00
Luister dinsdag 20 juli om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga. Vaste studiogast om het nieuws te duiden is de man die alles weet: René Zeedijk, Directeur Business Development bij media en performance bureau ZIGT
[Marketing Report Radio] Martijn van Lieshout (VodafoneZiggo) over thuiswerken tijdens en na corona en het samensmelten van B2B en B2C
23-06-2021 | 07:00:00
Martijn van Lieshout is directeur B2B marketing bij VodafoneZiggo. Bij Marketing Report Radio spreken we hem over hoe zijn bedrijf zich onderscheidt van andere telecomaanbieders en hoe de dienstverlening verandert door de tijd heen
[Marketing Report Radio] Marloes Derks (Clarity) over zoeken naar het verhaal dat verteld moet worden
22-06-2021 | 10:18:00
Marloes Derks is Content Director bij Clarity. Bij Marketing Report Radio spreken we met haar over ontdekken wat klanten uniek maakt en de toegevoegde waarde van hun verhaal laten zien
[Marketing Report Radio] Rutger Tuit van Google over merken online bouwen en experimenteren met marketing
21-06-2021 | 10:06:00
Rutger Tuit is Head of Brands and Marketing Partners bij Google Nederland. Hij beschrijft deze periode als een superleuke tijd vol veranderingen in het vak
[Marketing Report Radio] Henri Lessing over Next Media en de taal van YouTube spreken
17-06-2021 | 12:01:00
Henri Lessing is Managing Partner bij AGE Media, het bureau dat gespecialiseerd is in het helpen van bedrijven om zich sterker te presenteren op YouTube, onder meer door goed na te denken over de effectiviteit van content op dat kanaal
[Marketing Report Radio] René Zeedijk over het EK in de media en de Media Futures Market
17-06-2021 | 11:21:49
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie
[Marketing Report - 15 juni 2021] Rutger Tuit | Martijn van Lieshout | Marloes Derks | Henri Lessing
15-06-2021 | 12:37:00
Luister dinsdag 15 juni om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn watervlugge sidekick Bas Vlugt
VIA brengt digital-audiohandboek uit
10-06-2021 | 16:22:00
De Taskforce Digital Audio van brancheplatform VIA publiceert het eerste digital-audiohandboek op de Nederlandse markt. Het handboek biedt een overzicht van alle technische, operationele en commerciële aspecten van de digital-audio-industrie
[Marketing Report Radio] Lars Evers over Jellow
28-05-2021 | 14:03:00
Lars Evers is mede-oprichter van Jellow. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio vertelt hij over het ontstaan van dit freelancersnetwerk dat door een slim business model bijna volledig uit zichzelf groeit
[Marketing Report Radio] Eduard Brenninkmeijer over AGU, innovatie en marketing
27-05-2021 | 14:12:00
Eduard Brenninkmeijer is Head of Marketing, eCommerce & ICT bij AGU. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio vertelt hij het belang van innovatie bij merk voor fietskleding en -accessoires, sponsoring van onder meer de JumboVisma wielerploeg en zijn visie op marketing
[Marketing Report Radio] Sophie van der Schaft (&.agency) over influencers, data en merken
26-05-2021 | 09:33:00
Sophie van der Schaft is &.agency. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio vertelt ze over de ontwikkeling van influencer marketing en de onstuimige groei van haar bureau.
[Marketing Report Radio] Caroline Henneman (Squla): elk kind moet toegang hebben tot extra onderwijs
25-05-2021 | 09:03:00
Caroline Henneman is Head of Marketing & Growth bij Squla. Te gast bij Marketing Report vertelt ze over de onstuimige groei van het bedrijf het afgelopen jaar en de internationale ambities
[Marketing Report Radio] René Zeedijk over de Formule 1, NPO, Hearst, Audax, Discovery en WarnerMedia
21-05-2021 | 16:07:00
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. In de uitzending van 20 april vertelt hij over onder meer de rechten voor de Formule 1
Nationaal Media Onderzoek publiceert eisenpakket Media Monitoring
19-05-2021 | 00:00:00
Op 18 mei 2021 hebben de organisaties voor bereiksonderzoek in Nederland gezamenlijk een Request for Proposal (RfP) gepubliceerd voor media monitoring binnen het nieuwe Nationaal Media Onderzoek (NMO)
[Nederlands MediaNetwerk TV] Joep Donders: Marvia helpt sterke merken hun lokale marketingpotentieel te benutten
18-05-2021 | 13:11:00
Joep Donders is eigenaar van Marvia, het bedrijf dat zich specialiseert in lokale Marketing Automation. Bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over wat Marvia betekent voor lokale ondernemers en de merken die ze vertegenwoordigen
[Marketing Report - 18 mei 2021] Sophie van der Schaft | Lars Evers | Caroline Henneman | Eduard Brenninkmeijer
18-05-2021 | 11:24:00
Luister dinsdag 18 mei om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn watervlugge sidekick Bas Vlugt
[Column] Niels Bruinsma: Qmusic week-bereiksleider, maar hoe luisteren we eigenlijk?
07-05-2021 | 16:25:00
Vorige week werd bekend dat Qmusic de bereiksleider van Nederland werd. Maar ik wil het graag over radio in zijn algemeen hebben. Met name de luisterlocatie en de ontvangstwijze zal ik iets nader toelichten
[Marketing Report Radio] Linda Worp (Opt Out Advertising): Relevantie advertenties laten zien, zonder persoonsgegevens te vragen
29-04-2021 | 11:42:24
Linda Worp is Business Development Manager bij het recent opgerichte Opt Out Advertising, een organisatie die voorkomt uit de Ster. Ze vertelt bij Marketing Report Radio over de problemen en oplossingen rondom consent verkrijgen op websites
[Marketing Report Radio] Geert Frank: Vergeet oude koffie uit de supermarkt, Frank & Fresh Coffee brandt de bonen vers voor je
29-04-2021 | 11:03:46
Geert Frank is mede-oprichter van Frank & Fresh Coffee, dat op 1 april van start ging. Hij heeft een rijk verleden als marketeer bij allerlei bedrijven in de foodsector biedt nu via internet vers gebrande koffie aan
[Marketing Report Radio] Alwin Snippe: Greetz maakt Nederland attenter
29-04-2021 | 10:33:27
Alwin Snippe is Head of Marketing bij Greetz. Bij Marketing Report Radio vertelt hij over de groei van het bedrijf in de afgelopen zeven jaar, hoe attent Nederlanders zijn, de recente campagne en meer
Grolsch en Talpa Network lanceren Grolsch 0.0 FM
26-04-2021 | 00:00:00
Grolsch en Talpa Network zijn met Grolsch 0.0 FM gestart. Dat is een radiostation waarvan de audio is opgenomen in de brouwerij van Koninklijke Grolsch in Enschede. De zender is te beluisteren via Juke, de app en website van Radio Veronica
[Marketing Report Radio] Titus van Dijk: Met Tonny Media zet je een podcast neer als een merk
22-04-2021 | 12:05:00
Titus van Dijk is oprichter van Tonny Media, het bedrijf achter bekende en populaire podcasts zoals de Zelfspodcast en Marc-Marie en vinden iets. Bij Marketing Report vertelt hij over het ontstaan van het bedrijf en verbreden door het neerzetten van podcasts als een merk
[Marketing Report Radio] René Zeedijk over onderzoeken: Digital Ad Spend, online audiomarkt en bereikscijfers
22-04-2021 | 10:41:00
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. In de uitzending van 20 april vertelt hij over onder meer het Digital Ad Spend-onderzoek
[Marketing Report - 20 april 2021] Linda Worp | Titus van Dijk | Geert Frank | Alwin Snippe
19-04-2021 | 16:56:00
Luister dinsdag 20 april om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn watervlugge sidekick Bas Vlugt
Digital advertising groeit door in crisisjaar 2020 naar 2,34 miljard euro
15-04-2021 | 18:33:00
In 2020 is 2,34 miljard euro van het marketingbudget besteed aan digital advertising. Dit heeft brancheplatform VIA bekend gemaakt die daarbij aangaf dat dit ten koste ging van het budget van andere mediatypes als radio, televisie en print die een daling lieten zien
ABN Amro start campagne voor Tikkie: Lekker in de Flow
07-04-2021 | 14:39:00
ABN Amro heeft een door Havana Harbor (onderdeel van Candid) ontwikkelde reclamecampagne gelanceerd voor het merk Tikkie. Mediamonk produceerde daarbij de campagne met de slogan Lekker in de Flow
[Marketing Report Radio] Remco Armee (ZorgDomein): 91 procent van de huisartsen gebruikt ons platform
06-04-2021 | 11:34:00
Remco Armee is Chief Consumer Officer bij ZorgDomein, dat zorgverleners helpt met het vinden, kiezen en regelen van zorg. Bij Marketing Report Radio vertelt hij over het overzichtelijk maken van het beste zorgaanbod
[Marketing Report Radio] Martijn den Besten: Eind 2023 moet Maqqie een van de de grootste werkgevers van Nederland zijn
01-04-2021 | 12:39:00
Martijn den Besten is directeur en mede-oprichter van Maqqie, de app voor werkend Nederland met tools waarmee het bedrijf kandidaten met vacatures matcht, maar ook contracten kan opstellen, uren laten declareren, verloning en facturatie doen en meer
[Marketing Report Radio] Jeremiah Albinus (Fonq) over online interieurartikelen verkopen, de vrouw als koper en meer
30-03-2021 | 09:57:00
Jeremiah Albinus is CEO van Fonq, de bekende webwinkel voor huis en interieur. Het bedrijf ziet zich al pionier op het gebied van meubels via internet verkopen. De rol van vrouwen als koper is daarbij erg belangrijk, zo vertelt hij bij Marketing Report Radio
[Marketing Report Radio] René Zeedijk over techreuzen, third-party cookies, rechtszaak tegen Facebook en meer
18-03-2021 | 11:00:00
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie
[Marketing Report - 16 maart] Jeremiah Albinus | Remco Armee | Monica Toma | Martijn den Besten
16-03-2021 | 17:22:00
Luister dinsdag 16 maart om 18:00 uur - een half uur eerder dus, vanwege de avondklok - naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn watervlugge sidekick Bas Vlugt
Roorda en VWS met vervolg campagne over psychische aandoeningen
02-03-2021 | 00:00:00
Roorda Reclamebureau heeft in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) een vervolg gemaakt op de Hey, het is oké campagne. De campagne gaat over alle psychische aandoeningen
[Interview] Birgt Zuurveld (Dorst & Lesser) over content en de belevingswereld van doelgroepen
24-02-2021 | 17:12:00
Birgit Zuurveld is Managing Director bij Dorst & Lesser. Bij Marketing Report Radio vertelt ze over hoe haar social media bureau zich na de klap van de eerste lockdown snel herstelde en nu floreert
[Marketing Report | Radio] René Zeedijk (ZIGT) over Fieldlab, Clubhouse en addressable TV
17-02-2021 | 15:14:00
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie
[Marketing Report - 16 februari] Marjolijn Meynen, Pieter Kop, Ries Bokken en Birgit Zuurveld
15-02-2021 | 08:00:00
Luister dinsdag 16 februari om 18:00 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn watervlugge sidekick Bas Vlugt
Jeroen de Bakker managing partner branded podcast bureau Airborne
15-02-2021 | 06:14:00
Jeroen de Bakker wordt managing partner van Airborne, het bureau dat podcast-formats ontwikkelt en produceert voor merkadverteerders
[Interview] Berno Schokker (Pon Automotive) over crossmediale marketing en een markt in transitie
25-01-2021 | 13:23:00
Berno Schokker is Head of Marketing Communication Volkswagen & Manager Media bij Pon Automotive. Hij verzorgt onder meer de merkstrategie van het automerk
[Interview] Ingrid Timmer van Storytel over het streamen van luisterboeken
22-01-2021 | 15:34:00
Ingrid Timmer is sinds februari 2020 marketing manager bij Storytel Nederland en België. Daarvoor werkte Ingrid Timmer ruim 10 jaar voor Walt Disney Company. Storytel is een wereldwijd actieve abonnementsdienst waar luisterboeken en e-boeken worden gestreamd
[Interview] Georgette Schlick van Fremantle over produceren voor Netflix
22-01-2021 | 15:06:00
Georgette Schlick, CEO van Fremantle Nederland en België. Deze functie bekleedt ze sinds 2014. We spreken haar over onder meer produceren tijdens de coronacrisis, scripted content en produceren voor Netflix
[Interview] Jorieke de Vries van Lidl over het merk Lidl, de coronacrisis en duurzaamheid
22-01-2021 | 14:04:00
Jorieke de Vries is head of marketing bij Lidl Nederland. Ze werkt meer dan 11 jaar voor Lidl en heeft geholpen het Lidl-merk in Nederland op de kaart te zetten
[Marketing Report | Radio] René Zeedijk over Vrienden van Amstel Live, Luistercijfers en de Issue Award
22-01-2021 | 12:35:00
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. In de uitzending van 19 januari 2021 werden onder meer de laatste luistercijfers doorgenomen
[Marketing Report - 19 januari] Jorieke de Vries | Berno Schokker | Ingrid Timmer | Georgette Schlick
19-01-2021 | 15:55:00
Luister vandaag om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn watervlugge sidekick Bas Vlugt
[Interview] Nicole Freid: HAK is een plantaardig foodmerk dat ook wat activistischer is
31-12-2020 | 16:04:00
Nicole Freid is directeur marketing en innovatie bij HAK en haktivist, oftwel iemand die zich inzet voor de missie van HAK: mensen te helpen elke dag meer groente en peulvruchten te eten en het stimuleren van lokale en duurzame teelt
[Interview] Monique Bergers: Met kwalitatieve content zend je niet, maar verdien je de aandacht
31-12-2020 | 15:34:00
Monique Bergers is Director Content bij N=5. Ze was Cross Media Vrouw van 2018 en stapte over van Albert Heijn naar N=5 om daar N is Content op te richten. We spraken haar bij de december-uitzending van Marketing Report Radio
[Interview] Florent Renders: Bavaria 0.0 was de eerste en nu ook verreweg de lekkerste
22-12-2020 | 13:09:00
"We waren in 1979 de markt ver vooruit. In de jaren erna is de concurrentie op de markt van alcoholvrij bier enorm toegenomen. Vijf jaar geleden hebben wij besloten om met een nieuwe en zeer goede Bavaria 0.0 te komen. Die is er nu."
[Interview] Angela Hordijk | Logitech: 2020 werd het jaar van video collaboration
22-12-2020 | 12:22:00
Angela Hordijk is Channel Marketing Manager bij Logitech for Business. Bij Marketing Report Radio spraken we haar over hoe 2020 het jaar werd van video collaboration en de rol die Logitech speelt in de sterke opkomst van deze nieuwe manier van werken
René Zeedijk over media en marketingcommunicatie in 2020 en verder
21-12-2020 | 16:00:00
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie
[Marketing Report - 15 december] Angela Hordijk | Monique Bergers | Nicole Freid | Florent Renders
15-12-2020 | 10:25:00
Luister vandaag om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn watervlugge sidekick Bas Vlugt
Staatssecretaris Paul Blokhuis en Roorda starten Dranquilo-campagne
11-12-2020 | 18:23:00
Staatsseceraris Paul Blokhuis (Christenunie) van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en Roorda zijn met een campagne gestart om drinkgewoontes te doorbreken onder de noemer Dranquilo
[Interview] Roos Bulder over koffie en corona, marketing aanpassen en de emotie bij koffiedrinken
23-11-2020 | 11:26:00
Roos Bulder is Marketing & Consumer Communications Manager bij Nestlé. Ze houdt zich bezig met de koffie van het merk. Bij Marketing Report Radio vertelt ze over internationale marketing, corona versus koffie en emoties rondom koffiedrinken
[Interview] Arno de Jong over digitalisering bij de Nederlandse Loterij, legalisering van online kansspelen en meer
23-11-2020 | 10:53:00
Arno de Jong is CMO bij de Nederlandse Loterij, waar onder meer de Staatsloterij onder valt. Hij stond vorig jaar in de top tien van DeMarketing100. Bij Marketing Report Radio spraken we hem over de toetreding tot de markt van digitale kansspelen en meer
[Interview] Rogier IJzermans over Ace
20-11-2020 | 15:18:00
Deze week werd Ace de nieuwe naam voor Born05 Group. CEO Rogier IJzermans is onze gast in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio
[Interview] Pieter Smeets over de Gouden Effie, groene marketing bij ASN Bank en meer
19-11-2020 | 15:37:00
Pieter Smeets is hoofd marketing en communicatie bij ASN Bank. De campagne Goed doen met geld, gemaakt met Selmore, werd beloond met een Gouden Effie
René Zeedijk over persoonlijke OOH-targeting, Effies, CMO-onderzoek en meer
19-11-2020 | 14:26:00
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie
[Marketing Report - 17 november] Rogier IJzermans | Arno de Jong | Roos Bulder | Pieter Smeets
17-11-2020 | 13:48:00
Luister vandaag om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn watervlugge sidekick Bas Vlugt
CCV Nederland kiest ZIGT als mediabureau
09-11-2020 | 06:00:00
CCV Nederland heeft ZIGT gekozen als mediabureau voor de ATL-uitingen. CCV Nederland is het bedrijf dat zorgt draagt voor pinbetalingen en andere betaaloplossingen. CCV Nederland heeft de opdracht in augustus 2020 aan ZIGT vergund na een kort en intensief pitchtraject
Roorda komt na 10 jaar opnieuw met een campagne voor licht op de fiets
24-10-2020 | 11:00:00
Roorda heeft voor het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat opnieuw een campagne ontwikkeld met als doel fietsers te motiveren hun fietsverlichting aan te zetten. Dit in navolging van een soortgelijke campagne uit 2009
[Interview] Daniela Depping over Coca-Cola
22-10-2020 | 16:22:00
Daniela Depping is sinds februari 2020 Head of Marketing bij Coca-Cola Nederland. Eerder had zij marketingfuncties bij Coca-Cola in Berlijn en Kopenhagen. We spreken haar onder meer over de Open Campagne
[Interview] Carien de Bas (FrieslandCampina): Onze imagocampagne leidde tot gedragsverandering en groter marktaandeel
22-10-2020 | 11:12:00
Carien de Bas-van Middelaar is marketingmanager Partnerships & Sport bij FrieslandCampina. We spreken haar over de zuivelmarkt en de campagne Sterk met Campina
[Interview] Johan van der Zanden (Albert Heijn): Als je voorop wilt lopen, zul je als marketeer ook op buikgevoel moeten vertrouwen
21-10-2020 | 22:17:00
Johan van der Zanden is Head of Marketing & Communications Albert Heijn bij Ahold Delhaize. Wij spreken hem over de trends in consumentengedrag en de dynamiek van de marketing operatie van Albert Heijn in tijden van corona
René Zeedijk over The Content Exchange, YouTube, Snapchat Discover en de arbeidsmarkt ovoor marketeers
21-10-2020 | 12:28:00
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie
[Marketing Report | 20 oktober 2020] | Shantia Farshidzad | Carien de Bas | Johan van der Zanden | Daniela Depping
20-10-2020 | 10:59:00
Luister vandaag om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn side-kick Bas Vlugt
Europese aanbesteding maakt N=5 het reclamebureau voor de NPO
09-10-2020 | 17:02:00
De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) heeft na een Europese aanbesteding gekozen voor N=5 als creatief en strategisch partner om de komende jaren verder te bouwen aan het merk NPO en haar zenders
Studio Dumbar ontwerpt vormgeving AVROTROS
01-10-2020 | 14:38:00
De publieke omroepvereniging AVROTROS heeft een ander logo en een andere visuele identiteit geïntroduceerd in samenwerking met Studio Dumbar (onderdeel van Dept)
Campagne over keuzemogelijkheden Donorregister
29-09-2020 | 16:50:00
Om ervoor te zorgen dat nóg meer mensen hun keuze invullen bij het Donorregister, hebben D&B, Open Now en TBWA\NEBOKO (DOT) voor het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een vervolgcampagne ontwikkeld
[Interview] Monique Pennings over hoe Jumbo eigen kanalen inzet
17-09-2020 | 13:26:00
Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo en de Cross Media Vrouw van 2020. De supermarkt heeft een uitgebreide mediastrategie waarbij de keten vooral zelf haar kanalen samen met partners invult
[Interview] Bert Kamp over het coöperatieve idee samen met anno 2020
17-09-2020 | 13:15:00
Bert Kamp is Communication Channel Manager en mediastrateeg bij de Rabobank. De organisatie wil opnieuw haar coöperatieve opzet benadrukken. Rabo kent haar oorsprong bij de Boerenleenbank en de Raiffeisenbank en is daar trots op
[Interview] Yvette Belt over snel schakelen, Ode aan Nederland en verbinding in coronatijd
17-09-2020 | 10:54:00
Yvette Belt is Director Brand & Marketing Communicatie bij KPN. Toen de coronacrisis begon, schakelde KPN naar de hoogste versnelling om communicatie voor klanten en bedrijven mogelijk te maken. De commercial Ode aan Nederland viel daarbij op
René Zeedijk over NDC, Mediahuis en DPG Media
17-09-2020 | 10:34:00
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT bij Marketing Report Radio ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. In deze september-editie besprak hij onder meer de overname van de NDC Mediagroep door Mediahuis, nieuwe videoplatforms en kansen voor audio
[Column] Ruud de Langen: 10 voorspellingen in media die de aandacht zullen trekken
16-09-2020 | 20:51:00
Ruud de Langen houdt als columnist te gast bij Marketing Report de Media Troonrede 2020 in 10 voorspellingen in media die de aandacht zullen trekken
Yvette Belt, Monique Pennings, Bert Kamp en Ruud de Langen te gast in Marketing Report Radio
14-09-2020 | 23:11:00
Het zijn roerige tijden en in daarom des te meer reden om op Prinsjesdag vooruit te kijken. We ontvangen in onze uitzending drie topmarketeers, grote namen het vak die alle drie in de top-25 van DeMarketing100 staan
Outbrain lanceert App Install Smartad om open web beter te benutten
26-08-2020 | 13:12:00
Outbrain heeft App Install Smartad gelanceerd, een advertentieproduct waarmee app-marketeers op kosteneffectieve wijze het volledige potentieel van het open web kunnen benutten
[Marketing Report Radio] René Zeedijk over televisiereclamebestedingen, kijkcijferonderzoek en de verkoop van Scoupy door DPG Media
21-08-2020 | 17:51:00
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie
[Marketing Report Radio] Eelke Verwijs over Pernod Ricard tijdens de coronacrisis
31-07-2020 | 16:34:46
Eelke Verwijs is Group Brand Manager Benelux bij Pernod Ricard. Bij Marketing Report Radio kwam hij praten over de impact van de coronacrisis op zijn bedrijf
[Marketing Report Radio] Liedewij Hentenaar over radio tijdens de coronacrisis
31-07-2020 | 16:18:00
Liedewij Hentenaar is directeur bij de het Radio Advies Bureau (RAB). Bij Marketing Report Radio kwam ze praten over de branche, de coronacrisis en de Online Radio Awards
[Marketing Report Radio] Henriette van Swinderen over het netwerk van merkleiders, de reclamemarkt en meer
31-07-2020 | 14:54:18
Henriette van Swinderen is directeur bij de BVA bond van adverteerders, netwerk van merkleiders. Bij Marketing Report Radio kwam ze praten over de branche
[Marketing Report Radio] Rogier Bruggeman van ZIGT over reclamezendtijd, dj’s en meer
30-07-2020 | 16:10:00
Rogier Bruggeman is directeur van mediabureau ZIGT. Hij was deze zomer te gast in Marketing Report Radio en sprak onder meer over reclamezendtijd, dj’s en meer
Consumentenbond komt met sonic identity
23-07-2020 | 14:40:07
De Consumentenbond heeft een eigen sonic identity gelanceerd. Met een anthem en soundlogo wil de vertegenwoordiger van consumenten zich meer profileren
[Podcast] Baba Touré over Hammerfest en campagnes met een positieve impact op de maatschappij
23-07-2020 | 11:31:00
Tijdens de Cross Media Awards 2020 op 1 juli hebben we gedurende een radio-uitzending in samenwerking met New Business Radio een keur aan gasten ontvangen. Baba Touré is mede-oprichter en Managing Director bij Hammerfest. Hij vertelt over zijn bedrijf
[Onderzoek] Kantar: Traditionele media winnen aan relevantie ten opzichte van sociale media
08-07-2020 | 14:19:00
De Nederlander is traditionele media de afgelopen jaren doelbewuster gaan gebruiken. Het tegengestelde gaat op voor social media die meer uit tijdverdrijf worden bekeken. Dat blijkt uit Mediabelevingsonderzoek 2020 van Kantar
Radio 538 zet campagne voor eigen merk op
02-07-2020 | 14:54:21
Radio 538 is gestart met de uitrol van een brandcampagne. Hierin wordt de luisteraar meegenomen in wat er allemaal te horen is op Radio 538 op gebied van muziek, nieuws en entertainment
[Marketing Report Radio] René Zeedijk (ZIGT) over diversiteit in marketingcommunicatie
17-06-2020 | 08:10:00
Iedere maand duidt Rene Zeedijk van Mediabureau ZIGT de actualiteit in de uitzending van Marketing Report Radio. Deze maand spreekt hij over het succes van We Want More van SBS6 op de vrijdagavond, de reclamebestedingen in 2019 en diversiteit
[Magna Ad Spend Forecast] Leven na Covid-19: digitale mediabestedingen gaan markt licht laten herstellen
15-06-2020 | 17:55:00
Magna Nederland, onderdeel van IPG Mediabrands, verwacht dat de Nederlandse economie met 7,5 procent zal krimpen dit jaar om in 2021 te herstellen met 3 procent. Er zal een versnelde consoldiatieslag komen
[Marketing Report Radio] Karlijn Marchildon (VanMoof) over fietsen online lanceren
28-05-2020 | 11:34:45
Karlijn Marchildon is hoofd communicatie en pr bij VanMoof, het Nederlandse bedrijf dat e-bikes ontwerpt. VanMoof introduceerde onlangs de modellen S3 en X3, die op een heel andere manier in de markt zijn gezet door de coronacrisis
[Marketing Report Radio] Menno Wats (Citroën) over de automotive-industrie
28-05-2020 | 11:08:43
Menno Wats is marketingdirecteur bij Citroën. Door de coronacrisis is de autobranche hard geraakt, maar hij ziet al tekenen van herstel van de markt. Ook vertelt hij over het design en de airbumps van Citroëns en de communicatie vanuit het merk
Triple digitale partner Omroep Brabant
27-05-2020 | 14:17:00
Omroep Brabant heeft het Alkmaarse digitale bureau Triple gekozen als nieuwe digitale partner voor de komende vijf jaar
[Marketing Report Radio] René Zeedijk (ZIGT) over back to business
25-05-2020 | 11:11:00
René Zeedijk, directeur Business Development van mediabureau ZIGT, reed langs een bushokje en zag een positieve campagne van Suit Supply, met de boodschap back to business. Daar is het hoog tijd voor, zo vertelt hij in de uitzending van Marketing Report Radio
[Marketing Report Radio] Martin de Boer (Corendon) over all inclusive in coronatijd
25-05-2020 | 10:21:00
Martin de Boer is directeur marketing bij Corendon Hotels & Resorts. In de uitzending van Marketing Report Radio praat hij over de plannen van de vakantie-aanbieder voor de komende periode
[Marketing Report Radio] Marlene Wickel (Jean Mineur Mediavision) over het openen van de bioscopen
25-05-2020 | 09:49:00
Marlene Wickel is Managing Director bij Jean Mineur Mediavision. In de uitzending van Marketing Report Radio praat ze over het sluiten van de bioscopen vanwege de coronacrisis
IAB Nederland start twee taskforces: Digital Audio en E-commerce
07-05-2020 | 14:50:00
IAB Nederland start twee taskforces: Digital Audio en E-commerce. Onder leiding van Edwin Koeners (Talpa Network Media Solutions) en Justin Sandee (bol.com) zullen deze taskforces de markt meer inzicht, kennis en een netwerk bieden op beide vakgebieden
[Marketing Report Radio] Patrick Roubroeks (XSAGA) over innovatief corona-ondernemen
28-04-2020 | 11:11:00
Patrick Roubroeks is Founding Director van XSAGA, een concept- en productiebureau op het gebied van live-communicatie, evenementen en activaties. Op Marketing Report Radio spreekt hij over ondernemen in tijden van corona en bijzondere samenwerkingen
[Marketing Report Radio] Marc van Hal (Oranjefonds) over corona en goede doelen
24-04-2020 | 11:19:00
Marc van Hal is plaatsvervangend directeur van het Oranjefonds. Bij Marketing Report praat hij over de gevolgen van de coronacrisis voor goede doelen en sociale initiatieven
[Marketing Report Radio] René Zeedijk (ZIGT) over marketing en de coronacrisis
24-04-2020 | 10:51:00
René Zeedijk, directeur Business Development van mediabureau ZIGT, volgt deze keer in Marketing Report Radio de persconferentie van premier Rutte, en praat over de gevolgen van de coronamaatregelen voor de marketingwereld
Popcorn Stories: Filmpje Handen Thuis in kader van coronacrisis
25-03-2020 | 13:37:00
Het video- en animatieproductiebedrijf Popcorn Stories heeft een filmpje gemaakt om de huidige coronacrisis en de maatregelen te visualiseren voor de Nederlandse maatschappij
[Oproep] Marketing Report zoekt in barre tijden naar goede verhalen
16-03-2020 | 12:25:00
Op dinsdag 17 maart maken wij een bijzondere uitzending van het maandelijkse radioprogramma Marketing Report. Wij ontvangen geen gasten in de studio maar zullen in uitzending een aantal telefoongesprekken voeren met mensen uit de wereld van creatie, media en data
Nederlandse muziekindustrie rapporteert grootste groei sinds vijf jaar
27-02-2020 | 13:02:00
Met een totale omzet van ruim 206,8 miljoen euro in 2019 zag de Nederlandse muziekindustrie de sterkste omzetgroei sinds vijf jaar; een stijging van 13,2 procent
[Podcast] Andrea Huijssoon over Heineken
23-01-2020 | 12:07:00
Andrea Huijssoon is mediamanager bij Heineken. Ze is de meest invloedrijke marketeer in DeMarketing100 van Nederlands MediaNetwerk. In deze podcast vertelt ze over allerlei aspecten van haar werk, zoals de introductie van Heineken 0.0
[Podcast] Stacey Rookhuizen over Bombilate
23-01-2020 | 11:41:34
Stacey Rookhuizen is oprichter van Bombilate, maar is bij velen nog een bekend gezicht vanwege haar jurylidmaatschap bij The X-Factor en deelname aan allerlei televisieprogramma’s. Bij MarketingReport Radio vertelt ze over haar bedrijf in online televisie
[Podcast] Ellen Bark-Lindhout over Collider Amsterdam
23-01-2020 | 11:21:00
Ellen Bark-Lindhout is mede-oprichter van Collider Amsterdam, een accelerator die investeert in madtech-start-ups. Wat dat is en hoe ze werken, vertelt Ellen Bark in de uitzending van Marketing Report Radio
[Podcast] Peter-Jan Melenhorst over VELUX
23-01-2020 | 11:00:00
Peter-Jan Melenhorst is manager channelmanagement bij VELUX. Zijn bedrijf richt zich met campagnes op consumenten en op de zakelijke markt, zoals aannemers die dakramen en dakkapellen plaatsen bij mensen thuis
[Podcast] René Zeedijk over MediaScience en ZIGT, WhatsApp en de luistercijfers radio
23-01-2020 | 10:39:00
René Zeedijk, founding partner van MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie
Merkle ontwikkelt Spotify-campagne voor DAF
13-01-2020 | 10:13:00
Merkle ontwikkelde voor DAF een grote Spotify-campagne, waarbij truckers vanuit de hele wereld samen playlists creëren: de DAF Trucker Tracks
MediaScience ontwikkelt campagne Hostnet
25-10-2019 | 12:10:00
MediaSience heeft samen met Hostnet een campagne ontwikkeld met de slogan: Hosting is overal hetzelfde, service niet. Daarmee wil Hostnet een tegenwicht bieden tegenover een branche die veelal communiceert op basis van prijzen en technische specificaties
Wayne Parker Kent ontwikkelt internationale podcast voor FedEx
24-10-2019 | 13:29:00
FedEx lanceert in samenwerking met het Amsterdamse contentmarketingbureau Wayne Parker Kent de Engelstalige podcast Making It Work. De serie richt zich voorlopig exclusief op het midden- en kleinbedrijf in de Verenigde Staten
[Podcast] Aldo Breed over Kiesjefolders.nl
17-10-2019 | 15:23:00
Aldo Breed is oprichter van Kiesjefolders, een dienst waarmee consumenten papieren folders van hun favoriete winkels thuis kunnen ontvangen. We spreken hem over het ontstaan en de stand van zaken van zijn bedrijf.
[Podcast] Nike Boor over het Fonds Gehandicaptensport
17-10-2019 | 15:08:00
Nike Boor is directeur van het Fonds Gehandicaptensport. Hij is de man van 1% FairShare en al dertig jaar actief in de gehandicaptensport. We spreken hem over het fonds door de jaren heen
[Podcast] Nathalie Lam over de gezondheidspropositie van Philips
17-10-2019 | 14:49:00
Nathalie Lam is Head of Global Sponsorship bij Philips en daarnaast Diversity and Inclusion Ambasador. Ze treedt op als keynote speaker en presentator. We spreken haar over Philips en de missie om via innovatie bij te dragen aan de gezondheid van mensen
[Podcast] Sándor van Mil over Bolletje
20-09-2019 | 11:54:00
Sándor van Mil is marketingmanager bij Bolletje, verantwoordelijk voor communicatie en media. Eerder werkte Sándor voor Philips, Amefa en Intersnack
[Podcast] Ellen ten Damme over het vermarkten van jezelf
20-09-2019 | 11:38:27
Ellen ten Damme is misschien wel een van de beste Nederlandse zangeressen van dit moment. Maar zij is veel meer dan dat. Ze is ook actrice, muzikant, stout meisje, circusartieste, vamp, componiste, danseres, schrijfster en Pippi Langkous
[Podcast] Tijmen Bos over de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix
20-09-2019 | 11:27:00
Tijmen Bos is commercieel directeur bij Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix. Na 35 jaar is de Formula 1 terug in Nederland. Dat vergt niet alleen operationele organisatie, maar ook commerciële organisatie
[Podcast] René Zeedijk over Disney+, Beau en de strijd tegen de tech-giganten
18-09-2019 | 16:41:00
René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie
[Podcast] Ariane Inden over online verkopen, kinderen op billboards en vaste klanten
29-07-2019 | 08:00:00
Ariane Inden is oprichtster en eigenaar van Ariane Inden Cosmetics. Ze heeft een succesvol merk in het luxere segment opgezet dat natuur- en milieuvriendelijk is, geen dierlijke grondstoffen gebruikt en niet op dieren test.
[Podcast] Michel Palmen over marketing en zijn nieuwe rol als head of Advanced Marketing Solutions bij Viacom
26-07-2019 | 10:50:00
Michel Palmen is sinds december 2018 Head of Advanced Marketing Solutions bij Viacom International Media Network Benelux. Hij heeft twintig jaar ervaring in de wereld van media en marketing. Wij spreken hem.
Adfactor en Dag & Nacht gaan podcasts maken
31-05-2019 | 13:17:00
Adfactor en Dag & Nacht zijn een pilot gestart voor de verkoop van podcast advertising en de productie van podcasts voor merken
[Podcast] Hendrikje Crebolder over het Rijksmuseum
23-04-2019 | 12:12:00
Hendrikje Crebolder is Director of Development & Media bij het Rijksmuseum. Zij vertelt over de manieren waarop het Rijksmuseum mensen bereikt en op welke manier het museum samenwerkt met partners
New Business Radio live op het Cross Media Congres 2019
23-04-2019 | 09:44:00
New Business Radio doet op 24 april 2019 in een speciale XXL-editie van het programma Marketing Report de hele middag live verslag van het Cross Media Congres 2019.
Judith goes all-in nieuw ondernemersplatform Allianz en Judith Noordzij
03-04-2019 | 13:33:00
Verzekeraar Allianz en ondernemer Judith Noordzij komen met het ondernemersplatform Judith goes all-in om om ondernemend Nederland te helpen bewuste keuzes te maken
[Podcast] Mark de Kock: QR-codes komen terug!
07-03-2019 | 12:16:00
Mark de Kock is een marketingstrateeg die vanuit Zwitserland merken over de hele wereld adviseert over onder meer innovatie en – veelal digitale – strategie
[Podcast] Marleen Hemmer de Haan over Leentjes Poeder Pret
07-03-2019 | 11:47:00
Marleen Hemmer de Haan startte haar eigen bedrijf Leentjes, samen met Willem Kors. In België vonden zij een producent voor hun product Leentjes Poeder Pret, gekleurd poedersuiker, dat inmiddels meer dan 1750 verkooppunten heeft – een vliegende start
[Podcast] Marvin Jacobs over Airborne
07-03-2019 | 11:35:00
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne. Hier is hij creatief inhoudelijk verantwoordelijk voor concepten, formats en content
[Podcast] René Zeedijk: Het wordt bij Talpa Network alleen maar meer, meer en meer
05-03-2019 | 13:45:00
René Zeedijk is founding partner van de Media Science. Iedere maand laat hij zijn licht schijnen op actuele ontwikkelingen. Deze podcast staat in het teken van een reclamevrije NPO en de overname van LINDA.-uitgever Mood for Magazines door Talpa Network en wat dat voor Talpa Network betekent op gebied van data
New Business Radio maakt programma met Marketing Report
18-02-2019 | 10:18:00
New Business Radio begint deze week met Marketing Report. Het programma over innovatie in media, creatie en data is elke derde dinsdag van de maand te horen op de zakenzender.
DigitalAudience benoemt Bastiaan Spaans als Chief Commercial Officer
13-02-2019 | 20:24:00
Bastiaan Spaans is benoemd tot Chief Commercial Officer en partner bij DigitalAudience. Hij is aangetrokken om de internationale groei van de datatechnology provider in Europa te realiseren
MediaScience werkt voor Qmusic
08-02-2019 | 10:53:00
Qmusic kiest MediaScience voor digitale media en creatie. Om de groei van Qmusic te ondersteunen heeft het radiobedrijf MediaScience uitgekozen om te helpen met digitale campagnes
Ook Qmusic schrapt bureaucommissie
02-10-2018 | 10:51:00
In navolging van andere mediapartijen schaft ook Qmusic de 15 procent bureaucommissie af

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie